Topik perceraian adalah luas di seluruh dunia. Perkara perceraian nampaknya tidak memerlukan pembentangan. Perpisahan merujuk kepada penyelesaian perkahwinan yang selalu huru-hara dan luar biasa. Untuk lebih baik atau lebih disesalkan, perpisahan adalah peristiwa yang sangat asas pada masa kini. Sebilangan besar orang telah tergerak olehnya, baik dengan mengalaminya sendiri sebagai teman atau anak muda , atau mengetahui seseorang yang telah mengalaminya sebagai pasangan hidup atau sebagai anak kecil. Walaupun terdapat pengetahuan tanpa had mengenai kesan pemisahan, kehalusan kitaran pemisahan kurang terkenal. Dalam bahagian ini, kita membincangkan idea dan kaedah penting yang berkaitan dengan kitaran pemisahan dengan harapan yang sungguh-sungguh bahawa mengajar individu berkenaan dengan data ini akan membantu membatasi penyeksaan.

perceraian semakin biasa dari hari ke hari. Setiap tahun kami melihat beberapa kes perceraian menyebabkan berlainan masalah dan boleh memberi kesan kepada seluruh keluarga orang yang bercerai dan saya rasa ini adalah topik di mana setiap orang yang berpendidikan boleh bercakap dan memahami syarat dan syarat bercerai. Saya mesti mengatakan bahawa saya dapat mengatakan banyak perkara mengenai topik yang diberikan kerana kita melihat ribuan kes di sekitar kita yang boleh memberi kesan buruk kepada masyarakat kerana ibu bapa menderita juga anak-anak mereka menderita seperti yang kita lihat begitu banyak anak muda di syarikat yang tidak baik. Hanya kerana perceraian ini boleh memberi kesan kepada mereka. Bercerai malah boleh merosakkan keluarga dan kadar perceraian sudah melebihi 60% sekarang.

DATA PERDANA & DATA SEKIAN:

TINJAUAN DILAKUKAN OLEH 8 ORANG:

Saya secara peribadi belajar setelah mendengar semua masalah ini yang bercerai boleh menyebabkan berlakunya kesempitan masa di mana begitu banyak orang mengatakan bahawa mereka tidak mempunyai masa untuk memberi pasangan mereka ini kerana perbelanjaan masalah pekerjaan dan semua dan jelas bertentangan jantina mahukan masa ini boleh merosakkan dan boleh menyebabkan perceraian. Ada yang mempunyai masalah keganasan rumah tangga sehingga mereka tidak dapat menanggungnya sehingga mereka lebih suka bercerai daripada bertahan semua ini ada yang mengalami krisis kewangan sehingga mereka lebih suka bercerai 80% orang memihak kepada perceraian mereka mengatakan mereka tidak menjalani kehidupan yang menyeksa yang mereka perlukan kebebasan untuk mereka.

Sebilangan dari mereka mengatakan bahawa pendapat mereka adalah untuk mengambil perceraian untuk menjalani hidup mereka menurut mereka inilah sebabnya mengapa mereka berpisah dengan pasangan mereka. Ada yang mengatakan mudah untuk bercerai tetapi setelah bercerai hidup sangat sukar kita akan tertekan + kita akan kehilangan walaupun pancaindera kerana tertekan. Bercerai tidak bermaksud membenci seseorang.

Saya melihat terdapat begitu banyak aspek semasa penyelidikan orang yang bercerai menderita kegelisahan perasaan bersalah yang boleh mempengaruhi kesihatan mereka tahap kebahagiaan menurun menyebabkan bercerai dan terutama ketika usia akan meningkat orang merasa kesunyian ini boleh mempengaruhi fikiran mereka juga. Terdapat masalah emosi Masalah ekonomi dan sebagainya.

Setelah perceraian mempercayai orang lain bahkan tidak mudah kerana kita sudah berada dalam kemurungan bagaimana kita boleh mempercayai orang lain ketika kita datang dari trauma ini.

Semua perkara dipertimbangkan, saya ambil yang terpisah dari yang sederhana dan semoga semuanya dapat diambil mudah oleh semua orang.

Saya menyatakan bahawa perpisahannya itu indah.

Saya menyedari beberapa pasangan hidup dalam perkahwinan yang dingin. Bersaing, pertempuran telah menjadi sebahagian daripada kehidupan mereka. Secara konsisten, mereka mengalami episod kebingungan. Secara konsisten mereka meneruskan.

Mereka berkecil hati. Roh mereka sudah mati kerana tidak dapat berdaya maju antara satu sama lain. Begitu juga, mereka tidak mempunyai harapan untuk peningkatan hubungan mereka. Namun, mereka meneruskan. Mereka pasti akan meneruskan.

Kesan perpisahan dan perpisahan pada keluarga adalah jangka panjang dan secara amnya akan mempengaruhi keseluruhan tingkah laku individu yang rumit yang menyebabkan gangguan semangat untuk tempoh yang merangkumi semua.

PENDAPAT POSITIF DAN NEGATIF:

Ada begitu banyak perkara negatif mengenai perceraian ketika datang ke wanita, ada banyak akibat di sana kerana hubungan mereka di masa depan dapat memberi kesan buruk kerana bercerai malah masyarakat menyalahkan wanita kerana perceraian menyebabkan mereka menganggap wanita harus berkompromi sebarang keadaan sama ada dia betul atau salah juga wanita boleh menderita dalam krisis kewangan. Ketika datang ke manusia, mereka juga menderita banyak perkara bahkan mereka tidak boleh mempercayai orang lain, ia juga boleh mempengaruhi kesihatan fizikal dan mental. Masyarakat kadang-kadang menentang lelaki kerana mereka langsung bercerai. Tidak kira bagaimana anda melihatnya, sambungan yang menuntut adalah alasan yang sangat besar untuk merosakkan kesejahteraan. Seperti yang dirujuk, hubungan yang mengerikan dapat menjadi sangat tidak baik, dan ada tekanan yang berlebihan yang dapat ditanggung oleh tubuh anda. Sejujurnya, mengurus tekanan berterusan dapat memberikan indikasi kematangan yang tepat pada waktunya, pertumbuhan ganas, penyakit koronari, dan kematian. Oleh itu, adalah penting bahawa anda menjaga otak anda; pada ketika itu anda dapat memastikan badan anda juga pejal.

Juga ada beberapa kesan positif kerana wanita dapat melepaskan diri dari keganasan rumah tangga dan bukannya daya tahan mereka dapat meningkatkan kesihatan mereka dibenarkan untuk memperjuangkan diri mereka sendiri juga lelaki keluar dari kemurungan harian yang diberikan oleh isteri mereka.

ASPEK SELAMA PENYELIDIKAN:

Saya melihat terdapat begitu banyak sudut pandangan semasa penyelidikan yang terpisah dari individu mengalami ketegangan yang menyalahkan melankolis yang boleh memberi kesan kepada kesejahteraan mereka tahap kegembiraan semakin berkurang alasan untuk berpisah dan terutama ketika usia akan meningkat individu merasa sedih ini mungkin memberi kesan pada jiwa mereka juga. Terdapat masalah yang bersemangat, masalah praktikal, dll.

MASALAH YANG DIPEROLEHI DENGAN SELEPAS PENYELIDIKAN:

Ketika datang ke masalah ya ada masalah ketika saya membaca penyelidikan mengenai kesan pada anak-anak, kesan pada orang yang bercerai tetapi tidak pada seluruh keluarga juga ada beberapa kisah di sana dan tidak ada yang dapat mengubah cerita walaupun ini adalah beberapa masalah yang saya hadapi.

APA YANG SAYA BELAJAR:

Perkara paling penting yang saya pelajari adalah jangan sekali-kali mengambil keputusan perceraian yang tidak masuk akal ini, semuanya boleh berubah tetapi bercerai adalah masalah yang sangat serius mengenai kehidupan kita, kita harus membuatnya dengan cara yang betul dan bukan dengan segera. Sangat sesuai untuk meminta atau menuntut aset tertentu sebelum pemeriksaan penyelesaian perceraian pertama anda muncul. Sekiranya anda tidak perlu repot dengan peruntukan, itu baik-baik saja, namun sedar bahawa mungkin ada beberapa masalah yang biasanya ditanggung oleh mantan anda yang perlu anda bayar untuk masa ini. Cuba jangan terpegun ketika memegang kendali ke atas keperluan keluarga dan juga caj tempatan. Sekiranya anda mempunyai anak-anak kecil, anda mungkin perlu merancang pertarungan wali muda yang berpotensi tanpa mengira sama ada perkara sekarang berjalan dengan baik di antara anda dan bekas pasangan anda. Rang undang-undang penasihat undang-undang dapat terkumpul dengan cepat dan jika keadaan menjadi tidak rata dan tidak kemas dalam kitaran ini, anda perlu memastikan bahawa anda telah disusun sepenuhnya.

BAGAIMANA KITA DAPAT MENINGKATKAN INI:

Saya tidak fikir ia boleh bertambah baik tetapi ya saya mesti tidak ada yang dapat diselesaikan tanpa bercakap. Kita harus berbincang dengan beberapa isu yang boleh menyebabkan perceraian yang dipersetujui dan tidak setuju dengan yang betul atau salah dan mengharapkan lebih sedikit sebanyak yang kita dapat.

PERUBAHAN:

jika saya akan menghadapi masalah ini lagi, saya mesti bercakap dengan pasangan saya dan menyelesaikan apa sahaja masalahnya apabila ia tidak dapat diselesaikan maka saya harus melakukan perkara lain tetapi jangan membuat keputusan perceraian yang konyol itu menyebabkan kita harus mencuba tahap terbaik dalam semua perkara yang berkaitan dengan kehidupan kita.