Amazon sedang bersiap sedia untuk penghantaran. Status "Amazon Mempersiapkan Pengiriman" menunjukkan bahawa produk yang anda minta sedang dalam proses pembungkusan, pelabelan, dan persiapan pengambilan dan Amazon telah memberitahu pembawa pengambilan anda. Bergantung pada produk dan siapa sahaja yang bertanggungjawab untuk penyediaannya, prosedurnya mungkin memakan masa hanya beberapa minit atau selama beberapa hari. Sebilangan barang memerlukan persiapan khas sehingga tiba dalam keadaan optimum di pusat pemenuhan Amazon. Langkah Menyiapkan Produk memberikan bantuan untuk pelbagai barang semasa anda membuat penghantaran. Anda mungkin meminta Amazon melakukannya dengan bayaran per item jika anda tidak suka menyediakan barang sendiri.

Apa itu Penghantaran:

Tindakan menyerahkan barang kepada pengangkut atau kontraktor utama pengangkutan lain untuk penghantaran , serupa dengan pengiriman. Tindakan memuat barang ke kapal di atas kapal. Ini secara langsung diterjemahkan menjadi "melintasi rel kapal." Pengangkut boleh memberikan dokumen pengangkutan maritim dengan pernyataan "onboard" setelah barang berjaya dimuat.

Dalam Negeri

Standard Domestik * Ekspedisi Domestik * Dua Hari Domestik Domestik Satu Hari
( 4 - 14 hari bekerja ) ( 2 - 6 hari bekerja ) (** 2 hari bekerja) (1 hari bekerja **)
Buku $ 3.99 $ 6.99 $ 14.95 $ 19.99
CD, Kaset, Vinil $ 3.99 $ 6.19 $ 14.95 $ 19.99
Rakaman Video VHS $ 3.99 $ 6.19 $ 14.95 $ 19.99
DVD dan Blu-ray $ 3.99 $ 6.19 $ 14.95 $ 19.99
Permainan video $ 3.99 $ 6.99 Tidak ada Tidak ada
Perisian & Permainan Komputer $ 3.99 $ 6.99 Tidak ada Tidak ada
Kamera & Foto $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Alat & Perkakasan $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Dapur & Peralatan Rumah Tangga $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Komputer $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Kehidupan Luar $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Elektronik $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Sukan & Luar $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Telefon bimbit & Perkhidmatan $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Alat muzik $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Produk Pejabat $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Mainan & Bayi $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Item Reka Bentuk Bebas PERCUMA $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada
Semua Yang Lain $ 4.49 + $ 0.50 / lb. $ 6.49 + $ 0.99 / lb. Tidak ada Tidak ada

Apa yang berlaku di Amazon ketika bersiap sedia untuk dihantar?

Anda mungkin tertanya-tanya apa yang sedang berlaku di Amazon ketika ia bersedia untuk menghantar pesanan anda. Apakah cara penyelesaiannya? Untuk menjamin nilai produk yang dibekalkan kepada penggunanya, Amazon mesti menguruskan beberapa proses yang berbeza.

Amazon mungkin berusaha untuk mengenal pasti gudang yang menyimpan barang untuk memilih kedai terbaik untuk penghantaran paling cepat. Di samping itu , prosedurnya termasuk mengumpulkan dan mengemas barang di gudang, menandai kotak untuk pembeli, dan meletakkan kotak di dalam kurungan untuk dijemput. Selepas itu, Amazon mengatur agar kurier mengambil kotak dan memasukkannya ke dalam trak.

Inilah urusannya: menyediakan barang untuk penghantaran tidak begitu sukar. Isu utama adalah bahawa sumber dan barang tidak mencukupi di gudang.

Apabila anda memesan sesuatu dari Amazon, berapa lama masa yang diperlukan untuk tiba?

Bukankah itu persoalan berjuta-juta dolar? Seberapa cepat francais runcit terbesar di dunia? Untuk mengatasi persoalan tersebut, pertimbangkan senario berikut : Pada Malam Krismas 2016, Amazon menetapkan rekod baru untuk penghantaran Prime Now yang paling cepat, hanya berlangsung selama 13 minit. Fikirkan tentangnya!!

Tetapi janganlah kita membina istana di langit. Dalam kebanyakan kes, penghantaran standard Amazon memerlukan 2-5 hari bekerja, sedangkan penghantaran Amazon Prime memakan masa 1-3 hari bekerja. Itu masih sangat pantas. Selain itu, Amazon menyediakan penghantaran percuma, yang memerlukan purata 5-8 hari bekerja.

Berapakah purata masa "Bersiap untuk Pengiriman" di Amazon?

Baiklah, kami faham anda ingin mengetahui berapa lama masa yang diperlukan untuk mendapatkan barang pilihan anda untuk dihantar.

Sebelum kita menangani soalan itu, mari kita jelas: dalam pasaran Amazon ini, terdapat dua jenis produk: orang-orang yang dipenuhi melalui Amazon " Fulfillment oleh Amazon (FBA)" kemudahan dan orang-orang yang bebas dipenuhi.

Tidak perlu ditambah, barang yang dijual melalui FBA disiapkan di pusat pemenuhan Amazon dan diproses dengan cepat dalam kebanyakan kes sekiranya stok ada.

Dan inilah bahagian terbaiknya: jika anda membeli lebih awal, anda boleh menerima barang pada hari itu sekiranya anda merupakan ahli Amazon Prime.

Sebaliknya, perniagaan yang menyediakan perkhidmatan pemenuhan swasta mempunyai kaedah pemprosesan mereka sendiri. Mereka bahkan menghabiskan masa seminggu untuk melakukannya, percaya atau tidak. Ia sama sekali tidak sejuk !!

Apa masalahnya dengan pesanan Amazon yang begitu lama?

Oleh itu, sekarang, anda mungkin tertanya-tanya mengapa Amazon FBA mengambil masa yang lama untuk memenuhi pembelian anda. Ini mungkin berlaku dalam pelbagai keadaan. Sebagai permulaan, produk pilihan anda mungkin tidak tersedia. Laman web tersebut mendakwa bahawa pembelian anda sedang disiapkan untuk penghantaran, namun ia masih dalam peringkat pengeluaran.

Selain itu, Amazon meningkatkan prosesnya untuk mengurangkan kos penghantaran. Secara ringkas, Amazon memberikan pembelian anda apabila kos pengangkutannya rendah. Hasilnya, penghantaran asas dan percuma mengambil masa lebih lama untuk tiba.

Bagaimana anda boleh menghubungi Amazon mengenai pesanan anda?

Menghubungi Amazon adalah kaedah terbaik untuk mengetahui sama ada terdapat masalah dengan pembelian anda. Tolonglah bersama kami semasa kami memandu anda melalui langkah-langkah. Log masuk ke akaun pembeli anda terlebih dahulu, kemudian tatal ke bawah halaman halaman. Di bawah bahagian Biarkan Kami Membantu Anda, pilih Bantuan.

Apakah perbezaan antara penghantaran dan persediaan untuk penghantaran?

Pernahkah anda tertanya-tanya apa perbezaan antara "Dikirimkan" dan "Bersiap untuk Pengiriman"? Kami mempunyai penyelesaian yang sangat jelas untuk anda. Semasa kami menyiapkan penghantaran anda, transaksi anda masih dalam gudang yang sedang dipenuhi. Semasa pembelian anda masih diproses, Amazon membolehkan anda mengubah atau membatalkannya. Anda tidak akan dapat membatalkan atau mengubah pesanan anda setelah ia dihantar dan meninggalkan kemudahan ini.

Apa yang berlaku setelah persiapan penghantaran selesai?

Apakah langkah selanjutnya setelah semua proses pemenuhan waktu ini memakan waktu? Sudah tiba masanya untuk bersenang-senang! Pesanan anda telah dibuat dan akan dihantar kepada anda.

Status pesanan anda di laman web akan berubah menjadi "Pengiriman Sekarang." Ini menunjukkan bahawa barang anda telah diambil oleh kurir dan sedang dalam perjalanan ke anda. Sekarang yang harus anda lakukan ialah menunggu. Berapa lama anda fikir? Semuanya bergantung pada jenis perniagaan penghantaran yang anda pilih.

Adakah pesanan saya dikenakan semasa Amazon menyediakannya untuk penghantaran?

Soalan ini sudah pasti mengganggu anda sejak sekian lama. Jangan risau! Kami ada penyelesaiannya di sini. Kami akan memberikan anda satu peraturan am ibu jari :

Sehingga pembelian anda meninggalkan kemudahan pemenuhan , Amazon tidak akan dikenakan biaya untuknya. Ini bermaksud bahawa walaupun pembelian anda sedang disiapkan untuk penghantaran, pembelian masih ada di kedai anda, dan kad kredit anda belum dikenakan bayaran. Biarkan kami menembak anak panah di langit: Penyata kad kredit anda mungkin menunjukkan bahawa anda telah dikenakan bayaran untuk item tersebut setelah melakukan pembelian di Amazon.

Wang dari kad kredit atau debit anda benar-benar disimpan oleh bank, sementara menunggu kebenaran. Tujuan utamanya adalah membuat prosedur berjalan lancar dan menyerahkan pembelian anda secepat mungkin.

Adakah mungkin untuk membatalkan pesanan Amazon yang sedang dalam proses penghantaran?

Kami memahami ketidakpuasan anda terhadap pesanan lewat yang terhenti di peringkat "Mempersiapkan Pengiriman". Pada ketika ini, nampaknya membatalkan adalah satu-satunya pilihan untuk keluar dari kekacauan ini. Adakah terdapat penyelesaian untuk masalah tersebut ? Ya, anda pasti boleh. Amazon membolehkan anda membatalkan pembelian anda selagi belum memulakan proses penghantaran.

Bagaimana anda membatalkan pesanan Amazon?

Oleh itu, adakah anda bersedia untuk membatalkan pembelian anda? Kami akan membimbing anda melalui keseluruhan prosedur.

  • Pergi ke tab Pesanan.
  • Pilih Batalkan Item dari menu.
  • Keluarkan setiap item dari pesanan dengan mencentang kotak di sebelahnya
  • Setelah selesai, klik Batalkan item yang dicentang.

Apabila anda membatalkan pembelian, bagaimana anda menerima wang anda kembali?

Anda mungkin tertanya-tanya apa yang akan berlaku dengan wang anda selepas pembatalan tersebut . Seperti yang dinyatakan sebelum ini, Amazon entah bagaimana tidak mengenakan bayaran untuk barang anda sehingga mereka meninggalkan kemudahan pemenuhan. Tetapi tunggu, bagaimana dengan wang yang anda simpan dengan kad kredit anda? Jangan risau. Setelah penamatan pesanan, jumlah "dikenakan" akan dikembalikan ke akaun anda.

Pesanan saya adalah FBA, tetapi saya belum menerimanya; bilakah saya boleh menjangkakannya?

FBA, seperti setiap perkhidmatan penghantaran lain , tidak sempurna. Ini menunjukkan bahawa walaupun anda membeli barang FBA, kemungkinan kelewatan dalam penyediaan penghantaran. Mereka tidak sekerap ketika anda membeli dari kemudahan penyimpanan milik persendirian atau penyedia logistik pihak ketiga, tetapi ia berlaku.

Secara amnya menunjukkan bahawa item yang anda beli sekarang tidak tersedia tetapi ia akan dihantar selagi memenuhi syarat. Anda boleh membatalkan pesanan anda sekiranya anda memutuskan untuk tidak menunggu lebih lama.

Mengapa masih menyatakan " Bersedia untuk Penghantaran" ketika saya merasa seperti menerima barang saya beberapa tahun yang lalu? Kemungkinan besar terjerat dalam salah satu prosedur yang mesti dilalui oleh semua barang Amazon dalam perjalanan dari kedai ke depan pintu anda . Sekiranya anda percaya bahawa ia terlalu lama, anda harus kembali ke Amazon dan menghubungi khidmat pelanggan atau vendor dari mana anda membeli barang tersebut.

Malangnya, anda tidak akan mendapat e - mel pengesahan pada masa ini, jadi mendapatkan maklumat yang tepat akan sangat mencabar, tetapi masih perlu diikuti.

Semasa melakukan pembelian Amazon dalam talian, anda mungkin melihat bahawa ia 'bersiap untuk penghantaran' selama lebih dari seminggu. Dalam kes ini, menghantar e-mel untuk berkongsi pengalaman anda adalah idea yang baik. Sesuatu mungkin berlaku pada item anda yang menghalangnya sampai kepada anda, dan anda berhak bertanya-tanya tentangnya. Sebilangan besar masa, Amazon akan mengingatkan anda bahawa pakej anda dalam perjalanan.

Benarkah Penghantaran Percuma Memerlukan Masa Lebih Lama untuk Tiba?

Dalam satu perkataan, ya. Mungkin ada pengecualian bergantung pada kawasan anda dan jenis pembelian anda, tetapi penghantaran anda biasanya akan diutamakan berdasarkan jumlah yang anda belanjakan. Amazon Prime secara konsisten akan menghantar barang anda dengan cepat, tetapi akan lebih mahal untuk penghantaran. Paling banyak masa yang diperlukan untuk penghantaran percuma biasanya antara 5-8 hari.

Tidak ada salahnya menggunakan perkhidmatan percuma jika anda tidak tergesa-gesa untuk mendapatkan makanan anda. Kemungkinan pembelian anda mengambil masa lebih lama untuk dihantar. Beberapa pelanggan Amazon mendakwa bahawa bungkusan mereka dalam proses dihantar hingga setiap minggu.

Sekiranya mengambil masa lebih lama dari ini, anda harus bertanya kepada Amazon atau periksa apa yang dikatakan oleh vendor bila bungkusan anda harus tiba. Kerana penjual tidak selalu tepat, anda mungkin perlu menghadapi anggaran penjejakan, tetapi ini lebih baik daripada tidak ada interaksi dalam talian.

Adakah mungkin untuk mengetahui tahap apakah paket saya menggunakan nombor penjejakan?

Anda pasti boleh! Ia akan sampai kepada anda setelah ia benar-benar dalam perjalanan ke arah anda. Malangnya, bungkusan anda hanya siap dihantar sehingga proses prosedur penghantaran dan tidak diberi nombor penjejakannya.

Ini tidak bermaksud anda tidak dapat memeriksa statusnya sekarang jika anda bimbang ia tidak akan dihantar dalam masa terdekat. Untuk mendapatkan kemas kini, hubungi penjual. Sekiranya anda tidak mendapat maklum balas daripada mereka, hubungi Amazon secara langsung kerana mungkin penjual palsu.

Adakah mungkin untuk membatalkan pesanan Amazon yang bertuliskan "Mempersiapkan Pengiriman"?

Ya. Anda mempunyai pilihan untuk membatalkan atau mengubah pembelian sehingga kad anda dicaj. Anda boleh membatalkan atau membuat penyesuaian yang diperlukan selagi tidak menunjukkan "terkirim" namun ini menunjukkan bahawa ia masih dalam kemudahan penghantaran. Sekiranya berbunyi " dihantar ", masa pembatalan telah berakhir, dan anda perlu memikirkan bayaran balik sekiranya anda tidak berpuas hati.

Adakah benar bahawa 'Bersedia untuk Penghantaran' bermaksud kad kredit saya telah dicaj?

Tidak. Setelah bungkusan itu keluar dari kemudahan penghantaran, kad anda akan dikenakan bayaran. Sekiranya belum pergi, anda boleh membatalkan atau mengubah pesanan anda pada bila-bila masa, dan kad anda tidak akan dikenakan bayaran. Pelanggan tidak dikenakan bayaran semasa Amazon menyediakan barang dengan cara ini. Adalah lebih baik jika anda diberi anggaran tarikh penghantaran setelah produk anda siap dihantar, dan kad anda akan dikenakan bayaran.

Jangan Kehilangan Keren Anda! Sabarlah, dan Jangan Hilang Keren Anda!

Anda telah mencapai kesimpulan dari tutorial kami! Mudah-mudahan, maklum balas kami memberi anda beberapa pengetahuan tentang bagaimana Amazon menghantar barangnya.

Di Amazon Seller Central, berikut adalah cara mengatur rancangan penghantaran:

Menyiapkan barang untuk dihantar ke kemudahan pengedaran Amazon adalah prosedur yang memakan masa. Anda mesti melalui ratusan peringkat dan membuat keputusan. Pastikan arahan langkah demi langkah ini berguna semasa anda menjalani prosedur, terutamanya jika ini adalah kali pertama anda.

  1. Pergi ke halaman Seller Central's Manage Inventory dan pilih semua barang yang ingin dihantar ke lokasi runcit Amazon. Pilih Send / Refresh Inventory dari menu drop-down setelah anda memilih semuanya.

  2. Seterusnya, pilih Penghantaran Dari Anda dan klik Lancarkan Pelan Penghantaran Baru. Ini mungkin alamat gudang, alamat rumah anda, atau lokasi lain tempat anda membeli atau menyimpan barang anda. Klik Teruskan ke Pelan Penghantaran setelah anda memasukkan alamat Penghantaran Dari .

  3. Seterusnya, pilih pilihan Semua Produk untuk mendapatkan senarai lengkap barang yang telah anda pilih untuk dihantar ke Amazon. Isi jumlah barang yang akan anda kirimkan di medan Unit untuk setiap barang.

  4. Sekarang masanya untuk menyiapkan barang anda. Anda boleh memilih Amazon di bawah pilihan Who Preps jika anda lebih suka Amazon melakukan semua persediaan barangan dari pihak anda. Perlu diingat bahawa perkhidmatan ini mempunyai caj per item. Sekiranya anda ingin menyiapkan barang sendiri, pergi ke halaman Prep Required dan cari arahan penyediaan untuk item yang telah anda pilih. Semasa anda mengatur minat untuk penghantaran, ingatlah cadangan ini.

  5. Selepas itu, anda mesti menandakan barang anda dengan kod bar UPC, EAN, atau Amazon supaya barang tersebut dapat dijejaki melalui prosedur pemenuhan Amazon setelah mereka berada di lokasi. Untuk melihat senarai lengkap barang yang memerlukan kod bar, pergi ke halaman Pelabelan Diperlukan. Pilih sama ada Perkhidmatan Label Persekutuan (sekali lagi, dikenakan caj setiap item) atau Pedagang untuk melabelkan barang itu sendiri. Pergi ke halaman Tag Produk dan pilih Print Label untuk Halaman ini jika anda ingin membuat label anda. Pastikan anda menggunakan pencetak dan kertas pelekat / label yang sesuai untuk pekerjaan. Anda boleh melekatkan label pada barang anda setelah dicetak.

  6. Pergi ke tab Penghantaran Ulasan, yang akan memaparkan bahagian penghantaran (atau pusat) yang telah anda peruntukkan. Untuk meneruskan prosedur, klik Setuju Penghantaran setelah anda memeriksa spesifikasi penghantaran anda yang berbeza.

  7. Setelah menerima penghantaran, anda akan dihantar ke halaman Compose Shipment, di mana anda boleh memilih kaedah penghantaran pilihan anda. Pilih dari pelbagai pembawa, jumlah kotak yang anda perlukan, dan hari dan masa untuk pelupusan produk . Anda akan diminta untuk mencetak tag kotak anda, yang kemudian anda boleh meletakkan penghantaran anda untuk menyiapkannya untuk diambil, bergantung pada pilihan penghantaran yang anda pilih.

Seperti yang anda lihat, persiapan penghantaran untuk pemenuhan oleh pedagang Amazon adalah proses yang panjang. Pastikan panduan ini siap semasa anda menyiapkan penghantaran FBA anda, untuk memastikan anda telah merangkumi semua asas anda. Oleh kerana anda hanya dapat mengubah sebahagian kecil penghantaran anda setelah anda menerimanya, lebih baik anda teliti sepanjang beberapa peringkat pertama.

Ringkasan:

Ringkasan memaparkan semua maklumat mengenai kargo anda, termasuk status pemprosesan rancangan dan alat penjejakan yang tersedia. Kejayaan Amazon didasarkan pada kemampuannya untuk memenuhi pesanan. Amazon dapat memberikan penghantaran 2 hari pada kebanyakan barangnya kerana mereka mempunyai depot di beratus-ratus lokasi. Penghantaran pantas telah menjadi ciri standard pembelian Amazon. Penyenaraian FBA membantu penjual kerana mereka membuat penyenaraian mereka lebih kelihatan. Dan setelah Amazon menerima pakej anda, mereka akan menangani semua yang lain, dari penghantaran hingga bayaran balik, jika ada.

SOALAN YANG BANYAK DITANYA:

1. Apa yang dimaksudkan dengan Amazon ketika mengatakan "bersiap untuk penghantaran"?

Apabila mereka membeli terus dari Amazon, mereka bersiap untuk penghantaran. Anda tidak mempengaruhi keadaan dan tidak dapat mengubah tetapannya. Ini adalah amalan seharian di Amazon. Pelanggan anda akan melihat "PENGHANTARAN SEGERA" kecuali anda mengesahkan penghantaran dalam jangka masa penghantaran yang diharapkan.

2. Bagaimana membatalkan pesanan Amazon yang sedang bersiap untuk penghantaran?

  • Pilih item yang ingin anda batalkan dari Pesanan Anda.
  • Keluarkan setiap item dari pesanan dengan mencentang kotak di sebelahnya. Pilih semua produk untuk membatalkan keseluruhan pesanan.
  • Setelah selesai, pilih Batalkan item yang dicentang.
  • Kami akan menghantar e-mel pengesahan kepada akaun e-mel yang berkaitan dengan akaun anda setelah anda menghantar pembatalan.

Anda juga dapat memeriksa Pesanan Anda untuk melihat apakah pesanan itu dibatalkan. Pesanan berjaya dibatalkan jika muncul di bahagian Pesanan yang Ditolak. Sekiranya pembelian anda dihantar terus dari Amazon dan anda tidak dapat mengubahnya, anda boleh menolaknya atau mengembalikannya melalui Pesanan Anda.

Adakah anda keberatan untuk membuat tawaran untuk arahan sekiranya pembelian anda dihantar terus dari penjual dan tidak dapat diubah? Pergi ke Hubungi Penjual Pihak Ketiga untuk maklumat terperinci mengenai cara menghubungi penjual.

3. Bagaimana cara menyediakan penghantaran untuk Amazon FBA?

Dalam kebanyakan keadaan, jika anda menjual barang media dan pelanggan anda memilih penghantaran standard, lebih baik anda menghantar barang-barang tersebut melalui surat media . Beli penghantaran melalui internet: Sama ada melalui pilihan penghantaran Amazon atau perkhidmatan pihak ketiga ( Stamps.com - Halaman Tidak Ditemui 404 , Endicia, Paytm, stesen kapal, dan sebagainya).

4. Bolehkah saya membatalkan item amazon ketika sedang bersiap untuk penghantaran?

Ya, Anda mempunyai pilihan untuk membatalkan barang atau pesanan yang belum memasuki proses penghantaran. Ketik pesanan yang ingin anda tarik keluar dari Pesanan Anda.

5. Adakah persediaan untuk penghantaran bermaksud pembayaran diproses di amazon?

Kakitangan gudang mengumpulkan barang (atau produk) anda dan mengemas, kad kredit anda mungkin belum dibayar, dan label penghantaran kemungkinan besar belum dikeluarkan.

6. Bagaimana Amazon mengangkut barang dengan cekap?

Di pasar Amazon, terdapat dua pilihan untuk menghantar barang kepada pelanggan. Penghantaran oleh Amazon (FBA) dan Pemenuhan oleh Vendor adalah dua pilihan (FBM). Penjual boleh memilih untuk mengangkut barang mereka melalui salah satu cara ini, dan terdapat banyak alasan untuk melakukannya.

7. Adakah Amazon adalah syarikat kitting?

Kami boleh membantu anda sekiranya anda seorang peniaga E-Commerce yang memerlukan kepakaran Amazon dan E-Commerce. Memakai pesanan, pemasangan barang-barang khusus yang rumit, pembungkusan, pelabelan, dan penghantaran khusus adalah beberapa kepakaran kami.

8. Adakah benar bahawa Amazon tidak mengenakan bayaran kepada anda sehingga pesanan anda dihantar?

Sekiranya anda membayar dengan kad bank untuk item Amazon, kami tidak akan mengenakan bayaran kepada anda sehingga produk tersebut dalam proses penghantaran. Sekiranya anda memesan sesuatu dari salah satu vendor pihak ketiga kami, mereka mungkin akan mengenakan kad kredit anda pada masa pembelian.

9. Adakah terdapat bayaran untuk membatalkan pesanan di Amazon?

Apabila pesanan dibatalkan, pelanggan tidak akan dikenakan bayaran. Setelah beberapa hari, penahanan penjualan pada MasterCard mereka akan dikeluarkan. Anda hanya boleh menghentikan item sebelum habis, yang bermaksud wang mereka belum diproses.

10. Adakah CVV diperlukan oleh Amazon?

Di Amazon, anda mesti memasukkan nombor CVV untuk setiap transaksi kad debit untuk memastikan bahawa anda dilindungi semasa membuat pembelian dengan kad anda. Nilai Pengesahan Kad (CVV) merujuk kepada tiga atau empat digit terakhir nombor di bahagian belakang kad kredit anda.

Kesimpulan:

Amazon menetapkan rekod baru untuk penghantaran Prime Now yang paling cepat, hanya berlangsung selama 13 minit pada Malam Krismas 2016. Syarikat ini berusaha untuk mengenal pasti gudang yang menyimpan barang untuk memilih kedai terbaik untuk penghantaran paling cepat. Matlamat Amazon adalah untuk menyampaikan produk dengan lebih pantas daripada pesaingnya. Amazon.com mempunyai penyelesaian yang sangat jelas untuk anda mengenai apa yang harus dilakukan sekiranya pesanan anda dihantar lewat. Laman web tersebut mendakwa bahawa pembelian anda sedang disiapkan untuk penghantaran, namun ia masih dalam peringkat pengeluaran.

Menghubungi Amazon adalah kaedah terbaik untuk mengetahui sama ada terdapat masalah dengan pembelian anda. Membatalkan pesanan Amazon adalah satu-satunya cara untuk mengembalikan wang anda. Wang dari kad kredit atau debit anda benar-benar disimpan oleh bank yang menunggu kebenaran. Anda boleh membatalkan pembelian anda selagi belum memulakan proses penghantaran.

ARTIKEL BERKAITAN: