Gunakan foto yang hebat, pintar, menarik, dan relevan. Sebagai contoh, ketika anda menjual pakaian , pastikan anda memasukkan artikel anda dalam gambar, profesionalkan foto , dan tunjukkan artikel tersebut dengan cara yang menarik, misalnya, dengan meminta model memakai produk anda dengan cara yang menarik bagi pakaian tersebut.

10 kaedah teratas untuk meningkatkan suka profil Facebook anda

1. Kirim Foto

Anda mahu menggunakan foto di semua catatan anda di halaman Facebook kerana pengguna lebih menawan daripada gambar teks biasa. Semakin banyak catatan yang memikat orang, semakin besar kemungkinan anda akan mendapat halaman.

2. Pautan Halaman Lain

Jejaki halaman dengan ceruk seperti anda. Sebagai contoh, jika anda seorang jurugambar, sila gunakan halaman Facebook anda untuk menghubungi halaman foto lain dengan memberi komen dan menyukai catatan mereka. Berhati-hatilah untuk tidak meninggalkan komen yang tidak perlu, seperti komen pada limpahan hashtag atau pautan, yang boleh disalah anggap sebagai spam.

Melalui bekerja dengan laman web lain, keterlihatan anda akan bertambah baik dan apa yang dimaksudkan dengan halaman anda akan diberitahu kepada Facebook supaya Facebook lebih cenderung mengesyorkan kepada pengguna yang mengikuti halaman yang serupa dengan halaman mereka.

3. Nikmati laman web anda dengan butang "Suka"

Kanak-kanak yang mengunjungi laman web anda adalah penonton yang hebat, kerana mereka berminat dengan syarikat anda yang sudah menyasarkan halaman Facebook. Pengguna melayari item anda atau membaca blog anda (jika anda memilikinya) dengan cepat dan tanpa gangguan, seperti halaman anda, dengan memasang plugin Like Button di laman web anda.

4. Berikan sesuatu yang peribadi kepada penonton anda

Anda jelas tidak menyukai profil peribadi anda, anda mahu mengendalikan halaman syarikat anda. Tetapi sering dimasukkan ke dalam siaran untuk memberitahu penonton anda bahawa di belakang syarikat anda ada lelaki yang baik. Contohnya, jika anda menjalankan restoran keluarga, hantarkan gambar pesta ulang tahun untuk ahli keluarga menggunakan pesanan ringkas mengenai siapa mereka. Dengan memberikan sentuhan peribadi kepada laman web anda, pengguna dapat melihat anda lebih daripada sekadar syarikat yang berusaha untuk beriklan, sebagai rakan lain yang menarik di Facebook.

5. Isi bahagian atas dengan betul

Semua ini bermaksud pautan ke laman web anda, alamat perniagaan anda, tahun perniagaan anda ditubuhkan - semuanya. Itu mungkin terdengar seperti cara yang lebih perlahan, kurang membina, tetapi ia membantu kerana membina kredibiliti.

6. Tuliskan profil dan penutup gambar anda

Menggunakan gambar profesional untuk menyatakan jenama dengan lengkap. Kerana ini adalah perkara pertama yang dilihat oleh pengguna ketika mengunjungi laman web anda, kesan pertama yang baik adalah penting. Fikirkan mereka seperti yang anda mahukan tanda kedai batu-bata.

7. Sertai laman web atau catatan blog anda

Salin dan tampal kod ke laman web atau blog anda untuk salah satu entri Facebook teratas anda. Oleh itu pelancong laman web anda dapat melihatnya dan dapat menekan (semoga) seperti laman web anda. Ini adalah contoh yang baik.

8. Lengkapkan rancangan pemasaran anda dengan video

Video adalah salah satu kaedah termudah untuk berkomunikasi dengan pengguna. Buat video berkualiti baik yang memaparkan produk anda atau menceritakan kisah jenama. Gunakan foto dan teks hamparan deskriptif untuk menarik penonton. Lakukan sesuatu yang istimewa yang akan membuatkan penonton anda menginginkan lebih banyak dan memberi inspirasi kepada mereka untuk menyukai halaman anda.

9. Senaraikan halaman Pengurusan Profil Peribadi anda

Anda boleh menambahkan pautan ke halaman Facebook yang anda uruskan di profil peribadi anda di bawah "Pengenalan". Ini membantu rakan untuk mengklik pautan dan melayari laman web anda untuk meningkatkan kebarangkalian mereka. Hasilnya, rakan rakan anda akan melihat anda menyukai laman web anda dan terdorong untuk melakukan perkara yang sama.

10. Tulis Salinan Stellar

Sama lurus dengan kedengarannya, sukar untuk menulis catatan persuasif yang memindahkan mesej anda dengan ringkas dan ringkas juga. Anda tidak mahu menulis terlalu banyak atau terlalu sedikit, dan tanpa kesalahan tatabahasa , anda mahu menulis kerana itu menyakitkan reputasi anda.