Reka bentuk tahun 2000an secara berkala digambarkan mirip dengan pound seluruh dunia, di mana coraknya memperlihatkan kombinasi gaya vintaj masa lalu, pakaian di seluruh dunia dan etnik (misalnya boho), sama seperti gaya pelbagai subkultur berasaskan muzik. Gaya lompat-lompat pada umumnya adalah yang paling terkenal di kalangan anak-anak muda dari semua jantina, diikuti oleh gaya retro yang bermotivasi di luar kotak pada akhir dekad ini. Mereka yang biasanya berumur 25 tahun dan lebih berpengalaman menerima gaya santai yang sangat terkenal dan terkenal. Globalisasi turut mempengaruhi corak berpakaian dekad ini, dengan penggabungan pakaian Timur Tengah dan Asia menjadi fesyen Eropah, Amerika dan Australia yang standard. Tambahan pula, pakaian yang mesra alam dan moral, misalnya, bentuk yang digunakan kembali dan penyembunyian palsu, dapat dilihat dalam dekad ini. Pada pertengahan tahun 2000-an, banyak reka bentuk pertengahan dan akhir 1990-an tetap bergaya di seluruh dunia, dan pada masa yang sama menyajikan lebih banyak corak terkini. Tempoh yang panjang dalam dekad ini menyaksikan pemulihan skop pakaian yang besar terutamanya dari tahun 1960-an, 1970-an, dan 1980-an.

FASHION CEPAT

Waktu yang tepat hingga pertengahan tahun 2000-an menyaksikan kenaikan dalam penggunaan gaya cepat: pakaian jalan raya tinggi yang wajar bergantung pada rancangan gaya tinggi terbaru. Dengan kemajuannya yang mudah didorong oleh corak langsung di landasan, reka bentuk cepat adalah faktor besar dalam pengembangan gaya perniagaan. Sebagai pakaian yang berpatutan ternyata jauh lebih penting dalam perjalanan ke era baru, jenama perlu mengetahui bagaimana untuk terus mengetahui kebiasaan baru pembeli mereka. Selama tahun 1999, kedai runcit, misalnya, Macy's, JC Penney, Kohl's dan banyak lagi mempunyai perjanjian yang menambah hingga $ 230 bilion. Pada tahun-tahun berikutnya, jumlah itu mula menurun. Pada pertengahan tahun 2000an, kenaikan reka bentuk runcit dalam talian dan cepat di kedai menyebabkan penawaran rangkaian runcit menurun dalam kesepakatan berikutan gaya baru yang ditawarkan lebih cepat daripada kenangan baru-baru ini oleh peruncit. Goliat runcit seribu tahun baru termasuk H&M, Forever 21, dan Zara. Cukup, Target peruncit menemui pencapaian yang signifikan dalam bekerjasama dengan pencipta gaya yang berbeza untuk kepingan perancang yang masuk akal yang dapat diakses oleh pengguna biasa. Corak dalam reka bentuk pantas ini membolehkan pelanggan menuntut barang perancang dengan kos yang lebih rendah, selain itu membolehkan pengakuan dan penciptaan gaya peniru. Pereka melihat rancangan mereka dirobohkan, dan memilih untuk mengurus perniagaan.

Pada tahun 2004, monster runcit H&M, ace dalam mengubah gaya cepat, bekerjasama dengan arkitek reka bentuk Karl Lagerfield untuk mempersembahkan koleksi satu kali yang akhirnya menjadi pencapaian yang sangat besar, ketika wanita bergegas ke kedai H&M untuk menuntut sedikit 30 penentu pemula yang dapat diakses di Stor koleksi, misalnya, Wet Seal dan Pakaian Amerika seharusnya menjadi "pendahulu Amerika ke gaya cepat".

Serta lokasi runcit Hollister, Abercrombie dan Fitch dan berpotensi pada ruang lingkup yang jauh lebih kecil Terlalu Terlalu, namun akhirnya, kedai-kedai seperti Forever 21 lebih baik untuk terus bertahan dalam permainan runcit.

FASA FASHION PADA 2000

Fesyen awal 2000-an

Inovasi dan reka bentuk Y2K terpengaruh pada pertengahan tahun 2000an. Palet bayangan dipenuhi dengan nada gelap berkilau dan logam pintar. Walaupun beberapa corak Y2K dipakai hari demi hari, banyak penampilan ini dipakai untuk keluar.

Pakaian utama untuk wanita termasuk atasan kerja atau kain, rok kotak atau kulit lembu, seluar jeans berkilauan, dan kasut yang berkilauan. Bagi lelaki, penampilan Y2K pada umumnya termasuk mantel kulit lembu, baju pengumuman, dan kasut tebal. Sekiranya anda memerlukan motivasi, Britney Spears dan * NSYNC adalah perintis untuk gaya seperti ini. Pakaian santai dan pakaian kasual adalah corak besar lain pada pertengahan 2000-an.

Denim berubah menjadi bahan pokok untuk orang, melewati seluar hingga kemeja, mantel, dan topi. Sekiranya anda menyusun gaya yang santai untuk wanita, fikirkan bahagian atas baju, hoodies, seluar yang rendah, celana pengangkut, daisy dukes, skirt jean, dari bahagian atas bahu, sweater ribbed, dengan kasut panggung, kasut Ugg, atau tenis kasut.

Pencarian biasa untuk lelaki termasuk, denim yang diganggu, seluar barang, pakaian sukan, baju ragbi atau polo, sandal, kasut oxford, dan kasut.

Fesyen pertengahan 2000-an

Ketika dekad berlalu, reka bentuk tahun 2000 mulai mengikuti penampilan bohemia tahun 1960-an. Seluar yoga, seluar pendakian rendah, kemeja leher cowl, atasan pekerja, celana Capri, mantel yang dipangkas, dan gaun di atas seluar adalah keputusan pakaian yang terkenal untuk wanita.

Ini sering dipadankan dengan hiasan seperti ikat pinggang kuat, warna pilot, dan tali jam, tali leher yang dipakai di leher atau sebagai tali pinggang, pad tarian ekspresif, dan sepatu panggung. Penampilan pemulihan tahun 1960-an juga menjadi arus perdana dengan lelaki. Alternatif pakaian termasuk seluar pemotong pakaian ringan, seluar pendek muatan, kemeja [batu] ( https://npcparty.org/t/stonewalling/1408 4), kemeja peternakan, Henley's, polo dengan garis leher yang muncul, dan pakaian pelindung. Pusat dekad ini juga dicirikan oleh perkara-perkara "it" yang paling baru, seperti topi pemandu Von Belanda, pakaian sukan Juicy Couture, dan paket Louis Vuitton.

Fesyen akhir 2000-an

Banyak gaya dari awal dan pertengahan 2000-an meluas ke aspek terakhir dekad ini, dengan beberapa kes khas. Untuk wanita, atasan tanaman diganti dengan gaun malam dan rok mini yang ditawarkan untuk boneka bayi, rok gelembung, dan gaun sweater. Terdapat juga pemulihan pada tahun 1980-an dan 1990-an yang sekali lagi memperkenalkan nada neon, cetakan makhluk, bentuk matematik, legging denim ringan, dan merobek seluar yang dicuci dengan karat yang dipakai dengan kasut tempur, alas tarian yang indah, dan ikat kepala.

Tampilan besar yang ingin tahu mula menarik kemasyhuran, namun kelihatan lebih halus daripada yang sesuai pada tahun 80-an. Reka bentuk lelaki akhir 2000-an adalah gabungan warisan tahun 1950-an dan 1980-an, dengan mantel surat dan kulit sapi gelap, jaket, seluar potongan tipis, kemeja Ed Hardy, kemeja wol, dan sweater leher V. Ini biasa digabungkan dengan topi ayah, pelancong atau juruterbang, kapal penjelajah, Converse, Van, atau kasut.

Sut kapasiti lelaki juga diperbaharui dari tahun 80-an untuk memiliki potongan pakaian yang lebih tipis.

JENIS PENCARIAN YANG DIJALANKAN PADA 2000

Hip hop:

Banyak rapper memberi kesan kepada reka bentuk dengan garisan pakaian mereka sendiri pada tahun 2000-an, termasuk Jay-Z, Diddy, Nelly, dan 50 Cent. Banyak penampilan termasuk seluar longgar, kemeja tinggi, pullover sukan, baju velor, mantel gelembung, dan rompi puffer yang digabungkan dengan ikat kepala, tali pinggang peluh, kasut Timberland, dan kasut tenis seperti Adidas Superstars atau Nike Air Force 1s.

Pakaian jalanan:

Pakaian jalanan adalah pakaian santai yang berpusat pada jenama, seperti seluar , tee, dan kasut. Pada bahagian terakhir tahun 2000-an, gaya pakaian jalanan yang terkenal termasuk seluar tipis bermasalah, atasan baggy, pakaian sukan percuma atau sesuai, seluar trek, hoodies, baju realistik, tee kedai barang terpakai vintage, dan Tommy Hilfiger dan US Polo Assn. jenama.

Kasut tenis adalah aspek penampilan yang ketara, terutamanya retro Nike Air Jordan dan Adidas Yeezys. Beg bahu juga merupakan barang tambahan yang terkenal untuk lelaki.

Emo:

Reka bentuk Emo menjadi standard selama tahun 2000-an dan mengikuti gaya Goth dan pengacau. Pakaian selalunya gelap atau menyeluruh dengan seluar nipis, kemeja band, tali pinggang bertatahkan, dan Vans kotak-kotak.

Tidak ada pakaian emosi yang selesai tanpa gaya rambut yang betul, yang paling asas adalah potongan kasar dengan letupan sisi yang panjang berwarna gelap, berambut perang, atau nada yang cerah.

Adegan:

Gaya pemandangan menjadi terkenal menjelang akhir dekad dan dipengaruhi oleh reka bentuk luar kotak, rave, dan pengacau. Tampilan ini sering kali merangkumi seluar biker gelap tipis, kemeja dan hoodie cemerlang, kemeja band, tutus, dan tali pinggang bertatahkan. Seperti gaya emosi, rambut adalah aspek utama dalam penampilan.

Potongan rambut yang terkenal adalah rambut berwarna neon yang indah dan di sisihkan dan dihiasi dengan mahkota dan bersara dari.

Riadah:

Sekiranya anda perlu berpuas hati namun elegan pada pertengahan tahun 2000-an, semua yang perlu anda lakukan ialah melemparkan pakaian sukan yang paling anda gemari. Semua orang dari Britney Spears ke Beyoncé dan Eminem hingga Diddy ikut mengamuk. Mereka dilorek dengan teratur dan dihiasi dengan logo dan ungkapan berlian imitasi. Selain itu, arus utama menggabungkan seluar trek dengan pakaian pakaian dan kasut arkitek untuk meningkatkan penampilan

RAMBUT PADA TAHUN 2000

Wanita

Pada pertengahan tahun 2000-an, rambut wanita secara teratur panjang dan lurus. Pertengahan tahun 2000-an menyoroti "perpisahan silang", di mana garis rambut dipisahkan secara silang. Panjang rambut berbeza dari bawah tulang rawan telinga paling pendek hingga hanya di bawah bahu paling lama. Dari tahun 1995 hingga 2008, ciri dan lampu rendah yang diperbuat daripada warna berambut perang, merah, dan bersahaja menjadi standard. Pada tahun 2000, ciri-ciri halus dan tidak mencolok untuk melihat cahaya matahari.

Pada tahun 2002 ciri mencolok dan tidak bercampur yang disebut "ciri tebal" meletus ke tempat kejadian. Corak ini dilancarkan oleh Kelly Clarkson semasa pengalamannya di American Idol, berlangsung hingga tahun 2006. Pertengahan tahun 2000an juga meneruskan pemulihan potongan rambut Farrah Fawcett pada akhir tahun 1990-an. Rambut berkerut terkenal pada awal dan pertengahan tahun 2000an.

Bagi orang-orang warna, cornrow, dreadlocks dan tenunan bergelombang terkenal hingga bahagian terakhir tahun 2000-an, ketika penggambaran sekatan Afro, Jheri dan potongan pixie pendek dipromosikan oleh pakar seperti Janet Jackson dan Rihanna. Tata rambut lain yang terkenal pada masa itu adalah kepingan, dihidupkan kembali oleh kemiripan Alicia Keys dan Lauren Conrad.

Sepanjang tahun-tahun awal dan tengah jala dan anyaman akan secara rutin ditempatkan dalam reka bentuk pelbagai sisi dan sengaja akan digayakan sebagai pendekatan untuk mencampuradukkan lebih baik dengan gaya pakaian wanita.

Selama tahun 2000-an, banyak wanita mendukung gaya rambut menenun, seperti penampilannya yang lebih panjang, goyangan panjang atau "lob". Menjelang akhir tahun 00-an, tidak dapat digayakan untuk memfokuskan rambut seseorang, dan Bangs yang dibersihkan pada tahun 1980-an membuat pemulihan.

Pada bahagian terakhir tahun 2000-an, wanita berambut malap (dan bahkan berambut ringan) menyokong rambut hitam, seperti yang dipakai oleh Katy Perry atau Amy Winehouse dengan potongan rambut namanya. Rambut selesai dengan kelantangan, rambut bergelombang biasa, dan potongan bergoyang terkenal sejak 2007 dan seterusnya di Britain dan Amerika Syarikat. Pada tahun 2009, banyak wanita cuba menyalin potongan rambut yang dimiliki Kate Gosselin pada tahun itu, dengan cepat memasukkan ciri bercampur ke dalam standard. Rupa ini hanya menjadi mode. Corak arus perdana lain pada tahun 2000-an termasuk ikat kepala , bungkus kepala dan Scrunchies, ekor babi sisi, dan menyatu di satu sisi kepala.

Lelaki:

Untuk lelaki Eropah yang berumur 25-40 tahun, rambut pendek yang biasanya muncul sebagai quiff adalah elegan pada pertengahan tahun 2000-an, sama seperti rambut berduri dan helang palsu untuk lelaki yang berumur 18-30. Lelaki muda Britain yang berambut kusam selalu memakai tenunan dan coretan berambut perang hingga bahagian terakhir tahun 2000an ketika nada rambut khas berubah menjadi standard semula. Gaya rambut yang tipikal di kalangan lelaki dan lelaki Amerika adalah rambut runcing es yang disokong oleh kumpulan boyband dan kumpulan pengacau pop dari tahun 1997 hingga 2004. Sementara itu, potongan kumpulan dan buzz tetap terkenal di kalangan lelaki Amerika dan Timur Tengah sejak pertengahan -1990s hingga tahun 2010-an. Rambut Mod atau surfer yang panjang, goyah dan terkenal di kalangan banyak pemuda antara tahun 2003-06 di UK dengan jumlah kumpulan yang sama yang menjauhkan diri dari rock underground dan rap metal untuk tahun 1960-an yang memeriahkan suara rock bebas atau karport yang dipelopori oleh tandan seperti The Strokes, Jet ,

The Killers, The Hives, The Vines, Coldplay, dan The White Stripes. Potongan rambut ini secara tetap menggantikan rambut yang langsing dan berkembang yang terkenal sejak akhir tahun 1990-an di antara nama-nama besar Amerika seperti Tom Cruise, Jim Adkins dari Jimmy Eat World, Alex Band, Jason Wade, Mehmet.

Menjelang akhir tahun 2000-an, banyak lelaki muda Britain memutuskan potongan rambut bermotivasi tahun 1950-an yang baik, yang disiapkan dengan pomade. Rambut yang dicukur dan dicungkil di samping misai, misai, rontok, cambang, dan janggut mendapat arus perdana di Eropah dan Amerika Utara sebagai tindak balas kepada penampilan metroseksual awal dan pertengahan tahun 2000-an, dengan kesempatan hebat seperti Movember memperluas kesesuaian mereka.

Kanak-kanak dan remaja

Bagi lelaki muda, gaya rambut pendek, misalnya, quiff, potongan buzz, warna, trim kumpulan , dan trim Caesar terkenal pada pertengahan tahun 2000-an. Wanita muda menyokong pengembangan rambut lurus dan ciri tegas. Ia juga menjadi elegan untuk mengenakan rambut bergelombang dengan ciri-ciri perpecahan dan campuran sisi "silang" sekitar tahun 2002/03. Kembali ke bahagian terakhir tahun 90-an dan pertengahan 2000-an, jepit rambut rama-rama dan rambut lipit ternyata sangat utama bagi anak muda dan remaja wanita.

Pada tahun 2000-an, rambut lelaki muda yang lebih panjang terkenal di UK dan Amerika, termasuk gaya rambut sayap, yang dipengaruhi oleh subkultur Mod 1960-an, dan bintang luar Britain di luar kotak. Gaya rambut di kalangan wanita muda sekolah menengah mengalami sedikit perubahan, sehingga setara dengan mereka pada pertengahan tahun 2000-an. Rambut bergelombang ternyata kurang terkenal di Britain, sementara rambut lurus tumbuh lebih kuat. Ciri-ciri tetap utama, seperti pengembangan. Rambut secara teratur disatukan dengan ekor babi dan ledakan panjang atau pinggiran yang menyatu.

Pada tahun 2009, Harajuku yang membingungkan gender membangkitkan potongan rambut adegan (nada terang yang sering berwarna) dan eyeliner terkenal di kalangan wanita muda dan lelaki muda yang sama: pertama di Jepun , dan kemudian di AS dan Eropah. Sebagai pilihan berbeza dengan hairdos pemandangan, banyak wanita muda remaja di AS dan Australasia memilih gaya rambut preppy yang merangkumi rambut panjang, lurus, letupan sisi dan standard dan bahagian sisi, sementara lelaki muda memakai rambut skater penting.

Banyak wanita muda mengenakan ikat kepala, penutup kepala dan tahun 80-an yang memeriahkan hiasan dengan ekor babi sisi atau anyaman Perancis yang jatuh lebih dari satu bahu . Pada pertengahan tahun 2006 dan 2008, pemuda remaja Timur Tengah di Australia, khususnya anak-anak Lebanon yang turun, memperoleh gaya rambut yang tinggi dan ketat. Ada yang cenderung memotong dengan mullet.

TREND FASHION 2000

Gloss bibir fros

Semasa tahun 2000-an, bibir anda yang lebih sejuk, semakin baik penampilannya. Tidak ada pakaian yang terasa total tanpa menggunakan tiga hingga tujuh lapisan kilauan bibir merah jambu dengan penyelesaian yang berkilauan. Anda juga mesti memastikan bibir anda bersinar di poket belakang seluar anda (terutamanya di pusat membeli-belah) supaya semua orang akan menyedari bahawa anda mempunyai bibir di poket belakang seluar anda.

Seluar jeans bertingkat rendah

Pada pertengahan tahun 2000-an, tali pinggang tengah belakang seluar dengan ketinggian rendah mungkin merupakan perkara yang paling banyak dihubungi di sekolah menengah pertama dan sekolah menengah di seluruh negara.

Kenapa? Oleh kerana kami semua dengan tenang menarik seluar dengan pendakian rendah kami sehingga tidak ada yang dapat melihat London, Perancis, seluar dalam, atau seluar pantat kami. Pada tahun 90-an, Alexander McQueen mengadakan pertunjukan reka bentuk yang terkenal di mana dia menunjukkan seluar dengan pendakian yang terlalu rendah di mana bum atasnya terbongkar , kata Nudell. "Itu benar-benar sesuai dengan cara seluar jeans dan seluar dibuat untuk kedua orang itu." Seluar dengan pendakian rendah mungkin luar biasa untuk memaparkan bahagian tengah anda, tetapi ia juga menyebabkan berpusing terasa seperti jadual Cirque de Soleil.

Seluar jeans kemas

Sebenarnya, memangkas apa sahaja adalah fesyen yang tinggi pada tahun 2000-an. Ini mungkin menggegarkan kenyataan anda, namun saya memakai seluar riben yang terikat di zon fly / button, namun juga di bahagian bawah kaki di mana mereka meletus. Saya sering memakai baju dengan kemeja biru muda saya yang dekat dengan belahan, yang mana ibu saya memaksa saya memakai cami di bawahnya. Saya fikir cami adalah satu-satunya komponen yang memusnahkan rupa sepenuhnya.

Baju popcorn

Ingatlah baju-baju yang licin itu seolah-olah mereka dibuat untuk anak kecil namun dengan satu atau lain cara menceburkan diri dalam ukuran biasa

semasa anda mengenakannya? Mempunyai salah satu dari mereka di bilik simpanan anda menyerupai pek Michael Kors hari ini. Pada gaya tahun 2000-an, kemeja popcorn yang gersang itu merupakan tempat kemajuan yang memenuhi selera.

Tatu choker

Kalung tatu choker mungkin merupakan perhiasan pertama yang saya gemari, dan saya bukan satu-satunya. "Pada awal 2000-an, kita mulai melihat kebangkitan gaya lama yang mempunyai kalung choker," kata Nudell. Leher anda mungkin terasa telanjang tanpa tatu choker di atasnya. Terdapat beberapa perasaan yang lebih buruk pada masa itu daripada ketika anda terpaksa mengundurkan salah satu kalung tatu choker anda yang menjadi terlalu terentang untuk disebut sebagai choker lagi.

Denim semuanya

Denim berhutang gaya hingga 2000-an. Untuk sekian lama, kami menjangkakan denim mesti digunakan untuk membuat seluar dan mantel, namun itu bukan jiwa 2000-an. "Dengan nama dan muzik besar dan bintang pop seperti Britney Spears, denim melayang benar-benar mula memberi kesan yang signifikan dan mempengaruhi apa yang dipakai oleh individu," kata Nudell.

Kami memerlukan denim semuanya . Topi denim, skirt denim, gaun denim, jumper denim, dan rompi denim. Kami memerlukan pelbagai nada dan cuci denim yang dijahit bersama.

Kami memerlukan denim usang yang digabungkan dari pelbagai sudut pandangan seperti yang diharapkan. Kita perlu melihat nama-nama besar sukan denim di jalur kehormatan. Kami Memuja Denim.

Tali pinggang bertali

Saya tidak pernah cukup sejuk untuk memakai salah satu daripada alasan bahawa Topik Panas mengancam saya pada ketika itu, tetapi sekumpulan individu yang saya pergi ke kelas dengan menghargai tali pinggang bertatahkan. Perkara yang luar biasa mengenai tali pinggang bertabur adalah bahawa ia diselaraskan dengan semua lekapan. Anda boleh memakainya dengan hoodie Good Charlotte atau tee Happy Bunny anda. Tali pinggang bertabur adalah salah satu alat tambahan yang paling sesuai pada masa itu.

Klip Rama-rama

Tidak ada hiasan rambut yang dianggap salah seperti potongan rama - rama . Tidak kira sama ada yang beraneka ragam itu tiba dalam bungkusan 10 atau perak, yang berkilauan menjadikannya menyerupai kupu-kupu yang dilapisi tiba di rambut anda, kita harus mengembalikan potongan kupu-kupu. Tidak ada alat rambut yang mengehadkan rambut anak saya sejak pemotongan rama-rama.

Rhinestones

Tidak kira sama ada mereka adalah kancing palsu atau hiasan palsu atau hiasan pada warna anda, rhinestones sebanding dengan perhiasan 14 karat pada gaya tahun 2000-an. Tweens tidak dalam keadaan apa-apa yang takut dengan banyak masalah, dan jika anda bertanya kepada saya, itu memalukan kita kehilangannya apabila kita semakin mantap. Tidak pernah lagi dalam hidup saya, saya akan cukup berani memakai seluar yang berlengan rhinestones.

SOALAN YANG BANYAK DITANYA

Adakah fesyen tahun 2000 kembali?

Trend fesyen dari awal tahun 2000 kini kembali . Sandal jepit bertumit, misalnya, sekarang menjadi sangat marah, dengan bintang seperti Rihanna dan Kim Kardashian West sering memakainya. Kalung yang dibuat dari kerang laut juga kembali bergaya, terima kasih kepada pengguna VSCO.

Bagaimana anda berpakaian pada awal tahun 2000-an?

Sekiranya anda menyusun gaya kasual untuk wanita, fikirkan bahagian atas baju, hoodies, seluar jeans bertingkat rendah, seluar kargo, dukes daisy, skirt janan , dari bahagian atas bahu, sweater bergaris, dengan sandal platform, kasut Ugg, atau kasut kasut

Apakah jenama yang popular pada tahun 2000-an?

Abercrombie & Fitch.

FUBU.

LRG.

Marithé + François Girbaud.

Ed Hardy.

Aeropostale.

Hollister.