"Sekiranya anda membinanya, dia akan datang" adalah barisan terkenal dari filem klasik Amerika Syarikat 1989, Field of Dreams. Seorang petani jagung di Iowa, Ray Kinsella (diperankan oleh pelakon Kevin Costner) mendengar suara misteri suatu malam di ladang jagungnya mendesaknya untuk membina berlian besbol di ladang jagungnya, sambil berteriak "Jika kamu membinanya, dia akan datang".

Watak utama Ray mempertaruhkan ladangnya, dan mencari nafkah untuk memenuhi impiannya dan membina padang besbol yang besar. Selain itu, ungkapan itu digunakan dalam dunia perniagaan bahawa jika anda mempunyai idea perniagaan atau impian dan anda mengemukakan usaha dan terus maju, maka anda dapat mewujudkan impian itu dengan bekerja keras, dan orang akan datang ke berniaga atau menggunakan produk. Lebih jauh lagi, ini menyiratkan tindakan - anda tidak boleh hanya memimpikannya - anda harus mengambil langkah pertama ke hadapan, dan mempunyai kepercayaan sepenuhnya pada diri sendiri (dengarkan suara batin itu) dan anda akan berjaya. Ray kemudian mula membina lapangan baseball dari penglihatannya, dimotivasi oleh suara yang tidak berbadan memberitahu bahawa jika dia membinanya "dia" atau "mereka" akan datang. Mengabaikan permintaan isteri dan abangnya serta nasihat dari jirannya, Ray membina padang besbol. Dengan stabil, ketika rakan dan keluarganya menyaksikan pemain baseball mati ke lapangan, dia memenangkan mereka dengan visi yang memuncak dengan James Earl Jones.

Kisah ini menghasilkan filem yang hebat tetapi akhirnya apabila digunakan untuk perniagaan, "jika anda membuatnya, mereka akan datang" hanya akan berakhir dengan bencana.

Ideanya ialah anda sebagai individu atau berpasukan mengusahakan produk dan kemudian membawanya ke dunia yang sudah siap sepenuhnya. Dunia, sebahagiannya, mencari produk masing-masing, menyedari keperluan jelas untuk itu dan kemudian mengalahkan jalan peribahasa ke pintu anda.

Mengapa Ia Tidak Berfungsi?

Mencari produk / pasaran yang sesuai adalah bahagian paling sukar dalam membina produk. Sepanjang masa ini, anda harus mengulangi idea anda dengan cepat dengan berbicara dengan sebanyak mungkin pelanggan atau bakal pelanggan. Tanpa berinteraksi dengan pelanggan dan mengetahui apa masalah mereka adalah mustahil untuk membina produk untuk menyelesaikan masalah tersebut. Mustahil walaupun anda adalah pelanggan, kerana anda sendiri hanya dapat memberikan satu perspektif. Mendapatkan pelbagai maklum balas mengenai keperluan, ciri, dan penyelesaian inilah yang akan memberikan lebar dan kedalaman produk anda.

Ash Maurya menulis di Running Lean, "Permulaan yang berjaya adalah yang berjaya berulang kali sebelum kehabisan sumber." Iterasi memerlukan eksperimen, mereka memerlukan pengukuran, memerlukan maklum balas, dan yang bermaksud mereka memerlukan pelanggan.

Mencari pelanggan agak sukar. Cukup sukar bahawa pemasar mencipta "Peraturan Tujuh" yang menyatakan, "Prospek perlu melihat atau mendengar pesanan pemasaran anda sekurang-kurangnya 7 kali sebelum mereka mengambil tindakan dan membeli dari anda."

Permulaan adalah dalam usaha membina sesuatu yang inovatif, sesuatu yang belum pernah dilihat sebelum sesuatu yang tidak dikenali. Sungguh menyedihkan, orang bahkan pengguna awal, cenderung untuk menjauhi idea dan produk canggih. Sebagai spesies, kita langsung tidak melihat nilai dari yang baru.

Mengapa Orang Percaya Ia Berfungsi?

Dengan semua bukti yang bertentangan dengan pernyataan "jika anda membinanya, mereka akan datang", mengapa pengasas masih percaya ia berfungsi? Mengapa mereka masih memilih strategi ini?

Sebagai permulaan, saya tidak yakin tetapi para pengasas percaya ia berjaya, dan saya juga tidak percaya bahawa mereka sengaja memilihnya sebagai strategi atau rancangan. Sebaliknya, pengasas seperti kebanyakan orang, mengambil jalan yang paling tidak menentang apa yang biasa.

Sebilangan besar pengasas tidak mempunyai latar belakang pemasaran atau penjualan, dan walaupun mereka telah mendengar podcast dan membaca artikel yang menasihati mereka untuk 'Mula Memasarkan Hari Anda Mula membuat pengekodan', mereka tidak tahu di mana untuk memulakan. Mungkin mereka cukup tahu untuk membina halaman arahan untuk menangkap alamat e-mel, tetapi adakah mereka tahu mungkin apa yang harus dikatakan di halaman itu dan bagaimana untuk mengatakannya. Adakah mereka tahu ke mana harus pergi untuk mempromosikan produk mereka dan bagaimana melakukannya setelah mereka sampai di sana?

Mengetahui jawapan ini sangat sukar dan memerlukan masa. Banyak pengasas melancarkan permulaan 'di sisi'. Dengan masa yang terhad mereka harus memilih antara pemasaran dan menjual produk (apa yang mereka tidak tahu bagaimana melakukannya), harus memilih antara membina produk (apa yang mereka tahu bagaimana melakukannya). Meningkatkan produk adalah jalan paling tidak tahan tetapi juga "Perangkap Produk: kesalahpahaman bahawa penggunaan masa anda yang terbaik selalu meningkatkan produk anda." (Daya tarikan)

Tetapi pemasaran hanyalah separuh pertama masalah ini. Setelah anda menarik pelanggan ke produk anda, langkah seterusnya adalah berbicara dengan mereka dan menentukan apakah apa yang dibina akan memenuhi keperluan mereka (iaitu menetapkan produk / pasaran yang sesuai).

Bagi banyak permulaan, ini lebih sukar daripada pemasaran . Bagaimanapun, membina produk memerlukan usaha, masa, dan wang: usaha yang mungkin dapat dilakukan untuk usaha lain; masa yang boleh diluangkan bersama keluarga anda; dan wang yang mungkin dilaburkan dengan risiko yang lebih rendah. Untuk mengetahui setelah berbual dengan pelanggan, usaha, masa, dan wang yang anda laburkan dalam produk anda telah sia-sia kerana anda membina perkara yang salah adalah menghancurkan jiwa.

Alih-alih mencari apa yang telah mereka bina adalah produk yang salah, dan menahan sakit hati untuk mengetahui kebenaran yang banyak pengasas lebih suka terus mengetahui apa yang telah mereka lakukan. Tidak ada pengasas yang pasti memasukkannya ke dalam kata-kata itu. Mereka sebaliknya akan memberikan alasan bahawa produk tersebut memerlukan 1 atau 2 lagi ciri sebelum siap ditunjukkan kepada pelanggan.

Apa Yang Harus Anda Lakukan?

Anda tidak membina produk anda sendiri. Anda mungkin pengguna itu, tetapi anda bukan pasaran anda dan anda memerlukan pasaran untuk menentukan produk atau pasaran sesuai. Mendapatkan maklum balas dan arahan dari pelanggan akhirnya adalah mengapa sangat penting untuk memulakan pemasaran sebaik sahaja anda mula mengembangkan produk anda. Itulah sebabnya Gabriel Weinberg menulis "Kesalahan terbesar yang dilakukan oleh startup ketika berusaha mendapatkan daya tarikan adalah gagal mengejar daya tarikan selari dengan pengembangan produk." (Gabungan Gabriel Weinberg)

Pemasaran benar-benar tidak akan menjadi lebih teruk jika ada kepastian yang terlibat di dalamnya. Jika anda dapat menjamin bahawa melakukan y akan menyebabkan pelanggan baru z segala-galanya akan menjadi besar. Tetapi pemasaran tidak seperti itu dan permulaan bukanlah perkara penting. "Permulaan adalah institusi manusia yang dirancang untuk membuat produk atau perkhidmatan baru dalam keadaan ketidakpastian yang melampau." (Eric Reiss)

Pada tahap tertentu, anda hanya perlu "merangkul" pemasaran. Tidak, anda tidak akan tahu apa yang anda lakukan pada mulanya, tetapi menangguhkannya tidak akan memberi anda pengetahuan baru kemudian. Ini hanya akan membuat anda ketinggalan, dan anda memerlukan semua masa untuk mencari di mana pelanggan sasaran anda, dan cara menjangkau mereka dengan sebaik-baiknya.

Anda harus mengakui bahawa mengembangkan saluran daya tarikan anda - walaupun anda tidak tahu apa yang anda lakukan - adalah kerja yang produktif. Anda mencari di mana pelanggan anda; apa yang mereka suka dan apa yang tidak mereka lakukan, anda belajar istilah apa yang harus digunakan dan apa yang sesuai dengan titik kesakitan mereka. Cukup tidak "merasa" produktif kerana bukan di mana anda paling selesa dan kerana terdapat banyak ketidakpastian mengenai keputusan yang harus anda buat.

Sekiranya semuanya berjalan lancar, bukan sahaja anda akan mendapat pendaftaran awal tetapi anda juga akan mendapat maklum balas mengenai apa yang anda lakukan. Maklum balas awal sedikit penting untuk produk yang berjaya. Ini membantu anda mengenali ciri apa yang diperlukan, bidang apa dalam produk anda memerlukan kejelasan, dan yang lebih penting, maklum balas pelanggan membuat anda membina produk yang tepat.

Maklum balas yang anda terima tidak selalu positif, dan itu adalah perkara yang baik. Maklum balas negatif seperti sakit di badan: ia memberitahu anda ada sesuatu yang tidak kena. Mungkin ini memberitahu anda bahawa ciri tidak diperlukan atau ada masalah dengan cara sesuatu berfungsi, tetapi dengan mudah dapat memberitahu anda bahawa apa yang anda bina adalah membuang masa.

Sekiranya Anda Memasarkannya, Mereka Akan Datang

Saya ingin mengatakan, "tunjukkan kepada saya produk yang dibina dengan strategi 'Jika anda membuatnya, mereka akan datang', dan saya akan menunjukkan kepada anda seratus orang lain yang gagal dengan strategi yang sama," tetapi saya tidak dapat. "Seratus yang lain" itu mati dalam keadaan tidak jelas. Mungkin mereka adalah unicorn seterusnya atau mungkin mereka hanya perniagaan gaya hidup tetapi kita tidak akan pernah tahu kerana tidak ada yang mendengar tentang mereka.

Sekiranya anda mahukan produk anda bernasib baik, anda harus memulakan pemasaran. Mulakan pemasaran dari hari 1. Sekiranya anda sudah mula membina produk anda, mulailah pemasaran hari ini. Usahakan sebanyak mungkin untuk mendapatkan daya tarikan seperti yang anda lakukan dalam mengembangkan produk anda, 'daya tarikan dan pengembangan produk sama dominan dan masing-masing mendapat sekitar separuh dari perhatian anda. (Gabriel Weinberg, Daya Tarik )

Watak James Earl Jones tidak betul dalam Field of Dreams . Orang tidak akan datang. Mereka tidak akan datang ke laman web anda tanpa sebab. Mereka tidak akan mendaftar produk anda tanpa mengetahui pasti mengapa mereka melakukannya. Percaya akan kehendak itu adalah kegilaan yang tulen.

Sekiranya anda mempunyai visi pengusaha yang sudah mati yang mengatakan anda membina produk, dan mempercayai bahawa pelanggan akan datang setelah selesai, nasihat saya kepada anda adalah menjauhkan diri dari komputer sekarang, meluangkan masa dengan keluarga anda, dan mungkin mendapatkan rawatan perubatan. Semangat berbohong.

Ringkasan :

Dalam filem "Field of Dreams", Kevin Costner berperanan sebagai petani Iowa bernama Ray Kinsella. Sebagai seorang petani, Ray telah mengalami saat-saat sukar, tetapi ketika berdiri di ladang jagungnya suatu hari dia melihat penglihatan sawah besbol di mana bahagian ladang jagungnya disertai dengan suara yang mengatakan kepadanya, "Jika kamu membinanya, dia akan datang "

Soalan Lazim :open_book:

Apa maksudnya dengan pepatah jika anda membinanya mereka akan datang?

Asal: Sekiranya anda membinanya, mereka akan datang

Sejak tahun 1990-an, petikan ini telah menjadi mantra perniagaan yang bermaksud, jika anda membuat pelaburan dan membina sesuatu orang akan datang, gunakannya, dan akhirnya membayarnya.

Adakah Bidang Impian adalah kisah benar?

Ia berdasarkan kisah benar. Field of Dreams didasarkan pada novel 1982 Shoeless Joe oleh WP Kinsella (Pengarang Kanada) yang sendiri berdasarkan kisah benar (kisah pemain luar Chicago White Sox, Shoeless Joe Jackson yang meninggal pada tahun 1951).

Apakah mesej dalam Bidang Impian?

Ini adalah kisah tentang semangat dan kerja keras, bukan hanya untuk bola keranjang tetapi juga minat untuk melakukan sesuatu dengan satu kehidupan kita yang berharga walaupun orang menganggapnya gila. Field of Dreams juga mengingatkan kita bagaimana iman dapat muncul sebagai kegilaan bagi mereka yang tidak berada dalam lingkaran. Bidang Impian juga mengenai penebusan dosa

Berapa lamakah Bidang Impian?

1j 47m adalah tempohnya.

Apa yang berlaku dengan Terrence Mann Field of Dreams?

Mann telah mati sebahagian besar filem sejak dia melangkah keluar, dari kereta Ray. Dia baru saja diturunkan dan tiba-tiba muncul untuk mengalami keperibadian seperti perubahan, dan putus asa untuk menonton lapangan.

Bagaimana Bidang Impian Berakhir?

Pada akhir filem itu, ayah Ray muncul di lapangan dan mereka berbagi momen, bermain bola, memperkenalkan ayah Ray kepada isteri dan anak perempuannya, dan mendapat kesempatan untuk menebus cara mereka mengakhiri sesuatu ketika ayahnya masih hidup.

Kesimpulan:

Sebagai kesimpulan, kami mendapati bahawa watak James Earl Jones tidak betul dalam Field of Dreams . Orang tidak akan datang. Mereka tidak akan datang ke laman web anda tanpa sebab. Mereka tidak akan mendaftar produk anda tanpa mengetahui dengan pasti mengapa mereka melakukannya. Percaya akan kehendak itu adalah kegilaan yang tulen.

artikel berkaitan:paintbrush: Bagaimana Mencari Pelabur Malaikat untuk Pemasaran Permulaan Permulaan anda yang dipimpin oleh pasaran