Pelaburan cryptocurrency Elon Musk adalah $ 250,000 dalam Dogecoin , tetapi ia tidak dinyatakan secara terbuka. Elon Musk tweet beberapa kali mengenai cryptocurrency . Elon Musk mempengaruhi nilai pasaran cryptocurrency melalui tweetnya.

Pelaburan cryptocurrency Elon Musk

:eight_pointed_black_star: Cryptocurrency Menjanjikan, Walau bagaimanapun Melabur Dengan Berhati-hati, Elon Musk Kata

Elon Musk, Ketua Pegawai Eksekutif Tesla dan SpaceX, telah menjadi penyokong penting dalam banjir minat terbaru di Dogecoin, seperti yang ditunjukkan oleh penyiasat, ketika dia dengan pasti tweet mengenai Cryptocurrency . Bagaimanapun, di hadapan penampilannya di “Saturday Night Live” pada 8 Mei, Musk mempunyai arahan lain untuk 53 juta penyokong Twitternya.

"Cryptocurrency menjanjikan, tetapi sila pelaburan dengan berhati-hati!"

"Faktanya adalah bahawa Dogecoin diciptakan sebagai jenaka pada dasarnya untuk memperolok mata wang kripto," katanya kepada TMZ. "Takdir menyukai ketidaksesuaian. Apa hasil yang paling menggembirakan? Wang tunai yang bermula sebagai jenaka memang berubah menjadi wang sebenar. Tesla membeli bitcoin bernilai berbilion dolar dan mengakui Cryptocurrency sebagai ansuran untuk kenderaannya.

Walaupun semua cryptocurrency berbahaya dan tidak dapat diramalkan, Ledbetter mengambil perhatian bahawa ketika membeli Dogecoin, "anda berisiko kehilangan hampir semua wang tunai yang anda masukkan," katanya. "Ini tidak memiliki nilai yang melekat, dan itu hanya dapat menghancurkan biaya seiring dengan kenaikan." Sebelum ini, Musk telah menyimpan tweet gambar mengenai Dogecoin.

:arrow_right: Baca Artikel Ini Juga:

1. Berapa Banyak Bitcoin Yang Ada 2. Bagaimana Melabur dalam Cryptocurrency?

:eight_pointed_black_star: Pelabur Kewangan Crypto Ingin Elon Musk Berhenti Menulis Tentang Cryptocurrency

Kos bitcoin, Dogecoin, dan piawaian kewangan berkomputer lain telah jatuh lebih dari 40% kebelakangan ini. Walaupun Elon Musk bukan satu-satunya alasan untuk pertumpahan darah crypto, dia pasti tidak membuat perbezaan.

Terlepas dari apakah itu berlangsung di "Saturday Night Live" dan bercanda bahawa Dogecoin adalah "keramaian" atau mendapat pengungkapannya bahawa perlombongan bitcoin mungkin tidak luar biasa untuk iklim. Rancangan Elon Musk mempunyai pembeli cryptocurrency yang berharap dia berhenti tweet dan lebih banyak memusatkan perhatian pada pembinaan kenderaan, semuanya sama.

"Kawasan crypto tempatan harus lebih bergantung pada cara menjelaskan sumber dan bahaya ini," tambah Mashinsky. “Intelektual terus mengatakan bahawa kami tidak akan pernah melihat pasaran bitcoin turun lagi diberikan premium institusi, Square dan PayPal , dan sebagainya. Pada ketika anda mendengarnya, anda perlu stres. " Tesla tidak bertindak balas terhadap permintaan input mengenai pertimbangan Musk pada bitcoin, Dogecoin, dan cryptocurrency lain. Walau bagaimanapun, Musk tidak tenang di Twitter - dan, buat masa ini, dia kelihatan bullish.

Peminat Bitcoin (XBT) habis-habisan kerana Musk banyak mempengaruhi pengaruh perkembangan nilai jangka pendek dari semua cryptocurrency. “Individu yang mengikuti Musk tanpa pandang bulu telah kehilangan banyak wang tunai. Mereka mungkin hangus dan tidak pernah kembali, "kata Alex Mashinsky, CEO dan penganjur Celsius, tahap pinjaman crypto yang menawarkan token berkomputer sebagai imbuhan kepada pelanggan - seperti perdagangan di organisasi pasaran terbuka yang memberikan keuntungan.

:eight_pointed_black_star: Pengaruh Tweet - Pelaburan Cryptocurrency Elon Musk

Kos beberapa cryptocurrency, yang melambung tinggi pada bulan April, telah menjunam lebih dari 40% dalam beberapa minggu sejak bos Tesla Elon Musk mengatakan bahawa organisasi itu pada masa ini tidak akan mengakui bitcoin sebagai ansuran. Jadi sekarang, pelabur kewangan meminta orang kaya untuk berhenti tweet mengenai wang yang maju.

Baru-baru ini, Musk dengan bersungguh-sungguh menganggap Dogecoin sebagai "keramaian" semasa pertunjukan parodi larut malamnya SNL. Itu, seiring dengan perkembangan peristiwa yang mengingati tindakan keras China untuk pertukaran dan perlombongan cryptocurrency, mengurangkan sedikit kos token berkomputer.

"Cuba jangan fokus pada pernyataan Elon Musk mengenai apa pun dalam crypto dalam apa jua keadaan dalam jangka masa yang lebih panjang," kata William Quigley, Pengarah Urusan Magnetic, sebuah syarikat penyumbang cryptocurrency , dalam pertemuan baru di CNN Business. Beberapa pelabur kewangan mengetengahkan tweet Musk sebagai titik tolak dalam pecahan bitcoin terbesar tahun ini, yang paling tinggi pada akhir April pada harga hampir $ 65,000.

:eight_pointed_black_star: Elon Musk Tweeting Terus Mengenai Crypto.

Dalam satu tweet pada awal pagi Isnin, Musk berkongsi tiruan sepanduk filem terkenal "Jaws." Dolar yang dilipat adalah pengganti perenang malang yang akan diserang, dan hiu skandal diganti dengan anjing goliath. DOGE muncul dengan huruf merah raksasa di bahagian atas, dengan sub judul "Anda tidak akan pernah menggunakan dolar lagi."

Musk juga memberi reaksi kepada penganut Twitter pada hari Sabtu yang bertanya kepadanya: "apa pendapat anda mengenai pandangan yang membenci anda kerana crypto?" Musk mengatakan bahawa "pertarungan sebenarnya adalah antara fiat dan crypto. Jadi, secara seimbang, saya menyokong yang terakhir disebutkan. "

Perbincangan berterusan Elon Musk mengenai crypto mungkin membingungkan beberapa pelabur kewangan. Mereka mungkin tidak memahami kes penggunaan khusus untuk bitcoin, yang dianggap oleh banyak pelabur kewangan sebagai sokongan inflasi (juga dikenali sebagai emas maju) dan bukannya kripto terbesar Etherieum. Blockchain itu digunakan untuk beberapa pertukaran token bukan fungible (NFT), semakin terkenal dalam dunia pertukangan dan koleksi.

:eight_pointed_black_star: Kesan Elon Musk Terhadap Pelaburan Cryptocurrency

Kesan Elon Musk Pada Cryptocurrency

Elon Musk telah menjadi nama yang diketahui oleh mana-mana individu yang sangat memperhatikan Cryptocurrency. Dengan lebih dari 55 Juta pemuja, CEO Tesla, SpaceX , dan The Boring Company oleh semua akaun menggegarkan dunia crypto dengan tweet pintarnya. Hubungannya dengan mata wang kripto sangat erat. Sebagai permulaan, dia menyukai mereka, dan selepas itu, dia menyokong mereka.

Namun, pada masa ini dia percaya bahawa ini mengerikan bagi alam sekitar. Setiap kali dia tweet mengenai cryptocurrency , pasaran nampaknya bertindak balas terhadapnya. Hasil daripada tweet ini, CoinSwitch Kuber menyatakan bahawa biasanya terdapat banjir dalam jumlah perdagangan mereka.

:small_red_triangle_down: Bitcoin Sebagai Pelaburan yang Benar? Tweet Elon Musk menjadikannya satu pertikaian yang sengit.

Kira-kira seperempat dari nilai Bitcoin telah dibersihkan dalam jangka masa tujuh hari, hingga tahap terhad kerana tweet berputar dari Musk mengenai segala sesuatu dari kos Bitcoin untuk iklim hingga sama ada Dogecoin adalah wang digital yang lebih baik. Oleh itu, token itu bernilai sekarang dan seberapa banyak ketika Tesla pada mulanya menemui pada Februari harapannya untuk mendapatkan beberapa. Musk secara konsisten menjadi aneh dengan permainan crypto-nya. Walau bagaimanapun, catatan terbarunya telah menimbulkan kekacauan di seluruh perniagaan dan memperbaharui perbincangan mengenai sama ada kelas sumber permulaan adalah pelaburan yang tulen.

Mungkinkah Bitcoin pada bila-bila masa menjadi sokongan terhadap pengembangan dan pilihan emas dengan turun naik seperti ini? Lebih-lebih lagi, apa-apa kecuali lelucon yang sedang berjalan di Twitter untuk lelaki kedua yang paling mewah? "Volatilitasnya sangat besar sehingga dapat mengalihkan pelanggan dari objektif pelaburan mereka," kata Julian Howard, ketua pengaturan pelbagai sumber di firma itu. "Tweet biasanya mendorongnya berbanding dengan asas."

Sebelum perjalanan gila bulan ini, pemilihan crypto yang luas telah meningkat, dengan pemerolehan Bitcoin bernilai $ 1.5 bilion oleh Tesla pada bulan Februari sebagai titik perubahan. Pada ketika itu, Musk menyatakan dia akan membenarkan pelanggan membeli kenderaan dengan Bitcoin dan menyimpan sedikit laporan aset Tesla di token.

Yang pertama oleh syarikat yang signifikan, langkah itu menimbulkan andaian bahawa pemodal korporat lain akan berpegang pada pola dan pengunaan crypto yang sama sebagai mekanisme perdagangan yang akan bertahan. Selain itu, Goldman Sachs Group Inc., Morgan Stanley juga melaporkan reka bentuk untuk menawarkan kepada pelanggan mereka keterbukaan terhadap crypto.

Dengan banyaknya pelabur runcit dan kewangan institusi baru, kos meningkat dari $ 29,000 pada bulan Januari dan meningkat kepada $ 60,000 bulan lalu. Selepas penarikan balik, simbolik kini diperdagangkan sekitar $ 43,000, dan beberapa penyiasat mengatakan pasaran kelihatan meragukan, terutama kerana nasib Bitcoin terikat dengan pergolakan Twitter Musk.

:eight_pointed_black_star: Pengaruh Pelaburan Cryptocurrency Paling Penting - Elon Musk

Pengaruh Elk Musk Pada Cryptocurrency

Dengan Cryptocurrency turun sekitar 40% dari puncaknya, sebilangan pelabur kewangan tidak berpuas hati dengan tweet CEO Tesla. CEO Tesla yang sering bertanya mesej telah menghantar kos bitcoin pada tahun ini. Harga turun hampir 20% pada suatu pagi Januari ketika dia menambahkan " # bitcoin " ke kisah hidup Twitternya. Mereka melonjak 16% pada hari bersendirian pada bulan berikutnya setelah Tesla Inc. mendapati bahawa ia membeli Cryptocurrency bernilai $ 1.5 bilion.

Kemudian, pada ketika itu, dia tweet baru-baru ini bahawa Tesla pada masa ini tidak akan mengakui bitcoin sebagai ansuran untuk kenderaannya. Pelabur kewangan secara amnya menegur tweet tersebut kerana memulakan penjualan bitcoin yang paling banyak ditolak tahun ini, kekalahan yang telah menjauhkan berbilion dolar dari permodalan pasarannya dan telah menghilangkan keuntungan yang dicapai sejak akhir Januari. Walaupun begitu, setelah melonjak pada pertengahan April hampir $ 65,000, kos bitcoin telah turun setengahnya, termasuk pada umumnya 40% sejak tweet Mr. Musk's May.

Zaman penggiat pasaran semasa tidak mungkin lebih unik daripada zaman dahulu. Bermula pada tahun 1960-an, para pelabur kewangan terpikat dengan ketua simpanan Gerald Tsai, yang kemahirannya membangun kewangan seharian yang mengalahkan pasaran mengubahnya menjadi bintang. Yang lain ingat dengan penuh semangat mengikuti komposisi Peter Lynch, yang cadangan Fidelity Magellan mengalahkan 99.5% dari sebarang aset yang tersisa dalam lima tahun terakhirnya menjalankannya.

:eight_pointed_black_star: Visi Pelaburan Cryptocurrency Elon Musk Diubah

Pada bulan April, Tesla menjual 10% harta benda Bitcoinnya, menimbulkan kerisauan di kalangan pelabur kewangan. Elon bertindak balas terhadapnya dengan tweet yang menyatakan bahawa Tesla menjual Bitcoin untuk menguji kecairannya dan bahawa dia memegang pelaburan Bitcoinnya.

Tidak lama selepas itu, Elon Musk mematahkan hati banyak pelabur kewangan dengan tweet yang nampaknya meneliti kesan ekologi sumber tersebut. Dia menyampaikan tweet yang mengatakan bahawa Tesla pada masa ini tidak akan bertolak ansur dengan ansuran di Bitc. Baru-baru ini, dia terus bermain dengan crypto. Dia menggunakan Twitter untuk menunjukkan pertolongannya untuk membantu penggali membuat kitaran mereka lebih hijau. Berikutan tweet tersebut, Bitcoin melonjak 19% untuk diperdagangkan pada $ 39,944, yang jatuh kepada hampir $ 30,000.

Adakah tweet Elon dapat dijawab secara eksklusif untuk turun naik crypto? Akaun di atas nampaknya melukis gambar bahawa Elon dapat menggerakkan pasaran crypto dengan tweetnya. Walau bagaimanapun, penyelidikan yang lebih mendalam mengenai penggunaan crypto sebagai pelaburan mencadangkan sesuatu yang lain. Sebagai contoh, kita dapat mengenali pola nilai sumber mana pun menjadi empat tahap - Akumulasi, Markup, Distribusi, dan Markdown. Kitaran biasa yang dilalui oleh pelaburan adalah mustahak untuk pembangunan dan rezekinya.

:eight_pointed_black_star: Alternatif Pelaburan Cryptocurrency Elon Musk

Alternatif Pelaburan Cryptocurrency

Seperti cryptocurrency, Tesla juga dapat mengalihkan perhatiannya kepada token bahawa lonjakan permintaan secara tiba-tiba untuk rangka kerja yang tidak terlalu kuat untuk menghantar syiling berkomputer baru dibuat. Melalui konvensi bitcoin atau kod asas, PC menjerat ke organisasinya saling bertentangan untuk mengatasi teka-teki matematik yang kompleks. Akibatnya, kerangka yang disebut dalam bahasa kripto sebagai "bukti kerja" sangat meningkat tenaga.

Konvensyen elektif membolehkan pelanggan membuat token baru dengan menyerahkan cryptocurrency yang ada ke perjanjian lanjutan - mungkin mengurangkan pergantungan pada PC yang menggunakan tenaga. Ether, Cryptocurrency terbesar kedua, bergerak ke kerangka ini, yang dikenal sebagai "bukti kepentingan." Banyak duit syiling yang ada yang menggunakan kerangka ini umumnya sukar digunakan pada skala dan kurang dikenali secara meluas daripada bitcoin.

"Satu-satunya jawapan yang tulen adalah 1. dengan berkesan memasukkan sumber daya ke rumah-rumah perlombongan yang tidak habis-habisnya dan menjadikan perlombongan" lebih hijau "atau 2. berubah menjadi konvensyen yang bergantung pada pengesahan kepentingan," kata Larry Cermak, pengawas penerokaan di laman crypto The Block. Cryptocurrency yang memakan lebih sedikit tenaga, misalnya, XRP koin ketujuh terbesar, mungkin memperkenalkan kebimbangan yang berbeza, kata pakar.

Soalan Lazim - Soalan Lazim

:one: Apakah crypto yang dilaburkan oleh Elon Musk?

Untuk melabur dalam Bitcoin sebagai sokongan terhadap inflasi, Tesla menyatakan bahawa mereka telah melabur ke Bitcoin bernilai $ 1.5 bilion. Elon juga menulis tweet bahawa Tesla akan menerima ansuran kenderaan mereka dalam Bitcoin dalam jangka masa panjang.

:two: Adakah Elon Musk menyokong Cryptocurrency?

Ketua Pegawai Eksekutif Tesla Elon Musk tweet pada hari Sabtu bahawa dalam pertarungan antara fiat dan cryptocurrency, pertolongannya adalah dengan crypto.

:three: Adakah saya dapat membuat Cryptocurrency saya?

Anda boleh memulakan cryptocurrency lain dengan membuat blockchain baru dengan duit syiling atau memalsukan yang terkini dan membuat token. Anda boleh menemui banyak latihan instruksional dalam talian mengenai cara berubah menjadi pembuat cryptocurrency . Walau bagaimanapun, setiap dari mereka memerlukan, dalam apa jua keadaan, kebolehan pengekodan asas dan pemahaman blockchain dari atas ke bawah.

:four: Adakah Crypto boleh sembuh?

Tidak ada yang memastikan bahawa cryptocurrency secara konsisten akan pulih dari kemalangan mereka. Crypto masih merupakan pelaburan yang sangat hebat, dan ia mungkin berlaku dalam jangka masa panjang.

:five: Adakah saya dapat membeli Tesla dengan Bitcoin?

Pelanggan Tesla kini dapat membeli kenderaan elektriknya dengan bitcoin. Ketuanya, Elon Musk, mengatakan pada hari Rabu, menunjukkan kemajuan kritikal untuk penggunaan Cryptocurrency dalam perdagangan.

:closed_book: Kesimpulannya

Pemikiran pelaburan cryptocurrency Elon Musk berada dalam syarikat yang baik untuk mempengaruhi pasaran melalui media dalam talian. Sepanjang tahun sebelumnya, orang-orang terkenal dari pengarah pelaburan hingga CEO dan nama besar telah sampai ke tahap seperti Twitter, Reddit, dan aplikasi perbualan Clubhouse yang tepat untuk menyuarakan pemikiran mereka tentang segala sesuatu dari cryptocurrency hingga "stok gambar." Beberapa, serupa dengan pentadbir portfolio bintang Cathie Wood, telah menarik minat para pemuja dengan kepandaian pasaran mereka. Yang lain telah mengambil langkah yang lebih eksentrik. Sebagai contoh, pada pergolakan pertukaran runcit tahun lalu, pencetus Barstool Sports Inc., Dave Portnoy mengejutkan dan memikat para pemerhati ketika dia secara langsung mengalirkan dirinya membeli stok yang bergantung pada surat tidak tetap yang dikeluarkannya dari beg Scrabble.

artikel berkaitan

1. Pengawal Keselamatan Elon Musk 2. Bagaimana Membeli Cryptocurrency? 3. Berapa Banyak Bitcoin Yang Ada