Calon,

Definisi Calon:

  1. Pengisi potensi jawatan. Dalam kontrak, responden yang mengundang undangan disebut calon, dan pihak yang memenangi anugerah disebut sebagai kontraktor.

Sinonim Calon

Penagih, Ejen, Dijalankan Juga, Pemohon, Penunjuk Janji, Aspirant, Aspirer, Pemegang Tugas, Penciuman bayi, Penawar, Pengguru, Penggugat, Pemungut, Coveter, Kuda gelap, Calon yang dikalahkan, Wakil, Keinginan, Pemuja, Dud, Peserta, Peminat, Kegemaran anak lelaki, Freak, Hankerer, Has-has, Hopeful, Lame duck, Licensee, Lover, Nominee, Office seeker, Petitioner, Political hope, Kemungkinan, Postulant, Presidential kayu, Prospect, Runner, Running mate, Seeker, Selectee, Solicitant, Solicitor , Stalking-horse, Stumper, Suitor, Suppliant, Supplicant, Votary, Wanter, Whistle-stopper, Wisher, Yearner

Bagaimana menggunakan Calon dalam ayat?

  1. Semasa pilihan raya akan datang, adalah penting untuk memperhatikan bukan hanya apa yang dikatakan oleh setiap calon, tetapi juga pada apa yang mereka lakukan dan bagaimana mereka melakukan diri mereka sendiri.
  2. Dalam pilihan raya tempatan terlalu banyak orang yang tidak mengetahui pilihan calon mereka kerana politik tempatan sering dilihat sebagai tidak penting atau tidak relevan.
  3. Saya tertanya-tanya calon mana yang akan dipilih oleh rakan saya untuk pilihan raya ini kerana dia selalu memilih yang terbaik dan paling layak.

Makna Definisi Calon & Calon