Visi Cryptocurrency Elon Musk diubah setelah beberapa ketika, ketika dia menyedari bahawa menggunakan bitcoin sebagai kaedah pembayaran untuk Tesla mempengaruhi perlombongan bitcoin. Pada 12 Mei tweet cryptocurrency Elon Musk menunjukkan bahawa bitcoin tidak akan diterima sebagai kaedah pembayaran di Tesla .

Cryptocurrency Elon Musk

:eight_pointed_black_star: Mengenai Cryptocurrency

Cryptocurrency adalah mata wang digital atau maya yang diperoleh oleh kriptografi , yang menjadikannya sukar untuk penipuan atau perbelanjaan dua kali ganda. Banyak bentuk wang kriptografi adalah organisasi terdesentralisasi yang bergantung pada inovasi blockchain — rekod terpilih yang diluluskan oleh persatuan PC yang sangat baik. Satu ciri menggambarkan mata wang digital adalah bahawa mereka, secara umum, tidak diberikan oleh kedudukan pusat apa pun, menyampaikannya secara teori secara selamat untuk pemeriksaan atau kawalan pemerintah.

:small_red_triangle_down: Berapa banyak cryptocurrency yang ada? Apa yang mereka hargai?

Lebih daripada 10,000 mata wang digital yang berbeza ditukar secara bebas, seperti di CoinMarketCap com, sebuah laman web penyelidikan pasaran. Juga, mata wang digital terus meningkat, pengumpulan dana melalui sumbangan duit syiling permulaan, atau ICO. Nilai lengkap semua mata wang digital pada 27 Mei 2021, lebih dari $ 1.7 trilion - turun dari paras tertinggi pada April $ 2.2 trilion, seperti yang ditunjukkan oleh CoinMarketCap. Nilai mutlak semua bitcoin, mata wang digital yang paling terkenal, ditetapkan pada kira-kira $ 735 bilion - turun dari paras tertinggi pada April $ 1.2 trilion.

:eight_pointed_black_star: Mata wang kripto terbaik dengan permodalan pasaran

Mata wang kripto terbaik

Ini adalah sepuluh mata wang digital perdagangan yang paling luas dengan permodalan pasaran, diikuti oleh CoinMarketCap, pembekal maklumat dan analisis cryptocurrency.

Cryptocurrency Permodalan Pasaran
Bitcoin $ 735.3 bilion
Ethereum $ 324.2 bilion
Tether $ 61 bilion
Binance Duit syiling $ 57.5 bilion
Cardano $ 54.6 bilion
XRP $ 46.5 bilion
Dogecoin $ 44 bilion
Polkadot $ 22.1 bilion
Duit syiling USD $ 21.9 bilion
Komputer Internet $ 16.7 bilion

:eight_pointed_black_star: Sejauh mana pengaruh Elon Musk terhadap cryptocurrency

Elon Musk telah menjadi nama yang diketahui oleh mana-mana orang yang menyedari cryptocurrency. Dengan lebih daripada 50 Juta penyokong, Ketua Pegawai Eksekutif Tesla, SpaceX, dan The Boring Company oleh semua akaun menggegarkan dunia crypto dengan tweet pintarnya. Hubungannya dengan bentuk wang kriptografi tidak dapat diramalkan. Sebagai permulaan, dia memuja mereka, dan setelah itu, dia memeluk mereka. Pada masa ini, dia percaya bahawa ini sangat mengerikan untuk iklim.

Sepanjang masa dia tweet mengenai mata wang digital, pasaran nampaknya memberi respons kepada mereka. Hasil daripada tweet ini, CoinSwitch Kuber menyatakan bahawa biasanya terdapat banjir dalam jumlah pertukaran mereka. Sepanjang masa dia menge-tweet mengenai bentuk wang kriptografi, pasaran nampaknya memberi respons kepada mereka. Adakah itu menunjukkan bahawa tweet Elon Musk secara eksklusif bertanggungjawab terhadap perkembangan pasaran crypto? Benarkan kami membincangkannya dengan lebih terperinci.

:eight_pointed_black_star: Cryptocurrency Elon Musk

Tweet Elon Musk terkenal dengan pernyataannya mengenai cryptocurrency. Dia telah mengumpulkan basis peminat yang mengagumkan di pasaran crypto menggunakan Twitter. Pada tahun 2014, Elon sebelum ini merujuk bitcoin sebagai "kemungkinan sesuatu yang patut disyukuri." Tidak lama kemudian, banyak gosip menyatakan bahawa dia boleh menjadi Satoshi Nakamoto (alias penganjur Bitcoin). Sebagai reaksi, orang perniagaan itu tweet. "Salah. Seorang rakan menghantar saya pemain dalam BTC beberapa tahun sebelumnya, namun saya tidak mempunyai idea yang paling kabur di mana ia berada. "

Menjelang tahun 2019, keraguan mengenai cryptocurrency mengambil perubahan yang unggul bagi Elon ketika dia mengembara ke dalam usaha crypto yang lebih berdedikasi. Dia mula mempertimbangkan inovasi dan kegunaannya sebagai bagian yang mungkin dari rancangan tindakannya. Tesla menyatakan bahawa mereka telah memasukkan sumber daya ke dalam Bitcoin bernilai $ 1.5 bilion. Pada akhirnya, Elon juga menulis tweet bahawa Tesla akan menerima ansuran untuk kenderaan mereka di Bitcoin juga. Pengisytiharan itu merupakan sorakan besar bagi kawasan crypto tempatan, dan banyak penyokong kewangan baru memasuki pasaran. Raksasa institusi, misalnya, Tesla menyokong permainan, hanya menambah kepercayaannya. Tidak lama selepas dia menyatakan ini, Bitcoin tiba pada ketika itu, pada masa itu, kos yang sangat tinggi yang memecahkan rekod adalah $ 58,000.

Mr Musk bukan satu-satunya yang mempengaruhi pasaran melalui media berasaskan web. Sepanjang tahun sebelumnya, individu terkenal dari pengarah usaha hingga CEO dan orang terkenal telah melangkah ke tahap seperti Twitter, Reddit, dan aplikasi Clubhouse perbualan yang tepat untuk menyuarakan pertimbangan mereka mengenai segala sesuatu, dari bentuk wang kriptografi hingga "stok gambar." Beberapa, serupa dengan pentadbir portfolio bintang Cathie Wood, telah memikat pengikutnya dengan ketajaman pasaran mereka. Yang lain telah melakukan serangan yang lebih luar biasa. Pada kegilaan pertukaran runcit tahun lalu, pencetus Barstool Sports Inc., Dave Portnoy mengejutkan dan memukau para pemerhati ketika dia menstrimkan dirinya membeli stok yang bergantung pada surat tidak tetap yang dikeluarkannya dari paket Scrabble.

Zaman penggiat pasaran semasa tidak mungkin lebih berbeza dengan zaman masa lalu. Pada tahun 1960-an, penyokong kewangan teruja dengan pentadbir simpanan Gerald Tsai, yang kemahirannya membina aset bersama yang mengalahkan pasaran mengubahnya menjadi bintang. Yang lain ingat dengan penuh semangat mengikuti komposisi Peter Lynch, yang cadangan Fidelity Magellan mengalahkan 99.5% daripada sebarang aset yang tersisa dalam lima tahun terakhir menjalankannya. Juga, tidak banyak orang hari ini yang tidak tahu mengenai Warren Buffett (atau, seperti yang disebut oleh peminatnya, Oracle of Omaha).

Mr Musk berbeza dari mereka semua. Walaupun dia telah mempercayai segala-galanya dari dogecoin hingga saham GameStop Corp., dia seorang yang berwawasan perniagaan, bukan penyelia portfolio. Dia sangat terkenal sehingga memfasilitasi adegan "Saturday Night Live" baru-baru ini. Dia tidak lagi tidak normal dalam perbincangan. Beberapa hari setelah menyelesaikan tuduhan pemerasan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa pada 2018, dan dia mengirim tweet yang mengejek pejabat, menganggap mereka sebagai "Suruhanjaya Pengayaan Shortseller."

Dalam ceramah awalnya mengenai "Saturday Night Live," Mr. Musk memberikan perlindungan terhadap leluconnya . "Kepada sesiapa yang saya telah menghina, saya memeriksa semula kenderaan elektrik dan saya menghantar individu ke Marikh dengan pengangkutan roket. Adakah anda fikir saya juga akan menjadi orang biasa yang sejuk? " katanya. Dalam penampilan yang serupa di SNL, dia juga mengakui bahawa dogecoin - cryptocurrency jenaka yang telah disokongnya - adalah "keramaian". Ucapan tersebut membuat nilai dogecoin jatuh, kecewa banyak penyokong kewangan individu yang telah menawarkannya lebih tinggi menjelang program. Dia tidak bertindak balas terhadap permintaan input. Adalah idea yang baik yang diberikan oleh Mr Musk kepada kumpulan yang dilakukannya, kata Peter Atwater, seorang pembantu pengajar aspek kewangan di The College of William and Mary.

:eight_pointed_black_star: Aktiviti pasaran Bitcoin

Aktiviti pasaran Bitcoin

"Kami tidak mempunyai maklumat untuk menjelaskannya. Walau bagaimanapun, ia dapat dikenal pasti dengan pasaran Bitcoin yang lebih luas . Pada saat kos Bitcoin meningkat, individu akan pergi jauh, dan banyak dari mereka baru memasuki pasaran, dan mereka memerlukan idea wang tunai yang cepat ini, "kata Encik van Weert. "Kedengarannya juga sangat membayangkan bahawa seseorang seperti Elon Musk, sekutu utama cryptocurrency, akan berpisah dengan Bitcoin." Individu yang tunduk pada muslihat itu tidak mengerti. Kami mendapat mesej daripada individu yang telah kehilangan Bitcoin, dan mereka juga- bercakap. "

Van Weert juga merasakan sebahagian daripada laman web cryptocurrency yang lebih penting yang berpisah dengan Bitcoin untuk memajukan perkhidmatan mereka mungkin menambah kekacauan seseorang. "Saya bukan nitwit," Tiga minggu kemudian, dan Sebastian dengan jelas masih dihina. Dia memulakan perbincangan e-mel kami dengan menuntut bahawa dia "biasanya bukan orang terhebat di seluruh dunia." “Saya telah mempertimbangkan dan memiliki posisi pemasaran yang layak dalam Industri IT . Saya tinggal bersama isteri dan dua anak muda, dan kami mempunyai rumah yang baik dengan taman asuhan kanak-kanak. Saya bersemangat malam itu, dan itu membuat saya pening. "

Pemain berusia 42 tahun itu mengatakan bahawa dia pertama kali melaburkan $ 40,000 dalam Bitcoin pada tahun 2017 dan segera membawa balik wang tunai ketika nilai syiling itu meningkat di pasaran terbuka. Dia menukar dan mendapatkan wang pendahulunya kembali, namun kemudian dilihat dengan bersemangat selama bertahun-tahun ketika sepuluh duit syiling itu berkembang bernilai hampir 500,000 euro.

:small_red_triangle_down: Terlalu mudah untuk mencuri Bitcoin

Sebastian memerlukan pakar global untuk menentang penipu dan mungkin ingin melihat pemilik perdagangan Bitcoin menjadi proaktif dalam membuat perbezaan. “Terlalu mudah untuk memikirkan mengambil Bitcoin. Semua laman web peringkat perdagangan harus mengetahui siapa penggunanya dan mengetahui apakah alamat dompet tertentu digunakan oleh penjenayah. "

Trik pemberian yang paling berprofil tinggi berlaku pada bulan Julai 2020, ketika ruang lingkup yang cukup besar, namun peretasan Twitter yang pendek membolehkan penipu melakukan tweet menggunakan akaun nama besar seperti Bill Gates, Kim Kardashian-West, dan Elon Musk. Dalam kes itu, pengaturcara mengambil Bitcoin bernilai lebih dari $ 118,000, dan tiga individu ditangkap.

:eight_pointed_black_star: Kelebihan dan Kekurangan Cryptocurrency

:small_red_triangle_down: Kelebihan Cryptocurrency

Cryptocurrency memegang jaminan menjadikannya lebih mudah untuk memindahkan rizab secara langsung antara dua kumpulan, tanpa syarat orang luar yang dipercayai seperti bank atau organisasi Visa . Daripada menggunakan kunci awam dan kunci peribadi dan pelbagai jenis kerangka kerja motivasi, pasaran ini serupa dengan Proof of Work atau Proof of Stake.

Dalam sistem cryptocurrency semasa, "dompet", atau alamat rakaman pelanggan, mempunyai kunci awam , sementara kunci peribadi diketahui dengan jelas oleh pemilik dan digunakan untuk menandatangani pertukaran. Pergerakan sumber daya dibuat dengan kos yang tidak signifikan, yang membolehkan pelanggan menghindari caj yang sukar dikenakan oleh bank dan yayasan kewangan untuk pemindahan wayar.

:small_red_triangle_down: Kekurangan Cryptocurrency

Sifat semi-anonim pertukaran mata wang digital menjadikannya sesuai untuk pelbagai aktiviti haram. Walau bagaimanapun, penyokong cryptocurrency sekarang dan lagi menganggap namanya tidak disebutkan namanya, menyinggung faedah keselamatan seperti perlindungan bagi saksi atau aktivis yang hidup di bawah pemerintahan yang kejam. Beberapa bentuk wang kriptografi lebih bersifat peribadi daripada yang lain.

Bitcoin, sebagai contoh, adalah keputusan yang tidak berdaya untuk memimpin perniagaan haram di web kerana pemeriksaan undang-undang terhadap blockchain Bitcoin telah membantu para pakar untuk menangkap dan mengatur penjahat. Walau bagaimanapun, terdapat lebih banyak syiling yang dilindungi, seperti Dash, Monero, atau ZCash, yang tentunya lebih sukar untuk dikesan.

:eight_pointed_black_star: Elon Musk dan bulan

Pelabur Crypto dapat menyokong diri mereka sendiri bahawa Tesla tidak menjual harta benda bitcoinnya. Untuk yang kedua, bagaimanapun, perdagangan kripto mesti menangani pesanan penjualan yang besar dari organisasi kenderaan paling hebat di dunia. Sesuatu yang lain yang perlu diperhatikan dalam pernyataan Musk adalah bahawa dia mengatakan bahawa Tesla juga berminat untuk bertolak ansur dengan ansuran dalam bentuk wang kriptografi dengan kurang daripada 1% kesan tenaga bitcoin.

Oleh itu, boleh dibayangkan bahawa Tesla boleh beralih ke dogecoin sebagai sumber simpanan dan mata wang yang sah untuk meningkatkan harta benda bitcoinnya sekarang. Tidak dinafikan, baru-baru ini, Musk menjalankan tinjauan di akaun Twitternya, bertanya, "Adakah anda memerlukan Tesla untuk mengakui doge?" Jawapan yang mengejutkan dari para penyembahnya adalah "ya." Tidak kira sama ada Musk memberi mereka apa yang mereka perlukan atau menyokong cryptocurrency lain seperti ethereum atau gelombang, mata setiap orang akan secara positif pada dirinya untuk melihat apa yang berlaku secara langsung. Untuk bitcoin, penyiasat akan mencari penjelasan keuntungan dari organisasi yang paling baik untuk memeriksa sama ada ada yang memindahkan cryptocurrency ke dalam perbendaharaan mereka.

:eight_pointed_black_star: Adakah pasaran crypto akan pulih?

Bitcoin telah jatuh lebih dari 40% bulan ini, namun nilainya masih tinggal 300% lebih tinggi daripada tahun lalu. Kejatuhan skala ini boleh menjadi kekurangan kecil untuk sumber yang mempunyai potensi luar biasa, seperti Bitcoin itu sendiri. Elon Musk meneliti kesan semula jadi Bitcoin tidak diragukan lagi berperanan dalam mempengaruhi perasaan penyokong kewangan. Walau bagaimanapun, itu bukan satu-satunya alasan untuk kejatuhan pasaran. Sebenarnya, seperti tweetnya, banyak faktor yang berbeza menjadi dorongan untuk mendorong anggaran penyokong kewangan.

Turun naik yang berlebihan tentunya bukan satu lagi keajaiban; namun sifat semula jadi kelas sumber baru ini. Ketakpastian yang tidak dapat diramalkan adalah perkara yang mendorong perkembangan serius dalam bentuk bentuk wang digital. Walau bagaimanapun, menganggap kenaikan dan kejatuhan sumber daya di seluruh dunia untuk hanya satu aktiviti individu nampaknya tidak bijaksana. Cryptocurrency tidak dimiliki atau dikekang oleh individu / persatuan yang bersendirian. Ia hanyalah kawasan tempatan. Walaupun mungkin ada fokus pencetus untuk penyokong penyokong kewangan, perdagangan seperti CoinSwitch Kuber menerima bahawa prospek jangka panjang mata wang digital tetap meningkat.

Soalan Lazim - Soalan Lazim

:one: Apa kata Elon Musk mengenai Cryptocurrency?

Musk sendiri adalah penyokong piawai monetari digital yang mantap dan juga mendorong inovasi yang bersih . "Cryptocurrency adalah pemikiran pintar dalam banyak peringkat dan kami percaya bahawa ini adalah masa depan yang menjanjikan, namun ini tidak dapat menghasilkan perbelanjaan yang luar biasa untuk iklim," kata Musk.

:two: Bolehkah anda membeli Tesla dengan Bitcoin?

Anda mungkin tahu bahawa anda sekarang dapat membeli Tesla yang menggunakan bitcoin. Ketua Pegawai Eksekutif Tesla Elon Musk menyatakan pada Selasa lewat bahawa pada masa ini boleh dibeli untuk membeli kenderaan Tesla di AS dengan bitcoin. Apabila anda menggunakan bitcoin untuk membeli barang dagangan atau perkhidmatan, anda sebenarnya menjual cryptocurrency tersebut.

:three: Adakah Elon Musk memiliki Bitcoin?

Ia tidak diketahui dengan tepat berapa banyak tuntutan bitcoin atau cryptocurrency Musk yang lain. Kembali pada tahun 2018, Musk mengatakan bahawa dia memiliki "dalam arti sebenarnya tidak ada cryptocurrency, selain. 25 bitcoin ”- yang bernilai hampir $ 14,000 dengan kos sekarang.

:four: Bagaimana Elon Musk begitu kaya?

Elon Musk menjual barang pertamanya pada usia 12 tahun. Ia hanyalah permainan komputer yang dia kodkan sendiri. Dia mencari cara untuk menjana $ 500 dengan wang sebenar setelah menawarkan apa-apa selain pengedaran PC. Ketika Internet membuahkan hasil, Musk membuat Zip2 dengan adiknya Kimbal.

:five: Cryptocurrency mana yang disokong oleh Elon Musk?

Elon Musk Mendedahkan Sokongan Kejutan Untuk Rancangan 'Menakjubkan' Ethereum Cofounder Untuk Meningkatkan Dogecoin Bitcoin Rival 'Joke'. Saya menerangkan bagaimana bitcoin, crypto, dan blockchain dapat mengubah dunia.

:closed_book: KESIMPULAN:

Hubungan Tesla dengan cryptocurrency telah menjadi rollercoaster permulaan. Pada bulan Februari, pembuat kenderaan elektrik tersebut melaporkan telah membeli bitcoin bernilai AS $ 1.5 bilion (£ 1.1 bilion) dan ingin menerima cryptocurrency pada masa akan datang sebagai kaedah ansuran daripada pelanggannya. Bitcoin, sejak akhir-akhir ini, mengalami banyak penekanan dalam konvensyennya setelah Musk memberanikan diri untuk menganalisis mata wangnya sebagai ekologi yang tidak masuk akal. Dalam perdagangan, pengguna bertanya mengapa CEO Tesla tidak membuat cryptocurrencynya yang sesuai dengan setiap keperluannya.

artikel berkaitan

1. Pasangan Elon Musk 2… Pengawal Keselamatan Elon Musk 3. Buku Audio Biografi Elon Musk