Jarang menjadi rahsia bahawa mengusahakan tugas yang rumit akan memakan masa, memilih pakar mengenai bantuan tugas undang-undang media. Tetapi apabila anda dikehendaki mematuhi tarikh akhir yang ketat, anda perlu melengkapkannya tepat pada waktunya untuk mengelakkan akibat.

Sekiranya anda memerlukan sedikit panduan untuk menyelesaikan semua tugas anda dengan lebih cepat, berikut adalah panduan berguna yang diluluskan oleh pakar dari perkhidmatan bantuan tugas undang-undang media.

  1. Rancang dengan baik dan buat senarai tugasan

Periksa tarikh akhir yang anda berikan untuk tugas anda, dan sediakan senarai semua tugas lain yang harus anda lakukan. Tentukan berapa lama masa yang diperlukan untuk anda menyelesaikan setiap tugasan untuk melihat apakah anda memerlukan lebih banyak masa. Anda perlu bersikap realistik. Setelah membuat senarai, anda boleh menyelami kerja anda tanpa sebarang gangguan.

  1. Utamakan tugas berdasarkan kepentingan dan tarikh akhir

Semasa anda menyenaraikan tugas kajian media anda semasa merancang, pastikan untuk menandakan tugas-tugas keutamaan tinggi sebagai penting. Tugasan yang mesti diselesaikan dalam dua hari mungkin akan lebih diutamakan daripada yang akan disiapkan minggu depan. Juga, pastikan untuk mengutamakan tugas yang lebih besar daripada yang lebih kecil.

  1. Pastikan semua bekalan anda teratur

Untuk mengelakkan membuang masa mencari bekalan semasa anda menjalankan tugas, siapkan semua buku, kertas, nota, pen dan bahan lain. Bersihkan beg galas anda setiap minggu atau bulanan untuk memastikan semuanya teratur. Pertimbangkan untuk menyusun folder subjek dan buku nota yang berbeza menjadi satu pengikat biasa yang dipisahkan oleh pembahagi. Dengan cara ini, semua tugasan dan bahan anda akan berada di satu tempat.

  1. Hilangkan gangguan dengan meletakkan alat anda

Matikan telefon bimbit anda, matikan komputer anda (melainkan anda memerlukannya untuk melaksanakan tugas anda), matikan TV dan tutup pintunya. Sekiranya anda menggunakan komputer untuk menyiapkan tugasan, anda boleh memuat turun aplikasi dan pelanjutan penyekat laman web untuk terus fokus pada tugas yang sedang dilakukan.

  1. Tetapkan pemasa untuk mengekalkan fokus

Sebelum mula mengerjakan tugas anda, mulakan pemasa dengan memasukkan waktu di mana anda ingin menyelesaikan kerja anda. Anda boleh terus memeriksa pemasa untuk mengetahui berapa lama masa dan berapa yang masih ada. Ini juga akan membolehkan anda memahami jika anda terlalu banyak menghabiskan sesuatu.

  1. Dengarkan muzik klasik semasa menulis tugas anda

Nasihat ini mungkin terdengar agak aneh. Walau bagaimanapun, muzik klasik sangat baik untuk membatalkan bunyi latar. Tidak ada lirik atau ketukan yang luar biasa untuk mengetepikan fokus anda. Sebenarnya, banyak kajian menunjukkan bahawa pelajar yang mendengar muzik klasik mendapat skor yang lebih baik dalam ujian. Oleh itu, cari muzik klasik yang hebat dan buat senarai main dan hidupkan sambil cuba memberi tumpuan untuk menulis kertas kerja anda.

  1. Beristirahatlah di antara mengerjakan tugas anda

Sekiranya anda mempunyai banyak perkara untuk diselesaikan, anda mungkin merasa terpaksa bekerja terus berjam-jam. Tetapi ini hanya akan melambatkan anda lebih jauh, memanjangkan keseluruhan sesi.

Jadi, lebih baik anda memasukkan selang waktu yang tetap antara waktu belajar. Fokus pada tugas untuk beberapa waktu, kemudian berehat sebentar untuk berjalan-jalan dan meregangkan. Ini akan menyegarkan minda dan badan anda untuk terus bekerja. Contohnya, cuba bekerja selama satu jam, kemudian berehat selama 15 minit.

  1. Ganjaran diri anda dengan aktiviti yang menyeronokkan

Sebaik sahaja anda selesai dengan tugas-tugas yang ada, sila perlakukan diri anda sendiri. Boleh jadi apa sahaja. Anda boleh mengunjungi rumah rakan, bermain permainan mudah alih kegemaran anda, atau merebut sebiji coklat. Menetapkan sistem ganjaran ini akan membantu anda tetap termotivasi untuk fokus pada tugas anda dengan lebih berkesan.

Idea-idea ini akan membantu anda melengkapkan kertas anda dengan cekap setiap masa.

Ringkasan: Sekiranya anda menghadapi kesukaran untuk menyelesaikan tugasan anda, itu mungkin mempengaruhi prestasi akademik anda. Inilah sebabnya mengapa anda perlu mengikuti beberapa langkah untuk memastikan anda memenuhi tarikh akhir tugas anda dengan sempurna

1 Suka

8 Cara menyelesaikan tugasan anda dengan lebih pantas? Terdapat pelbagai cara yang dapat membantu anda menyelesaikan tugasan tepat pada waktunya seperti memahami topik, merancang tugas, menjadualkan tugas dan mengumpulkan aksesori yang sesuai untuk tugas dll.

tugasan

Cara Menyelesaikan Tugasan sebelum Tarikh Akhir

Banyak usaha diperlukan untuk melakukan tugas anda dengan cekap dan mendapat markah yang berharga. Ramai pelajar kolej / universiti nampaknya menderita kebiasaan mereka dalam pengurusan masa yang buruk. Sekiranya anda sukar untuk menyerahkan tugas anda sebelum tarikh akhir, anda tidak bersendirian. Beberapa cara untuk menyelesaikan tugas sebelum tarikh akhir dijelaskan di bawah:

1. Memahami topik

:small_blue_diamond: Pertama sekali, adalah sangat mustahak untuk mempunyai pemahaman yang betul mengenai topik tugas anda di mana anda sedang bekerja. Sekiranya topik itu berkaitan dengan kuliah dan buku kursus anda, menyemak semula nota kuliah anda akan memberi banyak pertolongan. Sekiranya anda mempunyai keraguan yang berkaitan dengan topik tersebut, maka jangan ragu untuk bertanya kepada guru anda. Ini akan banyak membantu anda.

Anda juga dapat mengumpulkan maklumat dari laman web yang berlainan di internet. Anda harus membuat kajian yang tepat mengenai topik anda. Anda boleh mencari buku yang berbeza dari perpustakaan. Semua maklumat yang berkaitan harus ada di meja anda sebelum memulakan tugas.

2. Rancang tugas anda

:small_blue_diamond: Lakukan perancangan yang betul sebelum memulakan tugas anda . Berunding dengan guru masing-masing dan tanyakan mengenai corak pemformatan dan pembahagian markah. Kemudian tumpukan perhatian pada bahagian yang mempunyai berat badan lebih banyak. Dengan cara ini, anda akan mempunyai peluang minimum untuk kehilangan markah.

3. Jadualkan tugas anda

:small_blue_diamond: Sekarang anda perlu menjadualkan tugas anda pada masa lapang sehingga anda dapat memfokuskan sepenuhnya perkara ini. Periksa jadual waktu anda dan luangkan beberapa jam di mana anda mempunyai gangguan minimum. Sekiranya anda mempunyai pertunangan keluarga atau jadual yang terikat maka utamakan pekerjaan anda dengan sewajarnya sehingga anda dapat mengelakkan tarikh akhir untuk menyerahkan tugas anda.

4. Kumpulkan aksesori yang sesuai untuk tugas anda

:small_blue_diamond: Setelah selesai dengan langkah permulaan, inilah masanya untuk mengumpulkan semua aksesori anda berdasarkan jenis tugas anda. Sekiranya ia adalah tugasan yang ditulis tangan, anda mesti mempunyai kertas tugasan, fail pengikat, penanda dan pen.

Tetapi jika itu adalah jenis cetakan tugas, susun komputer riba dan pastikan ia diisi penuh sehingga anda dapat meneruskan kerja tanpa masalah pengisian. Anda juga boleh mengatur pencetak jika ada di rumah anda. Jika tidak, bawa salinan lembut dalam USB anda ke kedai percetakan dan selesaikan kerja anda

5. Pilih tempat yang sesuai untuk mula bekerja

:small_blue_diamond: Langkah seterusnya setelah mengumpulkan data adalah memilih tempat yang tepat untuk duduk dan mula mengerjakan tugas anda. Tempat itu harus damai dengan gangguan minimum. Ia boleh menjadi bilik belajar anda atau sudut yang tenang di kediaman anda.

6. Buat tajuk

:small_blue_diamond: Tajuk yang sesuai dapat sangat membantu untuk membuat tugas . Pengenalan dan kesimpulan yang baik pada akhirnya sangat penting. Anda boleh menuliskan semua perkara penting dalam peluru untuk memastikan bahawa anda tidak akan melewatkan sesuatu yang penting dalam tugasan.

7. Rehat untuk kekal fokus

:small_blue_diamond: Anda mesti berehat sebentar di antara kerja anda. Ini akan meningkatkan produktiviti anda dan juga akan meningkatkan kemahiran kreatif anda. Fikiran harus santai dan segar. Kembalikan semua pemikiran anda sebentar. Anda boleh memilih beberapa aktiviti santai yang dapat menyelamatkan anda dari kebosanan. Berikut adalah beberapa aktiviti yang akan membantu anda untuk terus fokus.

  • Anda boleh menikmati muzik yang boleh menenangkan hati anda.

  • Simpan balang jus segar di atas meja anda.

  • Menjaga buah-buahan, kacang-kacangan dan makanan ringan yang kering dapat menyelamatkan anda dari rasa lapar.

  • Anda boleh makan coklat atau gula-gula manis yang akan menenangkan fikiran anda.

  • Minum kopi atau teh juga akan membuat anda aktif dan tidak tidur.

  • Angin sepoi-sepoi udara segar juga akan merehatkan saraf anda.

  • Anda juga boleh berbual dengan rakan anda untuk motivasi.

Pecah Otak

Jenis-Jenis Cara-cara
Senaman Aktiviti aerobik dan anaerobik
Ketenangan Meditasi, tidur, kebersihan
Pemakanan Diet, buah-buahan, jus, makanan tambahan
Kelakuan Terapi kognitif-tingkah laku, psikologi positif, kreativiti, seni

8. Pemeriksaan bukti

:small_blue_diamond: Jangan lupa untuk membuktikan kerja anda. Selalu diperlukan untuk memberikan sentuhan terakhir kepada karya anda. Ini membantu anda untuk memperbaiki kesalahan dan kesalahan tatabahasa anda. Anda boleh mendapatkan bantuan dari alat dalam talian dan membuat kesalahan kandungan anda bebas. Kandungannya mestilah mengikut perkataan anda sendiri. Anda juga boleh menyemak tipu daya anda dari alat dalam talian percuma. Anda mesti menyiapkan kerja anda pada akhir. Ini memberikan penampilan anda yang terbaik. Anda juga boleh meminta pertolongan dari senior anda dalam hal ini.

9. Beri penghargaan kepada diri sendiri

:small_blue_diamond: Memberi penghargaan kepada diri sendiri adalah motivasi terbaik untuk mempersiapkan diri untuk tugas seterusnya. Sekarang anda telah menyelesaikan kerja anda tepat pada waktunya, jadi lakukan sesuatu untuk diri sendiri seperti keluar, bersenang-senang, menonton rancangan kegemaran atau anda juga boleh melakukan sesuatu yang anda minat seperti membaca buku , melukis dan apa-apa seperti itu. Ini akan memberi anda keseronokan dan lain kali tidak sukar bagi anda untuk menjalani tugas penugasan.

Ringkasan

Semua pelajar mungkin mengalami kebiasaan penyerahan tugas setelah tarikh akhir. Ini kadangkala sangat berisiko dan anda boleh kehilangan tanda-tanda anda. Tetapi anda dapat menyelamatkan diri dari bencana seperti ini dengan menggunakan kunci yang merupakan penyelidikan, pengurusan masa dan perancangan yang tepat Waktu rehat yang singkat dapat meningkatkan kemahiran kreatif anda. Beberapa aktiviti santai dapat menaikkan mood anda.

tugasan

Soalan lazim

Beberapa soalan yang sering diajukan berkaitan dengan menyelesaikan tugasan tepat pada masanya diberikan di bawah.

S1: Bagaimana anda menyelesaikan tugasan anda dalam satu hari?

Jawapan: Pemahaman yang betul mengenai topik tugasan sangat penting. Pastikan untuk mengenal pasti matlamat tugasan anda kemudian lakukan dengan sewajarnya. Buat garis besar yang betul kemudian buat perkara-perkara tersebut untuk menyelesaikan kerja anda dalam sehari. Jika anda mempunyai baik konsep topik anda, maka ia akan menjadi sangat mudah untuk melengkapkan ini sebelum tarikh akhir.

S2: Mengapa sebilangan pelajar meninggalkan tugas mereka hingga saat terakhir?

Jawapan: Sebilangan pelajar mempunyai kebiasaan buruk untuk menangguhkan kerja mereka yang merupakan penyebab utama kegagalan mereka menyerahkan tugasan tepat pada waktunya. Kebiasaan ini boleh menjadi akibat dari sifat keperibadian yang mungkin berkembang disebabkan oleh keadaan atau mungkin diwarisi dari ibu bapa.

S3: Apa yang perlu dilakukan sekiranya anda tidak dapat menyelesaikan tugasan tepat pada waktunya?

Jawapan: dalam hal ini sangat penting untuk berkomunikasi dengan guru anda. Beri mereka alasan yang kukuh kerana anda tidak dapat menyelesaikan kerja anda tepat pada waktunya. Anda boleh meminta mereka untuk memberi anda lebih banyak masa. Lakukan tanggungjawab sekiranya kecuaian anda. Ini akan memberi banyak pertolongan.

S4: mengapa membuat tugasan sangat sukar bagi pelajar?

Jawapan: Sebilangan pelajar terharu dengan tugas. Mereka tidak mempunyai kekuatan otak atau kemampuan untuk melakukan kerja. Mereka mungkin merasa membosankan dan dengan mudah kehilangan minat terhadap pekerjaan mereka. Masalah-masalah ini dapat dikurangkan dengan mengusahakan strategi memotivasi diri.

Kesimpulannya

:small_blue_diamond: 8 Cara menyelesaikan tugasan anda dengan lebih pantas? Mungkin sibuk bagi pelajar untuk menyelesaikan tugasan mereka tepat pada waktunya. Beberapa cara boleh sangat membantu dalam hal ini. Strategi yang baik adalah kunci untuk menyelesaikan tugas anda sebelum tarikh akhir. Anda mesti mendapat pemahaman yang betul mengenai topik tersebut agar anda dapat mengatasinya dengan pantas

:small_blue_diamond: Sekarang memilih masa dan tempat yang tepat juga sangat penting. Anda boleh berehat sebentar untuk tetap fokus dan melakukan beberapa aktiviti menyegarkan yang dapat meningkatkan mood anda yang mungkin termasuk mendengarkan muzik kegemaran anda. Setelah menyelesaikan tugas anda, anda perlu memeriksa bukti pekerjaan anda untuk sebarang kesilapan dan memberi sentuhan terakhir kepada pekerjaan anda. Untuk tujuan ini, anda boleh meminta pertolongan dari penatua anda. Kini anda dapat memberi ganjaran kepada diri sendiri pada akhirnya dengan sesuatu yang memberi anda kesenangan. Ini akan membantu anda untuk terus bersemangat.

artikel berkaitan

Bagaimana Memulakan Tugasan? Lima kaedah terbaik untuk menulis tugasan perakaunan Dapatkan bantuan Assignment dengan menulis tugasan anda

8 Cara Mudah Menyiapkan Kerja Rumah Anda Lebih Cepat

Pengenalan

Berapa kali anda melihat buku teks anda pada pukul 12 pagi (atau lebih baru!) Setelah memulakan kerja rumah anda beberapa jam sebelumnya? Undang-undang Parkinson, yang menegaskan bahawa "pekerjaan berkembang untuk merangkumi masa yang tersedia untuk penyelesaiannya," dapat menjelaskan jam-jam yang hilang. Dengan kata lain, jika anda meluangkan waktu sepanjang malam untuk mempelajari formula geometri untuk kuiz esok, anda pasti akan gagal.

1. Buat senarai

Ini mesti menjadi senarai lengkap semua yang mesti diselesaikan pada malam itu. Segala-galanya - dari membaca semula nota dari pelajaran sejarah pagi ini hingga mengambil kuiz perbendaharaan kata Sepanyol - adalah permainan yang adil.

2. Anggarkan masa yang diperlukan untuk setiap item dalam senarai anda

Anda boleh menjadi sedikit kejam dalam keadaan ini. Cuba cukur 5 atau 10 minit dari bila-bila masa yang anda percaya tugas akan dilakukan. Walau bagaimanapun, jaga jangkaan anda. Anda tidak akan menjadi pembaca laju semalam.

3. Kumpulkan semua peralatan anda

Kumpulkan semua bahan yang anda perlukan untuk kerja sekolah yang sedang anda jalankan (seperti komputer riba anda untuk menulis tugasan dan pensel untuk set masalah). Bersedia untuk mendapatkan bekalan membuat anda tidak mengikut jalan dan menjadikannya lebih sukar untuk kembali ke tugas anda.

4. Cabut plag

Bunyi dan bunyi bip peranti anda yang berterusan dapat menjadikannya sukar untuk menumpukan perhatian pada apa yang anda lakukan. Matikan atau hentikan telefon dan tablet anda, atau letakkan di ruangan lain sehingga anda bersedia untuk bercuti dari teknologi.

5. Masa sendiri

Menjejaki berapa lama masa yang diperlukan akan membantu anda menganggarkan dan mengatur sesi pengajian anda dengan lebih baik.

6. Tetap bertugas

Semasa menyemak fakta dalam talian, terlalu mudah untuk dilacak dan mengunjungi laman web yang sama sekali tidak berkaitan. Teknik yang lebih baik adalah membuat senarai bahan apa yang anda perlukan untuk mencari dalam talian dan melengkapkan semuanya pada akhir sesi pengajian.

7. Banyak berehat

Sebilangan besar daripada kita memerlukan jeda antara mata pelajaran atau untuk memutuskan jangka masa pengajian yang panjang. Rehat aktif adalah kaedah terbaik untuk mengekalkan tahap tenaga anda. Walaupun jeda teknologi boleh menjadi kaedah yang baik untuk mengatasi ketakutan kehilangan yang dapat melanda ketika anda sedang dalam pekerjaan, mereka juga cenderung untuk bertahan lebih lama dari yang seharusnya. Perhatikan jadual waktu rehat selama 10 minit.

8. Ganjaran diri anda!

Adakah mungkin untuk menyelesaikan lebih awal? Sekiranya anda meluangkan masa selama 30 minit untuk mempelajari bab biologi tetapi hanya menghabiskan 20 minit, anda boleh berehat 10 minit atau beralih ke pekerjaan seterusnya. Sekiranya anda terus berjalan, anda mungkin dapat menyelesaikan tugas anda tepat pada waktunya untuk menonton beberapa Netflix. Apakah nasihat terbaik yang boleh kita berikan? Teruskan. Semakin banyak anda menggunakannya, semakin sukar untuk menjadi. Anda akan berasa hairan dengan berapa banyak masa yang anda dapat menjimatkan kerja sekolah dengan menumpukan perhatian dan mengikuti jadual belajar tanpa gangguan.

Hacks Kerja Rumah: 8 Petua untuk Melakukannya Lebih Cepat

1. Rancang Kerja Rumah Anda dan Buat Senarai

Ketika datang ke kerja rumah, anda mungkin akan memulakan dengan item pertama yang terlintas di fikiran atau perkara pertama yang keluar dari beg galas anda, dan kemudian menyelesaikan tugas anda yang selebihnya. Ada cara yang lebih baik untuk melakukan sesuatu. Tentukan berapa banyak masa yang anda ada untuk menyelesaikan kerja rumah anda, kemudian buat senarai semua tugas berbeza yang mesti anda selesaikan. Hitung berapa lama setiap tugasan akan membawa anda untuk melihat apakah anda perlu menyisihkan lebih banyak masa. Jaga harapan anda. Anda boleh bergerak terus melalui senarai anda daripada berhenti untuk mengetahui apa yang perlu dilakukan seterusnya setelah senarai anda penuh. Ia juga akan sangat memuaskan untuk mencantumkan senarai semasa anda menyelesaikan setiap projek!

2. Keluarkan Semua Buku dan Bekalan yang Anda Perlu

Anda menyedari bahawa anda memerlukan kalkulator, buku tertentu, pensil baru, dan anda kehabisan kertas semasa bekerja ... Senarai terus berjalan. Sekarang setelah anda mengenal pasti semua tugas anda, kumpulkan semua bahan yang anda perlukan untuk menyelesaikannya dan bawa ke stesen kerja anda sehingga siap apabila anda memerlukannya.

3. Cari Tempat Yang Tenang untuk Bekerja Tanpa Gangguan

Ketika datang ke stesen kerja, anda mungkin lebih suka membuat kerja sekolah anda di hadapan televisyen, tetapi ini boleh menjadi yang paling mengganggu dari semua. Duduk di depan televisyen kemungkinan besar akan melambatkan anda, menjadikan masa kerja rumah kelihatan lebih lama daripada yang ada. Cari lokasi yang tenang dengan sedikit gangguan dan kekacauan yang mungkin. Ingat, lebih awal anda menyelesaikannya, semakin cepat anda dapat kembali menonton Netflix secara keseluruhan.

4. Matikan Telefon Anda

Kami faham bahawa ini adalah perkara terakhir yang ingin anda dengar. Apa yang akan anda lakukan sekiranya anda tidak mempunyai telefon bimbit? Tetapi ia bernilai selama beberapa jam. Tumpuan anda rosak setiap kali anda menerima notis dan memeriksa telefon anda. Perlu lebih banyak tenaga mental untuk kembali ke landasan dengan apa yang anda lakukan.

5. Dengarkan Muzik Klasik Semasa Bekerja

Kami faham apa yang anda fikirkan. Adakah anda peminat muzik klasik? Serius? Muzik klasik, sebaliknya, sangat sesuai untuk bunyi latar. Tidak ada lagu atau ketukan untuk menarik perhatian anda dari tugas yang sedang dilakukan. Murid yang mendengar muzik klasik menunjukkan prestasi yang lebih baik daripada murid yang mendengar muzik jenis lain, menurut kajian. Oleh itu, pergi ke Spotify dan pilih senarai main klasik yang baik, kemudian bergembira dengan Queen Bey apabila anda selesai.

6. Makan Makanan Ringan dan Minum Air

Anda mungkin keletihan mental dan fizikal pada akhir hari yang panjang. Sekiranya anda berjaya menyelesaikan tugas anda, kemungkinan anda memerlukan masa yang lama untuk disiapkan dan bukan kerja terbaik anda. Minum banyak air dan makan makanan ringan yang sihat mungkin dapat membantu otak dan badan anda kembali segar. Elakkan soda, minuman bertenaga, dan makanan ringan bergula, yang akan menyebabkan anda hancur sebelum anda selesai bersenam.

7. Buat Jeda Pendek di Antara Tugas Kerja Rumah

Sekiranya anda mempunyai banyak barang di pinggan anda, anda mungkin merasa terdorong untuk menghabiskan waktu dan waktu kerja sekolah. Walau bagaimanapun, ini kemungkinan akan melambatkan anda dan memanjangkan latihan. Laksanakan tugas anda dengan cepat. Bekerja keras pada tugas, kemudian meregangkan dan bergerak selama beberapa minit. Ini akan menghidupkan semula minda dan badan anda, membolehkan anda terus. Untuk memulakan, bekerja selama 25 minit dan kemudian berehat 5 minit.

8. Ganjaran Diri Anda Selepas Anda Selesai

Kerja rumah tidak selalu menyeronokkan. Negatif, sebaliknya, dapat melambatkan anda. Sistem ganjaran beroperasi di otak kita. Memberi ganjaran kepada diri sendiri untuk menyelesaikan kerja sekolah menjadikannya lebih mudah untuk memulakan tugas anda pada waktu berikutnya, dan anda akan melakukannya dengan lebih pantas. Anda mungkin dapat menonton TV, makan ais krim, bermain permainan, atau keluar dan melakukan sesuatu yang menyenangkan sebagai ganjaran. Sekarang setelah anda mengetahui semua helah ini, selesaikan kerja rumah anda lebih cepat daripada sebelumnya. Mungkin sukar pada mulanya, tetapi jika anda mengikuti panduan ini, ia akan menjadi lebih mudah dari masa ke masa.

Soalan Lazim

Bagaimana anda membuat tugasan pada saat-saat akhir?

  1. Sekiranya boleh, dapatkan lanjutan.

  2. Tetapkan keutamaan untuk masa anda.

  3. Tentukan berapa banyak masa yang anda ada untuk menyelesaikan setiap tugas.

  4. Lihat buku teks yang berkaitan.

  5. Singkirkan sebarang hujah yang tidak anda perlukan.

  6. Jangan panik.

Bagaimana saya boleh melangkau kerja rumah?

  1. Menggunakan khidmat penulis hantu profesional. Pendekatan terbaik untuk tidak melakukan kerja rumah anda adalah dengan mengupah penulis profesional.

  2. Buat permintaan untuk mengambil semula.

  3. Buat alasan mengapa anda tidak dapat menyelesaikan kerja rumah anda.

  4. Balik kertas lewat.

  5. Jangan ganggu kelas.

  6. Menangguhkan atau menangguhkan kelas.

Adakah biasa menangis kerana membuat kerja rumah?

Kerja rumah mungkin mengganggu anak-anak kita. Anak-anak mungkin menangis atau tersengih semasa waktu kerja rumah kerana gangguan fungsi eksekutif, cabaran belajar, atau subjek yang mencabar.

Kesimpulannya

Anda tidak keseorangan jika anak muda ADHD anda tidak suka membuat kerja sekolah. Tugas selepas sekolah boleh menyusahkan anak-anak kita - dan kita ibu bapa! - disebabkan oleh gangguan fungsi eksekutif, kekurangan perhatian, dan masalah pembelajaran. Ann Dolin, M.Ed., menyediakan cara praktikal untuk menangani masalah berkaitan pekerjaan rumah yang paling lazim, seperti disorganisasi dan penundaan, dalam artikel ini. Adakah profil yang kerap berlaku untuk anak anda? Anak yang tidak tersusun yang kecewa kerana dikelilingi oleh kertas sekolah. Ramai pelajar ADHD bergelut dengan aliran kertas, yang bermaksud mereka menghadapi masalah untuk mengikuti tugas yang masuk dan keluar. Mari panggil dia "Dan tidak teratur."

Cara Menyiapkan Tugasan Anda Lebih Cepat

Nampaknya tidak menumpukan perhatian pada kerja rumah anda? Adakah anda sukar menyelesaikan tugasan rumah anda tepat pada waktunya? Adakah anda mencari kaedah mudah untuk lebih teratur? Bagaimana anda dapat menyelesaikan kerja rumah anda tanpa diketepikan oleh apa-apa selain pelajaran anda?

Tidak sukar untuk menyelesaikan kerja rumah anda jika anda tahu bagaimana menguruskan proses dengan betul. Jadi, bagaimana anda melakukannya? Anda mempunyai dua pilihan di sini. Anda boleh memohon perkhidmatan segera untuk menyelesaikan projek dengan anda atau bukan dengan anda (jika anda tinggal di Australia, terdapat beberapa organisasi yang boleh dipilih) atau anda boleh melakukan semuanya sendiri dengan mengikuti panduan di bawah.

Kesannya, keputusan anda mesti buat. Tetapi pertama-tama, mari kita lihat bagaimana mengatur dan menyelesaikan kerja rumah anda tanpa menghabiskan banyak masa di atasnya.

Panduan, Petua dan Trik Panduan Bermula Pantas Google Classroom

Bilik Darjah Google menjadikannya mudah untuk mengatur dan mengurus semua aktiviti Google Apps anda. Hanya memerlukan beberapa minit untuk disiapkan.

Google Classroom dirancang dengan tujuan untuk menghabiskan lebih sedikit masa untuk teknologi dan lebih banyak masa untuk mengajar. Dan ia pasti memenuhi harapan.

Bilik darjah telah mempermudahkan aliran kerja kelas dan memudahkan guru dan pelajar berkomunikasi. Bilik Darjah Google memberi tumpuan kepada beberapa perkara dan melakukannya dengan sangat baik.

Ia berfungsi sebagai pusat semua aktiviti kelas. Ia membolehkan tenaga pengajar membina tugasan (dan aktiviti kelas lain). Ia mengumpulkan tugasan pelajar. Ini membantu guru dalam menilai dan memberi maklum balas mengenai tugasan. Ia menghantar tugasan kembali kepada pelajar.

9 Cara Menyiapkan Kerja Rumah di Kolej Walaupun Anda Tidak Rasanya

Adakah anda menunda-nunda dengan "pro"?

Sejujurnya, kita semua merasakan betapa sukarnya memulakannya. Hasilnya, kita cenderung untuk mengabaikan perkara yang lebih menggembirakan. Tetapi, sebelum kita mengetahuinya, projek yang nampak sederhana pada awalnya hampir mustahil untuk diselesaikan.

Akibatnya, kami mengalami panik ■■■■■■ yang disebabkan oleh tarikh akhir yang akan datang.

Sama ada atau tidak anda memenuhi tarikh akhir yang akan datang, walaupun anda fikir anda berprestasi dengan baik di bawah tekanan dan tekanan di kuliah, anda pasti akan merasakan sensasi ketakutan yang luar biasa yang timbul dengan menunda-nunda.

Namun, anda mungkin dapat menghentikan kecenderungan menunda-nunda. Ia boleh diperbaiki. Yang anda perlukan adalah sistem sokongan yang kuat dan beberapa produktiviti.

Petua Mengikuti Kelas Dalam Talian: 8 Strategi untuk Berjaya

Sekiranya anda berfikir untuk mengikuti kelas kuliah dalam talian (atau sudah mendaftar dalam satu), cadangan dan nasihat di bawah ini dapat membantu anda mengatasi masalah yang timbul dengan mereka dan memanfaatkan sepenuhnya program dalam talian anda.

Rawat kursus dalam talian seolah-olah kursus tradisional. Ketika datang ke pendidikan dalam talian, anda memerlukan disiplin untuk duduk dan menyatakan, "Saya akan mengerjakan ini," serta komitmen untuk benar-benar melakukannya. Anda boleh memilih bila anda mahu menyelesaikan kerja anda selama seminggu, tetapi anda tidak dapat menangguhkannya secara kekal.

Salah satu strategi termudah untuk memastikan penyelesaian adalah dengan mengingat bahawa anda membayar kursus dalam talian ini, seperti yang anda lakukan untuk yang lain.

Formula Rahsia Untuk Membuat Anak Anda Mempelajari Dan Membuat Kerja Rumah

Betapa kami berharap kerja rumah dapat menyeronokkan - sekiranya anak-anak kami mempunyai Doremon untuk membantu mereka dalam pelajaran mereka!

Salah satu kebimbangan yang paling mendesak bagi ibu bapa masa kini adalah bagaimana membuat anak-anak mereka menyelesaikan kerja rumah dan belajar tepat pada waktunya dan berkesan.

Bagaimana anda dapat membuat anak muda anda suka membuat kerja rumahnya?

Memandangkan masa yang terhad anak-anak muda harus bermain, bersantai, dan menyibukkan diri pada hari yang didorong oleh alat ini, pekerjaan rumah mungkin kelihatan seperti tugas yang menakutkan, membosankan, dan tidak henti-hentinya.

Walaupun begitu, anda akan cepat menyedari pentingnya menjaga jadual kerja rumah yang konsisten.

Sekiranya anda tertanya-tanya mengapa ada orang yang mahu anak-anak mereka menguburkan wajah mereka di buku nota dan menyelesaikan kerja rumah setiap hari, pertimbangkan alasan berikut.

Soalan Lazim "S

Bagaimana Menjadikan Kerja Rumah Kurang Berfungsi?

Bagaimana anda membuat bos anda berhenti memberi anda terlalu banyak kerja?

Kerja rumah adalah alat untuk guru anda menilai sejauh mana anda memahami apa yang berlaku di dalam kelas. Namun, kadang-kadang boleh menjadi luar biasa. Nasib baik, ada beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk memudahkan kerja sekolah.

Buat Jadual Kerja Rumah

Kenali tugas yang ada. Buat catatan di buku nota atau perencana anda, dan jangan takut untuk menanyakan harapannya. Jauh lebih mudah untuk mengemukakan soalan kepada guru semasa atau selepas kelas daripada menunggu sehingga kelas seterusnya.

Bagaimana Menyiapkan Kerja Rumah Anda Lebih Cepat untuk Membuat Lebih Banyak Kajian?

Bukankah benar bahawa menyelesaikan kerja rumah lebih cepat selalu menjadi cabaran besar bagi semua pelajar? Ini adalah soalan yang banyak orang tertanya-tanya. Oleh kerana murid-murid keletihan secara kognitif selepas sekolah, jawapan untuk soalan sebelumnya adalah ya.

Kerja rumah, sebaliknya, adalah aspek terpenting dalam kehidupan akademik pelajar. Akibatnya, anda mesti menyelesaikan tugas anda sebelum tarikh akhir. Walau bagaimanapun, murid tidak dapat mengenal pasti kaedah yang paling boleh dipercayai dan cekap untuk membuat tugasan dengan lebih cepat.

Tambahan pula, salah satu penyebab utama ini adalah jadual sibuk pelajar. Pelajar tidak mempunyai masa iklan kerana mereka harus melakukan pelbagai tugas selain sesi akademik mereka.

Kesimpulannya

Kami telah membahas semua maklumat penting mengenai Cara menyelesaikan kerja rumah anda dengan lebih cepat dengan banyak petua dan kaedah dalam artikel ini.

Kami juga memasukkan maklumat tentang apa yang dapat dilakukan oleh pelajar semasa menyusun kerja rumah sekolah mereka, yang akan membantu mereka mengenali cara yang berkesan untuk menyelesaikan kerja rumah pada saat-saat terakhir. Pelajar tidak perlu berusaha keras untuk melakukan kerja sekolah mereka dalam masa yang diperuntukkan. Untuk mendapat markah yang baik dalam kajian akademik anda, anda mesti menggunakan beberapa taktik asas dan sedikit sebanyak menyesuaikan kebiasaan anda.

Anda boleh mendapatkan bantuan daripada profesional kami jika anda menghadapi masalah dengan pengaturcaraan anda atau tugas atau kerja rumah yang lain. Kami mampu