Semua orang perlu mempunyai pilihan untuk memamerkan bulu mata yang memikat, panjang, dan sehat. Dapatkan maklumat mengenai beberapa pendekatan normal yang luar biasa untuk mendapatkan bulu mata yang ideal dalam artikel ini! Kita secara keseluruhan memerlukan bulu mata yang menarik, panjang , dan padat. Biarkan seperti itu, sekarang dan kemudian bulu mata kita jatuh, mencipta kelemumur , atau hanya tidak setebal dan selagi yang kita mahukan.

Walaupun memenuhi keperluan yang bergaya, bulu mata memenuhi keperluan yang besar: ia melindungi mata anda dari siang hari dan menjadikan bumi dan badan yang tidak dikenali memasuki mata anda.

Kita semua memuja mempunyai bulu mata yang panjang dan hebat, tetapi kita tidak boleh lupa bahawa mereka benar-benar penting untuk penglihatan. Oleh itu, semakin kuat dan tebal, semakin baik kesejahteraan anda.

Punca Bulu Mata Tidak Sihat

Ahli dermatologi mengatakan bahawa jangka hayat normal satu bulu mata adalah sekitar lima bulan, jadi semuanya digantikan oleh yang lain. Terlepas dari apakah bulu mata lain diciptakan untuk menggantikan masa lalu bergantung pada beberapa komponen yang akan kita bincangkan di bawahnya.

Bagaimana dengan kita melihat-lihat alasan penting bahawa bulu mata kadang-kadang boleh tumbuh kembali dengan lembut, atau bahkan berhenti berkembang:

Diet yang Buruk

Bulu mata boleh tumbuh kembali lemah atau berhenti tumbuh keluar dan keluar jika nutrien dan mineral tertentu tidak mencukupi dalam rejimen makan anda.

Malapetaka bulu mata disebabkan oleh perkara serupa yang menyebabkan botak. Anda harus makan rejimen pemakanan yang adil yang dapat mengatasi kekurangan kekurangan nutrien B, nutrien A, nutrien E, nutrien H (biotin), dan jumlah zat besi dan magnesium yang mencukupi.

Cubalah memasukkan sayur-sayuran hijau ke dalam rutin makan anda, seperti bayam, anak pokok Brussels, dan brokoli .

Lebih-lebih lagi, buat inti untuk memasukkan biji-bijian, serupa dengan ragi Brewer, produk organik kering seperti pecan, pistachio, badam, dan lemak tak jenuh Omega-3.

Tabiat Makeup yang lemah

Orang-orang mengabaikan untuk melepaskannya sebelum memukul jerami, yang membuat busuk terkumpul.

Begitu juga, maskara kalis air biasanya yang paling merosakkan memandangkan ia lebih sukar untuk menghilangkannya dari bulu mata.

Gunakan penghilang kosmetik yang sesuai dan gunakan perkembangan yang perlahan sambil menghilangkan maskara, bergerak dari belakang ke depan dengan berhati-hati.

Penggunaan Keriting Bulu Mata

Kadang-kadang, individu mengenakan kosmetik mereka dengan tergesa-gesa, yang membuat individu terlepas pandang keadaan pengeriting bulu mata mereka. Plastik yang digunakan pada kepingan logam tidak diragukan lagi dapat dirugikan, yang akhirnya membahayakan bulu mata dan bahkan dapat mengeluarkannya.

Anda harus sesering mungkin menggantikan bantal plastik pada seterika keriting bulu mata anda.

Gaya

Ini adalah kemerosotan kelopak mata yang disebabkan oleh kontak dengan organisma mikroskopik, terutama ketika menyentuh mata anda dengan tangan yang kotor.

Biasakan dengan seborrhea

Ini berlaku apabila minyak di bahagian atas terkumpul di hujung kelopak mata. Ini menjadikan bulu mata saling terhenti, yang menyebabkan tetesan putih terbentuk di kelopak mata.

Ini adalah perkara biasa pada individu yang lebih muda, dan berlaku kerana kekurangan makanan atau perubahan hormon.

Ubat Untuk Membentuk Bulu Mata yang Sihat

Minum perasa yang baik pada awal hari dengan semua suplemen yang sesuai akan memberi anda bulu mata yang sedap dan menggembirakan, tetapi juga rambut yang padat dan berkilau.

Campurkan dua lobak merah, satu oren, satu sendok makan nektar, dua pecan labu, dan beberapa kacang pinus.

Campurkan sehingga jusnya halus , dan minum segera.

Smoothie ini mempunyai ukuran nutrien dan mineral yang sesuai.

Ubat Chamomile

Ini luar biasa untuk dilakukan pada waktu petang, dan akan membantu menjaga bulu mata anda tetap pekat dan berkilau.

Bersama-sama untuk penyelesaian ini untuk bekerja, anda biasanya perlu menggunakan chamomile semula jadi, dan bukan chamomile yang dijual di dalam uncang teh.

Anda hanya perlu menggelegak beberapa bunga dalam satu cawan air.

Beberapa saat kemudian, gunakan bola kapas untuk menggosoknya pada kelopak mata anda, menjenuhkan bulu mata anda dengan baik.

Berkelip Kerap

Menurut pakar dermatologi , ini menghidupkan kursus kelopak mata dan pengembangan bulu mata.