Bercakap mengenai fasa fesyen dari tahun 1930-an hingga 1945, corak reka bentuk Amerika Utara yang paling dagang dari tahun 1930-an hingga 1945 adalah pertimbangan di bahu, dengan lengan rama-rama dan lengan banjo, dan pendakap bahu yang dilebih-lebihkan untuk kedua-dua orang pada tahun 1940-an. Kerangka waktu tersebut juga memperhatikan penggunaan utama filamen buatan manusia, terutama rayon untuk gaun dan tebal untuk lapisan dan seluar dalam, dan stoking nilon yang direkayasa. Ritsleting ternyata dapat digunakan secara meluas. Ini pada asasnya kemajuan AS berulang, dalam darjah yang berubah-ubah, di Britain dan Eropah. Suntans (disebut pada saat itu "luka bakar dari matahari") menjadi elegan pada pertengahan tahun 1930-an, di samping pergerakan ke hotel-hotel di sepanjang Laut Tengah, di Bahama, dan di pantai timur Florida di mana seseorang boleh mendapatkan tan, mendorong baru kelas pakaian: mantel makan malam putih untuk lelaki dan pakaian malam pantai laut, tali terbaik, dan pinggang terbuka untuk wanita.

SEJARAH FASHION 1940-an

Sikap dan gaya ceria, berpandangan ke depan pada bahagian terakhir tahun 1920-an menanti sebahagian besar tahun 1930, namun sebelum tahun itu, kesan Depresi Besar mulai mempengaruhi penduduk umum, dan cara yang lebih sederhana untuk menangani reka bentuk dicabut pada tahun 1920-an. Untuk wanita, rok ternyata lebih panjang dan garis tengah dikembalikan ke posisi biasa. Bahagian reka bentuk yang berbeza dari tahun 1920-an memerlukan lebih banyak masa untuk dihapuskan. Topi Cloche tetap menjadi arus perdana hingga sekitar tahun 1933 sementara rambut pendek tetap terkenal bagi sebilangan wanita sehingga lewat tahun 1930-an dan bahkan pada pertengahan tahun 1940-an. Kemurungan Besar memberi kesan negatif terhadap pakaian wanita tahun 1930-an kerana Perang Dunia II yang bermula pada tahun 1939-1945. Ini secara signifikan mempengaruhi gaya bagaimana wanita berpakaian pada tahun 1940-an. Seperti yang ditunjukkan oleh Shrimpton “Berfokus pada jaminan kepemilikan wajar namun aset dasar yang sedikit, terutama makanan , pakaian, dan perabot, pihak pemerintah mengemukakan rancangan pembagian lengkap yang bergantung pada pemberian kupon - kerangka yang menentukan, secara kebetulan, dari rencana pembagian Jerman yang disusun pada bulan November 1930. "

Penjelasan:

Oleh kerana berlakunya kemalangan wang, pencetus terpaksa mengurangkan biaya untuk pakaian agar perniagaan mereka tetap di atas air, terutama yang bekerja di rumah couture. Pencipta juga terpaksa menggunakan tekstur dan bahan yang lebih murah, dan contoh pakaian juga diisi di mana-mana bilangan wanita yang sama menyedari cara menjahit. Selanjutnya, pakaian dibuat lebih tersedia, dan ada juga kelanjutan dari pembuatan skala besar, yang semakin meningkat sejak tahun 1920-an. Tahun 1930-an membolehkan wanita dari semua kelas dan yayasan sosio menjadi bergaya, tanpa memikirkan kekayaan. Dengan pengurangan kos pada jenis tekstur yang digunakan untuk merancang, perkembangan baru, misalnya, pakaian yang diperbuat daripada zip lebih cepat dan lebih murah untuk dibuat. Ini juga dipengaruhi oleh kenaikan wanita memasuki angkatan kerja dekat dengan kenaikan wanita muda bisnis, karena mereka sebenarnya memiliki pilihan untuk berpakaian dengan baik dan tetap berpakaian. Pakaian siang hari juga mesti berguna, namun ia tidak pernah kehilangan selera atau keseronokan wanita, kerana gaun itu biasanya akan menampilkan bentuk wanita atau wanita dengan garis pinggang yang diikat , rok yang dipasang di pinggul dan keseluruhannya ditambahkan ke trim dengan usus atau lipatan yang meletus . Baju rayon yang dibungkus juga menggunakan pinggang yang diikat.

Oleh kerana pakaian berpadanan dan teksturnya lebih sukar dijumpai, garis pemakaian gaun meningkat hingga lutut. Jenis pakaian utama pada tahun 1940-an termasuk sorotan, misalnya, sosok bentuk kaca jam, bahu yang luas, bersendi dengan atasan midriff tinggi dan rok garis yang mendidih hingga tepat di lutut. Pelbagai bintang hebat yang memahami gaya seperti ini, misalnya, Joan Crawford, Ginger Rogers, Barbara Stanwyck, dan Ava Gardner. Walaupun pakaian pakaian siang dipengaruhi oleh perang , gaun malam tetap mempesonakan. Seluar dalam wanita berubah menjadi semangat gaya pada tahun 1940-an dengan alasan ia mengekalkan bentuk jam pasir asas dengan garis halus. Pakaian menjadi berguna. Seluar jeans atau seluar dipandang sebagai pakaian lelaki sehingga tahun 1940-an. [6] Wanita yang bekerja di kilang pada asalnya memakai seluar jeans lelaki namun dalam jangka masa panjang, barisan pengeluaran mula membuat seluar untuk wanita yang tidak bertekstur, misalnya, katun, denim, atau bulu. Kot panjang dan turun ke lutut untuk kehangatan.

Majalah reka bentuk yang penting pada masa itu termasuk Vogue terus mewajibkan wanita yang bergaya dan makmur pada tahun 1930-an untuk terus mendedahkan dan mencerminkan arus paling arus utama dalam jangka masa itu, tanpa mengira kesan kemalangan kewangan terhadap mereka. Orang terkaya sebenarnya telah mengetahui cara mengurus dan terus mengetahui rancangan teratas atau rancangan yang paling diingini dan mengikuti cara hidup mereka.

FASHION WANITA 1940-an

Perincian

Lebih kurang, reka bentuk wanita tahun 1940-an diikat dengan membuat garis besar jam pasir dengan kehalusan jantan: bahu empuk, atasan midriff tinggi, dan rok A-line yang turun ke lutut. Ini adalah bentuk biasa untuk pakaian, dari pakaian hingga gaun. Malah, seluar jeans juga mempunyai ukuran kaki tinggi dan lebar yang setanding. Sekiranya seorang wanita biasanya tidak berbentuk jam pasir, pakaian itu bertujuan untuk membantunya dalam mencapai penampilan. Berkumpul, bahagia, dan berfungsi adalah pekerjaan wanita selama Perang Dunia II. Hiasan gaya tahun 1940-an, misalnya, topi, sarung tangan, dompet, dan permata selesai pakaian, sementara ciri-ciri kosmetik dengan bibir merah yang indah melukis wajah yang ceria ketika keadaan menyusahkan.

Pakaian sukan

Pada pertengahan hingga akhir tahun 1930-an, pakaian renang ternyata lebih menarik daripada pakaian pada tahun 1920-an, dan sering kali meliputi kawasan leher bawah dan tanpa lengan. Ini dihasilkan menggunakan nilon dan rayon daripada bulu biasa, dan tidak, pada titik ini menggabungkan rok pendek yang tidak menarik. Pakaian renang eksperimental yang dihasilkan menggunakan fasad kayu yang rapi menjadi kegilaan pada pertengahan tahun 1930-an, namun tidak sesuai dengan standar.

Pakaian kepala

Tahun 1940-an adalah zaman yang dipisahkan oleh pakaian kepala terkenal. Memandangkan perang, reka bentuk Eropah sekarang tidak dapat diakses oleh wanita di Amerika Syarikat. Pada tahun 1941, pembuat topi lalai untuk mengadvokasi rancangan yang berpusat di India dan Cina, membuat satu kilang berkabung “Betapa luar biasa ketika Paris menjadi sumber gaya”. Begitu juga dengan pembuat topi kaus kaki yang diharapkan kepalasan telanjang menjadi terkenal, dan mengemukakan rancangan baru, misalnya, "Winged Victory Turbans" dan "Commando Caps " dalam "Triumph Gold". Arkitek Amerika, yang secara teratur diabaikan, ternyata lebih utama ketika wanita Amerika memakai rancangan mereka. Perancang Amerika yang siap pakai turut berpakaian dengan cara yang berbeza. Mereka membuat penambahbaikan untuk mengukur norma dan mulai menggunakan zat serat dan tanda perawatan pada pakaian. Topi adalah salah satu dari segelintir pakaian yang tidak sebanding selama Perang Dunia II, akibatnya ada banyak pertimbangan yang dibayar untuk hiasan kepala ini. Gaya beralih dari serban ke topi jerami.

Pakaian renang

Gaya penting yang terkenal kerana perang adalah baju renang dua helai yang kemudian mendorong Bikini. Pada tahun 1942, War Production Board meluluskan undang-undang yang disebut L-85 yang meletakkan batasan pada pengeluaran pakaian. Untuk organisasi pakaian renang, L-85 menyiratkan bahawa mereka perlu menggunakan tekstur 10% lebih sedikit dalam keseluruhan rancangan mereka, sehingga pakaian mandi menurun. Pakaian renang menjadi tidak penting untuk beberapa waktu namun pada tahun 1944 Tina Leser muncul salah satu pakaian renang dua helai awal.

Walaupun bahagian bawahnya berpinggang tinggi, rendah di kaki, dan dipadankan dengan bandeau yang tidak mengganggu, dua potong Lesers dianggap sebagai gaya untuk tempoh itu. Sesuai dengan Sarah Kennedy, pencipta The Swimsuit: A History of Twentieth-Century Fashion, tidak serupa dengan dua keping, dua keping itu dibuat kerana keperluan yang sah dan tidak dimaksudkan untuk menjadi menakjubkan. Ternyata ada prinsip tersirat bahawa perut tidak boleh menunjukkan yang mewakili bahagian bawah pinggang tinggi. Walaupun sedikit keterlaluan, dua potongan itu akhirnya diakui dengan alasan bahawa sebenarnya tidak ada alternatif lain. L-85 tidak hanya membuat pakaian renang lebih sederhana, tetapi juga mendorong perancang untuk berubah menjadi lebih inventif dengan rancangan mereka, ini mendorong pakaian yang melengkapi dan menyebabkan memperhatikan tubuh wanita. Ini selesai dengan meletakkan boneka di pakaian renang. Dua tahun selepas Leser muncul sebagai dua kepingan awal, dua kepingan itu dikembangkan pada tahun 1946 oleh seorang pereka Perancis bernama Louis Réard. Itu jelas dinamai Atol Bikini, yang merupakan lokasi uji bom atom pada tahun 1946, dengan mengingat fakta bahawa Réard mempercayai kesannya akan berbahaya di dunia reka bentuk. Baju renang itu jauh lebih mencabar daripada potongan dua, kemudian ia tidak menjadi arus perdana sehingga 1953 ketika Brigitte Bardot ditangkap dalam satu di Festival Filem Cannes. Walaupun pakaian renang itu terkenal di Eropah pada tahun 1953, pakaian renang itu tidak terkenal di Amerika Syarikat sehingga tahun 1960-an.

Alat tambah

Sarung tangan "sangat ketara" dalam tempoh ini. Mereka adalah semacam hiasan yang dilihat sebagai hiburan lebih daripada gaya. Trim yang rumit dikeluarkan dan diganti dengan sarung tangan biasa. Pakaian malam digabungkan dengan sarung tangan panjang siku , dan ensemble siang dipakai dengan sarung tangan pendek atau menunjukkan tekstur atau kulit lembu. Pembuat dan peruncit mempersembahkan kumpulan topi, sarung tangan dan kasut, atau sarung tangan dan selendang, atau topi dan karung, yang sering terdapat dalam warna yang mencolok. Untuk musim bunga 1936, rantai runcit Chicago Marshall Field menawarkan topi gelap oleh Lilly Daché yang dikendalikan dengan busur kulit lembu eland dalam "Pernod hijau, merah jambu epal, kuning mimosa atau anyelir menjadi memerah" dan mengusulkan tas untuk mengkoordinasikan busur. Pada saat perang meletus pada tahun 1939, banyak wanita membeli jaket dengan poket pernafasan kerana takut serangan gas toksin.

Ringkasan: Ini menyatakan pakaian fesyen dan jenis gaya yang dipakai dan digunakan oleh wanita pada tahun 1940-an. Wanita biasa berpakaian dari bawah seperti kasut ke bahagian atas seperti penutup kepala. Pakaian renang juga merupakan pakaian yang selesa dan senang dipakai pada hari ini yang berasal dari tahun 1940-an.

FASHION LELAKI 1940-an

Fesyen lelaki tahun 1940-an

Gambaran keseluruhan

Reka bentuk lelaki tahun 1940-an untuk siang, permainan, atau malam digayakan untuk menyebabkan seorang lelaki merasa "luar biasa." Sepanjang tahun 1941-1945, perkadaran tekstur Perang Dunia II mengehadkan kain untuk membuat pakaian tetapi tidak bergaya. Lelaki kelas pekerja memilih pakaian sesuai yang tidak berubah secara drastik sejak awal abad ini. Zoot Suit yang terkenal dengan rona indah, kaki longgar, dan mantel panjang adalah penyimpangan selesai dari standard - penentangan bawah tanah yang dipakai oleh pemuda pusat bandar. Apa yang menjadikan novel rekaan lelaki tahun 1940an hingga dekad ini adalah potongan pakaian, contoh, dan kehalusan ekspresif yang memperlihatkan pertolongan seseorang yang bersemangat untuk bangsanya. Bagi lelaki, kesan yang paling dikenali dari keseluruhan penenang yang berkaitan dengan Depresi Besar adalah bahawa ruang lingkup nada ternyata lebih kuat. Bayangan cemerlang yang terkenal pada tahun 1920an ketinggalan zaman.

Pakaian

Menjelang pertengahan tahun 1940-an, penjahit Hollywood telah menyalahtafsirkan pembungkus tersebut hingga ke tahap kepribadian, menyediakan penggemar dan penyiasat film noir dengan pakaian dengan dada yang kuat, bahu raksasa, dan seluar lebar. Artis dan eksperimen gaya lain menerima jenis bungkus yang paling luar biasa, sut zoot, dengan perut tinggi, seluar tetap, dan penutup panjang. Poket sut tahun 1940-an tidak boleh dilipat, seluar tidak boleh lebih dari 19 merayap di sekitar atau diikat, dan sut dijual tanpa rompi (rok). Penampilan yang terikat sangat terkenal sehingga lelaki segera memilih anda boleh membeli seluar jeans panjang dan sarung di rumah. Di Britain, batasan pakaian lebih keras. Mantel tidak boleh merapatkan punggung, ritsleting logam atau mengikat, termasuk lengan raglan, atau mempunyai setengah tali pinggang. Sebilangan besar lelaki menyimpan pakaian mereka dari tahun 1930-an dan memakainya hingga pertengahan 40-an. Itu adalah petunjuk pertolongan untuk dijumpai dalam pakaian sebelum perang.

Pakaian sukan

Menjelang tahun 1933, pembuat celana pendek dan selain empat, yang biasanya dipakai sebagai pakaian aktif selama tahun 1920-an telah kehilangan kebaikan untuk seluar santai di kalangan orang-orang dalam mode. Di Britain dan Afrika Selatan, mantel berjalur berwarna merah, putih dan biru biasa dipakai pada pertengahan tahun baik sebagai pakaian kasual , dan untuk sukan, misalnya tenis, mendayung atau kriket. Ini berlanjutan sehingga perkadaran masa perang memberikan tekstur yang tidak masuk akal. Mantel sukan juga merupakan corak yang lebih baru yang terkenal pada tahun 1930-an. Mereka juga tiba di taburan kotak-kotak Glenn, tulang ikan herring, cek chevron, garis kapur, dan tweed. Mereka dipakai dengan seluar warna yang kuat dan lebih jaket daripada jaket, kecuali seluar jeans putih, yang dipakai dengan jaket biru angkatan laut. Jaket mempunyai pita skor yang disesuaikan luas, dua poket persegi besar, dan 3 penangkapan tangkapan. Poket tiba dalam pelbagai gaya lipatan, potongan, atau pembetulan.

Aksesori

Topi yang paling terkenal pada masa ini adalah fedora, yang sering dipakai keluar lebih dari satu mata pada titik riang. Homburg yang lebih tradisionalis juga tetap menjadi arus perdana, terutama di kalangan individu yang lebih berpengalaman dan bahkan mula dipakai dengan pakaian malam semi-formal dan bukannya topi top, yang dengan demikian harus dipakai dengan pakaian formal. Bowties luas, dan rancangan matematik yang terkenal terkenal, termasuk garis-garis, dan rancangan segiempat.

Semasa tahun 40-an, setiap lelaki mempunyai topi di kepalanya! Fedora, yang juga disebut trilby, adalah gaya selebar yang paling umum dipakai. Ia mempunyai limpahan 2,5-3 inci dan mahkota depan yang diperas tinggi dengan kerutan tengah yang dipukul sama rata atau dikira ke belakang. Selesai bulu roma, warnanya gelap, gelap, kusam, berwarna kusam, atau krim. Tepi biasanya diikat pada jalur petersham yang melayang di sekitar mahkota dan selesai dengan busur setara sebagai renungan, di sana sini dengan bulu-bulu. Topi utama arus utama tahun 1940-an adalah homburg. Ini datang secara unik dalam warna redup atau biru, dengan gelap secara beransur-ansur menjadi malap gaya pada pertengahan empat puluhan. Mahkota itu sangat tinggi dengan kerutan masyarakat yang sederhana. Tepi dipintal secara umum, namun terutama pada sisi, membuat elips terbentuk sesuai. Tepi berpintal kurang dekat daripada pada masa lalu hampir tidak bertahun-tahun, menjadikan topi pas yang lebih luas dan lebih longgar. Renda petersham gelap mengikat tali tepi dan topi. Coraknya ialah memakai Homburg yang ditarik ke depan dan ke bawah di kuil. Ini adalah dekad terakhir untuk kelaziman Homburg selain banjir gaya yang pendek pada tahun 80-an, ketika filem arahan The Godfather disampaikan.

Ringkasan: Ini menyatakan pakaian fesyen dan jenis gaya yang dipakai dan digunakan oleh lelaki pada tahun 1940-an. Lelaki juga biasa memakai pakaian sukan ketika memerlukan pakaian dan pakaian yang selesa jelas dipakai dalam makan malam dan majlis perkahwinan formal.

TREND FASHION 1940S

trend fesyen tahun 1940-an

-Pakaian selendang A-line dengan bahu yang bengkak dengan warna patriotik.

Gaun (sebaliknya disebut gaun atau pakaian) adalah pakaian yang biasanya dipakai oleh wanita atau wanita muda yang terdiri dari rok dengan korset yang terhubung (atau kord koordinasi yang memberikan kesan pakaian sehelai). Ia terdiri daripada bahagian atas yang menutup bahagian tengah dan tergantung di atas kaki. Gaun boleh berupa pakaian sehelai pakaian yang berisi rok dengan panjang apa pun, dan boleh menjadi pakaian formal atau santai. Pakaian kecil berakhir pada pertengahan paha dan dianggap sebagai pakaian yang paling terhad. Walaupun ukurannya biasanya sempurna dan menarik untuk fungsi separa formal, gaun yang lebih kecil daripada yang dijangkakan boleh juga longgar dan santai, atau dibuat dengan gaya yang sesuai. Sekiranya anda menyukai peluang dan gaya gaun pendek, pada saat itu, selipkan pad atau tumit nombor satu anda dan gayakan gaun kecil untuk fungsi santai, separa santai, atau separa formal.

-Rok A-line bertali dengan blaus butang putih.

Rok kotak-kotak, khususnya, memiliki detik kedua di antara set gaya, preseden yang dikembangkan di Instagram dan kini dapat dijumpai di peruncit tinggi dan rendah.

Pada masa ini, saya memahami apa yang anda fikirkan, dan memang, rok kotak-kotak mempunyai getaran seragam sekolah yang tidak dapat dinafikan, tetapi di sisi lain ia lebih mudah disesuaikan daripada yang mungkin anda duga. Saya akan menunjukkannya kepada anda dengan pakaian bawah. Sebahagian dari rok ini tentunya sesuai untuk pakaian seragam sekolah, datang dengan kekuatan tentera laut dan cetakan warna merah. Reka bentuk wanita muda memahami tema ini, menggayakannya dengan kemeja tradisional yang besar, tenunan tebal, dan kasut tinggi. Namun, untuk pengambilan yang lebih segar, pelbagai bentuk pastel dengan daya tarikan tahun 90-an juga meningkat.

-Sesuai Victory: skirt dan jaket yang disesuaikan dengan manusia.

Penampilan yang paling terkenal pada masa perang adalah saman dua helai wanita tahun 1940-an. Di Amerika Syarikat, ia digemari dengan penuh semangat sebagai saman kemenangan. Di Britain, itu adalah pakaian utiliti . Sut itu turun ke bumi dan boleh disesuaikan, dipakai sekerap pakaian. Mantel dan rok dapat dicampur dengan potongan yang berbeda, dan pullover alternatif di bawahnya dapat mengubah tampilan. Gaya umum tidak berubah sepanjang perang dengan tujuan bahawa wanita tidak perlu menjaga kos memakai tren yang paling popular.

Setelan tahun 1940-an terkenal dengan pakaian siang dan pakaian kerja pejabat, dan bahkan boleh dibungkus dengan topi dan perhiasan untuk makan malam atau teater. Pakaian itu adalah pakaian wanita yang paling menggembirakan. Sebilangan besar wanita mengenakan sut sebagai pakaian perkahwinan mereka dan bukannya pakaian mahal. Penampilan itu sendiri berasal dari pakaian wanita yang muncul pada tahun 30-an, namun dengan beberapa kontras yang signifikan untuk mewajibkan batasan pakaian. Tekstur yang paling sering digunakan untuk pakaian wanita tahun 1940-an adalah rayon berat bulu, campuran bulu, dan bulu ringan. Permintaan sekatan L-85 mengatakan bahawa tekstur untuk rok mestilah bukan bulu atau bulu dengan berat 9-ons atau kurang. Setelah perang, kilang pemprosesan dimuat dengan bulu yang digunakan untuk membuat pakaian lelaki, dan biaya pakaian bulu berkurang dengan ketara.

-Kaki lebar, seluar pinggang tinggi.

Salah satu gejala yang baik dari corak selendang berterusan adalah seluar dengan kaki lebar yang tinggi juga mempunyai kedua. Tidak pernah terlalu terancang dan kerap disetujui (sekiranya anda dapat mencari seluar senaman yang lebih baik), ia akan membuat anda kelihatan cantik dan cantik tanpa merasa terlalu istimewa. Tambahan pula, ada sesuatu yang khusus mengenai cara mereka menempati bilik yang terasa luar biasa - ini adalah seluar penyelia.

Seluar jeans berkaki lebar tidak diragukan lagi kembali pada corak musim 2020 ini, terutamanya seluar lebar. Dalam artikel ini, anda akan menemui banyak petua mengenai kaedah yang paling mahir untuk memakai seluar kaki lebar dengan beberapa motivasi pakaian seluar kaki lebar yang menakjubkan. Saya suka seluar jeans yang lebih luas yang boleh menjadi pilihan seluar untuk beberapa wanita lebih dari 40 tahun.

Mereka positif memberikannya tingkah laku pasti sikap acuh tak acuh dan boleh melakukan perkara yang sama untuk anda. Hari-hari ini, mereka adalah gaya keputusan jeans untuk Meghan Markle, Milla Jovovich, Victoria Beckham dan Amal Clooney. Seluar kaki lebar luar biasa untuk wanita berkaki pendek seperti saya, kerana seluar yang meletus sangat meregangkan kaki apabila sesuai dengan bahagian atas.

Beberapa perkara yang harus anda ingat untuk mencapainya:

-Jaga bahagian atas anda atau pakai seluar kaki lebar dengan bahagian atas yang pendek

-Untuk kesan yang paling teruk, pakai dengan tumit (tinggi) dan pastikan seluar jeans atau seluar anda hampir menyentuh tanah.

- Kasut - tumit peep-toe, sepatu, Oxfords, dan sandal baji.

Tumit tinggi terdapat dalam pelbagai bentuk dan ketinggian. Setiap tumit sekurang-kurangnya empat inci atau lebih boleh masuk ke dalam kategori ini. Jenis kasut yang paling biasa dipakai dengan tumit tinggi adalah pam, stiletto, dan sandal bertumit.

Kasut baji, baji, atau alat gantung adalah kasut dan kasut dengan sol sebagai baji, sehingga sebilangan bahan, biasanya elastik, memenuhi kedua-dua tapak kaki dan tumit. Pelan ini kembali ke Yunani lama. Pelakon Yunani biasa memakai kasut ini untuk menunjukkan status. Ini sangat ingin tahu sehingga penonton dapat mempunyai pilihan untuk mengenali siapa yang penting dalam drama panggung . Seperti yang ditunjukkan oleh Pusat Kennedy, "penghibur yang mengejutkan akan memakai kasut yang disebut" buskins, "atau kasut panggung yang dinaikkan, untuk mewakili keunggulan mereka terhadap penghibur komik, yang mungkin memakai kaus kaki biasa ."

Baji untuk wanita lebih normal dan selalunya mempunyai sol yang lebih tebal di bahagian belakang daripada di bahagian depan, menjadikannya kasut atau kasut yang dipatuhi tinggi. Wedges untuk wanita dipromosikan oleh Salvatore Ferragamo, yang mengetahui rancangan itu dengan pasaran Itali pada akhir 1930-an. Kemajuan tumit baji ternyata semakin cemerlang dan menggelikan pada tahun 1970-an-1990-an.

Selipar biasanya rendah, kurang kasut. Gaya yang paling sering diperhatikan, yang dikenali sebagai sepatu atau kasut dalam budaya Amerika, mempunyai perkembangan sandal. Salah satu rancangan utama dibentangkan di London oleh Wild smith Shoes , yang disebut Wild smith Loafer. Mereka bermula sebagai kasut yang santai, namun telah berkembang hingga kini dipakai di Amerika dengan pakaian yang disesuaikan. Rancangan lain dipersembahkan sebagai Aurlandskoen (the Aurland Shoe) di Norway (pertengahan abad kedua puluh). Mereka dipakai pada banyak masa dalam pelbagai warna dan rancangan, sering menonjolkan jumbai di bahagian depan, atau reka bentuk logam (loafer 'Gucci') ).

Jenis slip-on yang kurang senang dibuat sebelum ini dengan pemotongan sampingan (sekarang dan lagi disebut dress loafer). Dibuat dalam bentuk yang serupa dengan pita Oxfords, namun tidak memadai dengan tali pinggang, kasut ini mempunyai benang elastik sebagai renungan yang memungkinkan kasut untuk dibawa keluar dengan mudah namun tetap selesa ketika dipakai. Potongan ini mempunyai keberadaannya yang paling terkenal di Britain.

-Topi, serban, tudung kepala, klip bunga.

Topi tahun 1940-an memiliki kesinambungan gaya arus utama tahun 1930-an dan kenaikan baru pada pakaian kepala yang santai seperti beret, serban, jilbab, dan snood. Topi wanita pada tahun 1940-an adalah pelbagai jenis gaya yang biasanya ditarik dari pelbagai kesempatan yang pernah ada. Untuk menunjukkan kepada mereka semua masa depan satu usaha yang hebat. Semua perkara dipertimbangkan, saya mengatur lebih daripada 20 gaya yang paling terkenal untuk wanita Amerika biasa .

Walaupun topi tahun 1940-an tidak dibahagikan dalam masa perang, mereka dibebankan pada 33% sebagai pembelian berlebihan. Bahan-bahan hebat adalah sedikit, banyak pengilang menggunakan bahan hiasan yang tidak normal dan menggunakan tekstur pelapis. Di Paris mereka menjadi lebih besar dan luar biasa, membuat beberapa pakar mempersoalkan semangat mereka. Bagi kebanyakan orang biasa , meninggalkan topi adalah lebih biasa, terutamanya untuk latihan memakai dan bersantai seperti pesta malam. Tata rambut yang baik tidak boleh disembunyikan dengan topi besar. Beret, topi boneka kecil, dan serban semuanya mudah, sederhana, tanpa topi omong kosong untuk dipakai untuk sebarang acara .

Ringkasan: Tahun 1940-an adalah gabungan trend dan gaya fesyen yang berbeza, trend di atas adalah yang paling terkenal dan banyak digunakan. Dari topi dan turban hingga klip bunga, semua yang kini banyak digunakan berasal dari generasi fesyen tahun 1940-an.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Apa yang popular pada tahun 1940-an?

Sebilangan besar budaya popular bertekad dalam sentimen anti-Jerman dan anti-Jepun. Perkara ini terlalu diharapkan semasa anda berperang melawan seseorang. Namun, tahun 40-an membawa kami Jeep, the Slinky, Velcro, Tupperware DAN Frisbee. Dan semua Beatles dilahirkan pada tahun 40-an.

Jenis muzik apa yang popular pada tahun 1940-an?

Di Dunia Berkembang, muzik Swing, Big band, Jazz, Latin dan Country mendominasi dan mendefinisikan muzik dekad ini. Selepas Perang Dunia II, suara kumpulan besar pada awal dekad ini secara beransur-ansur digantikan oleh penyanyi dan pop vokal.

Dari mana pakaian 1940 dibuat?

Banyak pakaian wanita dari tahun 1940-an terbuat dari kapas kerana kainnya yang bernafas dan senang dipakai. Suit pemisah biasanya dibuat dari bulu atau flanel rakan sejawatnya yang ringan. Kain tulle atau jaring juga populer ketika memakai pakaian formal, seperti gaun pengantin atau gaun prom.

Apa yang disebut 1940?

Menara tahun 1940-an setiap dekad lain abad ke-20 sebagai yang paling penuh dengan kesedihan, patriotisme, dan akhirnya, harapan dan permulaan era baru dominasi Amerika di pentas dunia. Dekad ini, yang biasa disebut "tahun perang," identik dengan Perang Dunia II.

Apa yang dipakai oleh gadis remaja pada tahun 1940-an?

Pakaian seragam gadis remaja tahun 1940-an itu adalah rok kotak-kotak berlapis, sweater yang sesuai di atas blaus, kaus kaki bobby putih, dan sepasang sepatu atau kasut pelana. Ini adalah pakaian yang sederhana, mudah dan selesa yang cukup berpakaian untuk sekolah tetapi cukup tidak formal untuk keseronokan selepas sekolah.

KESIMPULAN

1930-an dan 1940-an adalah tempoh dalam sejarah yang sangat mempengaruhi negara kita dari pelbagai sudut pandangan. Selama jangka waktu ini, perubahan gaya muncul dan wanita mengambil pekerjaan baru. Terlepas dari kenyataan bahawa orang lain mungkin melihat waktu khusus ini sebagai masa ketika reka bentuk wanita diakhiri, sangat baik dapat diuraikan dengan pasti sebagai menetapkan kerangka untuk gaya pakaian dasar dan maju.

Sebilangan gaya reka bentuk wanita pada tahun 1930-an 1940-an sebenarnya tetap ada dalam reka bentuk kita hari ini. Pada asasnya, jangka masa ini dipengaruhi oleh adab-adab di mana perang memaksa reka bentuk dari cara pergerakannya yang biasa, seperti yang mungkin, gaya lurus baru muncul dan berkembang sepanjang The Great Depression, dan dengan tegas mempengaruhi masa depan dalam waktu yang lama di reka bentuk.