Komunisme vs Kapitalisme . Komunisme adalah sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran. Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan.

Komunisme vs Kapitalisme

:white_check_mark: Definisi Komunisme

Dalam Komunisme , komuniti atau masyarakat hanya memiliki semua sumber atau kaedah pengeluaran. Sebaliknya dalam kapitalisme , sumber atau kaedah pengeluaran terletak pada pemilik swasta untuk memperoleh keuntungan mereka. Komunisme pertama kali merupakan perkataan Perancis yang diciptakan pada tahun 1840-an untuk menggambarkan sistem pemilikan kolektif di mana individu tidak memiliki harta persendirian di sana dan bekerjasama untuk kepentingan semua anggota masyarakat.

Perkataan Perancis yang baru ini menggambarkan cita-cita yang serupa dengan konsep sosialisme Inggeris dan berasal dari kata umum yang bermaksud sesuatu itu bebas atau terbuka untuk semua orang. Komunisme Vs Kapitalisme adalah sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut memiliki faktor pengeluaran. Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan.

Perkataan komunisme berasal dari bahasa Perancis dan diadopsi oleh Frederick Engels dan Karl Marx pada tahun 1850-an untuk menggambarkan ideologi mereka menentang kapitalisme industri.

Komunisme adalah sistem sosial dan ekonomi yang hanya mungkin berlaku pada zaman Kapitalis. Kerana konflik tajam antara fungsi sosial dan unsur sosial modal itu sendiri. Fungsi sosial dan institusinya membentuk hubungan pengeluaran, negara, sains dan lain-lain. Ia juga boleh wujud secara bebas dari zat modal atau bahkan digunakan sebagai alat penolakannya.

Komunisme adalah hasil dan proses penolakan modal sebagai bahan dengan kaedah kapitalis fungsional negara, partai. Itulah sebabnya Komunisme sejarah hanya dan boleh menjadi Anti kapitalisme. Hubungan antara dua Komunisme dan Kapitalisme ini tidak habis oleh ciri genetik ini.

:white_check_mark: Definisi Kapitalisme

Kapitalisme mula digunakan pada tahun 1830-an. Kapitalisme digambarkan sebagai sistem ekonomi di mana kekayaan atau modal dimiliki oleh individu untuk keuntungan peribadi mereka . Dasar pemerintah Inggeris tentang peraturan perdagangan yang disebut merantilisme ditinggalkan pada tahun 1830-an dan pasar bebas bukan pemerintah mengatur pengeluaran dan pengedaran barang. Kemudian kata kapitalisme adalah produk dari perubahan ekonomi Great Britain semasa Revolusi Perindustrian.

Istilah 'kapitalisme' secara tidak langsung merupakan sistem ekonomi yang menganjurkan kapal pemilik swasta kaedah pengedaran , pengeluaran dan pertukaran untuk memperoleh keuntungan. Dalam sistem ini penentuan pengeluaran dan harga barang dan perkhidmatan dilakukan oleh pasaran. Permintaan dan penawaran tenaga dan memainkan peranan penting di sini. Individu mempunyai tenaga kerja mereka. Satu-satunya pengecualian adalah perhambaan di mana orang lain memiliki pekerjaan seseorang. Walaupun haram di seluruh dunia tetapi perhambaan masih banyak diamalkan.

Komunisme Ayat Kapitalisme. Komunisme adalah sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran. Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan.

Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu atau pemilik perniagaan memiliki barang modal . Pengeluaran barang dan perkhidmatan didasarkan pada penawaran dan permintaan di pasar umum yang juga dikenal sebagai ekonomi pasar dan bukan melalui perencanaan pusat yang dikenali sebagai ekonomi terancang atau ekonomi perintah.

:eight_pointed_black_star: Komunisme vs Kapitalisme Mana yang lebih baik

Kapitalisme vs Komunisme. Perang keluar dari Perang Dingin ini pertama kali dimulakan bahkan sebelum senjata itu diam setelah Perang Dunia II. Peningkatan ketegangan antara AS dan Amerika Syarikat Soviet begitu kuat sehingga anda dapat memotongnya dengan pisau.

Pertempuran antara demokrasi / Kapitalisme dan komunisme / otoriterisme mempunyai pengaruh yang kuat terhadap budaya dan masyarakat Amerika hari ini. Kisah Perang Dingin adalah mengenai dua negara yang memiliki kuasa dunia yang dominan dan keperluan untuk keunggulan ini menyebabkan perselisihan global.

Keseronokan memandu anda melalui perjalanan Perang Dingin yang luar biasa. Ini akan menggunakan perwakilan visual yang berbeza untuk memaparkan bagaimana perkara-perkara ini mempengaruhi dan telah membentuk perspektif budaya dan sosial ekonomi kita pada masa ini.

:sparkle: Mana satu komunisme atau kapitalisme yang lebih baik?

Apabila anda memikirkan Liberal moden sekarang inilah yang difikirkan oleh setiap badan. Tidak semua tetapi beberapa sudah pasti mulai mendekati Sosialisme atau Komunisme dalam pemikiran ekonomi mereka. Ini semua mengenai pengagihan semula kekayaan? Orang kaya harus membayar lebih banyak cukai daripada orang miskin kerana mereka memegang ________% kekayaan yang jumlahnya naik dan turun bergantung kepada siapa yang mengatakannya dan orang lain berjuang / miskin.

Tetapi terdapat pembuangan sampah. Orang yang berfikir menaikkan cukai ke atas orang kaya akan menolong ekonomi atau orang miskin terlalu ikhlas. Orang yang beranggapan menaikkan gaji minimum adalah sesuatu yang akan mengubah masyarakat ke arah kebaikan juga tidak bersalah. Perubahan seperti ini walaupun berguna dalam beberapa cara akhirnya tidak memenuhi perkara terpenting iaitu Budaya .

:eight_pointed_black_star: Bercakap Tentang China

Mari kita lupakan semua negara Komunis yang telah runtuh dan melihat negara yang masih kuat seperti China. Semasa Mao Ze Dong mengambil alih dia berjanji kepada warganegara mereka usia persamaan baru. Tetapi China akhirnya menjadi negara di mana tidak ada kelas menengah.

Anda sama ada bergolek atau tinggal di Shanghai, Beijing atau bandar besar lain atau anda miskin atau hidup dalam keadaan dunia ketiga. Kelas menengah yang disebut di China adalah garis kecil terpecah antara kaya dan miskin. Bahkan di negara-negara Komunis, Kapitalisme adalah satu-satunya kaedah kemajuan yang berkesinambungan kerana orang menjalankan desakan.

Di China di mana dorongan itu dikeluarkan, anda melihat orang-orang yang memegang jawatan pemerintah atau pengurusan korporat melakukan banyak pencurian. Kenapa? Kerana itu satu-satunya cara untuk mendapatkan lebih banyak. Sekiranya anda ingin hidup mewah anda harus merompak dan menjadi pencuri. Apabila pemungut cukai mengetuk pintu depan, maka anda tahu apa yang mereka lakukan. Membayar satu pemungut cukai $ 50,000 lebih baik daripada membayar $ 2M untuk cukai pada tahun itu.

Dengan populasi yang semakin meningkat di China menjadi mustahil untuk mengatur perniagaan dan pegawai. Yang kaya masih menjadi kaya dan yang miskin tetap menjadi miskin kerana sekatan dan undang-undang hanya menahan orang yang tidak bersalah.

Itulah sifat dan budaya orang yang kejam dalam masyarakat. Orang yang ingin menjadi kaya dengan teruk maka mereka akan menjadi kaya walaupun mereka harus memijak anda untuk melakukannya. Dorongan adalah satu-satunya perkara yang mendorong orang sama ada wang status sosial, atau yang lain. Sekiranya anda mengambil insentif tersebut maka anda akan membuang motivasinya.

Jadi dalam pengertian yang sangat praktikal, Komunisme tidak wujud. Orang secara semula jadi bermotivasi, didorong dan bercita-cita tinggi. Orang akan menyatakan adil ketika mengunyah kaviar di jet peribadi mereka. Anda tidak boleh mengubahnya kecuali anda mengubah budaya masyarakat. Tetapi persoalannya tetap sama. Bagaimana anda mengubah budaya ketamakan? Anda tidak boleh Ada dalam gen kita.

:eight_pointed_black_star: EDIT : Saya rasa tidak cukup jelas dalam jawapan saya dan menyebabkan timbulnya salah faham. Tidak terhadap kadar cukai progresif. Tetapi perlu ada kemajuan yang lebih seimbang dengan penghapusan lebih sedikit untuk orang kaya. Sekiranya seseorang mampu membeli kapal pesiar yang tidak menentu maka seharusnya tidak mendapat penghapusan untuk membelinya juga. Pada masa yang sama orang tidak seharusnya membayar secara nisbah lebih daripada dua kali ganda nisbah cukai kerana seseorang bekerja lebih keras.

Juga apabila orang mengatakan "pengagihan semula kekayaan," maka itu bukan hanya bermaksud cukai. Mereka tidak fikir wang cukai kita harus digunakan untuk membayar bil untuk orang yang tidak berperikemanusiaan, tidak bermotivasi dan tidak berguna secara konsisten. Menambah had masa di mana orang boleh menerima wang pengangguran atau menjadi kebajikan.

Cukai kita harus dibelanjakan untuk perkara yang dimanfaatkan oleh semua orang dan bukannya perkara yang hanya dapat dimanfaatkan oleh orang miskin. Mari kita menyediakan asas dana yang kukuh untuk jabatan polis dan kemudian membuang dorongan untuk mereka mendenda orang kerana melakukan jenayah tanpa mangsa.

Dapatkan kepercayaan orang ramai kepada polis dengan membuat pegawai polis yang menyalahgunakan kuasa mereka membayar wang simpanan mereka sendiri atau mendapatkan insurans polis dan bukannya menarik wang cukai. Belanjakan lebih banyak wang cukai untuk melatih pegawai dengan lebih teliti sebelum menghantarnya dengan lencana dan pistol.

Undang-undang kita ditumpuk dengan begitu konyol terhadap orang miskin, tidak hairanlah orang bergabung dengan geng daripada mendapat pekerjaan. Adakah cukai seperti negara lain di mana mereka bahkan tidak perlu mengisi semua kertas cukai yang mengelirukan. Majikan kami membayar anda wang. Tanggungjawab anda adalah untuk mengetahui apakah mereka memberi anda cukup. Syarikat seperti TurboTax semestinya tidak boleh melobi untuk mengekalkan sistem semasa kita yang sangat siap dan sangat tidak cekap yang berharga dolar cukai.

Tidak berfungsi. Kami telah menghabiskan tuhan tahu berapa banyak wang cukai di atasnya. Mungkin ada pegawai kerajaan yang terlibat dalam omong kosong ini. Kita mungkin dapat menyelamatkan 1 TRILLION DOLLAR seperti yang dinyatakan oleh Fox News dan CNN, yang biasanya saling membenci. Perlu melihatnya dalam jumlah? Itu 1,000,000,000,000 DOLAR. Perkara-perkara ini adalah masalah sosial, kaunseling, dan psikologi bukan masalah undang-undang.

Tetapi hakikat perkara ini kembali kepada persoalan asal Komunisme tidak berfungsi kerana mendorong kemalasan. Ini menghilangkan insentif yang ada untuk bekerja keras dengan cara menjadikan semua orang setara yang penting. Mereka yang tidak berpuas hati dengan ini kemudian pasti beralih kepada cara yang lebih licik atau tamak untuk mendapatkan lebih banyak. Komunisme mengambil tanggungjawab daripada tangan diri dan menyerahkannya ke tangan pemerintah.

Setiap orang harus bertanggungjawab terhadap kehidupan mereka sendiri. Pemberian dan pemberian cukai yang tinggi kepada mereka yang bekerja keras untuk memberi sumbangan kepada mereka yang tidak berjaya tidak akan menyelesaikan masalah.

Kapitalisme jauh lebih baik daripada Komunisme. Lihat sahaja China. Tidak lama dahulu mereka komunis walaupun lebih totaliter dan sekarang dengan kapitalisme separuh matang mereka telah mengangkat ratusan juta daripada kemiskinan. Walaupun begitu, masih ada jalan yang sangat baik. Lihatlah Korea Selatan. Kira-kira 70 tahun yang lalu sama miskinnya dengan Korea Utara . Sekarang ini adalah kekuatan ekonomi yang berkat kapitalisme.

Soalan pendek dan ringkas siapa yang lebih baik dalam menentukan harga barang? Pasar bebas banyak individu yang berkeliaran dengan harga? Atau birokrasi yang menentukan berapa harga sesuatu?

:sparkle: Ekonomi pasaran bebas

Ia selalu lebih berkesan daripada ekonomi perintah tanpa masalah yang mereka proses bersama. Komunisme di sebalik semua tuntutan mereka tentang menjadi masyarakat tanpa wang dan apa yang tidak adalah ekonomi komando.

Kapitalisme membiarkan semua individu mengejar kepentingan mereka sendiri dan untuk maju dalam pasaran bebas masyarakat kapitalis maka anda mesti menawarkan barang dan perkhidmatan kepada rakan anda. Mata wang adalah sijil yang mengatakan bahawa anda membantu rakan anda. Anda tidak boleh memperoleh kekayaan sendiri sekiranya anda tidak memutuskan untuk menjadi produktif atau inovatif.

Kapitalisme bukan sahaja memaksa altruisme tetapi juga mendorongnya. Sekiranya anda ingin menjadi lebih kaya dan lebih kaya, maka apa yang anda tawarkan perlu lebih objektif secara objektif daripada orang lain. Komunisme sebaliknya adalah ekonomi komando. Segala-galanya dikendalikan oleh negara dan walaupun bagaimana penyokong komunisme mengatakan ideologi itu tidak bernegara.

Komunisme vs Kapitalisme. Ia adalah sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana sekumpulan orang mempunyai faktor pengeluaran. Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan.

:white_check_mark: Komunisme Vs Kapitalisme Vs Sosialisme

Komunisme adalah sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran. Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan.

Faktor Pembezaan Kapitalisme Komunisme Sosialisme
Ideologi Memaksimumkan keuntungan dengan cara yang diperlukan. Ia juga percaya pada Laissez Faire. Falsafah yang menekankan untuk meninggalkan keadaan untuk menjalankan perjalanan semula jadi mereka tanpa campur tangan luaran Dari masing-masing mengikut kemampuannya, masing-masing mengikut keperluannya Dari masing-masing mengikut kemampuannya, masing-masing mengikut sumbangannya
Perancangan Ekonomi Dalam masyarakat kapitalis, ekonomi dirancang sesuai dengan fungsi pasar bebas Ekonomi dirancang oleh Kerajaan Pusat Ekonomi dirancang oleh kerajaan pusat
Pemilikan Sumber Ekonomi Pemilikan swasta terhadap sumber ekonomi dan harta tanah secara aktif didorong dengan campur tangan pemerintah sedikit pun Semua sumber ekonomi dimiliki secara terbuka dan dikendalikan oleh kerajaan. Individu tidak memiliki harta atau aset peribadi Individu boleh memiliki harta peribadi tetapi semua kapasiti industri dan pengeluaran dimiliki secara komunal dan diuruskan oleh pemerintah yang dipilih secara demokratik
Perbezaan kelas Terdapat kelas yang berbeza yang kedudukannya dalam masyarakat diukur oleh kekayaan material yang dimiliki Kelas dimansuhkan. Peluang satu pekerja memperoleh lebih banyak daripada yang lain tidak ada Kelas ada tetapi perbezaan di antara mereka sangat berkurang. Ada kemungkinan bagi sesetengah orang untuk menjana lebih banyak daripada yang lain
Agama Sesuai dengan ideologi, tidak peduli terhadap agama, tetapi berat sebelah ada pada kelompok agama yang kaya atau kaya dengan agama lain Agama dihapuskan dengan berkesan Kebebasan beragama dibenarkan
Kebajikan Sistem kebajikan hanya tersedia bagi mereka yang mempunyai kekayaan untuk membayar perkhidmatan mereka Menyokong kesejahteraan sosial sejagat dengan penekanan pada kesihatan awam dan pendidikan Negara akan demi kesejahteraan semua orang dalam masyarakat tanpa diskriminasi
Asal-usul Bentuk kapitalisme moden dapat ditelusuri pada zaman Renaissance awal pada abad ke-15 -16. Pedagang kaya dari negara-negara kota Itali terlibat dalam industri kecil dan amalan upah pekerja pada masa itu Walaupun konsep masyarakat egaliter wujud sejak zaman Yunani Kuno, asas komunisme moden didirikan pada tahun 1848 oleh Ahli Falsafah Jerman, Karl Marx (5 Mei 1818 - 14 Mac 1883) Ekonomi abad ke-3 SM Kerajaan Maurya digambarkan oleh ahli ekonomi sebagai "monarki yang disosialisasikan" dan "semacam sosialisme negara". Ia menjadi lebih menonjol menjelang akhir abad ke-18 dan selepas tahun 1848

Komunisme vs Kesamaan Kapitalisme

Kapitalisme dan komunisme serupa dalam kedua-duanya adalah sistem ekonomi yang menawarkan visi masa depan material surga untuk semua jika ia dibenarkan untuk direalisasikan dalam bentuk murni. Sistem tidak pernah dibuat. namun yang menyampaikan visi utopia ini.

Walaupun lebih umum menetapkan kapitalisme dan komunisme bertentangan tetapi dengan komunisme, ia adalah iblis dalam masyarakat kapitalis, keduanya adalah sistem ekonomi yang menawarkan visi telos ideal material atau mengakhiri akhir yang setiap sistem mendakwa dapat direalisasikan jika dapat direalisasikan dalam bentuk tulen. Tidak ada yang hampir menyerahkan Eden baru yang dijanjikan.

Kapitalisme meletakkan visi masa depan yang ideal mengenai pemilikan dan persaingan individu. Di mana semua Individu dibenarkan memiliki tanah dan barang untuk keuntungan mereka sendiri. Sekiranya kita mengatakan secara murni negara kapitalisme tidak memiliki harta benda atau mengganggu pasaran. Berbeza dengan komunisme, semua aset pertama kali menyerahkan kepada negara masa jangka masa peralihan yang mendahului layu negara dan berakhir dengan pemilikan bersama atas semua harta untuk kebaikan semua.

Komunisme adalah sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran. Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan.

:eight_pointed_black_star: Komunisme vs Demokrasi

Sistem politik Komunis dan Demokrat didasarkan pada ideologi dan prinsip yang berbeza. Walaupun ini sangat berbeza tetapi mereka seolah-olah berkongsi kekuatan kepada rakyat dalam praktiknya dua sistem pemerintahan menyusun struktur ekonomi dan politik masyarakat dengan cara yang sangat berbeza. Akses percuma ke artikel penggunaan dimungkinkan oleh kemajuan teknologi yang memungkinkan untuk melimpah ruah.

Dalam demokrasi, komuniti masyarakat dianggap memegang kuasa bagaimana mereka ditadbir. Raja dilihat sebagai ancaman terhadap hak semula jadi rakyat. Semua warganegara yang layak mendapat suara yang sama dalam setiap keputusan yang adil.

Dalam bidang ekonomi di mana komunisme menyeru pemerintah untuk mengambil alih semua modal dan industri di negara ini dalam usaha untuk menyingkirkan ekonomi dalam persamaan. Sebaliknya demokrasi menghormati semua hak individu untuk memiliki harta dan alat pengeluaran.

Landskap politik juga sangat berbeza dalam demokrasi berbanding komunisme. Dalam masyarakat yang sangat demokratik di mana orang bebas untuk mewujudkan parti politik mereka sendiri dan bertanding dalam pilihan raya yang bebas dari segala-galanya dan adil untuk semua peserta. Oleh itu, dalam masyarakat komunis pemerintah dikendalikan oleh satu parti politik dan perbezaan pendapat politik tidak boleh ditoleransi.

Ringkasan Komunisme vs Kapitalisme. Komunisme adalah sejenis sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut memiliki faktor pengeluaran. Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk membuat keuntungan. Kapitalisme jauh lebih baik daripada Komunisme. Lihat sahaja China. Tidak lama dahulu mereka komunis walaupun lebih totaliter dan sekarang dengan kapitalisme separuh matang mereka telah mengangkat ratusan juta daripada kemiskinan. Walaupun begitu, masih ada jalan yang sangat baik.

artikel berkaitan

  1. Definisi Komunisme
  2. Adakah modal auto satu menawarkan insurans jurang
  3. Komunisme

:white_check_mark: Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Terdapat beberapa persoalan yang berkaitan dengan Komunisme Vs Kapitalisme adalah seperti berikut:

S1. Mana komunisme atau kapitalisme yang baik?

Komunisme adalah sistem Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh komuniti di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran. Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan.

S2. Apakah perbezaan antara sosialisme komunisme dan kapitalisme?

Komunisme adalah sistem ekonomi di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran. Perkataan sosialisme juga muncul pada tahun 1830-an untuk menggambarkan sistem yang berbeza dengan kapitalisme. Sosialisme diadakan apabila kumpulan orang harus memiliki dan mengatur ekonomi untuk kepentingan semua anggota.

Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran menetapkan harga secara bebas di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan.

S3. Adakah komunisme AS atau kapitalisme?

Dasar pemerintah Inggeris tentang peraturan perdagangan yang disebut merantilisme ditinggalkan pada tahun 1830-an dan pasar bebas bukan pemerintah mengatur pengeluaran dan pengedaran barang. Kemudian kata kapitalisme adalah produk dari perubahan ekonomi Britain semasa Revolusi Perindustrian.

S4. Apakah kebaikan dan keburukan komunisme?

Kelebihan Komunisme Kekurangan Komunisme *
Peluang yang sama untuk sesiapa sahaja Kekuatan pasaran bebas tidak lagi berfungsi
Jaminan bekalan makanan Boleh menghancurkan dorongan kerja orang
Membekalkan dengan peralatan perubatan Orang tidak dibenarkan untuk menyusut kekayaan

S5. Apakah 3 perbezaan antara kapitalisme dan komunisme?

Terdapat sistem pemerintahan demokratik dalam kapitalisme yang mana persaingan sengit wujud antara syarikat-syarikat di mana seperti dalam Komunisme adalah sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran.

S6. Apa yang buruk mengenai sosialisme?

Sosialisme mempunyai banyak kelemahan seperti Sosialisme menimbulkan isyarat harga yang terpesong atau tidak ada yang mengakibatkan penurunan dorongan dan menyebabkan kemakmuran berkurang.

S7. Adakah sosialis AS atau kapitalis?

Amerika Syarikat disebut sebagai ekonomi pasaran campuran. Di mana sosialisme dan kapitalisme berbeza bermakna ia mempunyai ciri-ciri kapitalisme dan sosialisme. Amerika Syarikat adalah masyarakat kapitalis di mana alat pengeluaran berdasarkan pemilikan dan operasi swasta untuk keuntungan.

S8. Sosialisme atau kapitalisme mana yang lebih baik?

Kapitalisme jauh lebih baik daripada sosialisme. Ini pertama kali digunakan pada tahun 1830-an. Kapitalisme digambarkan sebagai sistem ekonomi di mana kekayaan atau modal dimiliki oleh individu untuk keuntungan peribadi mereka. Dasar pemerintah Inggeris tentang peraturan perdagangan yang disebut merantilisme ditinggalkan pada tahun 1830-an dan pasar bebas bukan pemerintah mengatur pengeluaran dan pengedaran barang.

S9. Bagaimana kapitalisme buruk?

Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran secara bebas menetapkan harga di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan. Kapitalisme jauh lebih baik daripada Komunisme. Lihat sahaja China. Tidak lama dahulu mereka komunis walaupun lebih totaliter dan sekarang dengan kapitalisme separuh matang mereka telah mengangkat ratusan juta daripada kemiskinan.

S10. Apa maksud Komunis?

Komunisme adalah sistem ekonomi Sosial yang mana industri perdagangan negara dikendalikan oleh masyarakat masyarakat di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran.

:eight_pointed_black_star: Kesimpulannya

Komunisme vs Kapitalisme. Komunisme adalah sistem ekonomi Sosial di mana perdagangan dan perindustrian negara dikendalikan oleh masyarakat di mana kumpulan orang tersebut mempunyai faktor pengeluaran.

Kapitalisme adalah sistem ekonomi di mana individu swasta memiliki dan mengawal harta dengan kepentingan mereka. Permintaan dan dan penawaran menetapkan harga secara bebas di pasaran dengan cara untuk mengaut keuntungan. Kapitalisme jauh lebih baik daripada Komunisme. Lihat sahaja China. Tidak lama dahulu mereka komunis walaupun lebih totaliter dan sekarang dengan kapitalisme separuh matang mereka telah mengangkat ratusan juta daripada kemiskinan. Walaupun begitu, masih ada jalan yang sangat baik.

Pertempuran antara demokrasi / Kapitalisme dan komunisme / otoriterisme mempunyai pengaruh yang kuat terhadap budaya dan masyarakat Amerika hari ini. Kisah Perang Dingin adalah mengenai dua negara yang memiliki kuasa dunia yang dominan dan keperluan untuk keunggulan ini menyebabkan perselisihan global. Dalam bidang ekonomi di mana komunisme meminta pemerintah menguasai semua modal dan industri di negara ini dalam usaha untuk menyingkirkan ekonomi dalam kesaksamaan.

Sebaliknya demokrasi menghormati semua hak individu untuk memiliki harta dan alat pengeluaran