Dengan lebih dari 2.7 bilion pengguna aktif di seluruh dunia, Facebook adalah rangkaian sosial terbesar yang terus berkembang pada tahun 2020! Walaupun Instagram dan TikTok semakin popular, Facebook masih berada di kedudukan pertama sebagai rangkaian sosial terbesar yang digunakan oleh orang-orang seperti laporan April 2020.

Anda dan saya juga tergolong dalam kategori orang yang sama yang menggunakan Facebook untuk hiburan dan berkongsi foto dan video dengan rakan kami.

Sama sekali bebas untuk digunakan, aplikasi massa dan web ini telah mengubah kedudukan untuk setiap rangkaian sosial yang lain setelah mengumumkan cryptocurrency yang kuat. Mata wang itu diberi nama Libra dan semuanya akan dilancarkan pada Januari 2021 yang akan datang.

Anda mungkin tertanya-tanya apa sebenarnya mata wang Libra? Artikel ini berkisar mengenai cryptocurrency Facebook yang baru dilancarkan. Panduan komprehensif ini akan membawa anda ke dunia mata wang digital dari rangkaian sosial yang paling anda gemari dan anda akan mendapat pandangan yang jelas mengenai mata wang Libra Facebook.

PANDANGAN LUAR BIASA:

Diem atau Libra yang biasa dikenali adalah sejenis mata wang digital - terutamanya sistem pembayaran berasaskan Blockchain yang dibenarkan. Mata wang tersebut terutama dicadangkan oleh syarikat rangkaian sosial Facebook.

Libra juga memperkenalkan beberapa mata wang swasta lain yang mesti dilaksanakan sebagai cryptocurrency. Mengikut sumber disertasi yang membantu penulis rancangan lengkap belum didedahkan dan hanya kod eksperimen perisian yang telah dikeluarkan. Ditulis dalam bahasa pengaturcaraan Rust, Libra akan menjadi wajah Facebook yang merevolusikan.

MATA WANG LIBRA FACEBOOK- PANDUAN KOMPREHENSIF:

Mengapa Libra diperkenalkan?

Facebook rangkaian sosial terbesar mendakwa Libra akan menolong orang untuk menjangkau orang tanpa akses ke akaun bank. Untuk tujuan ini, tidak ada yang lebih baik daripada mata wang Libra. Seperti yang dinyatakan oleh Facebook, pihaknya berharap dapat mencapai 1.7 bilion orang di seluruh dunia yang tidak mempunyai akaun bank.

Libra adalah mata wang global dan infrastruktur kewangan. Ini akan membantu bilion pengguna Facebook untuk melakukan transaksi kewangan dalam talian di seluruh dunia. Mata wang Libra adalah versi terkini dari teknologi Blockchain dan teknologi yang dienkripsi yang akan digunakan oleh Bitcoin.

Sudah siap untuk dilancarkan, mata wang baru ini dapat mengubah wajah perbankan dan senario transaksi dalam talian akan berubah. Ini merupakan ancaman terbuka kepada forum perbankan kerana Bitcoin dan cryptocurrency sudah membuat penampilan mereka yang luar biasa di landasan teknologi.

Pelancaran Libra:

Tarikh pelancaran Libra diumumkan pada bulan Januari yang akan datang. Tarikh pelancaran mutlak juga bergantung pada kelulusan projek yang akan dilakukan oleh Lembaga Penyelia Pasaran Kewangan Swiss (FINMA).

Terdapat banyak perkhidmatan penulisan esei yang murah yang menunjukkan minat mereka terhadap pelancaran Libra, kerana mata wang digital akan membolehkan mereka melakukan kaedah pembayaran dan pembayaran balik dengan mudah.

Bersama dengan Facebook, mata wang pertama akan melancarkan satu syiling yang disokong satu demi satu dengan dolar.

Facebook telah mengumumkan mata wang digital ini dan projek yang berkaitan pada bulan Jun tahun lalu tetapi kemudiannya menurunkan semua rancangan. Sebab untuk mengurangkannya adalah pemeriksaan yang dilakukan oleh pengawal selia di seluruh dunia.

Mengapa nama "Libra" diberikan kepada mata wang Facebook?

Nama mata wang Libra konsep yang baru meningkat naik dari bahasa rumi asas yang digunakan untuk pengukuran berat badan. Singkatan pound untuk pound berasal dari Libra dan simbol £ digunakan untuk mewakili mata wang ini.

Bolehkah kita mendapatkan Libra?

Libra cryptocurrency akan membantu berbilion pengguna Facebook untuk membeli barang pilihan mereka dan melakukan transaksi dalam talian dengan caj hampir sifar. Pengguna juga boleh menghantar pembayaran dan wang dalam talian dan ini akan dikenakan bayaran sama sekali.

Walau bagaimanapun, proses mendapatkan mata wang Libra belum diumumkan dengan jelas! Orang memerlukan sumber pendapatan yang boleh dipercayai untuk memanfaatkan mata wang Libra.

Cara menggunakan Libra:

Menggunakan Libra memerlukan seseorang untuk memuat turun Calibra yang merupakan dompet digital dan anak syarikat Facebook Corporation. Dompet ini boleh didapati di Messenger, Whatsapp dan juga sebagai aplikasi mandiri. Orang akan dapat menggunakan dompet digital ini dan dapat menghantar dan menerima wang melalui telefon pintar mereka.

Senarai negara yang akan menggunakan cryptocurrency baru belum keluar. Tetapi, seperti yang diumumkan Facebook, sangat jelas bahawa setiap orang yang menggunakan telefon pintar dapat memuat turun aplikasi tersebut.

Bolehkah kita membeli melalui mata wang Facebook Libra?

Semua bersedia untuk dilancarkan sebagai versi Bitcoin dan cryptocurrency yang dikemas kini, Calibra - dompet Libra digital akan membolehkan orang ramai menerima dan mengirim wang antara satu sama lain. Orang akan dapat melakukan transaksi dalam talian dan ini akan menjadi wajah perbankan yang merevolusikan.

Uber, Spotify, Paypal, dan Lyft sudah melabur dalam projek cryptocurrency ini. Ini akan membantu masyarakat menggunakan perkhidmatan ini melalui dompet Libra digital. Namun, ini tidak disahkan oleh mana-mana syarikat.

Adakah Cryptocurrency Facebook Libra cukup selamat?

Berdasarkan tinjauan, orang menunjukkan kebimbangan privasi mereka terhadap aplikasi kewangan yang dimiliki oleh Facebook. Walau bagaimanapun, syarikat rangkaian sosial terbesar menyatakan bahawa ia sedang dalam proses menerapkan teknologi data keselamatan dan privasi.

Masalah privasi memerlukan aplikasi selamat yang sangat mudah sehingga data dan wang orang dapat selamat dari pengubahan wang haram dan penipuan.

Pasukan Facebook mengumumkan bahawa ia akan menggunakan sistem pengesahan dan automatik yang sama dan selamat yang digunakan oleh bank. Juga dinyatakan bahwa teknologi pintar Libra akan memantau setiap kegiatan untuk menghindari penipuan.

Teknologi ini juga akan disokong dengan sokongan sembang langsung untuk pengguna sehingga mereka dapat memperoleh pertolongan dalam keadaan malang. Facebook juga menawarkan bayaran balik dengan teknologi ini jika seseorang kehilangan wangnya.

UNDANG-UNDANG CEPAT:

Panduan utama ini akan memberi anda semua maklumat yang perlu anda ketahui mengenai mata wang Libra Facebook. Kami berharap dapat melihat wajah Facebook dan perbankan yang digital dan revolusi di masa depan!