Ekonomi tinggal di rumah kita sekarang telah mendorong banjir untuk kenderaan. Lebih-lebih lagi, kenderaan tersebut harus dilindungi. Sejak awal lagi, mencari perlindungan mungkin merupakan tugas yang luar biasa. Namun, seperti kebanyakan perkara, bersikap intensif dengan penjelajahan anda dan menyedari bagaimana harga dapat diselesaikan dapat menjadi bantuan utama dalam menyisihkan wang tunai.

Perlindungan kenderaan

Memiliki perlindungan kenderaan adalah langkah yang benar-benar boleh dipercayai dan bijaksana untuk pemilik kenderaan mana pun. Adalah baik untuk mendapatkan perlindungan terhadap sesuatu yang anda perlukan dan akan menggunakannya setiap hari. Namun, ia boleh menjadi sangat mahal. Sekiranya anda tidak mengikuti petua dan tipu muslihat, ansuran perkhidmatan Insurans Gigi & Penglihatan benar-benar dapat menempatkan anda dalam pembukaan wang.

Namun, ada sisi perlindungan kenderaan yang lebih cemerlang. Caj perlindungan kenderaan boleh berubah-ubah, dan julat nilai bergantung pada pelbagai perkara. Ada banyak kehalusan yang dapat Anda periksa dan pastikan, sebelum memusatkan perhatian pada premium tertentu.

Terdapat juga beberapa ruang yang pasti untuk memastikan anda dapat mempertahankan kebebasan anda dari perlumbaan tikus walaupun kenderaan anda dilindungi. Berikut adalah beberapa petua mengenai bagaimana anda dapat memperoleh banyak kebaikan perlindungan kenderaan anda.

Cara kadar anda diselesaikan

Semasa menentukan kadar anda, sebuah agensi insurans akan memikirkan banyak perkara, termasuk jenis kelamin, umur, status suami isteri, hak milik rumah, tempat tinggal anda, rekod memandu anda, dan kenderaan jenis apa yang anda cuba lindungi. Akhir-akhir ini, Inkuiri menyampaikan laporan yang menghentikan bagaimana kadar perlindungan diselesaikan, kemungkinan mendapat penurunan harga, dan unjuran untuk perlindungan kenderaan satu tahun dari sekarang.

Dalam membuat laporan tersebut, kelompok tersebut meneliti lebih dari 25 juta kadar dari aplikasi perlindungan kendaraan di pangkalan informasi Inkuiri dari tahun lalu. Anda boleh memuat turun laporan secara lengkap di sini.

"Sebagai peraturan, pemandu wanita berusia 25 hingga 65 pampasan paling sedikit untuk perlindungan," kata Kacie Saxer-Taulbee, seorang penyelidik maklumat di laman web penyelidikan korelasi perlindungan, yang diungkapkan kepada Business Insider. Namun, sekiranya anda bukan pemandu wanita atau tidak termasuk dalam lingkungan usia itu, masih ada beberapa langkah yang dapat anda lakukan untuk menurunkan kadar perlindungan anda.

Membeli kenderaan yang lebih mapan dan kurang mencolok akan "sangat bergantung pada biaya perlindungan," kata Saxer-Taulbee, sebagai "kos perlindungan turun secara konsisten seiring usia kenderaan."

Siasatan mendapati bahawa kenderaan yang dibuat di AS pada umumnya lebih sederhana untuk dilindungi daripada kenderaan yang tidak dikenali, mungkin dengan alasan bahawa lebih banyak kos untuk mencari bahagian di luar negara. Juga, kenderaan yang berusia lebih dari 20 tahun adalah yang paling murah untuk dilindungi. Dengan menggunakan maklumat ini, kita kemudian dapat mengetahui bahawa minivan Ford Windstar 2000 kemungkinan besar akan dilindungi. Sekiranya anda menyukai mereka, sudah tentu.

Perlu diperhatikan juga bahawa kenderaan yang lebih berpengalaman mungkin memerlukan lebih banyak sokongan daripada kenderaan yang lebih terkini, jadi hitunglah bahawa anda akan berbelanja ketika memilih pilihan. Petua lain, yang nampaknya cukup langsung, adalah memandu dengan selamat. Cuba jangan menjadi gila dan dapatkan tiket, kerana itu akan mempengaruhi kadar anda. "Pemandu yang selamat menghemat hampir $ 300 setiap tahun untuk perlindungan kenderaan," kata Saxer-Taulbee.

Laporan Inkuiri mendapati pelanggaran kecil (menyala lampu merah, mengabaikan hasil) dapat memperluas kadar sebanyak 24%, pelanggaran separuh jalan (kecerobohan, pemanduan tanpa berfikir) dapat meningkatkan kadar sebanyak 31%, dan pelanggaran yang signifikan (gangguan memandu, pemanduan liar) dapat kadar binaan sebanyak 49%.

Membeli belah

"Tidak ada yang mengalahkan pemeriksaan dalam talian mencari kutipan perlindungan kenderaan," kata Saxer-Taulbee. "Semakin banyak organisasi yang boleh difikirkan oleh pemilik kenderaan, semakin besar kemungkinan mereka mempunyai pilihan untuk mencari penyertaan terbaik dengan biaya yang paling rendah." Terdapat beberapa cara untuk melakukan ini. Yang pertama adalah membuat penjelasan untuk diri sendiri, di mana anda mendapat penyataan tunggal dari setiap agensi insurans dan menganalisis semuanya. Atau di sisi lain anda boleh menggunakan alat pemeriksaan perlindungan, yang membolehkan anda menganalisis kutipan perlindungan yang disesuaikan.

Walau apa pun, dengan sedikit memperhatikan bagaimana anda mencari perlindungan anda, Saxer-Taulbee mencadangkan kadar perlindungan yang berbeza pada selang masa yang tetap dengan tetap berjaga-jaga mengenai pengaturan baru yang terbaik. Anda juga dapat memastikan bahawa pakar perlindungan anda "autonomi dan tidak menjadi sandera kepada organisasi tertentu jika [anda] memutuskan untuk menggunakannya."

Perlindungan berasaskan jarak tempuh

Ini bukan untuk semua orang, melainkan sekiranya anda adalah seseorang yang tinggal di sebuah bandar dan mungkin tidak memandu dengan kerap, buat masa ini telekomunikasi, atau keadaan kerja anda telah berubah dengan tujuan bahawa anda tidak perlu kerap memandu , anda harus melihat perlindungan berdasarkan jarak tempuh.

Metro mil adalah salah satu gambaran tentang perlindungan kenderaan berdasarkan jarak tempuh, namun Nerd Wallet menarik perhatian bahawa kemungkinan besar individu yang memandu di sebelah tidak mendapatkan kadar yang lebih rendah. Ia boleh diakses di Arizona, California, Illinois, New Jersey, Oregon, Pennsylvania, Virginia, dan Washington.

Kesimpulannya

Agensi insurans tertentu, misalnya, Root, Allstate, Liberty Mutual, dan Traveller menggunakan alat telematik untuk mengikuti jarak tempuh. Namun, "alat ini juga memperlihatkan tingkah laku pemandu, jadi pemilik kenderaan yang laju atau yang tidak berhati-hati di tempat duduk pemandu mungkin perlu menjauhkan diri dari jenis penyertaan ini," kata Saxer-Taulbee.