Apa itu Rambut Bronde? Di antara berambut perang dan coklat jantung anda berubah. Nasib baik, di antara keduanya, terdapat naungan yang disebut bronde. Di tengah-tengah antara warna coklat dan warna coklat, ini adalah cara yang baik untuk memotong epal menjadi dua. Bagi mereka yang tidak dapat memilih antara berambut perang dan coklat atau hanya menginginkan hasil yang lebih bernuansa, bronde adalah warna yang sesuai.

Rambut berambut perang

1. Apa itu bronde?

Kontraksi si rambut coklat dan berambut perang, pewarnaan bronde adalah campuran kedua-dua warna ini dengan jenis coklat yang lebih lembut dan berambut perang yang lebih tegas. Secara amnya, lebih berwarna coklat pada akarnya dan lebih berambut perang pada hujungnya, rambut coklat tidak mengalami kesan akar yang kelihatan, boleh dikatakan paling tidak sedap dipandang. Hasil semula jadi yang menangkap cahaya dan memberikan banyak pantulan pada rambut.

1.1 Bronde: untuk siapa?

Rambut coklat dibuat dari warna coklat dan berambut perang, ia disesuaikan dengan setiap warna rambut dan oleh itu untuk semua warna kulit. Hasilnya unik setiap kali dan tidak sekerap warna yang kuat.

1.2 Bagaimana mengekalkan warna rambutnya?

Seperti semua pewarna, kita perlu menjaga rambut coklat dengan penjagaan harian ( syampu dan perapi untuk rambut berwarna dan seminggu sekali biarkan minyak atau topeng selama beberapa minit untuk menyuburkannya secara mendalam. Si rambut coklat tidak memerlukan penyelenggaraan tertentu di pendandan rambut dan bahkan membenarkan untuk tidak mengalami "kesan akar" yang terkenal. Sebaliknya, ia boleh kehilangan sedikit kilauannya dari masa ke masa dan kemudian memerlukan janji di salun untuk memulihkan semua kilauannya.

Ash Bronde

2. Bronde, trend rambut gugur

Sekiranya jantung kita menyeimbangkan antara pirang dan coklat, ada jalan penyelesaian: bronde. Di tengah-tengah antara dua warna, ia menjadikan lebih daripada satu retakan.

Pengecutan "si rambut coklat" dan "berambut perang", si rambut coklat telah menjadi popular oleh bintang-bintang seperti Jessica Alba dan Jennifer Lopez. Ia menggabungkan kecanggihan coklat dengan keanggunan, sangat lembut, berambut perang. Campuran halus yang memberikan hasil yang semula jadi dan berbeza pada masa yang sama. Dengan berambut perang, kita mengisi cahaya di rambut kita, seperti setelah bercuti di laut. Objektifnya adalah untuk meniru pantulan emas yang diberikan oleh matahari pada rambut kita.

Dari segi teknikal, akarnya agak coklat, sementara panjang dan hujungnya cenderung menjadi berambut perang dan ringan.

2.1 Adakah bronde sesuai untuk saya?

Bronde memberikan hasil yang luar biasa pada kulit gelap. Tetapi kelebihannya adalah ia dapat disesuaikan dengan semua warna kulit kerana dapat dimodulasi sesuai keinginan. Warna memang boleh disesuaikan mengikut warna kulit dan rambut. Ia membolehkan brunettes menerangi rambut mereka dengan sorotan keemasan sambil mengekalkan kesan semula jadi.

Ini juga merupakan penyelesaian yang tepat untuk memamerkan warna baru tanpa menjelajah ke wilayah yang tidak dikenali dan untuk mencuba peralihan yang lancar ke berambut perang atau coklat. Berkat warna yang cantik dan penuh cahaya, rambut coklat juga memberikan kelegaan pada rambut halus.

2.2 Bronde, dasi dan pewarna, balayage… Apakah perbezaan teknikal?

Ikatan dan pewarna , juga disebut rambut teduh, adalah teknik pewarnaan secara mendatar dan imbasan dilakukan hanya dengan panjang. Akarnya semula jadi dan agak gelap. Sebaliknya, hujungnya lebih ringan daripada rambut yang lain. Sebaliknya, rambut coklat memberikan hasil yang lebih semula jadi, semuanya dalam nuansa. Perbezaan antara akar dan hujungnya tidak begitu hebat, kerana bronde menggabungkan dua teknik balayage: mendatar dan menegak.

Nuansa tidak bijaksana, tidak terlalu ringan, dan naik ke arah akar. Objektifnya adalah untuk menggabungkan helai cahaya ke dalam jisim. Sapuan dilakukan dengan kunci yang lebih kerap. Ia cenderung memberikan hasil yang lebih klasik. Oleh itu, Bronde membolehkan anda berfikir di luar kotak sambil menjamin hasil yang halus dan bernuansa.

3. Teduh mana yang harus saya pilih untuk rambut coklat saya?

Campuran halus antara pirang dan coklat, bronde dipilih mengikut warna dan warna rambut semula jadi. Untuk membantu anda memilih warna anda, ikuti panduan kami.

Sama ada anda berambut perang atau berambut perang, pewarnaan rambut coklat adalah penyelesaian untuk meningkatkan kilauan rambut kita.

Tetapi sebelum mengambil risiko, kita mesti memilih yang sesuai untuk kita.

3.1 Bronde, warna yang penuh dengan nuansa

Terdapat banyak warna bronde dan warna kulit. Ini boleh dikatakan jika campuran coklat dan berambut perang ini, dengan dos yang mahir, memerlukan kemahiran yang hebat dari pihak warna kita.

Sekiranya pilihan sorotan penting, anda juga perlu mengetahui cara menggabungkannya ke rambut. Sebagai contoh, kita membawa cahaya ke wajah kita dengan meringankan helai yang mengelilinginya. Begitu juga, warna cahaya pada panjang meningkatkan rambut kusam .

:small_orange_diamond: Si rambut perang berambut perang

Pewarna yang ideal jika anda menginginkan hasil yang bercahaya dan semula jadi. Kami memilih pantulan madu atau ambar, lebih ringan daripada warna semula jadi kami. Mereka menyatu ke rambut kita untuk membawanya sekerap mungkin dan juga memberi kelegaan dan kedalaman pada rambut emas kita.

:small_orange_diamond: Si rambut coklat si rambut coklat

Bagi brunettes yang menghargai warna semula jadi, bronde adalah kompromi yang sesuai. Dia menghindari perubahan radikal yang dikenakan oleh peralihan ke berambut perang. Dan memberikan rangsangan yang membangkitkan rambut kita. Berambut perang keemasan, abu atau karamel yang terang menyerlah. Kesan "sunkissed" yang sangat semula jadi yang akan meningkatkan warna kulit dan mata kita.

Berambut perang

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

:one: Untuk warna rambut apa?

Oleh kerana berayun antara coklat dan berambut perang, rambut coklat dapat dicapai dari warna rambut apa pun. Oleh itu, rambut coklat dapat diringankan dan seolah-olah diterangi dengan kunci dalam nada hangat seperti madu atau emas yang akan memberikan kelembutan pada keseluruhan, sementara rambut pirang akan menyambut kunci yang lebih gelap yang akan memberi mereka kedalaman. Penyelesaian yang ideal untuk menyembunyikan rambut putih pertama pada rambut coklat atau chestnut tetapi juga secara beransur-ansur bergerak ke arah warna rambut yang lebih gelap atau lebih terang.

Sekiranya rambut coklat sangat sesuai untuk kulit yang lebih gelap - kami fikir contohnya Jessica Alba dan Jennifer Lopez yang mengagumkan - ia akan menyerlahkan warna kulit apa pun, dan warna anda pasti akan berfungsi mengikut warna kulit dan mata anda. untuk membawa anda ke rambut perang yang paling sesuai dengan anda.

:two: Bagaimana untuk mendapatkannya?

Dan tepatnya, bagaimana warna anda dapat mencapai warna bronde yang dicari ini? Tidak seperti balayage yang dibuat dari separuh panjang dan dasi dan pewarna yang jauh lebih berbeza, bronde akan diusahakan dari akar dan menegak , dengan helai yang sangat halus untuk hasil yang sangat bercahaya. Gloss kemudian akan digunakan dalam beberapa lapisan untuk mengasimilasikan warna yang berbeza di antara mereka: kesan semula jadi dijamin!

Teknik ketepatan yang lebih disarankan untuk ditinggalkan di tangan pakar tetapi yang lebih berpengalaman di antara anda selalu boleh mencuba salah satu kit pewarna bronde buatan sendiri yang kini tersedia di kedai.

:three: Untuk jenis rambut apa?

Apa sahaja jenis rambut anda, anda boleh menggunakan rambut coklat tanpa ragu-ragu. Ia akan melembutkan rambut kerinting dan bahkan akan memberi kedalaman pada rambut yang halus dan rata.

Panjang sisi, perlu mengira sekurang-kurangnya pada panjang kuadrat: rambut coklat sememangnya akan kurang menarik pada rambut pendek.

:four: Bagaimana mengekalkannya?

Walaupun hasilnya mempesonakan dengan keindahannya, hakikatnya rambut anda telah diwarnai dengan baik:

:small_red_triangle: Oleh itu, anda mesti menjaganya dengan produk yang disasarkan yang akan menyuburkan serat rambut yang telah menjadi berpori.

:small_red_triangle: Masker dan minyak lain akan menjadi sekutu harian anda! Juga, jangan lupa menggunakan syampu anti-kekuningan seminggu sekali untuk mengelakkan helai penipisan berubah menjadi kuning.

:small_red_triangle: Dan buat janji temu setiap 3 hingga 4 bulan dengan ahli warna anda untuk memberi rambut anda rangsangan. Sekiranya rambut coklat diperoleh pada rambut berwarna, anda perlu mengulanginya dengan lebih kerap untuk mengolah semula warna ketika tumbuh semula.

:five: Adakah Bronde dibuat untuk rambut merah?

Malangnya, bronde tidak dibuat untuk rambut merah. Tetapi semuanya tidak hilang: rambut merah juga dapat memberi warna pada rambut mereka, asalkan mereka memilih yang tepat. Gangsa, dengan pantulannya yang hangat, sangat sesuai. Ia juga merupakan pewarna yang ideal untuk menghangatkan kulit dan mata yang cerah.

Kesimpulan:

Anda fikir mereka adalah sebaliknya dalam spektrum warna rambut tetapi coklat dan berambut perang hanya dapat wujud bersama gaya. Buktinya dengan warna coklat, warna yang sangat bergaya ini yang tidak pernah berhenti menggoda kita. Perkataan itu mungkin bukan yang paling merdu tetapi hasilnya, kami jamin, akan memenuhi harapan rambut anda: si rambut coklat membuat kami retak, musim demi musim. Warna yang bergaya ini, campuran coklat halus di akar dan berambut perang di hujungnya , akan memberikan hasil yang lebih ketara daripada balayage karamel misalnya dan dengan itu keperibadian lebih baik pada rambut anda. Seperti "selaran matahari" pada rambut anda setelah musim panas di pantai.

Baca Juga:books: Mengeringkan Rambut Saya Berapa lama rambut tumbuh semula?