"Seperti di atas, jadi di bawah" yang bermaksud - The Kybalion . Prinsip ini merangkumi kebenaran bahawa selalu ada hubungan antara undang - undang dan fenomena dari pelbagai aspek kehidupan dan kehidupan. Seperti di atas, jadi di bawah ini adalah parafrasa. Konsep parafrasa ini berasal dari Emerald Tablet of Hermes Trismegistus . Hermes Trismegistus adalah tokoh Hellenistik, yang berasal dari gabungan sinkretik Dewa Yunani "Hermes" dan Dewa Mesir "Thoth". Emerald Tablet adalah teks dari buku "Hermetica" dari Hermes Trismegistus. "Seperti di atas, jadi di bawah" berasal dari ayat kedua dari Emerald Tablet: "Apa yang ada di atas berkorelasi dengan yang di bawah, dan yang di bawahnya dihubungkan dengan yang di atas, untuk menyelesaikan keajaiban satu perkara " Parafrasa ini juga dikenal sebagai "Prinsip Hermetik Kedua yang Hebat". Ini juga menunjukkan kebenaran bahawa ada keharmonian dan kesepakatan antara Manifestasi, Kehidupan, dan Kehadiran pesawat yang berbeza. Heksagram dianggap sebagai simbol "seperti di atas, di bawah ini".

:pushpin: Makna "seperti di atas, jadi di bawah"

:black_small_square: Terdapat pelbagai makna ungkapan ini. Bahagian “seperti di atas” dari parafrasa merujuk kepada alam dan kosmos dan bahagian “seperti di bawah” dari parafrasa merujuk kepada proses yang berlaku di dalam diri kita sebagai manusia dan makhluk.

:black_small_square: Menurut ahli nujum , makna parafrasa ini adalah proses yang berlaku di bintang mempengaruhi kehidupan seharian kita.

:black_small_square: Parafrasa ini menyatakan konsep mikrokosmos dan makrokosmos. Mikrokosmos, terutama tubuh manusia , adalah versi yang lebih kecil dari alam semesta yang lebih besar di luar, yang merupakan makrokosmos. Anda boleh memahami sistem yang lebih besar dengan memahami sistem yang lebih kecil, dan sebaliknya. Sekiranya anda ingin memahami dunia luar maka anda harus bermula dari tubuh manusia. Ini adalah kaedah terbaik untuk mempelajari alam semesta luar yang lebih besar. Seni kelapa sawit dan Tarot memperoleh hujah mereka dari sudut ini.

:black_small_square: Makna lain dari frasa "seperti di atas, jadi di bawah" adalah bahawa alam semesta terdiri daripada komponen fizikal dan rohani. Apa sahaja yang berlaku dalam satu komponen, mempengaruhi komponen kedua. Konsep sihir dan satah astral berasal dari sudut ini.

:black_small_square: Parafrasa ini juga memberi idea bahawa melakukan perkara yang baik dalam dunia fizikal akan mencerminkan dunia rohani .

:black_small_square: Parafrasa “seperti di atas, jadi di bawah” juga menyatakan bahawa pola dendritik urat dan sel saraf manusia sangat mirip dengan pola yang dilihat di pokok dan sungai.

:pushpin: Sejarah

Konsep parafrasa “seperti di atas, di bawah ini” dinyatakan dalam Tablet Emerald Hermes Trismegistus.

:question: Siapa Hermes Trismegistus?

Hermes Trismegistus adalah tokoh Hellenistik yang legenda. Dia berasal sebagai gabungan sinkretik (gabungan dua kepercayaan yang berbeza) Dewa Yunani "Hermes" dan Dewa Mesir "Thoth" . Dia adalah pengarang Hermetica. Hermetica adalah rangkaian teks abad pertengahan dan kuno yang luas yang memberikan konsep pelbagai sistem falsafah yang dikenali sebagai Hermeticism.

:arrow_right: Identiti

Hermes Trismegistus dikaitkan dengan Tuhan Yunani komunikasi tafsiran "Hermes" dan Dewa Mesir hikmat "Thoth". Orang Yunani mengenal pasti kesetaraan Hermes dan Thoth melalui tafsiran greaca (wacana yang digunakan untuk memahami agama dan mitologi budaya lain) di Kerajaan Ptolemaic (negara Hellenistik kuno yang berpusat di Mesir) Mesir . Kedua Dewa ini disembah sebagai satu di Kuil Thoth di Khemenu. Kuil ini dikenali sebagai Hermopolis pada zaman Hellenistik.

:arrow_right: Tradisi Islam

Antoine Faivre (terkemuka Perancis ulama kerohanian Barat) berkata bahawa Hermes Trismegistus mempunyai tempat dalam tradisi Islam, walaupun nama Hermes tidak muncul dalam Quran . Pencatat sejarah dan Hagiografi (penulis hagiografi) abad pertama Islam Hegira mengenal pasti Hermes Trismegistus dengan Idris AS (Nabi Islam). Menurut Ahli astrologi Parsi, Abu Ma'shar, Hermes disebut "Thrice-Wise" Hermes Trismegistus kerana dia mempunyai asal tiga kali ganda. Hermes pertama adalah pahlawan yang bertamadun, pemula sains dan kebijaksanaan ilahi yang menghidupkan dunia. Hermes kedua adalah pemula Pythagoras di Babylon (ibu kota kerajaan Babylon kuno). Hermes ketiga adalah alkimia (cabang kuno falsafah semula jadi).

:question: Apa itu Hermetica

Hemetica adalah teks falsafah yang ditulis oleh Hermes Trismegistus. Teks ini berbeza-beza dalam tujuan dan isi tetapi dibahagikan kepada dua jenis utama.

:arrow_right: Hermetica teknikal

Technical Hermetica berkaitan dengan astrologi, perubatan , farmakologi, sihir, dan alkimia. Teks tertua dari kategori ini ditulis dalam bahasa Yunani pada abad kedua atau ketiga SM. Banyak teks dari kategori ini kemudiannya diterjemahkan ke dalam bahasa Arab dan Latin. Teks-teks ini disalin secara meluas sepanjang Zaman Pertengahan. Contoh yang paling terkenal ialah Emerald Tablet. Beberapa teks teknikal Hermetica diberikan di bawah:

:black_small_square: Salmeschoiniaka

:black_small_square: Seni Eudoxus

:black_small_square: Libatkan Hermetis

:black_small_square: Brontologion

:black_small_square: Peri seismōn

:black_small_square: Buku Asclepius Disebut Myriogenesis

:black_small_square: Kitab Suci Hermes kepada Asclepius

:black_small_square: Lima Belas Bintang, Batu, Tumbuhan, dan Imej

:black_small_square: Cyranides

:black_small_square: Papyri Ajaib Yunani

:black_small_square: Qaḍīb al-dhahab

:black_small_square: Carmen astrologicum

:black_small_square: Kitāb Asrār an-nujūm

:black_small_square: Kitāb ʿArḍ Miftāḥ al-Nujūm

:black_small_square: Tablet Emerald

:black_small_square: Risālat al-Sirr

:black_small_square: Kitab dhakhīrat al-Iskandar

:arrow_right: Falsafah Hermetica

Falsafah Hermetica berkaitan dengan risalah agama-falsafah. Sebahagian besar daripadanya ditulis pada abad kedua dan ketiga CE dan sebahagian daripadanya ditulis pada abad pertama CE. Kategori ini memfokuskan hubungan antara manusia, kosmos, Tuhan . Ini juga memfokuskan pada nasihat moral yang menuntut cara hidup dan apotheoses dalam bentuk pendakian surgawi. Semua teks dari kategori ini pada asalnya ditulis dalam bahasa Yunani dan sebahagiannya tersusun dalam terjemahan Koptik, Armenia, dan Latin.

:question: Apa itu Hermetikisme?

Hermetikisme atau Hermetisme adalah agama dan falsafah kuno. Ia adalah sistem falsafah. Tradisi esoterik ini berdasarkan ajaran Hermes Trismegistus. Hermetikisme terkait dengan idea kebijaksanaan ilahi, purba, yang diungkapkan hanya kepada orang-orang bijak yang paling kuno, seperti Hermes Trismegistus. Pada tahun 1964, Frances A. Yates (Dame Francis Amelia Yates, sejarawan Inggeris) mengemukakan tesis, yang dikenali sebagai "tradisi Hermetik". Tesis ini merupakan perkembangan penting dalam sains moden. Hermetikisme juga berkaitan dengan agama lain seperti,

:black_small_square: Hermetikisme berkait rapat dengan agama Yahudi . Agama Yahudi adalah agama etnik Abrahamik. Ia terdiri dari tradisi keagamaan, budaya , peradaban, dan tradisi hukum orang Yahudi.

:black_small_square: Hermetikisme juga berkaitan dengan Islam . Menurut Penyair Arab , pada abad ke-9 dan ke-10, masyarakat kafir di kota Mesopotamia Harran mengatakan bahawa Hermes Trismegistus adalah salah seorang nabi utama mereka. Kemudian, Hermes Trismegistus dilihat sebagai "nabi sains".

:black_small_square: Hermetikisme dikaitkan dengan agama Kristian . Menurut Marie-Joseph LaGarana, Hermetikisme sangat dipengaruhi oleh agama Kristian dan Menurut Richard August Reitzenstein, agama Kristian banyak dipengaruhi oleh Hermetikisme. Menurut Mary E. Lyman, Kekristenan dan Hermetikisme mengadakan penebusan, wahyu, dan fokus pada Pengetahuan tentang Tuhan sebagai makna keberadaan manusia.

:arrow_right: Teks Hermetik agama dan falsafah

:black_small_square: Corpus Hermeticum

Ini adalah teks Hermetik yang paling terkenal yang mempunyai 18 bab. Ia terdiri daripada dialog antara Hermes Trismegistus dan sekumpulan lelaki lain. Terdapat dialog antara Poimandres dan Hermes. Poimandres mengajarkan rahsia alam semesta ini kepada Hermes Trismegistus. Dalam bab-bab kemudian, Hermes Trismegistus mengajar orang lain termasuk puteranya Tat dan Asclepius. Marsilio Ficino pertama kali menerjemahkan Corpus Hermeticum ke dalam bahasa Latin .

:black_small_square: The Asclepius

Asclepius adalah karya Hermetik yang serupa dengan Corpus Hermeticum. Asclepius juga dikenal sebagai "Khotbah Sempurna", "Wacana Sempurna", atau "Pengajaran Sempurna". Asclepius ditulis pada abad kedua atau ketiga Masihi. Asclepius adalah salah satu dari beberapa teks Hermetik yang tersedia untuk Pembaca Latin Abad Pertengahan.

:black_small_square: Tablet Emerald

Tablet Emerald adalah teks ringkas Hermetica yang dikaitkan dengan Hermes Trismegistus.

Banyak karya tambahan mempunyai tempat penting dalam Neo-Hermeticism tetapi tidak begitu penting dari segi sejarah seperti karya yang disenaraikan di atas. Teks-teks ini diberikan di bawah:

:black_small_square: Mary Anne Atwood (penulis bahasa Inggeris mengenai hermetisme dan alkimia rohani) menulis Inkuiri yang Menyarankan mengenai Falsafah Hermetik dan Alkimia pada tahun 1850. Buku ini diterbitkan selepas kematian Mary Anne Atwood oleh rakannya Isabelle de Steiger yang merupakan ahli Golden Dawn. Buku ini digunakan untuk kajian Hermetikisme dan menghasilkan karya yang berbeza diterbitkan oleh anggota Golden Dawn.

:black_small_square: Arthur Edward Waite (penyair dan sarjana Inggeris kelahiran Amerika ), ahli Golden Dawn, menulis The Hermetic Museum dan The Hermetic Museum Restored and Enlarged.

:black_small_square: Siri buku mengenai Hermetikisme bertajuk Collectanea Hermetica diedit oleh ahli pengasas William Wynn Westcott. Theosophical Publishing Society menerbitkan siri ini.

:black_small_square: Kybalion adalah sebuah buku yang diterbitkan oleh tiga orang secara anonim pada tahun 1908. Ketiga-tiga orang ini menyebut diri mereka sebagai "Tiga Permulaan" dan mereka mengaku menjelaskan prinsip-prinsip Hermetik yang penting.

:question: Apa itu Emerald Tablet?

Tablet Emerald dikenali sebagai teks Hermetik padat dan samar. Tablet Emerald adalah atribut kepada tokoh Hellenistik legenda Hermes Trismegistus. Smaragdine Tablet dan Tabula Smaragdina adalah nama lain dari Emerald Tablet. Tablet Emerald dipandang tinggi oleh alkemis Eropah dan Islam. Mereka menyebutnya sebagai asas seni mereka. Tidak ada yang mengetahui sumber teks ini. Ini pertama kali muncul dalam bahasa Arab antara abad ke-6 dan ke-8. Tablet Emerald tidak diterjemahkan ke dalam bahasa Latin sehingga abad ke-12. Oleh itu, sebilangan sejarawan percaya bahawa Tablet Emerald pertama kali ditulis dalam bahasa Arab.

The Emerald Table memfokuskan pada prima materia (bahan permulaan yang diperlukan untuk semua perkara lain) dan oleh sebab ini, The Emerald Tablet dikenali sebagai landasan alkimia. Dan itulah sebab pentingnya Tablet Emerald untuk alkimia. Emerald Tablet sangat popular kerana frasa yang popular "seperti di atas, jadi di bawah" , di kalangan ahli gaib dan esoteris pada 19 dan 20. Parafrasa ini menjadi cogan kata yang sering disebut.

:arrow_right: Pengaruh

Tablet Emerald menjadi andalan alkimia abad pertengahan dan Renaisans, dalam beberapa keadaan Barat . Ulasan atau terjemahan dari Jadual Zamrud diterbitkan oleh Trithmius (seorang biarawati Benediktin Jerman dan seorang polimat), Roger Bacon (seorang ahli falsafah Inggeris abad pertengahan dan saudara Fransiskan), Michael Maier (seorang doktor Jerman dan penasihat Rudolph ll Habsburg), Albert Magnus ( Saudara Dominika Katolik Jerman ), dan Isaac Newton (seorang ahli matematik Inggeris, ahli fizik, ahli astronomi, dan pengarang).

Pada abad ke-14, Penafsiran besar mengenai Rahsia Hermes ditulis oleh Ortolanus (juga dikenali sebagai Hortulanus, alkemis abad pertengahan). Rahsia Hermes berpengaruh terhadap perkembangan alkimia seterusnya. Banyak manuskrip salinan Emerald Tablet ini dan terjemahan Ortolanuss bertahan sehingga abad ke-15. Ortolanus, di hadapannya, melihat tablet itu sebagai resipi samar seperti Albertus Magnus. Ini adalah pandangan dominan yang dipegang oleh orang Eropah hingga abad ke-15.

Teks Johannes Trithemius, pada awal abad ke-16, menandakan pergeseran dari tafsiran makmal Tablet Emerald. Penafsiran Teks Hermetik ini diambil dari banyak ahli alkimia seperti John Dee (ahli matematik Anglo-Welsh, ahli astrologi, ahli astronomi , ahli gaib, guru, dan alkimia), Heinrich Cornelius Agrippa (seorang pakar polat Jerman, doktor , sarjana undang-undang, dan penulis gaib), dan Gerhard Dorn (ahli falsafah Belgia, penterjemah, alkimia, doktor, dan bibliophile).

:pushpin: "Seperti di atas, jadi di bawah" yang bermaksud dalam Hermetikisme

"Seperti di atas, jadi di bawah" adalah parafrasa moden yang popular yang diambil dari terjemahan ayat kedua Emerald Tablet. Makna "seperti di atas, jadi di bawah" adalah "Apa yang ada di atas makrokosmos berkaitan dengan apa yang ada di bawah mikrokosmos". Ayat kedua Tablet Emerald diberikan di bawah,

:round_pushpin: Ayat Arab:

الن الأعلى من الأسفل والأسفل من الأعلى

:round_pushpin: Terjemahan Latin:

Quod est superius est sicut quod inferius, et quod inferius est sicut quod est superius.

:round_pushpin: Terjemahan bahasa Inggeris:

Yang di atas dihubungkan dengan yang ada di bawah, dan yang di bawahnya dihubungkan dengan yang di atas, untuk menyelesaikan keajaiban satu perkara.

Ringkasan

“Seperti di atas, jadi di bawah” artinya proses yang berlaku di makrokosmos berkorelasi dengan proses yang terjadi di mikrokosmos. Ia adalah perangkaan. Itu berasal dari teks "Emerald Tablet" buku "Hermetica". Hermes Trismegistus adalah penulis Hermetica. Hermes Trismegistus dikaitkan dengan Dewa Yunani "Hermes" dan Dewa Mesir "Thoth". Dia menulis buku "Hermetica". Hermetica terbahagi kepada dua kategori, Hermetica Teknikal dan Hermetica Falsafah. Hermetica menyediakan asas untuk agama kuno dan falsafah, "Hermeticism". Hermetikisme dikaitkan dengan agama Yahudi, Kristian, dan Islam. Corpus Hermeticum, The Asclepius, dan Emerald Tablet adalah teks Hermetikisme. Tablet Emerald adalah teks Hermetik yang padat dan samar.

:pushpin: "Seperti di atas, begitu di bawah" yang bermaksud dalam budaya popular

Parafrasa “seperti di atas, jadi di bawah” juga telah diadopsi sebagai judul untuk berbagai karya seni.

:movie_camera: Filem "Seperti Di Atas, Jadi Di Bawah"

Seperti Di Atas, So Berikut adalah filem seram Amerika yang dirilis pada 29 Ogos 2014. Filem ini ditulis dan diarahkan oleh John Erick Dowdle (pengarah filem Amerika dan penulis skrip) dan ditulis bersama oleh saudaranya. John Erick Dowdle terkenal dengan filem seram . Filem ini didasarkan pada tujuh lapisan Neraka dan disajikan sebagai rakaman pengalaman kru dokumentari yang menjelajah Catacombs of Paris (ruang bawah tanah di Paris). Filem ini merupakan perjanjian pertama antara Legendary Pictures dan Universal Pictures kerana dihasilkan oleh Legendary Pictures dan diedarkan oleh Universal Pictures. Ia mendapat maklum balas negatif dari pengkritik. Filem "As Above, So Below" menjana pendapatan lebih dari $ 41 juta berbanding anggaran $ 5 juta.

Filem ini ditembak di Catacombs Paris sebenar dengan izin pihak berkuasa Perancis. Pembikinan filem ini sukar bagi pelakon dan anggota lain kerana tidak ada perkhidmatan elektrik dan telefon bimbit di terowong yang berabad-abad lamanya. Treler pertama filem ini dilancarkan pada 24 April 2014. PewDiePie (YouTuber) dan isterinya Marzia Bisognin (personaliti Internet Itali, ahli perniagaan, pereka fesyen, dan pengarang sekali) mempromosikan filem ini. Filem ini dilancarkan dalam DVD dan Blu-ray pada 2 Disember 2014. Filem ini mendapat penilaian purata 4.42 / 10.

:arrow_right: Pelakon "Seperti Di Atas, Jadi Di Bawah"

:black_small_square: Perdita Weeks adalah pelakon Inggeris yang melakonkan watak " Scarlett Marlowe " dalam filem itu.

:black_small_square: Ben Feldman adalah Pelakon Amerika dan dia memainkan peranan " George " dalam filem itu.

:black_small_square: Edwin Hodge adalah pelakon Amerika yang memainkan watak " Benji " dalam filem itu.

:black_small_square: Francios Civil adalah pelakon Perancis yang melakonkan watak " Papillon " dalam filem itu.

:black_small_square: Ali Marhyar memainkan peranan sebagai " Zed ", rakan Papillon.

:black_small_square: Pablo Nicomedes melakonkan watak " La Taupe ", rakan Papillon.

:black_small_square: Marion Lambert melakonkan watak " Souxie ", kekasih Papillon.

:black_small_square: Hamidreza Javdan memainkan peranan sebagai " Reza ".

:black_small_square: Roger Van Hool melakonkan watak " ayah Scarlett ".

:black_small_square: Samuel Aouizerate melakonkan watak " Denny ", adik George.

:black_small_square: Kaya Blocksage memainkan peranan sebagai " The Curator ".

:movie_camera: "Seperti Di Atas, Jadi Di Bawah" (album Entri Paksa)

"As Above, So Below" adalah album studio oleh kumpulan thrash metal Amerika (subgenre muzik logam berat) Force Entry. Forced Entry adalah kumpulan thrash metal Amerika yang dibentuk pada tahun 1983. Ini adalah album kedua dan terakhir mereka. Ia dilancarkan pada 14 Jun 1991, di Relative Records. Ia dikeluarkan semula pada tahun 2009 di Lost and Found Records . Ia dianggap sebagai album klasik adegan thrash metal awal 1990-an. Tiga bintang daripada lima diberikan kepada sebuah album oleh AllMusic's Jason Anderson.

:arrow_right: Jejak album

Semua trek album ditulis oleh Forced Entry.

Tajuk trek Panjang trek
"Demam Bone Crackin '" 5:52
"Petir" 4:11
"Makrokosmos, Mikrokosmos" 4:33
"Tidak Pernah Tahu, Tetapi Tidak" 4:34
"Kami Penipu" 3:12
"Apatis" 5:37
"Tidak dapat dibezakan" 3:33
"Sehingga Semalam" 5:18
"Apabila Seorang Menjadi Dua" 5:27
"Bagaimana Kami Menghabiskan Percutian Musim Panas Kami" 2:52
Panjang keseluruhan 45:09

:movie_camera: "Seperti di atas, begitu juga di bawah" (Angel Witch Album)

"As Above, So Below" adalah album studio keempat Angel Witch, dirilis pada tahun 2012. "As Above, So Below" adalah album pertama Angel Witch dalam 26 tahun. Angel Witch ialah British logam berat (genre rock muzik) band. Ia dibentuk di London , England, pada tahun 1976. Kevin Heybourne, Will Palmer, Jimmy Martin, dan Fredrik Jansson adalah ahli Angel Witch. Semua lagu album ditulis oleh Kevin Heybourne dan album ini dihasilkan oleh James Gomez Arellano (produser Ghost).

:arrow_right: Jejak album

Tajuk trek Panjang trek
Skrol Laut Mati 5:59
Ke dalam Gelap 5:11
Geburah 5:24
The Horla 7:29
Jam Sihir 5:59
Pada Kabel Ini 6:33
Guillotine 6:53
Dicuci otak 7:10
Menara Iblis 5:25

:movie_camera: "Seperti Di Atas, Begitu Di Bawah Ini" (Azure Ray EP)

Album studio ketujuh duo Amerika Azure Ray (duo pop Amerika yang terdiri daripada pemuzik Maria Taylor dan Orenda Fink) adalah "Seperti di atas, begitu juga di bawah". Album ini dirilis pada 4 September 2012, di Saddle Creek Records. Album ini dihasilkan bersama oleh Andy LeMaster dan Todd Fink. Semua lagu di album ini ditulis oleh Azure Ray.

:arrow_right: Jejak album

:black_small_square: Berselerak Seperti Daun

:black_small_square: Belon Merah

:black_small_square: Tidak diumumkan

:black_small_square: Untuk Kehidupan Ini

:black_small_square: Hati Mempunyai Sebabnya

:black_small_square: Kita Boleh Bangun

:movie_camera: “As Above, So Below” (album Stonefield)

"As Above, So Below" adalah album studio kedua Stonefield. Stonefield adalah kumpulan rock psychedelic Australia . Amy Findlay, Hannah Findlay, Holly Findlay, dan Sarah Findlay adalah ahli Stonefield. Dave Walker adalah master dan John Lee adalah pengeluar band ini .

Nama trek Panjang trek
Kakak 3:58
Impian 3:41
Perubahan 4:03
Cinta 3:33
Orang asing 2:44
Mata 4:52
Lebih tinggi 3:12
Tengah malam 5:37
Kesunyian 3:34
Helang 5:34
Panjang keseluruhan 40:48

:movie_camera: Album lain dengan nama "seperti di atas jadi di bawah"

:black_small_square: "As Above, So Below" adalah album studio Barry Adamson (pemuzik pop dan rock Inggeris, komposer, penulis, jurugambar , dan pembuat filem). Ia dikeluarkan pada tahun 1998.

:black_small_square: "As Above, So Below" adalah album studio oleh Anthony David (penyanyi dan penulis lagu Amerika). Ia dikeluarkan pada tahun 2011.

:black_small_square: "As Above, So Below" adalah album studio oleh Vinnie Paz (rapper Amerika Sicilia). Ia dikeluarkan pada tahun 2020.

:black_small_square: "As Above, So Below" adalah lagu oleh DJ Phoenix Lord & Saggian yang menampilkan penyanyi Kanada Emjay, yang dirilis pada tahun 2020.

:black_small_square: "As Above, So Below" adalah lagu oleh band Inggeris Klaxon dari albumnya Myths of the Near Future.

:black_small_square: "As Above, So Below" adalah lagu oleh Tom Tom Club dari albumnya Tom Tom Club.

:black_small_square: "As Above, So Below" adalah lagu kumpulan Behemoth dari albumnya Zos Kia Cultus.

:black_small_square: "As Above, So Below" adalah lagu oleh gitaris Yngwie Malmsteen dari albumnya Rising Force.

:black_small_square: "Sebagai atas begitulah di bawah" adalah sebuah lagu oleh logam berat band Dalam Moment ini dari album yang Ibu.

Ringkasan

" :black_small_square: As Above, So Below ”adalah filem seram Amerika, yang dikeluarkan pada 29 Ogos 2014. Filem ini berdasarkan pada tujuh lapisan Neraka. Ia ditembak di Catacombs London, Amerika. Filem ini menjana pendapatan lebih dari $ 41 juta sementara anggarannya $ 5 juta

:black_small_square: "As Above, So Below" juga merupakan album oleh kumpulan Forced Entry. Ia dilancarkan pada 14 Jun 1991. Panjang keseluruhan album adalah 45:09 minit.

:black_small_square: "As Above, So Below" juga merupakan album Angel Witch Band, yang dirilis pada tahun 2012. Lagu-lagu dari album ini ditulis oleh Kevin Heybourne dan album ini dihasilkan oleh James Gomez Arellano (produser Ghost).

:black_small_square: Album ketujuh Azure Ray Ep juga diberi nama "As Above, So Below".

:black_small_square: Album studio kedua Stonefield juga diberi nama "As Above, So Below". Panjang album adalah 40:48 minit.

:black_small_square: Lagu - lagu yang berbeza juga diberi nama "Seperti Di Atas, Jadi Di Bawah.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

:one: Apa makna rohani dari frasa "seperti di atas, di bawah ini"?

Menurut Kybalion (sebuah buku yang ditulis oleh William W. Atkinson), makna spiritual parafrasa “seperti di atas, jadi di bawah” adalah, parafrasa ini menunjukkan kebenaran bahawa ada hubungan antara hukum dan fenomena dari berbagai bidang Menjadi dan Hidup . Pengetahuan mengenai undang-undang dan fenomena manusia dan alam semula jadi membolehkan Manusia berfikir secara bijak dari yang diketahui hingga yang tidak diketahui. Ini juga memberitahu kita bahawa ada kesepakatan antara beberapa bidang Manifestasi, Kehidupan, dan Makhluk.

:two: Apa arti "seperti di dalam tanpa, seperti di atas sehingga di bawah"?

"Seperti di dalam tanpa, seperti di atas sehingga di bawah" adalah petikan dari Hermes Trismegistus. Asal petikan ini berasal dari zaman kuno. Maksud pepatah ini adalah bahawa banyak idea, perasaan, dan pemikiran tercipta dalam fikiran kita setelah menonton atau mengalami sesuatu . Apa yang ada di atas, dalam fikiran kita, tercermin dalam semua situasi kehidupan kita. Sekiranya seseorang berfikir positif, semua situasi dalam hidupnya dipenuhi dengan positif dan jika seseorang berfikir negatif, dia harus menghadapi keadaan negatif .

:three: Siapakah penulis dan pengarah filem seram "As Above, So Below"?

Filem ini ditulis oleh John Erick Dowdle dan ditulis bersama oleh saudaranya Drew Dowdle . John Erick Dowdle adalah pengarah filem seram "As Above, So Below". John Erick Dowdle adalah pengarah filem Amerika. Dia dilahirkan pada 21 Disember 1972, di Saint Paul, Minnesota, Amerika Syarikat. Dia terkenal dengan filem seram. Dia biasanya bekerja dengan saudaranya Drew Dowdle dalam banyak projek sebagai penulis skrip dan penerbit.

:four: Siapa yang bertahan dalam filem "As Above, So Below" pada akhirnya?

Scarlet , Zed , dan George bertahan pada akhir filem ini. Mereka dapat mencari jalan keluar dari Catacombs Paris dan kembali ke jalan-jalan di Paris. Sementara Papillion, Souxie, dan Benjy mati dalam proses percubaan untuk melarikan diri dari Catacombs of Paris.

:five: Bagaimana Souxie mati dalam filem seram "As Above, So Below"?

Siouxie dibunuh oleh Mole dalam filem seram "As Above, So Below". dia tidak menyatakan rasa bersalah. Benji juga menghadapi kematian yang tidak berkaitan dan rawak.

:six: Apakah katakombi Paris?

The Catacombs of Paris adalah rangkaian lombong batu . Catacomb ini terdiri daripada terowong yang berbeza. Ratusan tulang terkubur di dalam terowong ini. Catacomb ini dibentuk semasa Revolusi Perancis. Semasa Revolusi Perancis, orang mati secara langsung dikebumikan di Catacombs. Jean-Paul Marat (ahli teori politik Perancis, doktor, dan saintis) dan Maximilien Robespierre ( peguam dan negarawan Perancis) adalah suara radikal Revolusi Perancis dan watak-watak terkenal dari sejarah yang memanggil Catacomb sebagai tempat berehat terakhir mereka.

:seven: Adakah dibenarkan pergi ke Catacombs of Paris?

Biasanya, adalah tidak sah untuk mengunjungi Catacombs ini , dan mengunjunginya dianggap menceroboh. Sekiranya ditangkap, mereka akan dikenakan denda kecil. A kecil kawasan dari kubur bawah tanah dibuka untuk pengunjung dan pelancong untuk meneroka. Pintu masuk awam terletak di arondisemen ke-14 Paris, di 1, avenue du Colonel Henri Rol-Tanguy. Panduan juga disediakan untuk pengunjung. Pengunjung boleh membeli panduan audio dengan harga 3 euro (hampir $ 4). Sebilangan laluan terowong sempit dan sebahagiannya banjir dan disebabkan oleh sebab ini, adalah haram untuk mengunjungi sebahagian besar kawasan Catacomb.

:eight: Apa kesulitan yang dihadapi oleh pemeran filem "As Above, So Below" di Catacombs of Paris?

"Seperti Di Atas, Jadi Di Bawah" ditembak di Catacombs Paris dengan izin pihak berkuasa Perancis. Pembuatan filem dalam Catacombs sukar bagi pemeran dan kru kerana tidak ada perkhidmatan telefon bimbit dan elektrik di terowong berusia berabad-abad dan Ben Feldman (watak utama filem) menderita klaustrofobia dan dia terpaksa berehat dari menembak.

:nine: Mengapa hexagram dianggap sebagai simbol parafrasa “seperti di atas, begitu juga di bawah”?

Heksagram dibentuk dengan menyatukan dua segitiga . Heksagram adalah simbol umum kesatuan lawan dan oleh itu ia dianggap sebagai simbol parafrasa “seperti di atas, jadi di bawah”. Dalam heksagram, satu segitiga diturunkan dari atas, membawa semangat menjadi jirim , dan segitiga yang lain terbentang ke atas dari bawah, jirim naik ke dunia rohani.

:keycap_ten:Bunga mana yang menjadi tanda kematian?

The Chrysanthemum bunga dianggap sebagai tanda kematian di negara-negara seperti Eropah; ia diletakkan di kubur dan dianggap sebagai simbol kematian. Semasa di Amerika, bunga cantik ini sering digunakan sebagai ungkapan sokongan atau dorongan untuk "cepat sembuh".

Kesimpulannya

“Seperti di atas, jadi di bawah” artinya proses yang berlaku di makrokosmos berkorelasi dengan proses yang terjadi di mikrokosmos. Ini berasal dari teks "Emerald Tablet" dari buku "Hermetica". Heksagram adalah simbol parafrasa “seperti di atas, begitu juga di bawah”. Hermetica ditulis oleh Hermes Trismegistus. Hermes Trismegistus dikaitkan dengan Dewa Yunani "Hermes" dan Dewa Mesir "Thoth". Hermetica menyediakan asas untuk agama kuno dan falsafah, "Hermeticism". Hermetikisme berkaitan dengan agama Yahudi, Kristian, dan Islam. Tablet Emerald adalah teks Hermetik yang padat dan samar. Filem, album, dan lagu yang berbeda telah dirilis dengan nama "seperti di atas, di bawah ini". "As Above, So Below" adalah filem seram Amerika, yang dirilis pada 29 Ogos 2014. Album yang berbeza juga mempunyai nama "As Above, So Below".

Artikel berkaitan

Arkeologi Kristian

Ayat Alkitab yang Mendorong

Berapa banyak buku dalam Alkitab?

Apakah Nama-nama Dewa Yunani

Dari mana asalnya seperti di atas maka di bawahnya

Lebih khusus lagi, ungkapan itu berasal dari idea bahawa "apa yang ada di bawah sesuai dengan apa yang ada di atas" dalam tablet zamrud Hermes Trismegistus. Ini adalah meditasi mengenai surut dan aliran alam semesta. Apa yang berlaku pada tahap realiti mana pun juga berlaku pada tahap realiti yang lain.

Seperti di atas jadi makna di bawah

Seperti di atas, juga makna di bawah - The Kybalion. Prinsip ini merangkumi kebenaran bahawa selalu ada hubungan antara undang-undang dan fenomena dari pelbagai aspek kehidupan dan kehidupan.

Seperti di atas sehingga di bawah makna rohani

"Seperti di atas, juga di bawah. Selain itu, seperti di bawah ini ”- Kivalion. Prinsip ini merangkumi kebenaran bahawa selalu ada hubungan antara undang-undang dan fenomena dari pelbagai aspek kehidupan dan kehidupan.

seperti di atas jadi di bawah la taupe

La Taupe hilang di bawah serpihan dan ditinggalkan oleh kumpulan itu. Semasa mereka melintas, mereka dapati pantulan gelap di ruang bawah tanah yang baru saja pergi. La Her Taupe memukul kepala Susie di lantai batu dan menyerangnya, membunuhnya. Mereka menyedari bahawa mereka perlu terus dan mendalami.

tablet zamrud seperti di atas sehingga di bawah

"Seperti di atas, seperti berikut" adalah puisi kedua yang popular dari Emerald Tablet (teks Hermes yang ringkas dan misterius yang pertama kali terbukti dalam bahan Arab pada akhir abad ke-8 atau awal abad ke-9). Ia adalah frasa moden. Terjemahan Latin

seperti di atas sehingga di bawah asal

Asal kedap udara Frasa ini berasal dari teks Hermes, yang dikenali sebagai Emerald Tablet. Teks Hermes berusia hampir 2000 tahun dan mempunyai pengaruh besar terhadap pandangan ghaib, falsafah dan agama di dunia sepanjang tempoh itu.

seperti di atas sehingga di bawah zed

Pada akhir As Di Atas, Jadi Di Bawah, hanya tiga orang dalam kumpulan yang akan tinggal. Zed, George dan Scarlett yang cedera parah percaya bahawa mereka mempunyai batu. Selebihnya yang masih hidup dari As Above, So Di bawah ini mengaku dosa mereka, melalui lubang-lubang lubang, dan muncul di puncak jalan-jalan di Paris.

ringkasan seperti di atas sehingga di bawah

Ahli arkeologi Scarlet Marlowe (Perdita Weeks) telah mengabdikan hidupnya untuk mencari Batu Flamel Filsuf, salah satu khazanah terbesar dalam sejarah. Legenda mengatakan bahawa artifak memberikan kehidupan kekal dan dapat mengubah logam apa pun menjadi emas. Mengetahui bahawa batu itu tersembunyi di bawah katakomb Paris, dia mengumpulkan anak buahnya untuk membimbing dan merakam misi bersejarahnya. Setelah keturunan bermula, ahli pasukannya tidak tahu bagaimana mereka terjun ke neraka peribadi mereka sendiri.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

S: Seberapa menakutkan bahagian atas dan bawah?

Seperti Di Atas Jadi Di Bawah mempunyai sedikit ketakutan sebenarnya. Ia memiliki suasana seperti keturunan dan mengikuti rentak perlahan dan menakutkan sepanjang dua aksi pertamanya dalam filem ini. Pada pendapat saya, ini adalah kekuatan filem yang paling hebat, dan ini juga merupakan kekuatan filem yang paling hebat. Fokusnya adalah pada suasana, bukan kejutan kejutan atau ketakutan melompat.

Q: Adakah bahagian atas dan bawah berdasarkan kisah benar?

Ditemui, khususnya, dia mendapat sokongan kultus di kalangan peminat rakaman. Plotnya benar-benar fiksyen, tetapi asas ceritanya adalah fakta. Inilah semua yang perlu anda ketahui mengenai kisah sebenar As Above So Di Bawah. Sayangnya, sejarah di sebalik katakomb tidak menyeramkan, cuma menyedihkan.

Q: Adakah terdapat hantu di atas dan di bawah?

Ini, tentu saja, menunjukkan bahawa Batu Falsafah bukanlah batu, tetapi objek fiksyen yang diwujudkan secara subyektif. Inilah kunci filem ini. Ketika penjelajah turun ke Paris dengan perut mereka, mereka menjadi terobsesi dengan hantu-hantu masa lalu. Hantu bersembunyi.

S: Mengapa katakombi di Paris wujud?

Bandar ini memerlukan tempat yang lebih baik untuk menampung orang mati. Oleh itu, ia menuju ke terowong dan membawa tulang dari tanah perkuburan di tingkat bawah ke-5 ke bekas kuari di Paris. Ia mengambil masa 12 tahun untuk bandar itu memindahkan semua tulang dari 6 juta ke katakomba dari 7 juta tubuhnya.