Glass House Group, syarikat ganja di sebalik sebilangan jenama gulma termasuk Bunga Terlarang Bella Thorne - yang saya bincangkan dengannya dalam ciri Forbes ini, serta tiga dispensari dan beberapa laman tumbuh, mungkin baru saja menjadi pengeluar ganja rumah hijau terbesar di California .

Rumah hijau

Menurut maklumat yang diperoleh secara eksklusif, syarikat itu, yang sebelumnya beroperasi seluas 150.000 kaki persegi tumbuh di dispensari Santa Barbara, baru-baru ini menyelesaikan penuaian pertamanya di rumah hijau baru yang terletak di Carpentaria Valley.

Dengan keluasan 355,000 kaki persegi, kemudahan baru ini menjadikan jumlah rumah hijau operasi Glass Houses menjadi lebih dari 500,000 kaki persegi - atau hampir sepuluh padang bola .

Di bawah ini, melihat eksklusif rumah hijau yang besar.

Bebas Hutang, Bebas Tekanan

Semasa perbualan baru-baru ini, CEO Kyle Kazan menjelaskan rumah hijau Glass House sengaja dibina tanpa memperoleh hutang.

Dia mengatakan bahawa pasukan tidak mahu "hanya menjadi besar demi kepentingan besar," dan itulah prinsip yang memandu pendekatan konservatifnya untuk pertumbuhan yang mampan tanpa hutang.

Dalam pertukaran yang luas, CEO meneliti senarai panjang aset syarikat, dan kedudukannya yang unik sebagai pengeluar kos rendah dengan kemampuan untuk mengedarkan produknya sendiri di California. Saya tidak akan memberi anda butiran dan penyokong korporat , tetapi inilah intinya:

"[Tidak] kita tidak mempunyai sewa, kita tidak mempunyai hutang, dan kita dapat menjualnya [ganja] sepanjang jalan, dari ladang, dari benih, sepanjang jalan ... dan meletakkannya di tangan pengguna, termasuk menyampaikan, ”katanya. "Saya tidak melihat siapa pun yang berada dalam posisi sekuat kita berada dalam keadaan indah ini, keadaan ganja: California."

Presiden Kumpulan Glass House Graham Farrar lebih suka memikirkannya seperti ini:

“Kami memiliki rumah hijau; kita menanam bunga kita sendiri; kita mempunyai pasukan kita sendiri yang melakukan penanaman… Itu masuk ke kemudahan pembuatan dan pemprosesan kita; mereka masuk ke jenama kami dan jenama itu masuk ke dispensari kami dan semua dispensari lain di seluruh negeri. "

Jadi, katanya, keseluruhan rantaian bekalan dihubungkan dalam Glass House Group. "Tidak ada komponen rantai bekalan ganja yang tidak diperhitungkan," dia memberi jaminan. "Kami belum meminjam hutang. Kami memiliki semua harta tanah kami . Kami tidak mempunyai tuan tanah .

Lihat Juga: Sejarah Universiti Hitam Melancarkan Talian CBD Sendiri, Menjadi Pertama yang Pernah Melakukannya

"Di dunia di mana merupakan trend biasa untuk menjual semua aset anda, ke REIT atau semacamnya, dan kemudian menyewanya kembali dengan harga topi gila, pada dasarnya melakukan gadai janji terbalik pada masa depan anda, kami telah mengambil pendekatan yang sebaliknya, iaitu anda perlu membina asas dan memiliki aset supaya anda tidak mempunyai tekanan masa yang membuat anda bertindak untuk jangka pendek. Tetapi sebaliknya anda boleh memikirkan segalanya untuk jangka masa panjang. "

Bakar Pancake

Mengendalikan lebih dari setengah juta kaki persegi rumah hijau ganja tidak mudah. Jadi, bagaimana proses penskalaan cepat itu?

Rumah Kaca

Nah, menurut Kazan, kemudahan pertama 150,000 kaki persegi Glass House memberikan beberapa pengalaman. Pasukan ini gemar memanggil peringkat awal untuk menumbuhkan fasa "pancake pembakaran".

"Kami membakar banyak pancake dalam belajar bagaimana tumbuh pada skala itu," katanya. "Dan ingat, sementara ladang pecan memakan waktu sembilan tahun (dari penanaman pohon pecan hingga penuaian pertama anda), ganja dapat dituai lima atau enam kali setahun.

Jadi, anda belajar dengan cepat ... Proses itu memerlukan sedikit masa tetapi kami mendapat banyak data dan banyak pengalaman ... Oleh itu, semua yang kami pelajari di ladang pertama, kini kami menggunakannya untuk yang baru ladang. Dan ia sangat menggembirakan kerana kami percaya kami akan beroperasi dengan pertumbuhan ini sekurang-kurangnya 25% lebih berkesan daripada ladang pertama. "

Kesimpulannya

Tetapi menerapkan pengetahuan ini ke kemudahan lebih dari dua kali ganda dari ukuran pertama syarikat juga akan menjadi cabaran. Ini adalah proses pembelajaran semula, Kazan menyedari. "Kita harus memahami iklim mikro dan syarat-syaratnya ..."