Instrumen percuma ini memberikan pandangan lalu lintas laman web penuh, termasuk lawatan lengkap, waktu standard di sekitar, dan harga ricochet. Demikian juga, Analitis Google menunjukkan kepada anda kumpulan dan segmen laman web. Apabila anda perlu menyedari bagaimana individu menjumpai laman web anda dan bagaimana mereka melampirkannya, Analitis Google dapat memberitahu anda.

Analitis Google juga menggabungkan pelbagai item, termasuk AdSense dan Google Ads , seperti pengaturan luar yang lain. Jika anda menggunakan item Google tertentu, pada saat itu, anda boleh memasukkan misi anda di dalam Google Analytics untuk tujuan berikut dan pendedahan. Untuk tujuan SEO kereta, Google Analytics memberi kuasa kepada klien untuk membezakan corak dalam trafik perburuan yang dikenal pasti dengan halaman atau pentadbiran model eksplisit; ini membantu dengan mengubah teknik dan menyesuaikan komponen halaman untuk meningkatkan pengalaman pelanggan (UX), selain perkara lain.

Mengikuti Analisis Google

Terdapat lebih daripada 10,000 ukuran yang dapat diikuti oleh GA. Maklumat berikut ini mendorong anda untuk membedah persembahan laman web anda ke metrik butiran terkecil yang dapat anda temui, kerana saluran yang berlainan dan laporan yang dapat disesuaikan. Ini sangat penting untuk mengira lalu lintas semula jadi dan melihat dari mana datangnya tetamu anda. Walau bagaimanapun, terdapat banyak ukuran dan peranti berbeza yang dapat anda gunakan di dalam GA juga.

Sebagai contoh, ini adalah alat yang mengagumkan untuk memecah sosioekonomi orang ramai dan melihat siapa yang memenuhi laman web anda atau, dalam keadaan apa pun, membuat pembelian. Begitu juga, anda dapat mengukur objektif transformasi dan pelaksanaan halaman individu melalui lawatan dalam talian, kadar langkau, dan langit adalah had dari sana. Apabila anda harus melihat laporan lalu lintas dan memeriksa pengalaman pelanggan dalam talian anda, GA adalah alat yang dapat digunakan.

Mengatur tindakan terbaik anda dalam promosi berkomputer (atau perniagaan dalam talian semestinya) mengharuskan anda melihat KPI dan melihat apa yang berjaya. Mendominasi Google Analytics adalah salah satu teka-teki, namun anda juga perlu memperkenalkan Google Search Console, yang sebelumnya dikenali sebagai Alat Webmaster Google. Kedua-duanya adalah percuma dan memberi anda banyak maklumat dan laporan penting mengenai pameran laman web anda - termasuk lalu lintas, kadar langkau, halaman yang disenaraikan, dan lain-lain. Walaupun kedua-duanya dicadangkan, banyak individu tidak dapat membantu memikirkan perbezaan antara Analitis Google dan GSC? Inilah sebabnya mengapa kedua-dua peringkat ini penting untuk perniagaan anda, prosedur mempamerkan kandungan, SEO, dan lebih banyak lagi.

Analisis Carian:

Pada tahap ini, anda boleh membuat laporan penekanan carian yang akan memberikan pengetahuan yang lebih unggul ke dalam trafik pertanyaan semula jadi anda dan menunjukkan kepada anda pertanyaan carian di Google yang menjadi lokasi laman web anda.

Laporan-laporan ini bermanfaat untuk memeriksa pameran keseluruhan laman web anda atau halaman sendiri. Dari sini, anda dapat mengetahui seberapa kerap laman web anda muncul untuk istilah carian, seberapa kerap pencari mengklik laman web anda dari pertanyaan carian tersebut (di samping CTR anda), dan apakah kedudukan rata-rata laman web anda untuk istilah tersebut. Pengetahuan ini sangat penting, terutamanya ketika berusaha membuat dan memajukan lobi berkomputer untuk perniagaan anda.

Analitis Google atau Konsol Carian Google?

Bagaimanapun, mana yang lebih baik, Google Analytics atau Google Search Console? Tidak ada satu juara dan satu kegagalan. Setiap peranti Google yang kritikal ini mempunyai titik fokus dan halangan, dan masing-masing memenuhi keperluan alternatif. Google Analytics disusun oleh pelanggan, memberikan maklumat yang dikenal pasti dengan individu yang mengunjungi dan bekerjasama dengan laman web anda. Sekali lagi, Konsol Carian Google berpusat pada pencari internet, memberikan alat dan pengalaman yang dapat membantu pemilik laman web meningkatkan daya tarikan dan kehadiran dalam SERP . Dengan cara ini, alternatif ini memberikan pelbagai jenis pengukuran, dengan Google Analytics lebih memilih snap dan Google Search Console mengatur tayangan.

Kesimpulannya

Dengan alat yang tidak berkesudahan dapat diakses untuk menawarkan pengetahuan mengenai usaha mempromosikan dan metodologi anda oleh penyedia perkhidmatan SEO | Pakar SEO , cenderung sukar untuk memilih mana yang sesuai digunakan. Walaupun Konsol Carian Google dan Analitis Google, pada kenyataannya, memiliki beberapa wilayah perlindungan, mereka tidak dimaksudkan untuk alasan yang sama dan akibatnya tidak akan menghasilkan hasil yang serupa. Anda bergantung kepada apa yang paling penting untuk kesejahteraan laman web anda.