Nilai Bersih Amazon adalah $ 314.9 Billion. Saham Amazon telah melonjak 225,233% di bawah Jeff Bezos, menjadikan cap pasaran Amazon hingga $ 1,7 trilion . Sementara itu, CEO Amazon menikmati keuntungan yang sama besarnya . Nilai bersih Jeff Bezos adalah $ 194.9 bilion , menurut data Bloomberg

Rujukan

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-07-20/jeff-bezos-adds-record-13-billion-in-single-day-to-his-fortune

Nilai bersih Amazon

:eight_pointed_black_star: Nilai Bersih Amazon

Dalam industri perniagaan dalam talian, mungkin nama yang paling terkenal ialah Amazon. Dengan penyampaian yang cepat dan bermanfaat, layanan pelanggan yang mantap, dan rakan Amazon Prime yang penuh dengan kelebihan, ia adalah perniagaan perniagaan berasaskan web yang harus ditangani, walaupun permulaannya sebagai kedai buku dalam talian.

Pada masa ini dengan kelebihan strategik besar dalam pentadbiran pusatnya, terus mengembangkan cap dan pendapatan pasaran, sokongan kewangan positif, dan perintis berwawasan seperti CEO Andy Jassy dan penganjur Jeff Bezos yang baru dicetak. Sangat jelas mengapa organisasi ini mungkin paling penting di planet ini.

Memandangkan nilai bersih Amazon hampir $ 400 bilion, 44% penawarannya berkembang pada suku pertama tahun 2021 , had pasaran semasa $ 1.63. trilion - namun anda juga perlu memikirkan bahagian P / E yang tinggi iaitu 61.45 – dan wangnya sekarang memegang $ 42 bilion, nilai bersih Amazon mungkin tidak setinggi pasarannya. Anda juga perlu memperhitungkan salah satu tanggungjawab dan kewajibannya. Dengan cara ini, ukuran tradisionalis kekayaan bersih Amazon adalah $ 314.9 bilion.

Walau apa pun, memikirkan anggaran penyokong kewangan dan sudut pandang organisasi untuk tahun-tahun mendatang dan menerima corak memperluas hasil transaksi, ia pasti bernilai $ 1 trilion pada tahun-tahun akan datang.

Kami akan menyiasat tiga wilayah ini yang paling banyak menyumbang kepada nilai Amazon untuk menyelesaikan apa yang bernilai:

  • Akaun kewangan

  • Cap pasaran, pendapatan dan sudut pandangan

  • Pentadbiran dan ketua kumpulan

  • Kelebihan Ekonomi dan Persaingan Amazon

Saluran kewangan, idea penyokong kewangan yang bermanfaat Warren Buffett dan CEO Bill Gates untuk menyumbang, berlaku apabila organisasi mempunyai kelebihan pasaran yang luar biasa daripada pesaingnya. Buffett biasanya akan memasukkan sumber ke dalam organisasi yang mempunyai saluran wang. Walau bagaimanapun, Amazon mempunyai banyak.

:eight_pointed_black_star: Pandangan Perdana, Logistik dan langit Amazon adalah had dari sana

Walaupun pesaing yang ada dapat melakukan banyak perkara dari Amazon , kapasiti perniagaan dan koordinasi berasaskan web pusat Amazon adalah saluran kewangan. Oleh itu, tidak akan ada pertandingan yang dapat menyelaraskannya sepenuhnya pada suatu ketika nanti.

:small_red_triangle_down: Perdana

Yang paling jelas adalah pendaftaran Perdana Amazon, yang komprehensif bertujuan untuk keperluan pelanggan. Dari penghantaran percuma, cepat, ke Prime Entertainment , ke Amazon Prime Visa dengan hadiah 5%, pendaftaran Perdana adalah penyokong yang bernilai. Ia mengurus dirinya sendiri, memastikan pelanggan tidak berbelanja dengan Amazon dan membayar keahlian bulan ke bulan atau tahunan untuk hadiah kad caj 5%.

:small_red_triangle_down: Logistik

Untuk mencapai kelajuan pengangkutannya, Amazon juga membuat terusan monetari dalam koordinasi. Perniagaannya yang dipenuhi oleh Amazon bersekutu dengan Marketplace dan Prime - saluran yang berbeza - menggunakan aktiviti skopnya yang sangat besar untuk mengatasi kekurangan dan kos.

:small_red_triangle_down: Penyebaran Amazon

Ini bukan untuk merujuk kepada intensiti Amazon di berbagai wilayah. Antara yang lebih bermanfaat adalah Prime Video - ciri masa nyata yang menyaingi Netflix dan dibungkus dengan pendaftaran Perdana - dan pentadbiran pengkomputeran yang diedarkan seperti Amazon Web Services, yang bersaing dengan Microsoft Azure.

:eight_pointed_black_star: Cap Pasaran Amazon: $ 1,63 Trilion

Cap pasaran Amazon

Saham Amazon pada masa ini berada pada harga lebih dari $ 3,200 sesaham, menjadikan cap pasaran mencecah $ 1,63 trilion. Ini adalah petunjuk yang boleh dipercayai dari nilai sekarang dan sokongan kewangan di sekitar Amazon , tidak kira sama ada ia terlalu tinggi untuk pendapatan dan tawaran semasa. Tanpa mengira kemakmuran Amazon, stok dengan penilaian yang terlalu tinggi di bursa sekuriti harus, bagaimanapun, dibeli dengan amaran.

Dalam konteksnya, sebahagian besar pertukaran kewangan mempunyai perkadaran P / E yang tinggi dalam beberapa tahun sebelumnya, jadi ini seharusnya tidak menjadi perhatian kerana sudut pandang masa depannya - faktor besar dalam bahagian korporat institusi dan runcit - menjanjikan . Pendapatan meningkat dengan kadar yang sangat besar setiap tahun. Ada diteruskan dengan kinerja yang lebih baik, dan pihak atasan dan otoritas berpegang teguh pada peraturan yang sama yang berlaku untuk waktu yang lama dan tidak terus bertambah.

:eight_pointed_black_star: 10 Pemegang Saham Teratas Amazon

  • The Vanguard Group, Inc.

  • Blackrock Inc.

  • Perbadanan Jalan Negeri

  • T. Rowe Price Associates, Inc.

  • Pengurusan dan Penyelidikan Ketekalan

  • Pengurusan Modal Geode

  • Morgan Stanley

  • Northern Trust Corp.

  • Pengurusan Pelaburan Norges Bank

  • JP Morgan Chase and Co.

:eight_pointed_black_star: Jeff Bezos (CEO Amazon) Menjadi Orang Pertama yang Bernilai $ 200 Billion.

Jeff Bezos lebih hebat daripada yang biasa dia lakukan. Pada awal hari Rabu, dia meraih pencapaian yang sudah tidak ketara dalam hampir empat puluh tahun Forbes mengikuti kekayaan bersih. Dengan stok Amazon naik 2% bermula pada hari Rabu malam , kekayaan bersih Bezos meningkat sebanyak $ 4,9 bilion, menjadikan orang berusia 56 tahun itu sebagai individu pertama yang bersejarah dalam dunia untuk mengumpulkan kekayaan $ 200 bilion. Pemula dan Ketua Pegawai Eksekutif Amazon bernilai $ 204.6 bilion - hampir $ 90 bilion lebih banyak daripada individu kedua yang paling mewah di dunia, Bill Gates, yang kini bernilai $ 116.1 bilion.

Bagaimanapun, menyesuaikan diri dengan pengembangan, Forbes mempercayai kekayaan Bezos adalah yang terbesar pada saat mana pun diikuti. Bersemangat dengan penyesuaian kecenderungan pembeli kerana pandemi Covid, stok Amazon meningkat hampir 80% sejak awal tahun ini, dan kekayaan bersih Bezos, yang pada umumnya 1 $ 115 bilion pada 1 Januari, telah meningkat. Secara amnya 11% saham Bezos di Amazon menjadikan lebih dari 90% kekayaannya. Dia juga memiliki Washington Post, organisasi penerbangan Blue Origin dan usaha swasta lain.

Bezos akan jauh lebih boros sekiranya dia tidak melalui penyelesaian pemisahan paling mahal dalam sejarah tahun lalu. Ketika dia berpisah dari bekas MacKenzie Scott pada bulan Julai yang lalu, dia setuju untuk memberikan 25% saham Amazonnya, sekeping stok sekarang bernilai $ 63 miliar. Walaupun setelah berpisah dengan berkat amal $ 1.7 bilion baru-baru ini, Scott pada masa ini adalah individu keempat belas yang paling mewah di dunia dan wanita kedua yang paling mewah, di belakang benefisiari L'Oréal Françoise Bettencourt Meyers.

:eight_pointed_black_star: 7 ALASAN MENGAPA AMAZON SUDAH BERJAYA

Sebab kejayaan Amazon

Ketika Amazon bermula pada tahun 1995, ia hanyalah laman web yang hanya menjual buku. Dalam sebulan permulaannya, organisasi ini telah berjaya membawa pembaca ke lebih dari 40 negara yang berbeza. Amazon telah mendapat salah satu organisasi perniagaan internet paling terkenal di dunia, mewakili sekitar 44% daripada tawaran perniagaan internet lengkap di Amerika Syarikat untuk tahun 2017. Tambahan pula, pada masa ini nilai bersih Amazon adalah $ 317 bilion. Kita harus memahami apa penjelasan untuk pencapaian Amazon ini.

:small_red_triangle_down: Promosi

Kemakmuran Amazon umumnya berasal dari inovasi dan amalan khayalannya, yang kebanyakannya disokong oleh CEOnya, Jeff Bezos. Fikirkan tentang Echo, alat pesanan suara Amazon yang terkenal. Gema dapat memainkan lagu, meneliti kumpulan permainan # 1 anda , dan bahkan memeriksa iklim dengan beberapa kata yang dinyatakan secara lisan . Inovasi imajinatif ini adalah spekulasi besar untuk raksasa perniagaan internet - satu yang mendorong hasil yang tidak biasa. Mentaliti reformis Amazon pada umumnya tidak terbukti membuahkan hasil, namun pencapaian seperti Echo menunjukkan bahawa kemajuan dapat menghasilkan hasil yang sangat baik untuk organisasi perniagaan dalam talian.

:small_red_triangle_down: Pelaksanaan

Amazon mendapat segalanya dengan betul semasa melaksanakan pesanan pelanggan. Mereka memilih item dan perkhidmatan yang diperlukan pengguna — dan mempengaruhi fokus peredaran di seluruh dunia yang membolehkan mereka menyampaikan barang dengan cepat. Amazon juga mempunyai hubungan pedagang yang luar biasa yang membolehkan mereka menawarkan anggaran terhad kepada pelanggan. Peruncit dalam talian terbesar di dunia juga meningkat untuk menyumbang lebih banyak di seluruh Eropah tahun ini, dengan memanfaatkan lebih banyak pekerja. Mereka berharap dapat menjalankan kedai fizikal yang mempunyai kapasiti pengiriman hari yang sama menggunakan robot!

:small_red_triangle_down: Pengalaman Pengguna

UX yang mantap menjadikan pelanggan perniagaan internet mudah untuk mencari apa yang mereka cari dan turunkan saluran transformasi lebih jauh, menghasilkan lebih banyak tawaran. Itulah sebabnya Amazon menggunakan seluruh kumpulan UX yang melibatkan pakar dalam segala hal, dari pemeriksaan pengguna dan konfigurasi kolaborasi hingga peningkatan laman web. Pakar ini bekerjasama dengan pereka, ketua item dan pemimpin Amazon untuk membuat pertemuan pelanggan yang konsisten yang mendorong transformasi pelanggan.

Nasib baik, mana-mana organisasi dapat meningkatkan UX dalam taliannya dengan bantuan daripada rakan mempromosikan berkomputer yang sesuai. Pasukan Reka Bentuk Snap Agency menawarkan jawapan pembuat laman web yang lengkap dan CRO (peralihan kadar transformasi) untuk membantu anda cemerlang UX dan UI laman web anda. Interaksi rancangan yang berfokus pada manusia kami akan menyokong kesan transformasi kehadiran dalam talian anda melalui pertemuan pelanggan yang timbul dan terkunci.

:small_red_triangle_down: Meluaskan

Amazon pada masa ini menawarkan segalanya dari awal hingga akhir. Pencarian laman web ini menemui lebih daripada 3,000 catatan untuk sup sayur-sayuran. Cari ungkapan "kacang", dan anda akan melihat lebih daripada 37,000 hasil. Amazon pada masa ini menyampaikan muzik, buku , alat, kesejahteraan dan kehebatan, kereta, ruji dan pakaian. Usahawan boleh berkontrak dengan rangkaian master Amazon untuk mendapatkan sokongan IT, perabot berkumpul dan mengejutkan, pentadbiran A / V. Dengan meningkatkan sumbangannya, Amazon secara konsisten mendorong jangkauan dan kepentingannya.

Walau apa pun industri anda, anda harus berani mengejar pengembangan. Melayari sektor perniagaan baru dan klasifikasi item akan membantu anda memanfaatkan kebebasan perniagaan untuk mengembangkan persatuan anda. Anda harus mencuba dan membezakan pemacu pengembangan berkomputer anda bila keadaan memungkinkan.

:small_red_triangle_down: Reka Bentuk Dengan Kandungan

Ini adalah fakta yang terkenal bahawa kandungan ekor panjang adalah sebahagian besar dari SEO perniagaan dalam talian. Anda memerlukan banyak pendua yang kaya dengan kata kunci untuk membina daya lihat halaman pada alat carian web, sebab itulah Amazon menggunakan gambaran panjang item dan FAQ pada halaman itemnya.

Walau apa pun, selidiki mana-mana halaman item di Amazon, dan anda akan melihat bahawa kandungan ekor panjang ini tidak mempengaruhi aliran atau UX secara antagonis. Pendua item Amazon diberi kurang keperluan daripada CTA yang signifikan, (misalnya, tangkapan "Tambah ke Troli" dan "Beli Sekarang"). Penyatuan rancangan dan bahan yang konsisten ini menjamin bahawa halaman Amazon menarik dan menukar lalu lintas web yang berkaitan .

Sekiranya anda berharap dapat meningkatkan kandungan laman web anda tanpa kehilangan UX, pertimbangkan untuk bergabung dengan rakan yang menunjukkan komputer seperti Snap. Kami memberikan penekanan penting untuk menunjukkan jawapan bagi pelanggan perniagaan berasaskan web kami untuk memperbanyak penyampaian halaman item mereka dalam mendorong alat carian web.

:small_red_triangle_down: Khidmat Pelanggan

Mengingat kewajipannya untuk menjaga pelanggan dengan baik, Amazon telah mengembangkan ruang lingkup alat yang dapat digunakan klien untuk mengikuti ikatan dan dengan cepat mengembalikan atau memperdagangkan barang yang diminta, dengan mudah dan selesa untuk pertemuan berbelanja berasaskan web mereka. Kumpulan Perkhidmatan Pelanggan Amazon telah memenangi banyak penghargaan kerana komitmennya untuk mencegah dan menyelesaikan masalah dengan cepat untuk pelanggan. Salah satu misi umum Amazon adalah untuk berubah menjadi organisasi yang paling banyak didorong oleh pelanggan di planet ini — dan komitmen jenama terhadap objektif ini telah menghasilkan keuntungan.

Media dalam talian adalah aset lain yang digunakan Amazon untuk menarik minat pelanggan dan meningkatkan sifat penjagaan pelanggannya. Pada saat diselesaikan dengan betul, saluran media berasaskan web dapat membantu masalah pelanggan nombor jalan perniagaan internet anda dan mengumpulkan pendirian kuat penganut tegas dan bertenaga yang menyokong imej anda. Itulah sebabnya mengapa banyak organisasi perniagaan internet bekerjasama dengan Pasukan Media Sosial Snap untuk memperbaiki dan mengembangkan kehadiran sosial mereka.

:small_red_triangle_down: MINDSET "Jadilah DALAM MEMENANGKANNYA"

Adakah sesiapa yang ingat dengan jujur ​​ketika Amazon tidak memberikan arahan? Sekiranya anda mencari mantra, anda mungkin mengingatkan nasihat Bezos kepada penyokong kewangan bahawa agak lama sebelum mereka melihat pulangan. Kembali pada tahun 1997, dia memberitahu Majalah Inc. bahawa Amazon tidak akan bermanfaat untuk selama-lamanya. Sikap "di dalamnya untuk memenangkannya" tetap bertahan dengan mendorong teknik baru hingga tahun 2003 — ketika organisasi mencatat keuntungan pertamanya. Terlepas dari apa yang anda lihat, Amazon telah berkembang dari sebuah kedai buku dalam talian menjadi raksasa industri. Anda juga boleh mengatakan bahawa Amazon menjalankan perniagaan untuk kawalan mutlak.

:eight_pointed_black_star: Mengenai Jeff Bezos - Ketua Pegawai Eksekutif Amazon

Mengenai Jeff Bezos - Ketua Pegawai Eksekutif Amazon

:small_red_triangle_down: Fakta Pantas

Nama Jeffrey Preston Bezos
Dilahirkan 12 Januari 1964 (umur 57)
Pendidikan Universiti Princeton (BSE, EECS, 1986)
Pekerjaan Jurutera komputer pelabur media perniagaan
Tahun aktif 1986 – sekarang
Nilai bersih US $ 194.2 bilion (Sehingga Jun 2021)
Tajuk Pengasas, CEO , presiden, dan eksekutif Amazon
Pasangan MacKenzie Scott (m. 1993; div. 2019)
Rakan kongsi Lauren Sánchez (2019 – sekarang)
Anak-anak 4

Jeffrey Preston Bezos, lahir pada 12 Januari 1964) adalah hartawan perniagaan Amerika, pemilik media, dan penyokong kewangan. Bezos adalah penganjur dan CEO organisasi inovasi global Amazon. Dengan nilai bersih lebih dari $ 190 bilion pada bulan Jun 2021, dia adalah individu yang paling mewah di seluruh dunia mengikut Indeks Billionaires Forbes dan Bloomberg.

Dibawa ke Albuquerque dan dibesarkan di Houston dan kemudian Miami, Bezos pindah dari Princeton University pada tahun 1986. Dia memiliki ijazah dalam reka bentuk elektrik dan kejuruteraan perisian. Dia berurusan dengan Wall Street dalam pelbagai bidang yang berkaitan dari tahun 1986 hingga pertengahan 1994. Bezos menubuhkan Amazon pada akhir 1994 dalam perjalanan merentas desa dari New York City ke Seattle.

Organisasi ini bermula sebagai kedai buku dalam talian dan sejak itu meluas ke berbagai item dan pentadbiran perniagaan berbasis web, termasuk video dan suara berdasarkan web, pengkomputeran terdistribusi, dan pertimbangan berkomputer. Sekarang ini adalah organisasi urus niaga dalam talian terbesar di dunia, organisasi internet terbesar dengan pendapatan, dan pembekal pembantu lelaki terbesar di dunia dan pentadbiran yayasan awan melalui cawangan Amazon Web Services.

Jeff Bezos menubuhkan organisasi penerbangan dan organisasi penerbangan angkasa lepas sub-orbital Blue Origin pada tahun 2000. Kenderaan Blue Origin's New Shepard tiba di angkasa pada tahun 2015, dan tidak lama kemudian, dengan berkesan tiba kembali di Bumi. Organisasi ini mempunyai rancangan yang akan datang untuk memulakan perniagaan ruang angkasa manusia suborbital. Dia juga membeli kertas Amerika yang penting The Washington Post pada tahun 2013 dengan harga $ 250 juta dan mengawasi banyak spekulasi yang berbeza melalui firma pelaburannya, Bezos Expeditions.

:eight_pointed_black_star: Apakah peranan Jeff Bezos dalam nilai bersih Amazon?

Bezos menggunakan apa yang disebutnya sebagai "sistem pengurangan ratapan" ketika dia bekerja di DE Shaw dan sekali lagi pada masa awal Amazon yang lama. Dia menggambarkan alasan hidup ini dengan menyatakan: "Ketika saya berusia 80 tahun, adakah saya akan meratap meninggalkan Wall Street ? Tidak. Adakah saya akan meratapi kehilangan permulaan internet? Ya." Selama tahun 1990-an dan pertengahan 2000-an di Amazon , dia digambarkan sebagai usaha untuk mengukur semua bahagian dalam menjalankan organisasi, sering memposting perwakilan di halaman perakaunan dan mengumpulkan pilihan utama mengenai maklumat tersebut. Bezos mengembangkan mantra "Get Big Fast" untuk mendorong Amazon maju, menyiapkan keperluan organisasi untuk meningkatkan tugasnya untuk memberikan dominasi pasar. Dia menyokong pengalihan faedah Amazon sekali lagi ke dalam organisasi dan bukannya menyebarkannya di kalangan pelabur sebagai keuntungan.

Dia bertemu dengan penyokong kewangan Amazon dengan hanya enam jam setiap tahun. Daripada menggunakan slaid pertunjukan, Bezos memerlukan pekerja tahap yang tidak dapat dinafikan untuk memberikan data cerita enam halaman. Bermula pada tahun 1998, Bezos mengedarkan surat tahunan untuk pelabur Amazon. Dia secara teratur menyinggung lima standard: berpusat pada klien, bukan pesaing, menghadapi cabaran untuk otoriti pasaran, bekerja dengan keyakinan kakitangan, membina budaya organisasi, dan melibatkan individu.

Bezos menyimpan alamat e-mel [dilindungi e-mel] sebagai sumber untuk pelanggan menghubungi dia dan organisasi. Meskipun dia tidak menanggapi pesan itu, dia menyampaikan beberapa dari mereka dengan tanda tanya di tajuk utama kepada ketua yang berusaha menyelesaikan masalah tersebut. Bezos telah menyebut Jeff Immelt (dari New Enterprise Associates), Warren Buffett (dari Berkshire Hathaway), Jamie Dimon (dari JPMorgan Chase), dan Bob Iger (dari Walt Disney) sebagai kesan penting pada gaya inisiatifnya.

Bezos terkenal dengan nilai kekayaan Amazon yang antagonis, sama seperti mengurus pekerjanya. Semasa kolumnis Brad Stone mengungkap dalam bukunya The Everything Store, Bezos memberikan komen kepada wakilnya , misalnya, "Saya patah hati, adakah saya mengambil pil bodoh saya hari ini?" dan "Atas sebab apa anda akan mengatakan bahawa anda merosakkan hidup saya?". Lebih-lebih lagi, Bezos kononnya mengongkong kumpulan Amazon antara satu sama lain dan pernah menolak untuk memberikan kad pengangkutan perwakilan Amazon untuk menghalang mereka meninggalkan tempat kerja .

:eight_pointed_black_star: Kehidupan Kerjaya Jeff Bezos di Amazon

Pada akhir tahun 1993, Bezos memilih untuk membina sebuah kedai buku dalam talian. Dia mendapat pekerjaan di tempat lain di DE Shaw dan mendirikan Amazon di carportnya pada 5 Julai 1994, setelah menyusun strategi yang diuji di lapangan dengan perjalanan merentas desa dari New York City ke Seattle. Sebelum memilih Seattle, Bezos telah menerokai menubuhkan beliau organisasi pada tempahan berdekatan India ke San Francisco untuk mengelakkan caj menetap.

Bezos pertama kali menamakan organisasi barunya Cadabra; namun, ia kemudian mengubah nama menjadi Amazon setelah Sungai Amazon di Amerika Selatan, sebahagiannya kerana nama itu dimulai dengan huruf A, yang menjelang permulaan set huruf. Pada ketika itu, pengeposan laman dipesan, jadi nama yang diawali dengan "A" akan muncul lebih cepat ketika pelanggan memimpin pencarian dalam talian.

Selain itu, dia menghormati "Amazon," nama aliran terbesar di dunia, kerana sesuai dengan apa yang dia percayai akan berubah menjadi kedai buku dalam talian terbesar di dunia. Dia mengakui $ 300,000 yang diharapkan dari orang-orangnya dan memasukkan sumber daya ke Amazon. Dia mengingatkan banyak penyokong kewangan awal bahawa ada kemungkinan 70% bahawa Amazon akan gagal atau gagal.

Walaupun Amazon pada mulanya merupakan kedai buku dalam talian, Bezos secara konsisten ingin berkembang menjadi pelbagai item. Tiga tahun selepas Bezos menubuhkan Amazon , dia mengambil apa-apa kecuali penjualan saham pertama (IPO). Berdasarkan laporan asas dari Fortune dan Barron, Bezos menyatakan bahawa perkembangan internet akan mengatasi persaingan dari peruncit buku yang lebih besar seperti Borders dan Barnes dan Noble.

Kritikan terhadap dasar strategi Amazon diteruskan pada bulan September 2018 ketika Senator Bernie Sanders mengemukakan Akta Stop Bad Employers by Zeroing Out Subsidies (Stop BEZOS) dan menyalahkan Amazon kerana mendapat bantuan kerajaan korporat. Ini menyusuli pendedahan oleh Ekonomi Makanan Baru yang tidak menguntungkan yang mencatat bahawa 33% buruh Amazon di Arizona, dan seper 10 buruh Amazon di Pennsylvania dan Ohio, bergantung pada setem makanan.

Ketika berencana untuk membentangkan tagihan tersebut, Sanders percaya: "Daripada berusaha untuk menyelidiki Marikh atau pergi ke bulan, bagaimana dengan Jeff Bezos yang membayar pekerja mereka pampasan hidup?" Dia kemudian mengatakan: "Bezos dapat mengambil bagian yang penting. Sekiranya dia mengatakan hari ini, tidak ada orang yang dimanfaatkan di Amazon tidak akan mendapat gaji sebenarnya, dan itu hanyalah mesej kepada setiap syarikat di Amerika. " Usaha Sanders mendapat reaksi dari Amazon, menyoroti 130,000 kedudukan yang dibuatnya pada tahun 2017 dan memanggil angka $ 28,446 untuk pampasan pertengahannya "salah arah" kerana ia merangkumi pekerja penyelenggaraan rendah.

Meskipun demikian, Sanders membantah bahawa organisasi yang ditentukan oleh usulnya telah memberikan perhatian yang luas pada pekerja penyelenggaraan rendah untuk melepaskan diri dari komitmen keuntungan. Pada 2 Oktober 2018, Bezos mengumumkan kenaikan pampasan yang luas, yang diakui oleh Sanders. Pekerja Amerika yang diberi gaji terendah yang dibenarkan oleh undang-undang telah meningkat menjadi $ 15 setiap jam, pilihan yang diuraikan sebagai bantuan untuk pengembangan Fight for $ 15.

:small_red_triangle_down: Penglibatan Khas Jeff Bezos Dalam kekayaan bersih Amazon

Amazon adalah organisasi inovasi di seluruh dunia Amerika yang berpusat di sekitar perniagaan internet, pengkomputeran yang diedarkan, masa nyata yang maju, dan kesedaran buatan manusia. Ia adalah salah satu syarikat Big Five di AS. Industri inovasi data, bersama dengan Google, Apple, Microsoft, dan Facebook. Organisasi ini disinggung sebagai "kemungkinan besar kekuatan kewangan dan sosial yang paling menarik di planet ini", sama seperti jenama terpenting di dunia.

Jeff Bezos mendirikan Amazon dari carportnya di Bellevue, Washington, pada 5 Julai 1994. Ia hanyalah pusat komersial dalam talian untuk buku; namun, diperluas untuk menjual perkakasan, pengaturcaraan, permainan komputer, pakaian, perabot, makanan, mainan, dan permata. Pada tahun 2015, Amazon mengungguli Walmart sebagai peruncit terpenting di Amerika Syarikat dengan permodalan pasaran. Pada tahun 2017, Amazon memperoleh Whole Foods Market dengan harga AS $ 13.4 bilion, yang secara signifikan memperluas apa-apa kecuali peruncit sebenar. Pada tahun 2018, pentadbiran pengangkutan dua hari, Amazon Prime, mengungguli 100 juta penyokong di seluruh dunia.

Amazon terkenal dengan gangguan perusahaan yang digerakkan melalui pengembangan mekanikal dan skala besar. Ia adalah pusat komersil dalam talian terbesar di dunia, pembekal pembantu AI, peringkat live-streaming dan tahap pengkomputeran diedarkan yang dianggarkan berdasarkan pendapatan dan permodalan pasaran. Amazon adalah organisasi Internet terbesar dengan pendapatan di planet ini. Ia adalah perniagaan swasta kedua terbesar di Amerika Syarikat dan salah satu organisasi paling penting di dunia. Mulai tahun 2020, Amazon mempunyai penilaian jenama di seluruh dunia yang paling terkenal.

Amazon mengedarkan muat turun dan rakaman video, muzik, dan buku masa nyata melalui Video Perdana Amazon, Amazon Music, Twitch, dan alat bantu Audible. Amazon juga mempunyai cabang pengedaran, Amazon Publishing, studio filem dan TV Amazon Studios, dan pembantu pengkomputeran diedarkan, Amazon Web Services.

Amazon menghasilkan perkakasan pembeli, termasuk tablet Kindle, tablet Fire, Fire TV, dan alat Echo. Pengambilalihannya selama bertahun-tahun merangkumi Ring, Twitch, Whole Foods Market, dan IMDb. Amazon hadir pada masa yang dihabiskan untuk membeli filem dan studio TV Metro-Goldwyn-Mayer. Amazon telah diperiksa kerana memasukkan pengintaian mekanikal, budaya kerja yang serius dan meminta, pengelakan cukai, dan sikap memusuhi tekak.

:eight_pointed_black_star: Produk dan Perkhidmatan Amazon

Produk dan Perkhidmatan Amazon

Tawaran produk Amazon yang dapat diakses di laman webnya menggabungkan beberapa media (buku, DVD, CD muzik, kaset dan pengaturcaraan), pakaian, barang anak, perkakasan pelanggan, barang-barang hebat, masakan istimewa, barang ruji, kesejahteraan dan pertimbangan individu, mekanikal dan logik bekalan, barang-barang dapur, permata, jam tangan, barang-barang di halaman dan taman asuhan kanak - kanak , instrumen, peralatan luar, peralatan, barang-barang kereta dan mainan dan permainan.

Semua produk dan perkhidmatan Amazon ini membawa kekayaan bersih Amazon kepada $ 314.9 Billion. Pada bulan Ogos 2019, Amazon memohon untuk memiliki sebuah kedai alkohol di San Francisco, CA, untuk menghantar minuman keras dan minuman keras di dalam bandar.

Amazon mempunyai laman web runcit yang berasingan untuk negara-negara tertentu dan menawarkan pengangkutan global sebahagian barangnya ke negara-negara tertentu. Pada bulan November 2020, organisasi ini memulakan pentadbiran penyampaian dalam talian yang berkomitmen untuk ubat yang disahkan oleh doktor. Bantuan itu membataskan sehingga 80% untuk ubat tanpa eksklusif dan hingga 40% untuk ubat yang ditandakan untuk pelanggan pembelian Perdana. Barang-barang itu boleh dibeli di laman web organisasi atau di lebih daripada 50,000 kedai blok dan mortar di Amerika Syarikat.

:small_red_triangle_down: Amazon mempunyai pelbagai produk dan perkhidmatan yang dapat diakses, termasuk:

  • AmazonFresh

  • Amazon Prime

  • Perkhidmatan Web Amazon

  • Alexa

  • Stor aplikasi

  • Pemacu Amazon

  • Berkumandang

  • Bahan api

  • Tablet api

  • TV Kebakaran

  • Video

  • Galakkan Kedai

  • Muzik

  • Muzik Tanpa Had

  • Kedai Permainan Digital Amazon

  • Amazon Studios

  • Tanpa Wayar Amazon

  • Akademi Amazon

:eight_pointed_black_star: Carta Nilai Bersih Amazon

Carta nilai bersih Amazon

Amazon pada dasarnya adalah laman web runcit dengan model pendapatan perniagaan; Amazon mengambil sedikit tahap harga kesepakatan dari semua yang dijual melalui laman webnya sambil membenarkan organisasi untuk mempublikasikan barang mereka dengan membayar untuk direkodkan sebagai item yang diserlahkan. Mulai tahun 2018, Amazon berada di kedudukan kelapan di kedudukan Fortune 500 syarikat Amerika Syarikat terbesar dengan pendapatan mutlak.

Untuk tahun kewangan 2018, Amazon mengumumkan keuntungan AS $ 10.07 bilion, dengan pendapatan tahunan AS $ 232.887 bilion, pengembangan 30.9% sepanjang kitaran kewangan yang lalu. Sejak tahun 2007, urus niaga meningkat dari 14.835 bilion menjadi 232.887 bilion kerana meneruskan perniagaan . Bahagian atas pasaran Amazon naik AS $ 1 trilion lagi menjelang awal Februari 2020 setelah pengumuman keputusan suku akhir 2019. Pekerja lengkap Amazon kini berjumlah 798,000.

Tahun Pendapatan dalam mil. USD $ Bayaran bersih dalam mil. USD $ Jumlah Aset dalam mil. USD $ Pekerja
2007 14,835 476 6,485 17,000
2008 19,166 645 8,314 20,700
2009 24,509 902 13,813 24,300
2010 34,204 1,152 18,797 33,700
2011 48,077 631 25,278 56,200
2012 61,093 −39 32,555 88,400
2013 74.452 274 40,159 117,300
2014 88,988 −241 54,505 154,100
2015 107,006 596 64,747 230,800
2016 135,987 2,371 83,402 341,400
2017 177,866 3,033 131,310 566,000
2018 232,887 10,073 162,648 647,500
2019 280,522 11,588 225,248 798,000
2020 386,064 21,331 321,195 1,298,000

Soalan Lazim - Soalan Lazim

:one: Apakah pampasan CEO Amazon?

Ketua Pegawai Eksekutif Amazon, Jeff Bezos, semua pampasan tahun 2020 adalah $ 1.7 juta, dengan kebanyakan kos keselamatan. Ketua Eksekutif Amazon.com Inc. (AMZN) , pampasan asas Jeff Bezos untuk tahun 2020 kekal pada $ 81,840, bersamaan dengan 2019 dan sedikit lebih banyak daripada dua kali ganda wakil mutlak gaji penuh AS $ 37,930.

:two: Siapa yang akan menjadi jutawan pertama?

Jutawan pertama adalah Jeff Bezos. Selanjutnya, Coronavirus menjadikan Bezos jauh lebih mewah kerana banyak individu bergantung pada permintaan internet dan faedah penghantaran daripada membeli-belah di kedai-kedai kejiranan. Pada tahun 2020, penulis Amazon mengaut kekayaan bersihnya hampir $ 30 bilion.

:three: Siapa jutawan?

Pertama, apa yang merangkumi jutawan? Jutawan adalah seseorang yang kekayaannya lebih penting daripada satu trilion dolar (atau wang tunai lain). Dalam angka, ia adalah 1,000,000,000,000 dan sebaliknya disebut 10 hingga kekuatan kedua belas.

:four: Di mana Amazon boleh membayar keseimbangan untuk digunakan?

Di mana amazon dapat Bayar untuk menyesuaikan digunakan? Keseimbangan Amazon Pay dapat membeli apa-apa dari lebih dari tiga juta item di Amazon dan rakan dan laman web kecuali barang Kedai Global Amazon, Kad Hadiah Amazon dan perhiasan berharga.

:five: Berapakah jumlah nilai bersih Amazon?

Dari kos IPOnya hingga hari Selasa yang terdekat, stok Amazon telah turun 225,233% di bawah Bezos, menjadikan cap pasaran organisasi sehingga $ 1.7 trilion. Sementara itu, Bezos menghargai kenaikan yang sangat besar: Nilai bersihnya mencecah $ 194.9 bilion, seperti yang ditunjukkan oleh maklumat Bloomberg.

:six: Adakah gaji Amazon memberi wang 5% kembali?

Kad Tanda Tangan Perdana Amazon Visa menjadikan anda wang kembali 5% untuk pembelian di Amazon and Whole Foods. Kami percaya ia luar biasa jika dibandingkan dengan kad caj balik wang lain jika anda pelanggan biasa di kedai-kedai tersebut.

:seven: Apa yang dibeli Amazon akhir-akhir ini?

Jeff Bezos, berjumpa dengan James Bond. Amazon mengatakan pada hari Rabu bahawa ia hanyalah rancangan untuk mendapatkan studio filem terkenal MGM dengan harga $ 8.5 bilion, menyokong usaha untuk menjadi bahagian teratas Hollywood .

:eight: Berapakah jumlah yang dibuat oleh Jeff Bezos dalam 1 saat?

Menurut Business Insider, Bezos telah memperoleh $ 152.207 setiap saat - dan $ 2,537 setiap saat - memandangkan perubahan dari tahun ke tahun dalam nilai bersihnya.

:nine: Berapakah kos saya menggunakan Amazon Pay?

Anda tidak memerlukan apa-apa. Menggunakan Amazon Pay tidak menambahkan perbelanjaan untuk pertukaran anda dengan destinasi dan persatuan yang bertolak ansur dengan Amazon Pay. Pembelian anda tidak membawa caj pertukaran, tidak ada perbelanjaan pendaftaran, tidak ada perbelanjaan pertukaran wang, tidak ada caj pertukaran asing, dan tidak ada perbelanjaan yang berbeza.

:keycap_ten:Bagaimana pembiayaan Amazon berfungsi?

Tawaran pembiayaan yang tidak biasa Tiada faedah apabila dijelaskan sepenuhnya dalam tempoh 6, 12 atau dua tahun. Bayaran akan dikenakan ke akaun Kad Kedai Amazon anda dari tarikh beli sekiranya keseimbangan khas tidak diselesaikan sepenuhnya dalam tempoh 6, 12 atau dua tahun secara berasingan. Diperlukan ansuran terakhir yang dijadualkan.

:closed_book: Kesimpulannya

Amazon berlaku berkaitan dengan membangun surga pelanggan. Mereka mengenakan caj yang jauh lebih rendah dan menjamin lebih banyak daripada kedai dan peringkat yang berbeza: Penentuan terbaik dengan menggabungkan perniagaan runcit dengan perniagaan pusat komersial, kos terbaik dengan menggunakan "kotak beli", dan penyampaian paling cepat dengan menawarkan FBA kepada peniaga mereka. Sistem pencapaian "roda gila" menyiratkan bahawa semakin berkesan Amazon, semakin besar hasilnya. Dengan sebahagian daripada keseluruhan industri separuh di Amerika Syarikat dan yang sedang berkembang, raksasa E-Dagang ini tidak akan berlangsung dalam masa terdekat. Memandangkan nilai bersih Amazon hampir $ 400 bilion, 44% penawarannya berkembang pada suku utama tahun 2021, had pasaran semasa $ 1.63. trilion. Anggaplah Amazon - teman anda yang sangat kejam dan ingat bahawa kemampuan anda untuk berjaya bergantung pada kemampuan anda untuk menawarkan beberapa keuntungan berbanding dengan metrik pencapaian yang paling ketara: memuaskan hati pelanggan.

artikel berkaitan

1. Amazon HR Number 2. Amazon Background 3. Bolehkah Anda Menggunakan PayPal di Amazon?