Permainan kad untuk 3 orang direka untuk tiga atau lebih pemain. Permainan kad 3 pemain ini secara semula jadi kompetitif seperti variasi 2 pemain. Walau bagaimanapun, permainan kad untuk 3 orang juga mempunyai kriteria tertentu dari segi persahabatan, dengan aspek sosial yang diserlahkan dalam permainan. Permainan Kad 3 Pemain adalah Rummy, Go Fish, Crazy Eights, Skat, Let It Ride, Old Maid, Golf, Sarjan Major dan banyak lagi.

Apa Permainan Kad Tiga Pemain Paling Popular

Apakah Permainan Kad Tiga Pemain Paling Popular?

Permainan kad untuk 3 orang terdapat dalam pelbagai bentuk, kreativiti dan perkembangan telah dilakukan di pelbagai negara. Berikut ini disebutkan permainan kad tiga pemain terbaik dengan arahan terperinci yang disediakan untuk masing-masing.

:large_blue_diamond: Gin Rummy

:small_blue_diamond: Rummy adalah jenis permainan kad berpasangan yang paling popular dan klasik . Ini mempunyai varieti yang berbeza dan digunakan sebagai alasan untuk mengembangkan permainan lain dari jenis klasik, misalnya, gin rummy, 500 rummy, dan beberapa permainan kad lain dengan 'Rummy' atas nama mereka. Permainan ini boleh dimainkan oleh 2 hingga 4 pemain; namun, 3 pemain sangat sesuai untuk permainan ini.

:small_blue_diamond: Setiap pemain diberikan 7 kad dan objektifnya adalah yang pertama membuang semua kadnya. Kad boleh diberhentikan dengan mengumpulkan sekurang-kurangnya 3 kad dengan nilai yang sama atau jika kad tersebut berturut-turut dan dari pakaian yang serupa.

:small_blue_diamond: Pemain pertama yang memberikan setiap kadnya setiap kesepakatan mengumpulkan tangan kiri lawannya dan menjaringkan mata mengikut nilai mereka. Yang pertama mendapat jumlah mata yang ditentukan sebelumnya adalah pemenang. Rummy juga boleh dimainkan sejumlah pusingan dan pemain dengan skor tertinggi setelah pusingan terakhir menang.

:large_blue_diamond: Pergi Ikan

:small_blue_diamond: Go Fish adalah permainan berpasangan lain yang boleh dimainkan oleh tiga individu tanpa peraturan yang keras dan pantas. Kanak-kanak menyukainya dengan alasan, tetapi orang dewasa juga menyukainya. Mengingat dan mencuri kad lawan anda adalah mekanisme asas dan pihak yang kalah dengan cepat dapat membalikkan keadaan dengan sedikit keberuntungan pada akhirnya.

:small_blue_diamond: Objektif permainan adalah mengumpulkan lebih banyak buku daripada pesaing anda. Buku dibuat apabila pemain mempunyai empat kad dengan nilai yang serupa dalam genggamannya.

:small_blue_diamond: Setiap pemain diberikan 6 kad pada mulanya. Baki kad menghadap ke bawah di timbunan di tengah.

:small_blue_diamond: Pemain pertama dipilih secara rawak dan selepas itu giliran bergerak mengikut arah jam. Pemain yang pada gilirannya harus memilih lawan dan bertanya apakah dia mempunyai kad peringkat tertentu, misalnya 9. Sekiranya lawan mempunyai kad dari peringkat itu, dia harus memberikan semua kad peringkat ini kepada pemain yang bertanya. Pemain pada gilirannya dibenarkan untuk bertanya kepada lawan yang serupa atau yang lain mengenai kedudukan yang lain. Ini berterusan sehingga lawan yang diminta tidak mempunyai kad dengan peringkat yang diperlukan, di mana dia mengatakan 'Go Fish' dan pemain pada gilirannya harus mengambil satu kad dari tumpukan.

:small_blue_diamond: Seorang pemain boleh meminta kedudukan seperti yang sudah ada di tangannya. Anda harus berhati-hati membiarkan orang lain mengetahui sebilangan besar kad anda.

:small_blue_diamond: Permainan boleh dipilih dalam satu giliran jika ingatan pemain tajam. Mempunyai satu tan kad dalam permainan akhir benar-benar boleh ditambah, tetapi berhati-hati, persahabatan boleh dimusnahkan jika anda skru pemain yang berbeza daripada buku-buku mereka masa yang cukup.

:large_blue_diamond: Lapan Gila

:small_blue_diamond: Crazy Eights adalah permainan yang sangat serupa dengan Uno. Setiap pemain diberikan 5 kad dan objektifnya adalah untuk menyingkirkan semuanya sebelum lawannya. Terdapat banyak jenis sejauh jumlah kad yang digunakan dan peranan kad khas. Kami memilih untuk mematuhi peraturan yang paling standard .

:small_blue_diamond: Dek 52 kad standard digunakan, tidak ada pelawak. Setiap pemain diberikan 5 kad permulaan dan selebihnya dari timbunan timbunan, dengan kad teratas menghadap ke atas dan diletakkan di sebelah timbunan. Setiap pemain boleh meletakkan kad di atas timbunan jika sesuai dengan kad menghadap ke atas sama ada mengikut pangkat atau kesesuaian. Sebagai contoh, jika kad muka adalah 5 dari Hearts, pemain pada gilirannya dapat meletakkan 5, tanpa mengira saman, atau Heart, tanpa mengira peringkat. Sekiranya pemain tidak mempunyai kad yang munasabah untuk dijatuhkan, dia membawa kad menghadap ke bawah dari timbunan buangan dan menyelesaikan gilirannya.

:small_blue_diamond: Terdapat kad tertentu dalam permainan, yang menjadikannya sangat menarik dan menyeronokkan. Kad-kad itu, kecuali 8s, mesti dimainkan jika mereka mengikuti langkah-langkah sepadan atau sesuai.

:small_blue_diamond: Pada ketika pemain akan meletakkan kad kedua hingga terakhir, dia harus mengumumkannya. Sekiranya dia lupa mengatakan 'Kad Terakhir' sebelum meletakkannya, dia dihukum dengan menarik 2 kad. Pemain pertama yang membuang semua kadnya memenangi pusingan.

:large_blue_diamond: Slapjack

Permainan sederhana untuk 3, mengambil motivasi dari Egyptian Ratscrew. Setiap pemain diberikan kad dengan menghadap ke bawah, dan bergiliran bermain kad teratas ke tengah papan. Semasa Jack dimainkan, semua pemain menampar kad, dengan pemain terpantas mengambil tumpukan. Menjelang akhir, pemain yang mendapat semua kad akan menjadi pemenang.

:large_blue_diamond: Pembantu Rumah Tua

:small_blue_diamond: Old Maid, juga dinamakan sebagai Black Peter, adalah permainan keluarga yang sangat sederhana dan sangat menyeronokkan untuk kanak-kanak dan orang dewasa. Anda hanya memerlukan dek standard 52 kad dengan salah satu Queens dihapuskan darinya. Sekiranya anda menentang stereotaip , anda boleh menukar kad yang dibuang menjadi kad Jack, 2 atau kad lain, kerana pemikiran di sebalik permainan ini adalah bahawa anda memerlukan jumlah kad yang ganjil.

:small_blue_diamond: Peraturan untuk bermain permainan ini sangat mudah. Semua kad dibahagikan antara tiga pemain. Sebilangan kad mempunyai kad yang lebih banyak daripada yang lain, tetapi kadangkala tidak penting. Setelah semua kad dibagikan, setiap pemain harus mengambil dari mana-mana pasangan yang boleh dibuatnya. Sepasang adalah dua kad dari kedudukan yang sama.

:small_blue_diamond: Sejak itu, setiap pemain harus mempunyai hanya 1 kad dari pangkat mana pun. Penjual pertama dan giliran mengikut arah jam. Pemain pada gilirannya harus meletakkan kad kirinya menghadap ke bawah di hadapan pemain di sebelah kiri untuk menarik satu. Sekiranya pemain ke satu sisi membuat pasangan dengan kad yang ditarik, dia membuangnya.

:small_blue_diamond: Seperti dalam kehidupan seharian, tidak ada pemenang dalam permainan ini, hanya yang kalah. Sekiranya pemain akan membuang kad terakhirnya, dia akan keluar dari permainan. Pemain terakhir yang kekal bersama permaisuri terpencil dilihat sebagai yang kalah.

:large_blue_diamond: Permainan Kad Golf

:small_blue_diamond: Golf adalah permainan 3 pemain di mana nasib dilihat lebih penting daripada kemahiran. Tidak boleh dicampur dengan solitaire dengan nama yang serupa, tujuan permainan ini adalah untuk memperoleh mata serendah mungkin, seperti Golf sebenar.

:small_blue_diamond: Terdapat beberapa versi permainan yang berbeza, namun versi yang paling terkenal adalah Golf 6-kad dan Golf 4-kad.

:small_blue_diamond: Dalam Golf 4-kad, setiap pemain diberikan 4 kad, yang disusun dalam bentuk persegi, menghadap ke bawah. Selebihnya kad ditinggalkan dalam stok, dengan kad atas menghadap ke atas dan kiri di sebelah stok, membingkai timbunan buangan.

:small_blue_diamond: Selepas berurusan, setiap pemain secara peribadi dapat melihat hanya dua kad yang lebih dekat dengannya. Pada gilirannya, pemain boleh melakukan salah satu daripada tiga perkara:

  • Ambil kad dari stok. Setelah melihatnya, dia boleh menukarnya dengan salah satu kadnya atau membuangnya. Terlepas dari pilihannya, kad yang dibuang harus diletakkan menghadap ke atas di atas timbunan buang.

  • Keluarkan kad menghadap ke atas dari timbunan yang dibuang. Sekiranya pemain melakukan aktiviti ini, dia harus menukarnya dengan salah satu kadnya.

  • Bentak di atas meja dan tarik kad tidak. Ini menunjukkan bahawa dia tidak mahu menukar kad-kadnya yang lain dan ini juga merupakan tanda bahawa permainan akan berakhir setelah semua orang mengambil giliran.

:small_blue_diamond: Permainan selesai setelah pemain mengetuk dan yang lain mengambil giliran terakhir mereka. Pemain dengan skor paling minimum adalah pemenang.

:small_blue_diamond: Mata berikut diberikan oleh kad:

  • kad nombor memberikan nilai angka mereka

  • J dan Q memberikan 10 mata

  • K berikan 0 mata

:large_blue_diamond: Skat

:small_blue_diamond: Skat adalah permainan 3 pemain yang menghiburkan di mana dua individu cuba menjatuhkan yang ketiga. Pada mulanya dimainkan dengan kad Jerman yang sesuai, permainan ini pasti dapat dimainkan dengan dek Perancis klasik menggunakan 32 kad, 7s hingga As.

:small_blue_diamond: Prinsip permainan sangat kompleks dan ini adalah giliran permainan yang terbaik, memerlukan banyak tumpuan dan latihan untuk mengetahui cara memainkannya dengan tepat . Walau apa pun, jika kumpulan anda memberi masa untuk menguasai permainan, ia akan memberi ganjaran kepada usaha anda dengan permainan yang benar-benar obsesif.

:small_blue_diamond: Setiap pemain diberikan 10 kad dan dua baki dibiarkan menghadap ke bawah sebagai Skat. Pada ketika itu peringkat pengisytiharan bermula. Ini adalah pertarungan outbidding yang pertama bermula antara dua pemain tidak termasuk dealer, kemudian antara pemenang dan dealer tender pertama. Sesiapa yang menawarkan mata terbanyak menjadi perisytiharan. Pengisytiharan kemudian boleh membuat kesimpulan sama ada untuk melihat Skat atau bermain tanpanya.

:small_blue_diamond: Perisytiharan itu seharusnya tidak hanya membuat poin lebih banyak daripada dua lawannya, tetapi dia juga harus merangkumi poin deklarasi yang diumumkannya pada peringkat penawaran. Terdapat 120 mata dalam satu permainan, jadi memenangi 61 adalah penting untuk memenangi pusingan. Selepas menang, bergantung pada perjanjian dan jumlah Matador, perisytiharan telah, mata deklarasinya dikira.

:large_blue_diamond: Biarkan Ia Menunggang

:small_blue_diamond: Let it Ride adalah sebahagian dari gelombang permainan kasino baru pada akhir 1990-an, ia adalah permainan berasaskan poker kasino. Walaupun permainan telah menjadi popular selama dua puluh tahun terakhir, asas pemainnya telah merosot dengan serius dalam beberapa tahun sebelumnya.

:small_blue_diamond: Peraturan itu bukan alasan bahawa pemain baru mungkin dimatikan. Pemain poker yang serius tidak terkesan dengan kelebihan permainan yang agak tinggi. Dalam istilah yang lebih asas, ini bermaksud pemain tidak mempunyai pilihan untuk mempengaruhi peluang kemenangan mereka dengan menggunakan kemampuan dan pengalaman mereka.

:small_blue_diamond: Permainan dimulakan dengan setiap pemain dibagikan tiga kad, sama seperti dua menghadap ke peniaga. Pemain dibayar dengan kekuatan poker di tangannya. Perbezaan antara Let It Ride dan permainan kasino lain adalah peluang bagi pemain untuk mencabut taruhannya.

:small_blue_diamond: Pemain dapat menarik diri dalam dua kali. Kemungkinan pertama berlaku apabila pemain melihat tangannya. Kad komuniti pertama belum didedahkan. Peluang ke-2 berlaku apabila kad komuniti pertama diturunkan. Kad komuniti berikutnya belum didedahkan.

:small_blue_diamond: Sekarang pemain boleh memiliki satu, dua atau masing-masing dari tiga taruhannya ketika dua kad peniaga diturunkan.

:small_blue_diamond: Permainan ini sangat mudah untuk dimasuki dan dimainkan dengan segera. Tidak ada kemampuan khusus yang diperlukan, selain membuat keputusan anda tepat ketika anda perlu memutuskan apakah akan menarik taruhan tertentu.

:large_blue_diamond: Sarjan Major

:small_blue_diamond: Sarjan Mejar adalah permainan menipu, yang dikenali di seluruh Dunia sebagai 3-5-8. Objektif setiap pusingan adalah untuk menang namun banyak penipuan yang dapat dijangkakan pada pusingan pertama peniaga dipilih secara rawak dan dia memberikan semua kad kecuali untuk 4, yang diletakkan di sebelah kanan sebagai talon. Ini meninggalkan keseluruhan tiga pemain dengan 16 kad di tangan mereka.

:small_blue_diamond: Peniaga memilih apa yang sepatutnya. Dia harus memilih salah satu daripada empat pakaian itu.

:small_blue_diamond: Setelah peniaga memilih truf, talon ditunjukkan kepada setiap pemain dan pengulas truf mengumpulkannya. Dia pada ketika itu harus memilih 4 kad untuk dibuang, meninggalkannya dengan 16 kad. Setelah timbunan buangan dibingkai, peniaga bermula dengan kad, dibuntuti oleh individu yang duduk di sebelah kirinya. Pemain wajib menjawab saman, jika mungkin, namun bermain truf jika pemain tidak dapat mengikutinya adalah pilihan.

:small_blue_diamond: Selepas 16 pusingan permainan, setiap orang harus memeriksa jumlah trik yang dimenanginya. Peniaga yang memilih truf mempunyai objektif 8 trik, yang dekat dengannya mempunyai sasaran 3, dan pemain ketiga mempunyai sasaran 5. Jika pemain membuat jumlah trik yang lebih besar daripada sasaran yang diperlukan, dia menjaringkan gol mata tambahan. Menang lebih sedikit helah daripada sasaran pemain meninggalkannya dengan mata negatif.

:small_blue_diamond: Pada pusingan berikutnya, sasaran tiga pemain berputar, dan pemain yang mempunyai sasaran 8 memilih truf. Sesiapa yang membuat helah mengatasi sasarannya pada pusingan terakhir boleh menukar kad-kad yang tidak diingini kerana dia membuat overtricks dengan pemain yang telah berada di bawah sasaran trik mereka. Hanya pakaian bukan truf yang boleh ditukar.

:small_blue_diamond: Pemain pertama yang memperoleh sejumlah mata yang telah ditentukan akan menang.

:large_blue_diamond: Baccarat

:small_blue_diamond: Baccarat adalah permainan khas yang dimainkan di kelab perjudian dan boleh didapati dalam filem jenis James Bond. Walaupun permainan ini tersedia dalam budaya pop dan tempat-tempat seperti Las Vegas, permulaannya bermula pada abad kesembilan belas atau seawal abad kelima belas. Di kebanyakan negara besar, varian asas permainan Baccarat disebut Punto banco.

:small_blue_diamond: Sekiranya anda baru mula bermain kasino, permainan ini sesuai untuk anda, kerana ia tidak mempunyai kerumitan dan hanya bergantung pada tekaan. Tanpa keraguan, anda boleh mencuba menghitung kad untuk memperoleh keuntungan tetapi tidak ada jaminan bahawa anda akan berbuah dalam melakukannya.

:small_blue_diamond: Di Baccarat, jumlah pemain tidak berkaitan dengan jumlah kad yang dibagikan. Terlepas dari jumlah pemain yang ada, hanya dua tangan yang dibagikan, dua kad untuk setiap tangan.

:small_blue_diamond: Sasaran permainan adalah menjaringkan gol sedekat mungkin hingga 9. Pertama, anda harus memilih sama ada anda akan bertaruh pada pemain atau di pihak bankir. Tangan pemain dilengkapkan terlebih dahulu, diikuti oleh pemain bank.

Cara Bermain Permainan Kad Tiga Pemain

Permainan kad untuk 3 orang mesti mengikuti peraturan yang serupa dengan variasi permainan kad multipemain yang lain, satu-satunya perbezaan adalah adanya tempat duduk bernama, di mana peranan khusus dalam permainan diberikan kepada setiap pemain, seperti "perisytiharan dan pembela" di Skat.

:small_blue_diamond: Berurusan

Dalam tiga permainan kad pemain, peniaga mempunyai tanggungjawab mengacak dan mengagihkan kad, dan ditentukan oleh pemisahan dek . Satu kad diberikan pada satu masa, dan kad yang selebihnya ada untuk stok.

:small_blue_diamond: Main

Selalu ada peraturan yang berbeza untuk permainan yang berbeza, tetapi semua peraturan mempunyai asas yang sama. Di bahagian ini terdapat genre utama pengambilan trik dan pemadanan.

:small_blue_diamond: Mengambil tipu muslihat

Genre permainan Trick-based didasarkan pada pusingan, yang disebut muslihat. Setiap pemain memainkan satu kad untuk menentang pemimpin silap mata. Sekiranya kad-kad itu sesuai, dia akan memenangi silap mata dengan kad yang lebih tinggi.

:small_blue_diamond: Sepadan

Permainan kad yang sepadan adalah mengenai membina tangan untuk memadankan keadaan kemenangan tertentu. Permainan ini melibatkan melukis dan membuang. Peraturan bermain permainan ini adalah bahawa pemain harus selalu memiliki jumlah kad yang sama, dan mengurus kad adalah bahagian penting dalam permainan.

Permainan Kad untuk Kanak-kanak

permainan kad untuk 3 orang juga merangkumi kanak-kanak. Berikut ini disebutkan beberapa permainan kad yang boleh dimainkan oleh anak-anak.

:large_blue_diamond: Konsentrasi / Ingatan

:small_blue_diamond: Objektif permainan adalah mengumpulkan kad paling banyak, termasuk satu hingga enam pemain, dengan usia tiga tahun ke atas. Dek 52 kad standard termasuk dalam permainan ini. Pertama, Shuffle kad dan letakkan di atas meja, menghadap ke bawah, dalam corak (contohnya, 4 kad x 13 kad). Untuk permainan ini, pemain termuda mendahului, selepas itu berjalan mengikut arah jam.

:small_blue_diamond: Pada setiap giliran, pemain bertukar lebih dari dua kad (masing-masing bergiliran) dan menyimpannya jika sepadan dengan nombor. Jika mereka berkesan sepadan pasangan nombor, pemain yang akan mengambil giliran lain.

:small_blue_diamond: Pada ketika pemain membalikkan dua kad yang tidak sepadan dengan nombor, kad-kad itu dibalikkan ke bawah dan bertukar menjadi giliran pemain seterusnya.

:small_blue_diamond: Untuk menjadikan permainan lebih mudah, kad dapat dikeluarkan dalam empat kumpulan.

:small_blue_diamond: Setelah selesai semua pasangan, mereka yang mempunyai kebanyakan pasangan menang.

:large_blue_diamond: Tangkap

:small_blue_diamond: Objektif permainan adalah memenangi semua kad. Terdapat dua hingga 12 pemain, dengan usia tiga tahun ke atas. Termasuk dek 52 kad standard atau dek junior kad Snap tersuai. Peniaga mempunyai tanggungjawab untuk menyeret kad dan menyerahkannya sekata mungkin kepada semua pemain. Beberapa pemain boleh memiliki satu kad lebih banyak daripada pemain lain. Setiap pemain harus meletakkan kadnya, menghadap ke bawah, di tumpukan di hadapannya.

:small_blue_diamond: Pemain di sebelah kiri peniaga pergi terlebih dahulu, selepas itu bergerak mengikut arah jam.

:small_blue_diamond: Pada gilirannya, setiap pemain membalikkan kad teratas dari timbunan menghadap ke bawah. Pada saat seseorang membalikkan kad yang sepadan dengan kad yang sudah menghadap ke atas tumpukan pemain lain, pemain bersaing untuk menjadi yang pertama memanggil "Snap". Pemain yang memanggil "Snap" terlebih dahulu memenangkan kedua tiang dan menambahkannya ke bahagian bawah longgokan menghadap ke bawah.

:small_blue_diamond: Apabila pemain memanggil "Snap" pada waktu yang salah, dia harus memberikan kad teratasnya kepada pemain yang baru saja bermain. Sekiranya pemain melakukan kesalahan pada gilirannya sendiri, dia harus memberikan kad teratasnya kepada pemain di sebelah kanannya.

:small_blue_diamond: Hasil bermain sehingga satu pemain memenangi semua kad. Pemain itu memenangi permainan.

:large_blue_diamond: Scumbags dan Warlords / Rascals dan Royalti

:small_blue_diamond: Objektif permainan adalah menjadi orang pertama dalam putaran permainan yang membuang semua kad mereka, dan menjadi "panglima perang". Sekiranya tidak berjaya, setiap pemain cuba mengelak daripada menjadi orang terakhir yang memegang kad, yang dikenali sebagai "bajingan". Minimum 3 pemain diperlukan untuk permainan ini, tetapi mungkin mempunyai sehingga lapan pemain, dan paling sesuai untuk kanak-kanak berusia lapan tahun ke atas Dek kad 52 standard akan diperlukan. Terdapat sebilangan besar variasi tetapi kedudukan kad standard mempunyai 2 sebagai kad tertinggi, diikuti oleh Ace, King, Queen, dan Jack, dan kemudian 10-3.

:small_blue_diamond: Keluarkan semua kad, tanpa mengira pembahagian yang tidak sama. Pemain yang diserahkan kepada peniaga, mendahului dan meletakkan kad dengan kedudukan yang sama. Pemain berikut boleh lulus atau membuat permainan yang boleh melebihi kedudukan. Untuk melepasi kad sebelumnya, pemain harus memainkan bilangan kad yang serupa dan mereka harus berada di kedudukan yang lebih tinggi.

:small_blue_diamond: Pemain seterusnya mungkin bermain dua Jack, namun mungkin tidak bermain tiga kali, kerana mereka berada di peringkat yang lebih rendah, dan dia juga tidak dapat bermain tiga Raja. Dia juga boleh bermain dua Raja. Sekiranya pemain tidak mempunyai kad yang sesuai untuk dimainkan, mereka boleh memilih untuk lulus.

:small_blue_diamond: Hasil bermain sehingga tiga pemain berturut-turut tidak dapat mengalahkan kad sebelumnya yang dimainkan, jadi, semua perkara yang dianggap kad di atas meja dikeluarkan dari permainan untuk pusingan itu dan individu terakhir yang bermain dapat membawa kad atau kad lain.

:small_blue_diamond: Pemain pertama yang kehabisan kad akan menjadi "royalti" pada pusingan berikut, namun permainan akan berlangsung sehingga semua kecuali satu pemain yang tersisa dengan kad. Sesiapa yang berakhir dengan kad di tangan mereka apabila setiap orang lain di luar kad diumumkan "bajingan" dan harus menangani tangan seterusnya.

:large_blue_diamond: Sudu / Keldai

:small_blue_diamond: Objektif permainan adalah yang pertama mengumpulkan empat kad dengan kedudukan yang sama. Sekiranya pesaing mengalahkan anda untuk mencapai tujuan itu, tujuannya adalah bukan yang terakhir untuk merealisasikannya, jika tidak, anda akan dinyatakan sebagai "keldai". Permainan ini boleh dimainkan dengan tiga hingga 13 pemain dan sesuai untuk kanak-kanak yang berumur lapan tahun ke atas. Dek 52 kad standard akan diperlukan. Untuk setiap pemain dalam permainan, anda memerlukan empat kad dengan kedudukan yang sama dari geladak. Contohnya, dengan lima pemain anda boleh menggunakan Aces, 2s, 3s, 4s dan 5s. Anda juga memerlukan satu sudu untuk setiap pemain, tolak satu. Contohnya, dengan lapan pemain, anda memerlukan tujuh sudu.

:small_blue_diamond: Untuk permainan, anda perlu menukar kad dan menyerahkannya kepada pemain. Setiap pemain akan mempunyai empat kad. Letakkan sudu di tengah meja sehingga setiap pemain dapat mencapainya.

:small_blue_diamond: Pemain pada masa yang sama memilih satu kad dari tangan mereka, menyerahkan kad itu ke lawan ke sebelah kiri mereka, dan mendapatkan kad yang mereka terima dari lawan ke sebelah kanan mereka. Setiap pemain tidak boleh mempunyai lebih dari 4 kad di tangan mereka.

:small_blue_diamond: Pada ketika pemain mengumpulkan empat jenis, mereka mengambil sudu, sesederhana mungkin, dan meletakkannya di hadapan mereka sendiri.

:small_blue_diamond: Apabila satu pemain melakukan ini, setiap pemain lain harus melakukan dengan cara yang sama secepat mungkin. Pemain terakhir yang mendapat sudu tersingkir dari permainan. Hapuskan satu set empat kad dari geladak dan mainkan pusingan lain. Dua pemain terakhir dalam permainan adalah pemenang bersama.

Permainan Kad untuk Kanak-kanak

Permainan Kad Minum untuk 3 Orang

Permainan kad untuk 3 orang juga termasuk permainan kad minum. Berikut ini disebutkan beberapa nama permainan kad minum untuk 3 orang.

:large_blue_diamond: Dominos

:small_blue_diamond: Dominos bukan hanya untuk anak-anak muda. Setiap domino adalah jubin segi empat dengan garis yang memisahkan wajahnya menjadi dua hujung persegi. Setiap hujungnya dipisahkan dengan pelbagai tempat atau kosong. Anda perlu menetapkan tajuk domino yang sesuai dengan jubin yang sudah diletakkan. Yang satu diletakkan berdekatan dengan yang lain, ruang kosong adalah nombor percuma. Apabila domino kehabisan individu dengan domino paling sedikit yang ada di tangan mereka adalah pemenang.

:small_blue_diamond: Perkara yang diperlukan untuk bermain domino adalah; Dominos (Dijual dalam warna, atau hitam dan putih).

:large_blue_diamond: Kuarters

:small_blue_diamond: Kuarters adalah permainan minum klasik. Dua pemain memantul suku Amerika atau duit syiling ukuran setanding dari meja yang cuba menjadikan suku itu berada di tempat tertentu, biasanya menjadi gelas (atau cawan) di atas meja itu. Pemain yang memantul suku disebut sebagai "penembak." Dalam varieti tertentu gelas itu kosong dan setiap pemain mempunyai gelas yang berbeza untuk diminum, sementara dalam varieti yang berbeda, gelas yang menjadi tumpuan penembaknya mengandungi minuman beralkohol.

:small_blue_diamond: Apabila pemain meningkat dua kali ganda, mereka perlu membuat pukulan. Seorang pemain meningkat dua kali ganda apabila mereka, mempunyai kaca tembakan dan individu di belakangnya membuat suku di gelas mereka dan menyerahkannya kepada mereka semasa mereka masih berusaha untuk mendapatkannya. Pada saat anda mendapat dua kali ganda; anda akan minum.

:small_blue_diamond: Perkara yang diperlukan untuk bermain suku adalah; Kaca tembakan, Kuarters

:large_blue_diamond: Mabuk Jenga

:small_blue_diamond: Mabuk Jenga jauh lebih menyeronokkan daripada Jenga klasik anda. Mabuk Jenga adalah salah satu permainan minum paling mudah untuk dimainkan dengan lebih daripada dua pemain. Ambil potongan Jenga biasa dan tulis perkara yang perlu dilakukan. Sebagai contoh, anda boleh menulis satu, minum sebiji vodka dan satu lagi senapang bir.

:small_blue_diamond: Tulis pada bahagian tertentu perkara selain minum, misalnya, gunakan tangan yang tidak menguasai untuk memainkan bahagian seterusnya atau berpusing dalam lima bulatan sebelum anda memainkan giliran seterusnya. Sekiranya anda tidak mempunyai kepingan permainan dan anda mengambil semua minuman, setiap tiga pemain akan mengalami mabuk yang paling ketara dalam hidup mereka atau mereka mungkin akan mati. Minum adalah maraton, bukan pecut, menjadi orang pertama yang pingsan bukanlah sesuatu yang menyeronokkan. Ini akan memperoleh mengekalkan. Apabila anda menarik sehelai yang membimbing anda apa yang harus diminum, dan apabila anda adalah orang yang menurunkan potongannya, anda akan minum.

:small_blue_diamond: Perkara untuk bermain Jenga; Potongan Jenga, Sharpie (Untuk menulis pada kepingan Jenga).

:large_blue_diamond: Omong kosong

:small_blue_diamond: Kadang-kadang rasanya bersumpah, kecuali jika anda menjalani kehidupan yang paling meletihkan yang pernah anda mainkan omong kosong sebelumnya. Anda akan menyerahkan keseluruhan dek kad kepada semua orang. Individu dengan 2 kelab bermula. Anda meletakkan kad dalam urutan berangka menghadap ke bawah, 2,3,4,5,6,7,8,9, j, o, k, A tidak memberi perbezaan apa yang sesuai dengan yang anda tetapkan. Pergi mengikut arah jam mengikut bulatan individu yang bermain. Anda perlu meletakkan semua nombor yang anda miliki, jika anda tidak berbohong. Sekiranya seseorang memanggil omong kosong dan anda mempunyai kad-kad itu mereka mengambil keseluruhan timbunan, jika anda tidak memilikinya anda perlu mengambil keseluruhan timbunan.

:small_blue_diamond: Perkara untuk bermain omong kosong adalah: Dek kad

Permainan Kad Minum untuk 3 Orang

Soalan Lazim

Berikut ini disebutkan beberapa soalan yang sering diajukan berkaitan dengan permainan kad untuk 3 orang ;

1. Apa itu permainan tiga pemain?

3 Pemain Pemain adalah permainan berbilang pemain di mana tiga pemain bermain pada masa yang sama pada PC tempatan. Permainan berbilang pemain dalam perjumpaan kecil selalu mendapat intensitas dan persaingan, ketika pemimpin tidak jauh dari tempat terakhir. Anda boleh memainkan setiap permainan yang wajar untuk 4 Pemain.

2. Apakah permainan 3 pemain yang menyeronokkan?

Berikut adalah beberapa permainan 3 pemain yang menyeronokkan:

  • Urutan

  • Tiket untuk menunggang

  • Catan

  • Azul

  • Tengoklah!

  • Pandemik

  • Scrabble

  • Pulau Terlarang

3. Permainan dalam talian apa yang boleh dimainkan oleh 3 orang?

Berikut adalah beberapa permainan dalam talian percuma untuk dimainkan dengan rakan anda

  • Psik!

  • Plato.

  • Jelajah Mario Kart

  • Scrabble Go

  • Perisik

  • Bergambar 2

  • Inilah Dunia Anda

  • Ketidakpekaan Jauh

4. Bolehkah 2 bermain Catan?

Struggle for CATAN adalah permainan kad yang boleh anda mainkan dengan dua hingga empat pemain. CATAN Dice Game adalah permainan roll-and-write yang pantas untuk sebilangan pemain. CATAN Traveler juga menyertakan varian 2 pemain.

5. Mengapa Catan begitu popular?

Catan adalah salah satu permainan gaya Euro yang paling awal untuk menjadi popular di AS, kerana kedua-duanya hingga tarikh ia keluar, dan kerana ia mempunyai lebih dari sekadar kemiripan, baik secara mekanik dan tematik, untuk permainan Amerika yang lebih popular (iaitu Monopoli).

6. Apakah permainan kad tertua?

Permainan kad perdagangan tertua di dunia muncul pada tahun 1904. Diterbitkan oleh Allegheny Card Co dari Allegheny, PA dan Detroit, MI, USA, set Permainan Bola Bola Base mengandungi 104 kad pemain dan lapan kad “bola kaunter” pasukan.

7. Apakah permainan kad yang paling sukar?

Magic: The Gathering adalah permainan kad yang paling sukar. Ini adalah bukti baru dengan implikasi penting untuk teori permainan menunjukkan bahawa kita tidak mungkin dapat menentukan pemenang mengikut algoritma. Magic: The Gathering adalah permainan kad di mana ahli sihir membuang makhluk memanggil , mantera, dan mengeksploitasi objek sihir untuk mengalahkan pesaingnya.

8. Apa yang dimaksudkan oleh Queen dalam lapan gila?

Semasa Ratu dimainkan, pemain berikut secara bergilir ketinggalan satu giliran, dan gilirannya berlalu ke pemain berikutnya. Dalam permainan dua pemain lawan dilangkau dan pemain serupa bermain sekali lagi.

9. Adakah Crazy Eights dan UNO sama?

Crazy Eights adalah permainan yang menyeronokkan seperti permainan Uno di mana pemain bergilir-gilir meletakkan kad yang sesuai dengan nilai muka atau sesuai dengan objektif untuk mengambil semua kad di tangan mereka; satu-satunya perbezaan adalah bahawa ia dimainkan dengan dek kad biasa dan bukannya kad yang dibuat khas.

10. Bagaimana anda bermain Trump?

Setiap pemain meletakkan 1 kad mereka menghadap ke bawah sebelum mereka berada di sebelah kanan mereka untuk menunjukkan yang mana, mereka akan dibenarkan memanggil sebagai Trump kemudian. Mereka kemudian dapat membawa truf dengan menyerahkan kad tersembunyi ini untuk mengungkapkan yang sesuai sebagai truf mereka. Untuk 3 atau 4 pemain, setiap pemain memilih 3 kad untuk diteruskan ke kad seterusnya.

Kesimpulannya

:black_medium_small_square: Terdapat banyak permainan kad untuk 3 orang dan anda hanya perlu memilih satu permainan dari mereka yang paling disukai oleh kumpulan anda. :black_medium_small_square: Beberapa permainan yang disebutkan dalam artikel ini adalah versi permainan kad 4 pemain kegemaran anda yang dikonfigurasi untuk 3 orang sahaja, seperti Hearts 3 pemain atau Spade 3 pemain, tetapi ada juga permainan yang dibuat khusus untuk 3 orang yang disebutkan di artikel ini.

artikel berkaitan:point_down:

Permainan Latihan Otak Terbaik

Mafia Game - Cara Bermain permainan kad Mafia

Permainan kad perang - Cara Bermain Permainan kad Perang

Berapa Banyak Kad Dalam Dek

Cara Bermain Poker

Kad AR

Permainan halo mengikut urutan

Permainan kad untuk 3 orang lebih menarik. Rummy adalah salah satu permainan tiga orang terbaik. Satu kad permainan digunakan dalam permainan kad tiga orang , dan setiap peserta diberikan tujuh kad. Objektif permainan ini adalah untuk membuang semua kad di tangan anda.

:eight_pointed_black_star: Pengenalan permainan kad 3 pemain

Seperti namanya, permainan kad 3 pemain adalah aktiviti tangan yang dimaksudkan untuk 3 atau lebih peserta. Permainan kad seperti itu, serupa dengan dua jenis pemain, tentu saja kompetitif kerana disertakan beberapa pemain.

Sebagai perbandingan dengan permainan kad dua pemain yang lebih teruk, permainan kad tiga orang mempunyai tahap interaktiviti yang lebih besar kerana waktu henti yang lebih lama. Ini disebabkan oleh populariti permainan kad berganda dalam persekitaran kumpulan seperti kafe dan pesta percutian.

Biasa Anglo-Amerika dek 52 kad, biasanya diperolehi dalam kemudahan kedai-kedai di seluruh dunia. Dek Sepanyol, yang terdiri daripada 40 atau 48 kad, boleh digunakan dalam beberapa permainan kad asal Eropah yang lebih tradisional.

Walau bagaimanapun, ada niche khas untuk permainan kad tiga pemain dari segi persahabatan, dengan aspek sosial digarisbawahi. Dek ini mempunyai asas yang setanding dengan dek 52 kad biasa, yang membolehkannya dimainkan dengan penyesuaian yang mudah.

:eight_pointed_black_star: Permainan Kad 3 pemain Terbaik

Sekiranya anda tidak dapat bertemu keluarga atau rakan anda dengan alasan apa pun, anda masih boleh menikmati permainan kad yang hebat dalam talian dengan mereka. Permainan perjumpaan yang terang telah menempatkan semua permainan kad teratas di satu tempat untuk dinikmati. Cukup buat lobi, kongsi pautan dan main dalam beberapa saat. Perkara yang paling menarik adalah bahawa ia adalah percuma.

:small_red_triangle_down: Gin Rummy

Beberapa permainan kad terkenal sepanjang masa adalah versi permainan Rummy klasik yang lebih lama. Permainan ini dicipta pada awal tahun 1900-an tetapi masih merupakan permainan kad hebat yang memerlukan strategi dan perancangan hari ini. Rasa Gin Rummy untuk memenangi permainan benar-benar memuaskan dan peraturannya sangat cepat dipahami.

Cara termudah untuk bermain Gin Rummy adalah dengan Bright Meeting Games. Ini adalah kaedah yang hebat untuk mempelajari peraturan dalam talian dengan rakan atau rakan anda , kerana sistem ini memandu anda melalui apa yang boleh anda lakukan atau tidak boleh lakukan. Salah satu perkara yang paling penting dalam bermain Gin Rummy adalah mengawasi skor, dan untungnya anda dijaga ketika bermain dalam talian.

:small_red_triangle_down: Pergi Ikan

Go Fish adalah perlawanan menghiburkan yang boleh dimainkan oleh tiga individu dengan peraturan yang agak mudah. Atas sebab ini, kanak-kanak menyukainya, tetapi ini juga cukup menghiburkan untuk orang dewasa.

Mekanik asasnya ialah menghafal dan mencuri kad untuk lawan anda dan untuk sedikit keberuntungan, pasukan yang kalah dapat mengubah sesuatu dengan mudah pada akhirnya. Seseorang hanya boleh meminta kedudukan yang benar-benar dimiliki.

Objektif aktiviti ini adalah untuk mengumpulkan jumlah tambahan daripada menentang lawan. Setiap kali tangan seseorang mengandungi 4 kad dari nombor yang sama, jumlah dihasilkan. Setiap peserta diberikan enam kad pada permulaan (5 atau 7 dalam variasi lain). Baki kad disusun di bahagian tengah.

Pemain bebas untuk bertanya mengenai kedudukan lain yang sama atau lawan yang lain. Pertanyaannya berlanjutan sehingga lawan tidak mempunyai kad dengan kedudukan yang sesuai, dan pemain seterusnya perlu mengeluarkan satu kad dari timbunan.

:small_red_triangle_down: Pengarang

Permainan kad pengarang baik untuk keluarga. Bergilir-gilir dan tanyakan secara politik kad yang anda mahukan, dan jika anda mempunyai pemain di sebelah kanan, anda mesti menyerahkannya! Bentuk permainan kad ini menarik kerana memerlukan perbualan dan mungkin sangat lucu . Peraturannya cukup asas untuk kanak-kanak kecil bermain.

Bermain permainan kad seperti ini mungkin menjadi pemecah es ketika anda bertemu dengan seseorang. Oleh kerana peraturannya cukup mudah, anda pasti dapat melakukan aktiviti untuk mengenali seseorang. Selagi anda mempunyai satu set kad di tangan anda.

:small_red_triangle_down: Skat

Tidak begitu banyak permainan tiga kad yang sukar dilakukan, menjadikan Skat sebagai alternatif yang baik jika anda dan rakan anda lebih sukar untuk bermain. Skat tidak terlalu rumit , tetapi juga tidak semudah Go Fish.

Perkara yang sama berlaku untuk sistem pemarkahan, kerana Skat mempunyai peraturan tersendiri untuk mengira mata, dan jadi anda dapat bermain dengan betul, sangat penting untuk diketahui. Ini seperti permainan trik lain, kecuali daripada itu, di mana pemain harus mengikutinya dan kad teratas memenangi helah.

When a trump card is played, all other cards are beaten, except higher trumps. I wouldn't recommend Skat as a game with which you come out of the blue. If players don't know the rules and never played the game before, you probably spend the whole night just teaching stuff that's no fun.

The declarer takes up the top card. Seven alternatives are available:

Grand Only 4 Jacks are trumps
Hearts All Hearts + the 4 Jacks are trumps
Spades All Spades + the 4 Jacks are trumps
Null No trumps at all, but the decelerator must lose every trick
Diamonds All Diamonds + the 4 Jacks are trumps
Clubs All Clubs + the 4 Jacks are trumps
Open Null As zero, but the cards of the decelerator are open for anyone to see

:small_red_triangle_down: 99 (Ninety Nine)

The objective of 99 is to bring the deck as closely as possible to this figure without going over, however there are cards with particular rules. Like most non-trick based card games, this game is easy to learn and an excellent alternative for all ages.

Once you know the particular rules for every card, this game takes on a pace and strategy. Think of it a bit like Jenga – the tension is growing as the number creeps closer and closeer to 99, and you don't want to get it over!

This card game can be used with up to 4 players, but is great for three players. The reason is that some special card rules have “reverse” effects, therefore more than two players have to make the most of this activity .

:white_square_button: Ringkasan:

Card games are a terrific family activity for travel, holiday or if you have a rainy day locked inside. Even if you can't locate any of these situations, card games are a terrific way to connect with friends or family. That's why we compiled this list of our favourite family - friendly environment player games.

Soalan Lazim - Soalan Lazim

People ask many questions about card games for 3 people. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

:one: What's a card game with 3 handed?

Three-Handed Whist, often known as Widow Whist, is a kind of Whist. The “Widow” whist is named due to the additional hand which is handed to the dealer's left side. This extra hand is termed the “widow” and the players can employ the widow rather of their own hand.

:two: What are a good number of Solitaire movements?

Two possibilities have to be examined for the least number of movements needed to round up solitaire. First, there are two types of deals, a 1 deal with 76 moves and a 3 deal with 60 movements.

:three: Is tycoon a game with a real card?

Daifugō or Daihinmin, often referred as Tycoon, is a Japanese spilling card game with a regular set of 52 players. Like other games, there are numerous versions and rules.

:four: What is Draw 4 illegal?

You can challenge them when you feel that a Wild Draw 4 card was played illegally (ex- the player holds a matching card). You must expose your hand and draw 4 cards instead of you if you are guilty.

:five: Can you play the 3 players president card game?

At least one vice president, president and scum are usually present. This game is played consistently with up to six players, though, but if so, additional names may be required. The 4 players' standings are as follows: President — the winner of the previous round, no matter how many players.

:closed_book: Kesimpulan:

Of course, numerous card games simply require a conventional deck of 52, but also purpose-built decks can be exciting. Children can, for example, play Go Fish with any deck of cards, but cards with actual fish printed on them are just more fun for less money.

And a number of games, such as Exploding Kittens, are built upon classic casting games with laugh-out features like a card that assaults a “1000 year old back hair” opponent. Aside from family-friendly nights, adults can also appreciate the excuse to break off screens and compete friendly. With grown-up board games as a genre, it is not surprising that rapid, flexible card games are growing for the older audience as well.

artikel berkaitan