com.android.incallui adalah program sistem yang mengandungi antara muka pengguna grafik untuk pendail skrin panggilan pada telefon anda. Ini dapat menghasilkan berbagai masalah, yang dapat diselesaikan dengan mengosongkan cache aplikasi. Aplikasi ini tidak boleh dilumpuhkan atau dinyahpasang. Anda boleh Memaksa Menghentikan aplikasi ini daripada beroperasi di latar belakang.

Apakah nama pakej com.android.incallui?

Com Android Incallui

Aplikasi com.android.incallui adalah pakej yang mengandungi antara muka pengguna (UI) aplikasi dalam panggilan. Dalam istilah asas, apabila anda memanggil seseorang, aplikasi com.android.incallui menyimpan reka bentuk skrin untuk interaksi . Di bawah ini, kami telah menyoroti beberapa komponen antara muka pengguna (UI) skrin panggilan.

Bagaimana Menyelesaikan Masalah Di Mana Sayangnya IncallUI Telah Berhenti Berfungsi?

Pengguna tidak dapat menerima panggilan telepon atau menggunakan aplikasi pendail ketika peringatan "IncallUI telah berhenti" muncul. Ini adalah masalah yang meluas yang mempengaruhi pelbagai jenama telefon pintar, termasuk OnePlus, LG, Sony, Xiaomi , dan Elephone.

Pada peranti tertentu, pilihan perisian terletak dalam tetapan, menghilangkan kebutuhan untuk mengetuk Tentang. Sekiranya anda tidak dapat mengesannya, tekan simbol carian di sudut kanan atas dan ketik " Perisian ."

Langkah No. Penjelasan
Langkah 1.) Pergi ke Tetapan.
Langkah 2.) Pilih Aplikasi.
Langkah 3.) Arahkan kursor anda ke atas ikon Ellipsis (tiga titik menegak).
Langkah 4.) Pilih tetapan Aplikasi Sistem.
Langkah 5.) Cari dan tekan com.android.incallui.
Langkah 6.) Pilih pilihan Clear Cache.

Sekiranya mengosongkan cache tidak menyelesaikan masalah, mulakan semula telefon dan periksa kemas kini perisian melalui Tetapan> Perihal Telefon> Perisian> Periksa Kemas Kini.

Sekiranya tiada perkara di atas berjaya, anda boleh memuat turun dan memasang Drupe atau Google Phone. Kedua-duanya adalah aplikasi panggilan yang sangat baik, dan dengan menggunakannya, anda dapat mencegah pemberitahuan " IncallUi telah berhenti".

Ringkasan

Pastikan anda tersambung ke internet semasa memeriksa kemas kini; jika kemas kini tersedia, anda akan diminta memuat turun dan memasangnya; jika tidak, perisian akan memaparkan mesej "terkini".

Ikuti arahan di bawah untuk memeriksa kemas kini perisian pada peranti anda.

Kemas kini perisian

Untuk telefon pintar dan tablet Samsung Android

  • Langkah 1 - Pergi ke Tetapan.

  • Langkah 2 - Klik Kemas kini Perisian.

  • Langkah 3 - Klik pada butang Muat turun dan Pasang.

  • Langkah 4 - Telefon anda akan mengimbas peningkatan perisian . Sekiranya terdapat kemas kini perisian, muat turun dan pasangkannya.

Jika tidak ada pembaruan, pesan "Perangkat lunak Anda sudah diperbarui" akan muncul.

Untuk digunakan dengan peranti Android tambahan

  • Langkah 1 - Pergi ke menu Tetapan .

  • Langkah 2 - Klik butang Perihal Telefon.

  • Langkah 3 - Pilih pilihan Perisian.

  • Langkah 4 - Klik butang Kemas Kini. Sekiranya terdapat kemas kini baru, kemudian muat turun.

Jika tidak ada pembaruan yang tersedia, pesan "Perangkat lunak Anda terbaru" akan muncul. Sekiranya pemberitahuan kesalahan berterusan setelah mengemas kini perisian, masalahnya adalah dengan aplikasi panggilan asli anda. Dalam keadaan seperti itu, anda mesti memuat turun aplikasi panggilan pihak ketiga seperti Google Phone, Drupe, atau Contacts +.

Ringkasan

Semua aplikasi ini adalah pengganti yang sangat baik untuk perisian panggilan asli anda, dan memasang salah satu daripadanya akan menghilangkan pemberitahuan "Sayangnya, IncallUi telah berhenti berfungsi".

Apa Tepatnya Incallui?

Incallui adalah antara muka pengguna untuk incall. Ini memastikan fungsi telefon anda tetap berfungsi ketika anda menerima atau membuat panggilan. Ia boleh diakses melalui Tetapan → Menu Aplikasi → UI Sistem . Lokasi perisian serupa di kebanyakan sistem operasi mudah alih, tetapi mungkin berbeza di antara mereka.

Incallui adalah perisian yang memungkinkan pergerakan di skrin semasa dalam panggilan; semua yang anda lihat di skrin ketika seseorang memanggil anda atau semasa anda membuat panggilan adalah kerana menyihir sihir . Kami sentiasa melihat dan menggunakan incallui tanpa menyedarinya.

Selain membuat dan menamatkan panggilan, Incallui merangkumi banyak fungsi sebagai standard. Sebagai contoh, ini termasuk kontrol volume, log dail, rakaman , kemampuan untuk mematikan panggilan, menahan panggilan, dan memulakan panggilan mesyuarat, antara fitur lain.

Walau bagaimanapun, telefon pintar tertentu menggabungkan ciri - ciri tambahan seperti butang panggilan tahan, pergerakan di skrin, tahan panggilan, kelantangan naik dan turun, panggilan mesyuarat, dan log dail.

Ringkasan

Setiap peranti mudah alih, sama ada telefon pintar atau peranti pad sentuh, dilengkapi dengan perisian Incallui. Tugas utama setiap sistem mudah alih pada dasarnya sama: untuk mengekalkan fungsi di skrin telefon bimbit semasa dalam panggilan.

Bolehkah com.samsung.android.incallui dilumpuhkan?

android dilumpuhkan

com.samsung.android.incallui adalah aplikasi sistem yang sudah terpasang pada telefon pintar anda yang tidak dapat dilumpuhkan atau dihapuskan.

The com.samsung.android.incallui permohonan kedai-kedai dalam antara muka (UI) data pengguna untuk permohonan dialer pada telefon anda. Sekiranya anda melumpuhkan com.samsung.android.incallui, anda tidak akan dapat membuat atau menerima panggilan telefon melalui aplikasi pendail anda, kerana skrin panggilan anda akan disembunyikan.

Aplikasi ini dipasang di semua peranti mudah alih dan muncul sebagai proses latar belakang pada kebanyakan telefon pintar Android. Namun, untuk telefon pintar yang menjalankan versi Android 10 terkini, aplikasi ini tidak ditunjukkan sebagai proses latar belakang dan tidak dapat dilihat dalam Aktiviti Google Saya. Aplikasi ini mungkin disembunyikan untuk mengelakkan pengguna melumpuhkan atau menyahpasangnya.

Sekiranya kita bercakap mengenai telefon bimbit Samsung yang menjalankan versi Android 9.0 atau lebih rendah, aplikasi ini terdapat dalam folder com.samsung.android.incallui. Folder ini dapat diakses melalui Pengaturan> Penyimpanan> Android> Data. Folder ini menyimpan Data Aplikasi IncallUI dan tidak boleh dihapuskan; jika tidak, aplikasi akan berhenti berfungsi.

Apakah Tujuan Incallui?

Tujuan Incallui

Incallui digunakan dalam hampir semua telefon pintar; ia mempermudah dan menyederhanakan hidup kita. Semua yang kita lihat atau lakukan semasa panggilan adalah hasil fungsi incallUI. Ia memaparkan maklumat mengenai nombor pengenalan pemanggil (sama seperti yang disimpan dalam buku telefon atau kenalan). Fungsi incallUI sama pentingnya dengan posmen.

Kerana tanpa incallUI, anda dapat membuat panggilan tetapi tidak memotongnya, merakamnya, menyesuaikan kelantangan, menahan, atau membisukannya. incallUI digunakan untuk memberi anda fungsi yang anda perlukan semasa membuat panggilan, berdasarkan pilihan anda.

Sebagai contoh, akan menjadi sukar jika layar anda tidak mati ketika anda meletakkannya di telinga, kerana ini akan menyebabkan sentuhan layar yang tidak perlu, yang akan menghentikan panggilan anda atau melancarkan aplikasi lain dalam kes anda. Walau bagaimanapun, incallUI membolehkan pengguna mengunci skrin semasa berada di telefon.

Penggunaan incallUI sangat penting; tanpanya, peranti mudah alih anda tidak akan disebut sebagai telefon pintar. Ini digunakan untuk membatalkan panggilan, menahan panggilan, merakam panggilan, melihat maklumat ID pemanggil terperinci, membisukan panggilan, menyesuaikan kelantangan, mencatat atau memanggil nombor , menyimpan nombor, mengakses program lain, dan banyak lagi fungsi.

Ringkasan

Contoh lain dari masalah tersebut ialah jika anda ingin menyimpan nombor atau mengambil nota semasa membuat panggilan, anda boleh melakukannya dengan mudah dengan sokongan incallUI. Namun, anda tidak akan dapat melakukannya tanpa incallUI. Anda mungkin perlu menamatkan panggilan, menuliskannya, dan kemudian membuat panggilan lain. Uff !! Kehidupan anda dengan telefon pintar akan menjadi kurang bijak sekiranya berlaku.

Bagaimana Anda Boleh Menghentikan Incallui?

Anda tidak boleh menghapusnya dari telefon bimbit anda . Tindakan terbaik adalah dengan mematikan alat. Walau bagaimanapun, anda tidak dapat menghentikannya sepenuhnya.

Anda boleh mematikan operasi latar belakang mereka di telefon anda. Ia akan diaktifkan setelah anda membuat panggilan. Langkah-langkah yang harus diambil adalah seperti berikut: -

  • Untuk memulakan, adalah tanggungjawab anda untuk menavigasi ke pilihan Tetapan.

  • Selepas itu, masukkan menu Aplikasi dan cari telefon di semua aplikasi yang dipasang.

  • Melakukannya, anda mesti mencari com Samsung android incallui.

  • Sekarang, klik pada tiga titik dan masukkan nama aplikasi di bar carian.

  • Setelah selesai, anda mesti membuka aplikasi sistem .

  • Akhirnya, buka dan bersihkan kedai kedua-duanya.

Apabila aplikasi dimatikan, item tertentu muncul di layar peranti mudah alih anda.

  1. Putuskan sambungan dari panggilan

  2. Panggilan yang dirakam

  3. Tahan panggilan

  4. Panggilan tidak dapat didengar

  5.  Add other people on a call. 

Adakah Mungkin Mencegah IncallUI Berjalan di Latar Belakang?

Cegah IncallUI daripada Berjalan di Latar Belakang

Anda boleh melumpuhkan program daripada beroperasi di latar belakang selama-lamanya. Ini dapat mengakibatkan penurunan sementara penggunaan CPU / RAM. Ia akan dimulakan semula sebaik sahaja anda menelefon seseorang atau mendapat panggilan.

Tidak ada alasan untuk menghentikannya, namun jika anda yakin program ini menggunakan terlalu banyak tenaga atau RAM, anda dapat mematikannya dengan mengikuti langkah-langkah berikut:

  • Langkah 1.) Navigasi ke menu Tetapan Telefon.

  • Langkah 2. ) Pilih Aplikasi.

  • Langkah 3.) Arahkan kursor anda ke atas ikon Ellipsis (tiga titik menegak).

  • Langkah 4.) Pilih pilihan Tunjukkan Aplikasi Sistem.

  • Langkah 5.) Cari dan tekan com.android.incallui.

  • Langkah 6.) Tekan butang Force Stop .

Soalan Lazim - Soalan Lazim

Orang ramai bertanya banyak soalan mengenai com android incallui. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

1 - Apa itu Com Samsung Android InCallUI, dan bagaimana cara kerjanya?

Tanggapan yang paling tepat. Dengan kata lain, com.samsung.android.incallui adalah singkatan yang bermaksud "antara muka pengguna Android dalam-panggilan Samsung ". Dengan kata lain, ia adalah peranti yang memaparkan nama orang yang memanggil, membolehkan anda bertindak balas dan menutup telefon, dan membolehkan anda beralih ke mod pembesar suara, antara lain.

2 - Apa kaitan sistem operasi Android dengan aktiviti Google?

Apabila anda mengecas telefon anda, sistem Android dapat dilihat di log Aktiviti Google. Juga muncul ketika telefon anda meningkatkan aplikasi yang telah anda pasang di dalamnya atau apabila kemas kini perisian selesai di atasnya. Sistem operasi Android bertanggungjawab untuk semua fungsi telefon anda.

3 - Apakah pendail Samsung Android dan bagaimana ia berfungsi?

Peranti Samsung yang menjalankan Android 7 atau lebih tinggi dilarang menggunakan pendail. Theun. Pada peranti Samsung Android 7 (dan lebih tinggi) baru-baru ini, aplikasi "com.samsung.android.contacts" bertanggungjawab untuk kedua-dua panggilan (sebagai pemanggil) dan pengurusan kenalan, dengan yang terakhir menjadi tanggungjawab utama. Ia mempunyai dua jalan pintas yang berasingan, yang keduanya terdapat di desktop komputer lalai.

4 - Adakah mungkin untuk menghubungi 67 dari telefon bimbit?

Sebenarnya, kodnya adalah * 67 (bintang 67), dan ia adalah percuma. Apabila anda mendail kod itu sebelum nombor telefon, ID pemanggil akan dinyahaktifkan seketika. Oleh kerana nombor tersebut telah disekat, ID pemanggil biasanya akan memaparkan "nombor peribadi" di hujung talian yang lain.

5 - Apakah cara terbaik untuk menjawab telefon Samsung saya semasa ia berdering?

Apabila telefon anda terkunci, sapu bulatan putih ke bahagian atas skrin untuk menjawab panggilan, atau ketuk Jawab pada papan kekunci anda. Apabila telefon anda terkunci, anda boleh menolak panggilan dengan menggeser bulatan putih ke bahagian bawah skrin, atau dengan mengetuk Tolak.

6 - Apakah tujuan COM Android InCallUI?

Sebagai hobi, saya membuat aplikasi Android. Incallui adalah singkatan untuk "Antara Muka Pengguna Dalam Panggilan". Ini adalah perisian yang sedang digunakan semasa anda di telefon bercakap dengan seseorang. Perisian ini adalah perisian yang memberi anda pilihan untuk menyambung, memutuskan hubungan, dan mengadakan perbualan telefon.

7 - Apa yang berlaku pada pendail telefon di Android?

Dalam Laci Aplikasi (daftar aplikasi ), anda seharusnya dapat menemui Pemanggil Suara, yang secara praktikal dibundel dengan semua versi Android. Untuk mengakses Pemanggil Suara, tekan butang Pemanggil Suara. Perlu diingat bahawa anda selalu boleh menambahkan "aplikasi" ini ke skrin utama anda untuk akses yang mudah dan cepat pada masa akan datang.

8 - Siapa atau apa yang ingin dicapai oleh Incallui?

Incallui adalah antara muka pengguna untuk incall. Apabila anda membuat atau menerima panggilan, fungsi telefon anda akan berfungsi dengan baik di skrin. Anda akan menemuinya di UI Sistem di Menu Aplikasi di bawah Tetapan-> Menu Aplikasi. Lokasi perisian serupa di kebanyakan peranti mudah alih, namun mungkin sedikit berbeza dari satu sistem ke sistem yang lain.

9 - Apakah UI Samsung disebut?

One UI (kadang-kadang ditulis sebagai OneUI) adalah hamparan perisian yang dikembangkan oleh Samsung Electronics untuk digunakan pada peranti Androidnya yang menjalankan Android 9 dan versi lebih tinggi dari sistem operasi Android. Ini dimaksudkan untuk menjadikan penggunaan perangkat yang lebih besar lebih mudah dan juga menjadi lebih menarik secara visual. Ia akan menggantikan Samsung Experience (untuk Android 7-8) dan TouchWiz (untuk Android 6 dan lebih lama).

10 - Apa jenis aplikasi rahsia yang digunakan penipu?

Ashley Madison, Date Mate, Tinder, Vaulty Stocks, dan Snapchat hanyalah segelintir dari banyak aplikasi yang digunakan penipu untuk merahsiakan hubungan mereka. Sebilangan besar orang menggunakan program pesanan peribadi seperti Facebook Messenger, Viber, Kik, dan WhatsApp .

Kesimpulannya

com.android.incallui adalah pakej perisian Android yang telah dipasang sebelumnya di telefon anda dan mengandungi data Antaramuka Pengguna (UI) untuk aplikasi Panggil panggilan. Ini bertanggungjawab untuk bertindak sebagai antara muka antara skrin panggilan telefon dan sistem backend. Apabila anda memanggil seseorang, item yang muncul di skrin panggilan untuk interaksi pengguna disimpan di aplikasi com.android.incallui, yang dapat diakses melalui Google Play Store.

Pada skrin panggilan, biasanya anda akan melihat elemen seperti berikut: Putuskan sambungan Panggilan, butang Pembesar suara, butang Rekod, butang Pad kekunci, butang Bisukan, butang Kenalan, butang Tambah Panggilan, butang Panggilan Video, dan sebagainya. Anda juga akan melihat unsur-unsur seperti berikut: Putuskan butang Mel Suara, butang Putuskan sambungan Speaker, butang Tahan, butang Panggilan Video, dan sebagainya.

artikel berkaitan