Walaupun muzik klasik mempunyai pelbagai gaya, beberapa komposer hebat mempunyai kualiti yang konsisten yang menjadikan muzik mereka hebat. Di sini kami akan memberitahu anda kualiti 20 komposer teratas , jadi teruskan membaca.

Komposer Baik Menulis Dari Hati

Komposer yang cekap tidak berusaha untuk menghancurkan anda dengan flora buatan. Apa yang mereka buat, kata mereka. Lihatlah Tchaikovsky: lelaki ini secara fizikal diseksa selama separuh hayatnya dan ya! Adakah lagu-lagunya terdengar seperti hidupnya? Mozart adalah komposer yang sangat sederhana yang keluar dari fikirannya dengan mudah, dan itu dicerminkan dalam karya-karyanya. Stravinsky adalah seorang yang berdisiplin, dikira, dan dinamik. Para komposer itu menyusun muzik yang indah dengan cara yang sesuai dengan diri mereka sendiri, walaupun ciri-cirinya sangat berbeza.

Komposer Yang Baik Menggunakan Rumah Yang Anda Boleh Rasa

Lagu-lagu hebat mempunyai kerangka, seni bina suara. Anda mungkin tidak menyedari struktur ketika mendengar karya yang hebat; tetapi, secara tidak sedar, anda merasakan bagaimana karya ini dibuat. Mungkin karya ini mengikuti salah satu trend muzik keseluruhan klasik (seperti sonata atau rondo). Mungkin pada awalnya, hanya ada konsep muzik yang kembali pada akhirnya. Dalam kes-kes ini, nama muzik yang hebat dan tidak mempunyai bentuk yang koheren akan mustahil untuk ditekan.

Penyelidikan terbaru di California University mendapati pelajar yang mendengarkan Mozart dalam kedudukan realiti lebih tinggi daripada pelajar yang tidak. Apabila anda mendengar karya Mozart, otak jelas menghasilkan koleksi petak yang memproses jenis ini. Kompartemen ini kemudiannya juga berguna untuk pencarian maklumat lain. Pada hakikatnya, muzik klasik menjadikan anda intelektual.

Komposer Berbakat dan Asli Hebat

Anda belajar berulang kali bahawa pada masa mereka sendiri beberapa komposer paling terkenal, termasuk mereka yang muziknya terdengar ringan dan mudah dijangkau. Ketika karya-karya ini pertama kali disusun, tidak semua orang dapat terhubung ke Beethoven, Brahms, Mahler, Strauss, Debussy, Stravinsky, atau Ives.

Kekurangan awal pengiktirafan ini disebabkan oleh kurangnya keakraban. Terdapat pelbagai jenis atau konsep di antara mereka. Tetapi itulah salah satu aspek yang menjadikannya begitu tinggi. Komposer yang cekap mempunyai reka bentuk mereka sendiri. Adakah anda pernah menonton filem Amadeus? Komposer Salieri adalah "tuan rumah" filem ini; dia telah menjadi salah satu komposer bukan besar yang terkenal yang dia tinggal di zaman Mozart dan benar-benar dibayangi olehnya. Dia bukan komposer miskin sekarang, dia masih komposer yang sangat baik. Namun gubahannya tidak asli dan bukan komposer hebat dunia. Apa yang ditulisnya terdengar seperti apa yang ditulis oleh orang lain pada masa itu.

Komposer Hebat Menyampaikan Kemanusiaan Emosi

Apa-apa yang penting untuk dinyatakan adalah komposer hebat. Mereka mempunyai perasaan yang mendesak, dan menangis untuk bersuara. Unsur-unsur muzik yang paling penting, muzik apa pun, dari rock hingga rap, dari Sinatra hingga Selena, mendapat manfaat daripada kemahiran kraf ini yang tidak dapat diungkapkan. Beethoven ditangkap dengan kemarahan yang kuat, membayangi, yang menyakitkan ketika mengetahui bahawa dia akan pekak. Inilah muziknya. Dalam salah satu karyanya, dia menyampaikan kemarahannya dengan jelas dalam konteks muzik. Muzik hebat dari Beethoven.

Sekarang, tidak boleh dikatakan komposer utama harus kuat. Dalam hampir semua yang ditulisnya, Joseph Haydn misalnya memancarkan kegembiraan. Dia mempunyai sesuatu yang bermakna untuk dikatakan, seperti semua komposer yang baik.

Komposer yang Baik Perhatikan Kepelbagaian dan Kelajuan

Penyusun sejati tahu bagaimana mendengar anda. Sepanjang muzik mereka menarik. Varieti adalah salah satu teknik untuk pengaruh ini. Sekiranya seorang pemuzik menggunakan banyak konsep muzik, irama (nyaring dan kelembutan), melodi, atau harmoni dalam karya, perhatian anda akan lebih mungkin. Karya muzik yang hebat adalah seperti filem yang hebat. Anda mendapat perhatian dari letupan pada awalnya, bukan? Tetapi adakah anda pernah menonton filem setiap dua jam dengan letupan? Adakah anda mendapati bahawa setiap letupan menjadi kurang menarik berturut-turut sehingga anda akhirnya tidak mengingatinya lagi? Anda perlu membezakan sesuatu yang baru dan membandingkan antara letupan.

Dalam filem itu, letupan mungkin menggembirakan jika ditangani dengan betul dengan pengumpulan sensasi. Komposer yang cekap juga dapat menggunakan rentak dramatik. Muzik mereka berlaku ketika mencapai klimaks untuk mewujudkan ketegangan.

Muzik Komposer Hebat Dapat Diingat Dengan Segera

Dalam dunia budaya pop sekarang, istilah "hook" merujuk pada aspek muzik yang menarik dan ditiru. Lagu-lagu dari Beatles sangat seksi dan hampir semuanya mempunyai penjahat. Fikirkan "Tolong! Fikir! Kesungguhan bukanlah sifat yang dapat diukur secara objektif; tetap, jika anda mendengarnya, anda pasti tahu.

Komposer Hebat Menggerakkan Anda Dengan Kerja Mereka

Komposer yang sangat berjaya mempunyai kebiasaan paling kritikal dalam mengubah kehidupan mereka. Adakah anda masih keluar dari filem atau bermain untuk melihat dunia di luar negara? Anda tahu, jika dunia nyata selepas filem itu nampaknya mengalami bahaya, kesedihan, kesenangan, atau hanya keajaiban yang belum pernah terjadi sebelumnya? Apa yang anda tahu?

Untuk mengetahui tentang pemarkahan filem secara terperinci, mesti berbincang dengan komposer kami yang sangat berpengalaman, mereka akan memberitahu anda semuanya.