Ini sebenarnya keinginan dan penurunan berat badan yang berkurang adalah hasil penggunaan Adderall. Kedua-dua orang dewasa dan remaja boleh memberi kesan ini semasa menggunakan ubat ini. Walaupun begitu, Adderall tidak disokong oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah AS (FDA) untuk digunakan sebagai ubat penurunan berat badan.

Apa itu Adderall?

Adderall adalah penambah tenaga yang hanya dapat diakses dengan ubat di AS.

Dianjurkan untuk mengubati ADHD, keadaan neurobehavioral yang ditunjukkan oleh hiperaktif, ketidakselesaan menumpukan perhatian dan impulsif.

Penggunaannya telah berkembang dalam dua puluh tahun terakhir kerana Adderall telah disokong oleh lebih banyak anak muda, bersama dengan tenaga lain, Ritalin, yang mempunyai kesan perbandingan.

Walau bagaimanapun, setiap kali diambil oleh individu tidak mengalami kesan buruk ADHD, kesannya adalah peningkatan tahap tenaga , penetapan dan pelaksanaannya. Ini menyebabkannya semakin terkenal di kalangan orang dewasa.

Adegan Desperate Housewives pada tahun 2004 merangkumi jalan cerita di mana Lynette Scavo (Felicity Huffman) yang habis mula mengambil Ritalin yang disahkan kepada anaknya, untuk membantunya menyesuaikan diri dengan permintaan orang tua.

Naratif Netflix yang disampaikan pada tahun 2018, Take Your Pills, menyelidiki keberadaan ubat-ubatan di antara perjumpaan seperti pelajar, yang menggunakannya untuk mengembangkan nilai.

Keinginan dan penurunan berat badan yang berkurang adalah hasil penggunaan Adderall, dan ia juga boleh menyebabkan rasa tidak selesa, kurang tidur dan gempa.

Ritalin dan Adderall dapat membentuk kebiasaan dan keduanya berpotensi tinggi untuk penyalahgunaan. Terdapat bahaya ketergantungan mental dan sebenar bagi pelanggan yang merasakan mereka tidak dapat bekerja sepenuhnya tanpanya.

Pengenalan

Banyak individu memerhatikan pendekatan cepat dan sederhana untuk menurunkan berat badan. Sekiranya anda mendengar bahawa doktor yang disyorkan ubat Adderall boleh menyebabkan penurunan berat badan , anda mungkin memikirkan apakah itu sesuatu yang harus anda cuba untuk membantu mengurangkan berat badan anda.

Adderall adalah ubat yang disokong untuk menangani masalah hiperaktif kekurangan perhatian (ADHD) dan narkolepsi. Ia mengandungi campuran amfetamin dan dextroamphetamine, yang merupakan penenang tenaga yang mempengaruhi sintetik dalam serebrum. Anda mungkin mempunyai pilihan untuk menggunakan ubat ini untuk menurunkan berat badan, namun bila-bila masa disyorkan oleh doktor penjagaan utama anda. Inilah yang perlu diketahui.

Penyalahgunaan Adderall untuk penurunan berat badan

Kelaparan yang sebenarnya berkurang dan penurunan berat badan adalah gejala penggunaan Adderall. Kedua-dua orang dewasa dan anak-anak boleh memberi kesan ini semasa menggunakan ubat ini. Walau apa pun, Adderall tidak disokong oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah AS (FDA) untuk digunakan sebagai ubat penurunan berat badan. Ia hanya disokong untuk merawat ADHD dan narkolepsi.

Walau bagaimana pun, doktor penjagaan utama anda mungkin mengesyorkan Adderall tidak berguna untuk membantu anda menjadi lebih cergas. "Off-name" menandakan penggunaan ubat-ubatan belum diperiksa atau disahkan oleh FDA. Anda mungkin harus menggunakan Adderall sebagai alat penurunan berat badan jika PCP anda telah mengesyorkannya untuk anda. Ia adalah penting bagi PCP anda untuk skrin anda untuk memastikan ubat adalah menarik dan ok untuk anda.

Adderall boleh menyebabkan kesan sampingan yang tulen, yang merupakan justifikasi yang sah untuk tidak menyalahgunakannya untuk menurunkan berat badan. Beberapa simptom penggunaan Adderall yang boleh difahami termasuk:

  • nadi tinggi

  • nadi meningkat

  • anoreksia

  • perubahan emosi

  • sakit kepala

  • masalah berehat

Penggunaan Adderall sangat berisiko bagi individu yang mengalami penyerahan jantung atau masalah jantung yang lain. Tidak kira sama ada anda menghidap ADHD atau narkolepsi, PCP anda mungkin tidak akan mengesyorkan Adderall untuk anda sekiranya anda mempunyai keadaan jantung atau bahaya tinggi untuk membuatnya.

Makluman kesejahteraan serius

Adderall mempunyai peringatan berkotak, nasihat paling tulen yang diberikan oleh FDA. Ini menyatakan bahawa Adderall memiliki bahaya pergantungan yang tinggi, yang menyiratkan bahawa anda dapat berubah secara mental dan benar-benar bergantung padanya. Nasihat juga mendorong bahawa Adderall dapat menyebabkan kematian secara tiba-tiba sama seperti masalah jantung yang tulen.

Berat badan pada anak-anak

Simptom berpotensi penggunaan Adderall pada anak-anak yang mengambil preskripsi untuk mengubati ADHD adalah penurunan kembali dan penurunan berat badan yang tidak berdaya.

Seperti laporan baru-baru ini, penggunaan tenaga untuk ADHD pada anak-anak dikaitkan dengan perkembangan fail berat badan (BMI) yang lebih perlahan. Anak muda yang menggunakan tenaga untuk mengubati ADHD mereka mempunyai BMI yang lebih rendah. Walau bagaimanapun, itu nampaknya berubah pada tahun-tahun kemudian. Anak-anak yang mengambil tenaga kelihatan lebih berat daripada individu yang tidak menggunakan ubat-ubatan dengan khayalan.

Sekiranya anak muda anda mengambil Adderall dan anda bimbang tentang penurunan berat badan atau keinginan yang berkurang, bercakap dengan PCP mereka. Mereka dapat menjawab pertanyaan anda dan memberi anda petunjuk mengenai diet.

Sekiranya perlu, pakar mungkin merujuk anda kepada ahli diet yang mendaftar untuk pertimbangan yang lebih khusus. Dengan bantuan daripada pembekal rawatan perubatan ini, anda boleh menguruskan diet anak anda untuk memastikan mereka makan dengan baik dan menjaga berat badan.

Bercakap dengan doktor penjagaan utama anda

Sekiranya anda bimbang tentang berat badan anda, Adderall bukanlah penentu penurunan berat badan yang mungkin anda cari. Ubat yang luar biasa boleh memberi kesan sampingan yang asli. Sebaiknya hanya digunakan dengan ubat dari doktor penjagaan utama anda.

Sekiranya anda mempunyai pertanyaan mengenai penurunan berat badan atau tentang apa yang dapat digunakan oleh Adderall untuk anda atau anak anda, berbincanglah dengan doktor penjagaan utama anda. Mereka dapat membantu anda menemui rancangan penurunan berat badan yang sesuai untuk anda. Mereka dapat membantu anda mengawasi kesan sampingan dari penggunaan Adderall yang sah.

Soalan yang mungkin anda miliki untuk doktor penjagaan utama anda termasuk:
  • Adakah Adderall adalah ubat terlindung dan tepat untuk saya?

  • Apa kesan sampingan yang dapat saya jangkakan dari Adderall dan bagaimana mungkin saya mengawasinya?

  • Bagaimana saya dapat membantu menangani sebarang kesan yang ditimbulkan oleh Adderall terhadap berat badan anak saya?

  • Berapa banyak penurunan berat badan yang dapat saya jangkakan dengan Adderall? Adakah berat badan akan turun ketika saya berhenti mengambil ubat?

  • Apa alternatif penurunan berat badan yang menjadi idea baik untuk saya pertimbangkan?

  • Sekiranya saya mengikuti rancangan diet dan senaman , berapakah berat badan yang dapat saya harapkan untuk turun dan seberapa cepat?

Beralih ke Adderall untuk Menurunkan Berat Badan

Berpikir pada tahun 1950-an dan 60-an, pakar akan mengesyorkan amfetamin untuk menurunkan berat badan. Latihan itu selesai oleh undang-undang ketika sifat kebiasaan ubat-ubatan ini ditunjukkan. Hari ini, Adderall yang disyorkan untuk ADHD digunakan dalam beberapa kes untuk tidak menyokong sifat penurunan berat badannya.

Adderall (amfetamin dan dextroamphetamine) mengandungi amfetamin dan mempunyai kesan amfetamin yang normal untuk menahan rasa lapar. Beberapa kumpulan pergi ke " diet Adderall " atau "diet cepat" ini untuk menjadi lebih kurus, walaupun hari ini tidak ada pakar yang akan mengesyorkan ubat untuk tujuan itu.1

Dengan banyak individu yang disyorkan Adderall dengan betul untuk mempertimbangkan masalah kekurangan / hiperaktif (ADHD), ini juga tidak dijangka bagi individu yang menggunakannya untuk tujuan bukan perubatan secara teratur mendapatkannya dari orang yang disayangi atau boleh tanpa banyak masalah di bandar.

Kesan Adderall pada Badan

Adderall, jika digunakan dengan tepat dan seperti yang disarankan, dapat bermanfaat untuk merawat ADHD. Malangnya, tenaga seperti Adderall umumnya disalahgunakan. Penyalahgunaan Adderall dan penyalahgunaan tenaga penguat yang serupa dapat dilihat pada kira-kira 3.4% daripada mereka yang berumur 12 tahun ke atas, berdasarkan peperiksaan yang diedarkan pada tahun 2013.2

Adderall memperluas pergerakan dopamin di minda. Ini dapat memberikan sensasi pengangkatan dan semangat seperti kesan sebenar yang menyertainya:

  • Mengetatkan urat

  • Meningkatkan glukosa darah

  • Membuka bahagian pernafasan

  • Meningkatkan ketegangan nadi dan peredaran darah

Ia juga dapat menginginkan keinginan yang lebih lembut, yang dapat menyebabkan makan lebih sedikit. Individu yang mengambil Adderall untuk ADHD mungkin mengalami penurunan berat badan kerana kesan sampingan kelaparan tanpa mengira sama ada mereka tidak berusaha menurunkan berat badan.1

Akibat Penggunaan Adderall Bukan Perubatan

Adderall disokong oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah (FDA) untuk terapi ADD / ADHD.3 Menurut pemeriksaan yang diedarkan pada tahun 2013, sebilangan besar yang mengambil Adderall melaporkan secara tidak terapeutik membawanya untuk menangani kegunaannya, dengan kurang mengatakan mereka menggunakannya untuk menurunkan berat badan.

Menggunakan ubat untuk reka bentuk lain tidak hanya impulsif, tetapi juga berisiko. Apabila diambil pada ukuran yang lebih tinggi daripada yang disetujui, Adderall dapat membentuk mental dan sebenarnya kebiasaan.

Lebih-lebih lagi, setelah penggunaan jarak jauh, beberapa menumbuhkan daya tahan, menyiratkan bahawa mereka perlu mengambil dos yang lebih besar secara progresif untuk mendapatkan kesan penyembunyian keinginan yang serupa. Sebagai penambahan bahagian, beberapa juga boleh menggunakan ubat yang berbeza untuk mengimbangi kesan sampingan yang berlawanan, seperti mengambil pil tidur untuk mengimbangi kesan penguat tenaga Adderall.

Ini adalah keputusan yang unggul untuk menjauhkan diri dari tenaga yang mempunyai tujuan akhir untuk menyembunyikan rasa lapar dan bergantung pada strategi bukan ubat untuk menurunkan berat badan.

Sekiranya pil Adderall diambil seperti yang disyorkan, pil secara beransur-ansur dan konsisten memberikan kesan yang berguna kepada minda. Apabila digunakan pada bahagian yang lebih tinggi dan ketika individu menyalahgunakannya dengan mengikuti berbagai kursus, kesannya lebih besar dan lebih cepat, yang diterima untuk memperluas bahaya kebiasaan.

Penyalahgunaan boleh menyebabkan kekurangan makanan yang sihat, sensasi antagonisme, neurosis, kekeliruan jantung, dan strok. Pada saat tenaga penghidup disalahgunakan secara berterusan, anda boleh mempunyai petunjuk penarikan apabila anda berhenti menggunakannya.

Adderall Adalah Untuk ADHD, Bukan Berat Badan

Terdapat kesan sampingan yang berlawanan dengan tekanan semasa mengambil Adderall, sebagai denyut nadi yang meluas dan hipertensi yang lebih teruk, namun itu tidak bermakna ia benar-benar berisiko. Pakar menyokong Adderall untuk membantu mereka yang mempunyai ADHD, sama seperti yang kita rujuk, tetapi juga individu yang bertarung dengan narkolepsi.

Pakar tidak semestinya mengesyorkan Adderall untuk menurunkan berat badan. Sebilangan besar dari mereka tidak, kebenaran diberitahu. Individu yang mengambil Adderall secara eksplisit untuk menurunkan berat badan kemungkinan besar melakukan ini tanpa tajuk atau maklumat mengenai pakar. Itulah satu penjelasan bahawa ia berbahaya, namun berikut adalah beberapa lagi.

Ketergantungan Adderall

Dengan mengambil Adderall untuk menahan keinginan anda, anda boleh memulakan kitaran berbahaya. Pada dasarnya, tidak makan adalah kaedah yang tidak diingini untuk menurunkan berat badan, sebagai perkara pertama yang penting, dan boleh menyebabkan pertempuran dengan anoreksia. Kedua, anda mungkin menjadi tertakluk kepada Adderall.

Ketergantungan adalah unik dalam hubungannya dengan kebiasaan, tetapi ia juga dapat mendorongnya. Ketergantungan adalah titik di mana tubuh anda terbiasa dengan kesan yang diberikan oleh ubat. Sekiranya anda mengambil Adderall dalam jangka masa yang cukup lama, fikiran anda akan terbiasa dengan tahap peningkatan bahan sintetik serebrum anda, sehingga kesannya terhadap tubuh anda lebih rapuh dalam jangka masa panjang.

Ini menunjukkan bahawa anda mungkin perlu mula mengambil lebih banyak ubat, atau mengambilnya lebih kerap untuk mencapai kesan serupa yang anda alami. Ia juga boleh menyebabkan kitaran muntah dan muntah yang berisiko sekiranya anda berhenti mengambil Adderall.

Keinginan anda akan kembali apabila anda berhenti mengambil Adderall yang menunjukkan badan anda akan mula menasihati anda untuk makan sekali lagi. Berat badan biasanya akan kembali ke badan anda. Ini juga boleh mendorong sama ada mula mengambil Adderall sekali lagi, atau memulakan pertempuran anda dengan masalah diet.

Ketagihan Adderall

Memaksa menunjukkan anda merasakan dorongan dan "keperluan" untuk sesuatu. Ini juga menyiratkan bahawa anda akan mengambil langkah-langkah yang diperlukan untuk mendapatkan apa yang anda bergantung, yang boleh menyebabkan hidup anda bertahan lama, juga pertempuran fizikal dan mental.

Mengambil Adderall untuk memeriksa rasa lapar anda dan sepanjang perjalanan ini semakin kurus dapat menyebabkan perbudakan kerana anda boleh yakin ubat itu adalah kaedah terbaik untuk mengurangkan berat badan. Ini boleh mendorong pertempuran perbandingan sejauh mana tubuh anda bertindak balas terhadap pergantungan, namun paksaan juga ditentukan dalam apa makna zat untuk anda secara sosial.

Mengabaikan kewajiban seharian anda, menjual barang berharga atau dalam apa jua keadaan, mengambil wang tunai untuk memenuhi keperluan anda, dan membuat celaka adalah semua cara penentuan dapat mempengaruhi kita. Menjadi bergantung pada Adderall boleh mendorong perkara ini.

Ketergantungan sangat menakutkan dan nampaknya sukar untuk dilampaui, namun ada pendekatan untuk mencari pertolongan.

Memulihkan Dari Ketagihan Adderall

https://c.pxhere.com/images/a9/2f/21a190fc9dab0d4cdfe5361295f1-1626580.jpg!d

Sekiranya anda atau seseorang yang anda cintai bertarung dengan paksaan Adderall, Vertava sedia membantu. Kami menawarkan rawatan menyeluruh dan berperikemanusiaan untuk kebiasaan Adderall dan dapat membantu mengarahkan anda melalui bahagian yang menyusahkan, mirip dengan penarikan diri dari Adderall.

Ada sesuatu yang eksplisit yang kami gunakan untuk menolong anda, sesuatu yang menarik: kami menggunakan solidariti anda. Kesetiaan dan kekuatan anda sendiri adalah penentu utama dalam pemulihan anda sendiri. Mungkin tidak akan terasa seperti itu, namun kami yakin anda mempunyai kemampuan untuk mengubah anda sepenuhnya

Soalan Lazim

1. Berapa Pantas Adderall Berfungsi Untuk Menurunkan Berat Badan?

Adderall mungkin mempengaruhi berat badan anda dan mungkin tidak. Salah satu kesan sampingan yang berpotensi adalah keinginan tersembunyi, namun tidak ada jadual waktu yang tepat untuk kapan itu mungkin berlaku. Ia juga sangat berbahaya untuk menganggap Adderall untuk menurunkan berat badan kerana boleh mendorong kebergantungan, di mana badan anda mula memerlukan Adderall untuk merasakan dan bertindak balas dengan cara tertentu. Ini juga boleh mendorong kebiasaan, di mana anda merasakan dorongan yang kuat untuk mengambil Adderall dan mula merasa seperti itu adalah cara bersendirian anda boleh ceria dan menjaga berat badan anda.

2. Apa yang Adderall Lakukan untuk Menurunkan Berat Badan?

Salah satu hasil Adderall yang dapat dibayangkan adalah penyembunyian rasa lapar. Oleh kerana Adderall mengubah berapa banyak dopamin dalam serebrum, sintetik yang sekarang dan kemudian disebut sebatian "ganjaran", badan anda dapat bertindak balas dengan merasa kurang bersemangat. Ini adalah alasan bahawa makan membuang dopamin untuk memberitahu kami bahawa kami dipenuhi, itulah sebabnya sekarang dan kemudian makan malam yang besar dapat menyebabkan anda merasa senang dan tenang. Pada ketika Adderall membina ukuran dopamin di otak anda, ia dapat mendorong minda anda untuk tidak menasihati badan anda untuk makan, kerana sekarang terasa tenang dan ceria. Kelaparan yang berkurang dapat menyebabkan penurunan berat badan, tetapi ini adalah kemiringan yang sangat rumit. Anda kemudian dapat bergantung pada Adderall untuk menahan keinginan anda, yang dapat berarti mengambilnya semakin kerap. Ini juga boleh menyebabkan pembetulan.

3. Apa lagi yang boleh saya cuba untuk kurus?

Mungkin daripada mencari ubat untuk membantu mengurangkan berat badan, cubalah metodologi yang lebih baik dan lebih kukuh. Menggabungkan perubahan diet dengan tindakan yang diperluas dapat mendorong anda menuju objektif penurunan berat badan anda dengan cara yang lebih serius dan selamat. Pendekatan paling ideal untuk memulakannya adalah berkomunikasi dengan doktor penjagaan utama anda. Mereka dapat menilai kesejahteraan anda sekarang dan membantu anda membina pengaturan untuk mendapatkan bentuk badan yang baik.

Langkah penting untuk menurunkan berat badan merangkumi meletakkan objektif yang masuk akal, mengawasi ukuran segmen, mengembangkan serat dalam diet anda, dan bergerak lebih banyak dalam kehidupan seharian anda. Untuk idea tambahan, lihat sistem ini untuk mengurangkan berat badan yang baik.

4. Bagaimana Adderall mengatasi perut anda?

Otot-otot yang berkaitan dengan perut berkurang di suatu tempat di sekitar penggunaan Adderall, yang mungkin menyebabkan pemberhentian, sakit perut, dan masalah gastrousus lain. Keperluan untuk buang air kecil lebih kerap mungkin juga disebabkan oleh penggunaan Adderall, seperti sakit dan buang air besar.

5. Adakah Adderall mengeringkan anda?

Ia boleh membuatkan anda kering dan memberi mulut kering.

Adderall menghalang pembentukan air liur di mulut anda, yang memberi kesan kepada penghidratan anda secara keseluruhan.

6. Adakah Adderall menua wajah anda?

Seperti yang ditunjukkan oleh sebaran dalam Medical News Today, pakar di University of Western Australia menganggarkan bahawa kerana amfetamin diketahui mempercepat kitaran pematangan kulit pelanggan, ubat jenis yang serupa hampir pasti akan memberi kesan yang sama pada kerangka jantung dan kardiovaskular .

Kesimpulannya

Ini sebenarnya keinginan dan penurunan berat badan yang berkurang adalah hasil penggunaan Adderall. Kedua-dua orang dewasa dan remaja boleh memberi kesan ini semasa menggunakan ubat ini. Walaupun begitu, Adderall tidak disokong oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah AS (FDA) untuk digunakan sebagai ubat penurunan berat badan. Adderall adalah penambah tenaga yang hanya dapat diakses dengan ubat di AS.

Dianjurkan untuk mengubati ADHD, keadaan neurobehavioral yang ditunjukkan oleh hiperaktif, ketidakselesaan menumpukan perhatian dan impulsif.

Artikel berkaitan