Penyakit itu benar-benar sukar untuk diubati, namun pertanyaannya adalah, alasannya? Ini adalah hasil langsung dari banyak komponen dan menggabungkan banyak penyakit . Dengan cara ini, secara sederhana, rawatan keganasan sangat sukar kerana adanya banyak pertemuan penyakit.

Memang terdapat pelbagai jenis pertumbuhan malignan, dan banyak yang terus dijumpai. Lebih dari 100 jenis telah dinyatakan tidak lama dahulu, yang merupakan jumlah yang sangat besar. Penyakit tidak mempunyai sebab yang tetap, tidak ada rawatan yang tetap, dan tidak ada kesan sampingan yang tetap. Ia mungkin disebabkan oleh beberapa faktor luar atau boleh disebabkan oleh penyakit yang menyebabkan makhluk di dalamnya.

Pemboleh ubah yang mempengaruhi rawatan keganasan:

  1. Mungkin ada masalah dengan rawatan sel keganasan; setiap individu dapat memberi tindak balas yang berbeza terhadap mereka. Tidak ada satu terapi biasa untuk pelbagai keganasan; masing-masing mempunyai teknik rawatan alternatif.

  2. Setiap individu mempunyai cara hidup yang sangat luar biasa. Tidak ada dua orang yang mempunyai kitaran hidup dan latihan yang serupa setiap hari. Walaupun beberapa orang segera berlatih menjelang awal hari, yang lain mungkin sedang berehat. Inilah sebab mengapa strategi rawatan berbeza-beza dari individu ke individu.

  3. Tindak balas badan terhadap ubat - ubatan yang diberikan oleh pakar klinikal juga merupakan faktor penting. Sebilangan orang mungkin bertindak balas terhadap ubat keganasan dengan baik, sementara yang lain tidak. Perlu diperhatikan bahawa kadar metabolisme, ukuran darah, dan kesejahteraan umum pesakit sama sekali sangat signifikan.

  4. Walaupun tubuh pesakit dapat menunjukkan hasil yang konstruktif, tumor mungkin menjadi masalah. Sedikit daripada setiap tumor ganjil bertindak balas terhadap ubat dengan cara yang sama seperti yang lain. Oleh itu, tidak ada terapi tunggal untuk pelbagai sel keganasan.

Jenis penyakit asas yang sangat biasa:

Keganasan Bosom: Kedudukan kedua di peringkat paling rendah dari penyakit biasa di seluruh dunia. Ia berlaku pada wanita, dan mamogram dapat mengenal pasti kualitinya dengan baik. Dalam beberapa kes, mamogram dapat mengenalinya bahkan sebelum merebak ke seluruh badan.

Keganasan kulit:

Jenis penyakit yang paling terkenal adalah pertumbuhan malignan kulit. Ia berlaku apabila sel-sel kulit menjadi ganas, dan perkembangannya liar. Terdapat tiga jenis karsinoma sel basal, karsinoma sel skuamosa, dan melanoma. Melanoma tidak biasa seperti dua yang lain, namun yang paling merosakkan di antara mereka. Ini menyebabkan banyak hantaran.

Penyakit pundi kencing:

Karsinoma sel peralihan adalah jenis keganasan pundi kencing yang paling dikenali. Ia juga dinamakan karsinoma urothelial dan sangat merosakkan. Merokok adalah motivasi penting di sebalik mengapa keganasan ini berlaku.

Leukemia:

Ia adalah titik di mana platelet mencipta sel-sel karsinogenik. Terdapat banyak jenis yang bergantung pada jenis platelet dan kelajuan pengembangannya. Ini adalah jenis keganasan yang paling terkenal pada kanak-kanak yang berumur sekitar 15 tahun atau kurang. Bagaimanapun, ia berlaku lebih banyak pada orang dewasa yang berumur lebih dari 55 tahun.