Situasi pandemik semasa mengajar kita untuk merawat kesihatan dan kebersihan dengan serius. Pemilik rumah mengambil langkah berjaga-jaga penuh untuk memastikan rumah itu bersih dan memastikan mereka selamat dari virus luaran. Oleh itu, banyak orang telah mencari profesional melalui internet dengan melayari internet untuk ' pembersih tempatan berhampiran saya .

Mengapa anda memerlukan penyelesaian DIY?

Di New Jersey dan Massachusetts, tinjauan dilakukan terhadap bahan kimia yang digunakan untuk membuat produk rumah tangga. Ia mendedahkan bahawa bahan kimia bernilai 'dua puluh lapan juta pound' yang telah meragukan 'neurotoksin,' 'karsinogen' atau 'bahan pembiakan / pembiakan' di dalamnya, digunakan untuk membuat sabun serta deterjen lain. Oleh itu, lebih baik bergantung pada ' pembersih tidak beracun ' buatan rumah .

Juga, pembersih profesional di mana sahaja, sama ada Cleaners Newbury (England) atau perkhidmatan Pembersihan Winchester (Amerika Syarikat) atau Cleaners Mumbai (India), mahal tanpa lokasi geografi. Jadi, formula lapan pembersih DIY yang murah dan berkesan disenaraikan di bawah -

1. Baking Soda

Baking soda cukup tersedia di pasaran dan mesra saku juga. Ia mempunyai kualiti kasar yang semula jadi. Ia boleh terbiodegradasi.

2. Sabun Castile

adalah 'sabun sayur' yang terbuat dari lye, minyak zaitun 'murni' seratus peratus, dan air. Ini membantu menghilangkan kotoran dan melewati 'minyak'.

3. Minyak pati

Pelbagai minyak pati terkenal dengan sifat antiseptiknya . Mereka membantu dalam proses pembersihan, bertindak sebagai pembersih pewangi, adalah degreaser yang sangat baik, adalah penguat imuniti dan pengangkat mood.

4. Cuka

Cuka tradisional adalah pembersih yang sempurna dan juga pembersih. ' Cuka sari apel ' juga boleh bertindak sebagai alternatif yang baik.

5. Menggosok alkohol -

Sekiranya cuka terlalu kuat sebagai antiseptik, seseorang boleh menggunakan alkohol gosok dengan pH yang stabil. Ini adalah baik untuk 'gelas bebas goresan.

Senarai Kraf Tangan DIY Mudah Yang Boleh Dilakukan

Berikut adalah DIY mudah yang betul yang boleh digunakan untuk digunakan bersama dengan komponen semula jadi yang berguna

1. DIY 'Pembersih Lantai'

Bahannya - air satu galon, sabun istana dua sudu, dan empat hingga enam tetes minyak Pencuri, Lavender, Melaleuca, dan Pemurnian. Semua bahan ini harus dicampurkan, dan secara khusus, 'pel basah' harus digunakan semasa membersihkan lantai dengan campuran ini.

2. Pembersih Grout

Bahan-bahannya ialah - setengah cawan baking soda , setengah cawan air, dan lima tetes minyak pati lemon. Semua bahan ini harus disatu dan dijadikan pasta. Pasta harus digosokkan pada grout ina 'gerakan bulat.' Grout kemudian dibilas, dan tindakannya harus diulang.

3. DIY 'Tandas Mangkuk Pembersih'

Bahan yang akan digunakan adalah Cuka Setengah cawan, Setengah cawan baking soda, dan dua hingga tiga tetes pemurnian atau minyak Pencuri. Semua bahan harus dicampurkan ke dalam mangkuk, dan kemudian campuran itu boleh dicurahkan ke dalam mangkuk tandas dan kemudian dibilas setelah lima hingga sepuluh minit. Dalam masa lima-sepuluh minit, campuran akan membersihkan kotoran dan menghilangkan bau tandas yang kotor.

4. Pembersih Rumah Tangga Sabun Castile

Bahan-bahannya adalah - Satu demi satu cawan sabun kastil keempat, dua cawan air , dan enam hingga sepuluh tetes pencuri atau Melaleuca atau Lemon . Bahan-bahannya hendaklah dicampurkan dan dicurahkan ke dalam botol penyembur. Campuran boleh disembur di atas kaca atau kompor, atau granit dan digunakan untuk membersihkannya dengan kain katun atau surat kabar.

5. Pembersih Karpet

Bahannya ialah setengah cawan penaik soda dan lima tetes minyak Lavender atau Thieves atau Melaleuca atau Pemurnian. Campurkan baking soda dan salah satu minyak pati dan kemudian taburkan di atas permaidani dan kemudian biarkan selama tiga puluh minit. Selepas tiga puluh minit, kekosongkan.

6. Pembersih Rumah Tangga

Bahannya adalah - Satu cawan air, Satu cawan Cuka , enam hingga sepuluh tetes minyak Lavender atau Pencuri, atau Melaleuca atau Pemurnian. Campurkan semua bahan dalam botol penyembur , semburkan pada permukaan yang ingin anda bersihkan, dan lap dengan lembut.

7. Scrub Lembut DIY

Bahannya adalah - setengah cawan baking soda , satu demi satu cawan sabun keempat, lima tetes minyak Lavender atau Pencuri atau Melaleuca atau Pemurnian. Campurkan semuanya dalam mangkuk kecil dan tuangkan air secukupnya ke dalam pasta. Dan sekarang anda boleh menggunakannya untuk membersihkan jubin, tab mandi dan juga tandas .

8. Degreaser serius

Bahan yang diperlukan ialah –satu cawan sabun Castile, dua sudu alkohol gosok, dan lima belas tetes minyak pati ‘lemon’. Seseorang harus mencampurkan bahan ke dalam bekas, goncangkannya sebelum digunakan dan kemudian sapukan campuran tersebut pada kain lembap dan kemudian lap permukaan yang perlu dibersihkan.

Mengakhiri

Biasanya, pembersih profesional tidak menggunakan produk pembersih DIY kerana ia kelihatan semula jadi dan sihat tetapi mereka tidak dapat bersaing dengan alat dan penyelesaian profesional. DIY cukup murah dan mudah tetapi jika anda tidak mempercayai kaedah-kaedah ini, anda boleh melayari internet dengan cepat dan mencari ' pembersih tempatan berhampiran saya ' untuk pembersih mahir di sekitar anda.