Cincin dongeng, yang biasanya disebut cincin elf atau cincin pixie , biasanya lingkaran yang terdiri daripada cendawan . Cendawan tumbuh di permukaan tanah dalam bentuk bulatan, dan beberapa daripadanya berukuran kecil sementara yang lain dapat berdiameter hingga 600 meter. Cincin peri disebabkan oleh kulat individu yang tumbuh di bawah tanah.

:eight_pointed_black_star: Pengenalan Cincin Peri

Imgur

Cincin dongeng, atau disebut lingkaran dongeng, lingkaran mitos, cincin orang mitos, atau cincin dongeng, adalah cincin atau lengkung cendawan yang biasanya berlaku. Mereka dijumpai kebanyakan di kawasan hutan, tetapi juga muncul di padang rumput atau padang rumput. cincin peri dikenali oleh sporocarps (unit spora parasit) dalam cincin atau selekoh, sama seperti zon nekrotik (rumput mati), atau cincin rumput hijau yang kusam. Mycelium pertumbuhan boleh didapati di cincin atau segmen bulat di bawah. Cincin dapat berkembang hingga lebar lebih dari 10 meter (33 kaki), dan cincin menjadi stabil setelah beberapa lama ketika organisme berkembang dan mencari makanan di bawah tanah.

cincin dongeng adalah subjek banyak dongeng dan legenda di seluruh dunia — terutama di Eropah Barat. Mereka sering dilihat sebagai tempat berbahaya atau berbahaya dan berhubungan dengan penyihir atau Iblis dalam cerita lama. Sebagai gantinya, mereka dalam beberapa kes dapat dihubungkan dengan keberuntungan

Baca Artikel ini:

1. Berapa Banyak Episod Yang Dimiliki Fairy Tail? 2. Debu Fairy 3. Cerita

:black_medium_small_square: Apa yang menyerupai cincin dongeng?

Cincin dongeng adalah cincin rumput selebar 15 kaki yang mempunyai nada atau permukaan yang sangat luar biasa daripada rumput di dalam atau di luar cincin. Reka bentuk cincin pecahan separuh atau lain berlaku juga. Bergantung pada keadaan, rumput di dalam cincin dongeng dapat lebih padat, lebih hijau, dan tumbuh dengan lebih cepat, atau sebaliknya berwarna lebih coklat dan kering daripada merangkumi rumput. Semasa iklim basah, cincin cendawan mungkin terbentuk di tepi kaca berwarna.

:black_medium_small_square: Dari mana cincin peri berasal?

Cincin dongeng disebabkan oleh pertumbuhan tertentu yang memakan bahan semula jadi yang membusuk (misalnya, tunggul pohon, balak, daun, atau akar) yang ditutupi kotoran. Perkembangan organisma cincin peri bermula di titik fokus cincin, tumbuh ke arah luar dalam bentuk bulatan yang seragam. Tiga jenis cincin peri yang unik dapat bergantung pada jenis tanah, parasit tertentu termasuk, dan keadaan semula jadi. Cincin dongeng jenis 1 berlaku paling kerap di jalan raya dengan meletakkan hijau dan berlaku lebih jarang di halaman rumah. Organisme yang disertakan menghasilkan intensiti yang mengurangkan ukuran air yang dapat diasimilasi oleh kotoran, menyebabkan keadaan musim kering menyebabkan rumput di gelang menjadi coklat dan menggigit debu. Parasit cincin peri jenis 2 dengan cepat membusuk bahan semula jadi yang memberikan nitrogen yang memajukan perkembangan yang mewah dan mendorong cincin hijau yang tebal. Akhirnya, cincin peri Jenis 3 mempunyai cincin cendawan yang muncul semasa musim basah, terutama pada musim gugur.

Baca Artikel ini:

1. RAKAN | HALOWEEN EPISOD 2. Cermin Cermin Di Dinding 3. Rumah Hogwarts

:black_medium_small_square: Bagaimana saya menguruskan cincin dongeng di halaman saya?

Cincin peri di halaman rumah tidak selalu menyebabkan rumput berlalu dan oleh itu pada dasarnya adalah masalah pemulihan. Selalunya hilang secara normal berikutan penyesuaian keadaan semula jadi. Oleh itu, bersikap ketat agar cincin dongeng biasanya hilang adalah alternatif yang paling mudah bagi para eksekutif.

Sekiranya anda perlu lebih proaktif dalam mengawasi cincin dongeng, pertimbangkan peredaran udara pusat rutin untuk halaman anda. Peredaran udara pusat mengurangkan pengembangan penutup yang dapat menahan organisma cincin dongeng dan membuat kemajuan cincin dongeng hampir pasti. Sekiranya anda tidak bersetuju dengan cincin peri Jenis 2, juga pertimbangkan untuk menggunakan baja nitrogen ke sisa halaman anda untuk menghijau rumput yang merangkumi untuk berkoordinasi dengan naungan cincin dongeng. Untuk cincin peri Jenis 3, pertimbangkan untuk menghilangkan tangan (memakai sarung tangan) atau menyapu cendawan dan membuangnya ke tong sampah anda; JANGAN makan cendawan kerana mungkin beracun. Akhirnya, JANGAN gunakan racun kulat untuk dikendalikan, kerana barang-barang yang dinamakan untuk digunakan dalam mengawasi cincin peri biasanya tidak berhasil dalam mencegah peningkatan cincin dongeng atau mengurangkan seriusnya kesan sampingan.

:red_square: Permulaan Cincin Peri

Miselium parasit yang mengisi tanah mengekalkan makanan tambahan dengan pembuangan bahan kimia dari ujung hyphae (tali membentuk miselium). Ini memisahkan zarah-zarah yang lebih besar di dalam kotoran menjadi atom yang lebih sederhana yang kemudian diserap melalui pembahagi hyphae dekat dengan petua pengembangannya. Miselium akan bergerak keluar dari tengah, dan apabila suplemen di tengah habis, tengahnya berlalu, dengan itu membingkai cincin hidup, dari mana cincin peri muncul.

Terdapat dua spekulasi mengenai interaksi yang berkaitan dengan pembuatan cincin dongeng. Seseorang menyatakan bahawa cincin peri dimulakan oleh spora dari sporocarps. Kehadiran organisma di bawah tanah juga boleh menyebabkan pengecutan atau pengembangan rumput yang menyusut atau berbeza. Hipotesis berikutnya, yang diperkenalkan dalam pemeriksaan para penyelidik Jepun mengenai spesies Tricholoma matsutake, menunjukkan bahawa cincin dongeng dapat dibuat dengan mengaitkan gen oval cendawan bersebelahan. Sekiranya mereka membuat selekoh atau cincin, mereka akan terus berkembang mengenai titik fokus artikel ini.

Baca Artikel ini:

1. Cermin Pintar - Cermin Pintar Raspberry Pi 2. Yennefer 3. AntiLand

:eight_spoked_asterisk: Zon pengembangan nekrotik atau cepat

Salah satu kemunculan pengembangan cincin dongeng adalah zon nekrotik - kawasan di mana rumput atau tumbuh-tumbuhan lain telah mengerut atau berlalu. Zon-zon ini disebabkan oleh mycelia yang, selama tahun kering, melapisi asas rumput dan rempah-rempah yang berlainan. Setelah beberapa lama mereka dikeluarkan oleh komponen biotik sejak awal, yang menunjukkan zon di permukaan tanah dangkal menjadi jelas. Contoh selain daripada cincin penting atau segmen bulat juga berpotensi: bulatan, kelengkungan berlipat ganda, selekoh sabit, dan susunan lain yang tidak kemas juga dibingkai oleh kitaran ini. Parasit dapat menghilangkan kotoran makanan tambahan yang dapat diakses dengan cepat seperti nitrogen, menyebabkan tanaman yang tumbuh di dalam lingkaran menjadi fokus yang mendorong pewarnaan tanaman. Beberapa parasit juga menghasilkan sintetik yang bertindak seperti bahan kimia yang disebut gibberellins, yang mempengaruhi perkembangan tanaman, menyebabkan perkembangan cepat kaya.

Persepsi jarak jauh mengenai cincin dongeng di Shillingstone Hill di Dorset, England, lebih jauh mengesyorkan bahawa kitaran bergantung pada kehadiran kelinci yang tidak henti-hentinya. Tanah yang enak di ketinggian yang lebih tinggi di wilayah Wiltshire dan Dorset di selatan England digunakan untuk membantu banyak cincin dongeng jenis glade. Bunnies menanam rumput sangat pendek di zon terbuka dan menghasilkan kotoran yang kaya dengan nitrogen. Cendawan memerlukan lebih banyak nitrogen tanah daripada rumput. Cincin boleh bermula dari beberapa spora dari mana miselium mencipta; pelbagai jenis cendawan berbuah muncul kemudian, apabila jisim miselium yang mencukupi telah dihasilkan untuk membantu mereka. Usia pertumbuhan yang semakin meningkat menjadi sangat sedikit kerana orang tua telah menghabiskan tahap nitrogen yang berdekatan. Sementara itu, kelinci terus mengedit rumput, namun jangan memakan pertumbuhannya, yang memungkinkan mereka berkembang melalui penentangan mereka terhadap menara, secara sederhana, di atas rumput. Apabila bulatan cendawan jaraknya sekitar 6 meter (20 kaki), kotoran kelinci telah mengisi semula kadar nitrogen dekat dengan titik fokus bulatan, dan cincin pilihan mungkin mula berkembang di dalam yang pertama.

:arrow_right: Jenis Cincin Peri

Terdapat dua jenis organisma cincin dongeng dan yang paling banyak dirasakan. Yang dijumpai di kawasan berhutan disebut diikat kerana dibentuk oleh parasit mikorizal yang hidup dalam interaksi yang bermanfaat dengan pokok. Cincin dongeng glade dipanggil percuma kerana tidak berkaitan dengan entiti organik yang berbeza. Cendawan ini bersifat saprotrofik. Kesan pada rumput bergantung pada jenis parasit yang sedang berkembang; ketika Calvatia cyathiform sedang mengisi ruang rumput akan berkembang dengan lebih banyak lagi; walaupun, Leucopaxillus giganteus akan menjadikan rumput layu.

Baca Artikel ini:

1. Warna Hitam 2. Bolehkah Anda Membekukan Cendawan? 3. Gali ke Cendawan Lembah Oyester - Bagaimana Rasanya Memasak!

:small_red_triangle: Spesies termasuk

Imgur

Terdapat sekitar 60 spesies cendawan yang dapat mengisi corak cincin dongeng. Yang paling popular adalah tudung Scotch yang boleh dimakan (Marasmius oreades), biasanya dikenali sebagai champignon dongeng.

Mungkin cincin terbesar yang pernah ditemui adalah berhampiran dengan Belfort di timur laut Perancis. Dibentuk oleh geotropik Infundibulicybe, diyakini memiliki ukuran sekitar 600 meter (2.000 kaki) dan berusia lebih dari 700 tahun. Di South Downs di selatan England, Calocybe Gamboa telah membingkai cincin dongeng kolosal yang juga memberikan kesan berusia beberapa ratus tahun.

Senarai spesies:

  • Agaricus arvensis

  • Agaricus campestris

  • Agaricus praerimosus

  • Agrocybe praecox

  • Amanita muscaria

  • Amanita phalloides

  • Amanita rubescens

  • Bovista dermoxantha

  • Calocybe gambosa

  • Calvatia cyathiformis

  • Calvatia gigantea

  • Cantharellus cibarius

  • Kesepakatan Clitocybe

  • Clitocybe nebularis

  • Clitocybe nuda

  • Clitocybe rivulosa

  • Chlorophyllum molybdites

  • Racod klorofilum

  • Cortinarius bellus

  • Cortinarius glaucopus

  • Cortinarius violaceus

  • Cyathus stercoreus

  • Subterranea Disciseda

  • Entoloma sinuatum

  • Gomphus clavatus

  • Hygrophorus agathosmus

  • Hygrophorus pudorinus

  • Hygrophorus russula

  • Geotropa infundibulicybe

  • Lepista flaccida

  • Lepista sordida

  • Leucopaxillus giganteus

  • Lycoperdon curtisii

  • Lycoperdon perlatum

  • Macrolepiota procera

  • Marasmius oreades

  • Sarcodon imbricatus

  • Suillus luteus

  • Album Tricholoma

  • Tricholoma orirubens

  • Tricholoma pardinum

  • Tricholoma matsutake

  • Tricholoma terreum

  • Tuber melanosporum

Baca Artikel ini:

1. Berapa Banyak Karbohidrat Sehari pada Keto Diet? 2. Sebarkan 3. Sashimi sushi

:large_blue_diamond: Rujukan sosial.

Imgur

:small_blue_diamond: Amalan lisan dan dongeng

Banyak dongeng merangkumi cincin dongeng. Nama mereka dalam dialek Eropah secara teratur menyindir akar dunia lain; mereka dikenal sebagai ronds de sorcières ("lingkaran penyihir") dalam bahasa Perancis dan Hexenringe ("cincin penyihir") dalam bahasa Jerman. Dalam kebiasaan Jerman, cincin dongeng diperiksa untuk memeriksa lokasi penyihir bergerak di Walpurgis Night, dan gagasan Belanda menjamin bahawa lingkaran menunjukkan di mana Iblis mengaduk susu. Di Tyrol, dongeng yang disebut cincin dongeng di ekor binatang mitos terbang yang membakar; ketika ular bersayap membuat bulatan seperti itu, hanya alat-alat anak yang dapat tumbuh di sana untuk waktu yang sangat lama. Pengertian Eropah secara berkala memperingatkan agar tidak memasuki cincin dongeng. Latihan Perancis mengumumkan bahawa cincin dongeng dipantau oleh katak goliath yang melihat katak yang mencerca individu yang mengabaikan bulatan. Di bahagian Eropah yang berbeza, memasukkan cincin peri akan menyebabkan kekurangan mata. Cincin dongeng berkaitan dengan semangat rendah hati di Filipina.

Amalan Eropah Barat, termasuk Bahasa Inggeris, Skandinavia dan Celtic, menegaskan bahawa cincin dongeng adalah akibat orang mitos atau peri bergerak. Fikiran seperti itu bertanggal dalam jangka masa pertengahan; Istilah Inggeris Tengah elferingewort ("cincin orang mitos"), yang menandakan "cincin bunga aster yang dibawa oleh makhluk mitos" bergerak "pada abad kedua belas. Dalam bukunya History of the Goths (1628), penulis esei Sweden Olaus Magnus membuat persatuan ini, mengatakan bahawa cincin dongeng hangus ke tanah oleh gerakan elf. Ahli cerita rakyat Britain, Thomas Keightley memperhatikan bahawa di Scandinavia pada pertengahan abad kesembilan belas, keyakinan bertahan bahawa cincin dongeng (elfdans) muncul dari pergerakan orang-orang mitos. Keightley mengingatkan bahawa ketika memasuki elfdans mungkin mengizinkan gatecrasher untuk melihat makhluk mitos - walaupun ini tidak terjamin - ia juga akan meletakkan interloper sebagai ikatan dengan ilusi mereka.

Legenda Britain dan Ireland mengandungi banyak legenda peri, termasuk pemikiran dari mana cincin dongeng mengambil nama mereka: keajaiban hasil dari peri yang bergerak. Pada abad kesembilan belas Wales, di mana cincin itu dikenali sebagai kitaran y Tylwyth Teg, peri selalu digambarkan bergerak dalam sebuah perhimpunan ketika ditemui, dan di Scotland dan Wales pada akhir abad kedua puluh, anekdot tentang cincin dongeng masih biasa; beberapa orang Welsh bahkan mengaku telah menyertai tarian dongeng. Ahli cerita rakyat Victoria memandang peri dan penyihir sebagai berkaitan, terletak sebahagian kemungkinan bahawa kedua-duanya diterima untuk bergerak dalam bulatan. Kegembiraan ini terutama berkaitan dengan senja malam, cincin hanya dapat dilihat oleh manusia pada waktu pagi. Variasi tempatan menambah kehalusan yang berbeza. Amalan Ireland pertengahan abad kedua puluh mengatakan bahawa peri menghargai bergerak di sekitar pohon hawthorn sehingga cincin peri sering fokus pada satu. Seorang penghuni Balquhidder, Scotland, mengatakan bahawa peri duduk di atas cendawan dan menggunakannya sebagai meja makan, dan seorang wanita Welsh menjamin bahawa peri menggunakan cendawan sebagai payung dan payung. Olaus Magnus dalam Historia de Gentibus Septentrionalibus menyatakan bahawa kemegahan cincin dongeng bukan berasal dari peri yang bergerak, yang menyakitkan dengan kaki mereka, tetapi dari Puck, yang menghidupkan kembali rumput. Legenda Devon mengatakan bahawa seekor ayam betina gelap dan ayam sekali sekala muncul ketika matahari terbenam dalam cincin dongeng yang sangat besar di pinggir Dartmoor. Arus variasi Welsh dan Manx pada tahun 1960-an menghilangkan pergerakan dari gambar dan mendakwa bahawa cincin peri muncul di atas perkampungan dongeng bawah tanah. Gabungan ini telah berhubung dengan destinasi eksplisit. Sebagai contoh, "Gereja peri" adalah susunan batu di Dartmoor yang disertakan dengan cincin dongeng, dan lingkaran batu di atas Cader Idris di utara Wales, diterima sebagai tempat terkenal untuk tarian dongeng. Guernsey Fairy Ring juga merupakan tempat utama untuk fairie bergerak dan terkenal dengan peri yang tidak berpenghuni yang tinggal di sana.

Banyak keyakinan masyarakat dengan sebilangan besar cincin peri cat sebagai tempat berbahaya, sebaiknya dihindari. Wartawan esei Amerika Wirt Sikes mengikuti kisah-kisah individu yang menceroboh kawasan larangan dan ditolak kerana kisah Psyche dan Eros. Di dalamnya, Psyche tabu untuk melihat kekasihnya, dan ketika dia melakukannya seperti itu, istananya lenyap, dan dia ditinggalkan sendirian. Takhayul memanggil cincin dongeng dan mengingatkan agar tidak menyalahgunakannya sekiranya gatecrasher (seperti peternak dengan alur) memarahi peri dan dikutuk. Dalam legenda Ireland yang dirakam oleh Wilde, seorang peternak membina tempat perlindungan kuda di cincin dongeng walaupun bertengkar dengan jirannya. Suatu malam dia dikejutkan, dan "pakar peri" yang berdekatan memecah kebencian. Peternakan mengatakan bahawa dia membayangkan bahawa dia harus memusnahkan gudang. Bahkan mengumpulkan embun dari rumput atau bunga cincin dongeng boleh membawa malapetaka. Menghilangkan cincin dongeng adalah malang dan tidak berguna; tanggapan mengatakan ia hanya akan berkembang kembali.

Sajak Skotlandia konvensional merangkumi ancaman tempat-tempat seperti:

Dia yang bekerja hijau peri

Nae karma sekali lagi akan mempunyai:

Juga, dia menumpahkan cincin peri

Betik dia perlukan dan wae.

Untuk hari-hari pelik dan malam yang penat

Adakah ia sampai pada hari-hari penubuhannya?

Walau apa pun yang terjadi, dia disambar oleh dongeng,

Nae dule atau pain akan melihat,

Selanjutnya, yang membersihkan cincin peri

Kematian yang sederhana akan berlaku.

Berbagai legenda berpusat di sekitar manusia memasuki cincin peri — dan hasilnya. Satu tanggapan adalah bahawa mana-mana individu yang menceburkan diri dalam cincin dongeng yang tidak terisi akan menggigit debu pada usia muda. Suatu kebiasaan abad kedua puluh dari Somerset memanggil cincin peri sebagai "perangkap dapur" dan mengatakan bahawa pembunuh atau penjahat yang berjalan-jalan di gelanggang itu akan digantung. Selalunya, seseorang yang menyalahgunakan dongeng tidak dapat dikesan oleh manusia di luar dan mungkin berfikir bahawa sukar untuk meninggalkan bulatan. Sering kali, peri itu memberi kekuatan kepada manusia untuk berpindah ke tempat penipisan, kematian, atau kegilaan. Dalam cerita Welsh, peri dengan berkesan berusaha menarik manusia ke dalam lingkaran mereka untuk memukul lantai tarian dengan mereka. Sebuah kisah dari Cambrian Mountains of Wales, yang berlaku pada abad kesembilan belas, menggambarkan pengalaman manusia dengan cincin dongeng:

Baca Artikel ini:

1. Cendawan Lion's Mane 2. Hutan hujan tropika 3. Alahan Ragweed

:small_blue_diamond: Penulisan

cincin dongeng telah merangkumi penciptaan, dramatis, dan pengrajin Eropah yang sedang berlangsung sejak abad ketiga belas. Dalam sentimen Arthuria Meraugis de Portlesguez, Raoul de Houdenc menggambarkan adegan dari legenda cincin dongeng Celtic: Watak judul mengunjungi Château des Caroles dan melihat lingkaran wanita dan seorang ksatria bergerak di sekitar pohon pinus di halaman istana. Marais tidak dapat bertarung dengan kerinduan yang luar biasa untuk turut serta, sehingga membebaskan kesatria masa lalu dari mantra. Marais terdedah untuk meninggalkan tarian itu sehingga, setelah sepuluh minggu, seorang ksatria lain mengikutinya dan membebaskannya. Lingkaran dongeng menyoroti karya-karya beberapa penulis dan dramatis Elizabeth. William Shakespeare mencadangkan mereka dalam A Midsummer Night's Dream, Act II, Scene I ("And I melayani peri berdaulat, / Untuk melembapkan bulatannya di atas hijau" dan "Untuk memindahkan keriting kami ke angin bersiul"), dan The Tempest, Akta V, Adegan I:

anda demi-manikins itu

Oleh homebrew yang dibuat keriting hijau yang keras,

Mana-mana ekor betina tidak menggigit, dan anda yang aktiviti riadah

Adakah untuk membuat cendawan tengah malam, itu bersorak

Untuk mendengar waktu daftar masuk kubur

Thomas Randolph kontemporari Shakespeare membincangkan cincin dongeng di Amyntasnya, atau Impossible Dowry (1638), dan Michael Drayton menggambarkannya di Nymphidia: The Court of Fairy:

Selanjutnya, dalam kursus mereka membuat pusingan itu

Di simpul dan rawa yang dijumpai,

Dari mereka kononnya Fairy Ground,

Yang mana mereka mempunyai simpanan.

Simbolisme peri ternyata menjadi arus perdana pada zaman Victoria. Thomas Hardy menggunakan cincin dongeng sebagai gambaran cinta yang hilang dalam The Mayor of Casterbridge (1886); watak Michael Henchard melewati cincin dongeng dan teringat bahawa dia terakhir kali melihat Susan yang lain yang penting di sana ketika dia menawarkannya kepada seorang pelaut dengan kemarahan terpampang. Penulis Victoria yang menyinggung cincin dongeng dalam karya mereka merangkumi Elizabeth Barrett Browning, Eliza Cook, Robert Stephen Hawker, Felicia Hemans, Gerald Massey, dan Alfred, Lord Tennyson. WH Cummings membuat cantata The Fairy Ring, dan William Butler Yeats yang terdiri daripada mereka dalam The Land of Heart's Desire (1894).

:small_blue_diamond: Pertukangan

lingkaran peri telah muncul dalam pertukangan Eropah sejak dalam abad ke-18. Sebagai contoh, William Blake melukis Oberon, Titania, dan Puck with Fairies Dancing, menggambarkan pemandangan dari Dream Midsummer Night's Shakespeare's, sekitar tahun 1785, dan Daniel Maclise melukis Faun dan Peri sekitar tahun 1834. Gambar peri yang bergerak di sekitarnya berubah menjadi ucapan pelukis yang paling digemari dalam jangka masa Victoria. Dari satu sudut pandang, para pakar benar-benar terinspirasi oleh cara hidup yang dilambangkan oleh simbolisme seperti itu, dan pada peri yang berbeza, peri dapat digambarkan sebagai bogel dan semi telanjang yang merangsang tanpa kelewatan Victoria, yang menjadikan mereka pengumpul karya subjek terkenal. Contoh karya seni cincin peri Victoria menggabungkan Come to Yellow Sands (1842) oleh Richard Dadd dan Rekonsiliasi Titania dan Oberon (1847) oleh Joseph Noel Paton.

Baca Artikel ini:

1. 10 perintah tujuh dosa yang mematikan 2. Garisan Dahi 3. Filem Berhantu Berdasarkan Kisah Sebenar

:orange_square: Adakah sains dapat Menjelaskan Misteri?

Imgur

Pada masa kini, pertumbuhan yang menyebabkan ciri-ciri keajaiban pasti diketahui. Mycelium adalah organisma penyebaran yang memenuhi keadaan matang dan basah. Dalam keadaan yang sangat baik, spora akan terbentuk menjadi cendawan (yang paling terkenal ialah tudung Scotch atau champignon cincin peri). Cendawan menyambung ke tanah dan membuat cincin yang jelas kelihatan. Di bawah tanah, miselium jaringan di bawah rumput, bergerak keluar dari tengah, dan mengurus perkara semula jadi dan hancur ketika ia bergerak. Miselium yang mati membingkai kusut penolak air yang tebal yang menjauhkan akar umbi dari makanan tambahan dan kelembapan. Akhirnya, tanah di dalam cincin mengerut dan menggigit debu akibat kelaparan, bagaimanapun, tepi utama cincin tetap mewah dan hijau, kerana menjaga / menendang baldi dan merebus kompos yang dikeluarkan miselium. Kitaran ini dapat berlangsung untuk waktu yang cukup lama, dan cincin berkembang, ahli terapi, dan bergerak di sekitar negara terbuka, menyenangkan beberapa kumpulan dan membuat orang lain marah.

Kita pada masa ini mungkin menertawakan tanggapan biasa tentang dongeng, namun hingga saat ini, para penyelidik berusaha untuk menjelaskan "lingkaran peri" yang seharusnya terjadi di Afrika. Hal ini dinyatakan di Namibia di Afrika selatan, bintik-bintik bulat yang tidak ditemui di kawasan berpasir telah terjadi dengan alasan yang tidak jelas. Lingkaran bertindak serupa dengan perkembangan miselium, bertahan dan kemudian hilang setelah bertahun-tahun. Bagaimanapun, para penyelidik tidak membenarkan parasit perbandingan, dan sampai setahun yang lalu mereka bingung mengapa cincin ini muncul di tempat yang jauh dan kering. Pada tahun 2017, para penyelidik mengedarkan laporan yang mengesyorkan cincin Afrikafairy mungkin diperjelas dengan gabungan dua kekuatan alam sekitar: pengumpulan anai-anai pasir yang memakan akar yang bersaing di bawah tanah untuk aset dan tanaman yang mengatur sendiri yang bersaing di atas tanah untuk mendapatkan air. Kedua-duanya telah direkomendasikan pada masa lalu sebagai alasan yang berpotensi, namun kedua-dua kekuatan itu tidak digabungkan sebelum Corina Tarnita dari Princeton University dan kumpulannya membuat reproduksi PC dengan keduanya dalam kehidupan nyata. Diatur, kedua kitaran membuat reka bentuk yang mencerminkan mungkin sebahagian daripada bulatan yang terdapat di gurun Namib. Penganalisis tidak mengesyorkan bahawa tindakan semula mereka dapat menjelaskan semua cincin dongeng, namun, "Kami mendapat gambaran yang lebih lengkap mengenai contohnya", kata Tarnita, dengan menggabungkan kesan anai-anai yang diciptakan semula dengan yang terdapat pada tanaman kerongkong.

:no_entry_sign: Cuba jangan melangkah ke Fairy Ring

Sebagian besar dirasakan bahawa cincin dongeng harus dijauhkan dari tempat berbahaya kerana berkaitan dengan makhluk pendendam.

Sekiranya anda cuba memasukkan cincin, banyak fantasi memberi amaran bahawa anda akan terus muda. Anda juga menjadi tidak dapat dilihat oleh dunia manusia, tidak layak untuk melepaskan diri dari gelanggang, atau anda dipindahkan dengan cepat ke domain peri. Anda mungkin juga kehilangan perhatian atas kekhilafan anda. Walau apa pun, anda akan terpaksa bergerak di sekitar gelang sehingga anda menendang baldi keletihan atau kegilaan.

Untuk menjauhkan diri dari takdir yang mengerikan ini, anda dapat mengambil langkah-langkah eksplisit, seperti berkeliling beberapa kali (beberapa kali, kerana 10 adalah sebilangan besar dan akan memperbaikinya). Dikatakan bahawa untuk memasuki gelanggang tanpa hukuman, anda boleh mengelilingi gelanggang pada bulan purnama, namun tepat ke arah jalan yang dilalui matahari pada siang hari. Sekiranya anda melakukan ini, anda mungkin akan mendengar peri bergerak di bawah tanah.

Anda mungkin juga memakai topi secara terbalik kerana ini dikatakan akan mengacaukan peri dan mereka tidak akan menyakitkan hati anda.

Baca Artikel ini:

1. Realiti Bertambah vs Realiti Maya vs Realiti Campuran pada tahun 2021 2. Apakah Filem Berhantu Berdasarkan Kisah Sebenar? 3. Debu Fairy

:stop_button: Soalan Lazim— (Soalan Lazim)

:one:Adakah cincin peri berbahaya?

Cincin dongeng adalah subjek banyak dongeng dan fantasi di seluruh dunia — terutama di Eropah Barat . Mereka sering dilihat sebagai tempat berbahaya atau berisiko dan berhubungan dengan penyihir atau Iblis dalam cerita lama. Sebagai gantinya, mereka kadang-kadang dapat dihubungkan dengan keberuntungan.

:two:Apa yang menyebabkan cincin dongeng?

Cincin dongeng dibawa oleh parasit individu yang tumbuh di bawah tanah . Parasit tumbuh banyak tali kecil , yang disebut miselium , dalam bentuk bulat. Setelah setahun, cendawan tumbuh keluar dari tanah di pinggir bulatan, menjadikan cincin dongeng.

:three:Apakah cincin dongeng di halaman?

Cincin dongeng adalah ruang bulat pengembangan rumput yang tidak biasa yang paling sering dijumpai di halaman dan jalan raya di mana tanah mempunyai tahap bahan semula jadi yang tidak dapat disangkal , dan di kawasan di mana pokok-pokok sejak akhir-akhir ini dihapuskan . Oleh kerana penampilan mereka yang membingungkan dan bulat, cincin dongeng menarik sejak peristiwa kuno .

:four:Atas sebab apa anda tidak dapat memberitahu nama peri anda?

Jangan sekali-kali memberi mereka nama anda. Nama memegang kuasa. Sekiranya seorang penipu meminta nama anda dan anda mengatakannya, anda memberi mereka kuasa (dan pengawasan berpotensi tidak terhad) terhadap anda . Bagaimanapun, jika anda mengetahui nama mereka dan menyebutnya, mereka akan membiarkan anda.

:five:Bagaimana anda merawat cincin dongeng?

Topdress - tambahkan lapisan pasir halus di atas rumput. Ini melemahkan ukuran bahan semula jadi dan memberikan substrat untuk pengembangan akar rumput. Untuk manifestasi cincin peri hijau malap (Jenis II), sediakan rumput dengan nitrogen untuk menutupi cincin dengan menyegarkan perkembangan di sisa rumput.

:six:Apa yang berlaku sekiranya anda memberikan nama peri kepada anda?

Cuba jangan sampaikan nama lengkap kepada Faerie. Ini adalah keseluruhan nama = kekuatan, jika anda memberi mereka nama lengkap mereka, mereka akan mempunyai perintah khusus untuk anda. Jelasnya 'penjelasan yang kami ada adalah nama pusat adalah kerana pernyataan itu tidak dapat membawa anak muda jika mereka tidak tahu mengenai nama lengkapnya.

:seven:Adakah cincin peri melaksanakan rumput?

Sebilangan besar organisma cincin peri tidak mencemari atau memarit parasit. Semua perkara adalah sama, pengembangan organisma ini di dalam kotoran dapat dengan implikasi mempengaruhi , atau bahkan pembunuhan, rumput di atas. Cincin peri Jenis I membuat kotoran dan menutupi hidrofobik (penghalau air), menyembelih rumput di tambalan , cincin, atau segmen bulat.

:eight:Bagaimana anda bercakap dengan peri?

Rawat peri dengan tahap kepekaan dan pertimbangkan bahawa anda akan menyediakan makhluk liar yang perlu anda perhatikan. Kemudian, anda perlu memberitahu peri bahawa anda ingin bergaul dengan mereka. Anda boleh melakukan ini dengan mengatasinya melalui pertimbangan dan emosi anda . Buka hati anda, bersikap sederhana dan sensitif.

:nine:Di manakah cincin dongeng terbesar?

Perancis

Salah satu cincin dongeng terbesar yang ditemui masih terdapat di Perancis . Ukurannya sekitar 2.000 kaki dan berumur 700 tahun . Hampir tidak ada parasit yang disebut sebagai menarik, namun, cincin dongeng telah muncul dalam legenda sejak sekian lama.

:keycap_ten:Apa yang berlaku sekiranya anda melangkah masuk ke dongeng?

"Jika manusia melangkah ke gelang, dia akan dikekang untuk bergabung dengan Peri dalam gerakan liar mereka, yang sepertinya terjadi hanya beberapa minit , namun, kebenaran akan diberitahu akan terus berlangsung untuk waktu yang lama atau lebih . Manusia yang menyedihkan mesti dijaga oleh seseorang di luar gelang yang dapat memegang ekor jaket mereka. "

:scroll: Kesimpulannya

Sains mengungkapkan kepada kita bahawa cincin peri - atau contoh jenis cendawan tertentu yang mengisi perkembangan bulatan biasanya berlaku keajaiban yang pada umumnya kelihatan seperti jumlah masa yang berterusan dari tahun ke tahun di halaman, di ladang, dan kayu belakang. cincin dongeng berlaku apabila spora jamur jatuh di tempat yang bagus, menumbuhkan miselium (bahagian vegetatif organisma), dan menggemari organisasi bawah tanah dengan tali silinder halus yang disebut hyphae. Sarung cendawan pada ketika itu muncul di pinggir organisasi ini. Perkembangan terus berkembang ke luar, menghabiskan setiap suplemen di dalamnya ketika mereka menjadi lebih besar. Cincin yang dijumpai di Belfort, Perancis - yang terbesar di mana saja dilihat - mengukur kira-kira 2.000 kaki di kejauhan, dan berusia 700 tahun yang menakjubkan.

Bagaimanapun, tidak semua fantasi merangkumi cincin dongeng begitu membosankan. Beberapa legenda mengatakan bahawa cincin dongeng adalah, sejujurnya, semoga berjaya. Walaupun praktik Welsh tidak menyarankan masuk ke dalamnya, ada baiknya mengembangkan tanaman di sekitarnya dan membiarkan haiwan mengurus secara dekat. Mereka dikatakan dapat meningkatkan hasil dan kekayaan. Di Jerman, cincin dongeng disebut Hexenringe, atau "Witches Rings," dan diterima sebagai tempat para penyihir bergerak untuk menyaksikan Malam Walpurgis, perayaan yang mengundang permulaan musim bunga.

Baca Artikel ini:

1. Tanda Capricorn 2. Mikasa Ackerman 3. Jailbreak Firestick