Apa itu Sirap Emas?

Sirap emas atau ubat ringan adalah struktur sirap gula terbalik berwarna emas yang dibuat selama masa yang dihabiskan untuk menyempurnakan tebu.

Bagaimana Sirap Emas Dibuat

Sirap emas adalah hasil penyulingan gula. Ini adalah sirap tongkat gula terbalik, yang dibuat melalui pemisahan sukrosa menjadi glukosa dan fruktosa. Pemisahan sukrosa disakarida selesai dengan memasukkan kakisan hidroklorik. Oleh kerana prosedur ini menjadikan susunannya sedikit berasid, ia akan diberi jawapan yang tepat untuk menjadikan item yang dihasilkan tidak bersifat partisan. Sirap cemerlang mengandungi sedikit sukrosa, selain glukosa dan fruktosa. Sirap ini lebih baik daripada gula.

Anda boleh menggantikan sirap emas dengan nektar atau sirap jagung, namun rasanya akan berubah sedikit. Anda boleh membuat pengganti dengan mencampurkan dua keping sirap jagung ringan dengan satu bahagian molase. Campuran serpihan sirap nektar dan jagung (atau sirap maple) juga boleh berfungsi. Sebilangan orang mengurangkan sirap jagung, agar pekat dan sesuai digunakan sebagai pengganti sirap yang cemerlang. Di Jerman, 'Zuckerrübensirup', sirup yang dihasilkan menggunakan bit gula, digunakan sebagai pengganti gula ini.

Di Australia dan New Zealand, jenama berhampiran yang dikenali sebagai sirap cemerlang Chelsea boleh diakses. Mengenai Afrika Selatan, anda mungkin mendapat jenama kejiranan bernama 'Illovo'. Amerika Syarikat tidak mempunyai jenama yang berdekatan, dan jika sirap yang hebat tidak dapat diakses di kedai, anda boleh mengatur item ini secara dalam talian.

Sirap Emas Lyles

Sirap emas Lyles adalah laman web di mana anda akan menemui pelbagai resipi lezat yang boleh anda cuba di rumah anda dan nikmati.

Anda akan mendapat resipi seperti:

  • Biskut Coklat Mudah-Peasy

  • Flapjacks Mentega Kacang Tanah Sederhana

  • Sarang Cornflake Coklat Peanut Butter

  • Biskut

  • Bubur

  • Puding

Terdapat pelbagai tin klasik seperti tin sirap emas Lyle dan trek hitam Lyle.

Sirap Helang Emas

Golden Eagle Syrup adalah campuran sirap jagung yang luar biasa, sirap jagung fruktosa tinggi, sirap pemanis asli, molase tongkat, dan nektar yang tidak diubah. Campuran jenis inilah yang menjadikan Golden Eagle sebagai sirap tanpa setara untuk makan malam.

Sejarah:

Pertama kali disampaikan dalam petak kayu kecil yang bekerja di belakang rumah keluarga, Golden Eagle Syrup telah menjadi persatuan yang dikendalikan oleh keluarga dari peringkat permulaan yang paling tepat waktu, dimulakan oleh Mr. Victor Patterson dan Puan Lucy Patterson pada tahun 1928. Yang satu campuran sirup segera berubah menjadi pokok di rumah Alabama, dan dengan minat yang semakin meningkat, Encik lebih lagi, Puan Patterson memutuskan untuk memindahkan aktiviti pemasangan Sirap Emas Eagle ke kilang pemprosesan yang bekerja di pusat bandar Fayette, Alabama pada tahun 1944.

Setelah kematian Tuan lagi, Puan Patterson, Golden Eagle terus berkembang di bawah naungan anak-anak Patterson, Mr. Victor Patterson, Jr., Puan Jeanie Patterson Newell, dan anak mertuanya, Mr. Herbert Newell, sehingga tahun 1986.

Hari ini, Golden Eagle menjalani aktiviti keluarga yang dikendalikan oleh keluarga, di bawah tanggungjawab Temple Bowling, John Blevins, dan keluarga mereka yang terpisah. Dengan rasa bersyukur yang luar biasa untuk sejarah yang telah mereka hadapi dan tanggungjawab yang kuat untuk melindungi konvensyen dan sifat item tersebut, tujuan utamanya adalah untuk terus membuat Golden Eagle Syrup dengan harapan terbaik yang dapat difahami berkaitan dengan visi Pattersons.

Bangunan Fayette yang tidak dapat dilupakan tetap menjadi kediaman Golden Eagle Syrup hari ini. Setiap kontena terus diperbaiki seperti pada tahun 1928, menjamin bahawa konvensi dianggap di setiap wadah yang meninggalkan struktur.

Golden Eagle Syrup adalah campuran sirap jagung yang luar biasa, sirap jagung fruktosa tinggi, sirap pemanis semula jadi, molase tongkat, dan nektar yang tidak diubah. Campuran yang luar biasa inilah yang menjadikan Golden Eagle sebagai sirap tanpa setara untuk makan malam. Tidak kira sama ada ia disukai dengan kue panas saat sarapan, atau dipanaskan menjadi pai kenari untuk pencuci mulut, Golden Eagle mempunyai - dan akan terus - mendapat tempat di setiap meja.

Faedah:

  • rendah lemak

  • Vegetarian

  • Natrium rendah

Pemakanan:

Setiap hidangan 120 Kalori

Pengganti Sirap Emas

Sekiranya anda memerlukan penggantian sirup emas dalam formula penyediaan, gunakan sirap jagung ringan. Bagaimanapun, perhatikan bahawa mereka tidak mempunyai rasa yang serupa dan anda akan kehilangan rasa sirap yang menarik, yang mungkin mempengaruhi formula anda.

Walau apa pun, sekiranya anda hanya memilih pilihan sirap emas di mana rasa tertentu tidak terlalu ketara, sirap jagung adalah pengganti sirap yang cemerlang kerana mereka mempunyai sifat yang serupa dan harus, bersama dengan garis ini, menyediakan cara yang serupa.

Beberapa pengganti sirap emas adalah madu, sirap jagung, dan sirap maple.

Resepi Sirap Emas

Bahan-bahan:

  • Gula

  • Air

  • Lemon

Prosedur:

  • Bawa gula dan air ke rebusan hingga mula karamel.

  • Masukkan baki gula.

  • Campurkan ke dalam air yang menggelegak, pada masa itu jus lemon.

  • Campurkan dengan berhati-hati ke taburan hutan.

  • Pada masa ini, kurangkan haba;

  • Cuba jangan mencampurkannya sekali lagi, rebus, dan biarkan periuk terbuka.

  • Biarkan hingga rebus sehingga membentuk warna emas yang mendalam.

  • Apabila sudah bertukar cemerlang, isikan bekas kaca yang telah dibasmi kuman.

  • Biarkan sehingga sejuk.

  • Kedai.

Sirap emas anda siap dihidangkan. Nikmati dengan keluarga dan rakan anda.

Soalan Lazim (Soalan Lazim)

Q. Adakah sirap emas sama dengan madu?

A. Madu dan sirap emas kedua-duanya adalah pemanis cair tetapi ia bukan bahan yang sama. Sirap emas adalah pemanis cair yang sangat tebal yang merupakan produk sampingan dari proses penyulingan gula. … Madu juga merupakan gula terbalik tetapi madu cenderung mempunyai rasa yang sangat khas dan boleh mempengaruhi rasa hidangan siap.

Q. Adakah Sirap Emas menjadi teruk?

A. Sirap Emas hampir tidak padam. Ini adalah campuran gula dan jeli dan semestinya ia menjimatkan untuk masa yang lama. Ia akan mengkristal sedikit dari masa ke masa walaupun biasanya dapat diselesaikan melalui pemanasan.

Q. Adakah Sirap Emas membantu batuk?

A. Semasa menambahkan sirap emas ke dalam campuran, memanaskan sudu menjadikan sirap emas jatuh dengan kemas dari sudu. Air dan sirap emas juga membantu sakit tekak dan batuk yang tidak sedap.

Q. Perlukah Sirap Emas disejukkan selepas dibuka?

A. Selagi anda menyimpan sirap yang dibuka dengan betul, ia mempunyai jangka hayat sehingga satu tahun, yang cukup mengagumkan. … Pada ketika itu ia mesti disejukkan, dan umumnya mempunyai jangka waktu kebolehgunaan yang realistik sekitar satu bulan (namun penyebaran rendah atau tanpa gula mungkin tidak akan berlangsung lama).

Apa itu Sirap Emas

Sirap emas atau cahaya ringan adalah bentuk sirap gula terbalik berwarna kuning yang dibuat dalam proses penyulingan tebu atau jus bit gula menjadi gula, atau dengan rawatan larutan gula dengan asam. Ia digunakan dalam pelbagai resipi penaik dan pencuci mulut. Ia mempunyai penampilan yang serupa dengan madu dan sering digunakan sebagai pengganti di mana madu tidak tersedia atau mahal.

Tidak boleh dikelirukan dengan sirap jagung ambar atau gula halus ambar. Molase biasa, atau warna gelap, mempunyai warna yang lebih kaya dan rasa yang kuat dan khas.

Diformulasikan oleh ahli kimia Charles Eastick dan saudaranya Joseph Eastick di kilang Abram Lyle & Sons di Plaistow, London, Sirap Emas Lyle pertama kalinya dan dijual pada tahun 1885. Pada tahun 2006 ia diakui oleh Guinness World Records sebagai penjenamaan tertua di dunia dan pembungkusan.

Sirap emas secara teknikal adalah khasiat dari segi definisi, tetapi berdasarkan rasa, warna dan intensiti, ia adalah versi sirup yang lebih ringan. Molasses adalah istilah yang diberikan kepada produk sampingan sebenar pengambilan gula dari tebu, anggur atau bit gula. Dari gula, ini kemudian disempurnakan untuk menghasilkan sirap treacle / emas.

Sirap emas mungkin yang paling enak di antara ketiga-tiganya ketika membakar, semakin gelap sirapnya, semakin pahit dan malunya rasanya. Molasses cenderung lebih sering digunakan dalam pengeluaran bir daripada makanan. Ini adalah bahagian penting dari ales yang lebih gelap seperti gempal.

Sirap Emas: cubalah madu, sirap maple atau sirap jagung ringan. Sirap emas adalah alternatif yang baik untuk madu untuk vegan kerana ia adalah konsistensi yang serupa. Madu memang mempunyai rasa yang lebih halus, tetapi juga berbeza, bergantung pada jenis mana yang anda beli. Rasa boleh dikaitkan dengan nektar bunga yang digunakan oleh lebah dalam pembuatan madu. Oleh itu kebanyakan madu dinamakan bunga. cth. Semanggi Merah.