Tidak hairanlah bahawa Switzerland adalah negara yang indah dan penuh dengan tempat-tempat yang indah. Kembara dan berkhemah di Switzerland adalah sukan yang terkenal. Orang ramai mengunjungi Switzerland untuk menyaksikan beberapa tempat terbaik dan mengalami sukan pengembaraan terbaik. Tempat itu nampaknya mempunyai pemandangan buku cerita yang membawa rasa hairan kepada banyak pelancong yang berkunjung ke negara ini.

Di sini kami telah menyenarai pendek 11 Tempat Terbaik untuk Dilawati di Switzerland

Semasa orang menjelajah setiap destinasi, mereka sering mendapati Switzerland tempat yang indah. Dengan begitu banyak pemandangan, destinasi, bandar, dan bandar yang sukar dipercayai, sukar untuk menentukan tempat paling indah di Switzerland. Tetapi kami telah menyenaraikan beberapa tempat terbaik untuk dikunjungi di Switzerland.

1. Zurich: -

Zurich adalah salah satu bandar paling popular di Switzerland. Zurich adalah pusat hampir semua perkara. Anda boleh pergi membeli-belah di kedai paling popular di Bahnhofstrasse. Selain itu, anda boleh singgah Confiserie Sprüngli untuk snek tengah pagi, pergi ke Zoo bersama keluarga. Selain itu, nikmati kehidupan malam yang memukau setelah matahari terbenam.

2. Selingan:

Ini adalah salah satu tempat paling indah pasti. Tempat itu terletak di antara Tasik Brienz dan Tasik Thun. Bandar peranginan ini sungguh menawan dengan kawasan terbuka seluas satu hektar. Ia juga memiliki kebun bunga dan puncak Eiger, Jungfrau, dan Monch yang menjulang tinggi di kota ini. Ia adalah tempat yang mesti dikunjungi semasa anda berada di Switzerland.

3. Zermatt: -

Di kaki bukit Matterhorn, Zermatt adalah bandar yang menawan yang memperlihatkan kecemerlangan sepenuhnya iaitu Switzerland. Salah satu perkara terbaik yang perlu dilakukan ialah menaiki kereta gantung Matterhorn. Rancang perjalanan ke salah satu landasan keretapi tertinggi, GornergratBahn. Anda mesti melawat tempat ini.

4. Chateau de Chillon: -

Ia adalah istana yang indah yang terletak di Tasik Geneva. Ia memberikan pemandangan yang sangat menakjubkan. Ia memiliki latar belakang gunung, tasik, dan hutan yang indah. Tidak hairanlah bahawa tempat ini secara konsisten dianggap sebagai tempat paling indah di Switzerland . Akan sangat jelas bagi anda sebaik sahaja anda tiba di tempat ini. Sangat mengejutkan dan tidak seperti di tempat lain di Switzerland.

5. Tasik Geneva: -

Tasik Geneva adalah tempat yang sangat indah. Tempat megah di Switzerland ini adalah salah satu tempat paling indah di Switzerland yang mesti anda lawati, terutamanya pada musim panas. Musim sejuk tidak begitu teruk tetapi airnya lebih sejuk sehingga sukar untuk berenang. Danau Geneva adalah salah satu tasik terbesar di Eropah. Dengan gunung-gunung yang menakjubkan, desa-desa kota Swiss yang menawan dan sesungguhnya, bandar Geneva, ia adalah salah satu tasik paling menakjubkan di negara ini.

6. The Matterhorn: -

Matterhorn adalah raja gunung. Ia adalah salah satu gunung yang paling banyak dicatatkan di dunia. Gunung ini sebenarnya terletak di sempadan antara Switzerland dan Itali. Dan ia terletak di puncak 14,692 kaki. Ia adalah salah satu titik tertinggi di Pegunungan Alpen.

Sekiranya anda bercadang untuk mengunjungi Switzerland, jangan lupa mengunjungi tempat ini. Sekiranya anda berkunjung pada musim panas, anda akan mendapat pemandangan alpine yang menawan yang menjadikan perjalanan kereta api di sini sebagai pengalaman sendiri. Pada musim sejuk, salji diliputi salji, anda boleh bermain ski dan mungkin juga tinggal di igloo, di satu tempat yang indah di Switzerland, Matterhorn yang megah.

7. St. Motriz: -

Tempat ini akan menawarkan pemandangan yang paling menakjubkan. Ia adalah taman permainan yang kaya dan terkenal dengan harga yang tinggi. Ia adalah salah satu tempat paling menakjubkan di Switzerland yang tidak boleh dilupakan. Ini adalah salah satu tempat menarik yang mesti dikunjungi. Tempat ini selalu menjadi tempat yang indah tidak kira masa sepanjang tahun yang anda lawati.

8. Air Terjun Rhine: -

Air terjun Rhine adalah tempat yang indah untuk dilihat. Kekuatannya pasti akan membuat anda ternganga selama berjam-jam dan mengeluarkan kamera anda. Ia adalah air terjun paling kuat di seluruh Eropah . Tarikan pelancongan terkenal ini mempunyai lebih dari satu juta pengunjung setiap tahun.

Semua ini datang untuk melihat bukan sahaja Air Terjun Rhine di Switzerland tetapi pemandangan dan kampung-kampung yang menawan yang mengelilingi Sungai Rhine. Air Terjun Sungai Rhine terletak di hamparan Sungai Rhine yang dikenali sebagai High Rhine. Di sinilah perairan mengalir ke paras yang lebih rendah. Ia mewujudkan Air Terjun Rhine yang mencolok.

9. Lucerne: -

Kota kuno ini dikelilingi oleh gunung dan dipenuhi dengan bangunan-bangunan terkenal dan jambatan yang ditutupi. Ia terletak di sebelah Tasik Lucerne yang elegan, dengan permata seni bina bersejarah yang diletakkan di kedua sisi dan jambatan Kapellbrücke yang terkenal berjalan di tengahnya, sungguh mengagumkan! Anda boleh mengunjungi sungai Reuss, singa Lucerne, bandar lama, jambatan Speuer, dan taman Glacier .

10. Bern: -

Ibu kota Switzerland yang indah dipenuhi dengan muzium. Sekiranya anda berada di tempat paling indah untuk dikunjungi di Switzerland, maka anda harus memasukkan Bern dalam senarai anda. Anda akan menemui Katedral tertinggi di Switzerland di Bern. Selain itu, destinasi popular lain, anda boleh mengunjungi menara jam abad pertengahan, Zytglogge, yang mempunyai boneka bergerak.

Sebagai tambahan kepada semua ini, gabungan muzium dan galeri besar terdapat di sini. Bandar ini adalah tempat yang tepat untuk dikunjungi bagi mereka yang ingin melihat pegangan seni Swiss dan patung yang luas. Muzium ini memegang Muzium Seni Bern dan Zentrum Paul Klee.

11. Murren: -

Sekiranya anda mencari salah satu tempat terindah di Switzerland, pasti tempat ini pasti menggembirakan anda. Murren adalah sebuah perkampungan gunung yang menawan yang terletak di kaki puncak Schilthorn. Ia adalah salah satu kampung tercantik di Switzerland. Ia berbeza dengan beratus-ratus bandar Alpine yang lain.

Anda tidak akan sampai ke sana dengan kereta. Namun, ada alasan untuk penyelesaian kritikal seperti itu. Mürren terletak di atas batu, dan satu-satunya jalan raya yang baik di sini adalah untuk pejalan kaki dan lembu. Ciri kedua lebih kecil. Mürren terlalu cantik untuk memusnahkan pemandangan dan iklim Alpine dengan diesel yang bising.