Makanan Mesir mendapat rasa hebat di dunia . Makanan Mesir terutama bersumber dari tanah di sekitar Sungai Nil , yang kaya dengan kehidupan yang tidak terawat, dan orang- orang Mesir yang kaya mengejar, dan memakan daging, domba, kambing , dan berbagai jenis ikan dari Sungai Nil . Mereka juga memakan unggas: itik, derek, bangau, merpati, dan angsa. Orang Mesir yang miskin tidak makan daging dengan kerap; namun, mereka memakan ayam dan ikan.

:white_square_button: 12 Hidangan Makanan Mesir Paling Sedap yang Perlu Anda Cuba

Ketika kita mempertimbangkan Mesir, kita memikirkan: Piramid, sphinx, firaun, hieroglif, mumi, dan tempat perlindungan kuno untuk memberikan beberapa contoh. Namun, ketika kita menganggap makanan Mesir, itu tidak begitu terkenal. Walau apa pun, kami di sini untuk menerangkan tentang varieti makanan lazat yang dapat diakses dengan cepat di Mesir dan sangat enak, tanpa keraguan! Seperti negara yang berbeza , makanan adalah sebahagian besar budaya Mesir. Anda boleh menemui pelbagai jenis makanan yang serupa di seluruh Mesir, utara ke selatan, dengan setiap agama menambahkan rasa yang luar biasa atau beralih kepada formula. Kedengarannya sangat sedap. Berikut adalah 12 Hidangan Makanan Mesir yang Perlu Anda Cuba setiap kali anda pergi ke Mesir:

1. Hamam Mahshi

Ada yang memanggil mereka tikus dari langit; ada yang memanggilnya kerengsaan dan ada yang memuja memakannya! Hamam mahshi adalah burung merpati yang lengkap dan telah lama bertugas di Mesir. Merpati disimpan di loteng blok lumpur yang dapat dilihat di sepanjang Sungai Nil. Burung dimuat dengan bawang dan rasa di samping sebutir yang disebut freekeh, yang merupakan gandum pecah hijau dengan rasa kacang, atau sekali lagi, mereka dimuat dengan nasi atau gandum bulgur. Walaupun orang Mesir biasanya memiliki Hamam mahshi pada acara unik, tidak sukar untuk mencarinya di menu kafe.

2. Pencuci mulut Mesir

Pastri Mesir sangat ringan. Mahalabiya adalah pencuci mulut beras tanah dengan air mawar yang sensitif, diakhiri dengan kacang panggang dan kayu manis. Um, Ali seperti roti Inggeris , dan puding mentega kurang halus dan enak kerana dibuat dengan roti berdekatan.

3. Ful wa Ta'meya

Ta'meya dan ful mudamma, yang merupakan kacang fava dan falafel, adalah jenis makanan segera Mesir pertama. Mereka adalah pokok rutin makan orang Mesir, pada dasarnya kerana mereka mengisi dan menggunakan lekapan yang berkesan terbuka di negara ini. Penuhnya diperbuat daripada kacang fava yang dimasak sejak sekian lama dalam periuk yang disebut qedra. Ta-meya, falafel Mesir, terbuat dari biji fava yang dihimpit yang kemudiannya disatukan ke dalam lem, pada saat itu terpelanting. Hari-hari ini anda dapat menjumpai falafel di mana-mana tempat di Timur Tengah, kerana sesungguhnya, Mesir adalah permulaan sebenar dari perlakuan yang hebat itu. Hidangan yang sesuai untuk semua vegos anda!

4. Shawarma

Walaupun awalnya shawarma tidak ada di Mesir, ia menjadi penting kerana Mesir sangat penting bagi Kerajaan Uthmaniyyah. Shawarma adalah lapisan daging yang boleh berupa domba, ayam , atau hamburger yang dipanggang dan dibakar api sepanjang hari. Lapisan luaran kemudian dicukur dan dilemparkan ke dalam sebungkus roti atau gulungan yang enak. Shawarma sangas adalah ciri penting.

5. Fatteh Mesir

Ini adalah hidangan daging (hamburger atau ayam), nasi , bawang putih, dan lapisan roti kering yang diserap. Ia biasanya dimasak di dalam ayam bakar dan disajikan dengan yogurt dan kacang.

6. Iskandariah Kebdah

Ia mempunyai tempat dengan makanan jalan raya; namun, ia juga dimasak di rumah. Hati disiapkan dengan lada panas, dan bawang putih atau bawang boleh ditambah. Sedangkan untuk wiener biasanya dimasak tanpa diduga, tetapi pada asasnya dengan tomato puri dan lada panas. Kedua-duanya disajikan dengan acar.

7. Kushari

Beban karb akan datang tepat pada anda! Datang tengah hari di Kaherah; anda akan melihat timbunan orang tempatan yang disusun di setiap pencarian kushari di sekitar, duduk rapat untuk mencari sebahagian besar dari salah satu sumber makanan jalan raya Mesir # 1 . Makan malam topping ini terbuat dari beras, makaroni dan lentil, diakhiri dengan tomato yang dibersihkan, cuka bawang putih, dan dihiasi dengan kacang buncis dan bawang panggang. Ini adalah makan malam yang ideal yang murah hati, suplemen, dan sederhana. Tepat seperti apa yang dilakukan orang Mesir!

8. Fiteer Baladi

Ini adalah pizza Mesir yang kaya dan penuh dengan kalori, namun cukup luar biasa! Fiteer terbuat dari banyak lapisan baik yang dipanggang dengan filo yang dimasak dalam kompor. Yang pertama disajikan biasa, seperti yang mungkin, cenderung disukai dengan rasa yang enak dengan daging , cheddar, dan sayur-sayuran atau manis dengan sirap, nektar, atau gula. Anda tidak boleh menolak pizza!

9. Hawawshi

Hawawshi adalah salah satu makanan tradisional di Mesir; itu roti (sesuatu seperti roti pita) yang biasanya dimuatkan dengan daging cincang, bawang , lada. Hawawshi mungkin paling terkenal sebagai bahan masakan Mesir gaya rumah yang menyebabkan anda berasa lebih baik.

10. Kofta dan Kebab

Sayang daging, bersorak! Kofta adalah hamburger cincang atau biri-biri dengan banyak rasa yang dimasukkan, yang kemudian digulung dan dibakar. Anda boleh menganggapnya sebagai hotdog gaya Mesir. Kebab disediakan dengan kepingan daging, misalnya, domba atau sapi yang dibakar api di atas api arang batu di atas tongkat. Hidangan daging ini selalu disertakan dengan tepung, nasi, roti, dan sayur - sayuran . Ini pasti akan menjadikan anda dalam keadaan senang makan.

11. Umm Ali

Ini adalah keperluan mutlak untuk mendapatkan pencuci mulut, tidak kira sama ada anda menjejakkan kaki ke Mesir selama beberapa saat. Om Ali, yang bermaksud ibu Ali, terbuat dari lapisan kue puff yang diserap susu dan diadun dengan kacang, kismis, tetes kelapa, dan gula , dan kemudian dipanaskan. Adonan yang dipanaskan dengan susu panas, ditambah dengan beberapa pelekat unik, menjadikan ini hidangan yang tidak dapat dilupakan.

12. Yam siap

Makanan istimewa yang padat ini mungkin merupakan makanan paling murah di Mesir dan perbelanjaannya sekitar 5 paun Mesir. Sebahagian besarnya, penduduk tempatan berbaris dengan trak, dan keladi dipanaskan di hadapan mereka di dalam tungku kayu. Keladi dipotong menjadi dua bahagian dan dihantar ke kafe yang teruja di atas sehelai kertas atau kertas. Hari ini, terdapat juga trak moden yang menjual keladi dengan yogurt beku, saus karamel, coklat, dan kacang sebagai kelengkapan.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Makanan yang bermula dengan K 2. Makanan Thai 3. Makanan Kanada 4. Makanan Brazil 5. Makanan Yang Bermula Dengan O

:diamond_shape_with_a_dot_inside: Beberapa Hidangan Makanan Mesir yang Popular

Bahasa Inggeris Bahasa Arab Definisi
Bamia بامية Rebusan yang disusun menggunakan biri-biri, okra, dan tomato
Besarah بصارة Terjun yang dihasilkan menggunakan kacang fava yang dilucutkan dan sayur campur.
Eggah عجة Sejenis telur dadar yang dibuat dengan pasli dan tepung
Fattah فتة Hidangan biasa yang dimakan pada acara yang menggelegak
Fesikh فسيخ Mullet masin atau matang
Feteer فطير Pai yang diperbuat daripada sedikit adunan dengan jumlah samnah yang bebas
Medames penuh فول مدمس Kacang fava yang dimasak disajikan dengan minyak zaitun dan diakhiri dengan jintan.
Hamam mahshi حمام محشي Merpati dimuat dengan nasi atau gandum hijau dan rempah
Hawawshi حواوشى Perolehan roti bakar dimakan dengan daging cincang yang diasinkan dalam bawang, lada, pasli, dan sekarang dan kemudian lada panas atau cili .
Kabab كباب Biasanya daging biri-biri potong dan cincang pada kayu bakar di atas arang.
Kamounia كمونية Rebusan daging dan jintan. Ia sekali sekala dibuat dengan jeroan
Kaware ' كوارع Trotters lembu ia selalu dimakan dengan Fattah. Ia dihargai sebagai sup
Kersha كرشة Tripe dimasak menjadi rebusan.
Keshk کشک Puding indah berasaskan yogurt, dibuat dengan tepung, sekali sekala disiapkan dengan bawang merah, stok ayam, atau ayam rebus.
Kofta كفتة Daging cincang disusun dengan rasa dan pasli, dilipat menjadi bentuk jari dan dipanggang di atas arang.
Kushari كشري Hidangan Mesir pada mulanya dibuat pada abad kesembilan belas, terbuat dari beras, makaroni dan lentil yang diadun, selesai dengan tomato yang dibumbui dengan rempah, dan cuka bawang putih ; dihiasi dengan kacang buncis dan bawang besar
Mesaqa'ah مسقعة Terung yang dihiris lembut api panggang dan masukkan ke dalam wajan rata dengan bawang potong, lada hijau, dan lada rebus
Mombar ممبار Saluran pencernaan domba dimuat dengan campuran beras dan dibakar dalam minyak.
Rozz me'ammar رز معمر Hidangan nasi dibuat dengan menambahkan susu dan sering menyebarkan atau krim atau stok ayam atau stok ke nasi yang dimasak, pada ketika itu memanaskannya di dalam ayam bakar.
Sabanekh سبانخ Rebusan bayam, biasanya disajikan dengan nasi. Lazimnya, namun sebenarnya tidak, dibuat dengan potongan daging lembu.
Sayadiya صيادية Hidangan tepi laut. Nasi dengan bawang yang dimasak dalam gam tomato , biasanya disajikan dengan ikan bakar.
Shakshouka شكشوكة Telur dengan tomato dan sayur-sayuran yang disucikan.
Shawerma شاورما Sandwic terkenal hamburger hancur, daging domba atau ayam, biasanya berlimpah dalam roti pita dengan saus tehina.
Torly تورلي Sepinggan labu, kentang, wortel, bawang, dan tomato yang telah disiapkan.
Qolqas قلقاس Akar talas, sebahagian besarnya dilucutkan dan disusun dengan chard atau tomato

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Berapa lama masa yang diperlukan untuk mencerna makanan 2. Ketogenic Diet_Semua Perkara yang Perlu Anda Ketahui

:red_square: Masakan Mesir

Makanan Mesir menggunakan sayur-sayuran, sayur-sayuran, dan produk semula jadi dari Lembah Nil dan Delta Mesir yang kaya. Ini memberikan perumpamaan kepada makanan agama Mediterania Timur; Hidangan Mesir menggabungkan medames ful, kacang fava yang dihancurkan; kushari, lentil, dan pasta; dan molokhiya, rebusan okra renek.

Daging biasa dalam masakan Mesir adalah squab, ayam, dan biri-biri. Domba dan hamburger biasanya digunakan untuk barbeku. Offal adalah makanan murah yang terkenal di masyarakat bandar, dan foie gras adalah makanan istimewa yang telah didirikan di kawasan ini sejak tahun 2500 SM. Haiwan ikan dan laut sangat penting di kawasan tepi laut Mesir. Sebilangan besar masakan Mesir sangat digemari oleh vegetarian kerana biaya daging yang sangat tinggi dan keperluan kumpulan orang Kristian Koptik, yang batasan keagamaannya memerlukan makanan vegetarian lebih sedikit untuk sebagian besar tahun ini.

Teh adalah minuman umum Mesir, dan minuman adalah koktel yang paling terkenal. Walaupun Islam adalah bahagian kepercayaan yang lebih kritikal terhadap Mesir dan umat Islam yang persepsi, secara umum, akan menjauhkan diri dari minuman keras, koktel masih dapat diakses dengan segera di negara ini. Hidangan terkenal di Mesir menggabungkan baklawa, basbousa, dan kunafa. Pembetulan biasa dalam pastri menggabungkan tarikh, nektar, dan badam.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Makanan Yang Bermula Dengan E 2. Makanan Yang Bermula Dengan O 3. Makanan Bermula dengan I

:eight_pointed_black_star: Sejarah Makanan Mesir

Gandum, biji-bijian, dan beras sangat penting untuk rejimen makan Mesir kuno, namun sumber-sumber konflik mengenai millet. Seperti yang dinyatakan oleh Abd al-Latif al-Baghdadi, wilayah luar negeri yang tidak jelas dikaburkan di Mesir Hulu. Ini oleh semua akun yang ditegaskan oleh perekam Muhammad ibn Iyas, yang berpendapat bahawa penggunaan millet adalah aneh, jika tidak dapat difahami, di Kaherah. Shihab al-Umari, sekali lagi, mengatakan bahawa ia adalah antara biji-bijian oat paling terkenal yang dimakan di Mesir di sekitarnya. Sorghum, serupa dengan millet, dikembangkan di Mesir Atas. Namun, ia tidak dipandang sebagai hasil yang menarik oleh penduduk Kaherah. Ia dibakar hanya ketika kelaparan atau kekurangan yang berlainan di mana sorgum disukai oleh pengganti gandum lain yang digunakan untuk membuat bahagian roti krisis seperti millet, biji-bijian , atau kacang.

Di Garis Judar dan Saudara-saudaranya, kisah Mesir dari Thousand and One Arabian Nights, watak asas, seorang pemancing yang dilanda kemiskinan bernama Judar, mendapat karung sihir yang mempunyai tempat dengan ahli sihir Maghrebi bermula. Karung ini membekalkan pemiliknya dengan makanan seperti aruzz mufalfal, pinggan nasi yang disiapkan dengan kayu manis dan mastic, di sana-sini terdapat kunyit dan stokin dan lemak ekor.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Pengisar Makanan Dapur 2. Cara Mencari Pembuat Makanan Bayi Terbaik

:large_blue_diamond: Permulaan Dan Pinggan Salad

Di Mesir, meze biasa disebut sebagai muqabilat (مقبلات), sayur-sayuran dan keju campuran biasanya disajikan menjelang permulaan makan malam pelbagai hidangan bersama roti, sebelum hidangan utama. Hidangan popular termasuk:

  • Falafel (فلفل) - hidangan makanan pagi yang diperbuat daripada kacang buncis atau kacang fava.

  • Baba ghannoug (بابا غنوج) - terjun yang dibuat dengan terung, jus lemon, garam, lada, pasli, jintan, dan minyak.

  • Duqqa (دقة) —kombinasi kering kacang, biji, dan rasa yang telah diretas.

  • Goulash (جلاش) - kek adunan phyllo yang dimuatkan dengan daging cincang atau cheddar.

  • Salata Baladi (سلطة بلدي) - sepiring sayur-sayuran campuran yang dibuat dengan tomato, timun, bawang dan kacang rebus selesai dengan pasli, jintan, ketumbar, cuka, dan minyak.

  • Tehina (طحينة) - terjunan lem bijan atau penyebaran yang terbuat dari tahi wijen, jus lemon, dan bawang putih.

  • Torshi (طرشي) - kumpulan sayur masin.

  • Hummus (حمص) - terjun yang dihasilkan menggunakan buncis hancur, selalu dibuat dengan jintan di Mesir.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Apa yang dimakan oleh tikus 2. Bolehkah Anjing Makan Ais Krim? 3. Apa Yang Dimakan Groundhogs

:large_orange_diamond: Minuman Mesir

:tea: Teh

Teh (شاى, shai) adalah minuman umum di Mesir, diikuti secara tidak langsung oleh espresso, yang disusun untuk menggunakan teknik Turki. Teh Mesir secara konsisten gelap dan keras dan, sebahagian besarnya, disajikan dalam gelas, sekarang dan lagi dengan susu. Teh yang disumbat dan dijual di Mesir hanya diimport dari Kenya dan Sri Lanka. Teh Mesir terdapat dalam dua jenis, kushari, dan sa'idi.

Teh Kushari (شاى كشرى) , yang terkenal di Mesir Bawah, disiapkan menggunakan teknik konvensional untuk merendam teh hitam dalam air bergelembung dan membiarkannya duduk selama beberapa saat. Ia sering diperbaiki dengan pemanis semula jadi dan ditingkatkan secara berkala dengan daun pudina baru. Teh Kushari biasanya ringan dan rasanya, dengan tidak betul-betul setengah sudu teh setiap cawan dipandang dekat dengan garis atas.

Teh Sa'idi (شاى صعيدى) penting di Hulu Mesir. Ia disiapkan dengan menggelegak teh hitam dengan air hingga lima minit di atas api yang padat. Teh Sa'idi sangat padat dan redup ("kuat" dalam ucapan Mesir), dengan dua sudu teh untuk setiap cawan menjadi standard. Ini diperbaiki dengan ukuran pemanis murni yang luas (keperluan kerana persamaan dan teknik menghasilkan teh yang sangat teruk). Teh Sa'idi selalu gelap, walaupun dalam struktur cecair.

Teh adalah bahagian penting dalam kehidupan sehari-hari dan tingkah laku orang di Mesir. Lazimnya sarapan pagi di banyak keluarga dan minum teh selepas makan tengah hari adalah amalan biasa. Mengunjungi keluarga orang lain, sedikit memperhatikan tahap kewangan atau alasan lawatan, melibatkan secawan teh yang diperlukan; kerukunan perbandingan mungkin diperlukan untuk lawatan perniagaan ke pejabat swasta seseorang yang cukup kaya untuk menjaganya, bergantung pada idea perniagaan. Huruf khas untuk teh di Mesir adalah "kewajiban" (diartikulasikan dalam bahasa Arab sebagai "wa-Jeb" atau "wa-geb"), kerana menyajikan teh kepada tamu dipandang sebagai kewajiban, sementara apa pun masa lalu adalah kemudahan.

:coffee: Espresso

Espresso (قهوة, ahwa Bahasa Arab Mesir :) dipandang sebagai potongan ucapan konvensional di Mesir. Biasanya disediakan di dalam sedikit periuk espresso , yang disebut Dalla (دلة) atau kanaka (كنكه) di Mesir. Ia disajikan dalam sedikit cawan yang dibuat untuk espresso yang disebut fengan (فنجان). Espresso biasanya padat dan diperbaiki dengan gula hingga tahap yang berbeza; 'al Riha, mazbout, dan ziyada secara terpisah. Espresso tanpa gula dikenali sebagai sada atau dataran.

:tropical_drink: Jus

Di Mesir, jus tebu disebut 'aseer asab (عصير قصب) dan merupakan minuman arus perdana yang disajikan oleh hampir semua peniaga jus produk organik, yang dapat ditemui dengan banyak di banyak kawasan bandar.

Minuman teh licorice dan jus karbohidrat biasanya dihargai selama bulan Islam Ramadan, seperti Amar al-raket, minuman tebal yang dibuat dengan menyusun semula kepingan aprikot kering dengan air. Lembaran sebenar selalu dimakan sebagai gula-gula. Sobia (سوبيا) adalah minuman segar yang biasanya disajikan pada bulan Ramadan.

Minuman sejuk dan ringkas yang dihasilkan menggunakan asam jawa adalah arus utama sepanjang pertengahan tahun yang disebut Tamar Hindi (تمر هندي). Ini adalah arti sebenarnya yang bermaksud "Tarikh India", yang merupakan nama Arab untuk asam jawa.

:cocktail: Koktel

Islam adalah agama bahagian terbesar di Mesir. Perlu diingat bahawa umat Islam yang bijaksana , secara umum, akan menjauhi penggunaan minuman keras, ia dapat diakses dengan segera di negara ini. Brew adalah minuman keras koktel paling terkenal di negara ini, mewakili 54% dari semua minuman keras yang dimakan.

Jenis minuman yang dikenali sebagai Bouza (Bahasa Arab Mesir: بوظة), diberi biji-bijian dan roti, telah tersimpan di Mesir sejak lager awalnya muncul di negara ini, mungkin tepat pada waktunya seperti waktu Predynastik. Ia tidak setara dengan boza, koktel yang terdapat di Turki dan Balkan.

Mesir mempunyai sedikit, bagaimanapun, memulakan industri wain. Anggur Mesir mendapat pengakuan akhir-akhir ini, setelah memenangi beberapa anugerah di seluruh dunia] Pada tahun 2013, Mesir mencipta 4.500 tan wain, yang berada di kedudukan ke-54 secara global, di hadapan Belgium dan Inggeris. Sebilangan besar wain dibuat dengan anggur yang bersumber dari ladang anggur di Alexandria dan Mesir Tengah, kebun anggur Gianaclis yang paling mencolok dan Koroum dari Sungai Nil.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Mengapa Kotak Pembawa Orang Cina Yang Popular di Kalangan Makanan 2. Makanan yang bermula dengan U 3. Makanan Berterima Tinggi 4. Cara Menurunkan Berat Badan Makan Makanan Segera yang Sedap

:diamond_shape_with_a_dot_inside: 5 Restoran Mesir Terbaik di Mesir

Dalam gaya memasak sebahagian daripada sepupu Timur Tengahnya, makanan Mesir tidak begitu terkenal di luar negara - jadi lebih banyak motivasi untuk berhenti. Untuk memulakan anda, kami meminta orang dalam kejiranan kami berkongsi kedudukan terbaik untuk makanan Mesir di Kaherah, mengambil restoran kasual, alternatif makanan jalan raya, dan kafe separa formal yang lebih biasa. Terdapat sesuatu untuk setiap acara di sini, tidak kira sama ada anda sedang mencari makan tengah hari yang pantas antara latihan lawatan, contoh apa yang orang tempatan makan, atau malam yang panjang dan menarik untuk dua orang.

1. Tagen W Bram

Di Heliopolis princely, Tagen W Bram menyajikan makanan Mesir konvensional ke pangkalan pelanggan yang ramai. Tempat ini tersembunyi dari kawasan yang paling padat dengan kemacetan, sehingga memberi ruang yang menyenangkan dan tenang untuk bersantai (luar biasa yang luar biasa di Kaherah), dengan bantuan yang menyenangkan dan menu yang sukar dibatasi - anda akan makan setiap bahagian terakhirnya. Walau bagaimanapun, anda tidak akan menjadi buruk dengan apa-apa di menu. Selami dan cuba sesuatu yang baru. Dicadangkan oleh orang dalam kejiranan Yasmin Dowedar

:world_map: Lokasi: 7 El-Horeya, Gabenor Kaherah, Mesir

:phone: Nombor Perhubungan: +201129999049

Perkhidmatan makanan: Sepanjang Hari, Pencuci mulut, Makan Malam, Larut Malam, Bawa Pulang, Makan Tengah Hari

Persekitaran: Konvensional, Bergaya, Santai, Kasual

2. Sobhy Kaber

Pengalaman makan orang Mesir yang maju adalah mengenai keseronokan makanan, muzik, dan faktor persekitaran anda. Sobhy Kaber adalah gambaran model ini. Sekiranya anda mempunyai tenaga, lawatan ke restoran yang hangat dan riuh ini, dengan muzik mahraganat yang berdenyut, persekitaran keluarga yang riang, dan tekad untuk memikat barbeku dan rebusan, adalah malam yang luar biasa menginspirasi. Duduklah berdekatan dengan keluarga terdekat untuk mengadakan pesta besar dan nikmati kekacauan - sungguh hebat. Dicadangkan oleh orang dalam kejiranan Virginia Ambrosio

:world_map: Lokasi: محافظة القاهرة, 11231, Mesir

:phone: Nombor Perhubungan: +201015988898

Perkhidmatan makanan: Makan Siang, Makan Malam, Bawa Pulang

Persekitaran: Masa Kini, Tradisional, Keras

3. Tajoury Oriental Restaurant

Tersembunyi di kawasan El-Manial yang kurang menarik di Pulau Rhoda, Tajoury adalah tempat perayaan yang paling disukai dan senang untuk orang tempatan. Makanannya enak, dan anda tidak akan mempunyai pilihan untuk menentang gambar cepat atau dua gaya terang dan penyebaran sepenuhnya Instagrammable disajikan di sini. Berdasarkan menu, penekanannya adalah pada makanan tradisional Mesir , termasuk okra, tagine bawang, dan hidangan merpati - namun anda juga akan melacak beberapa kata Levantine dan terjun di sini juga, yang menyisihkannya dari sebilangan besar pesaingnya. Dicadangkan oleh orang dalam kejiranan Virginia Ambrosio

:world_map: Lokasi: Gabenor Giza, Mesir

:phone: Nombor Perhubungan: +20223654335

Perkhidmatan makanan: Sarapan, Makan Siang, Makan Malam, Sepanjang Hari

Persekitaran: Estetik, Nyaman, Gourmet, Unik, Bergaya

4. Andrea El Mariouteya Giza Baru

Adakah anda suka kasual, formal sarapan makanan Mesir konvensional dengan melihat lebih piramid? Anda lakukan. Pergi ke Andrea El Mariouteya untuk meneruskannya. Begitu juga, yang terkenal dengan orang tempatan dan juga dengan penglihatan, ia menyajikan karya seni Mesir yang sorga untuk sarapan pagi, makan siang, dan makan malam dengan perspektif untuk menendang baldi. Ayam bakar biasanya dilihat sebagai makanan terbaik. Dicadangkan oleh orang dalam kejiranan Monia Hamdy

:world_map: Lokasi: حارة الحمام ، El-Darb El-Ahmar, Kaherah, Mesir

:phone: Nombor Perhubungan: +201001185833

Perkhidmatan makanan: Sarapan tidak rasmi, Makan Siang, Makan Malam

Persekitaran: Luar, Mesra Keluarga, Kasual

5. Kebdet El Prince

Melangkah ke sendi yang tidak menarik dan lincah ini, dan tidak sukar untuk mengetahui sebab mengapa. Jangkakan menu makanan santapan Mesir yang boleh dipercayai seperti yang biasa dibuat nenek (sekiranya anda akhirnya mempunyai nenek Mesir), termasuk molokhia yang disajikan panas dari periuk di meja anda, hotdog sujuk, dan hati yang dibakar api - setiap bahagian terakhirnya sedap, dan setiap bahagian terakhirnya di bahagian yang besar. Petua teratas: mengiringi keinginan. Anda akan memerlukannya. Dicadangkan oleh orang dalam yang berdekatan Yasmin Doweda dan Monia Hamdy

:world_map: Lokasi: Al Prince, Gabenor Giza, Mesir

Perkhidmatan makanan: Larut Malam, Makan Siang

Persekitaran: Santai, Mesra Keluarga

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Pelayaran di Mesir 2. Nombor Arab 3. Bagaimana Memilih Antara Restoran atau Kafe? 4. Restaurant Depot Flyer 5 Pukul berapa McDonald's menyediakan makan tengah hari?

:eight_spoked_asterisk: Persekitaran Mesir

Sebilangan besar hujan Mesir turun pada musim sejuk bulan-bulan. Di selatan Kaherah, titik tengah curah hujan hanya sekitar 2 hingga 5 mm (0,1 hingga 0,2 inci) setiap tahun dan pada periode tahun. Di ruas pantai utara yang langsing, curah hujan hampir setinggi 410 mm (16.1 in), untuk sebahagian besar antara bulan Oktober dan Mac. Salji turun di pergunungan Sinai dan sebahagian kawasan bandar depan pantai utara seperti Damietta, Baltim, dan Sidi Barrani, dan jarang di Alexandria. Sejumlah salji yang sangat rendah turun di Kaherah pada 13 Disember 2013, yang pertama sepanjang beberapa dekad.

Mesir mempunyai persekitaran yang terik, terang, dan kering. Suhu rata-rata adalah tinggi di kawasan utara tetapi sangat tinggi di seluruh negara sepanjang musim panas. Angin Mediterania yang lebih sejuk boleh dipercayai meniup pantai lautan utara, yang membantu mendapatkan suhu yang lebih terarah, terutama pada ketinggian akhir musim bunga. Khamaseen adalah angin kering yang terik yang bermula dari padang pasir besar di selatan dan bertiup pada musim bunga atau akhir musim bunga. Ia membawa pasir bernyanyi dan zarah residu dan biasanya membawa suhu siang hari lebih dari 40 ° C (104 ° F) dan sekarang dan lagi lebih dari 50 ° C (122 ° F) di dalam, sementara kelembapan keseluruhan dapat turun hingga 5% atau malah kurang. Tidak dinafikan suhu yang paling terkenal di Mesir berlaku ketika Khamaseen bertiup. Iklim secara konsisten cerah dan cerah di Mesir, terutama di kawasan bandar seperti Aswan, Luxor, dan Asyut. Ini adalah salah satu kawasan yang paling tidak mendung dan paling ribut di Bumi.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. 20 negara teratas yang mesti dilawati pada tahun 2021 2. Apakah diet BRAT

:orange_circle: Masakan Mesir dan Amalan Keagamaan

Ramadan adalah bulan puasa yang sangat diberkati bagi umat Islam di Mesir; Orang-orang Mesir biasanya memberikan banyak pertimbangan kepada pelbagai jenis makanan dan kemewahan. Berbuka puasa adalah masalah keluarga, secara berkala dengan keluarga yang lebih jauh bertemu di meja sejurus waktu senja. Terdapat beberapa pastri yang disajikan hanya pada bulan Ramadhan, misalnya, kunafa (كنافة) dan qatayef (قطايف). Pada bulan ini, banyak orang Mesir menyiapkan meja yang unik untuk orang miskin atau orang yang lewat, umumnya di khemah di jalan raya, yang disebut Ma'edet Rahman (Bahasa Arab Mesir: مائدة رحمن, [mæˈʔedet ɾɑħˈmɑːn]), yang sebenarnya akal bermaksud "Jadual Yang Maha Pengasih," yang menyinggung salah satu daripada 99 nama ALLAH dalam Islam. Ini mungkin benar-benar asas atau sangat mewah, bergantung pada kelimpahan dan kemewahan pembekal.

Orang-orang Kristian yang tanggap di Mesir berpegang teguh pada masa puasa seperti yang ditunjukkan oleh jadual Koptik; ini mungkin menjangkau lebih dari 66% tahun ini untuk yang paling terhad dan penuh perhatian. Penduduk Koptik yang lebih biasa pada dasarnya diet hanya untuk Paskah dan Krismas . Rejimen pemakanan Koptik untuk berpuasa adalah penyuka sayuran. Selama puasa ini, Copts biasanya memakan sayur-sayuran dan sayur-sayuran yang dipanggang dalam minyak dan menjauhkan diri dari daging, ayam, dan produk tenusu, termasuk penyebaran dan krim.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Apa itu Keto Diet? 2. Cara menyembuhkan Perut Yang Mengganggu 3. Cara Kurus Dengan Cepat

:record_button: Soalan Lazim - (Soalan Lazim)

:one:Makanan apa yang dimakan oleh orang Mesir?

Makanan Mesir digambarkan dengan hidangan, misalnya, medames ful, kacang fava yang ditumbuk ; kushari , gabungan lentil , beras, pasta , dan kelengkapan yang berbeza; molokhiya, melekang, dan dimasak bendi lindung nilai dengan sos bawang putih dan ketumbar; dan feteer meshaltet.

:two:Bagaimana orang Mesir kuno mendapatkan makanan mereka?

Orang Mesir menghasilkan hasil seperti gandum, gandum, sayur-sayuran, buah ara, tembikai, delima , dan tanaman . Mereka juga menanam rami yang dijadikan bahan. Orang Mesir mengembangkan hasil mereka di sepanjang tebing Sungai Nil di tanah gelap yang kaya, atau Kemet , yang ditinggalkan setelah banjir tahunan.

:three:Adakah makanan Mesir baik untuk kesihatan?

Makanan Mesir sering sangat baik, ia dengan baik boleh sangat berkhasiat, dan pada peluang off yang anda makan seperti kejiranan, makanan yang sangat berpatutan. Sekiranya anda biasanya makan kekasih sayur-sayuran , perbelanjaan makan di Mesir boleh menjadi $ 1 atau kurang setiap makan malam , tetapi jika anda menikmati beberapa hidangan yang dipenuhi daging, anda akan menghabiskan di wilayah $ 2 - $ 5 setiap makan malam .

:four:Produk semula jadi apa yang terkenal di Mesir?

Mesir terkenal dengan pisang, buah ara, tembikai, kurma, dan delima , yang mencolok sepanjang musim bunga.

:five:Apa makanan berkelas di Mesir lama?

Hasil makanan pusat, biji-bijian , dan emmer digunakan untuk membuat minuman dan roti , makanan pokok rutin makan orang Mesir. Biji - bijian dikumpulkan dan disimpan di gudang sehingga sesuai untuk disediakan.

:six:Apa itu sarapan Mesir?

Perjalanan ke Kaherah tidak akan selesai tanpa mencuba makanan sarapan Mesir lama , medames. 'Fūl' atau kacang dipanaskan dan ditingkatkan dengan lembut dengan jintan, bawang, tomato, bawang putih , dan pasli untuk membuat hidangan.

:seven:Minuman apa yang diminum orang Mesir kuno?

Lager adalah minuman paling terkenal di Mesir lama . Tidak ada banyak telaga. Sebilangan besar orang Mesir kuno tidak mahu minum air langsung dari Sungai Nil. Sungai Nil menawarkan air baru, tetapi orang Mesir lama telah melihat bahawa individu menjadi lemah ketika minum air itu.

:eight:Apa jenis teh yang mereka minum di Mesir?

Terdapat dua jenis teh Mesir yang berkelas; Koshary dan Saiidi. Koshary terkenal di Mesir Utara dan teh hitam yang diperam dengan pemanis tulen dan daun pudina baru untuk minuman ringan dan menyegarkan. Teh Saiidi kerap dibakar di Mesir Selatan.

:nine:Tuai yang manakah terkenal di Mesir?

Hasil panen seperti biji - bijian, kacang, beras, dan gandum juga menjadi hasil di sini. Kapas Mesir , yang terkenal di seluruh dunia, juga dipenuhi di Mesir. Dengan cara ini, Mesir terkenal dengan pengembangan Kapas, Kapas Mesir adalah Kapas terbaik di dunia.

:keycap_ten:Adakah makanan Mesir pedas?

Makanan Mesir, secara umum, tidak terlalu panas dalam perasaan disusun dengan cili panas. Walaupun begitu, panas mengambil bahagian penting dalam beberapa hidangan utama , misalnya, rebusan kacang fava yang dikenali sebagai ful medames. Medames Ful selalu disebut sebagai lengkap dan merupakan hidangan awam Mesir.

:ledger: Kesimpulannya

Sebilangan besar makanan Mesir kontemporari dipengaruhi oleh agribisnis tanah. Mesir membongkar koleksi yang dapat diramalkan sejak bidang geologinya - khususnya, NILE, yang melintasi seluruh negara. Peternak Mesir telah menghasilkan banyak hasil panen, termasuk kurma, buncis, buah ara, biji-bijian, zaitun, biji-bijian, kacang-kacangan, dan kacang polong. Ini adalah perhimpunan pokok setiap tahun yang pernah menampung seluruh Empayar Rom dan telah meninggalkan individu-individu Mesir dengan sejarah pembuatan roti dan lager yang panjang. Terdapat lebih banyak model dan jenis sumber makanan Mesir. Mesir mahir dengan produk pertanian organik, sayur-sayuran, dan hasil pokok seperti banjir tahunan Sungai Nil. Individu tanah telah memikirkan hadiah ini sejak sekian lama dan telah membuat promosi. Amalan kafe-kafe di Mesir, di mana pelanggan, yang sering kali terdiri dari semua lelaki, menjauhkan diri dari dunia dan menghargai espresso dan paip yang menarik, kembali beratus-ratus tahun. Beberapa pencuci mulut Mesir utama adalah kue basolousa semolina berasaskan kelapa, dan kastard yang disiapkan dengan baik, hidangan yang disebut om Ali.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Bagaimana Mengurangkan Berat Makan Makanan Segera yang Sedap 2. Apa yang dimakan oleh rama-rama? 3. Cara Kelaparan diri