Celah alis yang bermaksud Celah alis tidak mempunyai makna formal selain pemilihan gaya dan ekspresi diri. Selama bertahun-tahun, penampilan dikaitkan dengan gabungan geng dan keahlian, tetapi pakaian umum baru-baru ini tidak mempunyai implikasi khas.

Celah alis adalah celah sempit yang dicukur di kening. Ia mencerminkan penampilan yang bergaya dan menjadikan wajah kelihatan berbeza.

Apa maksud celah alis? Baiklah mereka adalah bahagian tubuh manusia dan berambut secara semula jadi. Sebilangan orang mempunyai kening yang tipis dan ada yang dikeningkan dengan alis tebal. Sebilangan orang tidak suka mempunyai kening semula jadi. Kadang-kadang mereka menjadikannya lebih tebal atau lebih nipis dengan pembedahan atau mereka mengubah penampilan mereka. Celah alis adalah salah satu gaya alis ini.

Celah alis adalah fesyen atau jelas trend era 90-an dan kini sedang tren pada tahun ini. Kita boleh mendapatkan fesyen ini lebih banyak di hip hopers, gay, dan gadis Emo. Semua orang mahu kelihatan berbeza dan celah alis adalah fesyen yang memberikan penampilan yang bergaya.

Bagaimana Memotong Kening Anda?

Bagaimana Memotong Kening Anda? adalah soalan yang paling kerap diajukan. Anda boleh memotong alis anda sendiri di rumah sendiri atau dengan bantuan rakan anda tanpa mengeluarkan wang untuk apa-apa.

Mula-mula anda perlu mengambil gunting di satu tangan dan dengan bantuan tangan kedua memegang alis yang ingin anda celah, kemudian perlahan-lahan buat potongan alis mengikut reka bentuk yang anda mahukan. Terutama reka bentuk celah alis adalah potongan pepenjuru yang ketat yang boleh anda lakukan sendiri dengan mudah.

ASAL GAYA EYEBROW SLIT :

Bercakap dari mana asalnya fesyen ini, dan juga penyelidikan mengenai mencari orang pertama yang mempunyai alis celah bernama ayah Kane yang besar , dia adalah orang pertama yang mengalami pemotongan alis, yang kemudian menjadi trend pada hip hopers.

Salah satu watak yang paling terkenal Jason Momoa aka Aqua man **, ** juga tetap menjadi topik perbincangan yang sangat panas kerana pemotongan kening menegak yang tiba-tiba muncul padanya, yang kemudiannya dinyatakan tidak lebih dari aksi tidak betul. Oleh itu, kita sekarang tahu bahawa mengacau sedikit ciri wajah anda boleh membawa kesan positif dan kadang-kadang boleh menjadi paling teruk seperti bencana pembedahan yang sangat terkenal.

makna celah alis

Celah alis tunggal dalam satu alis adalah fesyen asas yang dapat dilihat oleh banyak orang. Sekiranya seseorang mempunyai celah alis di kedua alisnya. Itu juga disebut fesyen kepuasan mereka sendiri atau bentuk ekspresi diri. Sebilangan orang suka mempunyai fesyen yang berbeza untuk penampilan yang berbeza. Fesyen ini lebih banyak terdapat pada penyanyi, hip hop, gay, lesbian dan selebriti.

Celah dua pada satu alis menjadikan gaya yang berbeza dan cantik. Sekiranya seseorang mempunyai gaya ini, ia tidak kelihatan ganjil. Sekiranya jarak yang sama dan mempunyai jarak tepat maka ia kelihatan sangat bagus.

Gaya lain bergantung pada orang yang disukai. Ada yang gemar mempunyai kening tebal dengan celah lebar di atasnya dan ada yang suka celah nipis. Semua bergantung pada suka dan tidak suka.

Walau bagaimanapun, dengan semua gaya ini kita dapat membuat penampilan yang berbeza. Orang-orang dengan semua gaya ini bergoyang-goyang di mana sahaja.

Fesyen ini tidak diambil tetapi boleh dilihat sebagai budaya yang sesuai untuk orang. Di banyak negara orang menganggap ini sebagai warisan budaya. Dan untuk golongan hip-hop, fesyen ini sesuai dengan mereka dengan tepat. Sekiranya ada hip-hoper yang tidak mempunyai alis celah ini maka dia tidak dipanggil hip-hoper yang sempurna

celah kening

JENIS-JENIS SLIT EYEBROW

Terdapat beratus-ratus jenis celah alis. Orang dengan alis yang celah merasa bangga dan memamerkan diri di media sosial. Mereka menangkap gambar yang elegan dan memuat naiknya di Instagram. Bagaimanapun! Perkara fesyen ini tidak sesuai dengan setiap keperibadian. Seperti jika Ada orang yang berwajah tidak bersalah dan alis tebal. Ini semua bergantung pada pilihan yang mereka pilih.

SLIT CROSS

Kita mungkin telah melihat banyak orang dengan gaya baru ini yang disebut celah kening. Alis ini mempunyai celah berbentuk silang yang menjadikan alis kelihatan cantik dan berbeza.

SLIT KECERGASAN

Orang yang lebih terobsesi dengan gaya baru dan fesyen celah alis baru maka mereka mungkin harus memilih gaya tren baru ini yang disebut celah alis empat kali ganda. Gaya ini akan lebih sesuai pada alis tebal berbanding dengan kening yang lebih nipis. Walau bagaimanapun, gaya ini lebih sesuai untuk wanita.

SLIT IKAN

Celah ini sama sekali berbeza dengan gaya kening. Ia juga mengubah keseluruhan wajah alis dan wajah. Kita boleh menjadikan gaya fishtail ini lebih berkesan jika kita menggunakan pensil alis. Kita juga boleh membuat penampilan yang lebih berbeza dengan diri kita sendiri.

SLIT ARTIFIK

Sekiranya seseorang tidak mahu alis celah kekal. Mereka boleh membuat celah alis buatan sendiri. Yang mereka perlukan hanyalah pensil berwarna putih atau kulit dan arahan yang betul.

Gadis Celah Kening

BEBERAPA Soalan Lazim TENTANG SLIT EYEBROWS :

Oleh itu, jika anda merancang untuk membuat celah alis anda dan ingin meletakkan celah mencukur menegak itu di alis anda, maka anda mungkin ingin melalui beberapa soalan yang paling kerap ditanya untuk membantu anda memahaminya dengan cara yang lebih baik.

ADAKAH SLIT EYEBROW TUMBUHKAN?

Inilah soalan yang diajukan oleh banyak orang. Dan jawapan soalan ini adalah YA!

Ia boleh tumbuh kerana semula jadi dan tidak ada yang menghentikan semula jadi.

BOLEH WANITA DAPATKAN SLIT?

YA! Mereka boleh mendapatkannya jika sesuai dengan agama mereka dan dibenarkan oleh keluarga mereka. Sebilangan orang menilai wanita kerana membawa fesyen atau gaya baru. Ini semua adalah mengenai mentaliti orang dan visi budaya mereka.

Bagaimana Melakukan Celah Kening?

Lebih mudah daripada membaca artikel ini, yang harus anda lakukan ialah ambil gunting, perapi, pisau cukur dan hanya memotong bahagian alis di mana anda mahukan celah, tetapi berhati-hati kerana ia tidak kehilangan ketepatannya jika anda mungkin tidak mahu wajah kurang kening, jadi apa yang boleh anda lakukan ialah meletakkan pita untuk memastikan anda mendapat potongan di tempat yang anda inginkan.

Makna celah kening

Makna celah alis adalah bahawa anda menanggalkan rambut dari salah satu atau kedua kening anda dengan cara yang bergaya. Reka bentuk celah alis yang paling biasa adalah potongan lurus atau pemotongan pepenjuru. Celah alis tidak bermaksud anda mengeluarkan semua rambut dari alis anda. Jangan lakukan itu hanya sebahagian rambutnya yang menghilangkan bulu kening anda.

Celah alis 2020 bermaksud apa reka bentuk celah alis kanak-kanak perempuan baru pada tahun 2020. Seperti yang kita ketahui dengan berlalunya masa perubahan gaya reka bentuk sehingga orang sering mencari reka bentuk celah alis 2020.

Pada tahun 2020 dan 2021 reka bentuk celah alis kanak-kanak perempuan adalah reka bentuk bulatan separa bulat yang juga cukup popular pada gadis Mexico.

Kesimpulan :

Gadis Celah Alis Maksudnya dengan kata mudah ialah seorang gadis yang mempunyai satu atau kedua-dua celah alis. Reka bentuknya cukup popular pada masa kini bukan hanya pada kanak-kanak perempuan tetapi juga pada lelaki.

Oleh itu, kita tahu bahawa alis celah tidak hanya terbatas pada wanita tetapi juga lelaki dan bahawa ia tidak bergantung pada warna kulit tetapi juga wajah.

Baca Juga

  1. Celah Kening

  2. Apa maksud celah alis?

  3. Bagaimana Melakukan Celah Kening?

  4. Bagaimana Memotong Kening Anda?

1 Suka

Gadis celah alis bermaksud gadis yang mengalami luka atau celah pada alisnya atau kedua-dua alisnya. Celah alis adalah cara baru untuk mengekspresikan fesyen.

Celah alis adalah cara untuk memotong atau membentuk alis, yang secara umum dilihat sebagai trend atau pernyataan fesyen. Idea utama adalah membuang bahagian kecil atau rambut - atau, sebagai alternatifnya, cat dengan solek - untuk memberi kesan retakan atau noda terbuka pada alis. Sebilangan orang hanya memilih celah, sementara yang lain memilih penampilan yang lebih bergaris; celah juga boleh pada satu alis atau kedua-duanya. Mereka boleh dibuat dengan pelbagai cara, dengan corak yang berbeza-beza. Dalam kebanyakan kes, sebab mengapa orang memilih penampilan ini sepenuhnya peribadi. Ia sering dilihat sebagai moden dan juga dapat membantu mengenal pasti seseorang sebagai ahli kumpulan atau pasukan tertentu sekiranya semua anggota memilih untuk memakai penampilan. Kadang-kadang, orang juga menggunakan celah untuk menonjolkan tindikan alis. Penampilannya biasanya dapat dilihat dengan segera dan biasanya memerlukan sedikit kerja untuk dijaga.

Sejarah trend celah alis:

Nampaknya pemotongan alis telah mula muncul di seluruh suapan Instagram baru-baru ini, tetapi ia sebenarnya telah berlaku sebelum beberapa dekad. Pencipta celah alis pop-culture adalah MC Big Daddy Kane, yang mula menggunakannya sejak tahun 1980-an. Potongan alis sangat berkaitan dengan budaya hip-hop pada tahun 90-an dan 2000-an, dengan rapper seperti Bow Wow, duo Kriss Kross, Soulja Boy dan Vanilla Ice, semuanya mengagumi masa yang berbeza dalam karier mereka. Terdapat kes-kes orang di luar adegan hip-hop mengalami alis berkerut, seperti David Beckham pada tahun 2001, tetapi pada tahun 2015 penampilan itu mula muncul di alis para penyokong Instagram dan sekarang trend ini telah menaklukkan setiap bahagian dunia.

Apa yang anda perlukan untuk alis celah yang sempurna?

  1. Sikat kening
  2. Alat cukur alis (jenis yang sama dengan yang anda gunakan untuk penyingkiran kulit buatan sendiri)
  3. Sebagai pilihan, gunting alis, juga berguna, terutamanya untuk pertama kalinya anda memotong kening.
  4. Produk solek concealer dan alis kegemaran anda juga akan sangat membantu.

Bagaimana membuat celah alis?

• Sebelum anda mula memotong alis anda, kami mencadangkan agar anda membersihkannya terlebih dahulu dengan bentuk yang anda suka menggunakan pinset atau pisau cukur alis. Celah alis biasanya digabungkan dengan alis yang jelas dan dipenuhi dengan baik, tetapi tidak ada yang salah dengan menggabungkannya dengan “alis budak lelaki” yang lebih manis, jadi pilihlah gaya yang anda sukai.

• Buat pertama kalinya membuat keretakan alis, ada baiknya memetakan perkara terlebih dahulu. Concealer dengan liputan tinggi dan tebal sedikit dapat membantu anda merancang tempat memotong dahi anda.

• Lukiskan garis concealer dengan sikat alis bersudut atau dengan aplikator alur dangkal yang disertakan di atas alis anda dan sebarkan pada kulit di bahagian atas dan bawah untuk menggambarkan penampilan celah alis di kawasan yang sama.

• Anda boleh melakukan ini sekerap yang anda mahukan, dengan beberapa cara yang berbeza untuk membantu anda mengetahui celah alis apa yang paling anda sukai.

• Apabila anda sudah siap untuk memotong, lepaskan concealer dan gunakan spool alis untuk menyikat rambut alis ke bawah.

• Gunakan gunting alis anda untuk membuat bahagian pertama celah. Pegang gunting secara menegak, dengan hujung tajam menunjuk ke atas, dan letakkan pada alis anda untuk meluruskannya di mana anda mahu celah alis bermula.

• Kemudian, masukkan gunting ke dalam dan buat potongan menegak (atau sedikit pepenjuru) yang sejajar dengan sisi celah yang paling hampir dengan permulaan alis. Sekiranya anda memilih alis celah yang sangat nipis, ini mungkin cukup, sementara untuk sesuatu yang sedikit lebih tebal, anda boleh memajukan gunting sedikit untuk terus membuat potongan menegak untuk membentuk celah atau celah anda.

• Sekarang setelah anda memulakan celah alis, sudah tiba masanya untuk membuatnya sedikit lebih tajam dengan bantuan pisau cukur alis, tetapi pertama, anda mesti menggunakan kili untuk menyikat rambut alis sekarang.

• Kemudian, pegang pisau cukur secara menegak di atas celah alis yang anda buat dengan gunting dan perlahan-lahan mendekatkannya ke wajah anda, sejajar dengan permulaan celah. Sebaik sahaja pisau bersentuhan dengan kulit, gerakkan perlahan ke sisi untuk mengikis bahagian alis sedekat mungkin dengan akar.

• Berhati-hati untuk memastikan pergerakan anda perlahan dan lembut untuk mengelakkan retakan lebih lebar daripada yang anda mahukan.

• Sekiranya anda gugup dengan kemungkinan mencukur terlalu banyak rambut secara tidak sengaja, sapukan sehelai pita kecil di mana anda mahu celah itu berakhir dan ia akan berfungsi sebagai panduan pelindung.

• Apabila anda berpuas hati dengan celah alis yang anda buat, anda boleh pergi ke depan dan mengisi alis! Gunakan pensil atau sikat anda, yang harus ditutup dengan salap alis untuk menarik garis di mana rambut alis berhenti dan celah bermula dan kemudian isikan di setiap sisi.

• Kemudian isi alis selebihnya seperti biasa.

• Akhirnya, gunakan concealer yang sesuai dengan warna kulit anda untuk mengukir garis celah ini dan menyebarkannya pada kulit anda di atas dan di bawah alis anda.

• Akhirnya, selesaikan solek anda seperti biasa! Anda boleh mengukir alis anda dengan concealer untuk penampilan yang sangat tajam atau menjadikan perkara lebih semula jadi jika anda mahu.

• Apabila anda biasa memotong alis, anda mungkin akan merasa lebih yakin, jadi anda boleh mencukur dengan segera, tanpa menggunakan gunting atau pita - dan jika tidak, itu juga bagus!

Kesimpulan:

Trend celah alis secara beransur-ansur mendapat populariti, terutama untuk kanak-kanak perempuan. Bukan hanya lelaki dan wanita, tetapi generasi muda juga berminat untuk mempunyai celah yang sejuk di alis mereka. Itu bergantung sepenuhnya kepada orang apa jenis celah yang mereka mahukan di kening mereka.

Adakah celah alis sesuai untuk setiap jenis wajah atau untuk potongan wajah tertentu? Sekiranya seseorang mempunyai celah dan sekejap-sekejap menginginkan penampilan lain, lalu apa yang harus dilakukan dengannya?

Kepentingan wanita muda yang dipotong alis adalah wanita muda yang mengalami potongan alis atau alisnya. Potongan alis adalah cukur yang dibatasi yang melebar di alis. Ia mencerminkan penampilan yang popular dan menjadikan wajah kelihatan unik.

Maksud Gadis Celah Kening

Apa maksud potongan Potongan Kening? Baiklah mereka adalah bahagian tubuh manusia dan berambut normal. Sebilangan orang mempunyai kening yang langsing dan ada yang disukai dengan kening tebal. Sebilangan orang tidak peduli mempunyai kuil biasa. Mereka dalam beberapa kes menjadikannya lebih tebal atau lebih langsing dengan prosedur perubatan atau mereka mengubah penampilan mereka. Potongan alis adalah salah satu gaya alis ini.

Potongan alis adalah gaya atau jelas corak zaman 90-an dan kini bergerak pada tahun semasa. Kita dapat menemui gaya ini lebih banyak di hip hopers, gay, dan wanita muda Emo. Semua orang harus kelihatan unik dan potongan alis adalah reka bentuk yang memberikan penampilan yang bergaya.

Bagaimana Memotong Kening Anda?

Bagaimana Memotong Kening Anda? selalunya menimbulkan pertanyaan. Anda boleh memotong kening anda sendiri di rumah tanpa orang lain atau dengan bantuan rakan anda tanpa mengeluarkan wang untuk apa-apa.

Mula-mula anda perlu mengambil gunting di satu tangan dan dengan bantuan kening yang dikitar semula anda perlu memotong, pada ketika itu secara beransur-ansur membuat potongan pada alis mengikut rancangan yang anda perlukan. Pada dasarnya rancangan pemotongan alis adalah pemotongan miring yang teruk yang mana anda dapat melakukannya dengan berkesan tanpa orang lain.

Permulaan GAYA EYEBROW SLIT:

Membincangkan dari mana asalnya reka bentuk ini, dan juga pemeriksaan untuk mencari individu utama alis yang dipotong disebut sebagai ayah besar Kane, dialah yang pertama kali memotong alis, yang kemudian berubah menjadi corak pada hip hopers.

Mungkin watak Jason Momma yang paling terkenal atau dikenali sebagai lelaki Aqua juga tetap menjadi topik perbualan yang sangat hangat kerana potongan dahi menegak yang dia muncul di mana-mana, yang kemudiannya terbongkar menjadi tipu daya yang ternyata buruk. Dengan cara ini, kami sekarang menyedari bahawa menghancurkan sepotong dengan sorotan wajah anda boleh memberi kesan positif dan sekarang dan seterusnya boleh menjadi sangat mengerikan seperti malapetaka prosedur perubatan yang popular.

kepentingan pemotongan alis

Potongan alis tunggal dalam satu alis adalah reka bentuk asas yang dapat dilihat pada banyak individu. Sekiranya seseorang mengalami pemotongan alis di kedua-dua alisnya. Itu juga disebut pemenuhan reka bentuk atau jenis artikulasi diri. Sebilangan orang suka mempunyai reka bentuk alternatif untuk penampilan alternatif. Reka bentuk ini lebih banyak terdapat pada artis, hip hopers, gay, lesbian dan superstar.

Potongan berganda pada satu alis menjadikan gaya bergantian dan menggembirakan. Sekiranya seseorang mempunyai gaya ini, ia tidak kelihatan aneh. Sekiranya ia dipisahkan dan mempunyai jangkauan yang tepat, pada ketika itu ia kelihatan benar-benar baik.

Gaya lain bergantung pada individu yang penyayang. Sebilangan pemuja mempunyai alis tebal dengan potongan lebar pada mereka dan beberapa rasa suka memotong sedikit. Semua bergantung pada pilihan mereka.

Bagaimanapun, dengan setiap gaya ini kita boleh membuat pelbagai penampilan. Individu dengan setiap gaya ini menggegarkan dan mengadakan perarakan di semua tempat.

Reka bentuk ini tidak semua diambil tetapi cenderung dilihat sebagai tugas sosial untuk individu. Di banyak negara, individu telah menerima ini sebagai warisan sosial. Tambahan pula, untuk golongan hip-hopper gaya ini sesuai dengan mereka. Sekiranya ada hip-hoper yang tidak mempunyai alis potong ini, pada ketika itu dia tidak dikenali sebagai hip-hoper yang ideal

Macam SLIT EYEBROW

Terdapat banyak jenis pemotongan alis. Individu dengan alis yang dipotong merasa gembira dan berparade melalui media dalam talian. Mereka menangkap gambar-gambar indah dan memindahkannya di Instagram. Pada mana-mana nilai! Reka bentuk ini tidak sesuai untuk setiap watak. Seperti jika Ada individu yang berwajah jujur ​​dan alis tebal. Ini semua bergantung pada keputusan yang mereka pilih.

Celah Kening Tunggal

Potongan alis yang tersendiri bagi wanita dapat kelihatan sangat indah dan cantik. Ini menyebabkan memperhatikan mata, juga permainan pembayang mata algojo Anda. Selain itu, ini adalah kaedah yang luar biasa untuk menggarisbawahi lekukan dahi anda.

Celah Kening Twofold

Hargai dua kali ganda keseronokan dengan corak ini dengan menggunting potongan alis dua kali ganda. Ini menambahkan ukuran tambahan pada penampilan anda dan luar biasa dalam melengkapkan lekukan pelipis anda, mengangkat seluruh wajah anda.

Empat Celah Kening

Sekiranya anda menyokong getaran yang kuat dan berani, pada ketika itu potongan alis empat arah adalah keputusan yang ideal. Ini berfungsi paling baik di kuil jerebu untuk benar-benar mempamerkan pembezaan, dan anda harus melaburkan tenaga untuk memastikan dahi anda dipenuhi, dengan tepi tajam. Walau bagaimana pun, bagi wanita yang cukup berani, ini adalah kaedah yang luar biasa untuk mengatakan sesuatu dan menyebabkan dapat memperhatikan wajah cantik anda.

Celah Kening Fishtail

Sekiranya permainan dahi anda sudah kukuh, dan anda pakar pensil kuil, mengapa tidak mencuba pemotong alis ekor? Tampilan ini sangat menarik dan tidak sedap dipakai, menjadikannya lebih baik. Untuk membuat gaya ini, anda mengambil pemotongan alis tunggal dan bekerjasama dengan titik-titik untuk membuat gerakan ke atas ke arah akhir segmen depan.

SLIT palsu

Sekiranya seseorang tidak memerlukan alis yang berpanjangan. Mereka boleh memotong alis palsu tanpa orang lain. Yang mereka perlukan hanyalah pensil berwarna putih atau kulit dan panduan yang betul.

Adakah wanita dapat MENDAPAT SLIT?

Betul! Mereka boleh mendapatkannya jika sesuai dengan agama mereka dan dibenarkan oleh keluarga mereka. Sebilangan orang menilai wanita kerana menyampaikan reka bentuk atau gaya lain. Ini semuanya mengenai sikap individu dan visi cara hidup mereka.

Bagaimana Melakukan Pemotongan Kening? Terdapat beberapa prosedur untuk melakukan pemotongan alis, di salun atau rumah. Sekiranya anda melakukannya tanpa bantuan orang lain, gunakan pita sebagai panduan dan berbaris di mana anda memerlukan jalan untuk pergi. Pada ketika itu, gunakan gunting tajam untuk mengukir garis di dahi anda, menguruskan sehingga anda mempunyai ruang yang cukup luas. Walaupun begitu, anda akan mendapat penampilan yang lebih bercirikan menggunakan pisau cukur atau perapi wajah. Sekali lagi, menggunakan pita sebagai panduan dan tangan yang konsisten, buat garis melalui rambut, setebal 2-3mm. Pastikan anda memulakannya sedikit, kerana secara amnya anda dapat menghilangkan lebih banyak, namun anda tidak dapat mengembalikannya. Pada ketika itu, anda boleh menambahkan definisi tambahan dengan mengisi kuil anda. Concealer juga merupakan pilihan yang lebih tahan lama yang kelihatan luar biasa dalam foto, untuk membuat halusinasi potongan alis.

Kepentingan pemotongan alis

Kepentingan pemotongan alis ialah anda menghilangkan rambut dari salah satu kening anda dengan cara yang bergaya. Pelan pemotongan alis yang paling dikenali ialah potongan lurus atau potongan askew. Potongan alis tidak menunjukkan bahawa anda menghilangkan semua rambut dari alis anda. Cuba jangan mencuba dan lakukan bahawa rambutnya hanya pecahan yang menghilangkan dari alis anda.

Kesimpulannya

Gadis Celah Alis Maksudnya dengan kata dasar adalah seorang wanita muda yang mempunyai satu atau kedua alisnya dipotong. Ini adalah rancangan yang sangat terkenal pada masa ini pada wanita muda dan juga pada lelaki.

Sejalan dengan itu, kami menyedari bahawa alis yang dipotong hanya terhad kepada wanita dan juga lelaki dan tidak bergantung pada warna kulit namun pergerakan wajah.

1 Suka

Setiap remaja berusia berminat untuk mengetahui tentang trend solek baru dan menarik? Selalunya, trend ini diilhamkan oleh alam semula jadi; Anda dapat membayangkan bahawa trend mata smokey berkembang dari mata yang dipenuhi kajal yang disukai oleh kebanyakan gadis India. Begitu juga trend solek yang berasal dari usia budaya pop, dan penampilan yang tegas yang telah berkembang dari solek yang selamat adalah celah alis. Inilah setiap perkara yang perlu anda ketahui mengenai trend pelik ini.

Celah Kening; apa mereka?

Celah alis sebenarnya adalah potongan menegak nipis di dalam rambut alis. Mereka boleh diselesaikan oleh seorang profesional seperti pakar kecantikan anda atau anda juga boleh melakukannya sendiri jika anda dihadiahkan dengan tangan yang mantap dan hati yang berani. Gaya ini berada dalam trend penuh pada tahun 90-an, terutama di kalangan artis hip hop. Trend ini telah dibawa balik oleh blogger kecantikan moden yang tidak takut untuk mencuba trend solek yang paling pelik.

Dari mana aliran ini muncul?

Konsep celah alis agak gelap dari asalnya. Celah atau potongan rambut alis berlaku secara semula jadi sekiranya seseorang bertengkar dan atau mengalami luka di kawasan itu. Ini juga boleh menjadi sisa-sisa kecederaan, yang biasanya dilihat dalam filem-filem jenayah lama ketika para pelakon harus mencukur bagian dari alisnya untuk meniru itu. Ia kelihatan menarik. Lebih kurang suka mengubah parut menjadi ciri kecantikan!

Kaedah Membuat Celah Kening Mata di rumah

Celah alis adalah bentuk ekspresi diri yang bergaya yang melibatkan pemotongan menegak tipis pada rambut alis anda. Anda Sekiranya anda tidak mahu celah alis kekal, ada juga cara yang boleh anda buat menggunakan solek. Sekiranya anda mengikuti langkah yang betul, anda boleh membuat celah alis bergaya anda sendiri dalam masa yang singkat.

Celah kening mata dengan pisau cukur atau gunting

  • Membuat garis menegak dengan pensil eyeliner putih membantu menandakan ke mana celah alis anda akan pergi. Pilih jika anda mahu celah alis untuk kedua alis atau hanya di satu sisi.

  • Melihat cermin menentukan berapa banyak celah yang anda mahukan, dan di mana anda mahu ia muncul. Secara amnya, orang meletakkan 1-3 celah di kening mereka.

  • Kening yang lebih tebal biasanya kelihatan lebih baik di lebih banyak celah, oleh itu anda mesti mempertimbangkan ketebalan alis anda semasa memilih nombor anda. Secara tradisional celah alis dibuat ke arah luar alis anda.

  • Dengan menggunakan pita scotch anda akan melakukan satu celah alis pada satu masa. Pita akan bertindak seperti panduan dan akan membantu mencukur garis lurus.

  • Anda boleh menggunakan pisau cukur atau gunting untuk celah kening mata. Pergerakan pisau cukur yang berhati-hati sambil mencukur ruang antara kepingan pita dan kemudian perlahan-lahan menanggalkan pita akan memberi anda celah kening mata yang halus dan tajam.

  • Anda boleh menghilangkan eyeliner putih selepas itu. Dengan cara ini sekarang anda harus mempunyai celah di alis anda.

  • Rambut ekstra yang tersisa dapat dicabut secara manual dengan melihat ke cermin sehingga anda mempunyai celah yang bersih dan halus di alis anda.

Celah Kening dengan Makeup

  • Penggunaan sikat alis dan sikat untuk membentuk kening menjadikan garis yang lebih jelas. Kemudian berus solek dan serbuk alis boleh digunakan untuk mengisi alis anda agar kelihatan lebih tebal.

  • Memadankan serbuk alis dengan rambut alis mata anda akan menjadikan celah alis mata kelihatan halus dan halus. Untuk alis yang lebih tebal dan tebal, celah alis kelihatan lebih ketara.

  • Concealer yang sesuai dengan warna kulit anda disapukan di tepi alis anda. Penggunaan concealer akan menjadikan bayangan alis anda menjadi sepadan dengan warna tona kulit di sekitar alis anda.

  • Concealer digunakan dengan bantuan berus rata kecil dan dibiarkan kering selama 5 minit.

  • Serbuk lut digunakan pada kening mata dengan bantuan berus solek. ** Penggunaan sikat asas yang lebih gemuk dengan serbuk solek lut akan menjadikan celah kelihatan lebih semula jadi dan akan membantu menggabungkan semuanya.

Kesimpulannya

Celah alis adalah bentuk ekspresi diri yang bergaya yang melibatkan membuat potongan menegak tipis pada rambut alis. Gaya ini popular pada tahun 90-an dan masih digunakan oleh orang-orang sekarang. Anda boleh membuat celah alis pada diri anda dengan menggunakan pisau cukur elektrik dan manual. Sekiranya anda tidak mahu celah alis menjadi kekal, maka ada cara yang membantu anda membuatnya menggunakan alat solek. Mengikuti langkah yang betul dapat membuat celah alis bergaya anda sendiri dalam masa yang singkat.

Celah yang mempunyai alis bermaksud celah sempit yang dicukur pada alis. Celah alis adalah fesyen dan kini menjadi trend pada tahun ini. Gadis yang mempunyai celah di alisnya mempunyai penampilan yang berbeza dan unik. Ia adalah salah satu jenis gaya alis. Sebilangan gadis mempunyai alis yang tipis dan ada yang mempunyai alis tebal secara semula jadi dan mereka membawa perubahan dengan pembedahan dan dengan kaedah yang berbeza. Seseorang boleh memotong kening tanpa melaburkan wang. Ia tidak sukar; anda perlu mengambil gunting dan terus memegang alis dan kemudian perlahan-lahan memotong mengikut pilihan anda.

Celah alis boleh dilakukan dengan pelbagai cara. Terdapat banyak jenis memotong alis; seperti celah silang, celah Quadruple, celah Fishtail, celah buatan. Apa-apa jenis keratan yang anda inginkan sebenarnya mempunyai arti yang sama bahawa anda menanggalkan rambut dari satu atau kedua-dua rambut dengan cara yang bergaya. Ini tidak bermaksud anda menghilangkan semua rambut dari alis anda. Ini bergantung pada gerak badan dan bukan pada warna kulit.

Tujuan pemotongan alis:

Kening melindungi mata kita dari kelembapan dan cahaya. Kanak-kanak perempuan mengeluarkan beberapa rambut dari alisnya dengan cara yang bergaya hanya untuk penampilan yang baik. Setiap tren baru mempunyai tujuan menyerupai atau kecantikan. Begitu juga, di era sekarang, pemisahan alis juga menjadi trend dan gadis-gadis melakukan tindakan ini hanya untuk kecantikan. Bukan hanya kanak-kanak perempuan tetapi juga kanak-kanak lelaki yang mengerutkan kening dan juga potongan rambut. Mereka adalah pilihan gaya atau bentuk ekspresi diri.

Celah alis tunggal dan dua:

Celah alis tunggal adalah cara yang sangat mudah dan juga mengikut arah aliran. Ini satu potong pada satu alis. Dalam celah alis berganda, terdapat dua potongan pada satu alis dengan jarak yang sama. Dengan gaya ini, ada penampilan yang lebih berani yang menunjukkan keperibadian anda. Sekiranya ukurannya sama dan sama jarak pada celah alis ganda, maka ia kelihatan seperti sengaja.

Celah alis silang:

Ini seperti gaya di mana garis dibuat seperti potongan rambut. Gaya ini sangat sesuai untuk kanak-kanak lelaki yang ingin menggunakan trend baru dan penampilan yang unik.

Unibrow atau monobrow:

Ia merujuk kepada panjang dan saling berhubung antara satu sama lain. Ia juga dipanggil monobrow.

Ringkasan: Celah alis pada kanak-kanak perempuan dan lelaki bermaksud menghilangkan rambut dari alis mengikut pilihan anda. Keratan alis mempunyai banyak jenis dan semua jenisnya unik dan mengikut trend. Semua jenis tidak mempengaruhi jenis kulit. Celah alis tidak bergantung pada jenis kulit tetapi setelah menggorok, keperibadian mempengaruhi kerana gerak wajah akan berubah setelah menggorok. Lelaki dan wanita memotong kening hanya untuk mengadopsi penampilan baru. Mereka menggunakan gaya slit mengikut pilihan mereka dan kebanyakannya gaya yang mengikut trend.

Cara mudah untuk memotong alis:

Terdapat banyak cara untuk memotong kening. Anda boleh memotong alis dari kedai gunting rambut dan dari mana-mana salun. Cara yang lebih mudah dan murah adalah caranya untuk mendapatkan celah di rumah dengan bantuan rakan anda atau anda juga boleh melakukannya sendiri sambil berdiri di hadapan cermin.

Adakah kening tumbuh semula?

Sebilangan besar alis tumbuh semula setelah dikeluarkan. Ini proses yang cukup semula jadi tetapi kelajuan tumbuh bergantung pada usia dan juga kesihatan anda. Sebilangan wanita mempunyai alis yang tipis sejak lahir dan pertumbuhan alisnya juga sangat perlahan. Apa-apa keadaan perubatan juga boleh menyebabkan pertumbuhan alis anda cepat. Sekiranya alis tidak tumbuh dengan baik maka jelas ada sebabnya. Dalam keadaan ini, anda harus berjumpa doktor.

Bilakah celah alis bermula?

Ia datang dari Big Daddy Kane. Trend ini dihubungkan dengan budaya hip-hop dan masih berkaitan pada tahun 90-an dan 2000-an. Celah pada mulanya disebut pemotongan dan menamakan semula warisan budaya sebenarnya adalah pencerobohan mikro. [Quote = "Zulal_Naveen, post: 1, topic: 31799, full: true"] Gadis celah alis bermaksud gadis yang mempunyai celah di alisnya atau kening. Celah alis adalah celah sempit yang dicukur di kening. Ia mencerminkan penampilan yang bergaya dan menjadikan wajah kelihatan berbeza.

Apa maksud celah alis? Baiklah mereka adalah bahagian tubuh manusia dan berambut secara semula jadi. Sebilangan orang mempunyai kening yang tipis dan ada yang dikeningkan dengan alis tebal. Sebilangan orang tidak suka mempunyai kening semula jadi. Kadang-kadang mereka menjadikannya lebih tebal atau lebih nipis dengan pembedahan atau mereka mengubah penampilan mereka. Celah alis adalah salah satu gaya alis ini.

Celah alis adalah fesyen atau jelas trend era 90-an dan kini sedang tren pada tahun ini. Kita boleh mendapatkan fesyen ini lebih banyak di hip hopers, gay, dan gadis Emo. Semua orang mahu kelihatan berbeza dan celah alis adalah fesyen yang memberikan penampilan yang bergaya.

Bagaimana Memotong Kening Anda?

Bagaimana Memotong Kening Anda? adalah soalan yang paling kerap diajukan. Anda boleh memotong alis anda sendiri di rumah sendiri atau dengan bantuan rakan anda tanpa mengeluarkan wang untuk apa-apa.

Mula-mula anda perlu mengambil gunting di satu tangan dan dengan bantuan tangan kedua memegang alis yang ingin anda celah, kemudian perlahan-lahan buat potongan alis mengikut reka bentuk yang anda mahukan. Terutama reka bentuk celah alis adalah potongan pepenjuru yang ketat yang boleh anda lakukan sendiri dengan mudah.

ASAL GAYA EYEBROW SLIT :

Bercakap dari mana asalnya fesyen ini, dan juga penyelidikan mengenai mencari orang pertama yang mempunyai alis celah bernama ayah Kane yang besar , dia adalah orang pertama yang mengalami pemotongan alis, yang kemudian menjadi trend pada hip hopers.

Salah satu watak yang paling terkenal Jason Momoa aka Aqua man **, ** juga tetap menjadi topik perbincangan yang sangat panas kerana pemotongan kening menegak yang tiba-tiba muncul padanya, yang kemudiannya dinyatakan tidak lebih dari aksi tidak betul. Oleh itu, kita sekarang tahu bahawa mengacau sedikit ciri wajah anda boleh membawa kesan positif dan kadang-kadang boleh menjadi paling teruk seperti bencana pembedahan yang sangat terkenal.

Celah alis tunggal dalam satu alis adalah fesyen asas yang dapat dilihat oleh banyak orang. Sekiranya seseorang mempunyai celah alis di kedua alisnya. Itu juga disebut fesyen kepuasan mereka sendiri atau bentuk ekspresi diri. Sebilangan orang suka mempunyai fesyen yang berbeza untuk penampilan yang berbeza. Fesyen ini lebih banyak terdapat pada penyanyi, hip hop, gay, lesbian dan selebriti.

Celah dua pada satu alis menjadikan gaya yang berbeza dan cantik. Sekiranya seseorang mempunyai gaya ini, ia tidak kelihatan ganjil. Sekiranya jarak yang sama dan mempunyai jarak tepat maka ia kelihatan sangat bagus.

Gaya lain bergantung pada orang yang disukai. Ada yang gemar mempunyai kening tebal dengan celah lebar di atasnya dan ada yang suka celah nipis. Semua bergantung pada suka dan tidak suka.

Walau bagaimanapun, dengan semua gaya ini kita dapat membuat penampilan yang berbeza. Orang-orang dengan semua gaya ini bergoyang-goyang di mana sahaja.

Fesyen ini tidak diambil tetapi boleh dilihat sebagai budaya yang sesuai untuk orang. Di banyak negara orang menganggap ini sebagai warisan budaya. Dan untuk golongan hip-hop, fesyen ini sesuai dengan mereka dengan tepat. Sekiranya ada hip-hoper yang tidak mempunyai alis celah ini maka dia tidak dipanggil hip-hoper yang sempurna

JENIS-JENIS SLIT EYEBROW

Terdapat beratus-ratus jenis celah alis. Orang dengan alis yang celah merasa bangga dan memamerkan diri di media sosial. Mereka menangkap gambar yang elegan dan memuat naiknya di Instagram. Bagaimanapun! Perkara fesyen ini tidak sesuai dengan setiap keperibadian. Seperti jika Ada orang yang berwajah tidak bersalah dan alis tebal. Ini semua bergantung pada pilihan yang mereka pilih.

SLIT CROSS

Kita mungkin telah melihat banyak orang dengan gaya baru ini yang disebut celah kening. Alis ini mempunyai celah berbentuk silang yang menjadikan alis kelihatan cantik dan berbeza.

SLIT KECERGASAN

Orang yang lebih terobsesi dengan gaya baru dan fesyen celah alis baru maka mereka mungkin harus memilih gaya tren baru ini yang disebut celah alis empat kali ganda. Gaya ini akan lebih sesuai pada alis tebal berbanding dengan kening yang lebih nipis. Walau bagaimanapun, gaya ini lebih sesuai untuk wanita.

SLIT IKAN

Celah ini sama sekali berbeza dengan gaya kening. Ia juga mengubah keseluruhan wajah alis dan wajah. Kita boleh menjadikan gaya fishtail ini lebih berkesan jika kita menggunakan pensil alis. Kita juga boleh membuat penampilan yang lebih berbeza dengan diri kita sendiri.

SLIT ARTIFIK

Sekiranya seseorang tidak mahu alis celah kekal. Mereka boleh membuat celah alis buatan sendiri. Yang mereka perlukan hanyalah pensil berwarna putih atau kulit dan arahan yang betul.

BEBERAPA Soalan Lazim TENTANG SLIT EYEBROWS :

Oleh itu, jika anda merancang untuk membuat celah alis anda dan ingin meletakkan celah mencukur menegak itu di alis anda, maka anda mungkin ingin melalui beberapa soalan yang paling kerap ditanya untuk membantu anda memahaminya dengan cara yang lebih baik.

ADAKAH SLIT EYEBROW TUMBUHKAN?

Inilah soalan yang diajukan oleh banyak orang. Dan jawapan soalan ini adalah YA!

Ia boleh tumbuh kerana semula jadi dan tidak ada yang menghentikan semula jadi.

BOLEH WANITA DAPATKAN SLIT?

YA! Mereka boleh mendapatkannya jika sesuai dengan agama mereka dan dibenarkan oleh keluarga mereka. Sebilangan orang menilai wanita kerana membawa fesyen atau gaya baru. Ini semua adalah mengenai mentaliti orang dan visi budaya mereka.

Adakah celah alis menarik? Celah alis sedang mengikut trend dan jika ia dilakukan dengan cara yang indah, ya! ia akan menarik dan boleh membuat penampilan anda berbeza dari yang lain.

Kesimpulan :

Gadis Celah Alis Maksudnya dengan kata mudah ialah seorang gadis yang mempunyai satu atau kedua-dua celah alis. Reka bentuknya cukup popular pada masa kini bukan hanya pada kanak-kanak perempuan tetapi juga pada lelaki.

Oleh itu, kita tahu bahawa alis celah tidak hanya terbatas pada wanita tetapi juga lelaki dan bahawa ia tidak bergantung pada warna kulit tetapi juga wajah.

Makna celah alis adalah untuk membuat potongan panjang dan sempit pada alis yang dihiris untuk tujuan fesyen.

  • Trend ciri wajah ini bukanlah sesuatu yang baru, pada tahun 80-an memang banyak trend. Tetapi baru-baru ini di instagram trend ini muncul semula terutamanya kerana ia semakin diterima setelah beberapa selebriti memilikinya termasuk Zayn Malik dan David Beckham.

  • Big Daddy Kane , adalah orang pertama yang mendapat celah ini di dunia. Selepas itu trend ini menjadi lebih biasa di kalangan hip hop pada masa itu.

  • Terdapat gaya celah yang berbeza seperti celah tunggal atau celah berganda tetapi yang pertama harus dilakukan dengan meneliti terlebih dahulu jenis celah terbaik yang akan kelihatan baik pada bentuk wajah anda.

Selebriti melihat celah alis

Berikut adalah selebriti dari seluruh dunia yang baru-baru ini memilih trend ini.

  1. Tom Hardy

  2. David Beckham

  3. Zayn Malik

  4. Brooklyn Beckham

  5. Neymar Jr.

  6. Jason Momoa

  7. Chloe Norgaard

  8. Baekhyun EXO

  9. DEAN

  10. DK SEVENTEEN

  11. Changbin Stray Kids

  12. JB GOT7

  13. Taemin SHINee

  14. Taeyong NCT

  15. Bow Wow

  16. Dokyeom

Aksesori untuk celah alis

Anda boleh mencelah di rumah atau menyelesaikannya secara profesional di salun

Pilihan dan kaedah tersedia untuk dilakukan di rumah tetapi lebih selamat dan bijak menggunakan aksesori slitting yang tersedia untuk membuat bentuk yang lebih tepat tanpa membuat kekacauan.

Mari kita lihat aksesori yang ada dengan nama-nama berikut di pasaran yang boleh digunakan semasa proses menggorok di rumah.

  1. Kit stensil alis

  2. Alat cukur alis- alis

  3. Perapi alis

  4. Kit dandanan alis

  5. Pinset

  6. Gel penetapan alis

  7. Berus kening

  8. Potong

Di mana untuk membelinya?

Anda boleh membelinya dengan mengunjungi mana-mana kedai atau pasar tempatan.

Juga, untuk mempermudahnya, cukup pilih alat alis yang diperlukan secara dalam talian, oleh beberapa syarikat baik yang membuat produk berkualiti.

Berikut adalah beberapa laman web membeli-belah dalam talian yang terkenal , yang boleh dipercayai dan anda tidak perlu risau untuk membeli aksesori dari sana.

Senarai laman web e-dagang terbaik untuk membeli aksesori

  1. Amazon
  2. Ebay
  3. Rakuten
  4. Aliexpress
  5. Walmart
  6. Etsy
  7. Alibaba
  8. Flipcart
  9. Sasaran
  10. Craiglist
  11. Yahooshopping

Laman web yang disenaraikan di atas adalah yang paling terkenal dan dipercayai untuk membeli - belah dalam talian dan anda juga boleh mendapat faedah untuk memesan di sini kerana laman web ini dalam bahasa Inggeris (sekiranya anda hanya mahu membeli dan mencari menggunakan bahasa Inggeris).

Adakah selamat membuatnya di rumah?

  1. Sekiranya anda seorang dewasa muda dan lebih tua anda boleh melakukannya di rumah jika tidak untuk anak-anak dan anak-anak mereka tidak boleh melakukannya di rumah kerana bahaya memotong kulit anda dalam usaha membuat celah.

  2. Sekiranya anda mendapat luka dalam ketika menggorok, maka anda mungkin akan mengalami pertumbuhan rambut di kawasan yang tergelincir.

  3. Anda akan mempunyai bekas luka yang teruk di wajah anda.

  4. Dalam kes lain, jika anda mendapat luka semasa melakukan di rumah, dan kemudian anda mengalami pertumbuhan rambut di kawasan yang tergelincir, rambut akan tumbuh tidak simetris yang akan memberikan wajah yang sangat tidak menyenangkan.

  5. Sekiranya alat yang anda gunakan tidak dibersihkan sebelum masuk ke dalam proses, anda mungkin akan mendapat jangkitan kulit terutama jika anda juga akhirnya membuat luka bukan celah.

  6. Oleh kerana alis adalah bahagian dari soket mata anda atau terletak tepat di sepanjang bola mata anda yang merupakan organ manusia yang sangat halus, maka perlu dilakukan perhatian tambahan untuk melakukan prosedur ini kerana jika anda secara tidak sengaja merosakkan mata anda kerana tersentak ketika menggunakan pisau cukur terutamanya, ia akan mengorbankan anda seumur hidup.

  7. Itulah sebabnya disarankan untuk melakukannya secara profesional dan hanya dilakukan di rumah ketika anda menjaga kebersihan, mempunyai alat alis yang sesuai untuknya dan tahu betul tentang membuat celah dengan selamat.

Perkara yang perlu dilakukan selepas celah alis

  1. Terus gunakan minyak jarak pada celah.

  2. Anda juga boleh menggunakan minyak kelapa yang bagus untuk rambut.

  3. Makan makanan kaya biotin kerana ia adalah vitamin yang membantu dalam proses pertumbuhan rambut .

  4. Sertakan dalam diet rutin vitamin anda seperti D dan B

  5. Terus mengurut di kawasan yang telah dihiris.

  6. Sapukan jeli petroleum selepas satu atau dua hari.

  7. Sapukan kuning telur

  8. Sapukan jus bawang

Palsu celah kening

Sangat mudah untuk memalsukannya sekiranya anda tidak mahu membuat celah sebenar.

Ambil berus rata sahaja, sapukan concealer di atasnya dan sapukan pada alis menggunakan sikat dalam kedudukan pepenjuru.

Mencucuk pada celah alis

Trend lain yang tidak begitu popular ialah menembusi kawasan yang tergelincir. Walaupun ia tidak disukai oleh banyak orang, itulah sebabnya orang hanya berpegang pada celah.

Adakah kaitan celah alis dengan apa-apa?

  • Sama sekali tidak berkaitan dengan budaya , agama, jantina atau apa sahaja.

  • Itu hanya trend popular yang biasa dilihat orang-orang yang kelihatan keren dan baik.

  • Saya dikaitkan dengan lgbt kerana komuniti lgbt Tick Tocker menggunakannya untuk mengisyaratkan satu sama lain. Tetapi itu tidak bermaksud bahawa jika anda menyelesaikannya, itu hanya bermaksud bahawa mereka tidak lurus. Anda boleh memilihnya tanpa memikirkan persatuan yang berkaitan dengannya.

Soalan Lazim

Orang mempunyai soalan tertentu dan di sini kita akan mendapat jawapan mereka.

1. Kening mana yang harus saya celah?

Tidak ada peraturan mengenainya. Anda boleh memotong satu atau kedua alis pada masa yang sama tetapi secara amnya hanya satu alis yang kelihatan lebih baik.

2. Mengapa saya tidak boleh tumbuh kening?

Terdapat beberapa sebab yang menyebabkan kening anda tidak tumbuh kembali .

Sebab-sebab ini mungkin merangkumi perkara berikut.

  • Perubahan hormon

  • Tekanan emosi atau trauma fizikal

  • Jangkitan

  • Sebilangan keadaan kulit

  • Kekurangan nutrien

  • Sistem Imun yang terlalu aktif

3. Penyakit apa yang menyebabkan kehilangan kening?

Penyakit yang disebut Madarosis yang menyebabkan kehilangan alis dan juga bulu mata.

Ini menyebabkan kehilangan alis atau bulu mata separuh atau penuh yang boleh menyebabkan salah satu atau kedua alis atau bulu mata.

Kesimpulannya

  1. Selebriti mempunyai pengaruh besar dalam mencipta, menjadi tren atau mempengaruhi orang tentang beberapa ideologi hampir kepada peminat mereka. Itulah sebabnya mereka boleh menjadi pilihan yang bijak untuk mempengaruhi perubahan tertentu pada masyarakat atau jantina tertentu, kumpulan umur dll.

  2. Kita tidak boleh mengikuti apa-apa yang dilakukan oleh selebriti secara membuta tuli dan sentiasa memeriksa kelebihan dan kekurangannya kepada anda.

  3. Untuk kanak-kanak dan orang di bawah umur, yang terbaik adalah memalsukan celah daripada menyelesaikannya pada usia yang lebih muda walaupun mereka ingin menyelesaikannya secara profesional.

Sosej Fattener

Pengenalan:

Perisian Dada Life Sausage Fattener mungkin kelihatan sangat mudah sejak awal, namun begitu biasa dengan kegunaannya, dan ia dapat meletakkan trek anda menjadi barang yang tinggi. Pembuat tingkat pertama yang tidak terhitung jumlahnya digunakan, misalnya, Tiësto, Zedd, dan Diplo, dan semua perkara yang dipertimbangkan, ia tiba-tiba tersembunyi yang dapat menambah kesan dan kapasiti pada trek anda. Ia juga merupakan modul kelima yang paling banyak digunakan oleh pembuat di Splice! Di sini kita akan menyiasat masalah dan sebahagian daripada adab yang boleh anda gunakan dalam ciptaan anda. Sausage Fattener adalah perisian pelbagai guna yang memberikan ketegangan lemak di satu sisi spektrum tetapi semuanya berulang ke yang lain.

Penerangan:

Pada malam rakaman automatik kami, bunyi tanda tangan, muzik isyarat menjadi kering, dan apa yang anda sampaikan akhirnya suram. Ia berlaku kerana pengiraan kawasan maju. Dengan tanda mudah, anda mendapat gelombang seperti ini yang mengandungi semua kualiti gelombang bunyi yang khas. Namun, di ruang progresif, gelombang menjadi seperti yang muncul di bawahnya. Dalam perisian lanjutan, semua pengendalian selesai dengan 1 dan 0. Oleh itu, apabila suara dirakam dalam perisian canggih, ia kehilangan nada ciri. Untuk memulihkan kualiti pertama, kami menggunakan modul keterlihatan. Ia menyerap semula sifat suara dan menjadikannya lebih jelas. Penyerapan meningkatkan suara penting trek anda dengan tujuan yang dapat dilakukan melalui kesan dan kehadiran paling banyak kepada penonton. Terutama untuk garis bass dan garis plumbum, kita memerlukannya.

Ciri-ciri:

Fatness Knob: Pegangan ini menyokong tanda yang mendasari hingga 30dB, sama seperti memasukkan rendaman trek. Perendaman adalah kelainan yang tidak mengganggu, yang berlaku apabila bunyi atas menunjukkan nada utama. Shading Knob: Pegangan ini mengubah kelainan simfoni dalam keterlihatan. Apabila anda menambah nilainya, kecukupan atau kelantangan suara tertinggi akan meningkat. Kerana ini, anda mendapat nada yang lebih cemerlang di trek. Gain Knob: Pegangan tambahan digunakan untuk mengubah kelantangan umum tanda; juga, CLIPPING INDICATOR dilengkapi dengan pegangan tinggi untuk melihat dan mengawal jalan keluar. Pegangan tambahan sangat penting kerana tahap penglihatan yang lebih ketara dapat menghancurkan trek, jadi anda perlu mengubahnya ke tahap yang betul. Gain handle membantu dalam hal ini.

Ciri yang dikemas kini:

  • Perisian pelbagai guna khas yang menawarkan pemboleh ubah menyentuh lemak di satu hujung partition.
  • Anda mempunyai dua batang. Salah satunya adalah kegemukan yang memberi berat pada sesuatu yang anda letakkan sebagai senjata api, dan yang lain adalah Warna, yang menggabungkan kelebihan dan keajaiban.
  • Dapatkan apa yang diperlukan semasa impak modul berbeza-beza, seperti yang ditunjukkan oleh skala papan iklan.
  • Pemegang FATNESS meningkatkan simbol yang sepadan dengan kira-kira 30dB.
  • Pemegang WARNA mengubah sambungan simfoni dalam pengiraan rendaman.
  • Akhir sekali, Masukkan lemak dan berminyak. Bunyi
  • Lurus dan lurus untuk menggunakan modul.
  • Meningkatkan kemampuan.
  • Membuat pelbagai bunyi.
  • Selaras dengan projek DAW dan selesaikan.
  • Lengkap dengan dua kancing

Keperluan sistem:

  • Sistem Operasi Upheld
  • Windows (XP SP2, Vista, Windows 7, termasuk penyesuaian 64 digit tempatan) pada Pentium 4 (atau sama) atau lebih tinggi
  • Mac OS X 10.5 atau lebih lama (Intel 32/64-bit). Hanya sukarela binari.)

Kebaikan dan keburukan:

Kelebihan :

  • Pelan tiga pegangan asas: Hebat untuk pemula yang bertarung dengan kerumitan modul rendaman lain.
  • Segar, tepat, stabil: Pengiraan dilakukan di belakang modul ini menjadikannya lebih segar dan lurus daripada modul rendaman jangkauan lain.
  • Bukan penimbun CPU - Sausage Fattener adalah modul ringan, jadi Anda tidak perlu menekankan pelaksanaan CPU.
  • Uji ramah - Anda boleh mencuba pelbagai perkara dengan pelbagai impak yang diberikan.
  • Pemegang automatik: Anda boleh menggunakan pegangannya dalam komputerisasi.
  • Subsorsi Subsidi - Ini adalah modul yang luar biasa untuk pemusnahan yang perlu anda buat untuk pelanggan anda

Keburukan:

  • Ia tidak digunakan dengan betul. Ia dapat menguruskan kerja anda.
  • Buat anda cemas dengan membatasi pandangan anda untuk memiliki suara baru yang menyerap tanpa menggunakan perisian ini. Ini bermaksud bahawa setelah anda membiasakan diri dengan perisian ini, anda akan terkena subsistem ini.
  • Dengan hanya tiga batang, ini menghadkan kelenturan suara yang anda suka.

Soalan Lazim?

Atas sebab apa tidak terdengar serak pada bunyi tahap cetek?

Anda harus menaikkan kenaikan, jadi pada dasarnya merah. Perisian Sausage Fattener adalah gabungan dari beberapa kesan unik, dan kuncinya adalah untuk "menggerakkan" tanda sekeras yang anda perlukan, dari tekanan lembut hingga mutilasi keras.

Adakah modul ini menjadikan lagu saya begitu hebat sehingga saya perlu menambahkannya, dan selepas itu, saya akan menjadi DJ yang genius?

Tidak ada tujuan suci berkenaan dengan modul. Bagaimanapun, anda harus membuat muzik dan kemahiran yang hebat untuk mengubah kotoran anda. Akhirnya, tidak ada modul "supernatural", terlepas dari apakah mereka memiliki frankfurter marah di antara muka. Namun, itu boleh menjadikan lagu dan suaranya lebih gemilang dan gemilang.

Cara memasang Sausage Fattener:

  • Lepaskan dan pasangkan program yang disediakan [Jalankan konfigurasi].
  • Cuba belum memulakan perisian; hentikan / tutup semasa ia berjalan.
  • Gandakan dokumen yang rosak dari penganjur Crack ke katalog pendirian (tempat program diperkenalkan).
  • Atau sekali lagi, anda dapat menggunakan perbaikan "Memberi" untuk mengemas kini program ke Premium.
  • Segerakkan program ini melalui firewall [Penting].

Kesimpulan:

Sorotan perisian Sausage Fattener membenarkan penambahan kontur tinggi untuk menjadikan tekanan menjadi rendah dalam hasil. Dengan menggunakan pemegang Fatness, anda dapat membantu memasukkan isyarat sehingga darjah hingga 30db. Sausage Fattener membantu membuat putaran dengan bunyi atas pada tanda. Dengan mengembangkan harga pegangan bayangan, kecukupan dan batas kelantangan akan berubah, menyusun muzik dan memberikan kesegaran yang segar hingga akhir. Dengan menukar kelantangan isyarat pegangan Gain yang tidak dapat dilihat tinggi.

Makna celah kening

Fesyen mempunyai banyak bentuk. Sejak awal membuat dan mengikuti tren, kita telah melihat transformasi dan variasi pada nama gaya. Memutuskan untuk melihat dengan cara yang anda mahukan memberitahu jenis fesyen yang diikuti. Tidak ada yang menjadi tua di sini, tetapi kita pasti dapat mengatakan bahawa semua trend lama akan kembali. Salah satu trend dari 80-an dan 90-an adalah celah alis yang bergaya kembali pada tahun 2020 diikuti dan besar.

Celah bermaksud pemotongan sempit panjang sementara celah alis trend bermaksud potongan sempit memanjang di salah satu kening. Penampilannya dapat ditelusuri kembali ke budaya hip hop dengan MC Big Daddy Kane menjadi yang pertama menggegarkannya. Sebelum ini orang akan melihat penampilan ini secara khusus untuk dikaitkan dengan kumpulan atau kumpulan. Pada masa ini tidak ada perwakilan seperti itu.

Jason Mamoa yang merupakan pelakon terkenal Amerika adalah satu wajah yang mempopulerkan celah alis tetapi itu bukan sebahagian daripada fesyennya sejak dia mendapatnya setelah cedera kaca dan beberapa jahitan. Tetapi sesiapa sahaja boleh melihat penampilannya tanpa mengalami kesakitan. Anda semestinya mempunyai keberanian kerana bermain dengan wajah anda tidak semudah itu. Membuat celah pada alis bermaksud anda harus memakainya untuk beberapa lama sehingga rambut tumbuh kembali. Beberapa aliran mungkin mudah diterima kerana mereka mempunyai penerimaan budaya tetapi bagi sebilangan kecil pemberontak diperlukan.

Apa maksud celah alis pada geng?

Potongan vertikal pada alis kadang-kadang disebut 'diukir' yang juga boleh menjadi simbol keanggotaan geng tertentu. Di beberapa sekolah di Amerika, pelajar tidak dibenarkan mencukur alis mata sehingga dibenarkan oleh pihak berkuasa. Ada spekulasi juga di masa lalu bahawa jumlah celah seseorang menunjukkan jumlah kejahatan yang dilakukan olehnya. Keanggotaan geng mungkin kelihatan menakutkan tetapi mempunyai celah alis yang berkaitan dengannya semalam. Kini penampilan ini muncul sebagai gaya yang hebat untuk menarik perhatian.

Apa yang mewakili celah alis?

Celah alis hanyalah pernyataan fesyen yang popular pada tahun 90-an tetapi telah hilang. Kebangkitannya hanya berubah menjadi trend dan tidak ada kaitan dengan kenakalan. Orang-orang di media sosial memakai penampilan ini dan menambah suka dan mengikuti mereka sejak ia muncul semula.

Buat potongan tunggal, berganda atau lebih, trend mengikutinya seperti orang gila dan banyak selebriti telah mengikutinya. Walaupun begitu bermain dengan wajah anda adalah masalah besar. Anda harus sangat berhati-hati sebelum membuat keputusan sedemikian. Ia mungkin terdengar sejuk dan bergaya tetapi membawa penampilan ini sehingga rambut tumbuh semula memerlukan ketahanan. Namun jika trend ini sukar diikuti, anda boleh mendapatkan idea lain yang sesuai dengan anda. Pada akhirnya, ia haruslah sesuai dengan budaya popular sahaja.

Celah kening

Celah alis adalah potongan menegak nipis bersama dengan kening. Gaya ini sangat popular pada tahun 90-an, terutama di kalangan artis hip-hop. Blogger kecantikan moden membawa mereka kembali yang tidak takut untuk mencuba trend solek yang paling pelik.

Potongan kening

Sekiranya orang itu bertengkar dan ada luka di kawasan itu, luka atau luka alis secara semula jadi berlaku. Ini adalah sisa-sisa bekas luka yang sering dilihat dalam filem gangster lama, di mana para pelakon harus mencukur bahagian alis mereka untuk meniru ini.

Garis kening

Garis atau garis pada alis adalah satu, dua, atau mungkin lebih nipis daripada alis kiri, kanan, atau kedua alis. Ini dapat menunjukkan dari mana darah dan naskhah berasal, atau budaya geng anda seperti kebanyakan orang. Tanya sahaja mereka Tukang gunting rambut atau pendandan rambut akan melakukan ini untuk menggayakan.

Kening dicukur

Mencukur alis anda adalah selamat sekiranya perlu dilakukan dengan teliti, seperti pada bahagian sensitif badan anda yang lain. Penting untuk bersikap lembut untuk mengelakkan luka dan pisau ketika mencukur diri sendiri. Evans mengesyorkan berhati-hati dengan memastikan anda sentiasa menyimpan alat pencukur di sudut pencukur.

Ini adalah persoalan yang banyak dialami oleh orang ketika membincangkan perubahan alis utama. Sama seperti mencukur terlalu banyak rambut, mencukur alis anda boleh memberi kesan negatif pada kulit yang mendasari. Ia boleh menyebabkan ruam pisau cukur yang sama yang mungkin anda alami, terutama pada kaki dan ketiak anda. "Mencukur adalah proses mengeluarkan rambut dari rumah, yaitu folikel rambut, karena di suatu tempat sudah menjadi kebiasaan. Kecantikan, ”jelas Mona Gohara, pakar dermatologi yang bertauliah di Connecticut. "Saya sangat kecewa kerana dibuang dan menimbulkan kesan adalah semacam protes yang juga berlaku di kaki bikini, ketiak dan alis.

Ruam tiba-tiba ini tidak hanya tidak selesa. Gohara mengatakan ia boleh menyebabkan hiperpigmentasi dan pencukuran berulang pada tempat yang sama boleh menyebabkan parut dalam jangka masa panjang. "Sekiranya anda mengalami benjolan dan keradangan pisau cukur yang berulang, secara teorinya boleh menjadi bekas luka dari folikel dan beberapa jenis penipisan rambut," jelasnya, "tetapi itu bukan disebabkan oleh mencukur, tetapi oleh keradangan ketika anda mencukur alis anda - tetapi apa yang akan terjadi berlaku seterusnya.

Makna celah kening

Oleh kerana satu-satunya pilihan gaya peminat fesyen adalah mencukur wayar, makna potongan alis berbeza mengikut orang tersebut. Walaupun penampilan dikaitkan dengan geng pada masa lalu. Tetapi helai yang dicukur ini tidak mempunyai konotasi negatif yang sama hari ini. Meluruskan alis secara umum dapat menyatakan apa sahaja yang anda mahukan dan menyatakan diri anda. Lelaki dan wanita boleh memilih reka bentuk yang masuk akal atau bereksperimen dengan idea yang mereka fikir kreatif dan bergaya.

Takik alis

Penampilan berani dan moden untuk lelaki dan perempuan, juga dikenal sebagai alis bergerigi atau alis yang dicukur, membuat kemunculan semula. Walaupun pemangkasan alis dapat menjadi pilihan yang mudah, namun, memilih yang tepat untuk mencukur alis anda mungkin sukar.

celah kening gadis bermaksud

celah kening lelaki

Lelaki boleh mempunyai dua jenis celah alis:

  1. Celah kening tunggal

  2. Celah kening berganda

1. Celah Kening Tunggal

Hanya menaikkan kening adalah cara lain yang mudah untuk menggunakan trend ini dan kaedah yang bagus untuk menguji air. Jason Momoa adalah salah satu wajah yang paling terkenal untuk memotong kening. Namun, dia adalah luka sebenar serangan kaca kecil. Walau bagaimanapun, keseluruhan kejantanannya, fizikal selebriti, dan perasaan sukar membantu mempopularkan penampilannya. Nasib baik, anda boleh mencubanya sendiri, tolak 140 jahitan per seratus.

  1. Celah Kening Berganda

Jadikan gaya anda menonjol dengan memotong dua kening, ini adalah penampilan yang lebih berani yang menunjukkan keperibadian anda. Perhatikan bahawa untuk kelihatan disengaja, ukurannya mesti sama dan jaraknya sama rata.

Kening gadis

Anda memerlukan alis sensitif kerana struktur wajah anda yang sensitif. Kening yang penuh, berat atau sangat melengkung muncul di wajah anda dan menarik banyak perhatian ke dahi anda. Kening lembut dengan ketinggian lengkungan rendah hingga sederhana dan bentuk atau lengkungan lengkungan lembut akan kelihatan paling baik.

Pada usia berapa gadis mesti membuat kening?

Elena berpendapat usia yang tepat untuk penjagaan kening bergantung pada kaedahnya. Untuk mencabut, jurusolek mengesyorkan menunggu sehingga 20 untuk mengelakkan pemetik secara tidak sengaja. Dia mengesyorkan menunggu sekurang-kurangnya 14 tahun untuk waxing, sensitiviti kulit akan mula berkurang.

Trend kening yang dicukur

Selama bertahun-tahun, kening menjadi minat untuk industri kecantikan. Sama ada microblading, micro shading, atau mengisi dan membentuk dengan produk peningkatan alis kegemaran anda, kita semua nampak menyukai alis yang rapi. Baru-baru ini, obsesi alis menjadi sangat besar sehingga kebanyakan orang mengabaikannya walaupun mereka tidak mencukur alis mereka sepenuhnya. Penampilan mungkin tidak sesuai untuk semua orang. Tetapi ini adalah kata yang jelas bagi para kutu buku yang ingin mengubah sedikit.

Walau bagaimanapun, ketika melihat alis, pilihannya adalah sepenuhnya milik anda. Mencukur untuk membentuk alis anda bukanlah perkara yang buruk, jujurnya bukan bercukur penuh. Dan jika anda penagih alis yang besar dan gemar menaikkan trend, ia juga akan kelihatan cantik dengan alis yang subur dan penuh.

Mempunyai kening adalah proses yang sukar. Pertama sekali, kulit di sekitar mata anda agak nipis, jadi anda perlu berhati-hati kerana mudah dikikis atau dipotong. Pencukur alis boleh menjadi tidak selesa bagi pengguna yang tidak berpengalaman dan menghasilkan hasil yang tidak rata atau tidak menentu. Dan ketika sampai pada hasilnya, rambut yang dicukur tidak bertahan lama ketika tumbuh dengan cepat.

Adakah celah alis menarik?

Potongan alis unik dan sejuk dan cara menarik untuk menonjol di khalayak ramai. Sebilangan besar lelaki ingin menetapkan alis pada panjang yang diinginkan terlebih dahulu untuk penampilan yang bergaya. Walau bagaimanapun, gaya ini dapat berfungsi dengan baik pada alis tebal, kerana rambut yang lebih panjang menghasilkan lebih banyak kontras.

2 garis pada alis

Garis atau garis pada alis adalah satu, dua, atau mungkin lebih nipis daripada alis kiri, kanan, atau kedua alis. Ini dapat menunjukkan dari mana darah dan naskhah berasal, atau budaya geng anda seperti kebanyakan orang. Tanya sahaja mereka Tukang gunting rambut atau pendandan rambut akan melakukan ini untuk menggayakan.

Kening mana yang harus saya celah?

Secara amnya, orang itu membuat alis 1-3 kali pada setiap alis. Secara amnya, kening yang lebih tebal kelihatan lebih baik dengan potongan yang lebih banyak, jadi pertimbangkan ketebalan kening ketika memilih nombor anda. Sayatan tradisional biasanya dibuat di luar alis.

Kebaikan mencukur alis

Sekiranya anda mencukur, rambut anda akan menjadi lebih tebal dan lebih gelap ... alis anda akan jatuh lebih cepat daripada rambut kepala. Mereka juga melalui proses pertumbuhan semula yang jauh lebih pantas. Jadi walaupun anda tidak mempunyai alis tebal atau gelap secara kekal. Walau bagaimanapun, anda mungkin perlu menggunakan ilusi alis gelap selama beberapa minggu hingga berbulan-bulan.

Kening yang pecah

Untuk potongan kecil, ikuti langkah-langkah ini.

  1. Hentikan pendarahan, sapukan tekanan langsung ke kawasan tersebut.

  2. Bersihkan dan lindungi Bersihkan kawasan dengan air suam dan sabun ringan.

  3. Hubungi profesional penjagaan kesihatan anda. Hubungi profesional penjagaan kesihatan jika

  4. Susulan: Untuk luka kecil atau air mata, lepaskan pembalut setelah beberapa hari untuk membantu penyembuhan.

Maksud rambut alis putih

Rambut alis mendapat warnanya dari pigmen yang disebut 'melanin' yang disintesis oleh kulit kita. Apabila keseimbangan antara dua bahan kimia tertentu dalam pigmen ini terganggu, warna alis mula pudar dan menjadi putih. Penuaan adalah proses semula jadi yang menyebabkan rambut putih muncul di alis.

Secara tidak sengaja saya mencukur alis saya

Sekiranya anda sudah mencukur alis anda, anda tidak mempunyai pilihan selain membiarkannya tumbuh lebih lama dan melewatkan pisau cukur lain kali. Walaupun alis anda mungkin menjadi lebih tebal atau lebih gelap untuk waktu yang singkat kerana anda mempunyai tepi yang tumpul, anda tidak boleh merosakkan alis secara kekal dengan mencukur lagi.

Apa yang dikatakan oleh satu alis kepada yang lain?

Di antara anda dan saya, ada sesuatu yang berbau :smile:

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Q: Adakah alis memotong budaya?

Trend “brow lift” adalah salah satu contoh mendapatkan dana budaya. Belum lagi tanggungjawab baru yang berpotensi.

Q: Adakah kening akan tumbuh semula?

Takeaway: Dalam kebanyakan kes alis lebih panjang. Namun, seberapa cepat pertumbuhannya bergantung pada usia dan kesihatan anda secara keseluruhan. Sedikit sabar, elakkan memetik dan membuat waxing, dan yang anda perlukan hanyalah perubahan dalam diet. Melonggarkan kening atau mencegahnya tumbuh dengan baik boleh menjadi keadaan perubatan yang menyebabkannya.

S: Apa itu Fox Brow?

Apa itu Fox Brows ? Fox Eyebrows adalah teknik yang kami gunakan untuk menaikkan alis. Lurus (menggunakan pita untuk menutup alis) Banyak artis solek menggunakan pita alis untuk membuat kening yang lebih rata menggunakan pita alis untuk menaikkan alis anda juga dapat membantu menaikkan mata anda.

Q: Adakah Vaseline akan membantu kening anda tumbuh?

Sayangnya, tidak ada bukti bahawa mana-mana ramuan di Vaseline, jenama minyak petani, boleh membuat kening kelihatan lebih tebal atau lebih kenyang. Walau bagaimanapun, jeli petroleum sangat melembapkan dan dapat membantu kening kelihatan lebih kenyang dan tebal, walaupun tumbuh dengan kadar yang sama.

Q: Minyak manakah yang terbaik untuk pemindahan alis?

Minyak kastor adalah minyak sayuran yang diekstrak dari kacang tanaman kastor. Dipercayai bahawa asid lemak yang membentuk minyak jarak dapat menyuburkan kulit dengan banyak. Ramai orang melaporkan bahawa penggunaan minyak jarak secara berkala meningkatkan bulu mata yang lebih tebal, lebih lama dan berkerut.

Q: Adakah minyak kelapa menjadikan kening lebih besar?

Minyak kelapa secara amnya adalah ubat yang selamat dan murah yang dapat membantu anda mempunyai kening yang lebih lengkap.

S: Seberapa penting kening untuk daya tarikan?

(2015) mengkaji kesan bentuk dan kedudukan alis wanita pada mata. Kajian menunjukkan bahawa daya tarikan wajah secara langsung dipengaruhi oleh alis dan secara tidak langsung oleh penampilan mata, dan mata yang lebih besar cenderung lebih menarik.

Q: Adakah pensil atau serbuk lebih baik untuk kening?

"Serbuk menjadikan kening kelihatan lebih lembut dan lebih semula jadi berbanding dengan pensil atau pomade yang kadang-kadang kelihatan terlalu berat atau lebih gelap," katanya. Pensel sangat bagus untuk mengisi sebilangan bulu mata yang mungkin hilang. Pomade sangat bagus jika anda ingin membuat kening yang lebih tebal atau menggelapkan kening.

Makna Celah Kening

Apakah pengelompokan alis pengelompokan?

Saya tertanya-tanya apa hak mereka untuk menyertai kumpulan itu.

Bagi ramai orang, anda mungkin tertanya-tanya di mana saya tinggal, apa itu MS13?

Nombor 13 adalah simbol kumpulan yang sama. Kumpulan utara yang menggunakan nombor ini bukanlah kumpulan yang paling biasa di MS13. Anggota kumpulan yang berlainan sering menggunakan tatu huruf atau angka 13. Tag juga boleh ditulis pada pakaian atau dilihat pada kayu atau kayu.

Simbol yang paling halus adalah kening. Sebilangan anggota mengatakan bahawa P dan E bermaksud 13 di alis kiri dan tiga di alis kanan.

Makna Celah Kening

Makna Celah Kening

Mereka adalah simbol perpaduan. Semakin banyak yang anda ada, semakin kuat. Sebenarnya, tidak ada kening yang kelihatan seperti itu.

Makna Celah Kening

Celah alis adalah ruang yang dicukur dengan sengaja di alis, ia adalah keputusan gaya atau jenis artikulasi diri. Penampilan ini mempunyai pengalaman dalam budaya lompat jauh, dengan MC Big Daddy Kane, salah satu pemakai pertama, yang berfikir kembali ke tahun 80-an. Sepanjang jangka masa panjang, penampilan itu berkaitan dengan pakatan pakatan atau penyertaan, namun pemakaian yang luas pada masa ini tidak memiliki usaha khusus.

Celah Kening untuk Lelaki

Celah Kening Tunggal

Potongan alis tunggal adalah salah satu pendekatan yang lebih mudah untuk menerapkan corak ini, dan kaedah yang luar biasa untuk mencuba sesuatu. Jason Momoa mungkin penampilan paling popular yang menggunting kening; Bagaimanapun, ia adalah bekas luka asli dari diserang dengan gelas 16 ons .

Oleh itu, kejantanan keseluruhannya, penampilan fizikalnya yang terkenal , dan tenaga bos menyokong penampilannya. Nasib baik, anda boleh mencubanya 140 baris pendek ke muka.

Celah Kening Berganda

Dapatkan serius gaya anda dengan dua celah alis. Ini adalah penampilan yang lebih berani yang menunjukkan watak anda. Ingatlah , sangat sesuai untuk menyimpannya dengan ukuran yang sama dan dibuang secara seragam, sehingga kelihatan sesuai.

Potongan Rambut Bergabung + Celah Alis

Ambil potongan alis anda ke tahap yang lebih tinggi dengan menggabungkannya dengan proses memotong rambut anda. Ini kelihatan terbaik pada gaya dengan sisi pendek seperti kabur, kumpulan, buzz, atau undercut. Kuncinya adalah mengikuti titik yang serupa di dahi dan rambut anda, jadi penggunaan pembantu dapat membantu. Sekali lagi, pasangkan pendandan rambut anda dalam susunan seterusnya dan jadikannya dengan mahir, sehingga tidak kelihatan seolah-olah anda mengalami konflik dengan pisau cukur .

Potongan Rambut Bergabung + Celah Ganda

A dua kali ganda cut prosiding ke dalam rambut anda adalah satu lagi keputusan yang luar biasa. Sekali lagi, tangan pakar dan konsisten akan memberikan hasil yang terbaik, jadi berbincanglah dengan penata rambut anda.

Ini adalah salah satu tafsiran sejenis pemotongan alis dan sangat sesuai untuk orang yang mempunyai gaya yang lebih menarik. Kelompokkannya dengan rambut wajah dan kulit wajah yang rapi dan teratur untuk penampilan yang sangat baik. Pakai kancing untuk benar-benar memamerkan watak anda.

Celah Kening Lintang

Gaya garis tidak perlu disimpan hanya untuk rambut di kepala anda - ia juga boleh meluas ke pelipis anda. Walaupun ruang kurang, anda boleh berinovatif dengan celah alis anda, dan contoh silang ini adalah model yang ideal.

Meningkatkan kepentingan dengan menambah beberapa bling menggunakan yang mudah melekat pada batu berharga. Gaya ini sangat luar biasa bagi orang yang tidak teragak-agak untuk menerima fesyen baru-baru ini dan menjadi unik.

Ringkasan

Cross Eyebrow Slit, Haircut Joining + Double Slit, Haircut Joining + Eyebrow Slit, Double Eyebrow Slit dan Single Eyebrow Slit adalah jenis celah alis, yang digunakan oleh lelaki.

Celah Kening untuk Wanita

Celah Kening Tunggal

Potongan alis yang tersendiri bagi wanita kelihatan sangat kaya dan berkilau. Ini menyebabkan memerhatikan mata, juga permainan pembayang mata anda. Selain itu, ini adalah kaedah yang luar biasa untuk menggarisbawahi lekuk kuil anda.

Celah Kening Berganda

Hargai dua kali ganda keseronokan dengan corak ini dengan menggunting potongan alis dua kali ganda. Ini menambahkan ukuran tambahan pada penampilan anda dan luar biasa dalam melengkapkan lekukan pelipis anda, mengangkat seluruh wajah anda.

Empat Celah Kening

Sekiranya anda benar-benar menyokong tenaga yang kuat dan tanpa rasa takut, potongan alis empat arah adalah keputusan yang ideal. Ini berfungsi paling baik di dahi yang lebih kabur untuk benar-benar memunculkan pembezaan, dan anda harus melaburkan tenaga untuk memastikan pelipis anda dipenuhi, dengan hujung tajam. Walau bagaimana pun, bagi wanita yang cukup berani, ini adalah kaedah yang luar biasa untuk mengatakan sesuatu dan menyebabkan dapat memperhatikan wajah cantik anda.

Celah Kening Depan

Balikkan potongan anda dan pakai di bahagian depan pelipis anda. Walaupun kebanyakan pemotongan alis dilakukan di bahagian belakang, jika anda mempunyai reka bentuk pengembangan yang kuat dan rata di bahagian depan, tidak ada penjelasan bahawa anda tidak boleh memakainya di sana. Ini adalah kaedah yang bagus untuk membuat sentuhan luar biasa dan memberi tumpuan pada titik fokus wajah anda.

Celah Kening Fishtail

Sekiranya permainan dahi anda sudah kukuh, dan anda pakar pensil kuil, mengapa tidak mencuba pemotong alis ekor ikan? Tampilan ini sangat menarik dan tidak sedap dipakai, menjadikannya lebih baik. Untuk membuat gaya ini, anda mengambil potongan alis tunggal dan bekerjasama dengan titik-titik untuk membuat kerlipan menegak ke arah hujung kawasan depan.

Ringkasan

Celah Alis Depan, Celah Alis Fishtail, Celah Empat Kening, Celah Alis Ganda, Celah Alis Tunggal adalah celah alis yang digunakan oleh wanita.

Bagaimana cara melakukan Celah Kening?

Terdapat beberapa kaedah untuk melakukan pemotongan alis, di salun atau rumah. Sekiranya anda melakukannya tanpa bantuan orang lain, gunakan pita sebagai pembantu dan berbaris di mana anda memerlukan jalan untuk pergi.

Kemudian, pada saat itu, gunakan gunting tajam untuk mengukir garis di dahi anda, menguruskan sehingga anda mempunyai ruang yang cukup luas. Bagaimanapun, anda akan mendapat penampilan yang lebih bercirikan menggunakan pisau cukur atau alat pemotong wajah.

Sekali lagi, menggunakan pita sebagai pembantu dan tangan yang konsisten, buat garis melalui rambut, setebal 2-3mm. Pastikan anda memulakannya sedikit, kerana secara amnya anda dapat menghilangkan lebih banyak, namun anda tidak dapat mengembalikannya. Kemudian, pada ketika itu, anda boleh menambah definisi tambahan dengan mengisi dahi anda.

Concealer adalah tambahan pilihan kurang tahan lama yang pandangannya yang luar biasa dalam gambar, membuat khayalan mengenai pengurangan kening.

Jenis celah alis utama Penjelasan
Celah Kening Fishtail Sekiranya permainan dahi anda sudah kuat, dan anda pakar pensil kuil, mengapa tidak mencuba pemotong alis ekor ikan ? Tampilan ini sangat menarik dan tidak sedap dipakai, menjadikannya lebih baik. Untuk membuat gaya ini, anda mengambil pemotongan alis yang bersendirian dan bekerjasama dengan titik-titik untuk membuat gerakan menegak ke arah hujung kawasan depan.
Celah Kening Depan Balikkan potongan anda dan pakai di bahagian depan pelipis anda. Walaupun kebanyakan pemotongan alis dilakukan di bahagian belakang, jika anda mempunyai reka bentuk pengembangan yang kuat dan rata di bahagian depan, tidak ada penjelasan bahawa anda tidak boleh memakainya di sana. Ini adalah kaedah yang bagus untuk membuat sentuhan luar biasa dan memberi tumpuan pada titik fokus wajah anda
Empat Celah Kening Sekiranya anda benar-benar menyokong tenaga yang kuat dan tanpa rasa takut, potongan alis empat arah adalah keputusan yang ideal. Ini berfungsi paling baik di dahi yang lebih kabur untuk benar-benar memunculkan pembezaan, dan anda harus melaburkan tenaga untuk memastikan pelipis anda dipenuhi, dengan hujung tajam. Walau bagaimana pun, bagi wanita yang cukup berani, ini adalah kaedah yang luar biasa untuk mengatakan sesuatu dan menyebabkan dapat memperhatikan wajah cantik anda.
Celah Kening Berganda Hargai dua kali ganda keseronokan dengan corak ini dengan menggunting potongan alis dua kali ganda. Ini menambahkan ukuran tambahan pada penampilan anda dan luar biasa dalam melengkapkan lekukan pelipis anda, mengangkat seluruh wajah anda.
Celah Kening Lintang Gaya garis tidak perlu disimpan hanya untuk rambut di kepala anda - ia juga boleh meluas ke pelipis anda. Walaupun ruang kurang, anda boleh berinovatif dengan celah alis anda, dan contoh silang ini adalah model yang ideal. Naikkan taruhan dengan menambahkan beberapa bling menggunakan batu mulia yang mudah dilekatkan. Gaya ini sangat luar biasa bagi orang yang tidak teragak-agak untuk menerima fesyen baru-baru ini dan menjadi unik.

Soalan Lazim

1. Bagaimana cara memotong alis anda?

Anda boleh menggunakan gunting , pisau cukur, atau perapi elektrik untuk memotong alis anda. Gunakan pita sebagai manual untuk memastikan anda tidak melepaskan lebih dari yang diharapkan.

2. Bagaimana cara mencukur potongan alis?

Mulakan dengan menyikat dahi anda dengan spoolie. Kemudian, pada ketika itu, pilih di mana anda memerlukan potongan untuk meneruskan meletakkan dua kepingan pita di dahi anda untuk memeriksa susunannya. Secara beransur-ansur, dengan tangan yang konsisten, gunakan pisau cukur wajah atau perapi elektrik untuk membuat potongan dengan sedikit pergerakan.

3. Apakah maksud celah alis?

Celah alis tidak mempunyai kepentingan formal setelah menjadi keputusan gaya atau jenis artikulasi diri. Sepanjang jangka panjang, penampilan itu berkaitan dengan hubungan atau pendaftaran pose, namun pemakaian yang luas hari ini tidak memiliki arti khusus.

4. Adakah celah alis berkembang kembali?

Sesungguhnya, celah alis yang dicukur akan berkembang kembali dalam dua hingga kira-kira sebulan setengah, jadi menjaga penampilan memerlukan perawatan. Walau apa pun, sekiranya anda memotong rambut, ingatlah bahawa mengangkut rambut ke akar boleh menyebabkan berkurang.

5. Berapa lama celah alis diperlukan untuk berkembang semula?

Rambut alis yang dicukur akan memakan masa dua hingga kira-kira sebulan setengah untuk tumbuh semula, namun cenderung lebih lama untuk perkembangan penuh. Memotong rambut keluar dari akar boleh memerlukan lebih banyak masa untuk tumbuh semula, dan mungkin tidak tumbuh kembali dengan imajinasi .

6. Bagaimana cara membuat celah alis palsu?

Mulakan dengan menyikat dan mengisi dahi anda. Gunakan sikat yang rata dan dikira untuk menggunakan concealer di bahagian atas dan bawah dahi anda, sehingga "potong" bercampur. Kemudian, gunakan sikat anda untuk melukis concealer di alis anda untuk membuat "potong" di kawasan yang ideal.

Kesimpulannya

Celah alis tidak mempunyai kepentingan konvensional selain pilihan gaya dan artikulasi diri. Sejak sekian lama, penampilan berkaitan dengan pakatan pakatan dan pendaftaran, namun pemakaian umum yang berterusan tidak mempunyai kesan yang unik.

Celah alis adalah cukur yang ketat yang melebar di alis. Ini mencerminkan tampilan yang vogue dan menjadikan wajah kelihatan unik.

Celah alis adalah jenis ekspresi diri moden yang menggabungkan potongan menegak halus pada rambut alis. Rambut bulu mata berlaku secara semula jadi jika seseorang mengalami masalah dan terkena di kawasan itu. Ini adalah sisa-sisa kecederaan yang sering dilihat dalam filem gangster lama di mana pelakon terpaksa menggelengkan bulu mata untuk menirunya.

Big Rapper Daddy Kane dipercayai dilahirkan pada akhir tahun 80an. Penerapan pemotongan alis dengan mengantri wanita pada tahun 2020 menggambarkan bagaimana komuniti ini secara tradisional telah dikenal sebagai pakaian lain dan aksesori yang "lain". Bagi lesbian muda, tulang dahi adalah petunjuk baru mengenai keanehan.

Ini pertama kali digunakan oleh Antonio Hardy, rapper Amerika, dan terutama dikenali sebagai nama pentas Big Daddy Kane.

Apakah mesej di sebalik tulang kening?

"Ini sebaliknya," banyak yang berpikir ketika mereka melihat komposisi atipikal model itu sebagai sebahagian dari koleksi musim bunga-musim panas 2021, yang dipersembahkan oleh anak syarikatnya Prada.

10-20 tahun yang lalu, bulu mata yang dicukur adalah sebahagian daripada gambaran banyak atlet terkenal, yang diwakili di pentas dunia.

Mereka digunakan oleh David Beckham, Neymar, Nick Kirios, Cristiano Ronaldo. Sudah tentu, bagi sesetengah orang itu bukan keinginan untuk tetap bergaya, tetapi akibat kejahatan.

Soalan Lazim

Adakah keretakan mata tajam?

Retak keningnya berat dan tajam, menjadikannya bintang rock yang sempurna.

Mengapa Charlie Puth mempunyai bulu mata?

Charlie mengalami parut di matanya ketika seekor anjing menggigitnya pada usia dua tahun, dan dia, seperti yang dia laporkan di Twitter pada bulan Disember, "hampir mati akibat trauma kepala." Dia mengatakan kening saya sangat kekal. Saya tidak bercukur.

Apakah maksud dua garis pada mata?

Menggoncang sudut adalah pergerakan, walaupun penggunaannya kadang-kadang dikaitkan dengan kemungkinan kepatuhan geng. Beberapa kumpulan telah memperkenalkan reka bentuk mata khas yang menunjukkan hubungan, tetapi jika modelnya tidak spesifik, itu sendiri tidak menggambarkan aktiviti geng.

Adakah celah alis dibenarkan di Tentera Laut?

Tentera Laut membenarkan penggunaan kosmetik "sedap". ... Gaya solek yang sangat baik tidak dibenarkan dalam pakaian seragam. Solek kosmetik hanya dibenarkan untuk mata, pelindung mata, gincu dan gincu. Mata palsu yang panjang tidak dibenarkan memakai pakaian seragam.

Adakah lelaki memotong mata?

Selain menarik atau menggoyangkan rambut pada separuh, mereka tidak banyak. Walau bagaimanapun, kebanyakan lelaki harus memotongnya sekerap mungkin untuk menjauhkannya. Kadang-kadang tukang gunting rambut dapat melakukan ini dengan menjalankan sisir shamrock untuk menghilangkan panjang ekstra.

Adakah mata anda tumbuh semula?

Sebilangan besar masa, bola mata tumbuh kembali, tetapi seberapa cepat mereka tumbuh bergantung pada usia dan kesihatan anda secara keseluruhan. Anda hanya memerlukan sedikit kesabaran, mengelakkan keseleo dan gas, dan anda hanya memerlukan perubahan dalam diet. Keadaan kesihatan asas boleh menyebabkan kening jatuh atau menghalangnya tumbuh dengan baik.

Makna celah alis adalah untuk menghilangkan rambut dari alis anda dengan cara yang bergaya. Celah alis tidak menunjukkan bahawa semua rambut di alis anda dikeluarkan. Jangan buat begitu juga; ia hanyalah penyingkiran sebahagian rambut dari alis anda.

Makna Celah Kening

Makna celah alis adalah subjektif, kerana garis yang dicukur hanyalah pernyataan fesyen. Walaupun estetika secara historis dikaitkan dengan gabungan geng, garis bercukur ini tidak lagi mempunyai implikasi negatif yang sama.

Secara umum, pemotongan kening dapat memberi makna apa-apa dan berfungsi sebagai bentuk ekspresi diri. Lelaki dan wanita boleh memilih reka bentuk yang bermakna atau bereksperimen dengan konsep yang mereka anggap inventif dan bergaya.

Bagaimana Celah Alis Ditentukan?

Celah alis adalah trend fesyen di mana alat cukur atau perapi elektrik digunakan untuk mencukur garis menegak yang nipis ke kening. Awalnya disebut sebagai potongan alis, kening yang dicukur memberikan penampilan yang popular dan bergaya .

Big Daddy Kane mempelopori estetika slash dalam budaya hip-hop, ketika dia mencukur banyak sayatan ke keningnya. Dengan penekanan yang lebih besar pada solekan dan pembentukan alis dalam beberapa tahun kebelakangan ini, terdapat banyak gaya pemotongan alis untuk dipilih. Anda boleh melakukan ini di rumah atau berjumpa dengan tukang gunting rambut, pakar kecantikan, atau pakar kecantikan.

Gaya rambut alis celah itu popular pada tahun 1990-an, dan ketika ia jatuh pada awal tahun 2000-an, ia muncul semula sebentar dalam beberapa tahun kebelakangan ini, dengan penghargaan dari selebriti seperti Jason Momoa dan blogger kecantikan lain.

Mengikuti aliran alis adalah idea yang bagus sama ada anda ingin meningkatkan gaya atau mengamalkan rawatan diri. Berikut adalah beberapa trend yang paling diingati, apa maksudnya atau mengapa ia penting, dan apakah corak ini cenderung muncul kembali atau tidak.

Celah Kening Tunggal

Celah alis tunggal adalah garis bercukur sederhana hanya dalam satu kening yang menghasilkan penampilan yang terpisah. Orang yang mencari kaedah mudah untuk bereksperimen dengan tren boleh bermula sederhana dengan hanya satu potongan alis. Setelah anda menguasai kaedah mencukur celah, anda boleh bereksperimen dengan gaya yang lebih berani.

Celah Kening Berganda

Celah kening berganda ditakrifkan oleh dua pemotongan pada kening tunggal atau oleh garis cukur tunggal di setiap kening. Gaya yang paling biasa terdiri daripada dua garis bercukur di hujung kening, memberikan penampilan kasar pada lelaki.

Secara tradisional, sayatan dibuat di bahagian luar setiap kening, tetapi anda boleh membentuk kening anda mengikut mana pun yang anda pilih. Pastikan kedua celah itu seimbang dengan memastikan ia mempunyai ukuran yang sama dan jarak yang sama. Reka bentuk brow slit ini menghasilkan penampilan yang lebih tegas yang memancarkan keyakinan dan karisma.

Ringkasan

Celah alis adalah potongan menegak kecil yang dibuat di sepanjang garis rambut kening anda. Ini boleh dibuat oleh pakar kecantikan, tukang gunting rambut atau pakar kecantikan di kawasan sekitar anda, atau bahkan oleh anda jika anda mempunyai tangan yang mantap dan cukup yakin untuk menangani pekerjaan tersebut.

Trend datang dan pergi dalam dunia fesyen dan gaya. Selama berabad-abad, ada gaya yang orang menghabiskan banyak wang tetapi tidak akan tertangkap pakai hari ini.

Cara Memotong Kening Anda

Terdapat banyak teknik untuk memotong alis anda , bergantung pada reka bentuk yang anda pilih. Lelaki yang ingin memotong kening mereka disyorkan untuk mencukur garis menegak dengan perapi elektrik.

Wanita boleh menghasilkan potongan dengan pisau cukur atau gunting profesional. Mula kecil, tetapi jurangnya harus antara 2 dan 4 mm lebar. Setelah menentukan jarak yang betul, anda mungkin menggunakan pisau cukur untuk menghasilkan garis yang ditentukan.

Bagi pembaca yang akhirnya memutuskan untuk mempunyai celah alis, bahagian ini akan menerangkan cara membuat celah alis buatan di rumah. Kami selalu mencadangkan memotong kening anda di hadapan orang lain.

Langkah No. Penjelasan
Langkah 1: Gunakan spoolie untuk menyikat kening ke luar. Ini akan membantu rambut anda dalam mengekalkan yang tersendiri kedudukan sebelum mengeluarkan sekeping disasarkan rambut.
Langkah 2 : Anda boleh menggunakan eyeliner putih atau dua kepingan kecil pita untuk menarik garis pada alis anda. Tinggalkan ruang di antara kedua-dua pita tersebut untuk memotong.
Langkah 3 : Sekarang adalah masa untuk membuat celah di kening. Tuding pisau cukur atau perapi elektrik ke atas rambut dengan mudah. Anda boleh memilih rambut yang tersisa secara manual.
Langkah 4 : Ulangi langkah 1-3 untuk penampilan celah kening berganda. Elakkan membawanya lebih dekat ke hujung; jika tidak, ia akan kelihatan sebagai pemotongan lengkap.

Sangat mudah untuk membuat celah alis, dan yang perlu anda lakukan sekarang adalah menikmati penampilan baru anda. Tunjukkan ciri wajah baru anda kepada rakan anda dan jangan lupa untuk menandai kami dalam catatan anda. Saya akan gembira melihat apa yang anda buat.

Memotong alis anda secara artifisial telah menjadi simbol status bagi banyak remaja, dan orang gim gim juga telah menggunakan gaya yang tidak biasa ini. Intinya adalah, adakah anda bersedia untuk memotong kening anda selama dua hingga lima bulan? Menumbuhkannya memerlukan masa, dan anda harus mengelakkannya jika anda ingin bereksperimen .

Ringkasan

Walaupun anda mungkin mencukur celah alis di rumah, untuk penampilan yang sempurna, kami mengesyorkan berjumpa dengan tukang gunting rambut atau penata rambut profesional. Anda tidak boleh melakukan sendiri dengan baik, dan selalu disarankan untuk mendapatkan bantuan daripada seorang profesional dalam bidang ini; tukang gunting anda. Walaupun anda boleh bereksperimen dengan kesan celah alis dengan penapis wajah Instagram untuk melihat bagaimana ia akan muncul pada diri anda.

Soalan Lazim - Soalan Lazim

Orang ramai bertanya banyak mengenai makna celah alis. Kami membincangkan beberapa perkara di bawah:

1 - Apa itu Fake Brow?

Kening palsu, juga dikenali sebagai palsu kening , rambut palsu kening, atau melekat pada kening, adalah replika dahi realistik yang terdiri daripada gentian halus (sering rambut manusia) yang ditempel asas gel atau renda yang tidak dapat dikesan. Pangkal dilekatkan pada alis atau dahi semula jadi anda dengan pelekat khas.

2 - Kening mana yang akan saya celah?

Anda boleh memotong kening mana pun, tetapi idealnya, anda harus memilih yang menggebu dan mempunyai pertumbuhan rambut yang mencukupi untuk membolehkan celah itu dapat dilihat dengan jelas dan cantik.

3 - Adakah celah kening bergaya?

Ya, jika dilakukan dengan betul, trend celah alis benar-benar dapat digegarkan. Gunakan pisau cukur hanya jika anda pasti. Sebagai alternatif, adakah ia dilakukan oleh stylist profesional .

4 - Berapa lama masa yang diperlukan untuk menyembuhkan celah kening?

Dalam dunia yang ideal, celah alis memerlukan masa yang sama untuk tumbuh semula seperti rambut alis biasa. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perbezaan . Sekiranya anda menggunakan pisau cukur, rambut akan tumbuh semula dalam dua minggu. Tetapi, jika anda mengepalkan rambut, mungkin memerlukan beberapa minggu atau bulan untuk tumbuh semula.

Konklusi

Maksud celah alis Celah di antara kening tidak memberikan kegunaan yang berfungsi selain untuk memperlihatkan gaya peribadi dan ekspresi diri seseorang. Celah pada kening boleh menjadi kekal atau sementara dan boleh dibuat dengan mencukur atau menggunakan alat solek untuk membuat celah.

Secara amnya, ia digunakan sebagai kaedah penyataan diri, tetapi penting untuk diingat bahawa jika dilakukan dengan tidak betul, ia mungkin tidak memberikan hasil yang diinginkan. Walaupun tren datang dan pergi, ini tidak bermakna bahawa mereka tidak digunakan sekarang. Dan, walaupun mereka tidak begitu lazim seperti dulu, mereka tetap menjadi trend alis bergaya yang digunakan orang untuk seni tubuh atau ekspresi diri.

Oleh itu, sama ada anda ingin meningkatkan gaya anda, menyesuaikan diri dengan perubahan dalam badan anda, atau hanya ingin melihat pernyataan, trend alis ini dapat membantu anda mencapai semua matlamat ini.

artikel berkaitan

Makna celah alis adalah trend fesyen di mana pisau cukur atau perapi elektrik digunakan untuk mencukur garis menegak yang nipis ke kening. Jurang yang dicukur di kening, sering dikenali sebagai potongan alis, adalah penampilan yang bergaya. Alis terpisah telah popular pada tahun 1980-an dan 1990-an, dan kini kembali berkat terima kasih kepada selebriti dan blogger kecantikan.

:pushpin: Makna celah kening

Kerana garis yang dicukur hanyalah pilihan fesyen, kepentingan celah alis berbeza dari orang ke orang. Walaupun penampilan sebelumnya dikaitkan dengan penglibatan geng, garis bercukur hari ini tidak mempunyai implikasi negatif yang sama.

Secara umum, pemotongan kening boleh memberi makna apa-apa dan boleh digunakan sebagai bentuk ekspresi diri. Lelaki dan wanita boleh memilih reka bentuk yang bermakna atau bereksperimen dengan konsep yang inovatif dan bergaya.

Pisau cukur atau perapi elektrik digunakan untuk memotong kening . Mulakan dengan menggunakan berus untuk menyikat kening. Kemudian pilih ke mana anda mahu potongan itu dan tandakan dengan dua kepingan pita di antara kening anda. Perlahan-lahan, dengan tangan yang stabil, buat celah dengan gerakan kecil menggunakan pisau cukur atau perapi elektrik.

:arrow_forward: Asal celah alis

Kita semua telah melihat kehebatan di laman media sosial seperti Instagram, Facebook, dan Twitter. Selama beberapa tahun sekarang, terdapat peningkatan populariti pemotongan kening . Ia dicipta oleh MC Big Daddy Kane, yang mula memakainya di jalan belakang pada tahun 1980-an.

Selama tahun 1990-an dan 2000-an, potongan alis dikaitkan dengan budaya hip-hop. Rappers seperti Bow Wow, duo Kriss Kross, Soulja Boy, dan Vanilla Ice adalah antara selebriti yang menggunakan trend ini. Pada karier mereka, mereka semua menggelengkan kepala.

Pada tahun 2001, kejadian di luar budaya hip-hop menggunakan potongan alis yang serupa dengan David Beckham. Pada tahun 2005, ketika lebih sedikit influencer memakai potongan alis dengan penampilan yang berbeza, lebih feminin dan putih daripada pinggul yang memantul, trend pemotongan alis mula tumbuh semula.

Terdapat beberapa pilihan potongan alis. Sebilangan individu menggunakan concealer, minyak alis, atau pensil untuk membuat celah kening kelihatan lebih bersih dan tajam. Kerana potongan alis setiap orang mempunyai penampilan yang unik.

Big Daddy Kane, yang mencukur beberapa potongan ke dahinya, mempopularkan gaya rambut slash dalam budaya hip-hop. Terdapat beberapa gaya potongan alis untuk diterokai, terutama dengan penekanan baru pada solekan dan pembentukan alis. Anda mungkin akan mencukur bulu kening sendiri atau meminta tukang gunting rambut, pakar kecantikan, atau pakar kecantikan untuk melakukannya untuk anda.

:pencil2: Ringkasan

Celah alis adalah fesyen untuk memotong garis kening vertikal nipis. Jurang yang dicukur disebut potongan alis. Celah kening adalah dari pelbagai jenis.

:pushpin: Cara melakukan celah alis

Bergantung pada rupa yang ingin anda buat, terdapat pelbagai teknik untuk membelah kening anda. Sekiranya anda melakukan kening di rumah, mulailah dengan memotong garis di kening anda dengan gunting tajam. Lelaki yang ingin memotong kening mereka harus mencukur garis menegak menggunakan perapi elektrik.

Untuk membuat potongan, wanita mungkin menggunakan pisau cukur wajah atau gunting profesional. Mula kecil, tetapi jurangnya harus antara 2 dan 4 mm lebar. Anda boleh menggunakan pisau cukur untuk menghasilkan garis yang ditentukan setelah anda menentukan jarak yang betul. Walaupun anda boleh mencukur celah alis di rumah, untuk penampilan yang sempurna, kami mengesyorkan pergi ke tukang gunting rambut atau penata rambut profesional.

:arrow_forward: Cara memotong kening anda

Potong celah di kening anda menggunakan perapi elektrik, pisau cukur, atau gunting. Menurut beberapa pakar, menggunakan pita untuk menandakan di mana anda ingin mencukur dan memelihara kawasan alis yang tidak mahu dipotong adalah idea yang baik. Strategi ini dapat membantu anda mengelakkan pemotongan lebih banyak daripada yang anda perlukan.

Untuk memotong kening, anda mesti menentukan gaya yang anda mahukan terlebih dahulu. Lelaki dan wanita secara tradisional memotong kening mereka di sempadan luar. Kemudian, dengan mencatat di mana anda akan mencukur celah, anda dapat merancang potongan alis anda. Ingat bahawa celah itu mestilah garis menegak yang sempit, jadi sesuaikan pita untuk menutupi kening anda jika diperlukan.

Mulailah dengan memotong bahagian kening dan membuat celah dengan gunting. Setelah mencapai garis ideal, cukur bahagian yang lebih tebal menggunakan pisau cukur atau pemangkas. Semasa anda membentuk dan menggayakan kening, teruskan menghilangkan rambut.

Jangan gunakan krim pencukur untuk membentuk celah kerana boleh membahayakan anda. Ia mengandungi bahan kimia berikut:

Bahan Kimia Jumlah
Lanolin 5%
Gliserin 2%
Poloksietilena sorbitan monostearat 6%

:arrow_forward: Pertumbuhan semula celah alis

Celah alis akan tumbuh semula dalam dua minggu, tetapi mungkin diperlukan empat hingga enam minggu untuk sembuh sepenuhnya. Sekiranya anda mencabut atau mencukur kening , mereka akan mengambil masa lebih lama untuk tumbuh semula.

Walaupun sebahagian besar alis orang akan kelihatan normal tanpa masalah, sebilangan orang mungkin melihat bahawa rambut mereka lebih nipis dan tidak rata untuk beberapa waktu. Genetik , serta pemakanan, senaman, dan pilihan gaya hidup, semuanya mempengaruhi kecepatan pertumbuhan rambut anda.

:pencil2: Ringkasan

Orang boleh memotong kening mereka untuk celah alis di rumah. Perapi elektrik, gunting, pisau cukur, dll digunakan untuk tujuan ini. Celah alis tumbuh semula sepenuhnya dalam enam minggu.

:pushpin: Celah alis untuk lelaki

Celah alis yang berbeza untuk lelaki diberikan di bawah:

:arrow_forward: Celah kening tunggal

Celah alis tunggal adalah garis bercukur sederhana hanya dalam satu kening yang membuat penampilan split bergaya. Lelaki yang ingin mencuba tren untuk pertama kalinya harus memulakan dengan sederhana dengan hanya satu potongan alis . Setelah anda menguasai kaedah mencukur celah, anda mungkin bereksperimen dengan penampilan yang lebih berani.

:arrow_forward: Celah kening berganda

Dua sayatan dalam satu kening atau satu garis bercukur di masing-masing menggambarkan celah kening ganda. Dua garis bercukur di hujung kening anda memberikan penampilan kasar bagi lelaki dengan gaya yang paling popular. Celah secara tradisional diletakkan di bahagian luar setiap alis, namun, anda boleh merancang alis anda sesuai dengan selera anda.

Cukup pastikan kedua-dua celah itu seimbang dengan memastikan ukurannya sama dan jaraknya sama. Reka bentuk slit brow ini mempunyai penampilan yang lebih hebat yang memberikan keyakinan dan keperibadian.

:arrow_forward: Potongan rambut yang bergabung dengan celah alis

Sebilangan lelaki suka memotong kening selain potongan rambutnya. Lelaki boleh melihat penampilan ini ke tahap seterusnya dengan menghubungkan garis bercukur di kening mereka dengan potongan rambut yang berterusan. Mengekalkan sudut yang sama sehingga lurus ke garis rambut sangat penting untuk menjadikan gaya berfungsi.

Potongan rambut lelaki dengan pudar atau potongan di sisi dan rambut yang lebih panjang di atas adalah yang paling mencolok. Celah ini memerlukan tangan dan kesabaran yang stabil sekiranya anda melakukannya sendiri. Untuk pemula, kami mengesyorkan agar celah di kening dicukur oleh tukang gunting rambut anda.

:arrow_forward: Memudarkan potongan rambut dengan dua garisan yang bersambung dengan celah berganda

Sekiranya anda ingin melihat yang kuat, minta tukang gunting anda mencukur dua garis di sisi dan belakang potongan rambut anda yang pudar, kemudian hubungkan potongan ini dengan dua celah di kening anda. Untuk kontras tambahan, sebilangan lelaki suka kulit pudar dengan garis bercukur, sementara yang lain lebih suka pudar bawah atau tirus.

Anda mungkin mahu memasukkan potongan ke dalam gaya janggut anda jika anda memilikinya. Anda juga boleh meminta agar tukang gunting rambut anda menjaga sudut yang sama sehingga bahagian potong disambungkan.

:arrow_forward: Celah alis silang

Cobalah mencukur silang ke kening anda dan bukannya garis menegak standard jika anda ingin menjadi lebih kreatif dengan reka bentuk dan gaya anda. Celah silang berbeza dan bergaya, dan ini adalah cara yang bagus untuk menonjol di khalayak ramai.

Untuk penampilan yang anggun, kebanyakan lelaki ingin memotong kening mereka terlebih dahulu. Gaya ini, sebaliknya, mungkin kelihatan hebat dengan kening tebal kerana rambut yang lebih tebal memberikan kontras yang lebih besar untuk penampilan yang dramatik.

:pencil2: Ringkasan

Terdapat pelbagai jenis celah alis untuk lelaki seperti celah alis tunggal, celah alis ganda, potongan rambut yang bergabung dengan celah alis, dll.

:pushpin: Celah alis untuk wanita

Celah alis yang berbeza untuk wanita diberikan di bawah:

:arrow_forward: Celah kening tunggal

Celah alis tunggal adalah garis bercukur sederhana dalam satu kening yang memberi wanita penampilan yang menawan dan kontemporari. Garis bercukur mungkin merupakan kaedah yang bagus untuk menonjolkan bentuk alis anda sambil menarik perhatian pada solek mata anda, terutama dengan penekanan baru pada pembentukan dan gaya alis.

Penampilan yang paling menakjubkan dicapai dengan menggunakan kening yang lebih gelap. Namun, pada kening yang lebih ringan, penampilannya masih dapat dicapai dengan menggunakan pensil alis . Sekiranya anda ingin bersenang-senang dengan trend ini, mulailah dengan hanya satu garis melalui alis anda sebelum beralih ke pilihan tambahan.

:arrow_forward: Celah kening berganda

Cukur dua garis pada satu kening atau potong satu takuk ke kedua-dua kening agar kelihatan lebih seksi. Celah alis ganda menambah dimensi pada wajah anda sambil menonjolkan kening anda yang cantik, menjadikannya serba boleh dan cantik.

Jurang ini juga dapat digunakan untuk menonjolkan pembayang mata anda dan menambahkan suasana bergaya pada pakaian. Walaupun tidak ada kaedah yang sesuai untuk reka bentuk celah ini, anda harus memotong jurang dengan tepat dan teliti untuk memastikan corak yang seragam.

:arrow_forward: Celah alis berganda

Sekiranya anda ingin menaikkan tren ini ke tahap seterusnya, potong tiga atau empat celah menjadi satu atau kedua alis. Anda mungkin, bagaimanapun, menggunakan trend jalur ini dengan mencukur dua pada setiap kening, yang akan melembutkan penampilan.

Kening gelap lebih disukai untuk hasil yang optimum, walaupun alis berwarna terang mungkin selalu berbentuk, berwarna, dan ditingkatkan untuk meningkatkan kesannya. Anda juga memerlukan kening yang tebal kerana penampilannya memerlukan pemotongan rambut yang banyak.

:arrow_forward: Celah kening depan

Celah alis depan dilakukan pada awal, sedangkan kebanyakan sayatan dilakukan di dekat sempadan atau hujung kening. Kerana keningnya paling lebar di bahagian depan, potongannya ditekankan sebagai kelainan pada penampilan klasik.

Wanita boleh mencukur beberapa jenis celah agar sesuai dengan gaya mereka untuk penampilan yang bergaya dan menarik, tetapi kebanyakan memilih jurang tunggal untuk estetika asas dan tidak rumit.

:arrow_forward: Celah kening fishtail

Cuba celah alis fishtail jika anda mempunyai bakat untuk gaya kening dan ingin kreatif. Ini adalah versi tampilan yang berani, termasuk menggunakan pensil alis untuk membuat gerakan ke atas di atas potongan alis pepenjuru.

Apabila dicukur dan dihias dengan betul, pernyataan fesyen ini penuh semangat dan sengit. Anda memerlukan seni yang bengkok, perhatian yang terperinci, dan pengalaman membentuk alis . Jika tidak, dapatkan celah ini oleh stylist atau pakar kecantikan.

:pencil2: Ringkasan

Berbagai jenis celah alis adalah khusus untuk wanita seperti celah alis fishtail, celah alis berganda, celah alis muka depan, dll.

:pushpin: Soalan lazim

Orang biasanya bertanya banyak tentang makna celah alis ”, beberapa soalan berikut diberikan di bawah:

:one: Bolehkah celah alis tumbuh semula?

Ya, celah kening tumbuh semula dalam dua hingga enam minggu, bergantung pada seberapa cepat rambut anda tumbuh. Oleh kerana garis alis yang dicukur ini hanya sementara, ia mesti dijaga dengan kerap. Pinset dapat digunakan untuk menjaga celah bersih, atau pisau cukur atau pemangkas dapat digunakan untuk memotong daerah tersebut.

:two: Bagaimana cara mencukur celah alis?

Anda harus menyikat kening sebelum mencukur bahagian kening. Letakkan jalur pita di sebelah kiri alis anda, hanya menunjukkan bahagian yang ingin anda potong jika anda memilih gaya potongan. Sekarang, potong rambut dengan lembut di antara pita scotch dengan gunting tajam, terutamanya jika anda mempunyai rambut alis yang panjang.

Lelaki yang ingin mencukur kening di rumah harus bermula dengan gunting dan berusaha menggunakan alat pemangkas elektrik. Wanita akan dapat menggunakan alat cukur wajah untuk membantu membersihkan penampilan mereka. Pinset boleh digunakan untuk mencabut rambut yang masih ada.

:three: Adakah potongan alis silang menarik?

Ya, celah alis silang memang menarik. Celah silang berbeza dan bergaya, dan ini adalah cara yang bagus untuk menonjol di khalayak ramai. Untuk penampilan yang anggun, kebanyakan lelaki ingin memotong kening mereka terlebih dahulu.

:four: Siapa yang memulakan fesyen celah alis?

Big Daddy Kane, rapper yang mempopularkan gaya, adalah orang pertama yang menjumpainya. Bahkan memanggil warisan budaya "celah" telah menimbulkan kontroversi, karena mereka sebelumnya dikenal sebagai 'potongan', dan mengganti semula warisan budaya sebagai 'celah' merupakan mikrogresi.

:pushpin: Kesimpulannya

Celah alis adalah kecenderungan menghilangkan rambut dari alis anda dalam garis vertikal kecil. Ia boleh dilakukan dengan gunting, perapi elektrik, pisau cukur, dll. Celah alis tumbuh semula dalam enam minggu. Pelbagai jenis celah alis tersedia untuk lelaki dan wanita.

Artikel berkaitan

SLIT EYEBROW KEMBALI

Pernahkah anda terfikir dari mana datangnya trend kecantikan baru dan menarik? Alam sering memberi inspirasi kepada orang, jadi kami tidak terkejut melihat penagih kecantikan Insta menggunakan palet pembayang mata untuk membuat tembikai pada penutupnya. Ritual kecantikan lama juga memberi kesan besar kepada alat solek, yang sedikit diubah untuk memenuhi era sekarang. Anda harus mengakui bahawa mata smokey mesti datang dari mata yang berbau kajal yang dipakai oleh kebanyakan gadis desi setiap pagi.

Celah Alis dan Aliran Alis Lain Yang Datang dan Pergi

Trend datang dan pergi dalam dunia fesyen dan gaya. Selama berabad-abad, ada gaya fesyen yang orang akan membayar banyak wang untuk dipakai tetapi tidak akan terperangkap saat ini.

Celah Kening

Celah alis adalah potongan menegak kecil yang dibuat pada rambut kening anda. Pakar kosmetik, tukang gunting rambut atau juru kecantikan tempatan, atau bahkan anda, jika anda mempunyai tangan yang mantap dan cukup yakin untuk melakukan kerja, boleh membuatnya. Gaya rambut alis celah itu popular pada tahun 1990-an, dan walaupun gaya tidak sesuai pada awal tahun 2000-an, ia muncul semula dalam beberapa tahun kebelakangan ini terima kasih kepada selebriti seperti Jason Momoa dan blogger kecantikan lain.

Mengapa Orang Memakai Celah Alis?

Mencukur atau menggunakan solek untuk membuat jurang dapat menghasilkan celah alis kekal atau sementara. Ini biasanya digunakan sebagai metode ekspresi diri, tetapi perlu diketahui bahawa jika dilakukan dengan tidak tepat, ia mungkin tidak memberikan kesan yang diinginkan. Orang memilih untuk memamerkan celah kening kerana kelihatan bergaya. Walaupun banyak individu berusaha untuk mengeningkan kening, celah pada alis anda adalah keadaan segera kerana orang tertarik pada bahagian alis anda yang hilang.

Bagaimana cara mendapatkan celah alis ?

Celah alis boleh dilakukan oleh pakar kecantikan, tukang gunting rambut, atau pakar kecantikan yang pernah bekerja dengan rambut sebelumnya. Anda mungkin membina celah alis anda sendiri di rumah jika anda mempunyai pisau cukur atau pencukur elektrik, serta pita atau concealer. Untuk mengetahui cara memotong celah alis anda sendiri, ikuti arahan video.

Adakah celah alis tumbuh kembali?

Kaedah yang anda gunakan untuk membuat celah anda akan menentukan apakah kening anda akan tumbuh kembali atau tidak seperti kening penuh yang normal. Membuat kesan seperti celah kening menggunakan solek hanya sementara, kerana solek boleh hilang dalam beberapa jam hingga sehari, bergantung pada kualiti soleknya.

Adakah ia akan kembali bergaya?

Itu tidak dapat digunakan pada tahun 1990-an, tetapi seperti yang anda lihat dari video dan blog mengenainya, ia akan kembali pada tahun 2018 dan 2019. Memandangkan kening yang rapi memuncak tahun lalu dan semakin banyak orang kini memilih yang semula jadi, bersih- melihat alis, sebilangan blogger dan penyokong kecantikan dapat menghidupkan kembali trend ini.

Kening Instagram

"Kening Instagram", juga dikenali sebagai kening HD atau kening yang pudar, adalah gaya di mana bahagian dalam kening sangat tipis dan jarang, tetapi menjadi gelap dan menjadi lebih jelas ketika mendekati petua luar. Trend ini dinamakan sempena rangkaian media sosial Instagram, di mana banyak blogger kecantikan memaparkan karya mereka. Selain pudar, kening Instagram dibezakan dengan bentuk sudut yang tepat dan ketiadaan rambut liar.

Mengapa Orang Memakai Kening Instagram?

Obsesi dengan trend alis bermula pada tahun 2014, ketika model-aktris Cara Delvigne menjadi tumpuan pada puncak kejayaan industri kosmetik. Orang-orang terobsesi dengan memperoleh alis setebal dan berani seperti Delvigne, walaupun dia memandang rendah mereka. Ramai blogger Instagram akhirnya mengembangkan apa yang kini dikenali sebagai kening Instagram sebagai hasil daripada minat mereka dengan kosmetik alis.

Bagaimana Mendapatkan Kening Instagram ?

Beberapa pakar kosmetik telah menyempurnakan teknik kening Instagram mereka. Walau bagaimanapun, kerana kebanyakan artis yang hebat mengenakan bayaran $ 75 atau lebih untuk rambut dan solek, membuat kening anda dilakukan dari mereka setiap hari hanya untuk bersenang-senang adalah tidak praktikal. Dan, tidak seperti celah alis, yang hanya memerlukan tangan yang stabil dan beberapa alat rumah tangga biasa, mendapatkan kening Instagram untuk pertama kalinya hampir mustahil. Video di atas akan menunjukkan kepada anda cara menggunakan pelbagai jenis kening.

Adakah Ia Akan Kembali Bergaya?

Banyak orang berpecah belah dalam isu ini. Kematian trend solek wajah penuh mungkin dapat ditelusuri ke perniagaan Kylie Jenny's Kylie Cosmetics, yang membawa kepada kecantikan ■ ■ , dari sudut ini ke hadapan. Kylie tidak mendapat perhatian sehingga Februari 2018 untuk menangani kehamilannya dari pandangan umum.

Kening Glitter

Mengikuti kening Instagram, alis berkilauan menjadi kegilaan media sosial seterusnya untuk muncul. Kening anda berkilauan dan diwarnai sementara dengan warna yang tidak wajar dengan kilauan dan batu berkilau kecil lain untuk melengkapkan gaya anda dan bukannya warna alis semula jadi anda seperti coklat gelap, berambut perang, dan berangan.

Mengapa Orang Memakai Alis Berkilau?

Walaupun alis berkilau bukanlah alis yang paling praktikal atau profesional untuk dipakai di tempat kerja, tetapi alisnya cantik secara estetik dan boleh menjadi karya seni apabila dilakukan dengan betul. Tidak cukup sekadar mewarnakan kening anda dengan warna yang pelik; anda juga harus menguasai kemahiran menggabungkan glitter dan aksesori lain untuk menjadikannya kelihatan menarik secara visual.

Bagaimana Mendapatkan Glitter Brows?

Anda mungkin membayar artis solek untuk membuat kening untuk anda, sama seperti bagaimana kening Instagram dilakukan. Anda boleh memilih untuk melakukannya sendiri. Alis berkilau sedikit lebih sukar untuk dikuasai daripada celah alis, tetapi mereka tidak menuntut tahap kesempurnaan yang sama dengan alis Instagram.

Adakah ia akan kembali bergaya?

Malangnya, sementara kening berkilauan masih dapat dilihat di Instagram dan kostum dan pakaian lain untuk acara yang sangat kreatif, tidak mungkin individu mula memakainya setiap hari. Terlalu banyak kerja yang perlu dilakukan oleh orang biasa, sama seperti kening Instagram. Dan, seperti semua perkara yang berkilauan, banyak perkara tidak selalu bersama.

Kening Palsu

Bulu mata palsu memang terkenal, tetapi inilah konsep baru: kening palsu. Bagi wanita yang lebih suka bentuk alis yang lebih jelas, kening palsu ini adalah pilihan yang hebat. Sama ada anda telah melebatkan alis anda, mengembangkan alopecia, atau menjalani rawatan kemoterapi, kening palsu akan mengembalikan kening anda yang cantik.

Apa itu Kening Palsu?

Alis palsu adalah replika alis yang realistik yang terdiri daripada serat nipis (biasanya rambut manusia) yang dilekatkan pada asas gel atau renda yang tidak mencolok. Mereka juga dikenali sebagai alis palsu, rambut palsu alis, atau alis lekat. Gam unik digunakan untuk melekatkan pangkal pada kening atau dahi anda yang ada.

Mengapa Orang Memakai Kening Palsu?

Kening palsu boleh digunakan oleh mereka yang mempunyai kening yang sangat halus atau tidak ada kening sama sekali. Sekiranya anda masih mempunyai rambut alis, bukannya memakai alis buatan, isikannya. Alis palsu ini terdapat dalam pelbagai warna semula jadi yang boleh membezakan atau menyamai warna rambut semula jadi anda, bergantung pada pilihan anda. Pilih dari pelbagai panjang, gaya, dan lebar untuk kesan semula jadi atau elegan.

Bagaimana Mendapatkan Kening Palsu?

Kening palsu, seperti rambut palsu, memerlukan alis sintetik dan gam yang dibuat khas. Ia juga berguna untuk menggunakan sikat alis atau sisir, aplikator pelekat, dan pinset untuk membentuk kening. Tentukan sama ada anda akan mencukur alis semula jadi atau tidak sebelum menggunakan kening anda. Sekiranya anda memutuskan untuk mencukurnya, tunggu beberapa minit sebelum menggunakan kening untuk mengelakkan kerengsaan dari pelekat.

Adakah Kembali Bergaya?

Alis palsu tidak pernah ketinggalan zaman, tetapi tidak begitu popular seperti fesyen alis yang lain. Meski begitu, kening lekat ini dianggap sebagai "kosmetik penting", terutama bagi mereka yang mempunyai kening yang sedikit. Kening palsu ini boleh didapati di kedai ubat, gedung membeli-belah, dan kedai dalam talian.

Trend datang dan pergi, tetapi itu tidak bermakna mereka tidak terus bekerja hari ini. Walaupun mereka tidak begitu popular seperti dulu, mereka masih menjadi trend alis bergaya yang digunakan orang sebagai bentuk ekspresi diri atau seni tubuh. Oleh itu, sama ada anda ingin memperbaharui penampilan anda, menangani perubahan badan, atau hanya ingin membuat pernyataan, trend alis ini dapat membantu.

Apakah celah alis?

Celah alis adalah potongan menegak kecil yang sejajar dengan rambut kening. Mereka boleh dibuat oleh seorang profesional, didi panti anda, atau bahkan diri anda sendiri jika anda mempunyai tangan yang mantap dan hati yang berani. Penampilan itu popular pada tahun 1990-an, terutama di kalangan pelakon hip hop. Blogger kecantikan moden yang tidak takut untuk mencuba trend solek yang paling aneh telah menjadikannya kembali.

Dari mana aliran ini muncul?

Asal-usul celah alis agak misteri. Sekiranya seseorang telah bertengkar dan mengalami luka di lokasi tersebut, celah atau potongan rambut alis adalah wajar. Mereka luka akibat kecederaan, dan anda mungkin pernah melihatnya dalam filem gangster lama ketika pelakon harus mencukur sebahagian kening mereka agar kelihatan seperti itu.

Trend celah alis 1: Celah alis dengan penyambungan rambut

Trend celah alis adalah berani, bersemangat, dan pelbagai. Ia terdapat dalam pelbagai jenis dan bentuk, yang boleh anda cuba bergantung pada seberapa besar bahaya yang siap anda terima. Menggabungkannya dengan potongan rambut anda adalah cara unik untuk melakukannya.

Trend celah alis 2: Celah berganda dengan potongan rambut

Yang ini jauh lebih tegang daripada yang terakhir. Sekiranya anda mempunyai sikap berapi-api dan tidak takut mengambil risiko dengan potongan rambut anda, inilah yang sesuai untuk anda. Sekali lagi, lebih baik mencari bantuan pakar daripada menggunakan sendiri dengan pisau cukur, kerana ini sukar dan bergaya. Seorang profesional akan jauh lebih berkesan.

Trend celah alis 3: Celah alis tunggal

Yang ini mungkin paling asas namun bergaya, kemas dan bersih. Celah alis tunggal adalah trend hebat untuk diikuti, dan sentuhannya kurang berani daripada adik-beradiknya yang lebih tegang. Ini memberi perhatian pada mata, dan anda mungkin akan meningkatkan aura dengan bereksperimen dengan solek mata. Cadangan kami adalah menggunakan warna.

Trend celah alis 4: Celah alis berganda

Dengan keseronokan berganda, lebih kurang sama dengan trend celah alis tunggal. Ini bermaksud anda sekarang sudah bersedia untuk memajukan permainan ke tahap seterusnya. Ini juga merupakan kaedah yang menyeronokkan untuk memberi penekanan pada lengkungan kening anda, menjadikan seluruh wajah kelihatan anggun, sihat, dan segar. Mengambil peluang!

Trend celah alis 5: Celah alis berhias

Adakah anda bersedia untuk turun di funk? Kemudian menindik adalah pendekatan terbaik untuk memperibadikan trend brow slit. Ia kelihatan sangat sejuk dan bergaya, dan memerlukan sedikit masa atau usaha. Anda selesai selepas menggigit dan menindik. Pilih kancing mikro kegemaran anda, atau habiskan dengan dangle mini atau gelung jika anda mahu habiskan.

Soalan Lazim

Bagaimana cara mendapatkan celah alis?

Bergantung pada pilihan anda, celah alis boleh kekal atau sementara. Lengkapkan diri dengan pencukur elektrik yang langsing dan pita jika anda mahu melakukannya sendiri. Di hujung ekor, bersihkan bahagian miring.

Adakah mereka tumbuh semula?

Sama ada anda mendapat celah kening atau tidak, sebahagian besarnya ditentukan oleh seberapa baik anda mengetahui kening anda. Rambut kening mungkin memerlukan masa antara 2 minggu hingga lebih dari sebulan untuk tumbuh semula. Saya tidak akan mengacaukan kening saya seperti ini; mereka terlalu berharga bagi saya. Oleh itu, teliti jika anda mahu melakukannya secara kekal!

Kesimpulannya

Apa maksudnya terdapat celah di kening anda? Celah alis tidak mempunyai fungsi rasmi selain sebagai pernyataan fesyen atau bentuk ekspresi diri. Penampilannya telah dikaitkan dengan hubungan geng atau keahlian selama bertahun-tahun, walaupun tidak lagi mempunyai makna tertentu.

Karangan Jumaat: dicukur, berbentuk dan celah - kening sepanjang zaman

Cemberut yang pemarah dapat menjadi panggilan datang, dan bibir yang sedih dan sedih dapat menjadi meringis, semua kerana kekuatan dahi.

Tidak mengherankan, bagaimanapun, tanda tanda wajah yang ekspresif ini telah menjadi bahagian kecantikan dan fesyen sejak awal sejarah yang tercatat.

Kening adalah komponen wajah yang terus kami eksperimen, dari gundukan yang dicukur sepenuhnya hingga garis tebal dan berbulu. Kami cuba menyembunyikan, membesar-besarkan, dan membesar-besarkannya. Dan hari ini, pakar dengan lilin, benang, dan dakwat terdapat di setiap jalur komersial dan pusat membeli-belah.

Menjaga gangguan minimum

Untuk menarik perhatian ke titik fokus fizikal wanita di mahkamah Elizabeth I.

Kening

Kening adalah ruas rambut kecil di atas setiap mata yang meniru bentuk pinggir bawah beberapa alis alis mamalia. Kening mempunyai dua tujuan utama pada manusia: pertama, mereka berkomunikasi melalui ekspresi wajah, dan kedua, mereka menjaga peluh, air, dan kesan lain dari masuk ke soket mata. Rambut dan solek adalah cara biasa bagi orang untuk menukar kening mereka.

Untuk menjelaskan fungsi alis pada manusia, pelbagai teori telah diajukan [oleh siapa?]. Menurut satu teori, fungsi utamanya adalah untuk menjaga kelembapan (mo) keluar.

Trend Kecantikan 90-an Hip-Hop Yang Hebat di Instagram

Kening telah menjadi ciri wajah paling seksi dari generasi kita, sehingga menusuk, mewarnai pelangi, dan juga rambut palsu. Trend selama puluhan tahun telah kembali di Instagram, dan ini adalah puncak peningkatan alis: celah alis. Walaupun kebanyakan kita menggunakan serbuk dan pensil untuk meningkatkan lengkungan kita, trend ini meminta untuk mencukur celah ke kening menggunakan pisau cukur (kami mengesyorkan menggunakan tepi lurus untuk ini).

Anda mungkin ingat melihat penampilan ini pada beberapa artis kegemaran anda pada masa lalu (termasuk Bow Wow). Asal-usul mode ini tidak diketahui, walaupun ada kemungkinan celah dirancang untuk menyerupai bekas luka, memberikan penampilan yang sukar kepada si pemakai. Anda boleh mencukur sebiji atau sebanyak yang anda mahukan.

Bercukur, berbentuk dan celah - kening sepanjang zaman

Cemberut yang pemarah dapat menjadi panggilan datang, dan bibir yang sedih dan sedih dapat menjadi meringis, semua kerana kekuatan dahi.

Tidak mengherankan, bagaimanapun, tanda tanda wajah yang ekspresif ini telah menjadi bahagian kecantikan dan fesyen sejak awal sejarah yang tercatat.

Kening adalah komponen wajah yang terus kami eksperimen, dari gundukan yang dicukur sepenuhnya hingga garis tebal dan berbulu. Kami cuba menyembunyikan, membesar-besarkan, dan membesar-besarkannya. Dan hari ini, pakar dengan lilin, benang, dan dakwat terdapat di setiap jalur komersial dan pusat membeli-belah.

Celah Alis 101: Trend Alis Cat Scratch Cat + Panduan Tutorial Sempurna!

Setiap gadis lain mahu celah di keningnya! Instagram dibanjiri dengan gambar viral orang yang memotong sayatan palsu di kening mereka. Dalam peranan filem mereka, bahkan selebriti menghargai penampilan celah palsu.

Sekiranya anda mencari petunjuk mengenai cara mendapatkan celah alis yang cantik di rumah dengan pisau cukur elektrik, anda sudah sampai di tempat yang betul. Namun, pernahkah anda memikirkan mengapa Eyebrow Slits begitu popular?

Artis solek, terutama mereka yang aktif di Instagram, hadir dengan pelbagai cara kreatif untuk tampil cantik. Celah alis menjadi popular setelah Jason Momma, yang memainkan Jon Snow di Game of Thrones, tampil dengan ciri wajah yang unik.

Memetik, Memangkas, Membentuk, Mencukur dan Memutihkan Kening:

Untuk masa yang lama, pembentukan alis telah menjadi topik hangat, dan banyak orang nampaknya bingung mengenainya. Ini adalah bentuk dandanan peribadi yang memerlukan memetik atau memotong rambut alis untuk mencapai bentuk tertentu. Walaupun lelaki dan wanita dapat 'membentuk' kening mereka, wanita lebih cenderung melakukannya. Pembentukan alis dapat dilakukan dengan berbagai cara, termasuk memetik, memangkas, dan pemutihan. Insya Allah, kita akan melihat perspektif Islam mengenai semua strategi ini dalam kajian ringkas ini.

Hadis terkenal Sahabat Sayyiduna Abdallah ibn Masoud (saw) adalah asas kepada topik bentuk alis.

Soalan Lazim

Adakah trend 'Eyebrow Slit' merupakan bentuk pengagihan budaya terkini?

Banyak 'tren' dan 'gaya' datang dan pergi, tetapi kucing-kucing sering disebut dan dituduh sebagai 'budaya sewenang-wenang' ketika membuat sesuatu yang penting dalam budaya tertentu.

Chloe Nonguard, model dengan rambut berwarna aneh, berkongsi selfie di Instagram awal minggu ini dengan potongan atau "celah" yang hilang dari keningnya. Foto itu menimbulkan kemarahan dengan segera, dengan banyak komen yang membuat spekulasi mengapa ini boleh menjadi satu lagi kes pengambilan budaya.

Gambar itu diminta oleh Mail Online untuk digunakan dalam cerita mengenai 'Eyebrow Slit Trend,' dan hanya soalan itu sahaja yang menimbulkan kontroversi. Orang yang menang adalah antara komen lain.

Bagaimana Membuat Celah Alis Yang Sempurna?

Adakah anda ingin mencuba celah alis tetapi tidak bersedia untuk mencukur alis anda?

Namun, ada cara untuk mendapatkan celah sementara. Singkirkan pencukur alis anda! Dalam kosmetik kami ■■■■■■■■■ solek kening adalah senjata transformasi. Alis berbulu halus dan menggoda, sedangkan kening yang melengkung tepat adalah klasik dan halus. Tetapi apabila gaya ini tidak berfungsi lagi, inilah masanya untuk mencuba sesuatu yang baru.

Lihat cara mendapatkan potongan alis sementara jika anda bosan dengan alis bulu anda.

Apa yang Anda Perlu?

Eyeliner gel esensi warna (atau y) adalah eyeliner gel yang terdapat dalam pelbagai warna.

Kesimpulannya

Secara umum, pemotongan kening dapat memberi makna apa-apa dan dapat digunakan sebagai bentuk ekspresi diri. Lelaki dan wanita boleh memilih reka bentuk yang bermakna atau bereksperimen dengan konsep yang inovatif dan bergaya.

Dalam kebanyakan kes, 1-3 celah dibuat di setiap kening. Lebih banyak celah biasanya akan kelihatan lebih baik dengan alis yang lebih tebal, jadi ingatlah semasa menentukan kuantiti anda. Celah alis tradisional biasanya terbentuk di bahagian luar kening.

Apa yang dicerminkan oleh mencukur dua garis di kening anda? Garis atau garis di kening adalah satu, dua, atau mungkin lebih tipis bercukur ke kiri, kanan, atau kedua-dua sisi wajah.