Kalkun bayi dipanggil kalkun. Oleh kerana permintaan untuk ayam belanda, anak ayam tidak akan bertahan lama.

Kalkun bayi mudah dinamakan seperti ayam
Turki memerlukan lebih banyak protein daripada ayam Kalkun bayi juga pembiakan yang baik

Kalkun bayi:

Anak ayam belanda

Sekiranya anda mengikuti beberapa langkah mudah, menanam kalkun bayi (kalkun) sangat mudah. Kalkun bayi seperti kehangatan. Sekiranya anda mengekalkan inkubator pada 95-100 darjah pada minggu pertama, anda akan lebih bahagia. Kemudian turunkan suhu sekitar 5 darjah setiap minggu sehingga mereka berbulu sepenuhnya dan berumur 6 hingga 8 minggu. Pada minggu-minggu berikutnya, anda masih akan menghargai lampu pemanasan pada malam yang sejuk. Mudah dimasukkan ke dalam inkubator: semuanya tertumpu di bawah sumber haba, terlalu sejuk; semuanya jauh dari sumber haba, mereka terlalu panas; bertaburan di inkubator , mereka sangat selesa. Mereka juga akan berbunyi bip ketika mereka sejuk atau tidak sihat, dan ketika mereka gembira, mereka akan menjadi sangat tenang. Sentiasa pastikan mereka mempunyai tempat untuk bersembunyi dari panas terik. Pastikan mereka bersih dan kering. Kerepek pinewood atau sekam padi adalah bahan tempat tidur yang baik. Jangan letakkan di permukaan licin, seperti surat khabar. Jangan sekali-kali menghidangkan ayam belanda dengan air sejuk; air sejuk boleh membawa maut kepada anak ayam. Air harus sentiasa hangat, dan disarankan untuk menambahkan vitamin dan elektrolit. Anda juga dapat menarik perhatian mereka dengan meletakkan bola berwarna terang di makanan dan air dan membiarkannya makan dan minum. Tukar air pancut setiap hari atau apabila ia menjadi kotor.

Anak ayam belanda memerlukan lebih banyak protein daripada ayam. Kalkun bayi memerlukan pembuka protein . 28% dalam 6-8 minggu pertama. Kami mengesyorkan mencari makanan khas untuk ayam belanda atau burung liar. Selepas itu, anda boleh menggantinya dengan makanan yang mengandungi 18% protein. Great Co-op menyediakan Rogue All-In-One (25AIO - 50AIO). Jangan sekali-kali memberi mereka bebola ayam, kerana kandungan kalsiumnya terlalu tinggi untuk burung yang sedang tumbuh. Ketika berusia 3 minggu, anda boleh menaburkan pasir ayam pada makanan mereka. Jangan mengikisnya sehingga berumur 8 minggu. Maka anda boleh menderma. Green Co-op menyediakan Rogue Hen Scratch (50HS). Ketika ayam mula bertelur, mereka mesti mempunyai akses mudah ke pasir dan kerang tiram. Kalkun adalah burung yang sangat comel.

RINGKASAN:

Anda boleh dengan mudah mengajar mereka makan dari tangan anda dan datang kepada anda. Mereka sering akan meminta makanan dan perhatian kepada anda. Bertentangan dengan kepercayaan popular, kalkun tidak tenggelam dalam hujan, walaupun sudah diketahui bahawa burung muda jatuh sakit dan mati ketika basah dan sejuk. Anda boleh menjadi burung yang sangat comel. The turirloom turkey adalah baka lama yang masih mengawan secara semula jadi, dengan jangka hayat yang panjang dan toleransi sejuk. Varietas payudara besar biasanya hanya digunakan untuk daging, dan masa penanaman tidak boleh melebihi 16-20 minggu. Mereka menggunakan ayam belanda tradisional, yang memakan masa 6 hingga 8 bulan untuk mencapai ukuran yang sesuai untuk dimakan. Kalkun bayi juga merupakan pembiakan atau penunjuk yang baik untuk haiwan ternakan dan haiwan peliharaan. Di jalan atau di pena.

Anatomi:

anatomi Secara anatomi, jala adalah benjolan ereksi yang berdaging di dahi kalkun. Dalam kebanyakan kes, ketika ayam belanda mengendur, jeratnya pucat dan panjang 2-3 cm; namun, ketika lelaki mulai bergerak naik dan turun (bukti pacaran), jaring dipenuhi dengan darah dan menjadi lebih merah dan meregang beberapa kali. Selendang adalah salah satu sarkoma (pelengkap berdaging kecil) yang terdapat pada ayam belanda. [rujukan?] Kalkun komersial sering mematuk dan menarik jala semasa pergaduhan, menyebabkan kecederaan dan pendarahan. Ini biasanya membawa kepada lebih merosakkan mematuk ayam belanda lain dan kadang-kadang kanibalisme. Untuk mengelakkan perkara ini berlaku, sebilangan petani memotong jala ketika anak-anak ayam masih muda. Proses ini dipanggil penyingkiran bersih. Snood panjangnya 3 hingga 15 inci, bergantung pada jenis kelamin, kesihatan, dan mood ayam belanda.

Fungsi: Jaring rambut sesuai untuk pilihan seks interseks dan dalaman. Mereka mengawan dengan lelaki dengan jaring empatini. Semasa interaksi binari, perbezaan antara kalkun jantan dan jantan adalah bahawa jaringnya agak panjang. Hasil ini telah ditunjukkan pada lelaki lelaki dan model lelaki yang dikendalikan secara buatan. Terdapat hubungan negatif antara panjang bersih dan jangkitan coccidia usus, yang merupakan parasit protozoa yang berbahaya. Ini menunjukkan bahawa lelaki dengan bulu panjang, yang disukai wanita dan lelaki, tahan terhadap jangkitan coccidia secara semula jadi.

Apakah nama ayam belanda itu?

Kalkun kecil dipanggil kalkun. Kalkun adalah kalkun muda yang berumur kurang dari 4 minggu . Pada masa ini, ayam belanda memerlukan perlindungan dan bimbingan ibunya. Untuk mengetahui nama kalkun bayi, berikut adalah nama kalkun dewasa: Kalkun jantan: TOM atau GOBBLER Kalkun betina: HEN Kalkun bayi: POULT atau ANAK Kalkun bayi: JAKE Kalkun bayi: JENNYTurkish team.

Fakta Telur Turki dan Penetasan Telur Turki:

Ini boleh menjadi satu tugas yang mudah bagi sesetengah orang, tetapi ia adalah penting untuk ambil perhatian bahawa ayam belanda tidak melahirkan seperti mamalia, tetapi meletakkan telur seperti ayam. Kehidupan dalam telur hanya dapat dimulakan dan diteruskan jika dijaga pada suhu dan kelembapan yang sesuai dan berterusan selama 28 hari.

Aksesori dan peralatan yang diperlukan oleh anak ayam belanda anda:

Pembiak-Contoh penggunaan: Kotak kadbod kandang anjing (tali plastik! Beg pembantu getah besar untuk menggantikan tab mandi Termometer lampu panas Bekas makanan cetek Bekas makanan rendah Air Banyak helai.

Brooder ayam:

Kaedah pemasangan inkubator harus memberikan kehangatan yang diperlukan (terutama kehangatan!), Makanan, air, dan sampah untuk anak ayam. Setelah memilih tujuan inkubator, lampu pemanasan akan menyala. Mereka mesti diletakkan dengan selamat. Sebaiknya panaskan kawasan ke suhu yang betul sebelum meletakkan anak ayam. Selain mengamati tingkah laku, termometer juga akan menunjukkan apakah suhunya cukup, dan cairan yang tumpah harus segera dibersihkan. Ia mesti kering sebisa mungkin. Panas dan kelembapan boleh menjadi sumber berbahaya bagi jamur , cendawan, dan bakteria. Sekiranya air meluap, toskan, tetapi jika tidak, letakkan semangkuk air di dalam bekas cetek yang lebih besar untuk mengelakkan air dari percikan di tempat tidur dan makanan. Kerepek pinus, jagung di tongkol, atau jerami adalah bahan tempat tidur yang sesuai.

Petua untuk menyediakan kemudahan penternakan ayam belanda:

Selepas tiga minggu, pasir boleh digunakan sebagai sampah. Ini adalah kaedah yang baik untuk menjaga agar inkubator tetap kering dan dapat dibersihkan seperti sampah kucing. Tutup tempat tidur dengan kain gantung atau kain selama 5 hari pertama. Dengan cara ini ayam belanda tidak akan memakan tempat tidur. Setelah mereka belajar makan dari pengumpan, mereka boleh menutup penutupnya. Masukkan bebola berwarna ke dalam air dan makanan. Ini akan menarik perhatian anda kepada sumber makanan dan air. Dan bantu mereka membiasakan diri dengan cepat makan.

Sediakan ayam belanda untuk inkubator:

Sebelum meletakkan kalkun di inkubator, mereka harus diperiksa dengan teliti untuk mengetahui kelainan, penyakit, atau kelemahan. Apabila anak ayam diletakkan di dalam inkubator, paruhnya mesti terendam di dalam air dan diawasi dengan teliti. Untuk memastikan mereka minum dan makan dengan betul. Memerhatikan tingkah laku dan pergerakan anak ayam akan menjadi bahagian penting dalam makan anak ayam.

Keperluan pemanasan anak ayam:

Sebelum memasukkan ayam belanda ke dalam inkubator, suhu inkubator mesti ditetapkan ke 95 ° -98 ° F. Kalkun adalah burung kecil yang suka bersikap hangat, jadi perhatikan tingkah laku mereka di tempat penetasan. Pegang cahaya, mereka sejuk. Sekiranya anda memeluk satu sisi inkubator, di sana terlalu panas. Sekiranya mereka bergerak sama rata di bawah cahaya, mereka baik-baik saja. Suhu dapat diturunkan sebanyak 5 ° F setiap minggu (dengan menyalakan lampu panas) hingga suhu keseluruhan sama dengan suhu luar. Jangan biarkan anak ayam basah atau membeku. Sediakan aliran udara yang mencukupi, tetapi jangan buat aliran udara di inkubator.

Keperluan bilik di Turki:

Keperluan bilik di Turki mesti memenuhi keperluan bilik yang sesuai . Dengan ruang yang cukup, anak-anak dapat kekal sihat. Ruang yang tidak mencukupi boleh menyebabkan masalah dan penyakit kesihatan. Ini adalah keperluan ruang untuk peringkat pertumbuhan yang berbeza. : 0-4 minggu: 1,25 kaki persegi per burung 5-16 minggu: 2,5 kaki persegi per burung 16-29 minggu: 4 kaki persegi per burung Rumah unggas Turki: 5 kaki persegi per burung. Rancang terlebih dahulu. Banyak tempat penetasan mempunyai pesanan minimum untuk ayam belanda, jadi anda perlu merancang untuk mengekalkan bilangan ayam belanda tersebut. Tetap sihat dan tumbuh Sekiranya mereka tidak diberi ruang yang mereka perlukan, mereka cenderung jatuh sakit, kekurangan gizi, dan saling mematuk.

Masalah kesihatan di Turki:

Masalah dan masalah kesihatan di Turki Tidak ada yang lebih mengecewakan daripada menghancurkan yang kuat dan yang lemah. Saya melihat ini berlaku pada kuda, lembu, kambing, babi, dan ayam kita setiap hari, tidak ada yang membuat saya marah. Jauhkan ayam yang lemah dari makanan dan air dan biarkan mereka kelaparan. Oleh itu, walaupun ada makanan, burung merpati muda akan mati kelaparan. Di sini, sangat penting untuk memerhatikan dengan tepat apa yang berlaku di inkubator dalam beberapa minggu pertama. Sekiranya ini berlaku, bertindak segera untuk mengelakkan penyakit atau burung mati. Kawasan lain yang perlu diberi perhatian adalah bahagian belakang ayam.

Tanda-tanda cirit-birit atau pengudaraan dengan kotoran melekat pada keldai boleh menghalang tinja melewatinya. Ini mungkin masalah serius dan memerlukan penyelesaian yang cepat. Sekiranya anda menghadapi masalah ini, ikuti langkah berikut dengan cepat: tingkatkan suhu. Periksa suhu inkubator dan pastikan ia cukup suam. Keluarkan blok mushy. Lembapkan kawasan itu dengan kain hangat atau tuala kertas untuk melonggarkan najis dan angkat kotoran kering dengan lembut. Membesar adalah kerja keras untuk anak ayam. Bantu mereka kekal hangat dan kering dalam tempoh ini dan sediakan makanan yang betul untuk membantu pencernaan dan penghapusan. Coccidiosis, jerawat dan stoma. Memisahkan ayam belanda dan anak ayam dapat membantu mencegah komedo. Walaupun ini adalah pilihan peribadi, memberi makan ayam belanda muda dengan makanan berubat dapat membantu mencegah coccidiosis sambil menjaga kebersihan kemudahan sanitasi.

Melakukan ujian keradangan beg udara juga merupakan langkah pertama untuk mengelakkan perkara ini berlaku. Mengumpulkan bulu kalkun boleh menjadi kebiasaan buruk, dan sukar untuk disingkirkan. Berikut adalah beberapa sebab dan penyelesaian mengapa ayam anda boleh menyebabkan sengatan darah yang semakin meningkat: Penyelesaian terlalu tinggi suhu: Kurangkan pemakanan kalori dan kekurangan protein Penyelesaian: Berikan nutrisi yang betul Penyelesaian terang: Kurangkan cahaya (kurangkan daya Atau gunakan lampu merah) Penyelesaian ruang yang tidak mencukupi: Meningkatkan kawasan pembiakan. Penyelesaian: Sediakan sayur-sayuran atau bola berdaun hijau atau benda lain sebagai makanan ringan. Penyelesaian lengkap: burung besar jika perlu.

Makanan Turki:

Apa yang dimakan oleh ayam belanda? Kalkun sangat mirip dengan burung liar kerana mereka memerlukan lebih banyak protein untuk mempromosikan pertumbuhan normal. Oleh kerana peningkatan keperluan protein ini, sangat penting untuk memberi makan makanan liar atau makanan pembuka unggas. Dibuat untuk ayam belanda. Ini penting untuk 8 minggu pertama atau lebih. Ini adalah jadual makan anda: 1-8 minggu-beri makanan pembuka selera dengan protein 28% selama 3 minggu-mula tuangkan pasir ayam dari 8 minggu hingga 6 bulan-mesin penghancur protein 24-26% / mesin kalkun 6 bulan. 16% -18% Butiran, serbuk roti, atau kentang tumbuk yang tidak dimasak hanya untuk ayam betina dewasa: pilihan kalsium dan pasir percuma disediakan. Thomas juga memerlukan pasir.

Ingat, makan sayur , pemangkasan kebun, roti, dan menggaru adalah semua perkara yang baik. Tetapi ini harus dihadkan. Memberi makanan ringan kalkun adalah seperti memberi makan anak-anak saya banyak makanan ringan sepanjang hari. Mereka makan sendiri, tidak makan makanan berkhasiat, dan tidak mencapai kesihatan yang optimum. Sekiranya anda menanam varietas payudara lebar yang biasanya hanya digunakan untuk daging, mereka tidak akan mula tumbuh sehingga berumur sekitar 16-20 minggu. Diperlukan masa 6 hingga 8 bulan untuk ayam belanda mencapai ukuran makanan yang sesuai sebelum mereka dewasa sepenuhnya.

Apa yang tidak boleh diberi makan ayam belanda:

Seperti biasa, ada beberapa perkara yang tidak boleh anda makan kalkun. Berikut adalah senarai dan sebab mengapa mereka tidak boleh diberi makan: cangkang tiram dan bentuk kalsium lain. Tahap kalsium yang tinggi beracun kepada unggas dan boleh menyebabkan masalah hati, tulang, dan buah pinggang (dan bahkan kematian!). Nilainya terlalu tinggi. Lihat nota di atas. Alpukat, kulit kentang, daun rhubarb. Keletihan yang melampau boleh membahayakan. Jangan berhenti memberi makan sehingga mereka berumur 8 minggu, dan hadkan makan lagi. Fikirkan apa yang perlu dimasukkan ke dalam inkubator kalkun anda. Anda tidak mahu sakit ayam atau mati hanya dari ingatan.

Cara membesarkan ayam belanda yang mesra:

Adalah mungkin untuk menaikkan ayam belanda yang ramah. Walaupun tidak ada jawapan ajaib, ia hanya memerlukan sedikit masa dan tenaga dari hari pertama, baik dan jujur. Beri makan sebanyak mungkin anak ayam di sekeliling anda dengan tangan. Mereka mahu mereka mengaitkan anda dengan makanan , yang merupakan cara terbaik untuk meyakinkan mereka bahawa anda selamat dan perkara baik akan berlaku ketika mereka berada di sisi anda. Seboleh mungkin semasa mereka masih muda. Apabila mereka dewasa, anda tidak akan dapat memeluknya, tetapi jika mereka membesar dengan makanan yang penuh kasih sayang dan tidak terkawal, mereka akan bersedia untuk mencari C dengan selesa sebelum mereka dewasa. Ini adalah masa yang sukar, mereka akan takut kepada anda, jangan putus asa. Terus memberi makan dan memeluknya sebanyak mungkin. teruskan! Ia berbaloi.

Bila hendak menambahkan sangkar kalkun:

Orang Turki suka berehat seperti anak ayam, tetapi mereka lebih suka sangkar yang diletakkan di sisi seperti sangkar 2 x 6 kaki. Mereka suka kandang ayam yang cetek. Coop mungkin tersedia pada usia sekitar 4 minggu, dan setiap burung muda memerlukan tempat tidur sekitar 6 inci. Seiring bertambahnya usia, setiap tempat tidur burung akan tumbuh hingga 24 inci. Namun, ingat bahawa jenis selebar dada tidak memerlukan penyangkut baju, dan juga tidak boleh diberikan kepada penyangkut baju, tetapi harus memiliki tempat tidur 3-4 inci.

Siapkan anak ayam anda untuk kehidupan di luar dan kapan anda boleh keluar:

Seperti semua anak ayam, ayam belanda mudah diserang selesema sebelum bulunya tenggelam sepenuhnya. Sesuaikan dengan suhu. Ini akan berlaku setelah usia 8 minggu, yang tentunya berada dalam jangkauan yang wajar. Sekiranya suhu luar tidak sesuai untuk pendatang baru, mungkin ada baiknya menangguhkan pengembaraan luar. Lampu panas yang membuat anda sentiasa panas sepanjang malam adalah penting untuk memastikan anda sentiasa panas dan kering.

Tempat perlindungan anak ayam:

Sekiranya anak ayam cukup besar, matang sepenuhnya, dan suhu luarnya baik, mereka boleh berpindah ke rumah baru, tetapi ada beberapa perkara yang perlu diingat. Tempat perlindungan anda harus merangkumi: Setiap burung harus menjadi rumah seluas 4 hingga 5 kaki persegi. Sekiranya boleh, semakin banyak yang lebih baik! Rumah yang dibina cukup selamat untuk mengelakkan pemangsa menembusi dinding. Pengudaraan yang baik. Burung mengeluarkan banyak air. Air terlalu banyak boleh menyebabkan masalah kesihatan. Apabila penyangkut dipasang, pesawat menghadap ke atas.

Jerami adalah pilihan yang baik untuk tempat tidur kerana mengekalkan bentuknya ketika basah, tetapi tidak membentuk seperti jerami atau serutan kayu. Tingkap tidak hanya boleh masuk ke cahaya alami tetapi juga dapat dibuka untuk membiarkan udara segar. Orang Turki mula bertelur ketika berumur satu bulan. Ketika berusia kira-kira 5 bulan, kotak sarang 2x2 x diperlukan di rumah untuk mendorong mereka bertelur di kotak berikutnya. Kunci pintu yang kukuh juga penting. Mereka perlu dikunci dan dilindungi ketika pemangsa yang diketahui mengintai pada waktu malam. Sekiranya pintu gerbang tidak berada di tanah, jalan juga diperlukan. Kalkun dan ayam tidak boleh dibesarkan atau dibesarkan bersama. Ada makhluk yang disebut jerawat pada ayam. Ia tidak akan memukul ayam sama sekali, tetapi ia akan memukul ayam belanda? Sekiranya mereka dijangkiti, 100% mungkin, tetapi selagi peraturan kebersihan yang ketat dipatuhi, peraturan tersebut dapat dipatuhi bersama. Kebersihan adalah faktor utama dalam membesarkan semua jenis burung, dan langkah-langkah kebersihan untuk mencegah penyakit selalu dilaksanakan . Bentuk zarah adalah kaedah terbaik untuk mengelakkan pembaziran. Seperti yang kita semua tahu, ayam belanda memakan banyak makanan.

Menggantung pengumpan di belakang kalkun juga dapat membantu mengurangkan tumpahan dan sisa makanan.

Kebaikan, keburukan dan fakta yang berkembang di Turki:

Sekiranya keadaan di ladang anda begitu tinggi sehingga anda berpeluang menanam kalkun, saya hanya dapat mengesyorkannya! Setiap musim gugur, ketika saya berkumpul untuk mengisi peti sejuk kami, saya dapati ayam belanda mempunyai keperibadian yang sangat baik dan juga haiwan peliharaan yang sangat baik. Pada pendapat saya, selain daripada ruang yang diperlukan untuk membesarkan ayam belanda, mereka lebih mudah dibesarkan daripada ayam. Burung yang taat dan megah berjalan-jalan di halaman. Mereka sangat berbahaya. Mereka menjalin hubungan kekeluargaan yang erat dan sangat pandai membesarkan ayam. Maka anda mempunyai asas yang baik untuk membesarkan ayam belanda, yang seperti ayam. Makanan segar berkualiti tinggi diperlukan. Air, tempat yang selamat untuk tinggal dan dikendalikan, membersihkan sampah, bar rehat dan sarang berhampiran tanah. Setelah itu, terdapat beberapa perbezaan antara ayam dan ayam belanda. Berikut adalah senarai kelebihan, kekurangan, dan fakta berguna untuk membantu anda mula menanam kalkun.

Kelebihan: Mereka lebih bersih daripada ayam. Rumah ayam belanda kami selalu lebih bersih daripada rumah ayam. Saya rasa ini ada kaitan dengan naluri ayam belanda untuk tidak terus menggaru. Bangun waktu dan kotoran kotor. Apabila anda memberi makan ayam belanda, makanannya akan tinggal di tempat yang anda letakkan, tidak ada sampah di dalam air, dan najis tidak akan menyebar seperti rasa kandang ayam kami! Saya selalu menganggap ayam belanda sebagai daging yang sangat lembut , terutama daging putih, tetapi ketika kami mula menanam kalkun, saya menyedari bahawa kalkun boleh menjadi enak! Kaldu dan sos kaya yang mereka hasilkan meninggalkan kesan mendalam kepada saya.

Mereka mempunyai keperibadian yang hebat-ayam belanda ramah dan sangat setia, yang membuat mereka sukar untuk bergaul. Bos kami Tom (yang telah menjadi haiwan peliharaan) akan menemani kami melalui kebun sebagai golden retriever. Dia hanya suka berada di sekeliling kita.

Kekurangan: Unggas sangat rapuh: sangat lembut dan sensitif terhadap perubahan kecil seperti aliran udara, kelembapan, dan perubahan suhu. Mereka bergerak lebih lambat daripada ayam dan tidak mempunyai naluri untuk lari / melindungi diri dari bahaya. Inilah sebabnya mengapa kita selalu memisahkan ayam daripada ayam. Anak-anak ayam kita akan sering bertemu anak-anak ayam dan mengusirnya dari tempat makan. Anda memerlukan banyak ruang. Semakin banyak di Turki. Kotak sarang. Mereka adalah burung besar, jadi mereka memerlukan lebih banyak ruang. Ayam boleh disimpan dengan mudah di kandang kitar semula, dll. Anak ayam belanda memerlukan lebih banyak ruang; gudang besar atau gudang kecil berfungsi dengan baik. Lebih banyak ruang yang anda berikan kepada mereka, semakin baik mereka mendapat. Terdapat banyak. Begitu juga, burung yang lebih besar bermaksud lebih banyak makanan. Kalkun juga perlu diberi makanan berprotein lebih tinggi, seperti makanan burung liar, untuk mencapai berat meja, yang mungkin lebih mahal per pon. Semasa pemeliharaan dan pembiakan, pasangan pembiakan mungkin diberi makanan rendah protein.

Fakta: Baka tradisional Sekiranya anda mempertimbangkan untuk membiakkan ayam belanda, saya cadangkan anda mempelajari baka bersejarah. Keturunan tradisional mungkin tidak sebesar ayam belanda putih komersial, tetapi rasanya sangat enak. Mereka membiak secara individu (lebih banyak di bawah), dan kehidupan kawin mereka akan lebih lama. Dengan membiakkan varieti tradisional, anda juga membantu mereka bertahan. Ladang besar hanya tertumpu pada satu atau dua spesies. Varieti genetik (untuk sebilangan kecil) Bourbon redS spesies sawit kerajaan hitam Narragansettogene blueschist dapat berkembang biak secara bebas. Berbanding dengan burung industri yang memerlukan inseminasi buatan, spesies tradisional dapat membiak sendiri. Telur Turki boleh dimakan setiap hari.

Oleh itu, jika anda tidak berminat untuk membiakkannya, anda boleh menambahkannya ke telur dadar anda untuk sarapan . Maksud saya lalat! Ini berlaku terutamanya untuk varieti tradisional. Kalkun kami boleh masuk ke hayloft dua tingkat dengan mudah. Mungkin perlu memotong sayap agar tetap di tempat yang anda mahukan.

Bolehkah ayam belanda dibesarkan dengan ayam? Jawapannya adalah ya dan tidak. Kami selalu bernasib baik kerana dapat membesarkan ayam belanda dewasa dengan ayam kami, tetapi ada penyakit yang disebut jerawat di beberapa tempat di negara ini, dan kawanan kambing anda dapat dengan mudah mentolerir penyakit ini. Gejala luaran. Ayam anda boleh menyebarkannya kepada ayam belanda muda, dan mereka akan mati daripadanya. Sebelum anda mula mencampurkan, sila berjumpa dengan pejabat tempatan anda untuk mengetahui apakah terdapat bintik hitam di kawasan anda.

Soalan Lazim:

S1: Apakah nama ayam belanda itu?

J: Turki. Kalkun dewasa disebut "Mamarracho" atau "Devourer", betina dewasa disebut "Ayam", jantan tahunan disebut "Jake", betina tahunan disebut "Jenny", dan anak-anak disebut "pavito". Dalam bidang pertanian , ayam belanda yang berumur kurang dari 16 minggu disebut "penggoreng", dan ayam belanda yang berumur 5 hingga 7 bulan disebut "ayam pedaging".

S2: Adakah ayam belanda sesuai untuk bayi?

J: Ya betul! Daging tanpa lemak yang kaya dengan protein dan nutrien dapat mempercepat pertumbuhan dan perkembangan anak-anak. Daging (terutama daging hitam di tulang kaki) mengandungi vitamin B, zat besi, selenium, dan zink.

S3: yang membantu menguatkan sistem imun anak?

J: Pencitraan mungkin merupakan aspek yang paling membingungkan dalam pengenalan jantina kalkun, kerana ayam juga berjalan di layar dan terlalu banyak. Kedua-dua lelaki dan wanita menggunakan "tingkah laku demonstrasi " untuk menyampaikan peluang pembiakan atau status kawanan.

S4: Adakah ini kalkun jantan atau kalkun betina?

J: Kalkun (Meleagris gallopavo) adalah burung yang paling ikonik di Amerika Utara. Kalkun jantan dipanggil jantan atau pemakan, dan betina disebut ayam. Sangat mudah untuk membezakan antara lelaki dan wanita dewasa.

S5: Adakah anda memberi makan ayam belanda?

J: Turki memerlukan lebih banyak protein daripada ayam. Orang India memerlukan pemula protein 28% untuk 6-8 minggu pertama. Kami mengesyorkan mencari makanan khas untuk ayam belanda atau burung liar. Kemudian anda boleh menggantinya dengan makanan dengan kandungan protein 18%.

S6: Bolehkah bayi berusia 6 bulan makan ayam belanda?

J: Anda boleh menambahkan daging ke menu anak anda pada bila-bila masa setelah memulakan makanan pejal (biasanya berusia sekitar 6 bulan). Pakar mengesyorkan makan makanan seperti daging dan unggas serta bijirin dan kekacang bayi yang diperkaya secepat mungkin kerana mengandungi nutrien penting seperti zat besi dan zink.

S7: Pada usia berapa anda makan ayam belanda?

J: Ayam ini baru berusia tiga minggu dan sudah berusaha makan yang terbaik. Anak ayam ini baru berusia tiga minggu dan sudah berusaha memakan yang terbaik dari mereka. Ia lebih tajam dan kelihatan lebih baik.

S8: Bilakah anda harus menghubungi Turki?

J: Pada pendapat saya, waktu terbaik pada hari itu adalah dari jam 8:30 pagi hingga 9:30 pagi, ketika lebih banyak ayam berbaring dan ayam belanda bertelur, dan juga dari pukul 11:00 pagi hingga 12:00 malam.

S9: Mengapa kita tidak makan telur ayam belanda?

J: Kalkun lebih besar daripada ayam, jadi mereka memakan lebih banyak ruang, memerlukan lebih banyak makanan, dan mereka hanya bertelur dua kali seminggu berbanding produktiviti ayam hampir setiap hari, menurut Modern Farmer.

Q10: Adakah telur kalkun sedap?

J: Telur Turki boleh dimakan: sesiapa sahaja yang memelihara kalkun di kebun melaporkan bahawa telurnya sangat mirip dengan telur. Mereka sedikit lebih besar, kulit telur sedikit lebih keras, dan ada filem antara kulit telur dan telur. Sedikit lebih tebal, tetapi tidak jauh berbeza dari aspek lain.

Kesimpulan:

Kalkun bayi mudah dinamakan seperti ayam, tetapi ayam belanda disebut kalkun. Oleh kerana permintaan ayam belanda, ayam tidak akan kekal muda dalam jangka masa yang lama. Menurut Persatuan Nasional Turki, rata-rata orang Amerika memakan sekitar 16.4 paun kalkun setiap tahun.

JUGA BACA: Insurans Kesihatan Haiwan Peliharaan Terbaik