Kami membawa senarai watak Disney dengan cermin mata untuk anda. Sekiranya anda berfikir bahawa kartun hanya untuk hiburan, anda mungkin salah. Sebilangan besar kadbod mengajar kanak-kanak dan orang dewasa beberapa pelajaran penting kehidupan yang agak sukar untuk disampaikan oleh media lain. Kami kebanyakan membincangkan selebriti dan gaya mereka. Kami memberi perhatian khusus pada kasut, beg, dan cermin mata yang mereka pakai.

Tetapi kami telah mengabaikan sepupu kartun mereka. Terdapat begitu banyak watak kartun luar biasa yang memakai cermin mata selama ini. Sama ada anda menggunakan cermin mata untuk membuat gambar sedikit lebih jelas atau untuk menyokong permainan gaya anda, kacamata adalah sesuatu yang tidak dapat diabaikan. Senarai ini mengandungi beberapa watak kartun yang paling digemari dan cermin mata mereka yang bergaya.

Anda mungkin keliru jika menganggap bahawa kartun hanya untuk hiburan. Kartun juga mengajar pelajaran kehidupan kanak-kanak (dan orang dewasa!) Yang sukar disampaikan di media lain. Ikuti jalan memori bersama kami ketika kami meneroka beberapa watak kartun kegemaran kami dan "cermin mata ikonik" mereka. Anda mungkin juga ingin menonton beberapa Tayangan Saluran Disney Lama .

1. Doc-From Snow white dan Seven Dwarfs:

Doc adalah pemimpin tujuh orang kerdil yang dilantik sendiri dan merupakan individu yang sombong. Doc sering tergagap dan kehilangan pemikirannya di tengah-tengah ayat. Dalam filem animasi Disney tahun 1937, Snow White dan tujuh orang kerdil, dia mungkin kelihatan sedikit bingung atau bingung kerana ragu-ragu tetapi dokumen itu adalah tokoh yang sangat pintar dalam drama ini. Dia adalah tokoh yang boleh dipercayai untuk orang kerdil yang lain mencari bimbingan dan mereka mempercayai keputusannya kerana kebijaksanaannya. Doc mendorong orang kerdil lain untuk menjaga tingkah laku yang rasional dan teratur di antara mereka.

2. Encik Smee di Peter Pan dengan Kacamata:

Mr Smee adalah watak dalam filem animasi Disney, Peter Pan 1953. Dia adalah rakan setia Kapten Hook. Berbanding dengan kapten Hook yang pemarah dan jahat, Smee sangat lembut, baik, dan lemah lembut. Dalam permainan, dia selalu berusaha untuk membuat semua orang gembira dan ingin menyatukan mereka. Perwatakan adalah seorang yang cerdas dan perkara ini mengganggu Kapten Hook dan dia marah kepadanya. Dia digambarkan sebagai seorang lelaki dengan kepala berbentuk jam pasir yang ganjil. Dia mempunyai rambut putih dan juga memakai gelas setengah bulan dan topi stoking berwarna merah. Dia mempunyai hidung bulat besar dan mata hitam.

3. Profesor Ludwig von Drake:

Watak ini juga merupakan ciptaan Disney, dan ia adalah itik antropomorfik dan bapa saudara Donald Duck. Perwatakannya adalah seorang pensyarah genius, psikiatri, dan saintis yang mempunyai pegangan yang baik dalam pelbagai subjek. Profesor itu bercakap dengan loghat Austria dan secara amnya ditunjukkan memakai kot makmal dan berbintik-bintik. Profesor itu sangat gila dan sering melupakan perkara kerana dia juga sudah tua. Dia mengusahakan penyelidikan baru

4. Disney Character Merlin wizard:

Merlin adalah watak pedang terpenting kedua di batu, sebuah filem animasi Disney tahun 1963. Dia menggambarkan dirinya sebagai ahli sihir, penyihir, dan prognostikator. Ini bermaksud bahawa dia dapat melihat masa depan. Dia menugaskan dirinya untuk mendidik anak lelaki muda, Arthur. Tidak diragukan lagi Merlin pintar tetapi sikapnya yang tidak hadir biasa menyulitkan ajarannya untuknya. Dia mempunyai janggut panjang yang sering terjerat dalam apa sahaja yang dia lakukan.

Baca Juga: :arrow_right: Kartun Terbaik untuk Kanak-kanak. :arrow_right: Tujuh Nama Kerdil. :arrow_right: Bagaimana Merancang Percutian Disney dengan Belanjawan Rendah?

5. Penyu Toby:

Watak ini adalah penyu antropomorfik dalam Robin Hood, sebuah filem tayangan animasi Disney 1973. Dia adalah kawan baik Skippy, Sis, dan Tagalong. Toby biasanya memakai cermin mata hitam dan topi seperti perahu coklat. Yang ini adalah watak kecil dan nampaknya pengecut tetapi Skippy dan Sis biasanya meyakinkannya untuk turut serta dalam keseronokan mereka.

6. Geppetto di Pinocchio:

Dia adalah watak utama dan terpenting dalam filem animasi Disney tahun 1940, Pinocchio. Dia adalah pengukir kayu dan orang tua yang baik yang mencipta Pinocchio. Dia menghabiskan sebahagian besar waktunya untuk membuat barang-barang unik di bengkelnya, kebanyakan ciptaannya bertujuan untuk menghiburkan orang lain. Pinocchio adalah boneka kayu yang dihidupkan oleh peri Biru yang indah kerana pernah Geppetto ingin mempunyai anak lelaki dan Geppetto sangat berterima kasih untuk ini.

7. Anita Radcliff:

Anita adalah pereka fesyen berbakat dan juga pemilik Perdita dalam francais 101 Dalmatians. Buat pertama kalinya dia digambarkan dalam One Dia adalah isteri Roger Radcliff dan seorang wanita yang manis, baik, dan pintar. Dia digambarkan sebagai wanita yang bertanggung jawab yang setia kepada suaminya dan penyayang terhadap Pongo, Perdita, dan anak anjing. Dalam filem itu, dia adalah rakan sekolah Cruella de Vil tetapi kemudian dia nampaknya keletihan darinya.

8. Milo Thatch:

Nama penuhnya adalah Milo James Thatch dan dia memainkan peranan pendukung di Atlantis: The Lost Empire, sebuah filem animasi Disney 2001. Dia adalah anak yatim piatu yang dibesarkan dan dididik oleh datuknya. Dia mempunyai minat terhadap bahasa dan barang antik. Tugasnya adalah sebagai ahli bahasa dan dia pakar dalam membaca amp dan mencari jalan sebab itulah dia yang mengarahkan ekspedisi untuk mencari benua Atlantis yang hilang. Dia digambarkan sebagai watak pintar dan pengembangan Milo sebagai watak adalah tugas yang sukar bagi pembuat filem.

9. Johnny dari Johnny Bravo:

Dia mungkin terlalu berlebihan saat ini, tetapi anda harus mengakui bahawa pompadour khasnya, potongan karate, dan tee hitam ketat memberinya rasa keyakinan diri yang tidak dapat disangkal. Walaupun tidak ada wanita yang berminat dengannya, saya mengagumi cermin mata hitam hitamnya yang bergaya yang dipakainya sepanjang masa.

10. Carl Fredricksen dari Up:

Ingat Carl Fredricksen, watak tua dari filem "Up"? Dia nampaknya lelaki tua yang berpakaian terbaik dalam pasangan segi empat tepat. Dia banyak melihat dari lensa hitamnya yang tebal. Kematian isteri tercinta dan merealisasikan impiannya. Dia watak kartun tua dengan kacamata yang disukai semua orang, jadi tidak menghairankan.

Soalan Lazim:

Velma adalah ahli termuda di Mysteries Inc., dan dia adalah gadis geeky dari siri Scooby-Doo. Dan yang paling terang, yang selalu menetas rancangan untuk mengeluarkan geng dari masalah. Dengan kacamata squarishnya, Velma kelihatan kusut, walaupun dia malu. Dia juga antara watak kartun wanita pertama yang memakai cermin mata. Tahukah anda bahawa jika dia tidak memakai cermin mata, dia bahkan tidak dapat melihat tangannya sendiri di hadapan wajahnya.

1. Adakah Dokumen bersifat kebapaan?

Doc mendorong perilaku bersatu di antara semua kerdil lain dan dia adalah panutan mereka. Perwatakan itu juga ramah terhadap salju dan berusaha sedaya upaya untuk menghiburkannya, membiarkannya tidur di tempat tidur mereka dan memberi amaran kepadanya terhadap orang yang tidak dikenali. "Ketua dan Jurucakap Kurcaci - Sombong, Sopan, Bermartabat - Merasa Keunggulannya," watak yang dianut oleh Doc sebagai kepemimpinan dan keperibadian dasar yang akan dia pertahankan sepanjang filem ini.

2. Adakah Encik Smee pernah mencuba melakukan aksi jahat?

Ya! Smee biasa membuat percubaan untuk melakukan beberapa tindakan jahat, tetapi dia memiliki sifat lembut yang menghalangnya daripada melakukan itu. Keperibadiannya yang baik hati selalu menghalangnya daripada melakukan perkara seperti itu. Smee, pada akhirnya, adalah lelaki yang baik. Walaupun dia ingin menjadi penjahat, sifat baiknya selalu menghalangi; objektif utamanya adalah untuk mengekalkan keamanan dan keharmonian dalam kehidupan Kapten Hook.

3. Apakah Merlin memiliki kemampuan untuk mengubah arah?

Ya, dia memiliki kemampuan yang baik dan berkembang dengan baik untuk berubah bentuk. Dia dapat berubah menjadi kura-kura, kelinci, tikus, kambing, dan bahkan ketam. Biografi tradisional Merlin menggambarkannya sebagai kambion, dilahirkan dari seorang wanita fana dan disemai oleh incubus, dari mana dia memperoleh kemampuan dan kekuatan ghaibnya, terutama ramalan dan perubahan bentuk.

4. Apakah tujuan utama profesor Ludwig?

Dia ingin menjadikan hidup lebih mudah bagi dirinya dan orang lain melalui penemuannya. Karakter kartun ini telah memberi inspirasi kepada banyak kanak-kanak untuk memakai cermin mata terutamanya mereka yang kurang penglihatan. Pada masa kini kanak-kanak menuntut kartun di mana puteri juga memakai cermin mata. Seorang gadis, Lowri Moore pada tahun 2019 menulis kepada Bob Iger bahawa umumnya watak yang memakai cermin mata digambarkan sebagai kutu buku. Jadi, puteri juga harus memakai cermin mata.

:large_orange_diamond: Kesimpulan:

Kami menyokong sepenuhnya kacamata hipster, sama ada anda memakainya untuk menjadikan gambar sedikit lebih jelas atau mendapatkan titik gaya. Jadi, anda mesti menyukai senarai watak Disney dengan kacamata, dengan begitu banyak model yang dapat dipilih, marilah kita melakukan apa yang selalu kita lakukan ketika menghadapi keputusan yang sukar… Lihat watak Disney untuk mendapatkan arahan, dorongan, dan nasihat.

Disney pada masa lalu telah dihukum oleh peminat yang mengatakan bahawa organisasi ini mempunyai sejarah menggambarkan puteri sebagai wanita kulit putih dan berasal dari Eropah. Namun, seiring berjalannya waktu, kami dapati bahawa puteri seperti Jasmine, Pocahontas, Mulan, Tiana, dan Moana beragam etnik.

Artikel berkaitan: :small_blue_diamond: Apa Nama Tujuh Kerdil :small_blue_diamond: Berapa Umur SpongeBob? :small_blue_diamond: Disneyland