Apabila anda mendengar nasihat yang baik, anda harus selalu melakukan dua perkara: Terimalah dan teruskan. Sangat mudah untuk mencari seseorang untuk memberitahu anda apa yang anda ingin dengar, tetapi sekutu sejati anda adalah orang yang memberitahu anda apa yang perlu anda pelajari.

Nasihat Cemerlang yang Tidak Dihiraukan oleh Kebanyakan Orang

Berikan kelebihan kepada anda dengan 25 permata nasihat bijak ini yang sering diabaikan oleh kebanyakan orang.

  1. Luangkan masa untuk mengenali diri anda. "Kenali diri sendiri," kata Aristotle. Apabila anda mengetahui siapa diri anda, anda boleh bijak tentang matlamat, impian anda, standard anda, keyakinan anda. Mengetahui siapa anda membenarkan anda menjalani kehidupan dengan tujuan dan makna.

  2. Fokus yang sempit membawa hasil yang besar. Sebab nombor satu orang menyerah begitu cepat ialah mereka cenderung melihat sejauh mana mereka masih harus pergi dan bukannya sejauh mana mereka telah sampai. Tetapi ia adalah satu siri kemenangan kecil yang dapat memberi kita kejayaan paling ketara.

  3. Muncul sepenuhnya. Jangan memikirkan masa lalu, dan jangan melamun tentang masa depan, tetapi tumpukan perhatian untuk tampil sepenuhnya pada masa sekarang.

  4. Jangan membuat andaian. Sekiranya anda tidak mengetahui keadaannya sepenuhnya, anda tidak boleh memberikan pendapat yang tepat.

  5. Bersabar dan tabah. Hidup tidak banyak yang anda capai seperti apa yang anda atasi.

  6. Untuk mendapatkan, anda harus memberi. Sekiranya anda menyokong, membimbing, dan memimpin orang lain, jika anda memberikan sumbangan untuk kehidupan mereka, anda akan memperoleh ganjaran terbaik.

  7. Nasib datang dari kerja keras. Nasib berlaku ketika kerja keras dan masa dan bakat berpotongan.

  8. Jadilah yang terbaik sepanjang masa. Anda tidak pernah tahu apa yang akan dibawa oleh masa depan, jadi selalu gunakan masa kini dengan sebaik-baiknya.

  9. Jangan cuba menarik perhatian semua orang. Orang yang paling tidak senang adalah mereka yang paling mengambil berat tentang pendapat orang lain.

  10. Jangan takut takut. Kadang-kadang satu perkara yang anda perlukan untuk pertumbuhan adalah satu perkara yang paling anda takutkan.

  11. Dengarkan untuk belajar. Ketahui cara mendengar. Anda tidak dapat belajar apa-apa semasa anda bercakap.

  12. Hidup ini baik, tetapi tidak adil. Khayalan bahawa hidup seharusnya adil adalah sumber banyak ketidakbahagiaan.

  13. Tiada tugas di bawah anda. Jangan meletakkan diri anda di atas orang atau apa-apa; bekerja keras dalam diam dan biarkan kejayaan membuat bising.

  14. Anda tidak selalu dapat memperoleh apa yang anda mahukan. Tetapi, seperti yang dikatakan oleh lagu itu jika anda mencuba, anda mungkin dapat memperoleh apa yang anda perlukan.

  15. Jangan membuat keputusan semasa anda marah atau gembira. Keputusan terbaik dibuat dengan fikiran sedar yang jernih, bukan melalui emosi - positif atau negatif.

  16. Jangan risau dengan pendapat orang lain. Keperibadian bermula di mana perbandingan berhenti. Jadi unik. Menjadi kenangan. Yakin. Berbangga.

  17. Gunakan kesukaran sebagai peluang. Setiap kerugian membawa kepada peluang, dan setiap kesukaran membawa kepada kemungkinan baru.

  18. Lakukan yang betul, bukan yang mudah. Kekuatan watak mendorong kita untuk melakukan perkara yang betul, walaupun terdapat pilihan yang lebih mudah.

  19. Impian tetap menjadi impian sehingga anda bertindak. Tanpa tindakan, idea hanyalah impian.

  20. Perlakukan orang lain dengan cara yang anda mahu dilayan. Lakukan dengan betul. Buat yang terbaik. Perlakukan orang lain seperti yang anda mahukan mereka memperlakukan anda.

  21. Apabila anda berhenti, anda gagal. Cara paling pasti untuk kalah dalam usaha apa pun adalah berhenti. Tetapi keletihan, ketidakselesaan, dan kecewa hanyalah gejala usaha.

  22. Percayai naluri anda. Apa gunanya intuisi jika anda membiarkan tekaan kedua menenggelamkannya? Musuh kejayaan terburuk adalah keraguan diri.

  23. Belajar sesuatu yang baru setiap hari. Mempunyai corak pemikiran pelajar. Jangan sekali-kali menganggap anda terlalu tua untuk bertanya atau tahu terlalu banyak untuk mempelajari sesuatu yang baru.

  24. Jadikan apa yang berharga itu penting. Daripada memikirkan apa yang menguntungkan, fikirkan apa yang berharga. Melabur pada orang lain dan anda akan mengembangkan portfolio anda.

  25. Percaya pada diri sendiri. Cara anda melihat diri anda adalah cara anda akan memperlakukan diri anda sendiri, dan cara anda memperlakukan diri anda adalah seperti apa yang anda jadikan.

Kadang-kadang kita mendapat nasihat yang sangat baik tetapi kita lupa untuk menerimanya. Ambil dan teruskan.

7 Petua Nasihat Terbaik untuk menjalani Kehidupan yang Bahagia

Sekiranya kebenaran berkaitan dengan apa yang anda percayai, maka kebahagiaan secara langsung berkaitan dengan apa yang anda kejar.

Semua orang mencari cara untuk menjalani kehidupan yang bahagia - sedangkan pada hakikatnya, carian bermula dengan anda. Kebahagiaan tidak "dijumpai." Ia disedari.

Sudah ada di sini.

(Untuk anda semua mata anda, baca kalimat di atas sekali lagi dan tarik nafas dalam-dalam semasa anda membacanya.)

1. Tetap setia pada diri sendiri.

Begitu banyak ketidakbahagiaan berpunca daripada membuat keputusan yang bertentangan dengan apa yang anda ketahui dalam inti anda, usus anda, menjadi benar. Jauh di lubuk hati, anda tidak mahu melakukannya - tetapi anda tetap melakukannya. Anda mendengar kepala anda. Anda cuba meyakinkan diri anda bahawa kenaikan itu berbaloi, atau risikonya terlalu besar, atau lebih baik diamkan saja, untuk menjaga kepala anda.

Tetap setia pada diri sendiri adalah satu cabaran, ya. Tetapi dengan berkesan menekan diri anda yang sebenarnya lebih mencabar.

2. Lakukan apa yang anda sukai - bukan apa yang disuruh untuk dicintai.

Untuk menghabiskan masa (terutamanya banyak masa) melakukan perkara yang anda sukai memerlukan kerja. Kerja keras. Dan sebenarnya, kebanyakan orang menyerah. Mereka mendapat pekerjaan untuk membayar bil dan melakukan apa yang mereka sukai "di sebelah." Akhirnya, mereka kehilangan motivasi, jatuh ke dalam keselesaan rutin, dan melepaskan hal yang pernah mereka hargai. Dan selama bertahun-tahun, kemudian, mereka melihat kembali dengan penyesalan, hampir tersembunyi dalam pernyataan, "Saya harap saya dapat ...".

Anda mungkin memerlukan sedikit masa untuk menyedarinya, tetapi pada satu ketika, anda akan melakukannya. Anda akan merasakan rasa kehilangan yang besar kerana tidak terjebak dengan perkara yang pernah membawa anda kegembiraan sejati. Walaupun anda tidak pernah menjadikannya kerjaya anda. Walaupun anda hanya melakukannya untuk diri sendiri, tetap, lakukanlah. Fakta bahawa "melakukan sesuatu untuk diri sendiri" dilihat sebagai pembaziran masa dan tenaga adalah bukti yang cukup bagi masyarakat berdasarkan pencapaian kita.

3. Buat persekitaran yang sesuai untuk anda.

Sekiranya anda seorang ekstrovert, jangan biarkan diri anda melakukan pekerjaan yang menekan bahagian diri anda. Sekiranya anda seorang introvert, jangan cuba memusingkan diri dengan budaya syarikat yang ekstrovert. Kebahagiaan anda sendiri adalah cerminan dari keseharian anda, perkara yang anda lakukan, dan yang paling penting, bagaimana anda melakukannya.

Buat persekitaran anda sendiri. Letakkan diri anda di tempat yang akan membantu anda tumbuh, bukan menekan pertumbuhan anda. Kelilingi diri anda dengan orang yang memahami, atau sekurang-kurangnya berusaha untuk memahami anda. Selalu ada pilihan. Jangan berpuas hati dengan tempat yang tidak memberi makan kepada inti anda.

4. Pilih rakan anda dengan bijak.

Anda adalah gambaran dari lima orang yang paling banyak anda gunakan - pilihlah mereka dengan bijak. Sekiranya mereka banyak mengeluh, anda pasti akan banyak mengeluh. Sekiranya mereka malas, anda akan menjadi malas. Sekiranya mereka tidak meningkatkan diri secara aktif, anda tidak akan memperbaiki diri secara aktif - melainkan jika anda meninggalkan keadaan dan mencari orang lain yang akan mencerminkan bahagian anda.

Sangat sukar untuk kekal dalam keadaan bahagia ketika anda dikelilingi oleh keadaan negatif.

5. Membangunkan tabiat positif.

Kita sebagai manusia suka mempercayai "kebahagiaan" adalah destinasi di mana tidak ada lagi cabaran. Semuanya mudah.

Sebenarnya, ia adalah sebaliknya. Kami suka cabaran. Kami berjaya mengharungi cabaran. Kami berkembang melalui cabaran. Kita menemui diri kita sendiri dengan dicabar. Dan bukan masalah itu sendiri, tetapi keadaan emosi anda yang menentukan sama ada proses pertumbuhan dan cabaran itu menyenangkan atau tidak, dengan cara yang sama, senaman boleh menyenangkan atau melelahkan dan menyakitkan (dengan cara yang sama melakukan senaman kepada seseorang di luar bentuk boleh meletihkan dan menyakitkan).

Tindakan sederhana mengembangkan tabiat positif itu sendiri membawa kebahagiaan yang sangat "diperoleh". Kita gembira kerana kita telah mengatasi diri kita sendiri.

6. Buat kepastian dan tinggalkan ruang untuk ketidakpastian.

Sekiranya semua perkara dalam hidup anda dirancang, maka itu membosankan. Sekiranya tidak ada apa-apa dalam hidup anda yang dirancang, maka itu berisiko dan tidak selesa.

Kebahagiaan dijumpai di suatu tempat di tengah. Anda mahukan kepastian yang cukup dalam hidup anda untuk merasa seolah-olah anda mempunyai landasan untuk bertahan, anda tidak berada dalam bahaya sepenuhnya, tetapi anda membiarkan tingkap terbuka untuk spontaniti untuk menyelinap untuk tidur malam sesekali.

Pengembaraan spontan inilah yang membawa kegembiraan yang luar biasa. Tetapi mereka sangat senang apabila anda tahu anda mempunyai sesuatu yang selamat untuk didarat juga.

7. Mudah terdedah.

Menakutkan, tetapi ada kebahagiaan yang tak tertandingi yang muncul melalui tindakan kerentanan. Momen-momen ini mengesahkan bahawa kita adalah manusia. Bahawa kita tidak sempurna. Kami membuka diri dan seolah-olah melihat di cermin untuk pertama kalinya, dapat melangkah ke belakang dan melihat siapa kami sedikit lebih jelas - untuk lebih baik atau lebih buruk. Kita menerima diri kita sendiri dan membiarkan orang lain melakukan perkara yang sama.

Kerentanan adalah rahsia. Kita sebagai masyarakat berusaha sedaya upaya untuk menyembunyikan siapa diri kita dan membuat topeng, personas, dan gambar untuk menggambarkan bahagian yang kita tahu akan mendapat persetujuan - sambil membuang selebihnya ke bayang-bayang. Tetapi semua kerja terbaik kita datang dari mudah terdedah. Semua momen paling gembira dan kesedihan yang paling menyedihkan datang daripada mudah terdedah. Semua kasih sayang dan persahabatan kita yang paling mendalam datang dari mudah terjejas. Semua seni kita, semua muzik kita, semua kreativiti kita berasal dari rentan.

Kerentanan adalah rahsia kebahagiaan - dan itulah sebabnya saya memulakan artikel ini dengan menarik nafas lega. Kebahagiaan tidak ada di luar sana, menanti anda. Kebahagiaan tersembunyi dalam kerentanan, dan kerentanan tersembunyi di dalam diri anda.

Nasihat Mengubah Hidup Yang Perlu Anda Ikuti

Hanya 24 jam, namun banyak yang berlaku dalam jangka masa itu. Anda menjalani hari anda, melalui peristiwa yang membosankan dan sering dramatik. Berapa kerap anda berhenti menyedari bahawa setiap jam dalam sehari anda penuh dengan kebijaksanaan yang mengubah hidup? Pasti, ada peristiwa besar yang memukul anda dalam usus. Pelajaran dari mereka sukar untuk diabaikan, tetapi ada juga banyak perkara biasa yang terjadi dalam sehari yang juga banyak mengajar anda jika anda menyedari mereka.

1. Anda berpeluang membuat perbezaan di dunia dan diri sendiri. Jadikan hari itu bermakna.

Bangun setiap pagi anda diberi peluang lain untuk memikirkan tujuan hidup anda. Sebelum bangun dari tidur, luangkan sedikit masa untuk menyedari bahawa anda telah diberi hadiah hari baru. Bagaimana anda boleh menjadikannya bermakna?

2. Bernafaslah ke kehidupan yang lebih tenang, sihat, bahagia.

Bernafas. Anda melakukannya sepanjang hari tetapi melainkan jika anda bertafakur, yogi, atau atlet, anda mungkin tidak banyak memberi perhatian kepada nafas anda. Namun, bernafas adalah sumber kehidupan. Belajar bernafas dengan betul dapat menghilangkan kegelisahan dan tekanan, mencegah penyakit, memperbaiki tidur, membantu menguruskan kesakitan, menurunkan tekanan darah tinggi, meningkatkan berat badan, dan mempunyai banyak lagi faedah.

3. Mulakan reaksi berantai tugas positif.

Kemaskan katil anda. Sekiranya anda seorang yang rapi, menjadikan tempat tidur adalah sesuatu yang mudah bagi anda. Tetapi jika anda adalah jenis orang yang keluar dari pintu pada saat-saat terakhir, menjadikan tempat tidur adalah perkara terakhir yang anda fikirkan. Sudah tiba masanya untuk berfikir semula bahawa. Terdapat banyak pelajaran dalam membuat katil anda. Bukankah ibu anda memberitahu anda, "Cara anda membuat tempat tidur adalah cara anda tidur di dalamnya?" Saya tidak pernah memahami maksudnya tetapi saya tahu ada hikmah yang mendalam di dalamnya. Saya pasti "tidur" adalah kiasan hidup. Oleh itu, dengarkan ibu anda, jika anda ingin menjalani kehidupan yang lancar, buatkan tempat tidur anda.

4. Kebanyakan perkara tidak seburuk yang anda fikirkan.

Mencuci pinggan. Adakah anda tahu hanya memerlukan satu minit untuk mencuci kuali, dua pisau, satu garpu, papan pemotong, dan mangkuk? Lihatlah sendiri. Masa itu. Daripada membalikkan timbunan pinggan kotor di singki, luangkan masa sebentar, dan basuhlah. Anda akan berasa lebih baik jika anda melakukannya. Jangan membuat keadaan lebih teruk daripada yang sebenarnya.

5. Masalah yang lebih kecil lebih mudah diuruskan daripada masalah yang lebih besar.

Tidak meletakkan barang anda. Cerucuk senang dikumpulkan. Pakaian, kertas, tuala bilik mandi, apa sahaja timbunan anda, timbunan anda banyak memberitahu anda. Sangat mudah untuk mengumpulkan timbunan di rumah persendirian kita, tidak ada yang melihatnya, tetapi anda seharusnya. Adakah itu sebenarnya yang anda mahukan hidup anda? Satu timbunan besar? Lebih mudah meletakkan satu tuala, sehelai t-shirt, atau sehelai daripada membuang sebilangan besar tuala. Jaga barang semasa kecil.

6. Bersikap bertimbang rasa terhadap orang lain.

Tiba tepat pada waktunya. Anda mula mengikut jadual tetapi tidak lama lagi semuanya akan menghalangi. Anjing itu muntah, anda tidak dapat mencari telefon bimbit anda, dan bayi memerlukan pertukaran lampin dan sebelum anda menyedarinya, anda terlambat dua puluh minit. Orang menunggu anda sama ada di mesyuarat, restoran, atau di lapangan terbang. Semasa mereka menunggu, komen negatif mengenai kelewatan anda bermula. Adakah itu cara anda mahu orang lain melihat anda? Luangkan masa tambahan untuk perkara yang salah kerana kemungkinan besar ia akan berlaku.

7. Berpakaian untuk berjaya

Berpakaian. Setiap pagi anda mempunyai sedikit masa yang diperuntukkan untuk memilih bagaimana anda ingin menghadirkan diri sepanjang hari. Tugas yang mudah (atau kadang-kadang tidak begitu sederhana) ini banyak dilakukan. Selagi kita tidak mahu mempercayainya, itu benar. Orang dinilai berdasarkan penampilan mereka. Ini adalah kesan pertama ketika anda berjalan di ruangan yang mengatakan, "Inilah saya." Pakaian anda adalah peluang anda untuk membuat pernyataan peribadi anda. Bagaimana anda mahu menghadirkan diri kepada dunia?

8. Mulakan hari anda menjaga kesihatan anda.

Makan sarapan pagi yang sihat. Anda mungkin memasukkan pod ke dalam mesin kopi anda dan merebut power bar semasa anda kehabisan pintu. Ia tidak dapat dielakkan; semua pakar dan kajian mengatakan itu benar. Sarapan pagi adalah makanan terpenting sepanjang hari. Ia juga paling memakan masa apabila anda mempunyai sedikit masa tambahan. Tidak dapat dinafikan, bagaimana anda makan sarapan banyak memberitahu anda.

9. Kekuatan kebiasaan dapat mengubah hidup anda.

Gosok gigi. Anda mungkin tidak menyedarinya tetapi selain mulut segar dan segar, anda baru saja menggunakan kekuatan kebiasaan, corak yang membentuk setiap aspek kehidupan anda. Pola yang anda juga mempunyai kekuatan untuk mengubah banyak bidang dalam hidup anda. Sekiranya anda dapat menggosok gigi setiap hari pada masa yang sama, anda boleh mencapai apa sahaja yang anda mahukan.

10. menilai orang lain dengan baik. Anda tidak pernah tahu apa pertempuran yang mereka lalui.

Memandu, menaiki kereta api, atau menaiki bas. Inilah masanya seseorang pasti akan membuat anda kecewa. Orang akan menyerang anda, memotong anda, mengambil tempat duduk yang akan anda duduki, dan tidak membuka pintu untuk anda. Pengangkutan biasanya membawa yang paling teruk pada orang. Ini adalah peluang anda untuk tidak diganggu oleh perangai orang lain. Anda adalah orang yang akan menderita. Hari anda akan hancur kerana mereka bahkan tidak menyedari mereka bertemu dengan anda, memotong anda, atau mengambil tempat duduk yang akan anda duduki.

11. Suasana hati anda menular. Berkongsi tenaga positif.

Berjalan ke sebuah bilik. Setiap kali anda melalui pintu mesyuarat, pejabat, atau rumah anda, anda berpeluang menentukan bagaimana anda mahu orang bertindak balas terhadap anda. Tenaga yang anda berikan adalah tenaga yang akan kembali kepada anda. Mood berjangkit. Bawa tenaga positif ke dalam bilik.

12. Kehidupan yang teratur adalah kehidupan yang lebih tenang.

Pengurusan masa. Ikuti jadual bila mungkin. Mudah terganggu oleh peranti anda. Bip kami berbunyi sepanjang hari. Facebook, Instagram, dan Vines adalah magnet yang menarik anda dari tugas anda. Matikan mereka semasa anda mengerjakan sesuatu yang penting atau melihatnya dan kemudian kembali bekerja. Jangan terpikat oleh mereka. Sekiranya anda tersingkir dari landasan kerja anda, dapatkan semula.

13. Hormati pendapat orang lain walaupun mereka berbeza dengan pendapat anda.

Konflik. Jarang sekali dua orang bersetuju mengenai kebanyakan topik. Konflik ada di mana-mana. Ia berlaku di tempat kerja, di rumah, bersama keluarga dan rakan-rakan. Tidak setuju bukan masalahnya (walaupun kebanyakan orang menganggapnya). Masalahnya adalah dengan tidak memberi nilai kepada pendapat orang lain.

14. Apabila anda menguasai emosi anda, anda menguasai hidup anda

Kemarahan. Ini adalah satu emosi yang pasti muncul pada waktu siang. Bagaimana anda menangani kemarahan anda mengatakan banyak tentang siapa anda sebagai seorang. Sejauh manakah anda menguruskan emosi anda? Adakah anda bercakap jahat dengan pelayan yang merosakkan pesanan makan tengah hari anda? Adakah anda mempunyai reaksi keras jika seseorang mengatakan sesuatu yang menghina anda? Kemarahan boleh menjadi emosi yang merosakkan jika tidak diuruskan dengan baik.

15. Sayangi badan anda. Jaga dengan baik.

Senaman. Pergi ke gim, yoga atau kelas putaran adalah pernyataan yang mengatakan bahawa anda mencintai diri sendiri. Anda mengatakan, saya mengambil berat tentang tubuh dan kesihatan saya dan saya ingin menjaga diri saya sebaik mungkin.

16. Kehidupan sosial yang sihat adalah kebahagiaan yang murni.

Aktiviti sosial. Waktu makan tengah hari atau makan malam bersama rakan atau keluarga adalah pengalaman intim yang penuh dengan jiwa. Ia menghangatkan hati. Luangkan masa untuk mengelilingi diri anda dengan kehangatan keluarga dan rakan-rakan. Mereka ada untuk menyokong anda, mendorong anda, dan mengasihi anda walau apa pun.

17. Ucapan adalah alat yang kuat.

Kata-kata anda. Perhatikan kata-kata anda dengan teliti. Mereka boleh menjadi belati atau pemandu sorak. Anda boleh menghancurkan semangat seseorang atau membuat mereka merasa seperti mereka dapat menakluki dunia. Rasakan kata-kata anda sebelum anda meludahkannya. Kata-kata adalah pemikiran anda yang menjadi hidup. Itu pilihan anda. Adakah anda ingin menunjukkan bahawa anda baik atau jahat?

18. Fikiran anda menjadi seperti apa adanya. Apa yang anda fikirkan, anda percaya.

Pemikiran anda. Sepanjang hari, hanya anda dan fikiran anda. Adakah anda terdengar seperti rakan baik anda atau pembuli sekolah menengah? Berfikir negatif adalah corak mudah untuk dijumpai. Ia juga berbahaya. Fikiran anda adalah reaksi anda terhadap semua yang berlaku dalam hidup anda. Rawat mereka dengan berhati-hati. Fikiran negatif merosakkan kebahagiaan anda.

19. Sentuh jiwa seseorang dengan kebaikan anda

Perbuatan Kebaikan Rawak. Perkara-perkara kecil dalam kehidupan adalah yang paling penting. Pegang pintu, senyum kepada orang lain, belikan hadiah kepada seseorang, dan jangan lupa memanggil ibu anda. Kebaikan menyentuh jiwa orang lain. Setiap orang mempunyai pertempuran yang mereka lalui. Tindakan baik anda yang sederhana menenangkan kesakitan orang lain. Anda telah mencapai tahap tertinggi dalam diri rohani anda. Hidup anda mempunyai makna.

20. Setiap hari dipenuhi dengan peluang yang tidak berkesudahan untuk menunjukkan kepada anda betapa anda peduli, menghargai, dan menghargai mereka.

Tunjukkan kepada orang, anda menyayangi mereka Semua orang tahu bagaimana memberitahu seseorang "Saya sayang kamu" tetapi adakah tindakan anda sesuai dengan kata-kata anda? Adakah anda menunjukkan kepada seseorang betapa mereka disayangi? Hari ini dipenuhi dengan banyak peluang untuk memasak seseorang yang anda gemari makanan kegemaran mereka, berusaha keras untuk membantu seseorang yang memerlukan, atau hanya berada di sisi rakan yang menangis.

Berjaga-jaga dan sedar akan pelajaran hari anda. Mereka banyak memberitahu anda.

Nasihat Hidup Lucu

  1. Jaga Jari Kaki Anda
  2. Jeans Adalah Rakan Terbaik Lelaki
  3. Sekiranya Anda Mendengar Bunyi Aneh di Malam Hari, Cukup Buat Bunyi Yang Lebih Aneh untuk Menegaskan Dominasi
  4. Sekiranya seseorang bersikap jahat dan mengatakan perkara yang tidak berfaedah kepada anda, katakan "Uno reverse card" dan kemudian pergi.
  5. Setelah memberi nasihat kepada orang-orang selalu berkata, "Saya tidak yakin ia berfungsi begitu" sehingga mereka tidak dapat mengatakannya merosakkan hidup mereka.
  6. Sekiranya Anda Tuang Susu Sebelum Bijirin, Anda Tidak Akan Terpaksa Makan Bijirin Kering
  7. Untuk Pastikan Memukul Sasaran, Tembak Pertama, dan Panggil Apa sahaja yang Anda Pukul Sasaran
  8. Hidup ini singkat. Senyum semasa anda masih mempunyai gigi.
  9. Jangan Pernah Membaca Perkataan "COVID-19" ke Lagu Lagu "Ayo Eileen."
  10. Sekiranya anda terlambat, katakan saja, "Maaf saya terlambat, saya di rumah duduk."

Kesimpulannya

nasihat hidup adalah sesuatu yang sangat diperlukan oleh semua orang. Apabila anda mendengar nasihat hidup, pastikan untuk menerimanya dan meneruskannya. Tidak ada salahnya mengikuti nasihat yang dapat mengubah hidup anda dan juga kehidupan seseorang. Selalunya, orang tidak memandang serius nasihat hidup, dan setelah itu, mereka menyesal dalam hidup mereka.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Q. Apakah Nasihat Terbaik yang Boleh Anda Berikan?

A. Nasihat Terbaik Yang Boleh Anda Beri

  • Orang Mahu Anda Mendengar, Bukan Bercakap.

  • Jangan spam orang dengan kata-kata kebijaksanaan anda.

  • Jangan Fikir atau Hakim. Dengar sahaja.

  • Sekiranya Seseorang Meminta Anda untuk Nasihat:

  • Fahami jangkaan. Jelaskan apa yang mereka mahukan daripada anda. …

  • Dengar dulu. …

  • Bertanya soalan. …

  • Bantu atasi masalah

Q. Apakah nasihat itu?

A. Satu 'nasihat' adalah satu tip. Contohnya, "beli barang runcit anda dari kedai itu, bukan yang ini, kerana harganya lebih murah". … Contohnya, beli barang runcit anda dari kedai itu, bukan di kedai ini, kerana selepas jam 9 malam, semua daging dan sayur-sayuran sangat didiskaunkan.

Q. Bagaimana anda memberi nasihat dengan sopan?

A. Cari dengan lima cara mudah untuk memberi nasihat dengan sopan.

  1. Gunakan kata kerja modal. Terdapat dua kata kerja modal yang sering kita gunakan untuk memberi nasihat: 'harus' dan 'seharusnya'. …

  2. Jadikan ia menjadi soalan. …

  3. Letakkan diri anda pada kedudukan orang itu. …

  4. Buat cadangan. …

  5. Nasihatkan dengan cara yang lebih kuat.

Q. Mengapa memberi nasihat penting?

A. Mencari dan memberi nasihat adalah pusat kepemimpinan dan pembuatan keputusan yang berkesan. … Mereka yang memberi nasihat secara efektif menggunakan pengaruh lembut — mereka membuat keputusan penting sambil memberi kuasa kepada orang lain untuk bertindak. Sebagai pendengar yang terlibat, mereka juga dapat belajar banyak dari masalah yang ditimbulkan orang.

Q. Adakah lebih baik meminta nasihat keluarga atau rakan?

A. Oleh itu, selalu meminta nasihat daripada rakan dan keluarga. Ini kerana kadang-kadang mungkin ada pilihan yang lebih baik untuk anda di luar sana yang dijumpai oleh keluarga anda sebelum anda melakukannya. Lebih-lebih lagi, jika anda mempunyai rakan atau ahli keluarga yang telah menjual kediaman mereka dengan harga yang banyak, minta nasihat mereka juga.

Q. Siapa yang memberi nasihat yang baik?

A. Kaunselor adalah kata yang terlintas di fikiran - atau penasihat - mentor adalah kemungkinan lain tetapi mentor melakukan lebih daripada sekadar nasihat.

1 Suka

* nasihat hidup. orang memberi anda banyak cadangan dan cadangan mengenai tempat kerja, hubungan dan kesihatan, ini semua dinasihatkan oleh kehidupan apabila anda berjaya menerapkannya dalam hidup anda, anda terbang dengan tinggi dan menjadikan hidup anda lebih baik. Hubungan, kesihatan dan tempat kerja adalah tiga komponen utama dalam hidup anda dan peranannya sangat penting dalam kehidupan kita. Perkara-perkara ini memberi kesan yang sangat besar kepada kehidupan kita sekiranya seseorang itu terkena gangguan dan gangguan mereka saling berkaitan sehingga untuk berjaya anda mesti tahu bagaimana menjadi juara di jabatan-jabatan ini supaya anda dapat menjalani kehidupan yang sihat dan terbaik. Berikut adalah beberapa nasihat yang boleh dipercayai untuk setiap bahagian dengan menggunakan nasihat ini, anda mesti menyaksikan pertumbuhan yang besar. Nasihat kesihatan: * Jaga kebersihan diri: Ini semua tentang bagaimana anda menjaga tubuh anda. ini merangkumi beberapa amalan untuk mencegah tubuh anda daripada parasit dan kuman yang menyebabkan penyakit. Amalan yang sangat disyorkan adalah mencuci tangan, mandi, menyikat, memotong kuku, mencuci rambut dan lain-lain ... kebersihan membuat anda merasa baik dan memuaskan dengan penampilan anda dan sama seperti orang lain yang senang melihat anda. penting untuk membentuk keperibadian yang memberi kesan. Kebersihan juga menahan kuman dan penyakit yang menular apabila kita mengikuti kebersihan penyakit, ia tidak memberi kesan kepada orang lain, misalnya ketika anda merasa tidak sihat adalah tugas anda untuk mengelakkan orang, meletakkan tangan di mulut atau hidung, jangan berkongsi peralatan dengan kebersihan yang buruk boleh merosakkan harga diri dan kesihatan anda serta orang lain. * mengembangkan tabiat Latihan: Latihan adalah terapi. Ia mempunyai kelebihan kesihatan yang tidak terkira, sangat rumit untuk menjelaskan kelebihan latihan fizikal. penting untuk menjauhkan diri dari pelbagai penyakit yang membuat anda tetap cergas, menjadikan anda aktif dan menjaga kesihatan anda. Latihan fizikal termasuk berjalan, berlari, tugas rumah, yoga, joging, berenang, menaiki tangga, bermain sukan adalah pilihan utama. terserah kepada anda yang anda pilih untuk kekal cergas dan gembira. * Paparkan diri anda kepada alam semula jadi. apabila anda mendedahkan diri kepada alam, ia memberi anda kesejahteraan emosi, mengurangkan tahap tekanan anda, menurunkan tekanan darah dan membuat sistem imun yang kuat. Orang-orang yang menghadapi penyakit kronik dan kecacatan dianggap hilang akal. ini adalah keperluan jiwa dan yang paling penting ia menyumbang kepada ketenangan fikiran yang sukar dijumpai pada masa kini jadi lawati alam semula jadi dan nikmati. * Ubat curtail. Narkoba mematikan kehidupan anda. kita tinggal hanya orang yang tidak membelanjakannya untuk ubat-ubatan, dadah boleh jadi merokok, alkohol. banyak ubat-ubatan tertentu bersifat kontemporari tetapi hasil dari tindakan ini tahan lama, jadi berhati-hatilah semasa mengamalkan tabiat ini, ia mempunyai kekuatan untuk merosakkan anda sepenuhnya. Akibat jangka panjang merangkumi pelbagai masalah kesihatan dan mental, harga diri yang rendah, kemalasan, kegiatan jenayah dan lain-lain, jika anda tertarik dengan perkara ini, ambil keputusan untuk mengurangkannya sendiri. Tempat kerja menasihati: * Profesionalisme yang berterusan: apa sahaja jawatan anda, penting apabila anda menunjukkan profesionalisme dan berlaku adil, terlambat mencapai tugas, tertunda tugas atau objektif, gosip, kedatangan lewat. Elakkan sikap ini tidak masuk akal !!! * Melabur dalam pembelajaran: Pembelajaran adalah proses sepanjang hayat yang sama seperti yang harus anda pelajari di tempat kerja. Sentiasa penasaran untuk mengetahui perkara baru menghadiri bengkel dan seminar, mengambil bahagian dalam pembelajaran dan mencerminkan aktiviti yang menjadikan anda lebih aktif dan profesional. * selamat bersosial: Sentiasa gembira semasa berinteraksi dengan orang lain. sosialisasi sangat membantu untuk berkongsi masalah, aktiviti yang menyeronokkan, mengenali antara satu sama lain, mengurangkan tekanan kerja dan lain-lain ... menjadikan anda orang yang rendah hati dengan imej yang baik. * Jangan menganggap rakan anda sebagai sahabat. adalah kenyataan yang keras untuk menerima kenyataan bahawa rakan sekerja hanya rakan sekerja mereka tidak boleh menjadi sahabat anda jadi jangan cuba bersikap terlalu ramah dengan mereka. kerana pertembungan minat dan pertandingan seperti itu tidak membenarkan anda berdua bersikap jujur ​​antara satu sama lain. tetapi itu tidak bermaksud anda musuh anda mesti mengikuti etika untuk berkelakuan di tempat kerja. * Cuba keluar dari zon selesa: zon selesa adalah tempat di mana semuanya mudah tetapi juga di mana tidak ada yang tumbuh ... cubalah perkara yang berbeza dan lebih sukar untuk mencapai yang lebih baik. adalah tanggungjawab anda untuk mencabar diri sendiri dan melakukan yang lebih baik berbanding dengan pertumbuhan sebelumnya kecuali anda tidak mungkin dinaikkan pangkat atau menunjukkan prestasi yang baik. * Hubungan menasihati: * Jangan berharap yang tinggi dari pasangan anda: Dalam beberapa kes, harapan yang tidak realistik adalah punca hubungan yang gagal kerana kami mengharapkan perkara-perkara yang mustahil dicapai. Cinta buta selalu meletakkan kaki anda di langit dan hilang dalam dunia fantasi yang tidak akan kekal lebih lama. Cinta sejati harus mendalam dan dapat difahami yang saling mengetahui kesalahan 9r kawasan kelabu atas dasar itu anda dapat mengharapkan hal-hal yang asli jika tidak, ia akan gagal setelah beberapa waktu. * Hormatilah hormat: Hormat adalah bentuk cinta yang murah hati dan perasaan yang luar biasa yang menggambarkan bahawa anda mempunyai sesuatu yang istimewa untuk pasangan anda tidak kira bagaimana keadaan mesti menghormati. Hormati keputusannya mengenai kehidupan, hormati hobi, minat, perspektif. Jangan pernah bercakap omong kosong atau menyalahgunakannya. * Mudah dimaafkan: manusia mudah tertipu. Dua orang tidak boleh sama, pemikiran dan nilai mereka tidak dapat sama antara satu sama lain tetapi ketika kita berada dalam hubungan, pertembungan mesti berlaku. Pada tahap ini kita bertengkar dan merasa cemas yang biasa kita seharusnya memaafkan orang lain kerana kita tidak dapat mengubah orang jadi kita harus menerimanya sebagaimana adanya.

  • Jangan bawa orang lain untuk menyelesaikan masalah anda: Ini adalah hubungan anda jadi tugas anda untuk memperbaikinya. jangan pernah mengeluh tentang pasangan anda kepada sesiapa yang menimbulkan masalah lain. kesimpulan: apabila anda mengikuti semua nasihat ini, anda mesti melihat perubahan dalam semua perkara yang tidak dapat menjadi sempurna tetapi mengejar kesempurnaan kita dapat maju dari sebelumnya.