Lampu kilat MATI

Walaupun motivasi pertama di balik Lampu Senter adalah untuk menyalakan kamera sehingga kamera dapat mengambil gambar yang lebih baik sekitar waktu malam, kamera ini telah maju untuk menjadi lampu suluh yang mudah dan bermanfaat. Oleh kerana aplikasi di atas, anda sekarang mempunyai pendekatan yang berbeza untuk menyalakan Lampu suluh dengan pantas ketika anda memerlukannya.

Lampu suluh sejak sekian lama menjadi elemen telefon, menggunakan lampu LED kamera untuk membantu anda meneroka tempat yang membosankan. Ada lampu elektrik termasuk bekerja untuk Android, tetapi beberapa swipes untuk sampai ke. Baca dengan teliti untuk mempelajari pendekatan yang lebih pantas untuk mematikan lampu sorotan telefon anda tanpa henti.

Bagaimana Mematikan Lampu Kilat Cam di Laptop?

Secara amnya, kamera tidak mampu menggunakan BIOS PC. Apabila mengalami gangguan pada tahap ini, anda tidak perlu menyusahkan anda lagi.

Walau bagaimanapun, beberapa kamera pada dasarnya penting untuk penyebaran USB melalui PC, dan BIOS tidak keberatan bahawa kamera mempunyai satu "port" USB. Untuk keadaan ini, anda pergi ke Pengurus Peranti (jika Windows) dan melemahkan alat. Tidak ada alasan untuk memadamkan pemacu kerana Windows akan memperkenalkannya semula pada saat anda memulakan semula.

Hotel akhir yang pasti adalah sekeping pita. Pada PC saya, ada nama yang dicetak pada posisi yang biasanya akan dilibatkan oleh kamera. Oleh kerana tidak ada kamera, tanda adalah sumber berikut nombor saya.

ATAU,

Anda harus masuk ke BIOS dan mengetahui tetapan kamera anda di bawah menu alat.

Cara memasuki BIOS sangat luar biasa.

Untuk kebanyakan PC, tekan F2 atau F1 semasa PC anda dinyalakan.

Untuk ThinkPad, F2 atau Fn + F2 secara serentak

Untuk warisan ThinkPad, (Before Ivy Bridge), F12.

Ia dapat dilakukan dengan baik namun memerlukan kemampuan menegur yang baik dan pengaturcaraan yang luar biasa untuk mengakses dll.

Ada sebuah artikel yang menyatakan bahawa FBI telah melakukan ini dan ada beberapa laman web yang menjelaskan bagaimana ia cenderung selesai.

Jelas, ini adalah haram dan bila-bila masa - penjara. Ash telah berada di penjara +, bukan tempat yang baik.

Bagaimana saya mematikan lampu pada kamera web?

Buka aplikasi yang anda gunakan untuk membuka kamera web, dari alternatif pilih jalan keluar. Periksa sama ada lampu pada kamera web dimatikan atau tidak.

Sangat luar biasa jika anda memberi kami lebih banyak wawasan mengenai PC anda, jadi kami dapat membantu anda dengan lebih unggul.

Anda mungkin menyinggung hubungan ini: Gunakan kamera web untuk menyegarkan semula teks anda

Bolehkah saya mematikan Cahaya Webcam?

Lampu ini dikenal sebagai "lampu kamera web". Ia berkilau semasa dihidupkan. Untuk mematikan cahaya, anda harus mematikan kamera web. Sekiranya anda perlu mematikannya:

  1. Pergi ke Panel Kawalan.

  2. Perkakasan dan Suara Snap-on.

  3. Ikut Pengurus Peranti.

  4. Pergi ke Peranti Pengimejan, dan ketik dua kali pada bahagian kamera web yang muncul di bawahnya.

  5. Pergi ke tab Driver, dan snap Nonaktifkan. Sahkan bila diminta untuk berbuat demikian.

Ini akan mematikan kamera web, sama seperti cahaya. Sekiranya anda perlu memperkasakannya di kemudian hari, patuhi lima petunjuk serupa di atas. Cukup klik Enable daripada Nonaktifkan.

Cara ini mesti menjaga anda. Walau apa pun, sila berikan hasil anda.

Cara Mematikan Lampu Senter di Android

Lampu Senter sejak sekian lama menjadi elemen telefon, menggunakan lampu kilat LED kamera untuk membantu anda menjelajahi tempat yang redup. Terdapat lampu elektrik termasuk yang dimasukkan ke dalam Android, namun dua atau tiga leret untuk dicapai. Teliti untuk belajar pendekatan yang lebih pantas untuk mematikan lampu suluh tanpa henti di telefon anda.

Nasib baik, terdapat banyak pendekatan pintar untuk memperkuatkan lampu suluh lebih cepat pada telefon Android anda - dari menggoyangkan telefon anda hingga suara - dan kami telah mengumpulkannya untuk anda di sini.

Cara mematikan lampu suluh pada iPhone anda dengan 2 cara yang berbeza

Cara mematikan lampu suluh pada iPhone dengan Pusat Kawalan

  1. Bangunkan layar iPhone anda dengan mengetuk layar, menekan tombol kunci, atau menekan tangkapan rumah. Perhatikan bahawa anda tidak perlu membukanya atau pergi ke layar utama di mana keseluruhan aplikasi anda jelas dapat menggunakan aplikasi sorotan.

  2. Leret ke atas dari bahagian bawah skrin anda (untuk iPhone 8 atau sebelumnya) atau turun dari bahagian atas ideal (untuk iPhone X atau lebih baru) untuk menaikkan Pusat Kawalan iPhone.

  3. Ketik simbol lampu sorot, yang akan ditampilkan ketika digunakan, sehingga tidak, pada saat ini ditampilkan dan menjadi redup. Lampu elektrik anda sedang dimatikan.

Tangkapan lampu elektrik akan menjadi gelap suram ketika dimatikan.

Cara mematikan iPhone dengan meleret ke aplikasi Kamera

Sekiranya strategi yang sangat tepat di atas untuk membunuh sorotan iPhone anda tidak cukup mudah untuk anda, ada aksi yang lebih sederhana yang dapat anda gunakan untuk mengurus perniagaan.

Pada dasarnya bangunkan skrin iPhone anda dan leret ke kiri sedikit seolah-olah anda merancang untuk membuka kamera iPhone (yang juga akan membunuh lampu suluh).

Hanya dengan membuka kamera anda akan mematikan lampu suluh. Jennifer Masih / Orang Dalam Perniagaan

Meleret ke kiri sepenuhnya pada skrin anda akan membuka kamera iPhone. Untuk keadaan ini, anda tidak meleret cukup jauh untuk membuka kamera, namun telefon anda tidak menyedarinya, jadi ia akan mematikan lampu suluh LED. Cukup sejuk, ya?

Cara Mematikan Lampu suluh pada iPhone 5

IPhone 5 anda mendapat lampu suluh apabila anda memuat semula ke iOS 7. Ia adalah komponen yang sangat berguna yang tidak sukar untuk diberdayakan. Anda juga boleh menyalakan lampu elektrik tanpa membuka skrin utama anda.

Walau apa pun, sekiranya anda tidak menggunakan lampu suluh sebelumnya dan telah dihidupkan oleh orang lain atau tidak sengaja, pada ketika itu, mungkin sukar untuk mematikannya. Anda boleh mengikuti panduan ringkas kami di bawah untuk mengetahui bagaimana mood pembunuh lampu suluh iPhone 5.

Mematikan Lampu suluh iPhone

Latihan pengajaran ini akan menerima bahawa sorotan iPhone anda mulai sekarang. Walaupun begitu, perhatikan bahawa strategi untuk menyalakan lampu elektrik dan mematikannya adalah sesuatu yang serupa, jadi anda juga dapat menggunakan cara di bawahnya untuk menyalakan lampu sorot sekiranya anda memutuskan begitu.

Tahap 1: Tekan tangkapan Utama di bawah skrin iPhone anda untuk menunjukkan skrin kunci anda. Sekiranya skrin iPhone anda sekarang tidak aktif, anda boleh mengelakkan perkembangan ini.

hidupkan skrin iPhone

Tahap 2: Leret ke atas dari bahagian bawah skrin untuk menunjukkan Pusat Kawalan.

Tahap 3: Sentuh simbol lampu elektrik untuk mematikan lampu suluh.

hubungi simbol lampu suluh untuk mematikannya

Terlepas dari lampu suluh, anda juga dapat menggunakan iPhone 5 anda sebagai level. Ini adalah elemen yang benar-benar menampung yang bekerja sangat keras menggunakan akselerometer iPhone.

Cara terpantas untuk mematikan lampu suluh iPhone

menghidupkan lampu suluh pada iPhone anda menggunakan Pusat Kawalan adalah tahun 2013. Semua perkara yang dipertimbangkan, gunakan tip ini untuk mematikannya dengan cepat.

Pusat Kawalan pada iOS 7 menambahkan teknik yang menguntungkan untuk memanfaatkan api pada iPhone sebagai sorotan. Dari mana-mana skrin, termasuk layar kunci, klien iOS 7 dapat menaikkan Pusat Kawalan dan menghidupkan lampu sorot hanya dengan satu ketukan. Ini adalah pengembangan yang mengundang ke panggung, namun sedikit, dan membunuh syarat untuk aplikasi orang luar diperkenalkan pada gadget.

Secara berkala saya akhirnya menggunakan lampu elektrik cukup lama untuk skrin iPhone saya mati. Kitaran untuk mematikan lampu sorot sama dengan menyalakannya, mengharapkan anda menekan butang rumah atau bangun, menaikkan Pusat Kawalan, dan selepas itu ketik simbol lampu elektrik. Cukup berterus terang. Kerana petua yang diposting di Mac OS X Petunjuk, kitaran untuk menghidupkan lampu suluh dapat dipercepat hanya dengan satu ketukan.

Setiap kali anda menggunakan iPhone sebagai lampu, matikan lampu suluh dengan mengetuk simbol kamera kunci skrin. Anda akan melihat bahawa lampu suluh dalam denyar mati, tanpa memerlukan aktiviti lebih lanjut dari pihak anda.

iPhone 7 dan iPhone 7 Plus: Cara mematikan lampu suluh

Bagi mereka yang memiliki Apple iPhone 7 atau iPhone 7 Plus di iPhone 7 dan iPhone 7 Plus, anda harus menyedari cara membunuh iPhone 7 dan iPhone 7 Plus sebagai lampu elektrik. Sorotan iPhone 7 dan iPhone 7 Plus bukan pengganti LED Maglight, namun ia akan menjadi pekerjaan yang luar biasa dalam membantu sekiranya anda memerlukan titik panas ringan untuk iPhone 7 dan iPhone 7 Plus.

Cara mematikan iPhone 7 dan iPhone 7 Plus sebagai lampu suluh:

Hidupkan iPhone Apple anda di iPad dalam iPhone 7 dan iPhone 7 Plus.

Dengan jari anda, leret ke atas dari bahagian bawah skrin.

Pilih pada simbol Lampu suluh di sudut kiri bawah skrin

Untuk mematikan lampu suluh, anda boleh mengetuk simbol yang biasa anda gunakan untuk menyalakan lampu sorot.

Cara mematikan lampu kilat di iphone8

1. Leret ke atas dari bahagian bawah skrin utama. Ini membuka Pusat Kawalan.

  1. Ketik simbol lampu suluh. Oleh kerana lampu sorot menyala, simbolnya harus berwarna biru. Mengetuk simbol harus menjadikan simbol menjadi putih.

Sekiranya anda tidak melihat simbol Lampu Senter, lihat strategi ini.

3. Tekan lama simbol Senter untuk mengubah kemegahan. Sekiranya anda perlu menjadikan lampu elektrik lebih indah, seret gelangsar ke satu sisi. Untuk mengurangkan cahaya, seret gelangsar ke satu sisi.

Pada ketika anda terperangkap di tempat yang redup atau samar-samar, lampu sorot iPhone yang ada boleh berguna.

Tidak kira sama ada anda cuba menemui kunci anda di bahagian bawah tote anda selepas keluar malam, atau cuba melihat di bawah sofa ketika anda tidak dapat menjejaki jarak, itu adalah komponen yang kebanyakan kita gunakan cukup secara konsisten.

Anda mungkin menyedari cara menghidupkan sorotan iPhone anda, bagaimana, bagaimana anda mematikannya setelah selesai menggunakannya? Nasib baik, ini adalah asasnya. Inilah yang perlu anda ketahui (di samping aksi pintar untuk membuat redup menjadi lebih cepat).

Hidupkan iPhone Apple anda

Leret ke atas bermula dari bahagian bawah skrin dengan jari anda

Di sudut kiri bawah skrin, pilih simbol Lampu suluh

Anda boleh mengetuk simbol yang biasa anda gunakan untuk menyalakan lampu sorot untuk mematikan lampu elektrik

Bagi individu yang bertanya "Ke mana harus menggunakan lampu elektrik pada iPhone 8 dan iPhone 8 Plus?" arahan di atas harus membantu menjawab pertanyaan.

iPhone X: Cara Mematikan Lampu Senter

Apple iPhone X juga menjadi keperluan kita berdasarkan kepada sorotan yang ditawarkan untuk mengisi hati kita dengan lebih banyak kegembiraan. Namun, perkara paling mendasar dan komponen yang mengejutkan pada iPhone X adalah lampu elektrik. Lampu sorot telah menjadi instrumen SOS untuk sebahagian besar terutamanya apabila kekuatannya mengejutkan dan perkara yang anda pegang atau dekat dengan anda ialah iPhone X anda. IPhone X tidak mempunyai pengganti LED Maglite kecuali lampu sorotnya akan berfungsi sangat keras semasa anda memerlukan sumber cahaya.

Adakah anda menyedari bahawa lampu elektrik iPhone X adalah alat tersirat pada telefon pintar? Semua iPhone mempunyai sorotan sorotan yang juga menggabungkan unit yang berbeza dari iPhone 5 dan iPhone 6, juga model yang lebih terkini, misalnya, iPhone X, iPhone 8, dan iPhone X. Sekiranya anda perlu mengetahui laluan mudah mengenai bagaimana anda boleh mematikan dan komponen lampu iPhone X atau lampu elektrik sebagai alat, lihat panduan di bawahnya.

Cara Mematikan Lampu Senter iPhone X:

Hidupkan Apple iPhone pada iPad di iPhone X

Tunjukkan Pusat Kawalan Apple dengan menggeser jari ke atas dari bahagian bawah skrin

Ketuk simbol Senter yang terdapat di bahagian kiri bawah skrin

Untuk menghidupkan atau mematikan lampu elektrik, cukup ketik simbol ketika ia diisi sebagai suis

Tidak jelas? Sangat mudah untuk mendapatkan sorotan lampu elektrik iPhone X. Yang anda perlukan hanyalah di Pusat Kawalan iPhone X dan hanya satu sapu ke atas. Jangkakan ini akan membantu anda!

Cara Mematikan Lampu Senter Pada iPhone 11, iPhone 11 Pro, dan iPhone 11 Pro Max

Sekiranya anda menggunakan iPhone 11 Pro, iPhone 11, dan iPhone Pro Max dan anda perlu menghidupkan atau mematikan lampu suluh, kaedah ini memerlukan kemajuan yang setanding. Sekiranya anda tidak berpengalaman dengan sorotan Lampu suluh iPhone, jangan tekankan kerana kami akan datang ke sana nanti.

Sebelum peringkat seterusnya, jika ini adalah kesempatan pertama ketika anda mengetahui mengenai Lampu Senter di iPhone anda; jangan harap ini adalah kesan LED. Ikuti cara di bawah untuk mengetahui cara membunuh Senter pada iPhone 11, iPhone 11 Pro, dan iPhone 11 Pro Max.

Pelanggan Apple yang menyinggung lampu suluh termasuk sebagai gadget, dan itu adalah alat yang biasa digunakan, seperti yang ditunjukkan oleh para jurutera. Sejujurnya, inilah motivasi di sebalik mengapa ia adalah antara sorotan berbeza yang dirakam di dalam Pusat Kawalan Apple yang dapat dilihat ketika anda meleret di skrin utama dari pangkal ke atas, di layar.

Cara Memperbaiki Lampu Senter Tidak Berfungsi pada iPhone selepas Kemas kini iOS 11 / 11.1

1. Tutup Aplikasi Kamera / Lampu suluh

Keluar sepenuhnya dari aplikasi Kamera atau aplikasi Lampu Senter dengan mengetuk dua kali pada tangkapan Rumah, dan temukan dan geser ke atas untuk menutup aplikasi Kamera atau Lampu suluh. Pada ketika itu buka aplikasi dan periksa kemungkinan ia berfungsi pada ketika ini.

Petua 2. Ambil Beberapa Foto dengan Lampu suluh Hidup

Buka Kamera iPhone anda, dan hidupkan lampu sorot untuk mengambil beberapa gambar. Sejak itu, periksa sama ada lampu elektrik berfungsi.

Betulkan Lampu suluh iPhone Tidak Berfungsi

Petua 3. Hidupkan Lampu suluh LED untuk Makluman

Sebilangan pelanggan mendapati bahawa lampu sorot LED tidak berfungsi ketika amaran datang. Anda harus memastikan bahawa anda telah memberi Lampu Senter LED untuk Makluman: Pergi ke Tetapan> Umum> Kebolehcapaian> Hidupkan Kilat LED untuk Makluman.

Betulkan Lampu suluh iPhone Tidak Berfungsi pada iOS 11

Betulkan Lampu suluh iPhone Tidak Berfungsi pada iOS 11

Petua 4. Hidupkan Tunjukkan pada Skrin Kunci dalam Pemberitahuan

Pastikan anda telah menghidupkan pemberitahuan tayangan di skrin kunci, atau lampu elektrik LED tidak akan berfungsi apabila pemberitahuan baru datang dan iPhone anda tersekat. Pergi ke Tetapan> Pemberitahuan> Di bawah kawasan PEMBERITAHUAN, hidupkan Tunjukkan pada Skrin Kunci.

Petua 5. Mood killer Jangan Ganggu dan Mode Pesawat

Sekiranya anda menghidupkan mod Jangan Ganggu atau Pesawat, penggera beruntun LED tidak akan berfungsi. Oleh itu, pastikan anda melumpuhkan sorotan Jangan Ganggu dan mod Pesawat di iPhone.

Petua 6. Mod Daya Rendah pembunuh mood

Jika iPhone anda berada dalam mod kekuatan rendah, ia mungkin mempengaruhi kehati-hatian LED, sehingga anda dapat membunuh Mod Daya Rendah untuk mencuba: Tetapan> Bateri> Matikan Mod Daya Rendah.

Petua 7. Tetapkan Semula Semua Tetapan pada iPhone

Anda juga boleh melakukan tetapan semula pada semua tetapan pada iPhone untuk memperbaiki masalah lampu elektrik iPhone yang tidak berfungsi selepas kemas kini iOS 11. Pergi ke Tetapan> Umum> Tetapkan semula> Tetapkan Semula Semua Tetapan.

Petua Ganjaran untuk Mendapatkan Kembali Data iPhone yang Hilang pada iOS 11

Sekiranya anda perlu mendapatkan kembali maklumat yang hilang atau dipadamkan dari iPad iPhone setelah menyegarkan semula ke iOS 11, anda perlu melakukan pemulihan di Primo iPhone Data Recovery. Dengan itu, anda tidak perlu memasang semula iPhone anda dari tetulang, dan anda boleh memeriksa dan memulihkan gambar, mesej, nota, kenalan, dan lain-lain dari iPhone anda secara terus terang. Muat turun untuk mencuba.

lampu suluh pada iPhone 12:

Pertama, Dalam artikel ini, kami di iLounge akan menguruskan anda dengan cara terbaik untuk mematikan Lampu suluh di iPhone 12. Cara mudahnya boleh didapati di bawahnya.

4 Cara Mematikan Lampu Senter pada iPhone 12:

Lampu kilat LED kamera pada iPhone berfungsi sebagai lampu elektrik dan mungkin berguna dalam kehidupan seharian anda. Anda dapat menggunakan lampu suluh atau cahaya pada iPhone anda untuk menerangi zona redup atau ruangan dengan pencahayaan rendah. Apa pun keadaan penggunaannya, lampu suluh pada iPhone cukup cemerlang untuk membantu anda sepanjang masa. Mungkin, jika anda baru mendapat iPhone lain, periksa manual ini untuk menggunakan lampu elektrik pada iPhone 12.

Cara mematikan Lampu suluh pada iPhone 12:

Terdapat pelbagai pendekatan untuk mematikan Lampu suluh pada atau pada iPhone 12, 12 Mini, atau 12 Pro. Selain daripada pengaturan iPhone 12, anda boleh menggunakan teknik di bawahnya pada iPhone dengan sokongan Face ID termasuk iPhone 11, iPhone XR, iPhone XS, iPhone X, atau iPad Pro. Bagaimana dengan kita bermula.

1 Menggunakan Pusat Kawalan

1 Leret ke bawah dari sudut kanan atas iPhone anda untuk membuka Pusat Kawalan.

2 Ketuk tangkapan Lampu suluh untuk menyalakan lampu sorot. Simbol cahaya menjadi biru apabila lampu sorot diperkasakan.

3 Ketik simbol Lampu suluh sekali lagi untuk mematikan lampu elektrik.

PETUA : Anda juga boleh mengubah kemegahan lampu elektrik jika perlu. Untuk melakukannya, tekan dan tahan butang Lampu suluh di Pusat Kawalan dan seret slaid kemegahan ke atas atau ke bawah.

2 Dari Skrin Kunci

Jalan yang biasanya lebih mudah adalah menuju ke lampu elektrik dari skrin kunci itu sendiri. Dengan cara ini anda boleh menyalakan lampu elektrik pada iPhone 12 secara langsung tanpa perlu membuka alat sama ada menggunakan Face ID atau Passcode.

Untuk mengalihkan lampu suluh dari Skrin Kunci pada iPhone 12, ikuti cara di bawahnya.

1 Gunakan sorotan 'Naik ke Bangun' atau 'Ketuk untuk Bangun' untuk menyedarkan skrin iPhone anda. Atau tekan lagi tangkapan Sisi (di sebelah kanan) untuk sampai ke Skrin Kunci.

2 Tekan dan tahan butang Lampu suluh di sudut kiri bawah skrin. Anda akan merasakan getaran sedikit dan tangkapan bulat akan menjadi putih, menunjukkan lampu elektrik menyala.

Untuk mematikan lampu elektrik, ketuk dan tahan butang lampu suluh dengan cara yang serupa.

PETUA : Sekiranya anda mengizinkan masuk ke Pusat Kawalan pada Skrin Kunci iPhone, pada ketika itu anda boleh membuka Pusat Kawalan untuk mengubah kecerahan lampu suluh.

Mengejutkan, walaupun di iOS 14, tidak ada alternatif untuk menghilangkan lampu suluh dari skrin kunci. Saya ingin satu tetapan ini seperti sekarang dan lagi Lampu Senter menyala tanpa orang lain ketika iPhone berada di dalam poket atau tidak sengaja.

3 Menggunakan Siri

Daripada menjelajah di iPhone anda, pada dasarnya anda boleh meminta agar Siri menghidupkan atau mematikan lampu suluh.

Untuk mendapatkan ini, pertama-tama kirim Siri dengan mengatakan "Hello Siri" atau tekan tangkapan Sisi atau Rumah di iPhone anda. Pada ketika itu gunakan salah satu pesanan suara di bawah untuk menyelesaikan kemudahan tugas.

  • Hidupkan Flashligh saya.

  • Matikan lampu suluh.

  • Menghidupkan lampu.

  • Matikan lampu saya.

4 Tambahkan Lampu suluh ke Skrin Utama pada iPhone

iOS mempunyai aplikasi Lampu suluh yang mendasari, bagaimanapun, ini bukan cara nyata untuk mengendalikan sorotan langsung dari skrin utama. Nasib baik, anda boleh meletakkan sorotan pada Skrin Utama iPhone menggunakan aplikasi Pintasan di iOS 14 dan tanpa menggunakan aplikasi orang luar.

Inilah kaedah yang boleh anda gunakan untuk memasukkan lampu suluh iPhone alternatif yang menjalankan iOS 14.

Pergi ke Pintasan dan ketik tab "Pintasan Saya". Aplikasi laluan alternatif pada iPhone

Ketik butang + di sudut kanan atas.

Ketuk "Tambah Tindakan". Tambah aktiviti di laluan mudah

Ketik "Light" di bar pencarian di bahagian atas dan pilih "Set Torch". Tambahkan lampu alternatif pada iPhone 12

Ketuk "Putar" dan pilih "Tukar" dari menu Operasi.

Discretionary: Ketuk drop-down "Show More" dan tetapkan kekuatan kemegahan lalai untuk sorotan. Ini untuk menjamin anda mendapat kecemerlangan yang sama setiap kali anda menggunakan sorotan dengan Jalan pintas. Anda juga boleh mengubah tahap kecemerlangan selepas itu).

Ketik butang 3-dab di kanan atas. Beri nama alternatif anda, misalnya, "lampu suluh".

Ketuk "Tambah ke Skrin Utama", pilih nama dan simbol skrin utama untuk laluan mudah lampu suluh.

tambah lampu suluh ke skrin utama pada iPhone

Ketuk "Tambah" di sudut kanan atas dan tekan Selesai.

Iaitu ia. Simbol lampu elektrik akan muncul di skrin utama iPhone anda.

letakkan lampu suluh di skrin utama iPhone

Simbol lampu suluh yang dipacu pada skrin utama iPhone

Untuk berhenti atau menyoroti, cukup ketik simbol laluan alternatif Senter dari Skrin Utama.

Semua yang Perlu Anda Ketahui Mengenai Flash Kamera

Flash adalah sumber cahaya palsu yang berharga dalam fotografi. Pada awal fotografi, ketika tidak ada kekuatan, para pengambil gambar menggunakan magnesium serbuk, yang biasa mereka gunakan untuk menyampaikan 'api cahaya'!

Kecuali jika anda seorang artis fotografi yang pakar, kemungkinan kamera yang anda gunakan - tidak kira sama ada filem atau maju - mempunyai kerlipan yang mendasari. Biasanya, ketika memotret ke dalam, api akan berfungsi dengan cukup jika subjek yang anda rakam berada dalam jarak sepuluh hingga dua belas kaki. Terlepas dari kenyataan bahawa cahaya yang mendasari anda akan membolehkan anda mengambil gambar dalam iklim cahaya rendah, ia tidak akan memberi kesan yang sama seperti pencahayaan biasa. Atau mungkin, gambar yang diambil dengan coretan pada kamera secara umum nampaknya sebanding, kerana api menyala cahaya tingkat yang membatasi permukaan permukaan.

Apabila anda terperangkap di tempat yang gelap atau samar-samar, lampu suluh terpasang iPhone pasti berguna. Sama ada anda cuba mencari kunci di bahagian bawah beg anda selepas bermalam, atau cuba melihat di bawah sofa apabila anda tidak dapat mencari alat kawalan jauh, ini adalah ciri yang kebanyakan kita gunakan dengan kerap.

Anda mungkin tahu cara menghidupkan lampu suluh iPhone anda, tetapi bagaimana anda mematikannya apabila anda selesai menggunakannya? Syukurlah, ia sama mudahnya. Inilah yang perlu anda ketahui (bersama dengan tipu muslihat untuk menjadikan kegelapan kembali lebih cepat).

Cara mematikan lampu suluh pada iPhone dengan Pusat Kawalan

  1. Bangunkan layar iPhone anda dengan mengetuk layar, menekan butang kunci, atau menekan butang utama. Perhatikan bahawa anda tidak perlu membukanya atau pergi ke skrin utama di mana semua aplikasi anda dapat dilihat untuk menggunakan aplikasi lampu suluh.

  2. Leret ke atas dari bawah skrin anda (untuk iPhone 8 atau lebih awal) atau ke bawah dari kanan atas (untuk iPhone X atau lebih baru) untuk memunculkan Pusat Kawalan iPhone.

  3. Ketik ikon lampu suluh, yang akan disorot ketika digunakan, sehingga tidak lagi disorot dan menjadi kelabu gelap. Lampu suluh anda kini dimatikan. Butang lampu suluh akan berwarna kelabu gelap apabila dimatikan. William Antonelli / Orang Dalam Perniagaan

Cara mematikan iPhone dengan meleret ke aplikasi Kamera

Sekiranya kaedah di atas, sangat mudah untuk mematikan lampu suluh iPhone anda tidak cukup mudah untuk anda, ada helah yang lebih mudah yang boleh anda gunakan untuk menyelesaikan tugas.

Cukup bangunkan skrin iPhone anda dan geser sedikit ke kiri seolah-olah anda akan membuka kamera iPhone (yang juga akan mematikan lampu suluh). Hanya dengan membuka kamera anda akan mematikan lampu suluh. Jennifer Masih / Orang Dalam Perniagaan.

Meleret ke kiri sepenuhnya pada skrin anda akan membuka kamera iPhone. Dalam kes ini, anda tidak meleret cukup jauh untuk membuka kamera, tetapi telefon anda tidak mengetahui hal itu, jadi ia tetap mematikan lampu suluh LED. Cukup sejuk, ya?

Liputan berkaitan dari Cara Melakukan Semuanya: Teknikal:

• Cara menyembunyikan aplikasi di skrin utama iPhone dan fungsi carian

• Cara mematikan ciri Cari iPhone Saya di iPhone anda

• Bagaimana anda dapat dengan mudah menghapus semua foto di iPhone anda sekaligus

• Cara merakam skrin pada iPhone anda

• Sekiranya anda pernah mengetahui bahawa lampu suluh pada iPhone anda dihidupkan dengan mencurigakan setelah menarik peranti dari poket anda, anda jauh dari kesendirian.

• Beberapa orang telah diberitahu oleh orang asing di jalan bahawa lampu carian mini di telefon mereka bersinar untuk dilihat oleh dunia. Yang lain melaporkan telah melihat ke bawah untuk menemui bola lampu yang menyinari pakaian mereka.

• Walau bagaimanapun, tidak ada yang senang mengetahui bahawa bateri telefon pintar mereka yang mahal disadap oleh fitur yang tidak dapat dicopot pemasangannya.

• Sejauh ini, 488 pengguna iPhone telah melaporkan masalah tersebut kepada Apple, dengan bertanya kepada syarikat teknologi bagaimana untuk membuang jalan pintas yang tidak jelas dari skrin utama sepenuhnya. Sekiranya anda tidak menghadapi masalah ini, anda mungkin mempunyai peranti pra-iPhone X - dan lebih banyak kawalan apabila anda membiarkan cahaya kecil anda bersinar.

• Pelawak Sacramento Morgan Lujan, 28, mengatakan bahawa lampu suluh pada iPhone XS Max nampaknya menyala sekurang-kurangnya sekali sehari. "Sangat menarik bahawa jalan pintas kamera di sisi lain telefon tidak pernah dicetuskan. Untuk sebab tertentu, selalu lampu suluh. "

• Toussaint Campbell, 21, dari Pembroke Pines, Florida, mengatakan bahawa dia secara tidak sengaja menyalakan lampu suluh pada iPhone XSnya "sepanjang masa. Semasa saya berjalan dengan telefon atau memegangnya, tangan saya kebetulan berada di seluruh skrin. Orang bertanya kepada saya sepanjang masa, 'Adakah anda tahu lampu suluh anda menyala?' Saya sudah terbiasa. "

• Pengguna iOS lain telah pergi ke Reddit dan MacRumors untuk menyatakan rungutan mereka terhadap pancaran cahaya yang mudah dicetuskan.

• Twitter juga merupakan pusat komen mengenai topik ini:

• “Lampu suluh pada iPhone X menyala dengan sendirinya. Kemudian anda harus menghidupkan dan mematikannya untuk mematikannya. Saya sangat keliru, ”tulis pengguna Twitter @ericasaysyes .

• "Memiliki iPhone X membuat saya merasa seperti seorang wanita tua kerana saya selalu menyalakan lampu suluh saya secara tidak sengaja," tulis pengguna Twitter @glnchlochlo .

• "Ciri fav saya pada iPhone baru adalah betapa mudahnya menyalakan lampu suluh secara tidak sengaja," tulis pengguna Twitter @Nickwiger .

• Penyelesaian masalah iPhone Apple? Ia hanya memerlukan harga yang lebih rendah, kata penganalisis

• Masalahnya nampaknya bermula pada tahun 2017 dengan pelepasan iPhone X, ketika Apple memasang lampu suluh keras dan pintasan kamera tepat di skrin kunci.

• Masalahnya berlanjutan pada tahun 2018 ketika Apple memperkenalkan iPhone XS, XS Max, dan XR kepada orang ramai.

• Ikon lampu suluh yang selalu ada terletak di sudut kiri bawah telefon pintar anda, jadi apabila anda menggenggam telefon menghadap ke atas dengan tangan kanan, ibu jari anda dapat dengan mudah bersentuhan dengan jalan pintas, sama ada dengan sengaja atau tidak.

• Telapak tangan anda bersentuhan dengan layar ketika anda mencengkam telefon ke bawah, yang juga dapat memicu lampu suluh.

• Jadi, apa penyelesaiannya?

• Buat masa ini, tidak ada cara untuk mengeluarkan ikon lampu suluh dari skrin kunci - kami telah mencuba. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa cara untuk mematikan lampu dengan cepat jika anda menyalakannya secara tidak sengaja.

• Untuk satu, anda boleh meminta Siri mematikannya. Sebarang arahan berikut akan dilakukan:

• "Hai Siri, hidupkan / matikan lampu suluh"

• "Hai Siri, aktifkan / matikan obor"

• "Hai Siri, nyalakan / matikan lampu suluh"

• "Hai Siri, nyalakan / matikan obor"

• Namun, pembantu suara memang memerlukan sambungan internet untuk mentafsirkan arahan lampu suluh.

• Cara yang lebih pantas dan lebih bijaksana untuk membunuh obor adalah dengan sedikit menggesek ke kiri pada skrin kunci. Leret separuh sudah cukup. Sekiranya anda menggunakan terlalu banyak gerakan, anda akan membuka aplikasi Kamera.

• Terakhir, apabila pintasan lampu suluh diaktifkan, anda hanya dapat menahan ikon sehingga lampu suluh mati sendiri.

• Adakah telefon pintar anda melakukan sesuatu yang pelik? Beritahu Dalvin Brown di Twitter: @Dalvin_Brown

• Ini hanya cahaya di bahagian belakang iPhone anda, namun lampu suluh itu sangat fleksibel - dan terdapat banyak cara untuk menghidupkan atau mematikannya dengan cepat.

• Apple pertama kali menambahkan lampu LED di bahagian belakang iPhone 4 pada tahun 2010. Sebelum itu, anda boleh mendapatkan aplikasi yang menjadikan skrin iPhone anda menjadi putih cerah. Dan selepas itu anda dapat aplikasi yang menjadikan LED tetap hidup dan tidak hanya berkelip semasa anda mengambil gambar.

• Tidak sampai iOS 7 pada tahun 2013 Apple membina kawalan lampu suluh ke dalam sistem. Tetapi sejak itu, anda mempunyai lampu suluh yang berfungsi penuh dan serba boleh di iPhone anda.

• Lampu suluh cukup serba boleh sehingga anda mungkin menyalakannya dari skrin kunci secara tidak sengaja. Tetapi ia juga cukup tersembunyi sehingga anda mungkin tidak melihat bagaimana mengubahnya, atau bagaimana ia dapat disesuaikan dengan pilihan Pintasan dan aksesibilitas.

• Cara menghidupkan lampu suluh pada iPhone

• Ketuk pada skrin kunci untuk membangunkan iPhone anda, dan kemudian di kiri bawah terdapat butang lampu suluh. Ketik dan lepaskan untuk menghidupkan lampu suluh.

• Ini adalah gerakan ketukan dan pelepasan: lampu suluh tidak menyala sehingga anda melepaskan butang. Apabila anda melakukannya, anda juga mendapat pengesahan haptik bahawa anda telah menghidupkannya.

• Anda mematikannya dengan cara yang sama, dengan anggapan anda masih berada di skrin kunci. Sekiranya anda memegang iPhone terlalu lama, anda mungkin akan membukanya dengan ID Wajah dan kehilangan pilihan ini.

• Sekiranya demikian, anda perlu menggunakan Pusat Kawalan untuk menyalakan atau mematikan lampu suluh. Anda juga boleh melakukannya dari skrin kunci, dan ada faedahnya.

• Anda boleh menyusun semula beberapa kawalan Pusat Kawalan untuk meletakkan lampu suluh di tempat yang anda mahukan

• Tetapi terutamanya yang dilakukan Pusat Kawalan adalah memberi anda kemampuan untuk menyalakan lampu secepat yang anda dapat dari skrin kunci. Leret ke bawah pada skrin anda dari kanan atas dan ketuk ikon lampu suluh untuk menghidupkan atau mematikannya.

• Jika lampu mati, ikon itu adalah butang hitam dengan lampu suluh putih di atasnya. Sekiranya lampu menyala, ia adalah butang putih dengan ikon lampu suluh biru.

• Terdapat satu lagi pilihan langsung untuk menggunakan lampu suluh. Anda boleh mengatakan "Hei, Siri, hidupkan lampu suluh", dan itu akan berlaku begitu. Atau mati, jika anda bertanya.

• Apa lagi yang boleh anda lakukan dengan kawalan lampu suluh pada iPhone

• Skrin kunci tidak mempunyai kawalan untuk lampu suluh di luar dan mati. Namun, jika anda menggunakan Pusat Kawalan, anda boleh menekan dan menahan ikon untuk mendapatkan kawalan yang lebih baik.

• Khususnya, jika anda menekan dan menahan maka anda mendapat pilihan untuk menyesuaikan kecerahan cahaya. Terdapat lima tetapan, dari apa-apa hingga yang paling terang, dan anda menetapkan yang anda inginkan dengan meleret ke atas dan ke bawah.

• Perhatikan bahawa apa sahaja yang anda tetapkan lampu suluh dengan kawalan ini, itulah yang akan anda dapatkan setiap kali anda menggunakannya sehingga anda memilih untuk mengubahnya semula. Itu termasuk sama ada anda menghidupkan lampu suluh dari Pusat Kawalan, atau skrin kunci.

• Pilihan tambahan untuk menyalakan lampu suluh

• Ikon pusat kunci cepat, dan Pusat Kawalan tidak ketinggalan jauh. Terdapat cara yang lebih cepat untuk menghidupkan lampu suluh, dan itu melalui Tekan Ketik.

• If you have an iPhone 8 or later, and it is running iOS 14, then you can set it so that tapping two or three times on the back of the phone will immediately turn the flashlight on.

• You need to create a Shortcut to do it first, then tell the phone you want to run that when you tap.