Tweet Elon Musk mendapat kekuatan impak yang besar terhadap nilai pasaran bitcoin. Elon Musk dianggap sebagai pengaruh cryptocurrency terbesar , setiap orang tetap ingin tahu mengenai kemas kini tweet Elon Musk hari ini.

Tweet Elk Musk Hari Ini

:eight_pointed_black_star: Turun naik Bitcoin Dengan Tweet Elk Musk

Musk kadang-kadang memulakan tweet mengenai Bitcoin pada tahun 2020 dan secara mengejutkan mengubah profil Twitternya untuk mengatakan " # bitcoin " pada Januari 2021, memulakan corak di antara para pengaruhnya yang lain. Penyelidikan dari Blockchain Research Lab mencadangkan bahawa langkah tersebut mendorong kenaikan kos Bitcoin sebanyak 19% dalam jangka masa 7 jam.

Pada bulan Februari 2021, Musk menghantar kos pelupusan Bitcoin ketika dia melaporkan bahawa Tesla telah membeli cryptocurrency bernilai $ 1.5 bilion untuk disimpan sebagai sumber simpanan. Organisasi ini akan lama mengakui ansuran BTC untuk kenderaan elektriknya. Nilai Bitcoin meningkat lebih dari 10% sebelum beberapa lama, mencapai kos selangit yang tidak dapat ditandingi, dan kemudian terus bergerak dalam beberapa hari dan minggu.

:small_red_triangle_down: Bitcoin Jatuh Selepas Tweet Elon Musk

Nilai Bitcoin jatuh pada hari Jumaat pagi selepas Elon Musk menyiarkan tweet yang mengesyorkan dia tidak suka dengan cryptocurrency teratas di dunia. Mata wang kripto pulih sedikit tetapi tetap kehilangan wang. Selepas Ketua Pegawai Eksekutif Square Jack Dorsey tweet pada hari Jumaat pagi, organisasi pelepasan digital sedang memikirkan untuk membuat dompet peralatan untuk bitcoin.

Bitcoin turun 4.3% pada $ 36,925.74 pada 4:03 ET pada hari Jumaat, seperti yang ditunjukkan oleh maklumat dari Coin Metrics. Syiling maya lain diikuti setelah itu, dengan eter cryptocurrency No. 2 menjunam 3.6% kepada $ 2.694.92 dan Dogecoin - kripto yang disokong oleh Musk - merosot 1.7% kepada 38 sen. Bitcoin telah mengalami tahun liar, mencapai paras tertinggi lebih dari $ 64,000 pada bulan April, kemudian jatuh kepada hampir $ 30,000 pada bulan berikutnya. Ia kini melebihi 40% dari tahap tertinggi yang tidak dapat ditandingi, namun masih meningkat hampir 30% pada tahun 2021.

Ini bukan kali pertama melalui tweet Musk mengenai crypto yang telah menggerakkan pasaran. Pada bulan Mei, dia mengatakan bahawa Tesla akan berhenti bertolak ansur dengan bitcoin sebagai strategi ansuran kerana kebimbangan terhadap penggunaan tenaganya, mencukur banyak miliaran dolar dari seluruh pasaran crypto dalam sehari.

:small_red_triangle_down: Bitcoin Melambung Selepas Tweet Elon Musk

Harga Bitcoin telah melonjak hampir 12% setelah tweet baru dari CEO Tesla Elon Musk . Cryptocurrency arus perdana di dunia dilihat hampir mencecah $ 40,000 sekitar jam 1:20 tengah hari. Saingan terdekat Bitcoin, Ether, telah melonjak lebih dari 7% dari nilainya 24 jam sebelumnya; altcoin lain seperti Ripple, Cardano, Dogecoin, Litecoin, dan Chainlink juga telah melompat dengan kuat. Jadi nampaknya ada tindak balas berantai setelah tweet Musk menyokong nilai Bitcoin.

Bitcoin telah mencecah bahagian empat belas hari selepas Musk balas kepada analisis terhadap beliau untuk mengawal kos duit syiling digital. Menjawab tuntutan terhadapnya di Twitter, Musk mengatakan pandangan itu salah dan menambah bahawa Tesla mungkin membenarkan pertukaran Bitcoin pada masa akan datang.

Walau bagaimanapun, pernyataan baru dari Musk telah mendorong pemasangan cepat dalam kos Bitcoin. Sesungguhnya, membantunya dengan bergerak selama 20 hari bergerak biasanya. Sebelum hari itu, ia menegaskan lebih jauh di Asia mencecah $ 39,838.92. Booby Ong, rakan sejawat dari laman web penyiasatan crypto CoinGecko, mendedahkan kepada Reuters bahawa pasaran duit syiling maya menjalani satu lagi tinjauan selama seminggu, namun menambah bahawa tweet Musk mengubah pemikirannya.

:eight_pointed_black_star: Berikut adalah kos dan corak mata wang digital yang paling baru:

Cryptocurrency Harga (Dolar AS) Perubahan 24 jam Had pasaran (Bilion) Kelantangan (24 Jam)
Bitcoin 39,206.56 10.92% $ 734.50 $ 41.84 bilion
Ethereum (Eter) 2,486.01 6.37% $ 289.07 $ 28.36 bilion
Dogecoin 0.323952 4.10% $ 42.07 $ 1.72 juta
Litecoin 168.26 5.47% $ 11.42 $ 2.94 bilion
XRP (Riak) 0.871539 5.58% $ 87.16 $ 2.21 juta
Cardano 1.54 6.19% $ 49.36 $ 5.36 juta

"Pasar telah melalui tahap perbaikan lagi sepanjang akhir minggu. Sehingga tweet Elon Musk bertolak ansur dengan BTC lagi untuk Tesla membeli kesimpulan berubah, ”kata Ong. Ini dapat diperhatikan bahawa Bitcoin meningkat sekitar 33% tahun ini namun telah melonjak dari puncak rekod lebih dari $ 65,000 kerana tindakan pentadbiran di China dan kedudukan Musk yang selalu berubah-ubah.

:eight_pointed_black_star: Ketua Pegawai Eksekutif CoinDCX mengenai tweet Elon Musk

Ketua Pegawai Eksekutif CoinDCX mengenai tweet Elon Musk

Bos Tesla dan pencinta cryptocurrency Elon Musk mempunyai kewajipan dan tidak boleh mengeluarkan siaran media dalam talian yang biasanya boleh mempengaruhi kos; Sumit Gupta, Ketua Pegawai Eksekutif dan penyokong utama, CoinDCX GO, mengungkapkan kepada India Today Tech dalam perbincangan terpilih. Musk telah menjadi tokoh berpengaruh di sebalik kenaikan bentuk wang digital seperti Bitcoin dan Dogecoin; namun, tweetnya juga mempengaruhi pasaran.

" Orang seperti Elon Musk memiliki kewajiban, dan mereka seharusnya dalam dunia yang sempurna tidak mengeluarkan tweet yang menguasai pasar. Itu adalah perkara yang mampu dilakukan. Tidak kira sama ada anda dapat meyakinkan satu individu, anda tidak akan mempunyai pilihan untuk melakukannya dengan seluruh dunia, ”kata Sumit.

Tweet Musk juga menyedot Dogecoin sebelumnya dan membawanya ke kualiti yang tidak dapat disangkal. Dia secara berkala menggunakan gambar dan rujukan masyarakat arus perdana untuk membincangkan kripto di Twitter dalam jangka masa panjang yang mempengaruhi kosnya. Tindak balas pasaran lebih banyak kerana perniagaan crypto masih sangat muda.

"Pada ketika industri masih muda, banyak individu harus menjadi bagian dari itu, dan itu juga merangkumi penghasut. Ia berlaku dengan crypto dan juga di setiap industri. Pada masa ini, pasaran kripto tidak dapat diramalkan, namun ketika cap pasaran berkembang, anda akan melihat kesan tweet yang lebih rendah terhadapnya, ”kata Sumit. Sumit menerima bahawa apa-apa kecuali sesuatu yang sementara akhirnya akan berhenti memberikan tawaran bernilai kepada tweet Elon Musk.

:eight_pointed_black_star: Volatiliti Crypto Menyakitkan Lebih Banyak Pelabur Lebih Kecil

"Oleh kerana pelanggan yang rajin menjual khayalan mereka di tempat awam anda, anda terus mengejek mereka dengan meme dari salah satu rumah berjuta-juta dolar anda " mungkin kata-kata bahawa mana-mana individu yang telah melihat spekulasi kripto mereka menurun dengan ketara menyesuaikan diri.

Keperluan wang digital Elon Musk bermula di hadapan penampilan Saturday Night Live, di mana dia diminta untuk menaikkan nilai duit syiling crypto yang disebut Dogecoin.

Namun, itu tidak berlaku, yang menyaksikan nilai koin melayang di sekitar bahagian paling penting yang dicapai di hadapan penampilan SNL Musk. Sejak saat itu, Musk telah menulis tweet mengenai koin crypto dan khususnya Bitcoin , yang telah mempengaruhi kualiti umum dengan pasti dalam beberapa minggu terakhir.

Salah satu tweet mengatakan Tesla pada masa ini tidak akan mengakui Bitcoin sebagai mod ansuran untuk membeli kenderaan elektrik mereka kerana perlombongan crypto menggunakan banyak tenaga. Namun, sejak itu ditolak oleh pentadbiran monetari dan meneroka syarikat eksekutif Galaxy Digital, yang menyampaikan sejumlah penggunaan tenaga Bitcoin. Ini menunjukkan bahawa kerangka kewangan biasa, sama seperti perlombongan Emas, membakar tenaga sebanyak dua kali ganda yang diperlukan oleh Bitcoin.

Angka oleh Galaxy Digital mempertaruhkan penggunaan kuasa tahunan rangkaian Bitcoin pada 113.89 terawat setiap jam dalam setahun (TWh / tahun). Secara berkorelasi, kerangka kewangan membakar kekuatan 263.72 TWh / thn sementara perlombongan emas memakan sekitar 240.61 TWh / thn. Mereka juga menarik perhatian pada kuasa 26,730.07 TWh / thn yang dibuat; kerugian transmisi setinggi 2,205,23 TWh / thn — dan itu adalah seperti maklumat yang disahkan oleh International Energy Agency (IEA). Kerugian ini adalah 19.36 kali penggunaan tenaga Bitcoin sepanjang tahun.

:eight_pointed_black_star: Bagaimana Elon Musk Merosakkan Janji Crypto

Tidak kira sama ada anda hanya mengetahui perkara penting mengenai Bitcoin, anda mungkin pernah mendengar "terdesentralisasi." Ini menyiratkan bahawa mata wang digital tidak melekat pada satu kekuatan fokus, jadi itu hanyalah bergantung kepada kekecewaan yang dapat dibayangkan. Walau bagaimanapun, jika anda mengikuti ciri-ciri mengenai Bitcoin, anda menyedari bahawa kemakmuran mata wang boleh bergantung pada satu orang tweet meme pemisahan.

Minggu lalu, Wall Street Journal terperinci bahawa Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa telah didedahkan kepada Tesla bahawa ia telah diabaikan untuk memegang tweet Ketua Pegawai Eksekutif di bawah sekatan ketat, seperti yang diperlukan oleh 2018 perlindungan penyelesaian peras ugut. Elon Musk harus menyiarkan tweet yang dapat mempengaruhi kos saham atau pasaran melalui kumpulan pertukaran Tesla. Namun, itu tidak berjalan dengan baik.

Beberapa hari selepas fakta, Tesla membeli $ 1.5 bilion dalam bentuk bitcoin dan mengatakan ia akan mengakui mata wang itu sebagai ansuran untuk kenderaan , sehingga kosnya mencapai tahap tertinggi. Kemudian, setelah 90 hari, Musk menulis tweet bahawa Tesla pada masa ini tidak akan mengakui Bitcoin, merujuk kepada kesan semula jadi dari perlombongan crypto, menjadikannya bernilai penurunan 10%.

Ini tentunya bukan realiti ekonomi yang menakjubkan berkaitan dengan pasaran yang berbeza. Namun, untuk jenis mata wang yang dipromosikan seperti tanggapan terhadap individu yang ingin melepaskan kawalan wang terhadap kerajaan, itu mengejutkan. Kerumitan dalam pembelian dan penggunaan cryptocurrency menjadikannya tidak mampu memahami pelanggan harian. Bitcoin dan saudara-saudaranya tinggal pada dasarnya dalam dompet digital teknokrasi. Pada ketika individu yang memegang bentuk wang berpusing kepada dorongan Musk, itu hanyalah pengurus dan cryptocurrency semacam fiat.

Penyokong kewangan Cryptocurrency mungkin tidak menyukai kawalan Musk. Walau bagaimanapun, pasaran tidak stabil, dan kebanyakan individu yang terlibat dengannya menjangkakan perubahan besar. Mereka menyedari bahawa Musk mungkin tidak akan mempengaruhi jangka panjang tunai mereka. Bagaimanapun, muslihatnya telah meningkatkan perbalahan individu yang mengatakan kes cryptocurrency adalah palsu.

:eight_pointed_black_star: Tesla Gagal menguruskan Tweet Elon Musk.

Tesla Gagal menguruskan Tweet Elon Musk.

Tahun lalu, penggunaan Twitter oleh Ketua Eksekutif Elon Musk telah dua kali mengabaikan kebijakan yang diminta pengadilan yang mengharuskan tweetnya mendapat persetujuan awal oleh penasihat undang-undang organisasi, seperti yang diperoleh oleh The Wall Street Journal.

Tesla dan Bursa dan Sekuriti Suruhanjaya diselesaikan aktiviti pelaksanaan pada 2018, menegaskan bahawa Encik Musk telah mengemukakan peras ugut oleh tweeting tentang pembelian kemungkinan organisasinya. Mr Musk membayar $ 20 juta untuk menyelesaikan kes itu - Tesla juga membayar $ 20 juta - dan bersetuju untuk membuat pernyataan awamnya melalui media dalam talian yang diselia oleh penasihat undang-undang Tesla.

Dalam surat-menyurat yang dikirimkan dari Tesla pada tahun 2019 dan 2020, SEC mengatakan tweet Mr Musk menjelaskan jumlah pembuatan bumbung berorientasi matahari Tesla, dan kos stoknya belum melalui pra-persetujuan yang diperlukan oleh peguam Tesla. Persimpangan, yang belum baru ini mendedahkan, sorotan terikan berjalan antara pengawal korporat terkemuka negara dan Encik Musk. Mereka dengan bebas mengejek SEC walaupun telah menyelesaikan tuntutan salah nyata dengan pejabat.

Tweet itu menjadi mustahak untuk memeriksa setiap mesej umum yang cenderung kepada "nombor penciptaan atau tawaran atau nombor pengangkutan," tulis SEC dalam surat Ogos 2019 kepada Tesla. Tesla memberitahu pejabat bahawa Mr Musk belum menyampaikan tweet untuk audit dan bahawa dewan kemudian memutuskan bahawa ia tidak memerlukan persetujuan kerana "sepenuhnya optimis," menurut catatan SEC mengenai korespondensi dengan organisasi itu.

:eight_pointed_black_star: Ketua Pegawai Eksekutif Tesla Elon Musk dan CEO Twitter Jack Dorsey

Tweet Elon Musk dan Jack Dorsey

Perbincangan Twitter antara CEO Twitter Jack Dorsey dan CEO Tesla Elon Musk telah membuat heboh. Ini juga telah mendorong banyak orang untuk berkongsi reaksi bijak. Kemungkinan anda akan merasakan sesuatu yang serupa setelah membaca perbincangan. Semuanya bermula dengan tweet oleh Jack Dorsey. Beliau berkongsi siaran tentang peningkatan Bitcoin kawasan tempatan . Tweetnya selesai dengan sambungan yang mengalu-alukan penganutnya ke majlis Bitcoin. "Kawasan tempatan peningkatan # bitcoin tanpa mengira perkara lain.

Apabila lebih banyak organisasi dan yayasan masuk dengan masyhur umum, kita secara keseluruhan perlu membantu mengamankan dan menyebarkan apa yang menjadikan # bitcoin kemajuan terbuka begitu hebat. Hari ini berpusat di sekolah dan aktiviti untuk melakukan hal itu, "katanya. Pos Dorsey mengumpulkan banyak ucapan, termasuk satu dari Elon Musk sendiri.

Elon Musk dan Bitcoin mempunyai hubungan yang tidak selesa. Meskipun demikian, pembesar kaya itu telah berulang kali mengatakan bahawa dia menegakkan bentuk wang digital dan menerima mereka boleh berubah menjadi mata wang masa depan dunia.

Soalan Lazim - Soalan Lazim

:one: Siapa yang menjalankan Twitter Elon Musk?

"Saya tidak bimbang DM saya diungkapkan," kata Musk kepada Dowd. "Maksudnya; kita mungkin dapat membezakan beberapa segmen DM saya yang terdengar salah tetapi secara amnya, DM saya, sebahagian besarnya, terdiri daripada gambar perdagangan. "

:two: Bagaimana saya akan tweet ke Elon Musk?

Anda boleh tweet dia melalui pegangan Twitternya @elonmusk atau dengan masuk ke Twitternya di sini: https://twitter.com/elonmusk . Anda memerlukan rekod Twitter untuk tweet kepadanya. Untuk menge-tweetnya, tuliskan pesan di Twitter yang menggunakan 140 aksara atau kurang.

:three: Adakah Elon Musk menjawab tweet?

Tweet patol berkenaan dengan pekerjaan sementara Musk di Bank of Nova Scotia , di mana dia memperoleh 14 dolar 60 minit. Elon Musk, yang diketahui sering bertindak balas terhadap pengikutnya di Twitter, sejak akhir-akhir ini menjawab tweet oleh jurutera AI yang berpangkalan di Pune yang berkongsi bagaimana kedudukannya di peringkat kemasukan membantu.

:four: Siapa yang diikuti oleh Elon di Twitter?

Akaun Twitter Elon Musk, pemegang Twitter adalah @elonmusk . Bergabung dengan Twitter pada tahun 2009. 40.8 juta penyokong . Follows 103 Follows menggabungkan rapper, Astrophysicists, dan ibunya.

:five: Adakah Twitter Elon digodam?

Rekodnya digodam. Pada bulan Julai 2020, rekod Elon Musk menjadi mangsa penggodaman Twitter yang paling disahkan. Rekodnya adalah yang pertama mereka jalankan. Pengaturcara menyiarkan tweet yang tidak dapat dibezakan di barisan panjang rekod yang disahkan, termasuk Kanye West dan Barack Obama .

:closed_book: Kesimpulannya

Ketua Pegawai Eksekutif Tesla Elon Musk hari ini mengemas kini kemasukan ke dalam air panas dengan pengawal pada tahun 2018 kerana tweet secara skandal mengenai menjadikan organisasi itu peribadi dengan harga saham bulat yang lumayan $ 420. Teguran mereka tidak menghentikan tweetnya. Musk baru-baru ini telah banyak tweet mengenai mata wang digital, di mana Tesla disumbangkan dengan kuat. Tweet orang kaya telah memindahkan kos bitcoin dan Dogecoin, produk yang tidak diarahkan oleh SEC atau beberapa pejabat lain, jadi dia cenderung untuk tersandung dalam kesukaran di sana. Tweet kripto Musk mungkin menimbulkan gatal bagi individu terkaya kedua di dunia, yang nampaknya senang dengan kekuatannya untuk memindahkan pasaran melompat atau jatuh.

artikel berkaitan

1. Elon Musk Satelit 2. Starlink Elon Musk 3. Elon Musk Cryptocurrency