Memilih gitar terbaik adalah pilihan yang sangat penting dan peribadi untuk setiap gitaris buat. Terdapat banyak pilihan dan pilihan di pasaran tetapi terpulang kepada anda gitar mana yang akan anda beli. Itu bergantung pada pilihan gaya, minat, wang, atau anggaran anda.

Adalah perkara subjektif tercantik untuk mempunyai pendapat berbeza mengenai apa yang menjadikan gitar sempurna untuk mereka. Maksud yang terbaik adalah konsep yang berbeza untuk orang yang berbeza dan mendapatkan gitar yang sesuai untuk mereka adalah pilihan peribadi.

Sebilangan pemain menjumpai model paling canggih, paling tipu daya untuk bermain dan di sisi lain, ini bermakna ia dapat membantu anda belajar atau menjadi teman anda yang boleh dipercayai semasa anda memulakan latihan pertama anda dengan kumpulan baru.

Gitar:

Gitar adalah alat muzik yang luar biasa dengan leher panjang dan berkarat. Ia terdiri daripada tali enam dan dimainkan dengan memetik tali dengan tangan yang dominan. Ia membawa rata ke badan pemain. Walaupun pada masa yang sama, tekan tali dengan jari tangan bertentangan dengan fret. Pemain memetik tali dengan bantuan plectrum atau memilih dengan jari individu .

Bunyi gitar diramalkan sama ada • Secara akustik menggunakan ruang resonan pada instrumen • Diperkuat dengan pengambilan elektronik • Penguat

Bahagian:

Bahagian utama gitar terdiri daripada:

  • Badan
  • Papan fret
  • Stok kepala
  • Tali itu

Gitar (alat muzik) berasal dari Span pada awal abad ke-16. Ia berasal dari Guitarra Latina, alat muzik abad pertengahan dengan badan berpinggang & 4 tali.

Pembinaan:

Gitar melibatkan badan, papan fret, headstock, dan tali. Gitar biasanya dibina dari kayu atau plastik. Tali mereka dari keluli atau nilon.

Gitar digunakan dan popular di kalangan orang selama bertahun-tahun. Di banyak negara dan di pelbagai tempat, gitar mudah dibawa dari satu tempat ke tempat lain dan lebih mudah dimainkan daripada banyak alat lain. Gitar digunakan untuk sebarang jenis muzik dari Classical hingga Rock.

Jenis:

Terdapat banyak jenis gitar, yang dikelaskan pada pembinaannya dan jenis muzik yang mereka gunakan. Semua gitar jenis tradisional mempunyai badan berongga . Rentetan mereka menjadikan suaranya lebih kuat dan memberikan kualiti gitar. Gitar jenis ini dikenali sebagai "akustik". Instrumen membuat dinamiknya sendiri. Orang menggunakan gitar yang menggunakan elektrik dan penguat untuk mengawal ketegasan. Ini dikenal sebagai "gitar elektrik", sering digunakan dalam muzik popular. Mereka tidak mahu badan berongga.

Sebilangan besar gitar mempunyai enam tali tetapi juga ada yang mempunyai empat, tujuh, lapan, sepuluh, atau dua belas senar. Gitar awalnya lebih sempit, lebih dalam, dan dengan pinggang yang kurang jelas daripada yang moden. Gitar mungkin muncul dari instrumen kuno yang dikenali sebagai Sitara dari India kuno dan Asia tengah.

Gitar elektrik terbaik:

Terdapat banyak pilihan untuk gitar terbaik yang terdapat di pasaran. Untuk mencari gitar elektrik terbaik adalah pilihan yang sangat peribadi untuk dibuat oleh mana-mana pemain gitar. Kerana terdapat begitu banyak pilihan dan pilihan untuk dilaburkan, disesuaikan dengan setiap jenis pemain dan gaya. Dengan itu, anda harus terus menumpukan perhatian pada anggaran anda dan berapa banyak wang yang akan anda beli.

Dalam panduan membeli dan pakar kami untuk memilih gitar terbaik untuk anda, artikel ini mengesyorkan pelbagai pilihan di beberapa titik harga utama.

Gitar elektrik terbaik untuk membeli:

Terdapat banyak gitar terbaik dalam senarai seperti berikut:

Stratocaster Pemain Fender:

Fender adalah pengasas suara Stratocaster yang memberi inspirasi. Fender Player Stratocaster sangat dimainkan, dengan nada Strat yang luar biasa. Ia memerlukan overdrive dengan sangat baik. Ini adalah gitar elektrik klasik dengan struktur dan reka bentuk yang sangat baik. Ia menawarkan pelbagai ciri. Ia mempunyai high-sound seperti bel high-end, mids yang kuat, dan low end yang kuat digabungkan dengan artikulasi jernih-pemain-pemain Stratocaster yang penuh dengan nuansa dan gaya Fender yang asli. Satu ciri khas yang diperdebatkan menjadikannya sesuai untuk pemuzik masa kini, kemudian membuatnya di kilang Big F's Mexico dan menjualnya dengan harga yang sangat menarik.

Satu kelemahan pemain fender adalah penala sedikit di sisi kaku dan bukan untuk pembersih vintaj. Tetapi Fender Player, gitar serba boleh siap untuk mengendalikan setiap muzik dan sesuai untuk menghasilkan suara anda sendiri.

Reka bentuk / spesifikasi:

Fender Player Stratocaster mengandungi:

  • harga pelancaran adalah $ 674 dan £ 559.
  • bahan badan terdiri daripada Alder
  • bahan leher terdiri daripada Maple
  • reka bentuk vibrato dua titik
  • tiga gegelung tunggal Alnico V baru • fret adalah 22 • ia digunakan oleh tangan kiri • kemasan buttercream • Sunburst 3-warna • Warna: Hitam, Putih Kutub, Sage Green Metallic, Sonic Red, Tidepool • Set nada yang sangat berguna di seluruh pemilih lima hala • Tombol nada responsif akan memberikan potongan treble yang cukup tepat.

2. PRS SE CUSTOM 24:

SE Custom 24 terdiri daripada • bahagian atas maple • belakang mahoni • leher maple nipis lebar • papan fret rosewood dengan inlay burung • Jambatan tremolo dibentuk yang dipatenkan oleh PRS.

Ini membawa platform reka bentuk PRS yang sebenar dan asli ke barisan instrumen berkualiti tinggi dan lebih banyak dalam julat yang berpatutan. Pickup 85/15 “S” yang luar biasa dipasangkan dengan volume, push / pull tone control, dan 3-way pickup blade memberikan suara serba boleh . Ini adalah gitar pekerja keras klasik yang sempurna dan moden dengan ketahanan yang boleh dilalui, ketagihan bermain, dan pelbagai nada

Spesifikasi:

Kayu atas terdiri dari Beveled Maple dengan Flame Maple Veneer. Dimensi produk adalah 44 x 5 x 19 inci. Ia pertama kali tersedia pada 14 Julai 2012. Biru paus PRS SE CUSTOM 24 mempunyai bahan belakang mahoni dan bahan badan Maple. Bahan papan fret adalah rosewood. Bahan bahagian atas dan leher adalah Maple. Terdapat enam tali. Ia melibatkan sistem jambatan gitar Tremolo.

3. Gretsch G2622 Streamliner. …

Model streamliner dihasilkan di Indonesia. Elektronik di Korea dan model mewah dibuat di kilang Terada yang terkenal di Jepun. Gretsch G2622 memasuki era muzik moden dengan suara dan gaya yang hebat. Ia dibuat untuk gitaris yang menuntut lebih banyak daripada yang biasa dari instrumen. Ia memberikan muzik yang hebat dengan persembahan lebih banyak, gaya lebih banyak, dan kelantangan yang paling penting.

Spesifikasi:

Dimensi produk ialah 46.9 x 17.6 x 5.6 inci dan berat 0.16 ons. Ini pertama kali tersedia pada 23 Januari 2019. Bahan badannya terdiri daripada Maple dan bahan fretboard adalah laurel dan jenis bahan lehernya adalah Nato Wood. Terdapat enam tali dan sistem jambatan gitar berhenti ekor.

Gretsch G2622 memberikan bunyi klasik dengan harga yang berpatutan dan meletakkan gitar elektrik badan semi-berongga Gretsch asli di tangan anda dengan harga yang lebih murah. Kerana badan maple yang dilengkung 5 lapis, memberikan nada terbuka yang sangat pantas. Pengambilan Broad'Tron menyeimbangkan nada Streamliner dengan sangat indah atau dengan cara yang luar biasa. Pengendalian kelantangan untuk setiap pengambilan memberikan anda keseimbangan yang sempurna antara kehangatan, gigitan, dan kecemerlangan ketika kedua pengambilan diambil.

4. Yamaha Pacifica 112V:

Yamaha PAC112V adalah instrumen pemula yang terbaik dan hebat untuk golongan muda. Kami mendapat instrumen ini dengan harga yang luar biasa. Anda boleh bermain dengan yakin dan selaras dengan jambatan tremolo vintaj dengan pelana blok. Ia mempunyai badan alder ringan yang hebat dan muncul gitar untuk pemain. Ia terdiri daripada leher maple berbentuk C yang halus dan papan jari rosewood boleh dimainkan dengan serta-merta. Pelbagai pilihan pembentuk nada yang disediakan oleh • Bilah kedudukan 5 • Kelantangan induk • Nada suara dengan tekan / tarik.

Spesifikasi:

Dimensi produk ialah 47.84 x 17.91 x 4.13 inci dengan berat 13.23 paun. Ia pertama kali tersedia pada 14 April 2010. Bahan belakang dan badan penuh terdiri daripada Alder. Bahan papan fret adalah rosewood. Terdapat enam tali dengan bahan leher maple.

5. Ibanez RG550:

Kerana pengambilan leher V7, pengambilan tengah S1, dan pengambilan jambatan V8, RG dapat memanggil dengan nada apa pun. Papan fret terdiri dari Maple yang memberikan tinggi yang terang, terang dan mids atas yang kuat. Jambatan Edge karya memberikan • kestabilan penalaan yang luar biasa • penyesuaian intonasi yang tepat • keselesaan bermain Ia mula dibina pada tahun 1987, dihormati oleh pemain gitar rock dan metal. RG550 adalah mesin nada keras yang cepat dimainkan dan menampilkan badan kayu bass yang berkontur selesa. RG550 adalah perkakasan hitam yang menarik perhatian. Ia serba boleh.

Spesifikasi:

Dimensi produk adalah 16 x 6 x 44 inci dengan berat 12 paun. Ia pertama kali tersedia pada 9 Mac 2018. Bahan belakang dan badan terdiri daripada kayu bass dan bahan papan fret adalah maple. Terdapat enam tali dengan bahan leher Maple / Walnut.

Ringkasan:

Memilih gitar yang betul adalah pilihan peribadi untuk semua orang. Setiap orang akan mempunyai pendapat yang berbeza mengenai gitar. Anda harus mencari gitar pekerja keras yang hebat dengan bunyi yang dibina dengan baik dan gembira untuk bermain.

Soalan Lazim:

Terdapat beberapa soalan yang sering diajukan oleh orang yang berbeza mengenai gitar terbaik adalah seperti berikut:

S1: Berapa harga gitar yang baik?

Mereka yang baru menggunakan gitar harus membayar antara $ 100 hingga $ 500. Ia bergantung pada

  • Jenama
  • kualiti bahan dan mutu kerja
  • termasuk aksesori.

S2: Apakah tiga jenis gitar itu?

Terdapat tiga jenis utama gitar moden adalah seperti berikut:

  • Gitar klasik
  • Gitar akustik tali keluli
  • Gitar Hawaii.

S3: Berapa lama anda harus berlatih gitar sehari?

Anda harus berlatih gitar sehari sekurang-kurangnya 15 minit sehari. Jangan mencuba sesi latihan yang panjang dan tidak putus lebih dari satu jam pada satu masa

S4: Adakah gitar sukar dipelajari?

Sukar untuk belajar pada awalnya tetapi menjadi lebih mudah dengan masa. Semakin lama anda bertahan dengannya, maka semakin mudah bagi anda. Bermain gitar menjadi mudah bagi anda sekiranya anda akan melakukan lebih banyak latihan.

S5: Jenis gitar mana yang terbaik?

Gitar akustik menang setiap masa. Lebih senang terdengar baik, lebih senang dimainkan dan lebih senang dipelajari. Gitar akustik bertali keluli adalah gitar pemula terbaik.

S6: Apa gitar termahal di dunia?

Black Stratocaster adalah gitar termahal di dunia dengan harga $ 3.9 juta. Ia dibeli oleh Pemilik Indianapolis Colts Jim Irsay semasa lelong David Gilmour di New York pada bulan Jun (2019).

S7: Skala gitar apa yang harus saya pelajari terlebih dahulu?

Kita harus belajar gitar pertama adalah skala pentatonik kecil. Ia boleh digunakan dalam pelbagai jenis muzik. Ia bagus untuk muzik rock dan setelah mempelajari ini, anda dapat mempelajari skala biru dengan mudah dengan menambahkan beberapa nota.

S8: Manakah aplikasi terbaik untuk belajar gitar?

Aplikasi pembelajaran gitar terbaik ialah Aplikasi Gibson, Fender Play, Yousician, GarageBand untuk iOS, Amplitube, Songsterr Guitar Tabs & Chords, BandLab, dan Ultimate Guitar: Chords & Tabs.

S9: Sekiranya anda belajar nota gitar atau kord terlebih dahulu?

Pemula mesti bermula dengan akord. Ia membina asas asas untuk

  • ketangkasan jari
  • irama
  • struktur lagu

Q10: Kunci apa yang ada dalam gitar?

Kord terbuka adalah C major (CEGCEG) untuk gitar Inggeris dan G-major (DGBDGBD) untuk gitar Rusia yang mempunyai tujuh tali.

S11: Bagaimana saya membeli gitar pertama saya?

Faktor yang perlu dipertimbangkan sebelum membeli gitar adalah seperti berikut:

  • Pilih jenis gitar yang anda mahukan, sama ada gitar akustik atau elektrik.

  • Tetap pada bentuk dan gaya

  • Tentukan berapa banyak yang akan anda belanjakan dan fokus pada aksesori.

Kesimpulan:

Terdapat pelbagai gitar yang terdapat di pasaran. Pilih gitar yang betul adalah pilihan peribadi bagi setiap pembeli. Pemula harus mengelakkan membeli gitar yang mahal sekiranya gitar pertama atau kedua mereka dibeli. Anda mula bermain gitar walaupun di gitar akustik dan di gitar elektrik. Pada gitar akustik, lebih sukar untuk bermain dan akan menjadikan tangan dan jari anda lebih kuat lebih cepat. Gitar elektrik lebih mudah dimainkan.

Artikel berkaitan:

Pemain gitar terbaik