80-an sudah pasti masa yang menarik untuk reka bentuk. Penuh dengan rancangan dan nada yang bernas, dekad ini menyaksikan para lelaki memahami corak dan dengan senang hati menunjukkan gaya mereka. Jelas, setelah beberapa lama penampilan yang berani ini secara beransur-ansur hilang untuk membersihkan jalan bagi era 90-an dan 00-an yang sederhana. Dari bum bum dan kasut yang gagah hingga seluar dan mantel ayah, yang terbaik dari tahun 1980-an adalah kembali dan melampaui imaginasi sesiapa sahaja. Gaya lelaki pada tahun 1980-an sangat tidak sama seperti pada masa dahulu. Pergi gaya dari zaman disko tahun 70-an dan penampilan yang sangat dipengaruhi oleh bintang pop yang tidak jelas gender, budaya pantulan pinggul, kumpulan rambut-rambut dan selebriti aktiviti.

FASHION LELAKI AWAL 80S

Kasual / Atletik

Pada pertengahan tahun 1980-an, reka bentuk telah menjauh dari tampilan hipster yang tidak teratur dan gaya disko yang menghiasi bahagian terakhir tahun 1970-an. Pakaian aktif lebih terkenal daripada seluar dalam tempoh ini, begitu juga dengan nada yang lebih tersekat. Nada arus utama berwarna gelap, putih, nila, hijau tanah, burgundy, dan berbagai warna warna, tans, dan jeruk. Velor, velvet, dan polyester adalah tekstur terkenal yang digunakan dalam pakaian, terutama kemeja kancing dan kemeja. Seluar jeans yang lebih longgar tetap terkenal selama ini, benar-benar lebar tetapi lurus, dan kemeja yang lebih ketat sangat terkenal, sekali-sekala dengan gaya atletik yang rapi. Penduduk keseluruhan, sekarang, perlu memakai pakaian yang rendah dengan nada yang lebih penting, kerana kemerosotan dunia yang berlaku pada masa itu menjadikan pakaian mewah tidak dapat dijangkau. Juga dipakai kaus kaki silinder berjalur sekarang dan kemudian dipakai dengan bahagian atasnya yang roboh dan dipakai dengan seluar pendek. Adalah perkara biasa apabila melihat penjaga terutama bapa memakai ini bersama anak-anak mereka. Gaun terkenal pada pertengahan 1980-an yang dipakai lelaki merangkumi baju olahraga, baju sejuk, kemeja poliester dan kemeja polo, velover sukan, seluar dengan kaki lurus, seluar yang dipakai untuk memakaikan kaus kaki sluggard mereka, kemeja poliester, kasut cowpoke, beanies, dan hoodies . Pada masa ini, lelaki boleh memakai penutup sukan dan seluar slack ke tempat-tempat yang baru memerlukan saman. Di UK, seluar muda tetap meletus, namun agak.

Gaya santai pada tahun 80-an menyaksikan tuan-tuan memakai seluar ayah dengan kekuatan penuh, selalunya dengan mantel denim yang berkoordinasi. Kemeja dan kemeja bebas juga terkenal pada masa itu sementara jaket pesawat, mantel kulit sapi, jaket, dan sweater menjadi pakaian luar keputusan. Pada titik kasut, kasut tenis putih adalah kasut santai yang sangat sesuai untuk skop penampilan.

Fesyen hip-hop

Hip-bounce adalah corak gaya arus perdana yang lain pada tahun 80-an. Bermotivasi dan terpengaruh oleh bintang muzik dan rapper, misalnya, individu dari Run-DMC, Beastie Boys, dan NWA, gaya ini terkenal kerana garis besarnya yang sangat pelik. Di samping pakaian yang longgar, reka bentuk bouncing pinggul juga termasuk kehalusan pakaian aktif, mirip dengan kasut tenis dan penutup atletik, dan hiasan proklamasi, sebagai rantai emas yang hebat. Dari awal jadual hingga pertengahan 1980-an, kumpulan muzik pasca-punk dan gelombang baru mempengaruhi gaya lelaki dan wanita standard. Setelan nipis yang dibuat secara industri, ikatan tipis pada kulit lembu atau contoh yang kuat, kemeja T bergaris, jubah Anggota sahaja, pakaian kelab, kemeja tekstur logam, cermin mata kucing, gelas tepi tanduk dengan garis besar yang berwarna-warni, solek neon yang tidak jelas jenis kelamin, dan sempurna mantel kulit lembu biasanya dipakai. Potongan rambut biasa merangkumi quiff pendek untuk lelaki, atau menghasilkan rambut besar untuk wanita, dan nada unisex rata-rata untuk pakaian termasuk biru kehijauan, biru kehijauan, merah, kuning neon dan putih pada layar biru.

Rupa siap

Mengingat reka bentuk pengacau pada pertengahan akhir 1970-an, terdapat kembali gaya Ivy League tahun 1950-an. Pemulihan ini disimpulkan secara sah dalam soft cover arus perdana yang disampaikan pada tahun 1980: Buku Panduan Preppy Rasmi. Pakaian utama untuk lelaki termasuk kemeja Oxford, sweater, turtlenecks, kemeja polo dengan kerah pop, seluar khaki, kaus kaki argyle, seluar jeans, kasut Hush Puppies Oxford, brogues, suspender, seersucker atau pakaian berjalur, korduroi, dan sweater tenunan pautan yang dipakai secara berkala diikat di bahu.

Reka bentuk preppy juga mempunyai fungsi asas pada tahun 80-an. Sama sekali tidak seperti corak pantulan pinggul, yang selalu menyerlahkan nada redup, pakaian preppy memancarkan nada cemerlang, termasuk warna merah jambu, kuning, dan biru. Perkara-perkara penting untuk gaya preppy termasuk sweater, yang biasa dipakai oleh lelaki di bahu mereka, seperti seluar slack dan baju polo.

Ringkasan: Perenggan di atas sebenarnya memberitahu anda tentang penampilan yang cukup terkenal dan pada, pada abad 80-an dan setiap lelaki berharap untuk berpakaian seperti itu. Tampilan preppy dan penampilan kasual adalah yang paling biasa.

FASHION LELAKI MID 80S

Fesyen rock

Seperti segala-galanya pada tahun 80-an, reka bentuk batuan hampir melimpah. Rambutnya sangat besar, gaunnya liar, dan terdapat banyak kosmetik. Jelas, sama seperti semua bentuk batu, kulit lembu mengambil pekerjaan yang mendasar. Hiasan juga penting dengan permata dan ikat kepala kedua-duanya menjadi arus perdana bagi lelaki.

Pada tahun 1980-an, corak arus perdana termasuk jaket bulu, Levi 501, kemeja Hawaii, baju shell, sweater jahit tangan, baju sukan, hoodies, kemeja wol, rompi bulu terbalik, mantel dengan bahagian dalaman yang dijahit, mantel nilon, cincin emas, spandeks seluar pendek berbasikal, kasut cowhand, dan seluar jeans khaki dengan jahitan kasar. Pertengahan 1980-an mendapat ledakan pakaian lelaki gaya cemerlang, yang dihasut oleh rancangan TV, misalnya, Miami Vice dan Magnum. Ini membawa corak, misalnya, kemeja di bawah mantel jas yang mahal dengan bahu yang empuk dan empuk, kemeja Hawaii (dilengkapi dengan jaket, kerap dengan kerah jahitan atas untuk "penampilan khas yang unik"), dan (berbeza dengan yang indah baju) mantel yang sering berwarna gelap, hitam, karat atau putih. Mantel kulit lembu dan korduroi miniatur pertimbangan sederhana menjadi keputusan utama, terutama dengan gaya Barat. Michael Jackson juga memberi kesan besar kepada gaya remaja lelaki dan remaja lelaki, misalnya, menyelaraskan seluar jeans dan mantel kulit lembu merah / gelap, sarung tangan putih, warna dan lebih besar daripada biasa, mantel kulit sapi kabur dengan lengan baju yang bengkak.

Pakaian lelaki perniagaan

Pada tahun 80-an, pakaian dikenakan lebih besar dari biasanya dengan bahu lebar. Bagi mereka yang berniaga, jas pinstripe adalah pilihan utama, dan lelaki akan selalu memadankannya dengan kemeja, tali leher, dan suspender. Di luar tempat kerja, setelan warna pastel mengalami revolusi tinggi dan secara berkala bekerjasama dengan kemeja T leher leher dan bukan kemeja. Pakaian perniagaan lelaki menyaksikan kedatangan pinstripes secara tidak dijangka sejak tahun 1970-an. Pinstripes baru jauh lebih luas daripada pada pakaian tahun 1930-an dan 1940-an namun seperti gaya 1970-an. Tuksedo memulakan penurunan mereka pada pertengahan 1980-an dan kerah pada pakaian ternyata tipis, hampir sama dengan pertengahan tahun 1960-an. Walaupun rompi (petticoats) selama tahun 1970-an biasanya dipakai tinggi dengan enam atau lima kancing, yang dibuat pada pertengahan 1980-an sering hanya memiliki empat kancing dan dibuat dipakai rendah. Ikatan langsing yang cepat terkenal pada pertengahan tahun 80-an sebelumnya telah lama digantikan oleh tali leher yang lebih luas, berjalur, pada umumnya dengan nada yang lebih tradisional daripada ikatan kipper pada tahun 70-an. Dua kali ganda pakaian bermotivasi yang dimotivasikan oleh tahun 1940-an sekali lagi diperkenalkan pada tahun 1980-an oleh pencipta seperti Giorgio Armani, Ralph Lauren, dan Anne Klein. Mereka dikenal sebagai 'power suit', dan selalu dibuat dengan warna biru laut, arang redup atau corps blue.

Pakaian tropika

Pada tahun 80-an T-shirt dipakai termasuk seluar hingga sesuai. Gaya yang paling utama adalah kemeja T leher berkelompok, banyak yang merangkumi cogan kata, logo atau cetakan susunan yang menarik. Pelan arus perdana yang lain merangkumi kemeja hasil dan t-shirt besbol. Sebagai pilihan yang berbeza dengan suit, baju safari, baju Nehru dan suit Mao tetap terkenal di Australia, Afrika Selatan, India, China, dan Zaire, di mana ia dikenali sebagai Abacost dan dipakai dengan cap cetak panther seperti topi Astrakhan. Pada masa yang sama, dandie Afrika muda yang dikenal sebagai sapeurs menentang pemerintah pasca-dekolonisasi menyembunyikan fesyen Barat dengan memasukkan sumber-sumber ke dalam pakaian arkitek mahal dari Itali dan Perancis dan mengikuti muzik Papa Wemba yang aneh. Ini berlanjutan sehingga kesaksian dan kehancuran kutu kriptokrat Mobutu pada akhir tahun 1990-an, ketika pergaduhan pertempuran bersama di Zaire menyebabkan penghilang perang itu hilang sehingga tahun 2010-an.

Di Hawaii, kemeja Aloha dan celana pendek Bermuda dipakai pada hari Jumaat Aloha. Sebelum beberapa dekad berlalu, ketika kebiasaan hari Jumaat yang santai telah tersebar ke wilayah AS, pakaian ini menjadi layak seperti pakaian perniagaan Hawaii dari hari ke hari. Di tempat lain di Caribbean dan Amerika Latin, khususnya Mexico, Ecuador, Colombia, dan Cuba, lelaki memakai kemeja guayabera untuk acara semi-formal dalam penyamaran presiden Fidel Castro dan Luis Echeverria.

Ringkasan: Fesyen pada pertengahan tahun 80-an jauh berbeza dari awal abad 80-an. Ia termasuk kostum batu dan baju tropika yang comel. Dengan warna pastel dan tepu menjadikannya lebih kelihatan ke arah hip hop.

FASHION LELAKI 80-an

Doc martens

Selama enam dekad, kasut lelaki kami telah menjadi platform untuk gaya individu pemakai kami. Sama ada kasut Chelsea klasik, atau reka bentuk asli kami yang dapat dikenali. Belanja rangkaian kami di bawah untuk mencari gabungan kasut lelaki khas untuk memperkasakan ekspresi diri anda.

Doc Martens adalah kasut atau kasut yang kusam dengan telapak empuk udara yang dipakai oleh kedua-dua jantina pada tahun 1980-an. Itu adalah hiasan reka bentuk asas untuk subkultur skinhead dan pengacau di United Kingdom. Beberapa ketika Doc Martens digabungkan dengan rok mini atau gaun ala Laura Ashley yang lengkap. Itu adalah elemen penting dari penampilan Gothic pasca-punk tahun 1980-an yang menonjolkan rambut panjang dan belakang yang disikat, kulit yang cantik, bayangan mata yang kusam, eyeliner, dan gincu, noda kuku gelap, gelang berduri dan pergelangan taring, pakaian gelap (selalu dibuat dari kot), dan kulit lembu atau baldu yang diuruskan dalam bahan pita atau jala. Mayat selalu dipakai oleh wanita muda. Kumpulan Inggeris yang mendorong corak gothic merangkumi The Cure, Siouxsie and the Banshees, dan The Cult. Corak ini akan kembali pada tahun 1990-an.

Seluar parasut

Seluar parasut adalah gaya seluar yang digambarkan dengan penggunaan nilon , terutama nilon rip stop. Pada gaya pas pertama pada pertengahan 1980-an, "payung terjun" menyinggung bahan nilon jeans, seperti parasut. Seluar parasut berubah menjadi kegilaan dalam budaya AS selama tahun 1980-an sebagai komponen dari peningkatan prevalensi breakdancing. Organisasi pakaian Bugle Boy membuat seluar jeans pada pertengahan 1980-an, walaupun pada hakikatnya mereka bukan organisasi utama untuk menghasilkan seluar parasut. Organisasi Panno D'or mendakwa bahawa mereka mengembangkannya, namun ini mungkin tidak sah. Bagaimanapun, fakta menunjukkan bahawa Bugle Boy adalah organisasi yang menjadikan mereka, nampaknya semalam , menjadi arus perdana secara besar-besaran. Seluar parasut Trumpet Boy dikenali sebagai "Permulaan" pada tag kecil di atas poket poket belakang. Pemuda sekolah menengah merupakan pemakai utama seluar parasut. Mereka kerap berharga $ 25- $ 30 sepasang. Semasa ketenaran mereka, 1984-1985, pemuda yang memakai seluar parasut menjadi universal . Cornet Boy membuat seluar jeans untuk wanita dan wanita muda, namun mereka tetap biasa dengan lelaki. Mereka meninggalkan reka bentuk secepat yang mereka tunjukkan, dengan fesyen yang ada bertahan sekitar dua tahun. Tampilan mereka yang nipis dan pas tidak dapat dilupakan oleh seluar gaya yang lebih longgar dan longgar. Seluar parasut menggunakan fungsi kritikal pada rekaan tahun 1980an.

Ringkasan: Akhir 80-an tidak begitu berbeza kerana mengandungi semua jenis pakaian yang sama yang dipakai pada pertengahan tahun 80-an dan awal 80-an. Kasut dan seluar adalah satu-satunya perkara unik pada akhir abad ini.

TREND ASAS 80S UNTUK LELAKI

-Mullet

Mullet adalah potongan rambut di mana rambut pendek di bahagian depan dan sisi, walaupun panjang di belakang. Ia biasanya dipakai oleh lelaki. Setelah popular di kalangan atlet dan bintang filem dan semua orang di antara mereka, ia terdiri daripada rambut yang pendek di depan dan di sisi, dan kemudian panjang di belakang. Saya pasti anda pernah mendengarnya sebelum perniagaan di depan, pesta di belakang. Tahun 1980-an adalah tujuan utama kelaziman mullet di daratan Eropah. Di Amerika Serikat tahun 1980-an, mullet ternyata penting untuk budaya lesbian, di mana ia digunakan sebagai kaedah untuk mengenali diri sebagai individu dari budaya itu di tempat terbuka.

-Bumper jumper

Sweater, juga disebut jumper dalam Bahasa Inggeris Inggeris, adalah pakaian, biasanya dengan lengan panjang, yang diperbuat daripada bahan jahitan atau rajutan yang menutupi bahagian atas badan. Pada titik ketika tanpa lengan, pakaian itu sering disebut jaket baju atau sweater. Sweater dipakai oleh orang dewasa dan keturunan dari kedua-dua jantina, secara teratur di atas kemeja, pullover, kemeja-T, atau bahagian atas lain, namun beberapa waktu dekat dengan kulit. Sweater biasanya dihasilkan menggunakan bulu namun sekarang dapat dibuat dari kapas, filamen rekayasa, atau campuran dari semua ini. Dikenakan oleh orang yang sama, corak rekaan lelaki tahun 80-an ini biasanya menonjolkan nada dan contoh yang menggelikan, seperti yang anda baru saja perhatikan hari ini di pesta ensemble bertema retro atau cabaran sweater mengerikan. Seperti di luar sana, pelompat longgar adalah salah satu pakaian yang lebih mudah untuk dilepaskan, cukup pasangkannya dengan beberapa seluar asas dan anda sedang dalam perjalanan. Anda boleh melupakan jumper yang longgar hari ini, sesuka hati, kami mencadangkan untuk menahan cetakan sebanyak yang diharapkan. Sekiranya anda memutuskan untuk keluar dengan cetakan topik tahun 80-an, anda mungkin akan kelihatan seolah-olah seperti sofa vintaj atau tempat duduk jadi jagalah tradisionalis. Kami mengesyorkan potongan yang jelas, misalnya, dari Champion, Uniqlo, dan Acne Studios. Pelompat longgar paling sesuai dipadankan dengan seluar barang longgar, seluar sukan, atau seluar kaki yang lebih luas, menghadap seluar nipis atau chinos

- Jaket kayu

Menjelang tahun 80-an, lapisan pesawat umumnya muncul di beberapa struktur terpencil. Salah satunya adalah pesawat tentera udara, yang menyampaikan getaran ketenteraan langsung, menurut Top Gun. Pesawat yang santai, kemudian, mempersembahkan penyedia yang bergaya. Untuk menyelesaikan sesuatu adalah mantel surat (atau dikenali sebagai varsity) mantel, semacam percakapan dengan satu-satunya alasan dalam meletakkan. Kita juga harus memperhatikan bahawa tahun 80-an tidak membuat mantel pesawat (yang kembali ke WWI) dan juga tidak menyembelihnya. Dengan filem "Top Gun" baru yang sedang dalam perjalanan, saat ini adalah kesempatan ideal untuk kembali ke mantel pesawat gaya 80-an (atau dikenali sebagai jaket penerbangan). Semua perkara yang dipertimbangkan, adalah Maverick Tom Cruise yang membantu membuat mantel ini begitu meresap dalam apa jua keadaan. Kerana nama-nama besar seperti Kendall Jenner di samping bintang-bintang tertentu yang melonjak, pakaian vintaj ini masih sangat sejuk dan hanya dalam perasaan yang agak menggembirakan. Beberapa jenama yang perlu dipertimbangkan menggabungkan Alpha Industries, APC, Acne Studios dan Patagonia.

-Kemeja dan misai Hawaii

Baju Aloha, yang juga disinggung sebagai kemeja Hawaii, adalah gaya baju kemeja yang bermula di Hawaii. Mereka digayakan dan diikat dengan kemeja berpakaian, biasanya berlengan pendek dan dipotong dari tekstur bercetak. Mereka sering dipakai untucked, namun boleh dipakai diambil penjagaan terlalu. Mereka adalah pakaian yang santai, namun diisi sebagai pakaian perniagaan kasual di Hawaii. "Aloha Friday", sebuah konvensi yang biasa dilakukan untuk memuji penamat kerja minggu ini dengan mengenakan pakaian yang lebih santai pada hari Jumaat, pada awalnya mendorong untuk memajukan kemeja Aloha. Rancangan "Magnum, PI?" Terletak di Hawaii, ia menampilkan Tom Selleck sebagai watak utama , ejen persendirian yang menyelesaikan pelanggaran ketika tidak minum bir sejuk, mendapatkan wanita, atau membuang warna kulitnya. Kemana kita pergi dengan ini, anda bertanya? Biasanya kumis Tom Selleck dan baju Aloha yang terkenal, biasanya. Corak tulen sekali gus, perpaduan ini benar-benar menjadikan pemikiran ansambel 80-an yang luar biasa hari ini.

Baju Hawaii kini melambung tinggi hari ini. Sebilangan besar fesyen mewah, misalnya, Gucci, Off White, Aries, dan AMIRI mulai naik dengan terkenal di dunia untuk mengembalikan kolar tahap tinggi. Sekiranya anda akan mengenakan kemeja Hawaii yang sesuai, kami cadangkan menggabungkan kemeja bercetak yang mengejutkan dengan beberapa seluar korduroi berwarna bersahaja seperti Biebs untuk penampilan "Saya mungkin berada di Hawaii pada masa ini dan anda tidak akan tahu". Sekiranya anda meminta keterlaluan, batasi baju dengan seluar denim biru atau chinos.

-Ganda denim

The Canadian Tux adalah corak gaya lelaki bonafide, berfikir kembali ke tahun 80-an. Sekiranya anda tidak dapat memberitahu sekarang, kami membincangkan denim dua kali ganda. Ini adalah jenis pakaian lelaki 80-an yang selalu dipakai sekali-sekala, yang membolehkan mereka bergaul dengan rakan-rakan denim yang lain. Untuk benar-benar jujur, serius tentang denim tidak begitu mengerikan kerana orang-orang tertentu membuatnya terdengar, membolehkan anda menempah tux dengan pasti dan berpegang teguh pada peraturan teduhan yang serupa yang anda mahukan. Tuks Kanada adalah tindakan gaya yang tidak dapat diucapkan hari ini. Terlepas dari kenyataan bahawa ia membuat pemulihan berkala dalam gambar bergerak , kami benar-benar berharap ia akan lenyap. Kebenaran perkara ini adalah titik di mana anda memasangkan seluar denim dengan bahagian atas denim anda benar-benar berusaha untuk menolak sinis. Pada peluang off bahawa anda benar-benar perlu untuk menarik ensemble ini pakaian, kami cadangkan anda memilih kualiti tepi sutera yg dianyam denim dari mana-mana kemiripan Evisu, Uniqlo, Rag dan tulang atau Saint Laurent.

Terdapat beberapa peraturan memakai denim berganda

-Jangan memakai warna atas dan bawah yang sama.

-membuang palet warna anda.

-sentiasa menggunakan pemasangan tengah.

-Jika anda ragu-ragu, selalu kurang mengambil bahan untuk diri sendiri.

-Baju sukan

Baju olahraga adalah sehelai pakaian yang terdiri daripada dua bahagian: seluar dan mantel biasanya dengan ritsleting depan. Pada mulanya ia dirancang untuk digunakan dalam sukan, pada asasnya pesaing memakai pakaian persaingan, (misalnya, kemeja dan seluar pendek atau baju renang) dan melepasnya sebelum bertanding. Dalam keadaan semasa, biasanya dipakai dalam suasana yang berbeza. Tracksuit itu mungkin penggunaan yang paling menepati masa untuk dihasilkan helai dalam sukan. Seorang saudara dari pakaian olahraga, jas cangkang, yang muncul di bahagian terakhir tahun 1980-an, terkenal dengan pemandangan pantulan pinggul dan aksi menari di era itu. Mereka dibuat dari campuran triacetate selulosa dan poliester menjadikannya berkilau ke luar, dengan campuran warna yang tidak ketara.

Sebilangan besar pakaian sukan mempunyai kerja di dalamnya yang membolehkan pelanggan memakainya tanpa pakaian dalam, misalnya pakaian. Ini seperti pakaian renang. Banyak individu memakainya untuk perjumpaan latihan sebenar. Suit sauna adalah jenis pakaian olahraga tertentu yang terbuat dari tekstur kalis air, misalnya, nilon tertutup atau PVC yang bertujuan menjadikan pemakai berpeluh dengan mewah. Pakaian sauna pada dasarnya digunakan untuk pengurangan berat badan sementara.

- Kasut kasut tinggi

Kasut tenis (juga disebut mentor, kasut atletik, kasut, kasut pusat rekreasi, tendangan, kasut sukan, alas kaki, kasut lari , atau pecut) adalah kasut yang pada dasarnya ditujukan untuk sukan atau pelbagai jenis latihan yang sebenarnya, tetapi pada masa ini juga biasanya digunakan untuk biasa pakaian santai. Sejak kemajuan mereka oleh organisasi, misalnya, Converse, Nike dan Spalding pada abad kedua puluh, mereka telah menjadi pakaian, dengan berbagai macam mengisi banyak sektor perniagaan di seluruh dunia secara dramatik. Pada amnya, sekitar 14 kg aliran keluar CO2. Kasut yang hebat tidak pernah menggigit habuk! Di sini kita bertahun-tahun selepas fakta dan kita memakai kasut yang serupa, berfikir kembali ke tahun 80-an. Pada masa ini, beberapa kasut bertingkat tinggi mempunyai gaya atau vintage yang menarik bagi mereka yang membawa gaya lain kepada pakaian tahun 80-an. Sekiranya anda berminat untuk mencipta getaran vintaj itu, mengapa tidak mulakan dengan beberapa Converse Chuck 70s, Air Jordans (tinggal 1-6). Sekiranya atasan tinggi tidak penting untuk usaha menarik anda beberapa kasut Tenis Adidas vintaj, misalnya, Stan Smith, Superstar, atau Spezial.

-Jaket kulit

Jaket kulit adalah jaket panjang mantel (kadang-kadang) yang biasanya dipakai di atas pakaian lain atau pakaian, dan dihasilkan dengan menggunakan kulit makhluk yang dirawat. Bahan kulit lembu biasanya berwarna gelap, atau warna yang berbeda dari warna bersahaja, namun rentang nada yang luas dapat dibayangkan. Mantel kulit lembu dapat ditujukan untuk beberapa alasan, dan gaya eksplisit telah dikaitkan dengan subkultur, misalnya , penyapu, redneck, pengacau lembu, penunggang motosikal, juruterbang tentera, gerombolan, polis, mata-mata, dan subkultur muzik (pembuat masalah, goth, metalheads, rivetheads ), yang memakai artikel pakaian untuk alasan bertahan atau elegan, dan secara sporadis untuk membuat penampilan yang menakutkan. Sebilangan besar lapisan kulit sapi terkini dihantar di Pakistan, India, Kanada, Mexico dan Amerika Syarikat, menggunakan rahsia yang tersisa dari perniagaan daging. Tekstur mencipta kulit lembu, misalnya, poliuretana atau PVC digunakan sebagai pilihan berbeza dengan makhluk asli yang menyembunyikan kulit lembu bergantung pada keperluan pemakainya, misalnya, mereka yang mencari cara hidup vegetarian atau atas sebab kewangan kerana helai yang dihasilkan secara umum akan menjadi lebih murah daripada kulit lembu yang boleh dipercayai.

-Ketinggian dan telinga yang dicucuk

Ketika dia muncul di sekolah dengan sikap ekstremisnya, tidak ada yang akan menyedari dia merintih sejak sekian lama hanya untuk meneruskannya. Melakukan apa yang perlu dilakukan adalah beberapa ciri keputusan di rambutnya, petunjuk untuk menjadi sejuk sekiranya pernah ada. Cucian telinga dan ciri seperti tatu pada tahun 1980-an. Pada akhir hari, sebahagian besar penduduk lelaki mempunyai mereka dan hanya serpihan daripada penduduk yang benar-benar mempunyai mentaliti untuk menyokong teori tersebut. Itu adalah corak yang sampai ke tahun 90an hingga disembelih oleh kumpulan kanak-kanak seperti NSYNC. Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan tindikan untuk diri sendiri, teruskan jika anda tidak mempunyai watak untuk menyokongnya.

-Fluoresen

Fluro adalah singkatan dari pendarfluor dan pendarfluor adalah kata lain untuk neon dan neon retak di mana sahaja semasa tahun 80-an. Dari gaya lelaki tahun 80-an hingga papan tanda untuk menunjukkan pameran ke pangsapuri sekolah hingga warna rambut hingga layar filem hingga paparan kerja, neon kembali bergemuruh dalam reka bentuk .

Corak reka bentuk tahun 80-an didorong oleh para pelakon dan media pada masa itu. Hollywood menggunakan nada cemerlang untuk memberikan semangat, kejujuran dan keyakinan kepada belia, filem-filem puak tahun 80-an, misalnya, dalam "Kembali ke Masa Depan" dengan rompi puffer yang indah, "The Breakfast Club" dengan kotak-kotak dan neon dalam campuran bertentangan, "Tarian kilat" dengan pakaian tari lycra dan neon dan "ET" dengan corak gaya 80-an untuk anak-anak. Pada ketika itu terdapat simbol muzik di seluruh dunia seperti Michael Jackson dan Madonna, yang mempengaruhi gaya tahun 1980-an dengan pakaian neon dalam rakaman MTV mereka, dari mantel kulit lembu merah Michael dengan pendakap bahu raksasa, dihiasi dengan banyak peralatan, hingga rok tutu Madonna yang berlapis-lapis lebih ketat, dengan panah liut indah dalam rambut dan tali dia tebal keping barang kemas dan lengan band di leher dan pergelangan tangan.

Tambahan pula, kita tidak boleh mengabaikan simbol reka bentuk lain pada tahun 80-an seperti model supermodel dan Hollywood - Brooke Shields, Naomi Campbell, Cheryl Tiegs, Cindy Crawford, Karen Alexander dan lain-lain - dan artis seperti Prince, Michael Jackson, George Michael, Boy George dan Material Girl Madonna, yang mempelopori pakaian neon rona dalam semua warna pelangi ketika mereka menyapu barang mereka di pentas dunia .

Ringkasan: Semua perkara di atas adalah trend paling asas dan terkenal pada abad 80-an untuk fesyen lelaki. Pakaian neon muncul dalam fasa hip hop, setiap orang biasa menyukainya.

SOALAN YANG BANYAK DITANYA

Apa yang dipakai lelaki pada tahun 80-an?

Gaya santai pada tahun 80-an menyaksikan tuan-tuan memakai seluar ayah dengan kekuatan penuh, selalunya dengan mantel denim yang berkoordinasi. Baju dan kemeja bebas juga menjadi arus perdana pada waktu itu sementara jas pesawat, mantel kulit lembu, jaket, dan sweater menjadi pakaian luar pilihan.

Jenis pakaian apa yang popular pada tahun 80-an?

1980-an adalah dekad gaya, warna, dan siluet yang berani dan menumpuk rambut berkerut. Dengan trend mulai dari pakaian ketat dan jaket biker hingga blazer besar dan rok poof, dan ikon gaya mulai dari Joan Jett hingga Joan Collins, itu adalah salah satu dekad fesyen paling eklektik.

Adakah lelaki memakai bandana pada tahun 80-an?

Lelaki sering meniru penampilan kumpulan seperti Poison atau Metallica. Mereka memakai t-shirt. Seluar kulit / spandeks dan seluar jeans koyak sering menggunakan bandana di sekitar rambut mereka yang diusik secara besar-besaran dan kasut bertubi-tubi di kaki mereka.

Adakah fesyen tahun 80an kembali?

Walaupun beberapa penampilan tidak boleh muncul kembali (ahem - penyekat rambut, memberkati hati anda), banyak trend fesyen sebenarnya kembali bergaya hari ini. ... Sama ada anda terkejut, teruja, atau ngeri, fesyen tahun 80an telah mencapai abad ke - 21.

KESIMPULAN

80-an dikenali sebagai masa berlebihan, dan semuanya mesti dilakukan dalam skala besar termasuk gaya. Lelaki tidak terkecuali untuk standard ini kerana sebahagian besar apa yang mereka pakai selama ini dipengaruhi oleh apa yang mereka minati secara sosial dan muzik.

Lelaki memakai gaya yang menyampaikan perbezaan dan inovasi mereka sendiri pada tahun 1980-an. Terlepas dari apakah ini menyiratkan gaya keseluruhan gaya mereka atau yang ditunjukkan setelah seseorang diakui, gaya tahun 80-an beralih bermula dengan satu pertemuan kemudian ke yang berikutnya. Reka bentuk tahun 80-an tidak serupa dengan beberapa dekad yang lain, dan sebahagian daripada kesannya terdapat pada pakaian yang dipakai lelaki sekarang.