Ukuran metilfenidat yang diakui dalam susu dada kekurangan, dan dalam satu kes, tidak dapat dilihat. Ujian darah diperoleh dari empat dari anak yang baru lahir, dan tahap metilfenidat tidak dapat dilihat (di bawah satu mcg / L). Pengukuran ibu meningkat dari 15 hingga 80 mg setiap hari. Tidak ada kejadian antagonis yang diperhitungkan pada anak-anak yang baru lahir yang diperiksa.

Terdapat hanya dua laporan mengenai anak-anak yang baru lahir menyusui sementara ibu mereka dirawat dengan penguat amfetamin. Pengukuran ibu adalah 20 mg dan 35 mg untuk setiap hari. Tidak ada kejadian antagonis yang diperhitungkan pada bayi yang diperiksa.

Walaupun hampir tidak ada data untuk menguruskan pilihan klinikal kami, menghibur bahawa tidak ada kesempatan yang tidak ramah. Cara kita menentukan pilihan mengenai penggunaan energi dalam pengaturan ini bergantung pada beberapa komponen unik.

Apakah Petunjuk untuk Rawatan?

Energizer digunakan sekerap mungkin; Walau bagaimanapun, tanda-tanda penggunaannya berbeza jauh. Bagi wanita yang menggunakan tenaga untuk merawat narkolepsi atau ADHD yang teruk, mengekalkan tenaga boleh mempengaruhi keupayaan ibu untuk bekerja. Ia boleh mendatangkan bahaya kritikal terhadap kesejahteraan ibu dan anaknya yang baru lahir. Begitu juga, sebilangan wanita menggunakan penambah tenaga untuk memperbesar kesan antidepresan konvensional. Berhenti menggunakan penambah tenaga dalam keadaan ini dapat menjadikan ibu lebih berdaya tahan terhadap kegelisahan selepas kehamilan. Dengan cara ini, kami akan mempertimbangkan untuk menjaga rawatan dengan pemberi tenaga pada ibu yang menyusui dalam keadaan seperti ini.

Untuk wanita dengan jenis ADHD Adderall yang lebih ringan untuk dijual , kami biasanya menyarankan untuk membatasi penggunaan tenaga semasa menyusu.

Apa Dos Ubat yang Digunakan oleh Ibu?

Sekiranya ibu mengambil dos tenaga yang lebih tinggi, lebih banyak resep akan diberikan kepada anak, dan kemungkinan bahaya pada bayi akan lebih penting.

Kami tidak mempunyai potongan yang jelas untuk pengukuran ubat, yang tidak boleh melebihi. Maklumat setakat ini diumumkan, langkah-langkah dari 15 hingga 80 mg untuk metilfenidat dan 20 hingga 35 mg untuk amfetamin. Pada umumnya, kami menyarankan agar wanita tidak melebihi jangkauan yang paling jauh dari dos yang disarankan dan menggunakan ukuran keberhasilan yang paling minimum yang dapat dibayangkan.

Siaran Pantas berbanding Persediaan Pelepasan Berkekalan

Mengubah dari kelahiran yang disokong kepada kesediaan penghantaran yang cepat dapat bermanfaat bagi ibu yang menyusui kerana jadual pemberian dos dapat diubah menjadi lebih mungkin mewajibkan rancangan rehat bayi dan ibu. Dengan menggunakan rancangan penghantaran cepat, ibu boleh menukar bahagian bermula dari satu hari kemudian ke hari berikutnya, bergantung pada keperluannya. Begitu juga, menggunakan kesediaan penghantaran yang cepat dapat membantu mengurangkan ukuran pengenalan. Tindakan ubat-ubatan yang dikeluarkan ke dalam susu ibu sangat diperlukan apabila kumpulan ubat tersebut berada dalam darah ibu. Dengan pengaturan penghantaran yang cepat, tahap penambah tenaga dalam darah meningkat dalam 1-2 jam dan selepas itu merosot. Dengan pengaturan penghantaran yang berterusan, kadar darah meningkat secara beransur-ansur dan tetap meningkat selama 6-8 jam. Ukuran preskripsi yang terdapat di dalam susu payudara sesuai dengan tahap darah. Salah satu pendekatan untuk menghadkan penyajian untuk menenangkan adalah menyusui (atau menyedot) dengan segera sebelum menggunakan ubat. Metodologi ini berfungsi dengan pengaturan penghantaran yang cepat tetapi tidak berterusan. Adakah Ubat ADHD Selamat Semasa Kehamilan? Wanita dengan ADHD yang hamil mesti membuat kesimpulan sama ada untuk terus mengambil ubat atau berhenti mengambil Adderall atau Vivian atau penyelesaian lain untuk, dalam keadaan apa pun, selama sembilan bulan. Bagi wanita yang merancang untuk menyusui, pilihan ini boleh mempengaruhi kehidupan - untuk ibu, anak, dan keluarga yang lain - untuk waktu yang lama atau lebih. Melibatkan pilihan ini adalah bagaimana tidak ada penyelidikan yang jelas mengenai kesejahteraan penggunaan ubat penambah tenaga ketika hamil. Namun, mereka juga terbukti tidak menyakitkan, seperti yang ditunjukkan oleh Pentadbiran Dadah Persekutuan (FDA). Secara sederhana, tidak ada metode moral untuk mengarahkan penyelidikan, memberikan ubat atau rawatan palsu kepada penduduk wanita hamil atau menyusui dan mengumpulkan informasi mengenai hasil untuk anak-anak. Selepas itu, semasa kehamilan, penggunaan ubat dikendalikan secara berkala oleh prosedur yang diterima doktor yang bekerjasama dengan keperluan dan masalah pesakit masing-masing. "Amalan terbaik" menandakan penyelesaian pada pilihan yang bergantung pada maklumat terbaik dari doktor mengenai apa yang dilakukan oleh doktor yang berlainan, hasilnya dilaporkan ketika resep ini telah digunakan, dan penilaian terbaik bagi setiap pesakit. Setiap doktor mesti mengajar pesakit mereka, membuat cadangan yang masuk akal, dan bertindak bergantung pada pilihan komunikan.

Rawatan mesti menemukan keharmonian antara kesejahteraan yang diharapkan dan keperluan ibu. Banyak wanita dengan ADHD juga muncul dalam pilihan dalam persidangan dengan rakan-rakan mereka.