Faedah Elektif ,

Makna Manfaat Elektif:

  1. Sekiranya insurans hilang upaya membolehkan orang yang sakit menerima sejumlah kecederaan ringan tertentu dan bukannya menerima faedah hilang upaya. Lampiran arahan menerangkan faedah pilihan yang ada.

Makna Literal Manfaat Elektif

Pilihan:

Makna Elektif:
  1. Terlampir dengan pilihan atau pekerjaan anda.

  2. (Seseorang atau tempat) ditentukan atau dipenuhi oleh pilihan.

  3. (Dari badan atau kedudukan) yang mempunyai atau memberikan kuasa membuat keputusan.

  4. (Rawatan pembedahan atau perubatan) dipilih oleh pesakit dan tidak diperlukan.

  5. Pelajar memilih kursus dan bukan kursus wajib

  6. Kursus pilihan.

Kalimat Elektif
  1. Nasib baik, demokrasi pilihan raya mempunyai mekanisme terbina dalam untuk menghapuskannya.

  2. Sebaliknya, kita menjadi mangsa diktator pilihan raya, di mana Perdana Menteri dan Perdana Menteri dapat merumuskan agenda politik secara bebas.

  3. Bertahun-tahun kemudian, di masa tuanya, memikirkan semua ini, Thomas Jefferson menulis kepada mantan musuhnya, John Adams: "Bukan untuk kezaliman pilihan raya yang kita perjuangkan.

  4. Ini boleh memainkan peranan konstitusional (walaupun rapuh) sebagai penembusan terhadap pemerintahan diktator majoriti sementara anggota parlimen di majelis bawah.

  5. Saya tidak pernah berada di kawasan pemerintah daerah, tetapi saya selalu mengagumi keaslian yang berasal dari dekat dengan orang dan masalah sebenar mereka.

  6. Semua prosedur pengundian lain dilakukan dengan sewajarnya.

  7. Hillary memasuki politik pilihan raya dan tidak mencalonkan diri ke Dewan Negara pada tahun 1992.

  8. Talkville mengatakan prinsip pengundian yang sangat kuat memaksa orang yang bersemangat untuk mengumpulkan undi di luar lingkungan keluarga dan rakan-rakan.

Sinonim Elektif

elektif, budi bicara, terbuka, popular, mengikut budi bicara seseorang, dilantik, tidak diperlukan, tidak wajib, tidak wajib, tidak dipaksa, demokratik, bebas, ditugaskan, dipilih, dicalonkan, terpulang kepada individu