Fesyen adalah artikulasi bergaya yang terkenal pada waktu dan tempat tertentu dan dalam suasana tertentu, terutama dalam pakaian, alas kaki, dan cara hidup, tambahan, kosmetik, gaya rambut, dan bahagian badan. Walaupun corak secara teratur mengisyaratkan artikulasi yang menarik dan sering bertahan lebih terhad daripada satu musim, reka bentuk adalah artikulasi yang tidak dapat disangkal dan industri-yang umumnya dilampirkan pada musim dan koleksi reka bentuk. Gaya adalah artikulasi yang terus berjalan selama beberapa musim dan sering dikaitkan dengan perkembangan sosial dan penanda sosial, gambar, kelas, dan budaya (mis. Huraikan, Rococo, dan sebagainya) Menurut Pierre Bourdieu yang humanis, gaya menyiratkan "yang paling bergaya tren, perbezaan yang paling baru. "Walaupun pada kenyataannya mereka sering digunakan bersama, istilah reka bentuk berbeza dari pakaian dan ensembel, di mana yang pertama menggambarkan bahan dan pakaian khusus, sementara yang kedua telah diserahkan ke deteksi unik seperti mewah berpakaian atau menyamar. Gaya agak menggambarkan kerangka sosial dan duniawi yang "memulakan" pakaian sebagai penanda sosial dalam waktu dan suasana tertentu. Cendekiawan Giorgio Agamben mengaitkan gaya dengan kekuatan saat ini yang subjektif, dengan sudut pandang duniawi yang disebut orang Yunani kairos, sementara pakaian mempunyai tempat dengan kuantitatif, dengan apa yang disebut orang Yunani sebagai Chronos.

TREND FASHION DAN PENGARUH MEREKA

Corak gaya dipengaruhi oleh beberapa pemboleh ubah, termasuk filem, bintang, suasana, penyelidikan imajinatif, perkembangan, rancangan, politik, kewangan, sosial, dan mekanikal. Melihat unsur-unsur ini dikenali sebagai penyelidikan PEST. Peramal gaya dapat menggunakan data ini untuk membantu menentukan pengembangan atau penurunan pola tertentu. Ini membantu mencari tahu mengenai bidang Fesyen dan cara hidup di dunia maju. "Fesyen adalah bahagian dari udara harian dan ia berubah sepanjang masa, dengan semua acara. Anda juga dapat melihat kedatangan revolusi dalam pakaian. Anda dapat melihat dan merasakan semua pakaian. " —Diana Vreeland

Kesan politik

Isu perundangan telah mengambil peranan penting dalam kemajuan reka bentuk. Sebagai contoh, Wanita Pertama Jacqueline Kennedy adalah simbol chic pada pertengahan tahun 1960-an yang menggunakan corak berpakaian konvensional. Dengan mengenakan setelan Chanel, gaun bergerak Givenchy yang dasar, atau penutup Cassini yang berwarna lembut dengan hasil tangkapan yang sangat besar, ia menjadikan penampilannya yang kaya dan mendorong trend yang sensitif. Lebih-lebih lagi, transformasi politik juga banyak mempengaruhi corak gaya. Sebagai contoh, selama tahun 1960-an, ekonomi menjadi lebih kaya, tingkat pemisahan berkembang, dan badan legislatif mendukung pil pencegahan konsepsi. Pergolakan ini mendorong usia yang lebih muda untuk tunduk kepada pemerintahan. Pada tahun 1964, rok kaki yang lebih kecil daripada biasa berubah menjadi corak gaya kritis tahun 1960-an. Memandangkan perancang gaya mula mencuba pelbagai perkara dengan keadaan artikel pakaian, tanpa lengan, miniatur

Minis, skirt yang meletus, dan lengan trompet. Untuk keadaan ini, corak skirt yang lebih kecil daripada biasa berubah menjadi simbol tahun 1960-an.

Selain itu, perkembangan politik menghasilkan hubungan yang luar biasa dengan corak reka bentuk. Sebagai contoh, semasa Perang Vietnam, orang-orang muda Amerika membuat pembangunan yang mempengaruhi seluruh negara. Selama tahun 1960-an, corak gaya itu dipenuhi dengan nada pendarfluor, reka bentuk cetakan, celana dasar dering, rompi bersempadan, dan rok berubah menjadi pakaian yang tidak disetujui pada tahun 1960-an . Corak ini disebut Hippie, dan masih mempengaruhi trend gaya semasa.

Impak inovasi

Inovasi mempunyai fungsi penting dalam banyak bahagian masyarakat masa kini. Kesan mekanikal berkembang lebih jelas dalam perniagaan gaya. Kemajuan dan penambahbaikan baru membentuk dan membuat corak semasa dan masa depan. Kemajuan, misalnya, inovasi yang boleh dipakai telah menjadi corak asas dalam gaya. Mereka akan terus maju, misalnya, berpakaian yang dibangun dengan papan berorientasikan sinar matahari yang mengenakan gadget dan tekstur tajam yang meningkatkan keselesaan pemakai dengan mengubah nada atau permukaan yang bergantung pada perubahan ekologi.

Perniagaan gaya melihat bagaimana inovasi percetakan 3D mempengaruhi para arkitek, misalnya, Iris Van Herpen dan Kimberly Ovitz. Pencipta ini telah menguji dan membuat couture cetakan 3D secara intensif. Ketika inovasi berkembang, pencetak 3D akan menjadi lebih terbuka untuk perancang dan dalam jangka masa panjang, pembeli, yang mungkin membentuk perniagaan reka bentuk sama sekali.

Inovasi web, misalnya, peruncit dalam talian dan tahap media berasaskan web telah memberi laluan agar corak dikenali, dipromosikan, dan dijual dengan segera. Gaya dan corak diteruskan secara dalam talian untuk menarik pelopor. Catatan di Instagram atau Facebook dapat dengan cepat mengembangkan perhatian terhadap corak baru dalam reka bentuk, yang dengan demikian dapat menimbulkan minat yang tinggi untuk perkara atau jenama yang eksplisit, inovasi "butang beli sekarang" baru dapat menghubungkan gaya ini dengan tawaran langsung.

-Inovasi visi mesin telah dibuat untuk mengikuti bagaimana bentuk menyebar ke seluruh masyarakat. Perniagaan kini dapat melihat hubungan langsung mengenai bagaimana pertunjukan gaya mempengaruhi ensembel bergaya jalan raya. Impaknya kini dapat diukur dan memberikan input yang signifikan bagi rumah, perancang fesyen, dan pembeli sehubungan dengan tren.

-Inovasi militer telah mengambil bahagian asas dalam perniagaan gaya. Reka bentuk penyamaran pakaian diciptakan untuk menolong kakitangan tentera agar tidak kelihatan dengan kekuatan musuh. Corak naik pada tahun 1960-an, dan tekstur penutup terbiasa dengan pakaian jalanan. Corak tekstur penutup lenyap dan dipulihkan beberapa kali dari saat itu. Sampul mula muncul dengan gaya tinggi pada tahun 1990-an. Pereka, misalnya, Valentino, Dior, dan Dolce dan Gabbana menggabungkan penyamaran ke landasan mereka dan bersedia untuk memakai pelbagai jenis.

Kesan sosial

Reka bentuk mengenal pasti persekitaran sosial dan iklim. Seperti yang ditunjukkan oleh Matika, "Komponen masyarakat arus perdana digabungkan ketika pola individu terkait dengan kecenderungan untuk klasifikasi muzik ... seperti muzik, berita atau tulisan, gaya telah disatukan ke dalam kehidupan sehari-hari biasa." Fesyen tidak hanya diperhatikan sebagai kualiti berselera yang tidak diubah; reka bentuk juga merupakan cara bagi para penghibur untuk membuat iklim umum dan mengekspresikan anggapan mereka di dalam dan luar melalui video muzik. Video muzik 'Arrangement' terbaru oleh Beyoncé, seperti yang ditunjukkan oleh Carlos, "Bintang pop menghormatinya Akar Creole… berikutan asas-asas hub operasi sosial Louisiana dari waktu selepas pembatalan untuk memperkenalkan hari, Beyoncé mengindeks kemajuan gaya hidup kota yang meriah dan sejarahnya yang bergelora pada masa yang sama. Pada skuad New Orleans dengan warna merah -dengan gaun berkolar tinggi Gucci dan kasut perang, dia duduk di antara sisa-sisa Taufan Katrina, dengan segera memasukkan dirinya ke dalam perbincangan awam terhebat di kegigihan polis dan hubungan kaum pada masa kini. "

Runway show adalah kesan corak gaya dan idea pencipta. Bagi arkitek seperti Vivienne Westwood, pertunjukan landasan panggung adalah pentas untuk bersuara mengenai isu perundangan dan perkembangan terkini. Untuk pertunjukan pakaian lelaki AW15, seperti di Air, "di mana model dengan wajah yang cedera parah mengalihkan eko-pahlawan untuk menyelamatkan planet ini." Model lain yang sedang berjalan adalah jalan keluar aktivis wanita yang disusun untuk pertunjukan SS15 Chanel, model yang memberontak yang mengucapkan ungkapan pengukuhan dengan tanda-tanda seperti "Aktivis wanita namun sopan" dan "Wanita pertama." Menurut Water, "Pertunjukan ini memanfaatkan sejarah panjang Chanel dalam menyokong autonomi wanita: pencetus Coco Chanel adalah perintis untuk membebaskan tubuh wanita pada masa pasca-WWI, menyajikan garis besar yang menentang pelindung larangan yang kemudian disukai."

Ringkasan: ia menceritakan bagaimana fesyen berkembang dari pengaruh politik dan sosial.

TREND FASHION TERBAIK 2020

Sekiranya anda telah melihat-lihat di bilik stor anda dan merasa seperti anda bersedia untuk pesta membeli-belah, ini adalah peluang yang ideal untuk didorong oleh gaya jalan terbaik dari ibu kota reka bentuk. Dari potongan teladan dengan giliran segar hingga pemasangan yang garing, ada banyak carian untuk gaya setiap orang. Bersiaplah untuk menyegarkan almari anda dengan corak gaya paling keren ini yang dilihat pada minggu reka bentuk Spring / Summer 2020. “Fesyen anda boleh beli, tetapi gaya yang anda miliki. Kunci gaya adalah belajar siapa diri anda, yang memerlukan masa bertahun-tahun. Tidak ada peta jalan untuk gaya. Ini mengenai ekspresi diri dan, terutama sekali, sikap. " - Iris Apfel

1. Kasut Dipakai Seluar Dalam

Tidak kira sama ada anda berjalan-jalan ke tempat kerja atau bersarapan santai dengan rakan, anda boleh membungkus kasut tumit di bahagian bawah seluar jeans, seluar, atau seluar anda. Lengkapkan penampilan dengan lapisan koordinat, mantel, atau pullover di luar bahu. Ini adalah penafsiran menghidupkan kembali gaya teladan yang memastikan untuk menjatuhkan kaus kaki beberapa orang!

2. Lengan Victoria lebih besar daripada rata-rata

Kembalikan ke abad kesembilan belas dengan lengan baju bermotivasi Victoria. Bentuknya yang sangat besar menjadikan impian bahagian tengah yang lebih langsing dan menambahkan sentuhan wanita seketika kepada kumpulan anda. Pilih nada lembut semasa musim bunga , atau lepaskan puteri gothic anda dalam gelap atau redup. Ini juga merupakan peluang luar biasa untuk menarik penampilan lengan baju puff vintaj tahun 80-an anda - ini adalah gaya yang tidak dapat dilupakan!

3. Boots tebal dengan gaun feminin

Grit kembali dengan pakaian yang kemas dan kasut tebal ini. Tidak kira sama ada anda penggemar teladan yang teliti atau anda gemar nada lembut, maxi dengan perut yang kencang adalah kaedah mudah untuk memamerkan bahagian girly anda. Pasangkan dengan kasut perang, dan anda akan bersedia untuk apa sahaja! Ini benar tahun 90-an, jadi jangan ragu untuk menggabungkan semuanya dan bersenang-senang!

4. Lapisan Kulit Maxi Faux

Pada ketika suhu turun, pastikan diri anda tetap panas dan panas dengan mantel kulit lembu palsu. Sekiranya anda mahu melihat reka bentuk yang halus dan tinggi atau tidak terkawal dengan angin kencang, potongan panjang ini sesuai untuk anda. Ubah dengan menggoyangkan warna yang kuat seperti merah atau zamrud, atau bawa semua orang keluar dari pusat rekreasi dalam perhimpunan serba gelap. Ini adalah ruji tahun 90-an yang baru mendapat kemas kini baru, jadi mengapa tidak memeriksanya pada musim sejuk ini?

5. Topi Baldi Pastel

Padamkan cahaya matahari dan lakukan dengan gaya dengan topi tong pastel. Ekstra menarik dan vogue ini kelihatan menarik sepanjang tempoh tahun ini dan fleksibel sehingga anda boleh memakainya dengan hampir apa sahaja. Dari lemon yang berapi hingga kuning muda, warna halus ini adalah alternatif yang paling abadi untuk pakaian yang luar biasa!

6. Pakaian kulit palsu dan pakaian Boiler

Angkat seluruh almari anda dengan menggoncangkan pakaian kulit yang terikat. Satu keping yang boleh disesuaikan dan tegang ini merangkumi keseluruhan pakaian dari satu artikel pakaian, dan menarik sehingga anda boleh memakainya untuk fungsi apa pun! Lepaskan Barbie ke dalam anda dengan pakaian berwarna merah jambu, atau salurkan gaya bergaya biker dengan tetap sejuk dalam gelap. Lengkapkan penampilan dengan beg tali pinggang dan kasut atau kasut yang mempesonakan, dan anda akan menguasai dunia!

7. Menyelaraskan Tops dan Stoking Bercetak

Pastikan ia dapat diramalkan dengan beberapa bahagian dan stokin yang terkoordinasi. Tidak kira apa gaya anda - dari girly hingga punk - anda boleh memberikan contoh yang menarik dengan pasti. Jauhkan diri daripada kumpulan dengan warna cetak yang berbeza, atau ratakan keseluruhan pakaian anda dengan satu nada. Ini kaedah mudah untuk membuat pakaian yang terpenting dan halus.

8. Tumit Berkaki Persegi

Letakkan lekukan pada tumit biasa dengan gaya kaki persegi. Walaupun kaki anda sebenarnya berlarutan, ia menambah sentuhan yang tidak biasa pada perhimpunan anda dengan cara yang luar biasa. Jaga kaki anda bebas dengan kasut atau ubah menjadi bulan yang lebih sejuk dengan beberapa but kaki bawah. Ini adalah pendekatan di luar kawalan dan lebih baik untuk menyelesaikan pakaian, setiap musim.

9. Beg Gaya Bekas

Simpan barang anda dengan gaya dalam karung bekas. Dimulakan oleh Louis Vuitton pada tahun 1932 untuk mengekalkan sampanye baru, sekarang ini adalah corak hiasan yang paling menyala. Dengan bentuk badan yang panjang dan bulat, jubah ini menawarkan banyak ruang, dan mereka sangat menawan. Padankan warna dengan bahagian pakaian yang lain, atau katakan sesuatu dengan memakai nada yang sangat luar biasa. Apa-apa tetapi sukar untuk menyelesaikan rombongan dengan gaya ini, dan juga pragmatik.

10. Kalung Rantai Emas yang besar

Ini adalah corak yang tidak pernah meninggalkan reka bentuk - perhiasan rantai emas. Musim ini, tentukan gaya yang lebih besar daripada purata untuk rombongan anda. Tambahan ini memuji pakaian apa pun, tidak kira di mana anda akan pergi. Pakai sahaja atau dengan pelbagai permata yang berbeza, dan anda tidak memerlukan perkara lain. Anda bahkan boleh menggoyangkannya dengan sekurang-kurangnya dua rantai untuk keadaan emosi.

Ringkasan: ini adalah trend fesyen terbaik yang pernah masuk dan keluar pada tahun 2020.

PROS DAN KEKURANGAN MENGIKUTI TREND FASHION

Gaya pasti adalah sesuatu yang perlu kita atur setiap hari dalam kehidupan kita. Pada titik ketika kita membincangkannya dari perspektif keseluruhan, itu benar-benar istilah untuk gaya arus perdana, dan ini terutama dengan pakaian, kasut dan pelbagai hiasan juga. Ia bahkan merujuk kepada manifestasi terkini dalam perniagaan material. Terdapat penjelasan gaya baru yang datang secara konsisten, dan kita semestinya harus memikirkan perkara dan item reka bentuk yang tinggi juga. Pada zaman dahulu, gaya benar-benar sesuatu yang biasa ditemui secara jelas di kelas individu yang makmur. Namun, saat ini waktu telah benar-benar berubah, dan sejujurnya, setiap yang saya tahu benar-benar berusaha untuk meluangkan banyak usaha berkaitan dengan pakaian mereka.

Telah ada pemeriksaan yang menunjukkan bahawa 232,000 individu pergi ke minggu gaya di New York dan salah satu dari banyak pemboleh ubah yang bertanggung jawab untuk jauh dan lebih jauh lagi dan demam reka bentuk di kalangan individu juga TV dan media. Apabila semuanya sudah selesai, gaya dikembangkan dengan cara yang tidak berkesudahan, dan nama besar adalah salah satu cara utama individu dapat berkenalan dengan artikulasi reka bentuk baru dan kemudian beberapa. Gaya, seperti yang kita ketahui secara keseluruhan, benar-benar merupakan kaedah penyampaian non-verbal yang telah diketahui menyebarkan selera tentang selera dan watak anda juga. Berikut adalah beberapa kelebihan dan kekurangan mengenai corak trend yang paling bergaya di planet ini.

Kelebihan

Sebilangan besar pelajar benar-benar mengikuti corak trend yang paling popular, dan mereka pasti mendapat banyak rasa bersyukur untuknya. Cara berpakaian memberi anda pemahaman yang baik mengenai watak anda. Ini akan meningkatkan daya cipta anda.

Trend yang paling popular akan membantu anda berinteraksi dengan individu yang mempunyai minat yang sama, dan ini akan mendorong watak yang memikat. Ini juga akan membantu anda berpegangan dengan individu yang serupa.

Pada saat anda mempunyai rasa reka bentuk yang luar biasa, ia akhirnya dapat menjadikan individu bekerja dalam industri yang bermanfaat.

Keburukan

Adalah diterima bahawa reka bentuk dapat benar-benar merosakkan beberapa keperibadian muda menjadi terlalu kelihatan dan lebih materialistik. Ini akan membuat anda kritis terhadap pakaian orang lain dan reka bentuknya juga.

  • Beberapa pelajar benar-benar membuat usaha khusus untuk memastikan bahawa mereka mempunyai yang paling baru, dan itu akan habis pada dompet mereka; ini adalah sesuatu yang semestinya bertanggungjawab.

Ringkasan: berdampingan setiap perkara mempunyai kebaikan dan keburukan, begitu juga fesyen.

SELESA DAN FASHION

Ungkapan "keselesaan sangat penting" adalah semula jadi, namun untuk wanita muda reka bentuk, itu semua bukan satu-satunya perkara menarik semasa memilih pakaian. Dengan sifat biasa daripada pola athleisure dalam kursus tahun kebelakangan ini, seperti tidak pernah sebelum ini, manis wanita telah menemui pendekatan luar biasa untuk mengalahkan reka bentuk berbanding keselesaan kelakar, dengan menunjukkan bahawa ia adalah 100% dapat difikirkan untuk mencapai kedua-duanya.

"Gaya adalah satu-satunya perkara yang tidak boleh anda beli. Itu bukan di dalam beg belanja, label, atau label harga. Ini sesuatu yang tercermin dari jiwa kita ke dunia luar - sebuah emosi." - Alber Elbaz

Tanpa keraguan, pakaian ketat dan berkeringat secara konsisten akan menjadi perkara utama yang membunyikan loceng bagi sesetengah individu ketika mereka mendengar kata keselesaan, namun gaya kawanan tanpa keraguan akan menjadi lebih inovatif apabila mereka perlu dipersetujui. Oleh itu, kami pergi ke gaya jalan untuk menghadkannya kepada 10 keping yang boleh anda temui di setiap bilik stor wanita muda reka bentuk, dan seperti yang anda lihat, tidak ada yang kelihatan seperti pakaian yang dipakai oleh sebahagian besar dari kita ke Netflix dan bersantai. Sesungguhnya, di antaranya adalah penampilan yang boleh anda pakai ke tempat kerja atau dalam apa jua keadaan, untuk bermalam.

JENIS PAKAIAN SELESA

"Gadis tidak berpakaian untuk anak lelaki. Mereka berpakaian untuk diri mereka sendiri, dan tentu saja, satu sama lain. Sekiranya gadis berpakaian untuk lelaki, mereka akan berjalan-jalan telanjang setiap saat." - Betsey Johnson

Rumah kot

Mantel rumah, mungkin yang paling dekat yang anda dapat untuk menghancurkan selimut rumah anda: mantel berlengan, empuk, berlengan yang tiba dalam pelbagai cara warna yang mereda, dari bijak hingga pasir. Ia sama pemanasan seperti secawan koko. Walaupun pakaian rajutan, puffer, dan empuk - dari Maison Margiela hingga Fendi, Uniqlo hingga Moncler - telah lama memerintah, kesederhanaan pengambilan OFFHOURS adalah kebalikan mutlak dari budaya pakaian dan pakaian.

Sutera

Dari sarung pakaian tidur Alexachung hingga tanda pakaian tidur seperti Desmond dan Dempsey dan Olivia von Halle, melalui perintis, misalnya, Sleeper dan OFFHOURS, ketika kita memilih keselesaan, kita tidak akan merasa nyaman. Dengan pakaian rajut yang cantik, baju tidur sutera mewah, selendang XXL yang membungkuk sebagai penutup, jubah yang dijahit setelah selimut selimut, dan pek bantal yang boleh anda gunakan sebagai tuala wanita untuk pengangkutan malam, mengapa perlu mencari pakaian selain pakaian yang selesa? Garis antara siang dan malam, bekerja dan bermain, waktu peribadi dan waktu pakaian dan pergi lebih kabur daripada waktu lain dalam ingatan baru-baru ini.

Pakai tidur

Sleeper, tanda yang berpusat di New York yang ditubuhkan pada tahun 2014 oleh editor sebelumnya Kate Zubarieva dan Asya Varetsa melakukan hal yang tepat. Satu jenama "pakaian tidur berjalan" menyebabkan baju tidur yang boleh anda pakai di luar, dan perlu diingat bahawa terdapat pengasingan mewah yang sesuai untuk bilik tidur dan bilik mesyuarat, ada dunia lain untuk jenama ini daripada kembar yang diuruskan marabou. "Anda boleh mengenakan baju tidur ke tempat kerja dan bukannya kemeja biasa, jubah boleh berfungsi sebagai mantel musim bunga lewat, dan jubah malam putih sutera kami dapat diisi sebagai pakaian perkahwinan," para pencetus memberitahu saya.

Hoodies dan baju T

Dalam pakaian yang paling senang digayakan, hoodies adalah antara yang terbaik. Hoodies secara konsisten bergaya, terus berubah dalam pendekatan kecil agar sesuai dengan usia yang lain. Cari hoodies dalam kapas, campuran kapas-poliester, atau bulu kapas untuk keselesaan paling banyak. Bahkan ada tudung khas yang boleh anda pakai selama bulan pertengahan tahun sekiranya anda perlu bertudung. Baju biasanya merupakan pakaian yang sesuai, namun ia juga boleh digunakan. Baju yang paling terkini akan disertakan dengan rancangan menarik. Sekiranya anda dapat mencari garis kemeja yang sesuai, tahap berikut adalah untuk mengetahui tanda atau ikonografi apa yang perlu anda pakai. Baju adalah jenis pakaian tajam yang dapat diselaraskan yang dapat menyesuaikan ketenangan, corak, dan kemampuan memakai.

Leher penyu

Leher polo, leher rol (UK), turtleneck (AS, Kanada), atau skivvy (Australia, New Zealand, AS) adalah artikel pakaian - biasanya sweater - dengan garis leher yang selesa yang melipat dan menutupi leher. Hal ini juga dapat merujuk pada jenis area leher, gaya garis leher itu sendiri, atau digunakan sebagai pengubah ("polo necked"). Variasi leher polo yang kurang kompleks adalah leher polo palsu (atau turtleneck palsu), yang memerlukan leher polo dengan lapisan halus di bahagian atasnya dan cara ia berdiri di leher, namun kedua-dua penutup silinder yang membingkai garis leher dijahit ke kawasan leher. Ini untuk sebahagian besarnya digunakan untuk mencapai kehadiran leher polo di mana teksturnya akan robek, bergulung, atau dalam keadaan apa pun terus berlanjut kecuali jika dijahit. Leher polo palsu melekat di leher dengan mudah, sukar untuk dibuat, dan berfungsi dengan baik dengan kesimpulan zip.

Ringkasan: Keselesaan dan fesyen adalah dua perkara yang berbeza tetapi berikut adalah cara memberi gaya kepada seseorang dengan fesyen dan keselesaan.

JENAMA FASHION TERBAIK

"Rasa tidak sedap seperti percikan paprika. Kita semua memerlukan sedikit rasa tidak enak - sedap, sihat, fizikal. Saya rasa kita boleh menggunakannya lebih banyak. Tidak ada rasa yang saya lawan. ” - Diana Vreeland

Burberry

Burberry adalah rumah gaya mewah Inggeris yang menetap di London, England. Saat ini merancang dan beredar yang siap dipakai termasuk jas hujan (yang biasanya dirayakan), produk kulit lembu, alas kaki, perhiasan reka bentuk, kacamata, aroma, dan alat kecantikan. Dibangun pada tahun 1856 oleh Thomas Burberry, awalnya memusatkan perhatian pada kemajuan pakaian luar, rumah ini telah berpindah ke pasar gaya tinggi, membangun tekstur pertama yang disebut Gabardine, yang benar-benar bernafas dan kalis air, dan hanya dibuat untuk jenama itu. Kedai utama dibuka di Haymarket, London, pada tahun 1891. Burberry adalah organisasi yang dikendalikan oleh keluarga yang autonomi sehingga tahun 1955, ketika ia didirikan semula. Pada tahun 2005, ia menamatkan pengeluarannya dari GUS plc, pemegang saham bahagian organisasi sebelumnya.

Organisasi ini dicatatkan di Bursa Saham London dan merupakan penyusun FTSE 100 Index. Pada tahun 2015, Burberry menduduki tempat ke-73 dalam laporan Jenama Global Terbaik Interbrand, dekat dengan Louis Vuitton dan Prada. Burberry mempunyai kedai di 59 negara.

Versace

Gianni Versace biasanya disinggung sama seperti Versace, adalah organisasi gaya dan jenama dagang mewah Itali yang ditubuhkan oleh Gianni Versace pada tahun 1978. Pelbagai jenis jenama yang asas adalah Versace, yang menghasilkan perhiasan pakaian dan kulit lembu yang disiapkan khas Itali. Logo Versace adalah ketua Medusa, seorang tokoh Yunani yang hebat. Logo itu berasal dari lantai tinggalan di zon Reggio Calabria yang dimainkan oleh keluarga Versace ketika kanak-kanak. Gianni Versace memilih Medusa sebagai logo kerana dia membuat individu mengalami perasaan bersemangat kepadanya dan mereka tidak berpeluang untuk kembali. Dia yakin organisasinya akan memberi kesan yang sama kepada individu dan individu yang memakai pakaian dan kasutnya. Jenama Versace terkenal dengan rancangan imaginasinya yang mempunyai cetakan menarik dan nada yang indah namun dengan gaya. Organisasi itu melaporkan pada tahun 2018 bahawa ia akan berhenti menggunakan penyembunyian dalam koleksinya. Pada 25 September 2018, Michael Kors Holdings memperoleh semua tawaran luar biasa di Gianni Versace dengan harga $ 2.12 bilion (USD); perolehan telah selesai pada 31 Disember 2018, menjadikan Donatella Versace sebagai ketua rancangan inventif.

Saint Laurent

Yves Saint Laurent adalah rumah gaya mewah Perancis yang didirikan oleh Yves Saint Laurent dan rakannya, Pierre Bergé. Organisasi menghidupkan semula pelbagai fesyennya yang tinggi pada tahun 2015 di bawah Pengarah Kreatif sebelumnya Hedi Slimane. Pada bulan April 2016, Anthony Vaccarello telah dilantik sebagai Pengarah Kreatif. Ditubuhkan pada tahun 1961, ia telah dianggap sebagai salah satu rumah gaya yang paling luar biasa di dunia dan terkenal dengan kepingan canggih dan ikonik [diperlukan penjelasan], misalnya, mantel tuksedo untuk wanita. Hari ini, Saint Laurent memasarkan ruang lingkup yang luas untuk pakaian wanita dan lelaki yang siap pakai, produk kulit lembu, kasut dan permata. Yves Saint Laurent Beauté juga mempunyai kehadiran yang luar biasa dalam pasaran mewah dan aroma mewah, walaupun pada hakikatnya ini dituntut oleh L'Oreal, yang memiliki lesen terpilih untuk nama tersebut.

Gucci

Gucci adalah rumah gaya jenama mewah yang terletak di Florence, Itali. Penawaran produknya merangkumi jubah, pakaian siap, kasut dan hiasan, kosmetik, aroma, dan kecantikan rumah. Gucci ditubuhkan pada tahun 1921 oleh Guccio Gucci di Florence, Tuscany. Di bawah tajuk Aldo Gucci (anak Guccio), Gucci berubah menjadi jenama terkenal di seluruh dunia, simbol Dolce Vita dari Itali. Berikutan pergaduhan keluarga pada tahun 1980-an, keluarga Gucci diusir sepenuhnya dari ibukota organisasi itu pada tahun 1993. Selepas keadaan darurat ini, jenama itu dibangkitkan semula dengan alat peragaan 'Porno Chic' yang provokatif. Pada tahun 1999, Gucci diperoleh oleh agregat Perancis Pinault Printemps Redoute. Pada tahun 2010, Gucci berubah menjadi jenama 'Nerd Chic' yang terkenal.

Pada tahun 2019, Gucci mengusahakan 487 kedai untuk 17,157 wakil, dan menghasilkan tawaran € 9,628 bilion (€ 8,2 bilion pada tahun 2018). Marco Bizzarri adalah Ketua Pegawai Eksekutif Gucci sejak Disember 2014, dan ketua inovatif Alessandro Michele sejak Januari 2015. Gucci adalah pembantu kumpulan Kering mewah Perancis.

Nike

NIKE, Inc. adalah organisasi global Amerika yang sibuk dengan rancangan, kemajuan, pembuatan, dan pengiklanan dan tawaran keseluruhan kasut, pakaian, peralatan, frill, dan pentadbiran. Organisasi ini diselesaikan berdekatan dengan Beaverton, Oregon, di zon metropolitan Portland. Ia adalah penyedia kasut dan pakaian atletik terbesar di dunia dan pembuat peralatan sukan yang signifikan, dengan pendapatan melebihi AS $ 37.4 bilion pada tahun kewangan 2020 (berakhir 31 Mei 2020). Mulai tahun 2020, ia menggunakan lebih daripada 75,400 individu di seluruh dunia. Pada tahun 2020 jenama itu hanya bernilai $ 32 bilion, menjadikannya jenama terpenting di kalangan perniagaan sukan. Sebelum ini pada tahun 2017, jenama Nike bernilai $ 29.6 bilion. [6] Nike menduduki tempat ke-89 dalam 2018 Fortune 500 dari syarikat terbesar di Amerika Syarikat dengan pendapatan lengkap.

Organisasi ini ditubuhkan pada 25 Januari 1964, sebagai "Blue Ribbon Sports", oleh Bill Bower man dan Phil Knight, dan secara rasmi menjadi Nike, Inc. pada 30 Mei 1971. Organisasi ini mengambil namanya dari Nike, dewi Yunani kemenangan. Nike mempamerkan barang-barangnya di bawah gambarnya sendiri, seperti Nike Golf, Nike Pro, Nike +, Air Jordan, Nike Blazers, Air Force 1, Nike Dunk, Air Max, Foamposite, Nike Skateboarding, Nike CR7, dan pembantu termasuk Brand Jordan, dan Bercakap. Nike juga mendakwa Bauer Hockey (kemudian dinamakan semula Nike Bauer) dari 1995 hingga 2008, dan baru-baru ini memiliki Cole Haan, Umbro, dan Hurley International. terlepas dari fabrikasi pakaian dan peralatan sukan, organisasi ini menggunakan lokasi runcit dengan nama bandar Nike. Nike menyokong beberapa pesaing terkemuka dan kumpulan sukan jauh, dengan nama jenama "Jaga perniagaan" dan logo Swoosh yang sangat dirasakan.

Givenchy

Givenchy adalah reka bentuk mewah dan rumah wangi. Ia mempunyai jenama pakaian fesyen tinggi, hiasan dan Perfume Givenchy, aroma dan kecantikan. Tempat Givenchy didirikan pada tahun 1952 oleh fesyen Hubert de Givenchy dan merupakan individu dari Chambre Syndicale de la Haute Couture et du Pret-a-Porter. Ia dituntut oleh LVMH agregat mewah. Dari 2 Mei 2017 hingga 10 April 2020, ketua kreatifnya adalah Clare Waight Keller, wanita utama yang memegang jawatan itu. Pada 15 Jun 2020, Givenchy melaporkan bahawa Matthew M. Williams, dari 1017 ALYX 9SM akan menggantikan Clare Waight Keller sebagai Pengarah Kreatif Rumah.

"Humor adalah sebahagian besar gaya saya. Anda harus bersedia sedikit sebanyak untuk menjadi wajah anda. Saya tahu banyak orang yang bergaya dengan cara yang lebih berpendidikan daripada saya, tetapi saya suka fesyen. Ini jauh lebih penting daripada sekadar bahan. " - Zoë Kravitz

Ringkasan: ini adalah jenama fesyen terbaik yang terkenal dengan pakaian mereka dan ada juga yang terkenal dengan kasut mereka.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Adakah seluar jeans kurus tidak sesuai pada tahun 2020?

Seluar jeans kurus mungkin memiliki keutamaan yang lebih rendah dalam kaitannya dengan gaya yang lebih kemas, namun mereka tetap dapat terlihat terkini. Kuncinya adalah gaya. Dengan cara ini, kita harus membincangkan cara memakai seluar nipis yang kelihatan seperti sekarang dan semasa untuk tahun 2020.

Apakah trend fesyen untuk musim gugur 2020?

Blazer Suit Double Breasted Ivory Crop.

Blazer yang dipotong.

Pakaian anak patung. Pakaian Jasmine.

Pakaian anak patung. Pakaian anak patung bayi lengan pendek.

Bra Atas di bawah Jaket dan Sweater.

Marigold.

Adakah Sherpa masih bergaya?

Sudah tentu, gaya mendaki tidak pernah lebih popular, tetapi walaupun trend itu semakin menurun, lapisan bulu Sherpa (tiang penampilan luar moden) akan tetap ada.

KESIMPULAN

Pertengahan abad ke-21 menyaksikan sejumlah tanda dan laman yang bergerak secara moral, memusatkan perhatian pada pengaruh gaya pada planet ini dan hak istimewa pekerja. Gaya juga berkembang sebagai subjek penyelidikan skolastik.

Gaya belum selesai, sudah berubah. Ia berada di dekat pinggir yang tidak stabil dari pergerakan penting yang lain. Industri gaya Barat belum berkembang, namun ia harus berjaya bertindak balas terhadap kesulitan baru di seluruh dunia. Menjadi vogue dan popular hanya keinginan anda sendiri, tidak ada yang dapat mendorong anda untuk melakukannya dan adalah pilihan anda sendiri bahawa seberapa banyak dan jenis reka bentuk yang anda sukai sesuai tempat dan prasyarat.