Pengkomersialan,

Definisi Pengkomersialan:

  1. Proses mengurus atau menjalankan sesuatu terutamanya untuk keuntungan kewangan.

  2. Pengkomersialan adalah proses membawa produk atau perkhidmatan baru ke pasaran. Tindakan pengkomersialan yang lebih luas merangkumi pengeluaran, pengedaran, pemasaran, penjualan, sokongan pelanggan, dan fungsi utama lain yang penting untuk mencapai kejayaan komersial produk atau perkhidmatan baru.

  3. Tahap dalam proses pengembangan produk di mana keputusan untuk memerintahkan pengeluaran dan pelancaran skala penuh dibuat.

  4. Biasanya, pengkomersialan berlaku setelah perniagaan kecil berkembang dan meningkatkan operasinya dan mencapai tahap yang memungkinkannya berjaya mencapai pasaran yang lebih besar. Sebagai contoh, jika sebuah kedai roti kecil terkenal dengan roti manis dan menjualnya dengan kejayaan besar, ia boleh mengkomersialkan produknya dengan menjual gulungan kayu manis yang dibungkus ke kedai runcit tempatan, di mana orang lain boleh membeli pastri dan kedai roti dapat meningkatkan penjualannya oleh pelbagai faktor.

Bagaimana menggunakan Pengkomersialan dalam ayat?

  1. Pengkomersialan atletik yang semakin meningkat.
  2. Proses pengkomersialan membolehkan kita melihat bahawa ribuan jam kerja kita tidak sia-sia, dan produk kita akan segera tersedia untuk orang yang kita buat.
  3. Pengkomersialan yang dilakukan oleh wilayah tersebut semakin cepat dengan tingkat yang mengejutkan sehingga pengaruh perusahaan mengubah wilayah tersebut.
  4. Kita harus melakukan beberapa tugas pengkomersialan jika kita ingin menjual lebih banyak daripada yang kita jual sekarang.
  5. Tindakan pengkomersialan yang lebih luas merangkumi pengeluaran, pengedaran, pemasaran, penjualan, sokongan pelanggan, dan fungsi utama lain yang penting untuk mencapai kejayaan komersial produk atau perkhidmatan baru.
  6. Pengkomersialan memerlukan strategi pengembangan dan pemasaran produk tiga peringkat yang dikembangkan dengan teliti, yang merangkumi fasa ideasi, proses perniagaan, dan tahap pemangku kepentingan.
  7. Pengkomersialan adalah proses membawa produk atau perkhidmatan baru ke pasaran.

Makna Pengkomersialan & Pengkomersialan Definisi

Pengkomersialan ,

Bagaimana Menentukan Pengkomersialan?

  1. Pengkomersialan bermaksud: Pemasaran adalah proses membawa produk atau perkhidmatan baru ke pasaran. Tindakan pemasaran yang lebih luas merangkumi pengeluaran, pengedaran, pemasaran, penjualan, perkhidmatan pelanggan dan fungsi utama lain yang penting untuk kejayaan komersial produk atau perkhidmatan baru.

    • Pemasaran adalah proses membawa produk atau perkhidmatan baru ke pasaran.
    • Untuk memasuki pasaran memerlukan tiga peringkat pemasaran produk dan strategi yang dibuat dengan teliti, termasuk tahap ID, proses perniagaan dan tahap pemangku kepentingan.
    • Tindakan pemasaran yang lebih luas merangkumi pengeluaran, pengedaran, pemasaran, penjualan, perkhidmatan pelanggan dan fungsi utama lain yang penting untuk kejayaan komersial produk atau perkhidmatan baru.

Makna Pengkomersialan

  1. Proses mengatur atau melakukan sesuatu terutamanya untuk keuntungan kewangan.

Kalimat Pengkomersialan

  1. Meningkatkan pengkomersialan atletik