Percetakan pelekat telah menjadi industri yang paling terkenal di seluruh dunia. Percetakan pelekat muncul dalam semua kategori penggunaan. Sebenarnya, terdapat sebilangan kaedah di mana pelekat standard boleh dicetak di rumah. Tetapi terdapat banyak keraguan dalam kualiti dan ketahanan mereka berbanding dengan pelekat lain yang terdapat di pasaran. Kerana banyak orang tidak mempunyai pencetak khas di mana dakwat adalah wajib. Mereka juga tidak mempunyai kertas berkualiti untuk membuat pelekat jangka panjang. Di Manchester dan London, terdapat penggunaan pencetakan pelekat yang sangat besar.

Dengan adanya teknologi pencetakan Stiker London telah meningkat dengan ketara sejak kebelakangan ini. Ini bukan hanya berdasarkan corak pencetakan seperti putih pada hitam, bentuk empat sisi, pelekat kertas semula jadi, dll. Tetapi di sisi lain, mereka memfokuskan pada corak percetakan dan jumlah bentuk dan ketipisan kertas dengan pilihan warna tanpa had . Mereka juga memperhatikan ukuran dan bentuk percetakan pelekat di London dan Manchester.

Teknik mencetak pelekat

Percetakan pelekat adalah cara yang sangat baik untuk menaja iklan dan meningkatkan pengakuan produk. Terdapat teknik pencetakan berikut yang memastikan penampilan pelekat London dan kesesuaiannya.

Pergi vinil

Pada mulanya, cetak pelekat pada vinil putih dengan bantuan kualiti gloss. Ia akan menyokong elemen yang berkaitan dengan pelekat kerana ia keras dan tahan air. Pelekat akan runtuh semasa hujan, jadi syarikat mengambil vinil gloss untuk bahan pelekat percetakan. Penyokong retak dan penutup tidak akan mudah melepas pelekat vinil. Pelekat vinil ini dapat melekat pada produk dengan lancar.

Cetak dengan dakwat tahan luntur

Tinta tahan luntur meningkatkan daya tahan pelekat dengan kuat, sehingga mengumpulkan kemunculan semula pelaburan. Pelekat yang luas diperhatikan, semakin banyak kesannya. Pencetakan dakwat tahan luntur yang dinilai minimum enam bulan di bawah penggunaan standard untuk hasil terbaik.

Jenis Percetakan Pelekat

Percetakan Skrin

Percetakan skrin adalah kaedah percetakan yang paling biasa dan tersendiri. Ia adalah kaedah yang sangat mudah dan murah. Ia menggunakan skrin tiruan untuk mencetak gambar di atas kertas pelekat. Secara amnya, ia mempunyai pelbagai jenis pelekat kerana pencetakannya sangat mudah. Secara klasik, dakwat dipadatkan dengan bantuan skrin di atas kertas sebagai templat di atasnya. Dalam proses ini, setiap jenis warna digunakan dan diulang sepanjang proses. Satu warna disatukan dalam stensil tunggal dan kemudian dipindahkan di atas kertas. Selepas itu, stensil ini dipotong untuk warna yang seterusnya. Selepas itu, warna ini ditekan pada kertas pelekat. Proses ini diulang sehingga semua warna dirangsang dan mencetak reka bentuk di atas kertas pelekat itu.

Percetakan Surat Huruf

Dalam kelas percetakan ini digunakan alat penekan dan bahan yang boleh dibawa. Tinta diletakkan di kawasan permukaan yang lebih besar dan kemudian ditekan di atas kertas pelekat untuk mendapatkan gambar sebelah kanan. Biasanya digunakan pada pengembangan dasar dan kecil hanya dengan satu warna.

Flexografi

Flexografi adalah kaedah yang lebih pantas. Dalam kaedah ini, sebilangan besar pelekat dihasilkan semasa mencetak. Kaedah ini digunakan secara meluas dalam percetakan industri. Dalam teknik ini, cetakan induk selesai dan kemudian digunakan untuk mencetak gambar pada pelekat. Ini juga merupakan teknik yang sangat dikenali untuk mencetak pelekat.

Percetakan Offset

Dalam teknik percetakan ini, reka bentuk grafik dipindahkan dari piring ke kertas. Percetakan Offset ini menawarkan pencetak untuk memberikan banyak pilihan warna dan kemudian mencetak warna yang menarik.

Pendekatan Empat Warna

Teknik yang berbeza ini menetapkan warna reka bentuk grafik yang terbaik secara terpisah menjadi sian, hijau, hitam, dan kuning. Kategori fail berbeza dibuat untuk masing-masing dan semua warna. Kemudian dicetak dengan dakwat tepat mengikut arahan. Sehingga reka bentuk grafik pada corak pelekat kelihatan serupa dengan gambar yang asli.

Percetakan Digital Elektronik

Sebenarnya, ini adalah kaedah yang sangat canggih untuk melukis cetakan pada kertas pelekat. Dalam teknik ini, pengubahsuaian seperti perubahan warna dapat dilakukan hampir ke titik akhir. Dalam percetakan digital elektronik jenis ini, dakwat khusus diletakkan di atas kertas pelekat. Dan kemudian ia akan memindahkan satu tempat ke tempat yang lain dari kertas. Secara amnya, ia tidak sesuai untuk kuantiti yang banyak. Walaupun, biasanya aktif untuk percetakan terpisah untuk rumah atau syarikat kecil.

Menggunakan Pencetak Pelekat Profesional

Sekiranya syarikat menggunakan teknik pencetak digital elektronik maka sangat mudah bagi mereka untuk mencetak pelekat. Tetapi kekuatan dan kualiti kertas pelekat akan sangat teruk. Jenis pencetak profesional hanya boleh mencetak pelekat bayangan dalam jumlah yang sangat banyak. Industri percetakan pelekat profesional mudah diakses dalam talian. Mereka mempunyai pelbagai siri pelekat dan pilihan pelekat yang diperibadikan yang digunakan di London dan Manchester.

Ini semua berkaitan dengan pencetakan pelekat bersama dengan teknik dan jenis yang berbeza.