Fragmentasi,

Definisi Fragmentasi:

  1. Pembekal tidak harus berada di kawasan geografi yang sama. Selalunya, negara-negara yang kurang maju (misalnya, beberapa negara Asia dan Amerika Latin), di mana tenaga kerja banyak dan murah, menghasilkan komponen. Pengeluaran offshoring biasanya berlaku dengan sekutu atau pembekal dan pengeluar bebas.

  2. Pengkomputeran: Penyimpanan bahagian-bahagian fail yang berlainan di kawasan disk yang tidak bersebelahan, sehingga memerlukan lebih banyak masa akses cakera untuk membaca dan menulis data ke fail. Disembuhkan oleh program defragmentasi cakera yang menyimpan kembali data di kawasan bersebelahan.

  3. Proses atau keadaan pecah atau pecah menjadi bahagian kecil atau terpisah.

  4. Ekonomi: Keadaan pasaran tanpa kumpulan pembeli atau penjual yang dominan, di mana banyak pembeli dikejar oleh banyak pembekal dan sebaliknya. Situasi seperti ini membawa kepada pergolakan pasar (pergolakan) yang mengakibatkan kematian yang tidak cekap atau lebih kecil dan munculnya beberapa yang dominan.

  5. Dalam bidang ekonomi, pemecahan adalah penggunaan pembekal dan pengeluar komponen yang berbeza untuk menghasilkan barang. Fragmentasi, juga dikenal sebagai perdagangan alat ganti, komponen, dan aksesori (PCA), mengakibatkan syarikat yang berlainan menghasilkan komponen komponen dan bukannya barang jadi, dengan komponen dipasang sebagai produk akhir di tempat lain.

Sinonim Fragmentasi

Pecah, Keretakan, Keretakan, Pembelahan, Pecah, Hancur, Fragmentasi, Pecahan, Pemisahan, Pemisahan, Pecah, Pembelahan

Bagaimana menggunakan Fragmentasi dalam ayat?

  1. Semasa cuba menentukan cara mengatur gudang anda, anda harus mencari teknik pemecahan yang berbeza untuk menjimatkan ruang.
  2. Pastikan anda mempunyai teknik pemecahan yang baik dengan data anda supaya anda dapat mencarinya dengan cepat dan cekap semasa anda memerlukannya.
  3. Sekiranya anda tidak mengikuti penyelenggaraan komputer bulanan anda, kelajuan membaca dan menulis cakera keras akan mengalami pecahan.
  4. Pemecahan masyarakat menjadi kumpulan kumpulan minat.

Makna Fragmentasi & Definisi Fragmentasi