Bahasa pengaturcaraan backend dianggap lebih penting daripada bahasa frontend. Itulah sebabnya kedua-dua perniagaan dan pengaturcara memberi kepentingan besar ketika mereka memilih bahasa backend untuk projek aplikasi mereka.

Thread ini akan berkongsi bahasa pengaturcaraan backend terbaik dengan komuniti npcparty.org :

1. Python

Ini adalah salah satu bahasa pengaturcaraan backend serba guna yang terbaik yang disenaraikan antara pilihan terbaik. Tinjauan terbaru Stack Overflow merujuk Python sebagai teknologi ke-3 paling popular. Kurva skrip ringkas dan ringkas memberi kemudahan kepada pembangun semasa membina perisian.

2. PHP

PHP adalah bahasa backend yang hebat untuk aplikasi web. Ia bukan sahaja mudah digunakan untuk pengekod tetapi ciri keselamatan dan perpustakaan yang luas juga sangat berkesan.

3. Jawa

Sekiranya anda membuat aplikasi Android dan mencari bahasa pengaturcaraan backend yang tepat, maka anda mesti mempertimbangkan Java. Sangat mudah untuk menulis dan belajar. Lebih-lebih lagi, sumber sumber terbuka akan membantu anda menyelesaikan semua kesalahan dan kod bug.

4. C ++

Bahasa pengaturcaraan backend mudah alih dan mudah disisipkan ini juga popular di kalangan pengekod kerana sifatnya. Terutama, jika anda akan membina pangkalan data atau aplikasi permainan, maka anda mesti mempertimbangkan untuk menggunakan C ++ .