Buku audio biografi Elon musk ditulis oleh Ashlee Vance . Tempoh audio buku audio Elon Musk ini adalah 13 jam 23 minit . Buku audio biografi Elon Musk diceritakan oleh Fred Sanders.

:eight_pointed_black_star: Mengenai Buku Audio Biografi ELON MUSK

:small_red_triangle_down: Tesla, SpaceX, dan Pencarian untuk Masa Depan yang Hebat

Elon Musk yang dilahirkan di Afrika Selatan menonjolkan inovasi dan visi Elon Musk, syarikat berwawasan dan perintis perniagaan berprestij di belakang SpaceX, Tesla, dan SolarCity, yang menjual salah satu organisasi Internetnya, PayPal, dengan harga $ 1.5 bilion. Ashlee Vance menangkap keseluruhan adegan dan segmen bulat kehidupan dan karya genius, dari masa kanak-kanaknya yang bergolak di Afrika Selatan dan perjalanan ke Amerika Syarikat untuk kemajuan emosionalnya yang khusus dan usaha inovatif.

Vance menggunakan kisah Musk untuk menyiasat salah satu pertanyaan yang memukau pada zaman kita: bolehkah negara pereka dan pembuat yang memacu dunia canggih selama satu abad bersaing dalam masa persaingan liar di seluruh dunia? Dia berpendapat bahawa Musk-cukup, mungkin tokoh yang paling aneh dan mencolok dalam sejarah perniagaan Amerika, adalah gabungan baru pereka dan perindustrian yang luar biasa, termasuk Thomas Edison, Henry Ford, Howard Hughes, dan Steve Jobs. Lebih dari sebilangan penglihatan perniagaan lain hari ini, Musk telah memberikan tenaga dan kekayaannya yang luar biasa untuk mencipta masa depan yang kaya dan luas seperti yang berwawasan dari zaman kegemilangan impian sains.

Berhati-hati dan masuk akal, Elon Musk meremajakan industri inovasi yang berubah dengan cepat dan drastik dengan memeriksa kehidupan salah satu titannya yang kuat dan meyakinkan.

:eight_pointed_black_star: Biografi Elk Musk

:small_red_triangle_down: Maklumat terperinci

Tajuk: Elon Musk
Pengarang: Vance Ashlee
Pencerita Fred Sanders
Rumah penerbitan: Tukang kebun
Bahasa edisi: Bahasa Inggeris
Bahasa asal: Bahasa Inggeris
Panjang Mendengar 13 jam dan 23 minit
Tarikh Tayangan: 19 Mei 2015
Format: MP3

Dalam sejarah barunya mengenai perindustrian superstar Elon Musk, Ashlee Vance menyampaikan buku audio biografi Elon Musk mengenai jiwa Amerika yang kosong. Seorang jurutera Facebook awal memberitahu Mr Vance, "Keperibadian terbaik pada zaman saya sedang mempertimbangkan bagaimana membuat individu mengklik promosi." Penciptanya mengutip pelabur Peter Thiel: "Kami memerlukan kenderaan terbang, dan kami mempunyai 140 watak."

Sekiranya Silicon Valley menunggu orang suci setelah kematian Steve Jobs, yang mengganggu pengurus, itu adalah apa-apa kecuali yang kuat di Mr Musk. Orang perniagaan, inovator dan arkitek yang dikandung di Afrika Selatan ini adalah kekuatan penting di belakang organisasi ( Tesla , SpaceX, SolarCity) yang telah membuat kemajuan yang luar biasa dalam bidang bukan kucing: kenderaan elektrik, penyelidikan ruang dan tenaga suria. Dia berusia 49 tahun.

Mr Musk mungkin hampir sama dengan kita, sekitar tahun 2015, dengan titans moden awal seperti Henry Ford, Andrew Carnegie dan John D. Rockefeller. Di samping strut, dia membawa kejutan, gaya dan fikiran. Kenderaan Model S Tesla bukan hanya kenderaan Motor Trend tahun ini pada tahun 2013. Kenderaan bermotor pencucuhan utama di dalam untuk memenangi penghormatan itu.

Hasilnya adalah sebuah buku yang cerdik, ringan di kakinya dan mempunyai teliti. Mr Vance kadang-kadang dapat beralih ke hagiografi dan gaya penyampaian maklumat. Setelah mengetahui bahawa visi Mr Musk yang sangat baik adalah menjajah Marikh, misalnya, Mr Vance menyusun:

“Dia mempunyai jenius dalam misi paling luar biasa yang dimiliki oleh setiap orang. Dia kurang CEO mengejar kekayaan daripada pasukan umum untuk mendapatkan kemenangan. Di mana Mark Zuckerberg perlu menolong anda berkongsi gambar anak, Musk perlu… baik… menyelamatkan manusia dari kemusnahan yang disengajakan atau tidak dirancang. ” Oleh kerana Beast dari " X-Men " suka memberi komen, Oh bintang dan ikatan saya.

Namun, secara umum, Mr Vance memeriksa kesungguhannya dan menyampaikan gambaran keseluruhan mengenai Musk, jadi kami menghargai kedua sahabatnya dan lawannya. Ini adalah buku dengan banyak kegembiraan tambahan. Mr Vance menyambut kami moden mengenai keadaan tenaga tenaga dan penghantaran ruang yang mesra alam . Dia juga menjauhkan diri dari subjeknya dengan cukup teratur, yang menawarkan profil individu-individu hebat yang sering bekerja dekat dengan Mr Musk. Potongan dari kisah hidup ini telah berjaya menjadikan Internet menjadi semakin membengkak. Sesuai dengan Mr Vance, Mr Musk memarahi seorang pekerja lelaki yang tidak menghadiri majlis Tesla untuk bersedia memperkenalkan anak muda.

Lima anaknya tidak hanya mempunyai pengasuh bayi. Mereka mempunyai penyelia sementara. Dia menekankan bahawa Google sedang membangun armada robot yang secara tidak sengaja dapat memusnahkan umat manusia. Dia menyewa istana dan penggulung sumo untuk perhimpunannya. Pemukul pisau fokus pada tiup di antara kaki Mr Musk yang ditutup matanya di salah satu dari mereka. Namun, perkara terbaik yang dilakukan oleh Mr Vance dalam buku ini menceritakan kisah Mr Musk secara asas dan baik. Ini naratif seorang yang bijak, tanpa keraguan. Walau apa pun yang berlaku, lebih-lebih lagi itulah yang menjadi keputusan. Sikap rajin Mr Musk secara konsisten menjadi teruk. Seorang peninjau mengatakan tentang dia sejak awal, "Kami secara keseluruhan bekerja 20 jam hari, dan dia bekerja 23 jam."

Mr Musk dibawa ke dunia pada tahun 1971 dan mengalami masa kecil di Pretoria . Ayahnya adalah seorang arkitek; ibunya, yang keluarganya bertapak di Amerika Syarikat dan Kanada, adalah seorang model dan ahli diet. Terdapat tanda-tanda bahawa ayahnya garang dan Mr Musk adalah jiwa yang terseksa yang berusaha untuk mengimbangi melalui masa remaja.

Walau apa pun, tidak ada yang akan bercakap secara eksplisit mengenai kejadian seperti itu. Dia bersekolah di Kanada sebelum pindah dari University of Pennsylvania dan bergerak ke arah Pantai Barat. Permulaan awalnya, sebuah organisasi yang memberikan panduan dan sumber profesional, dibeli oleh Compaq Computer dan menghasilkan Mr Musk $ 22 juta. Premiumnya dalam perbankan internet mendorong peranannya dalam pembentukan PayPal. Ketika ditawarkan ke eBay, dia meninggalkan dengan umumnya $ 250 juta . Penciptanya mengatakan, cukup untuk membiayai kecenderungannya dalam ruang dan inovasi hijau.

Musk memulakan penyelidikan ruang angkasa dengan terlebih dahulu mempelajari semua yang dia dapat mengenainya dan kemudian membaca manual roket zaman Soviet. Terdapat banyak kekecewaan dan beberapa insolvensi yang hampir dalam perjalanan untuk menjadikan SpaceX seperti sekarang ini. Ini adalah salah satu daripada hanya dua perniagaan milik persendirian yang berlabuh dengan Stesen Angkasa Antarabangsa.

Mr Vance menceritakan kisah SpaceX dan Tesla dalam buku audio biografi Elon Musk dengan reka bentuk dan pemahaman pelbagai aspek, yang sering memasukkan kehalusan mekanikal, untuk individu yang tertarik, menjadi rujukan panjang. Kami tidak sampai dekat Mr Musk sendiri.

:eight_pointed_black_star: Mengenai buku Pengarang Elon Musk

:small_red_triangle_down: Ashlee Vance

:small_blue_diamond: Fakta Pantas

Dilahirkan 1977 (umur 43–44)
Negara Afrika Selatan
Pendidikan Kolej Pomona
Mata pelajaran Teknologi , perniagaan
Kerja yang terkenal Elon Musk: Tesla, SpaceX, dan Quest for a Fantastic Future (2015) siri Hello World mengenai teknologi

Ashlee Vance adalah pengarang elemen pemenang anugerah untuk majalah Bloomberg Businessweek. Ashlee Vance mungkin merupakan esei paling hebat mengenai inovasi hari ini. Vance dibawa ke Afrika Selatan, mengalami masa kecil di Texas dan pergi ke Pomona College. Selama sepuluh tahun, dia telah melalui perniagaan inovasi dari San Francisco dan merupakan seorang antik di Silicon Valley yang terkenal. Pada tahun 2015, Vance mula menyusun dan memfasilitasi susunan video "Welcome World" untuk Bloomberg , memusatkan perhatian pada kancah teknologi di berbagai negara. Pada masa yang sama, dia mengedarkan buku audio biografi Elon Musk, CEO Tesla, SpaceX dan organisasi teknologi lain.

:eight_pointed_black_star: Perjalanan Angkasa adalah Impian Elon

Musk secara konsisten mempunyai tenaga untuk perjalanan angkasa. Tidak lama sebelum PayPal dijual, Elon berpindah dari dekat ke Silicon Valley ke Los Angeles. Dia bosan dengan Silicon Valley dan memerlukan pengalaman lain. Pengalaman ini adalah perjalanan angkasa. Dia bergerak secara praktikal di selekoh dari titik pusat industri ruang angkasa AS, di mana mereka berfikir untuk meletakkan kehidupan di Marikh. Untuk meneliti peluang ini, Mars Society menghantar tikus ke angkasa. Walaupun Elon berminat dengan pemikiran ini, dia menerima bahawa mereka boleh melampaui watak standardnya. Dia memilih kemungkinan hanya menghantar tikus terus ke Marikh .

The Mars Society memilih untuk menghentikan program ini, namun ini tidak menghalang Elon untuk berfikir di luar batasan praktikal mengenai perniagaan ruang angkasa. Pada bulan Jun 2002, Elon memulakan Space Exploration Technologies, atau disebut SpaceX. SpaceX mempunyai misi untuk berubah menjadi Syarikat Penerbangan Angkasa Selatan-Barat. SpaceX mengembangkan permainan. Sebelumnya, roket dapat mengirimkan muatan 500 paun dengan harga tidak di bawah $ 30 juta. SpaceX's Falcon 1 ingin menyampaikan beban ini hampir beberapa kali dengan hanya $ 6.9 juta.

Seperti keadaan Elon, pengaturannya untuk jangka masa organisasi tidak masuk akal. Dia telah membuat pengaturan untuk pengiriman pertama mereka berlaku hanya 15 bulan setelah memulakan organisasi. Yang benar adalah bahawa SpaceX tidak menghantar roket pertama mereka sehingga lebih dari empat tahun selepas penubuhan organisasi tersebut.

Walau apa pun penangguhan ini, SpaceX telah menjadi organisasi perniagaan utama untuk menyampaikan kes Naga ke angkasa dan memulihkan apa sahaja kecuali kedatangan laut. Elon mempunyai reka bentuk besar untuk perjalanan angkasa, dan jaminannya akhirnya menjadikan SpaceX sebagai kemenangan.

:eight_pointed_black_star: Syarikat Elon Musk Semua Bertujuan Menyelamatkan Spesies Manusia

Elon kini menjalankan tiga organisasi: Tesla, SpaceX, dan SolarCity. Setiap organisasi ini mencapai objektif bersama untuk memperluas kehadiran spesies manusia. Minat terbarunya ialah SolarCity .

SolarCity adalah usaha yang telah diminati oleh Musk sejak sekian lama sebelum memulakan organisasi. Bagaimanapun, dia sudah tidak dapat melihat peluang untuk membawa uang tunai yang tidak mencukupi. Terlepas dari ini, Elon tidak menyerah . Dia dan adik-beradiknya melalui dua tahun berusaha mencari jawapan kerana membawa wang daripada tenaga suria. Pada akhirnya, mereka bertukar pendapat sebuah organisasi yang melakukan semua kerja sukar untuk memilih panel solar terbaik , membelinya untuk orang / organisasi, dan memperkenalkannya. Ini adalah pemikiran yang menarik kerana panel suria pada akhirnya menjadi lebih sederhana. Walau apa pun yang berlaku, individu belum dilaburkan oleh perbelanjaan dan tenaga pendirian. SolarCity menangani masalah ini.

Elon membantu sepupunya, yang mungkin juga terkait dengan perniagaan, untuk memupuk strategi yang diuji di lapangan untuk SolarCity. Selain itu, dia berubah menjadi pengarah dan pelabur paling penting. Semasa Ashlee Vance menyusun buku ini, SolarCity telah menjadi pemasang panel solar terbesar di AS dan bernilai $ 7 bilion. Pencapaian ini dicapai hanya dalam enam tahun. Selain itu, mereka kini mempunyai kontrak dengan sebahagian organisasi terkemuka AS, termasuk Walmart dan Intel.

Sama seperti mempunyai objektif bersama, Elon telah menjadikan sebuah organisasi di mana setiap organisasinya saling mendukung. Sebagai contoh, Tesla Motors membuat pek bateri yang dapat ditawarkan oleh SolarCity kepada pelanggan akhir. Juga, SolarCity membekalkan stesen panel solar Tesla yang menuduh. Dia dapat menggabungkan organisasi ini dengan sempurna kerana semuanya mempunyai objektif bersama untuk meningkatkan jangka hayat spesies manusia.

Soalan Lazim - Soalan Lazim

:one: Adakah Elon Musk menulis buku?

Elon Musk mengatakan bahawa dia menyusun buku Elon Musk mengenai Tesla, SpaceX, dan latihan yang dia pelajari dalam kerjanya, yang merupakan buku audio biografi Elon Musk. Ketua Pegawai Eksekutif Tesla dan SpaceX, Elon Musk mengatakan pada hari Sabtu bahawa dia menyusun buku mengenai kedua-dua organisasi tersebut. "Masa untuk menceritakan semula narasi Tesla dan SpaceX," Musk tweet, sambil menambah bahawa dia akan merangkumi " latihan yang dipelajari. "

:two: Berapa lamakah kajian Elon Musk?

Pada tahap yang paling berfungsi, kita dapat memperoleh persamaan polimath canggih dari Elon Musk: Masukkan masa (pada kadar lima jam setiap minggu) Pelajari model mental pusat merentasi bidang (inilah ikhtisar saya).

:three: Siapa penulis buku audio biografi Elon Musk

Dalam memoar perindustrian VIP Elon Musk , Ashlee Vance menyampaikan pemikiran perbandingan jiwa Amerika yang runtuh.

:four: Apa itu Elon Musk IQ?

IQ Elon Musk dinilai sebagai 155 IQ, mengingat ujian kecergasan sebelumnya, kemampuannya untuk meneliti dan menggunakan data khusus, dan kemampuannya untuk menggunakan angka untuk membuat perubahan ukuran satu-satu jenis di seluruh keberadaan industri yang kacau.

:five: Mengapa Elon Musk popular?

Bagaimana Elon Musk menjadi terkenal? Elon Musk membantu menubuhkan firma ansuran elektronik PayPal dan menubuhkan organisasi kapal angkasa SpaceX. Dia menjadi CEO pencipta kenderaan elektrik Tesla.

:closed_book: Kesimpulan:

Buku audio biografi Elon Musk, betapa hebatnya biografi Elon Musk, dan kisah menakjubkan tentang seorang ahli perniagaan yang luar biasa! Sekiranya anda adalah orang perniagaan yang rindu, anda mempunyai banyak keuntungan dari Elon Musk bio. Dia mungkin penglihatan perniagaan terbaik dalam majlis kami. Dia adalah salah satu penerima manfaat PayPal, terus melakukan SpaceX, Tesla dan Solar City. Baru-baru ini, dia telah menjadi penglihatan perniagaan yang luar biasa dalam pelbagai usaha.

:small_blue_diamond: Baca Artikel Ini Juga

1. Siapakah Pemindahan Rambut Elon Musk? 2. Pengawal Keselamatan Elon Musk 3. Elon Musk Life Insurance