Gema / bunyi sebotol Champagne adalah antara suara yang paling menggembirakan dan tidak asing lagi di planet ini. Tetapi bukan hanya minuman yang perlu diadakan untuk majlis-majlis khas. Namanya berasal dari perkataan Latin "perbadanan" tanah pertanian dan awal Zaman Pertengahan. Istilah Liquor digunakan untuk mencirikan hutan di timur laut Perancis. Frasa ini juga digunakan untuk penanaman bibit cognac chalkier di barat Perancis. Mungkin senang untuk minum, tetapi membiarkan orang Perancis, misalnya, menggembirakannya sebagai minuman di kalangan rakan dan bersendirian.

Sejarah Champagne:

Di negara anggur, orang Rom adalah peneroka pertama yang diketahui menanam ladang anggur. Namanya mungkin berasal dari Latin Campania dan merujuk kepada persamaan antara bukit hijau kerajaan persekutuan dan bukit Itali Campania, yang terletak di selatan Rom. Wilayah ini dibahagikan kepada Bubble veilleuse, goopy, dataran tandus di timur Reims, dan kebun anggur Sparkling, kawasan bukit berhutan di sekitar Reims, dan sungai Marne di mana tanaman merambat tumbuh, yang dikenal sebagai Montagne de Reims.

Walaupun kebun anggur sudah pasti ditanam lebih awal, St. Remi memiliki kilang anggur pertama yang didokumentasikan pada abad ke-5. Wain dari Wine tidak diiktiraf sebagai "Mewah" atau bahkan anggur berkilau untuk banyak masa lalu kawasan itu.

Kemudian, mereka memberikan kata-kata deskriptif mereka tentang wilayah tersebut dan itu bermanfaat untuk mencapai nilai. Minuman Paris menjadi terkenal setelah sampai di kawasan yang menuju ke laluan yang ada. Sikap Berkilau di persimpangan banyak laluan perdagangan utama antara Paris dan Rhineland, timur-barat dan seluruh utara-selatan, antara Flanders dan Switzerland, akan memasukkan keunikan bekalan dan kredibiliti yang melimpah ke kawasan dan kilang penyulingannya .

Reims dihormati sebagai ibukota rohani Perancis setelah penobatan Hugh Capet pada tahun 987. Pada jamuan perayaan di Capet, anggur tempatan dari wilayah tersebut dimakan. Lembah Ay, selatan Reims, sangat dihargai kerana kualiti wainnya pada abad ke-16. Prestij wain Ay telah menyebabkan warganegara dianggap sebagai wain Perancis secara keseluruhan.

Pada Zaman Pertengahan, pelbagai warna merah muda hingga merah jambu pucat telah menjadi wain di kawasan khusus ini. Persaingan sengit berkembang di selatan antara juara dan kejiranan mereka dari Burgundy. Sukar untuk menghasilkan wain merah dengan kekayaan dan warna anggur Burgundian kerana iklim negara ini.

Akhirnya, dalam usaha untuk membezakan diri dari saingan Burgundy mereka, perhatian mereka beralih ke arah menghasilkan wain putih. Belum sampai Philippe Pérignon, seorang imam Katolik, mengembangkan kaedahnya bahawa Champenoirs mungkin dapat membuat air soda dari anggur.

Ringkasan : Orang Rom adalah peneroka pertama yang terkenal menanam ladang anggur di wilayah Wain. Reims terkenal sebagai ibu kota rohani Perancis setelah penobatan Hugh Capet pada tahun 987. Wain dari Wine tidak diiktiraf sebagai "Mewah" atau bahkan vim de anggur untuk sebahagian besar sejarah awal kawasan itu. Pada abad pertengahan, anggur dari daerah asal adalah pelbagai warna merah muda hingga merah muda pucat. Tidak sampai seorang biksu Benediktin bernama Pierre Perignon menyempurnakan tekniknya sehingga Champenoirs benar-benar dapat membuat anggur putih dari anggur merah.

Kebangkitan industri Champagne baru

Pemahaman bahawa ia berkilau kerana dijamin dalam botol sebelum pencernaan selesai dibuat popular oleh saintis Perancis Jean-Antoine Chaptal. Proses pengeluaran kaca arang batu oleh British membawa kepada peluncuran tin soda yang lebih kuat yang dapat mentolerir pengeluaran massa gas karbon dioksida.

Dengan lebih sedikit insentif agar gas berharga keluar dari botol, mesin gabus dan gabus yang diperbaiki menjadikan penyegelan anggur menjadi lebih mudah. Pada tahun 1854, sistem kereta api nasional Perancis menghubungkan Reims dengan seluruh dunia, termasuk pelabuhan pesisirnya.

Minuman ini dikaitkan dengan ekonomi dunia sejak saat itu dan penjualan meningkat dengan pesat. Pada tahun 1850-an, 20 juta botol setahun dikongsi setiap tahun. Secara khusus, orang Rusia adalah penggemar wain berkilau yang sangat manis, dan dengan merumuskan dos mereka, Veuve Cliquot dapat menyesuaikan rasa vintages mereka kepada pelanggan mereka. Pada akhir tahun 1820-an, rahsia teka-teki keluar dan kediaman minuman menubuhkannya.

Minuman Champagne Berkilau

Minuman ini adalah Champagne yang diperkaya yang paling terkenal yang selalu mempunyai momen dan perayaan yang penting. Walaupun minuman keras yang berlumuran anggur terdapat di seluruh dunia, gelembung sejati akhirnya diperoleh dari Selatan Perancis. Banyak negara bekerjasama dengan kebiasaan ini dengan melabelkan sari mereka dengan judul lain seperti Barolo, Sekt-Jerman, dan di mousseux di kawasan lain di Eropah dan bukan wilayah Sparkling.

Hanya di AS beberapa kilang wain memanggil anggur prosecco mereka. Minuman keras Perancis biasanya dibuat dari campuran anggur Chardonnay dan Pinot Noir atau Pinot Bleu. Wain California biasanya menggunakan jenis yang serupa untuk menggabungkan anggur mereka, sedangkan anggur berkilau New York sering menggunakan anggur jenis Catawba dan Delaware. Agne sempurna umumnya mahal bukan hanya kerana dibuat dengan anggur terbaik, tetapi juga dibuat menggunakan kaedah champenoise. Pendekatan standard ini memerlukan penapaian ragi di dalam bekas serta pelbagai kaedah manual.

Wain boleh terdiri dari warna dari emas pucat hingga pemerah pipi aprikot. Rasa mereka boleh terdiri dari menunjukkan kandungan lebih lanjut.

Senarai Minuman Champagne Lebih Murah:

Walaupun ada kalanya anda ingin menikmatinya dan masih merasa seperti mengeluarkan sebotol wain merah, bukan yang mahal, ya, kita semua mempunyai satu hari itu. Untuk menghargai hari ketika anda hanya perlu mencari kuantiti dan bukan kualiti, berikut adalah senarai wain minuman keras terbaik dan termurah yang anda tidak dapat membeli wang tunai sebanyak itu.

Badam

Andre:

Tukang masak

J. Ini Roget

Corbel

Kecuali dua kepercayaan popular tetapi bertentangan, anggur bersoda tidak diciptakan oleh Benedictine Monk, Dom Pérignon, atau bahkan saintis Britain Christopher Merret. Namun, mereka berdua memberi sumbangan besar kepada acuan anggur bersoda untuk menjadi seperti sekarang ini. Melalui kenyataan, asal-usul anggur bersoda ditemui secara tidak sengaja pada abad pertengahan Abbey of Saint Hilaire. Banyak imam Benediktin di dekat Carcassone dengan cepat mulai menyedari bahawa wain yang dibungkus setelah fermentasi di tong kayu oak sering menghasilkan pecah.

Banyak sampanye akan bertambah tua setelah disimpan selama ribuan tahun. Ada yang akan tinggal di bilik bawah tanah peniaga dan penjual selama beberapa dekad sebelum dibebaskan. Mereka menghasilkan kecanggihan dan nilai sepanjang masa itu. Tetapi mereka melakukannya sedikit dalam Wine. Sebaliknya, Sparkling akan tinggal di bilik bawah tanah bangunan, ditutup dengan botol coke, sehingga ia berumur hingga matang.

Hanya apabila mereka fikir ia sudah siap, rumah-rumah itu dapat menjual wain mereka untuk dijual. Tudung diekstraksi dan diikat setiap kali waktunya tepat. Walaupun ada peminat yang ingin menua Wain mereka setelah corking, anda tidak perlu melakukannya. Sekiranya anda mempunyai sebotol, mengapa perlu menunggu dan mengambil keseronokannya? Hanya perhatikan untuk mewakili Champagne dengan betul pada suhu yang tepat!

Ia diperam dua kali termasuk proses pengadunan juga dan pada asalnya terdiri dari dua jenis anggur

Ringkasan: Champagne akan tinggal di bilik bawah tanah bangunan, ditutup dengan botol kok sehingga berumur hingga matang. Hanya apabila mereka fikir ia sudah siap, rumah-rumah itu dapat menjual wain mereka untuk dijual. Tidak seperti Diet Coke, ia 100% organik dan hanya lebih banyak diproses! Jadi yang lebih tua adalah Champagne, lebih enak & menyeronokkan untuk meminum keindahan itu.

Adakah Champagne secara saintifik baik diminum?

Ya, satu kajian menunjukkan bahawa minum sampanye sangat baik untuk kesihatan anda. Mari kita cari sebab saintifik untuk minum satu gelas sampanye.

Ini boleh meningkatkan sistem kardiovaskular.

Champagne, seperti wain merah dan putih, boleh menjadi baik untuk hati anda. Ini mengandung antioksidan yang sama yang mencegah kerusakan pada saluran darah anda, mengurangi kolesterol jahat, dan mengurangi risiko strok, dan terbuat dari anggur merah dan putih. Ini akan mengurangkan kemungkinan serangan jantung dan strok. Tetapi seperti mana-mana koktail tenaga, pencegahan adalah kunci di sana.

Penyelidikan University of Columbia juga menunjukkan bahawa berkilau mengandung protein yang bermanfaat untuk jangka masa yang pendek. Kajian 2013 oleh Reading University mengatakan bahawa ia dapat ditingkatkan dengan tiga hidangan gelembung seminggu.

Ini membantu meningkatkan sikap anda

Kerana magnesium, kalium, dan zink yang terdapat di dalamnya, kita semua menyedari sensasi optimis yang anda dapat dari minuman berkilau.

Ia mengandungi kalori yang rendah

Vodka mempunyai kalori lebih sedikit (80) daripada wain putih dan merah, namun (120). Porsi pada amnya lebih kecil juga sekiranya anda tidak menggunakan keseluruhan botol, ini adalah pilihan yang lebih sihat.

Anggur berkilau menyumbang sekitar 12.2% alkohol, berbanding 12.5% ​​untuk wain merah dan 18.8% untuk wain pencuci mulut. Ingat bahawa satu tangkapan adalah segelas wain dari sebilangan besar minuman keras.

Sebilangan orang mengalami pengalaman mabuk "pemadaman". Harap maklum bahawa jika anda memperoleh petikan DUI, ada kemungkinan untuk menambahkan caj sembrono untuk pembunuhan yang cuai. Ini adalah pelanggaran di kelas A pada tahap yang sama dengan DUI untuk pertama kalinya. Mencuba memerangi proses penipuan ini dapat menjimatkan banyak masa di penjara dan / atau wang.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Berikut adalah beberapa soalan yang ditanyakan sekarang yang ingin diketahui oleh orang lain.

Apa maksud sampanye?

Istilah ini digunakan sebagai konsep umum untuk anggur berkilau, tetapi tidak etika bagi EU dan beberapa wilayah untuk melabelkan sebarang barang minuman melainkan ia berkaitan dengan anggur anggur Sparkling di Perancis.

Oleh itu, apa yang diperbuat daripada Vodka?

Tradisional dibuat dari campuran tiga anggur: chardonnay, pinot noir, dan Pinot Meunier. Apabila anda melihat anggur bersoda Prosecco atau AS bernama "Blanc de Blancs," ia direka khas dari Chardonnay.

Adakah Champagne berkilau lebih kuat daripada Wain?

Bahagian alkohol dalam rum adalah sekitar 12.2%, terutamanya berbanding dengan 12.5% ​​untuk wain dan 18.8% untuk wain pencuci mulut. Walaupun angka menunjukkan bahawa sebotol minuman keras empat ons ini setanding dengan satu minuman kecil minuman beralkohol, anggur berkilau sering kali lebih kuat.

Kesimpulannya

Membungkus botol ini dengan jelas, minuman ini hanya boleh dilabeli sebagai "sampanye" jika dibuat di wilayah Perancis tertentu. Ia mesti dibuat dari anggur Pinot Noir, Pinot Meunier, atau Chardonnay termasuk pengadunan dan penapaian Terdapat banyak fleksibiliti dalam anggur berkilau. Mereka boleh disajikan sepanjang hari dan juga sepanjang waktu makan. Dengan makanan pembuka yang elegan seperti tiram dan kaviar, yang paling kering adalah sangat baik.