Rancangan TV Paling Menakjubkan Untuk Menonton Pada Waktu Percuma

Jauh sebelum penstriman membuat penonton menonton keseluruhan siri dalam satu hujung minggu, hanya ada kebahagiaan lama dengan televisyen utama - dan kegemaran peminat seperti "The West Wing" dan "The Sopranos" membuat peminat tetap di sofa mereka setiap minggu, setelah jumlah yang kelihatan tidak berkesudahan dari tahun ke tahun untuk mengetahui apa yang mungkin berlaku secara langsung. Beberapa rancangan sangat baik sehingga peminat membeli set kotak TV di VHS atau DVD untuk menonton berulang kali, menghidupkan semula drama, atau tertawa.

Sekarang kami mempunyai pelbagai perkhidmatan penstriman yang tersedia - Netflix, Amazon, Hulu dan Disney + - dan dapat menonton TV pada bila-bila masa, di mana sahaja, kandungannya menjadi lebih besar dan lebih pelbagai, menggembirakan peminat dan pengkritik yang sama dengan hits asal seperti "The Mandalorian "dan" Game of Thrones "dan kebangkitan pertunjukan seperti" Arrested Development ". Dan dengan 95% Amerika tinggal di rumah, tiga minggu pertama Mac 2020 menunjukkan peningkatan 85% dalam streaming televisyen dalam tempoh yang sama tahun 2019, menurut Nielsen.

Senarai rancangan TV terbaik adalah:

  1. Psik

  2. Ozark

  3. Rasa 8

  4. 24

  5. Pengambilan California

  6. Penyihir

  7. Mengupas

  8. kediaman

  9. Pecah penjara

  10. Kalah

Rancangan TV:

1. Arasy besi

Game of Thrones adalah siri televisyen drama Amerika yang diciptakan oleh David Benioff dan DB Weiss. Ini adalah variasi A Song of Ice and Fire, perkembangan buku-buku khayalan oleh George RR Martin, yang pertama adalah A Game of Thrones. Acara ini dibuat dan dirakam di Belfast dan di tempat lain di UK. Kawasan rakaman juga merangkumi Kanada, Croatia, Iceland, Malta, Maghribi dan Sepanyol. Siri ini ditayangkan di HBO di Amerika Syarikat pada 17 April 2011 dan berakhir pada 19 Mei 2019, dengan 73 episod ditayangkan selama lapan musim.

Terletak di daratan anekdot Westeros dan Essos, Game of Thrones mempunyai perhimpunan luar biasa yang diproyeksikan dan mengikuti beberapa selekoh cerita dari Seven Kingdoms of Westeros dan mengikuti perangkap kesatuan dan pertembungan antara pentadbiran terhormat yang bersaing untuk merebut kerusi atau pertempuran untuk autonomi dari ia. Yang lain memfokuskan pada keturunan terakhir dinasti pemerintah yang jatuh, yang telah diasingkan ke Essos dan bersiap untuk kembali ke takhta, sementara kurva naratif lain mengikuti Night's Watch, persaudaraan yang melindungi alam dari kumpulan orang yang marah dan haiwan yang tidak dapat dipercaya Utara.

2. Berbuka Buruk

Breaking Bad adalah rancangan TV Amerika Barat yang melakukan kesalahan dan dibuat oleh Vince Gilligan. Rancangan ini diedarkan di AMC dari 20 Januari 2008 hingga 29 September 2013, yang mengandungi lima musim untuk jumlah 62 adegan. Ia ditembak dan dirakam di Albuquerque, New Mexico dan menceritakan kisah Walter White Bryan Cranston, seorang pengajar sains sekolah menengah yang kurang bekerja dan tidak berkeinginan yang sedang berjuang dengan diagnosis barah paru-paru tahap baru-baru ini. tiga. White melakukan kesalahan, bersekutu dengan Jesse Pinkman Aaron Paul muridnya sebelumnya, menyampaikan dan menawarkan kaedah yang kukuh untuk memastikan masa depan kewangan keluarganya sebelum kematiannya, sambil meneroka bahaya dunia tersembunyi penjenayah. Tajuknya adalah bahasa Selatan sehari-hari yang bermaksud beralih ke kehidupan yang penuh kejahatan. Gilligan menggambarkan susunan itu sebagai menunjukkan perubahan Walter dari Mr. Chips yang tenang menjadi Scarface.

Bintang-bintang bersama rancangan itu merangkumi Anna Gunn dan RJ Mitte sebagai Walter Skyler dan anak Walter Jr yang lebih baik, dan Betsy Brandt dan Dean Norris sebagai kakak Skyler, Marie Schrader dan Hanknya yang lain, pakar DEA. Yang lain termasuk Bob Odenkirk sebagai pengacara kotor White dan Pinkman, Saul Goodman, Jonathan Banks sebagai detektif swasta dan pembetulan Mike Ehrmantraut, dan Giancarlo Esposito sebagai raja ubat Gus Fring. Musim lalu, Jesse Plemons diperkenalkan sebagai Todd Alquist dan Laura Fraser yang bercita-cita tinggi sebagai Lydia Rodarte-Quayle, seorang eksekutif yang secara rahsia menguruskan penjualan met global Walter untuk syarikatnya.

Breaking Bad umumnya dilihat sebagai salah satu rancangan TV terbaik yang pernah ada.

3. The Sopranos

Sopranos mungkin merupakan rancangan TV utama dan mengikuti James Gandolfini sebagai Tony Soprano: pasangan, bapa dan ketua gerombolan, yang ahli dan berat badannya membawanya di pejabat terapisnya. Dicipta oleh David Chase. Ia mempunyai 6 musim.

Pelakon khas:

  • Tony soprano

  • Carmela soprano

  • Jennifer Melfi

  • Christopher Moltisanti

  • Corrado (junior soprano)

  • Silvio Dante

  • Walnut Paulie

  • Meadow soprano

  • Anthony Soprano Jr. dan banyak lagi…

4. The Simpsons

The Simpsons adalah sitkom hidup Amerika yang dibuat oleh Matt Groening untuk Syarikat Penyiaran Fox. Susunan itu adalah gambaran ironis dari kehidupan bersama, yang digambarkan oleh keluarga Simpson, yang terdiri daripada Homer, Marge, Bart, Lisa, dan Maggie. Pertunjukan ini diadakan di bandar fiksyen Springfield dan melancarkan budaya dan masyarakat Amerika, televisyen dan keadaan manusia.

Kesimpulannya

Terdapat banyak rancangan TV lain untuk ditonton di masa lapang dan nikmati setiap saat. Tidak semua program boleh disenaraikan di sini kerana senarai terlalu panjang. Anda boleh meneliti dan menonton rancangan TV ini pada usia 40-an.

Tidak syak lagi, Game of Thrones adalah salah satu rancangan TV paling digemari dalam sejarah, tetapi masih terdapat banyak siri TV lain seperti Breaking Bad, True Detective, dan Rick and Morty yang memiliki jumlah penonton yang besar di kalangan penonton Eropah.

Sebaliknya, jika kita melihat beberapa rancangan antarabangsa dari pelbagai budaya, maka rancangan Korea seperti Healer, The Heirs dan My Love From The Star juga patut ditonton. Begitu juga, Turki adalah pengeksport kedua rancangan TV di dunia dan rancangan mereka seperti Resurrection: Ertugrul dan Kurulus Osman juga merupakan salah satu rancangan TV terbaik yang pernah saya tonton. Mungkin, anda juga boleh memanggil mereka Game of Thrones Turki.

Bagaimana jika saya memberitahu bahawa saya tidak menontonnya. Bagaimana ia menggambarkan saya ketika itu? :joy: