Gelombang jari adalah cara menggayakan rambut menjadi gelombang (ikal) yang terkenal di Amerika Utara dan Eropah pada tahun 1920-an dan awal 1930-an, sekali lagi pada akhir 1990-an. Populariti asal gaya ini adalah kerana pelakon layar perak.

:black_medium_small_square: Cara

Mencubit rambut di antara kedua jari dan menyikatnya ke arah yang berbeza untuk membuat gelombang bentuk "S" adalah tekniknya. Untuk membantu rambut mengekalkan bentuknya, sapu lilin digunakan.

Secara tradisional, permen karaya telah digunakan untuk membuat losyen, tetapi gaya yang lebih moden sering menggunakan gel gaya cair atau hairspray. Klip (dan pita kemudian) menjadi popular dari masa ke masa kerana menahan aliran lembap yang berat sehingga gel kering. "Teknik 1920-an dan 1930-an".

Wanita mencipta gelombang halus dengan air dan jari mereka (alat penggayaan terbaik pada masa itu) untuk menambahkan tekstur, kelembutan, dan kewanitaan pada perpecahan yang lebih feminin.

:small_orange_diamond: Set Basah

Penampilan ikonik dilakukan pada rambut basah untuk mencapainya dengan tepat.

  • Mulakan dengan menyikat rambut basah dengan losyen seperti gel. Label untuk mengadun. m Gel dan Souffle adalah konsep mengerikan untuk mencapai kestabilan yang diinginkan!
  • Dengan menggunakan sisir, seret rambut ke depan dan ke belakang untuk membentuk bentuk-S, dan kemudian paksa rambut ke tempatnya dengan jari dan belakang sisir ekor tikus.
  • Bentuk dengan sisir, bermula di depan potongan rambut dan bergerak kembali ke arah mahkota dan kemudian turun ke dagu / tengkuk, dan melebarkan bentuk di antara jari.
  • Untuk rambut yang lebih panjang, klipkan semuanya ke tempatnya sehingga kering untuk membantu mengekalkan bentuknya, atau teruskan membaca untuk belajar menggunakan alat panas sama ada.
  • Apakah rahsia untuk mendapatkan gelombang yang sempurna? Untuk memaksimumkan daya tahan, basahi rambut dengan air dan gel atau gel rambut. Membiarkan rambut kering sepenuhnya juga diperlukan agar gelombang dapat dibuat, buihnya akan runtuh.

:small_orange_diamond: Alat Panas

Untuk membuat penampilan ini, gunakan besi pengeriting, disarankan untuk menggunakan tali besi gaya terbaik laras ke atas dan ke bawah setiap bahagian rambut setelah diregangkan kering, menggunakan sisir untuk menghasilkan gerakan menyeret kebanyakannya pada paip. Lihat strategi beliau dalam video di bawah ini.

Ringkasan : Prosedur yang popular pada tahun 1920-an dan 1930-an. Wanita menerapkan tekstur, kelembutan, dan keindahan pada perpecahan yang lebih feminin dengan membuat gelombang halus dengan air dan jari (alat gaya terkuat pada masa itu).

Membiarkan rambut kering sepenuhnya juga diperlukan agar gelombang terbentuk; sebaliknya, bentuknya akan runtuh. Untuk membuat penampilan ini, gunakan besi pengeriting, idealnya besi terbaik untuk gaya, dan ikatkan tong ke atas dan ke bawah setiap bahagian rambut setelah diikat kering.

:black_medium_small_square: Gaya berbeza menggunakan gelombang Finger

:small_blue_diamond: Gelombang jari hitam

Selain matanya yang berasap, gaya rambutnya juga kelihatan panas. Gaya rambut hitam dengan kemas jari. Gelombang ini kebanyakannya berpusat di telinga. Rambut wanita panjang dan nada Ombre. Akarnya berwarna hitam, dan hujung rambut berwarna coklat.

:small_blue_diamond: Keriting berambut perang dengan jari

Pelurus akan membantu anda mengembangkan gelombang jari yang lebih jelas. Sekiranya anda mempunyai rambut pendek, anda boleh mendapatkan gelombang yang selalu anda mahukan dengan menggunakan pelurus rambut. Orang dapat menghasilkan gaya gelombang halus dengan jari dan klip.

:small_blue_diamond: Hitam dan keemasan

Potongan rambut pixie menambah dimensi tertentu pada keperibadian. Sekiranya anda menganggap bahawa berani tidak cukup, bereksperimen dengan pelbagai warna rambut. Separuh rambut harus berwarna keemasan, dan selebihnya berwarna hitam. Anda kemudian boleh memilih gelombang jari untuk rambut hitam. Keseluruhan gaya rambut mempunyai rupa aliran bercorak. Hebat.

:small_blue_diamond: Gelombang rambut pendek

Keriting jari kelihatan hebat pada rambut pendek. Bahagian atas tanpa sandaran mesti dirancang untuk memamerkan gaya yang luar biasa itu. Itu menjadikan rambut berambut perang dan menarik penampilannya dengan sempurna. Untuk solek mata anda, anda boleh menggunakan warna terang. Penggunaan kombinasi warna adalah penting untuk menyusun semula penampilan ini.

:small_blue_diamond: Rumah panjang

Kombinasi gaya rambut bergelombang jari ini menggambarkan varian moden keriting jari tahun 1920-an. Ini adalah rupa yang boleh dibawa setiap hari. Keriting digunakan untuk menggabungkan aliran, dan pemisahan sisi dilakukan. Anda mesti memakai bangs panjang. Kelantangan adalah kunci tema ini.

:small_blue_diamond: Pink pastel

Warna pastel adalah warna yang berjaya membantah hati kita. Hasilnya, pasangkan mereka dengan gaya 20-an untuk membina penampilan vintaj yang segar. Gabungkan dua gaya hebat untuk menjadikannya sesuai. Cuba gaya rambut pendek dengan campuran warna merah jambu berambut perang dan pastel. Pilih rupa ini. Berani dan anggun.

:small_blue_diamond: Mawar jari

Siapa yang tidak mengagumi sejambak bunga mawar yang indah? Mereka kelihatan hebat, berbau harum, dan menjadikan semuanya baik. Mereka juga memposting gaun epik dan gaun dalam industri fesyen. Mereka membuat gaya rambut yang sangat baik. Sebaliknya, bunga mawar menjadikannya perbuatan yang baik apabila menyumbang pada gelombang jari pada rambut.

Ringkasan : Pelurus boleh memudahkan pengembangan gelombang jari yang lebih jelas. Keseluruhan gaya rambut menggambarkan aliran berpola. Gabungkan mereka dengan gaya 20-an untuk membuat penampilan vintaj baru.

Lakukan gaya rambut pendek yang menggabungkan warna merah jambu berambut perang dan pastel. Bahagian atas tanpa sandaran harus dirancang untuk menonjolkan gaya yang luar biasa. Sejambak bunga mawar kelihatan hebat, terasa hebat, dan menjadikan semuanya lebih baik. Potongan rambut pixie menambah dimensi penampilan seseorang.

:black_medium_small_square: Pakaian dan Rias Glamor untuk Gaya Gelombang Jari

Sekiranya anda sudah mempunyai rambut berambut perang atau si rambut coklat, penampilan abad ke-20 memuji semua orang. Anda mungkin memakai solekan lebih atau kurang ekspresif bergantung pada acara tersebut.

Bulu mata palsu dan gincu merah terang diperlukan untuk penampilan dramatik dalam gaya bintang-bintang Hollywood yang menghiasi layar abad sebelumnya.

Gaun dan aksesori terbaik untuk gaya rambut sapu jari adalah rok panjang, lutut, mutiara, topi cloche (berbentuk loceng), tali Alice, kasut gelang tali, corak art deco, rhinestones, dan bulu.

Sekiranya anda menguasai getaran jari, mainkan seberapa banyak yang anda boleh untuk membuat penampilan yang optimum.

Ringkasan : Semua terdengar hebat dalam kostum abad ke-20. Rok setinggi lutut, mutiara, dan penutup cloche adalah pakaian dan aksesori yang sempurna untuk gaya rambut menyapu jari. Penampilan yang menarik melibatkan penggunaan bulu mata palsu dan gincu merah.

:black_medium_small_square: Gaya rambut riak jari untuk lelaki

Gaya elegan ini kelihatan luar biasa pada lelaki juga, kebanyakannya dikatakan bahawa lelaki tidak seperti cara rambut yang dilakukan wanita, tetapi kadang-kadang ia mungkin salah apabila teknik rambut yang sama diterapkan pada lelaki dan wanita dan ia telah berjaya dalam dunia penggayaan.

Mari kita lihat skema gaya menggunakan teknik pasang jari pada lelaki.

:small_red_triangle: Gaya panjang

Format gelombang ini sesuai dengan rambut yang panjangnya, lebih pendek atau panjang! Sekiranya anda mempunyai rambut panjang dan bercakap tentang memotongnya, jangan! Cuba gaya rambut gelombang panjang yang baru. Pasti akan meningkatkan watak.

Gaya rambut ini menjadi salah satu gaya rambut yang paling popular sejak kebelakangan ini. Gaya rambut ini bukan hanya untuk membuat anda tampil berkelas, tetapi juga memberikan nuansa retro.

:small_red_triangle: Dengan potongan bob

Anda memilih potongan bob pada kali terakhir anda berjalan ke salon, dan ke kerisauan anda, anda tidak dapat mengetahui apa yang akan anda lakukan dengan potongan bob anda. Tidak perlu risau kerana anda boleh memilih bob cut dengan ombak pantai.

Ia sangat mudah, jadi anda boleh memakai gaya rambut ini dengan kostum apa pun; anda akan kelihatan tidak hanya bergaya tetapi juga sangat menakjubkan dengan gaya rambut yang satu ini. Oleh itu, teruskan dan lakukan sahaja.

:small_red_triangle: Pasang Kerinting

Kebanyakan lelaki bimbang kerana mereka mempunyai rambut kerinting. Mereka memikirkan apa yang mereka lakukan dengan rambut kerinting mereka selama berhari-hari! Potong mereka dan lakukan sesuatu yang akan mendorong mereka untuk menggayakannya dengan sempurna. Kami mengesyorkan kepada sesiapa sahaja agar tidak melakukannya.

Sebaliknya, cubalah gaya baru! Pilih gaya rambut wavelet kerinting yang bukan sahaja membuat anda kelihatan unik tetapi juga akan membuat anda menonjol dari orang ramai. Oleh itu, alih-alih melakukan apa-apa dengan rambut kerinting anda pada saat anda memasuki salun, minta tukang gunting rambut anda untuk membuat penampilan ini.

:small_red_triangle: Berkilat

Sekiranya anda mempunyai rambut pendek, penampilan ini sangat sesuai untuk anda. Pastikan rambut anda dicuci dengan teliti sebelum mencuba gaya rambut ini; barulah gaya akan kelihatan hebat. Semasa memilih gaya rambut ini, gunakan sedikit gel atau serum untuk menjadikannya kelihatan berkilat, maka anda akan mempunyai gaya gelombang jari yang berkilat untuk lelaki.

Hairdos gelombang jari ini kelihatan hebat pada sebarang bentuk rambut, kerinting atau lurus, bob atau rata, lebih pendek atau lebih panjang! Jadi, lain kali anda keluar, tidak akan terlalu memikirkannya dan memilih gaya seperti itu.

Ringkasan Prosedur rambut yang sama digunakan pada lelaki dan wanita, dan ia telah berjaya melalui dunia pembentukan. Mari kita lihat beberapa idea fesyen lelaki untuk menggunakan metodologi pasang jari.

Gaya rambut wavelet ini kelihatan hebat pada semua jenis rambut, kerinting atau lurus, bob atau rata, pendek atau panjang. Tata rambut ini bukan sahaja membuat anda tampil bergaya tetapi juga memberi sentuhan retro. Mintalah tukang gunting rambut anda untuk membina penampilan ini pada kali anda memasuki salun.

:black_medium_small_square: Produk untuk penggayaan jari

Memandangkan kelaziman tampilan retro, ada produk yang mesti ada yang dapat menghasilkan corak starburst jari yang asli. Produk-produk ini menjadikan rambut anda lebih senang dengan gaya, yang sukar, terutama bagi pendatang baru, untuk mendapatkan penampilan ombak yang bersih dan halus.

Walaupun orang dapat dan menghasilkan gelombang tanpa menggunakan produk, jauh lebih sukar untuk mendapatkan konsep yang menjadi ciri khas bentuk gelombang yang unik ini. Produk berguna ini membantu mengurus atau membuat penampilan yang sempurna

  • Gel Mengukir
  • Sikat Tikus Tikus
  • Sepit rambut
  • Semburan rambut
  • Besi pemanas kerinting rambut

Ringkasan : Terdapat item penting di pasaran yang dapat menghasilkan reka bentuk pelindung jari yang asli. Produk ini menjadikan gaya rambut anda lebih mudah. Tanpa penggunaan produk, orang dapat dan sering menghasilkan gelombang biasa mereka.

:interrobang: Soalan Lazim

1. Adakah gelombang jari gaya rambut Amerika sebenar?

Gaya ini pertama kali muncul pada tahun 1920-an untuk menambah bumbu flappers yang suka bersenang-senang. Kemudian, pada tahun 1990-an, ia muncul semula sebagai gaya rambut hitam biasa. Pasang jari kembali pada waktu yang sangat lama, untuk rambut pendek dan panjang, atau dengan lebih banyak cara daripada yang pernah kita kenal pasti.

2. Berapa lama anda boleh menjaga rambut anda untuk pasang jari?

Panjang Rambut Diperlukan untuk Gaya Rambut Ini

Gaya rambut ini sangat sesuai untuk rambut semula jadi yang panjangnya 2-4 inci. Rambut yang lebih besar boleh menjadi lebih sukar untuk membentuk keriting jari, dan anda selalu boleh mencarinya.

3. Adakah wajar melakukan corak jari pada rambut semula jadi?

Apabila anda bercakap mengenai keriting jari, anda mungkin mempercayai rambut yang diluruskan, tetapi anda juga boleh mencapai riak jari pada keriting pendek yang pendek.

:flashlight: Kesimpulannya

Nota akhir artikel mengenai gelombang jari hanya dapat menggambarkan idea ikal pada rambut yang dibuat dengan indah dengan menggunakan jari secara semula jadi. Beberapa gaya rambut berubah dan yang ini hanya dari siang hingga malam, rambut panjang hingga pendek, keriting hingga lurus. Ini adalah salah satu cara termudah untuk membumbui rambut pendek atau mencuba sesuatu yang berbeza dengan lapisan panjang.

Beberapa alat gaya lain juga dapat meningkatkan penampilan ini dengan menggunakannya dengan cara yang berbeza dan amalan era moden.

Kita hanya dapat menyimpulkan bahawa gaya ini adalah bentuk gaya tertua yang muncul pada akhir tahun dan kemudian menjadi penampilan kreatif gaya selebriti. Namun, ia tetap bertahan dengan sentuhan varian dan mempamerkan gaya yang berbeza seperti yang dibahas.

Baca Juga:pushpin:

Gaya Rambut Mudah Untuk Rambut Panjang Rambut Panjang Dengan Poni