Adakah senarai bahagian tugas Google ? Tidak, tugas Google tidak berkongsi senarai. Keupayaan untuk berkongsi senarai secara langsung di Google Tasks tidak tersedia. Ketika Google Tasks dikemas kini pada tahun 2018, ia menghilangkan kemampuan untuk menyalin senarai ke dalam e-mel dan mengirimkannya kepada orang lain.

senarai bahagian tugas google

Bagaimana Berkongsi Senarai Tugas Google ke Aplikasi Lain?

Pengurus tugas yang ringan dan sederhana, Google Tasks tersedia untuk Android dan iOS . Dengan antara muka pengguna yang sederhana dan reka bentuk minimalis, Google Tasks sangat sesuai untuk solopreneur dan pasukan. Anda tidak boleh berkongsi atau menyegerakkan Tugas Google secara langsung dengan pasukan anda, yang merupakan masalah. Tugasan Google dapat diselaraskan dengan aplikasi lain dengan tiga cara yang berbeza, yang akan kita bahas dalam artikel ini. Kemudian mari sampai ke sana.

Segerakkan secara automatik dengan Google Apps

Pengguna lain tidak dapat mengakses senarai tugas anda di Google Tasks. Aplikasi ini diselaraskan dengan aplikasi Google lain seperti Kalendar Google dan Gmail secara automatik, yang merupakan kelebihan besar. Kemudian anda mungkin mahu menggunakan Kalendar Google jika anda mempunyai banyak tugas yang sensitif terhadap masa.

Apa yang perlu anda lakukan ialah:

  1. Langkah pertama adalah masuk ke akaun Google atau Gmail anda.
  2. Di sudut kanan atas skrin, anda akan melihat ikon Google Task. Apabila anda memilih e-mel, ikon Tugas akan muncul di bahagian atas peti masuk anda.
  3. Buka senarai Tugas anda dari bar sebelah kanan atau klik ikon Tugas untuk menambahkan e-mel yang anda pilih sebagai tugas.
  4. Anda harus memasukkan tarikh mula dan akhir tugas, serta masa dan maklumat lain yang berkaitan. Tugas ini akan muncul di Kalendar Google anda sebaik sahaja anda menyimpannya.

Menambah tugas ke kalendar anda secara langsung dari Google Tasks lebih mudah (dan ya, ia juga diselaraskan dengan Tasks). Untuk menjadualkan tugas, klik pada hari yang anda inginkan. Pilih "tugas" dan beri nama projek anda. Tentukan tugas dan tetapkan jangka masa tertentu untuknya.

Kongsi Tugas Anda dengan Menggunakan Google Taskboard

Anda tidak perlu lagi membuka e-mel dan mencari ikon tugas. Google TasksBoard adalah tempat yang mesti dilalui jika anda ingin menyimpan semuanya di satu tempat. Dengan menggunakan TasksBoards, anda dapat menyegerakkan tugas anda secara automatik dan menguruskan semuanya dengan mudah pada satu halaman. Terdapat lebih banyak papan dan pemandangan Kanban, sehingga menyerupai papan Trello dalam penampilan.

  1. Navigasi ke halaman " Google TasksBoard "
  2. "Share List" dapat diakses dengan memilih daftar, kemudian mengklik ikon tiga titik.
  3. TasksBoard secara automatik akan menghasilkan pautan yang boleh anda kongsi dengan rakan sekerja anda supaya mereka dapat bekerjasama dalam senarai khusus ini dengan anda.

TasksBoard mempunyai banyak idea yang berbeza. Anda hanya dapat berkongsi satu senarai pada satu masa dalam versi freemium. Seluruh papan anda dapat dikongsi dalam versi premium (seperti Trello atau ClickUp biasa). Semua ini hanya $ 3.30 sebulan.

Tugas Google Boleh Dikongsi Dengan Alat NoCode

Senarai tugas di Google Tasks tidak dapat dibagikan, yang bermasalah jika anda ingin memberitahu pasukan anda secara automatik ketika tugas baru dibuat. Dengan menggunakan alat tanpa kod seperti Automate, anda dapat mengatur aliran kerja automatik antara Google Tasks dan aplikasi kerja anda yang lain.

Adalah mungkin untuk menyegerakkan Google Tasks dengan aplikasi lain, seperti Slack atau Trello, supaya anda dan rakan sekerja dapat memberi komen mengenai tugas masing-masing atau memberikan maklum balas. Dengan Tugas Google yang disatukan ke dalam aplikasi lain, anda secara automatik memperoleh lebih banyak masa untuk bekerja dan kehidupan peribadi.

Aplikasi Google

Apakah Tugas Google Dikongsi?

Segerakkan dan bagikan senarai tugas Google anda dengan orang lain menggunakan aplikasi ini. Sekiranya anda mahu, pengguna tanpa nama yang tidak mempunyai akaun Google dapat mengemas kini tugas dalam senarai anda, yang kemudian akan segera dicerminkan dalam akaun anda.

  1. Penyegerakan berlaku serta-merta setelah sambungan dibuat. Tidak ada pengundian di sini.
  2. Senarai tersebut boleh dikemas kini oleh sesiapa sahaja, tidak kira mereka mempunyai akaun Google atau tidak.
  3. Tugas yang anda buat atau edit dapat ditandai sebagai selesai atau belum selesai, dan anda dapat menghapus semua yang anda buat.
  4. Kurang peluang melebihi had kuota penggunaan . Dengan aplikasi pihak ketiga, hanya akaun anda yang menggunakan aplikasi tersebut.

Membuat Tugas Google Dikongsi

Terdapat dua kaedah untuk membuat Google Task, Shared List.

Konfigurasi Aplikasi

Setelah aplikasi dimuat turun dan dipasang, langkah penyediaan berikut mesti dilakukan.

  1. Sahkan bahawa anda masuk ke akaun Gmail anda
  2. Projek Google Shared Shared boleh disalin dengan mengklik di sini.
  3. Kemudian, pilih Fail-> Buat salinan dari menu.
  4. Sumber → Perkhidmatan Google Lanjutan harus dipilih. Tasks API dapat diaktifkan dengan menghidupkannya. Pautan Google Developers Console kemudian akan muncul di skrin anda. Tasks API dapat dijumpai dengan mencarinya, mengkliknya, dan memilih Aktifkan. Tutup halaman semasa dengan mengklik "X" di bahagian atas Di tetingkap pop timbul, klik OK untuk mengesahkan pilihan anda.
  5. Run-> Authorize adalah pilihan yang sesuai. Klik Authorise-> Terima untuk memulakan proses pemberian kuasa.
  6. Anda sekarang perlu memasukkan nama senarai tugas yang ingin anda kongsikan dalam petikan pada baris 31. Untuk mendapatkan bantuan mencari senarai, pergi ke Google Tasks dan lihat di lajur kiri. Anda harus sedar bahawa ejaan nama berbeza bergantung pada kasusnya. Untuk menyimpan perubahan, tekan CTRL + S.
  7. Run-> Initialize adalah pilihan lalai.
  8. Langkah terakhir aplikasi ini akan diterbitkan. Sebagai aplikasi web, pilih Terbitkan> Terapkan sebagai aplikasi web. Klik Simpan Versi Baru untuk menyimpan versi yang baru anda buat. Di bawah ■■■■■■■■ aplikasi sebagai pilihan, pilih saya. kemudian Di bawah "Siapa yang mempunyai akses ke aplikasi?" bahagian, pilih sesiapa sahaja, walaupun tanpa nama. Klik Terapkan untuk memulakan proses penyebaran. Buka URL yang telah dihasilkan oleh skrip.
  9. Tugas anda sekarang mesti dipaparkan. Oleh kerana itu, anda bebas untuk berkongsi URL ini dengan sesiapa sahaja yang anda mahukan!

Menggunakan Aplikasi Google Task

Anda boleh membuat tugas baru dengan memasukkan namanya di bidang yang disediakan dan klik butang Tambah Tugas.

  1. Kemas kini tugas dengan mengklik ikon pensil dan kemudian simpan dengan mengklik butang tanda semak.
  2. Untuk menandakan tugas sebagai selesai, centang kotak di sebelahnya, dan tugas itu akan ditandai sebagai selesai dengan garis panduan.
  3. Hapus centang kotak untuk menandakan tugas sebagai belum selesai.
  4. Semasa menghapus projek atau tugas tertentu, cukup pilih dan klik "Padam."

tugas google

Tingkatkan Produktiviti anda dengan Berkongsi Tugasan Google dengan Pasukan

Bekerja dengan lebih cekap dan produktif dengan Tugas Gmail dengan mengikuti langkah-langkah yang digariskan di bawah.

Tugas Anda Harus Dikodkan Warna

Untuk membuat gambaran visual tentang tugas-tugas yang perlu diselesaikan, anda dapat memberi kod warna pada Tugas Google anda, seperti yang anda lakukan dengan Acara di Kalendar Google. Anda boleh membuat tugas kod warna mengikut jenis, keutamaan, projek, pasukan, dll. Anda keutamaan adalah faktor terpenting di sini.

Buat Tugasan Google yang Berulang

Hasilnya, anda boleh membuat Google Tasks berulang untuk diselesaikan oleh pasukan anda. Jadi, anda tidak perlu risau untuk melupakannya atau menjadualkannya berulang kali.

Google Tasks dibuat dengan terlebih dahulu membuat tugas baru seperti biasa, dan kemudian memilih opsi "Tambahkan tarikh / waktu". Kini terdapat paparan kalendar baru di mana anda boleh memilih "Ulangi" dan tentukan sama ada anda mahu tugas itu berulang setiap hari (atau setiap minggu, bulan, atau tahun) atau setiap tahun.

Salah satu cara untuk mengetahui sama ada tugas ditetapkan untuk diulang adalah dengan mencari ikon kecil ini. Anda belum dapat menetapkan selang khusus untuk tugas di Google Tasks, seperti yang anda dapat di Kalendar Google. Tugas yang sama perlu dibuat dua kali, untuk hari Isnin dan Rabu, jika sesuatu perlu diselesaikan setiap hari Isnin dan Rabu.

Pintasan untuk Papan Kekunci Google

Selain memungkinkan untuk menyeret dan menjatuhkan e-mel ke dalam senarai Tugas Google anda, beberapa pintasan papan kekunci Google Task dapat membantu anda menguruskan senarai tugasan anda dengan lebih cepat.

Tekan Command + / pada Mac atau Ctrl + / pada Windows untuk melihat senarai pintasan papan kekunci yang lengkap.

Anda akan dapati tiga jalan pintas berikut sangat berguna ketika bekerja di Gmail

  1. Kedua-dua pengguna Mac dan Windows dapat mengakses Google Tasks: g + k
  2. Tugas Google: Menambah perbualan e-mel Gmail Pada Mac dan Windows , tekan Shift + t
  3. Keupayaan untuk melakukan peralihan antara Google Tasks dan Gmail dengan lancar Menggunakan CMD + Alt + pada Mac atau Windows

Mesyuarat dan Tugas disenaraikan dalam Paparan Jadual

Beralih ke Paparan Jadual di Kalendar Google memberikan senarai mesyuarat dan tugas yang jelas untuk hari itu. Pada skrin ini, anda juga dapat melihat di mana anda berada pada hari anda pada waktu tertentu. Sekiranya anda menginginkan gambaran ringkas senarai perkara yang harus dilakukan pada awal hari, atau jika anda ingin memeriksa dengan cepat jika anda mempunyai masa untuk makan tengah hari pada hari tertentu, ciri ini sangat berguna.

Tambahkan Peringatan dari Kalendar Google ke Tugas

Kemungkinan besar, anda juga menggunakan Peringatan Kalendar Google untuk mengingatkan diri anda tentang tugas. Anda boleh menyalin semua peringatan yang ada ke senarai Tugas Google anda untuk mengelakkan pertukaran antara pandangan yang berbeza.

Klik tiga titik di panel sisi Tugas Google untuk memunculkan menu limpahan, dan kemudian pilih "Salin peringatan ke Tugas" Penyalinan hanya akan dilakukan sekali. Tugas tidak akan dikemas kini jika anda menambah peringatan baru atau mengubah yang sudah ada. Hasilnya, sebaiknya buat Tugasan hanya pada masa akan datang, sehingga anda dapat melihat semua tugas anda di satu tempat.

Tugas-tugas peringatan anda akan tetap diberitahu pada waktu yang anda tetapkan, sama seperti ketika mereka mengingatkan . Sekiranya anda tidak menentukan masa tetapi menentukan tarikh, anda akan menerima pemberitahuan pada jam 9 pagi pada tarikh yang anda tentukan.

Soalan Lazim

1. Adakah Tugasan Google membenarkan kerjasama?

Google Tasks tidak mempunyai ciri perkongsian buat masa ini. Walau apa pun. Mempunyai senarai tugas yang sama dengan rakan sekerja anda sangat berguna ketika bekerjasama, jadi ini mengecewakan. Kekurangan kolaborasi Google Tasks membezakannya daripada aplikasi senarai tugas lain dengan cara yang negatif.

2. Adakah pengguna lain dapat diberikan Google Tasks?

Dengan menggunakan Sembang Google, anda boleh membuat tugas kumpulan dan memberikannya kepada anggota ruang sembang yang lain. Tugas dapat dilihat di ruangan tempat mereka mula-mula dibuat. Sebaik sahaja tugas diberikan kepada anda, tugas tersebut akan muncul dalam senarai Tugas Peribadi Google Tasks anda.

3. Dengan cara apa Tugas dan Peringatan berbeza?

Peringatan Google vs Tugas mempunyai perbezaan penting. Anda boleh menetapkan dan melengkapkan peringatan menggunakan aplikasi yang disatukan dengan Pembantu dan Kalendar Google. Sebagai aplikasi yang terpisah, Google Tasks membolehkan pengguna membuat tugas, menetapkan peringatan, dan menandainya sebagai lengkap.

4. Adakah anda fikir Google Tasks adalah idea yang baik?

Secara amnya, produk Google terkenal kerana mudah dan senang digunakan, tanpa embel-embel. Ini merangkum Tugasan Google untuk masalah. Todoist mungkin mempunyai lebih banyak ciri, tetapi aplikasi ini sangat sesuai untuk memantau senarai belanja dan senarai perkara yang harus dilakukan.

5. Adakah terdapat pengurus tugas di Google?

Dengan menggunakan aplikasi, anda dapat membuat dan mengurus senarai tugas, serta subtugas. Di samping itu, anda boleh menetapkan "tarikh akhir" untuk peringatan mengenai tugas yang tidak ingin anda lupakan.

6. Adakah mungkin untuk berkongsi senarai tugasan Microsoft?

Buat senarai dan kongsi. Setiap senarai yang anda buat mempunyai ikon perkongsian di sudut kanan atas. Mengkliknya akan membuka menu perkongsian. Untuk mengirim pautan perkongsian kepada kolaborator anda, pilih opsi Buat Pautan Undangan> Salin Pautan ketika menu perkongsian muncul.

7. Tugas Kalendar Google bersifat peribadi atau dapat diakses secara terbuka?

Adakah mereka? Anda bertaruh mereka. Ini adalah kelemahan utama pada pendapat saya, dan inilah salah satu sebab saya terus menggunakan Google Keep.

8. Apakah perisian pengurusan projek yang dimiliki Google?

Tidak, Google tidak mempunyai perisian atau aplikasi pengurusan projek asli. Namun, ia menawarkan kaedah alternatif untuk membuat rancangan projek dan carta Gantt. Helaian Google adalah nama aplikasi. Tidak memerlukan pengetahuan pengekodan sebelumnya. Cukup masukkan data anda, klik Bagikan, dan tambahkan ahli pasukan anda.

9. Apakah kalendar Google?

Berkemungkinan berkongsi kalendar dengan seluruh organisasi anda atau dengan individu atau kumpulan individu tertentu. Kalendar Google harus dibuka. Klik nama kalendar baru anda di sebelah kiri. Konfigurasi dan perkongsian.

10. Di folder mana saya dapat menemui Tugasan Google saya?

Tugas dapat diakses dengan memilihnya dari menu bar sisi kanan. Akaun Google Tasks baru anda akan muncul setelah animasi pendek. Bar sisi Kalendar Google juga merangkumi Tugas. Google Tasks juga tersedia pada peranti mudah alih, termasuk aplikasi iOS dan Android.

Kesimpulannya

Apabila saya ingin membuat senarai tugas cepat, saya beralih ke Google Tasks, itu adalah alat yang berguna. Ia mudah digunakan, ringkas dan cekap. Penyatuan mereka dengan perkhidmatan Google lain seperti Gmail, Kalendar, dan iGoogle memberi mereka lebih banyak kekuatan. Pada masa ini, alat ini membolehkan anda menghantar senarai tugas anda melalui e-mel. Walau bagaimanapun, ini tidak selalu berlaku. Bukankah lebih baik jika ada cara untuk membenarkan orang lain mengemas kini Senarai Tugas anda? Kerja berpasukan atau beberapa orang yang menguruskan senarai menjadikan ciri ini penting.

artikel berkaitan

Tugas Google Vs Remainders Cara log masuk atau log masuk ke Google Drive Googlewhack