The German Shepherd Golden Retriever Mix juga biasanya dikenal sebagai Golden Shepherd . Dia adalah anjing yang sangat bertenaga, pintar, cerdas, dan bermaruah. Ia sangat setia kepada tuannya dan merupakan anjing yang mesra keluarga. Ia dapat memberi anda banyak hiburan. Dia sangat senang dijaga dan senang ditemani orang. Ia memerlukan senaman berkala sekurang-kurangnya satu jam sehari. Mereka sangat pelindung dan pintar. Ia harus disosialisasikan sejak usia dini. Tidak boleh dibiarkan begitu lama kerana merasa bosan dan kecewa apabila dibiarkan begitu sahaja. Campuran Shepherd Golden Retriever Jerman memerlukan banyak perawatan kerana mereka mungkin terdedah kepada gangguan tertentu.

:arrow_right: Campuran Retriever Golden Shepherd Jerman:

:arrow_right: Sejarah:

Tidak diketahui bahawa dari mana asal German Shepherd Golden Retriever Mix. Ia serupa dengan baka campuran. Namun, kita tahu serba sedikit mengenai ibu bapa mereka. Seperti yang kita ketahui bahawa German Shepherd adalah baka kedua paling popular yang diperingkat oleh American Kennel Club. Mereka tiba di Amerika pada tahun 1907 dan terkenal dengan kesetiaan dan anjing penjaga yang rajin. Malangnya, setelah perang dunia 1, popularitinya menurun kerana sikap Anti-Jerman. Ia kembali pada tahun 1960 dan mendapat pekerjaan dengan polis. Ia juga berkhidmat dalam tentera. Ia adalah baka yang paling terkenal di seluruh dunia. Pencari emas diberi peringkat mengikut gembala Jerman. Mereka sangat bertenaga dan menjadikan anjing keluarga yang sempurna. Mereka juga suka mengambil. Mereka sangat ramah dan mereka menyatakan kasih sayang kepada orang lain dan haiwan peliharaan yang serupa. Kedua-duanya menghasilkan kacukan yang indah apabila digabungkan. Mereka sangat bergaul, mudah dilatih , dan sangat pintar.

:arrow_right: Fakta mengenai Gabungan Golden Retriever Jerman:

:dizzy: Saiz dan Rupa:

Ia diukur antara 21 dan 26 inci tinggi. Pengembala emas adalah anjing besar. Beratnya antara 50 hingga 80 paun. Gembala Emas ini bertubuh tebal dan mempunyai dada yang dalam. Ia mempunyai bingkai yang kukuh. Dia lebih panjang daripada tinggi. Dia tidak mempunyai punggung seperti Gembala Jerman. Ia lebih berwajah liar daripada ibu bapa Golden Retrievernya. Telinga campuran Shepherd Golden Retriever Jerman adalah besar dan segitiga. Mereka sama-sama berdiri tegak dan boleh jatuh ke bawah. Dia mempunyai ekor yang panjang dan tebal. Ia mempunyai kaki besar. Ia mempunyai mata berwarna gelap yang besar.

:dizzy: Mantel dan Warna:

German Shepherd Golden Retriever Mix bersalut dua dan panjangnya sederhana hingga besar dan mungkin sangat tebal dan padat . Bulu akan lebih panjang jika ibu bapanya juga merupakan Gembala Jerman yang berambut panjang. Dia adalah penghancur sederhana kerana kot tebalnya yang tebal. Kerana alasan ini, ia tidak dianggap sebagai anjing alahan hipo. Lapisan Campuran Shepherd Golden Retriever Jerman mungkin berwarna hitam atau coklat keemasan, keemasan gelap, hitam pekat, putih pekat, atau coklat pekat. Dia boleh mengambil warna ibu bapanya. dia juga boleh mewarisi tanda wajah dari orang tuanya German Shepherd.

:dizzy: Keadaan hidup dan Latihan:

Pengembala emas biasanya anjing yang sangat bertenaga dan memerlukan latihan sekitar 60 minit sehari. Latihan mesti dilakukan secara intens dan tidak hanya berjalan kaki selama satu jam. Golden Shepherd sangat pintar dan dia memerlukan banyak jenis sesi latihan dan aktiviti. Latihan menjadikannya terangsang secara fizikal. Dia sangat menyukai air dan mungkin juga mahukan anak lembu di tasik. Untuk membuat dia tetap terangsang secara mental, dia akan memerlukan banyak jenis permainan otak . Sesi latihan membantu Gembala mengetahui tentang kemahiran baru dan memasukkannya ke dalam rutin akan menjadikannya seorang yang patuh. Cara lain untuk membuat fikirannya sibuk adalah melempar bola atau mainan teka-teki yang dipenuhi makanan. Memiliki akses ke halaman besar sangat diperlukan untuknya kerana, setelah tidur siang, dia senang menghabiskan masa di udara segar. Rumah atau pangsapuri kecil tidak sesuai untuknya. Rumah tangga berbilang haiwan juga sangat sesuai untuk jenis anjing ini. Anda harus memastikan memberi perhatian yang sewajarnya kepadanya.

:dizzy: Latihan:

The German Shepherd Golden Retriever Mix sangat cerdas dan bersemangat untuk menyenangkan tuannya. Dia suka mendapat ganjaran daripada tuannya seperti mainan. Kaedah paling berkesan untuk melatih anjing adalah latihan berasaskan ganjaran. Dia mungkin kurang melindungi daripada orang tuanya German Shepherd. Adalah perlu untuk bersosialisasi sejak usia dini. Dia harus terdedah kepada orang yang tidak dikenali. Anda harus mengajarnya bahawa jika seorang tetamu disambut oleh tuannya ke negeri maka dia selalu menjadi teman adalah mustahak . Anjing orang lain juga boleh masuk ke dalam negeri sehingga dia tidak merasa terlindung. German Shepherd Golden Retriever Mix memerlukan tuan yang tegas dan konsisten. Adalah sangat penting untuk mengajar seluruh keluarga perintah yang diharapkan jika dia akan menjadi anjing keluarga. Ini akan membantu Gembala Emas untuk mengelakkan kekeliruan.

:dizzy: Kesihatan:

The German Shepherd Golden Retriever Mix adalah anjing yang sihat. Dia mempunyai umur yang lebih lama berbanding ibu bapanya. Jangka hayatnya rata-rata 10 hingga 13 tahun. Dia mungkin terkena Displasia Siku dan Pinggul yang merupakan pembentukan sendi yang tidak normal dan boleh menyebabkan artritis melumpuhkan. Gembala Emas ini mungkin juga cenderung menderita keadaan mata yang berbeza seperti Progressive Retinal Atrophy atau Pigmentary Uveitis. Ia juga boleh menyebabkan kebutaan total. Dia juga mungkin mengalami masalah jantung seperti Stenosis Sub-Aortik. Ia dapat didiagnosis jika anak itu mempunyai gumaman jantung. Dia juga mungkin berisiko terkena Degenerative Myelopathy yang merupakan penyakit yang boleh mempengaruhi saraf tunjang dan otak dan juga boleh menyebabkan pergerakan badan bawah. Campuran Shepherd Golden Retriever Jerman juga mungkin berisiko mengalami Gastric Torsion yang biasanya dikenal sebagai kembung yang mana perut selepas pengambilan makanan berpusing sebelum atau selepas bersenam. Mungkin keadaan yang mengancam nyawa dan boleh membawa maut. Bawa penggembala anda segera ke Doktor Haiwan jika anda mengesyaki bahawa dia menderita kembung.

:dizzy: Pemakanan:

The German Shepherd Golden Retriever Mix boleh mengambil 3 cawan makanan sehari. Penggunaan makanan bergantung kepada seberapa aktifnya makanan. Sekiranya dia lebih tidak aktif maka dia akan memerlukan lebih sedikit dan jika dia lebih tidak aktif maka dia akan memerlukan lebih banyak. Kibble berkualiti tinggi disarankan kepada anjing bertenaga tinggi. Ia adalah media untuk anjing besar yang mungkin terdedah kepada Gastric Torsion. Kerana alasan ini, dia harus diberi makan makanan yang disarankan di sekurang-kurangnya dua tempat duduk berasingan. Anda harus memastikan memberinya makan sebelum atau selepas melakukan senaman yang besar.

:dizzy: Dandanan:

Ketika datang ke dandanan, Shepherd Golden Retriever Mix Jerman agak menuntut. Ia memerlukan memberus gigi 2 hingga 3 kali seminggu. Anda mesti teruskan rutin ini untuk mengekalkan lapisan sederhana hingga panjang mereka dan berkilat. Semasa musim menumpahkan, dia adalah penumpuk sederhana. Anda mesti menyikatnya setiap hari selama musim ini untuk menjaga mantelnya terkawal. Dia kerana berjalan kaki mungkin berlumpur dan kotor. Dia mesti dimandikan sekali dalam 6 hingga 8 minggu. Ini akan menjaga kebersihannya tetapi pastikan untuk tidak mencucinya secara berlebihan kerana akan merosakkan minyak kulit semula jadi.

:dizzy: Golden Shepherd sebagai Haiwan Peliharaan Keluarga:

The Golden Shepherd adalah anjing yang ramah dan bersahabat dengan semua orang. Dia adalah anjing yang sangat bertenaga dan ramah. Gembala Emas mesti ditempatkan bersama keluarga yang aktif. Anda mesti memastikannya bersenam satu jam sehari. Mereka adalah anjing yang sangat pintar dan mesti diberi latihan dan aktiviti. Untuk memastikan mindanya sibuk, permainan teka - teki sangat sesuai. Pengembala emas adalah haiwan peliharaan rumah yang lebih besar dan bukan untuk pangsapuri kecil kerana dia memerlukan halaman belakang untuk mendapatkan udara segar. Golden Shepherd mempunyai lapisan sederhana dan merupakan penumpuk sederhana. Bagi mereka yang mempunyai alahan anjing maka Golden Shepherd tidak sesuai untuk mereka. The Golden Shepherd adalah anjing yang ramah dan suka berkongsi rumah dengan haiwan peliharaan lain. Dia adalah anjing yang sangat penyayang dan perlu bersama keluarga yang penyayang. Anda harus memberinya perhatian yang sewajarnya dan tidak boleh membiarkannya bersendirian untuk jangka masa yang lebih lama.

:dizzy: Penyelamat dan Tempat Perlindungan:

Pusat Gembala Jerman atau Golden Retriever adalah tempat yang paling mungkin untuk mencari Gembala Emas. Beberapa pusat terdapat dalam senarai tunggu yang bermaksud bahawa mereka akan memberitahu anda kapan mereka akan mengambil yang baru. Mereka akan membolehkan anda menggunakan yang sempurna.

:dizzy: Cepat belajar:

The Golden Shepherd adalah anjing yang sangat pintar dan belajar helah baru dengan cepat. Mereka mewarisi tingkah laku kecerdasan ini dari ibu bapa Shepherd Jerman mereka dan kesungguhan dari ibu bapa Golden Retriever mereka. Anjing cepat belajar melalui peneguhan positif dan latihan berdasarkan ganjaran. Mereka kebanyakannya belajar melalui akibat. Sekiranya tingkah laku mereka mempunyai kesan positif, maka mereka mengulanginya secara rutin.

Ringkasan:

The German Shepherd Golden Retriever Mix adalah anjing yang luar biasa dan mempunyai keseimbangan yang tepat. Dia bukan sahaja cerdas dan setia kepada keluarganya, tetapi sangat ramah dan bertenaga. Ia adalah anjing yang baik dan ramah yang suka bersama sesiapa sahaja. Dia juga menyukai haiwan peliharaan keluarga yang lain. Dia memerlukan senaman harian selama satu jam dan paling sesuai untuk rumah besar yang mempunyai halaman belakang. Campuran ini sangat sesuai untuk anda sekiranya anda dapat mengekalkan senaman dan pemakanan yang betul. Selain semua kualiti ini, Golden Shepherds juga sangat berisiko untuk penyakit tertentu. Oleh itu, anda harus memastikan memberinya penjagaan yang sewajarnya.

:arrow_right: Kelebihan Campuran Golden Retriever Gembala Jerman:

:dizzy: Mesra Keluarga:

German Shepherd Golden Retriever Mix adalah rakan sejati. Mereka setia kepada tuan mereka sepanjang hayat mereka. Mereka adalah haiwan peliharaan keluarga yang indah dan sangat bertoleransi dengan anak-anak. Mereka bersosialisasi dengan betul dan sangat ramah dengan manusia dan haiwan peliharaan. Anda harus memastikan untuk mengajar anak anda bagaimana mendekati Gembala untuk memastikan bahawa dia tidak melakukan apa-apa untuk menganggu anjing itu. Gembala Emas ini sangat bertenaga dan suka bermain dan dapat ditangani dengan mudah dengan bermain permainan dalaman dan luaran.

:dizzy: Keupayaan Kerja yang Hebat:

The German Shepherd Golden Retriever Mix sangat sesuai untuk pelbagai jenis pekerjaan. Mereka bertindak sebagai pengawas yang sangat baik. Mereka sangat melindungi dan akan memberitahu anda dengan menyalak ketika ada orang asing menghampiri anda. Mereka juga boleh diambil bekerja oleh tentera dan polis setelah latihan yang sesuai. Mereka juga boleh bertindak sebagai anjing pemandu. Mereka sangat pintar dan dapat dijaga dengan mudah. Mereka tidak akan mengecewakan anda sekiranya anda memberikan pekerjaan kepada mereka. Mereka dapat belajar dengan lebih cepat melalui peneguhan positif dan bukannya hukuman.

:dizzy: Kebimbangan Pemisahan:

Anda harus ingat bahawa gembala Emas tidak boleh dibiarkan begitu lama. Mereka menjadi tertekan, kecewa , dan cepat bosan. Kerana ini, mereka mungkin merosakkan. Sekiranya dalam keadaan tertentu, anda meninggalkan rumah anda untuk waktu yang lama, anda harus mengupah seseorang untuk menjaga Gembala anda. Gembala Jerman adalah anjing sosial dan menikmati syarikat manusia dan anjing lain. Cuba bawa anjing anda ke taman anjing seboleh-bolehnya. Ini akan membantu anjing anda menjadi lebih sosial.

:dizzy: Sangat bertenaga dan pintar:

The German Shepherd Golden Retriever Mix sangat bertenaga dan cerdas. Mereka selalu memerlukan latihan selama satu jam. Mereka adalah sahabat terbaik dalam perjalanan. Mereka penyayang dan penyayang.

:arrow_right: Campuran Golden Shepherd Golden Retriever:

Terdapat banyak campuran Gembala Jerman yang akan kita bincangkan dalam perbincangan berikut satu persatu;

:dizzy: Shollie:

The Shollie adalah anjing yang cerdas dan memerlukan rangsangan sepanjang hari dan perlu dijaga dalam keluarga yang ramah agar dia tetap bersemangat sepanjang hari. Anda dapat membuatnya tetap terangsang dengan aktiviti, kursus ketangkasan, atau berjalan kaki. Shollie adalah anak anjing yang cantik dan sering mengambil warna Gembala Jerman dengan rona coklat gelapnya. Anda mungkin mengharapkan pelbagai warna di Shollie. Dia juga mungkin mewarisi mata biru collie yang terang. Tinggi badannya adalah 15 hingga 25 inci dan berat 40 hingga 90 paun. Sekiranya anda seorang pemimpin yang kuat, maka dia dengan senang hati akan menerima pesanan dari anda. Berhati-hatilah agar dia tidak terlalu pintar. Perhatikan dia jika dia ada di sekitar anak-anak.

:dizzy: Shepweiler:

Anjing yang paling dikenali untuk bekerja dan menjaga adalah anjing shepweiler. Ia adalah anjing pekerja yang terkenal dengan sifat pelindungnya. Dia perlu dilatih dan bersosial sejak usia dini oleh tuannya. Ini adalah salah satu anjing penjaga yang hebat yang dapat memberi anda perlindungan dan kesetiaan. Anda harus memastikan untuk tidak menganggapnya ringan kerana dia akan menjadi bermasalah. Shepweiler mempunyai hati besar yang penuh dengan cinta yang melampau untuk keluarganya. Beratnya hampir 50 hingga 135 paun dan anda perlu mempunyai ruang yang besar untuknya. Dia mungkin berwarna coklat dan hitam.

:dizzy: Gembala Emas:

The Golden Shepherd adalah gabungan Golden Retriever dan German Shepherd. Anda harus bersedia untuk jatuh cinta kepadanya kerana dia sangat menarik. Dia kurang pelindung dibandingkan dengan Gembala Jerman. Ini adalah ukuran anjing besar antara 21 hingga 26 inci dan berat antara 50 hingga 70 paun. Dia lebih panjang daripada yang lebih tinggi dan dia akan selalu berwarna lebih terang dengan kilauan emas tidak kira warna apa pun yang dia ambil. Dia adalah anjing yang sangat ramah.

:dizzy: Gembala Bernese:

Ini adalah gabungan antara Gembala Jerman dan Bernese Mountain Dog. Ia juga dikenali sebagai Euro Mountain Sheparnese. Dia agak berpusing kepala. Ia adalah ukuran antara 23 hingga 28 inci dan berat antara 75 hingga 110 paun. Bernese Shepherd adalah salah satu campuran Gembala Jerman yang lebih besar. Anda mesti memastikan banyak ruang untuknya. Dia mungkin akan banyak rambut sepanjang tahun. Dia tidak akan membiarkan anda keluar dari pandangannya dan sangat setia. Kerana alasan ini, dia juga dikenali sebagai Velcro Dog. Dia juga boleh memberi anda banyak hiburan semasa anda bersamanya. Semua orang akan menyukainya kerana keseronokan keluarganya.

:dizzy: Sheprador:

Ini adalah gabungan dari Shepherd Jerman dan Labrador Retriever. The Sheprador adalah anjing yang sangat istimewa dan ibu bapanya mengambil dua tempat pertama dalam konteks populariti American Kennel Club. Dia adalah anjing yang sangat bertenaga dan mungkin memerlukan senaman yang kuat sekurang-kurangnya satu jam. Sheprador mungkin terobsesi dengan air dan membawanya ke tasik tempatan sehingga dia dapat bermain di tasik dan dia akan mencintaimu selamanya. Sheprador kebanyakannya beratnya 90 paun dan tingginya hingga 26 inci. Dia mempunyai kerangka yang berotot. Dia tebal dan kukuh. Dia tidak sesuai untuk keluarga yang alah anjing. Warnanya bergantung pada warna ibu bapanya. Kemungkinan besar dia akan melihat warna hitam, coklat, dan biru.

:dizzy: Gerberian Shepsky:

Ia adalah gabungan dari Gembala Jerman dan serabut Siberia. Dia adalah anjing lain yang luar biasa ketika dia mewarisi mata biru dari serak dan warna gelap dari Gembala Jerman. Ini adalah anjing khas untuk anda jika anda menyukai penampilan liar dan serigala. Anda perlu menggosok telinga besarnya dan kot berbulu setiap hari. Gerberian Shepsky kebanyakannya berukuran 22 hingga 26 inci dan berat antara 45 hingga 80 paun. Dia adalah anjing yang banyak bercakap dan anda mungkin mengharapkan banyak perbincangan darinya. Dia adalah anjing yang baik dan dapat memberi anda dan keluarga anda banyak hiburan. Anda perlu membantunya dalam latihan hampir 90 minit setiap hari. Dia perlu dijaga dengan keluarga yang sangat aktif dan memberikan perhatian yang sewajarnya.

:dizzy: Shepkita:

Sheptika adalah gabungan Gembala Jerman dan Akita. Ia kurang popular jika dibandingkan dengan Gembala Jerman. Lebih mungkin Sheptika dapat mewarisi ekor keriting khas dari Akita. Banyak campuran Akita tumbuh hingga 28 inci dan berat 120 paun. Dia memerlukan banyak ruang kerana beratnya. Dia juga mungkin memerlukan akses ke udara segar. Dia adalah anjing pelindung dan dia perlu bersosial lebih awal. Ini adalah anjing yang paling setia.

:dizzy: Shepadoodle:

Shepadoodle adalah campuran Gembala Jerman dan pudel. Dia lebih cenderung mewarisi satu lapisan pudel dan lebih tahan daripada seorang gembala Jerman untuk mereka yang mengalami alahan . Dia mungkin mewarisi warna dan tanda yang lebih gelap dari Gembala Jerman. Dia adalah anjing bertenaga yang sangat mengejutkan dan juga sangat pintar. Otak Shepadoodle perlu dirangsang jika tidak, dia mungkin akan bosan. Anjing ini memerlukan kursus ketangkasan dan kenaikan gunung.

:dizzy: Gembala Dachshund:

Ini adalah gabungan Dachshund dan Shepherd Jerman. Sekiranya anda tidak mempunyai ruang untuk Gembala Jerman yang besar, maka anjing ini adalah pilihan yang baik. Tinggi badannya adalah 15 hingga 22 inci dan berat antara 25 hingga 45 paun. Dia juga dikenali sebagai pemadat Jerman Shepherd versi. Dia juga mungkin menghadapi risiko masalah tertentu kerana badannya yang panjang. Dia mungkin mewarisi tenaga yang terkenal dengan ibu bapa Gembala Jermannya.

:dizzy: Pengembala Chow:

Chow Shepherd adalah gabungan dari Chow dan German Shepherd. Dia sangat setia, berdikari , dan melindungi. Dia mempunyai kasih sayang dan kasih sayang yang tinggi terhadap manusia. Dia mungkin agak pendiam dengan orang yang tidak dikenali . Dia adalah penumpuk sederhana. Dia lebih sesuai dengan persekitaran yang lebih sejuk kerana mantelnya. Beratnya hampir antara 60 hingga 85 paun dan tingginya 26 inci. Anjing-anjing ini sedikit lebih kecil daripada Gembala Jerman. Dia mungkin berwarna coklat atau cokelat dan mungkin mempunyai tanda wajah Gembala Jerman.

:dizzy: Ridgeback Jerman:

German Ridgeback adalah gabungan German Shepherd dan Rhodesian Ridgeback. Dia memerlukan keluarga yang dapat mengekalkan latihan ketaatannya hingga dewasa. Dia adalah anjing yang sangat pelindung dan bermaruah. Dia adalah anjing besar dan memerlukan banyak ruang di dalam dan di luar rumah. Beratnya kebanyakannya 70 hingga 90 paun dan tingginya antara 26 hingga 28 inci. Dia berwarna coklat atau cokelat dengan tanda hitam di seluruh badannya. Tidak diketahui bahawa dia akan mewarisi telinga floppy dari Rhodesian Ridgeback atau telinga tegak besar dari Gembala Jerman.

:dizzy: Gembala Baru:

New Shepherd adalah gabungan Newfoundland dan German Shepherd. Ia adalah baka campuran terbesar. Dia memerlukan ruang yang besar kerana berat badannya biasanya 90 hingga 140 paun dan tingginya 28 inci. New Shepherd adalah anjing berbulu dan bersalut tebal dan berganda. Ia adalah campuran hitam dan coklat dengan mata dan ciri gelap. Dia suka berpelukan di sofa. Dia juga suka air. Dia akan menyukainya jika anda membawanya ke tasik tempatan dan berendam di air akan sangat dihargai.

:dizzy: Australia Jerman:

Ini adalah gabungan Gembala Jerman dan Aussie. Ia adalah salah satu anjing penggembala terbaik. Sekiranya anda tidak menggunakannya sebagai anjing penggembala, maka dia akan memerlukan banyak permainan otak untuk menghiburkannya. Ia mempunyai mantel yang sangat cantik dengan warna hitam dan coklat dari Gembala Jerman. Dia lebih kecil dan langsing dibandingkan dengan Gembala Jerman. Beratnya antara 50 dan 80 paun dan tingginya antara 21 hingga 24 inci.

:dizzy: Sheppit Jerman:

Ini adalah gabungan Pitbull dan German Shepherd. Anjing jenis ini sangat menyayangi keluarganya. Oleh itu, dia mahukan perhatian yang sewajarnya dan tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. Ibu bapanya dikenali sebagai anjing pengasuh. Beratnya sekitar 40 hingga 80 paun dan tingginya 18 hingga 24 inci. Anjing ini menyerupai induk pitbullnya lebih daripada seorang Gembala Jerman.

:dizzy: Gembala Saint:

Ini adalah gabungan Saint Bernard dan Gembala Jerman. Beratnya kebanyakan 80 hingga 140 paun dan tingginya 28 inci. Dia memiliki banyak rambut gebu dengan warna induk Shepherd Jerman dan percikan putih di seluruh tubuhnya.

Ringkasan:

Campuran German Shepherd Golden Retriever adalah anjing yang hebat dengan banyak kualiti hebat. Pelbagai jenis keturunannya mempunyai kualiti. Ia adalah anjing yang ramah dan mahukan perhatian tuannya. Ia adalah anjing yang sangat cerdas dan sangat bertenaga yang selalu setia kepada tuannya sepanjang hidupnya.

Soalan Lazim:

1: Berapa kos campuran Shepherd Golden Retriever Jerman?

German Shepherd Golden Retriever Mix biasanya berharga $ 400 hingga $ 800 jika anda akan membelinya dari penternak ternama.

2: Adakah Pengambilan Emas agresif?

Serangan kadang-kadang adalah akibat kesakitan, ketakutan, atau sebab lain. Golden Retriever adalah anjing yang sangat ramah dan manis yang sangat setia kepada tuannya.

3: Berapa lama Golden Shepherds hidup?

Pengembala Emas biasanya hidup dari 9 hingga 13 tahun.

4: Adakah Pengambilan Emas malas?

Pengambil Emas sangat bertenaga dan patuh . Mereka tidak malas dan sering lebih senyap dan lebih lembut berbanding anjing lain.

5: Adakah Pengambilan Emas menyalak?

Pengambil Emas sangat pintar dan cerdas dan mereka hanya menyalak ketika mereka melihat orang asing. Mereka juga menyalak ketika mahukan perhatian. Oleh itu, setiap kali mereka menyalak, itu bermaksud bahawa mereka menginginkan perhatian anda.

6: Apa yang buruk mengenai Golden Retrievers?

Salah satu perkara buruk mengenai Golden Retriever adalah mereka terdedah kepada banyak penyakit seperti barah, displasia pinggul dan siku, katarak, dan Epilepsi, dll.

7: Bolehkah Pengambilan Emas melindungi anda?

Golden Retrievers juga sangat cerdas dan sangat bertenaga dan juga pelindung. ya, mereka dapat melindungi anda dalam keadaan sukar.

8: Bolehkah Pengambilan Emas dibiarkan begitu sahaja?

Ya, Golden Retrievers boleh ditinggalkan sendirian tetapi tidak lama kerana mereka merasa bosan dan kecewa kerana kesunyian dan mungkin merosakkan ketika itu.

9: Adakah Pengambil Emas suka berpelukan?

Ya, mereka suka berpelukan . Mereka adalah anjing yang mesra keluarga dan akan memberi anda banyak cinta dan hiburan.

10: Apakah jenis terbaik untuk dicampur dengan Golden Retriever?

Coretan emas adalah crossbreed Golden Retriever yang paling terkenal. Baka popular lain adalah Golden Collies dan Goldador dll.

Kesimpulan:

Campuran German Shepherd Golden Retriever adalah anjing ramah yang mudah dijaga. Ini adalah salah satu sahabat yang paling setia di antara semua haiwan lain. Ia cerdas, pintar, bertenaga, dan melindungi. Ia menikmati persahabatan dengan manusia dan sangat bersosial.

Artikel berkaitan: